Servis OS FS 26 surpass
Moderator: Mipo
Servis OS FS 26 surpass
Moj Nieuport 11 - Bebe je nastal pred petnajstimi leti. Za seboj ima nekje med 200 in 300 poleti ter tri totalke iz katerih se je izvlekel.
Še vedno mi je užitek leteti z njim. Prejšnjo nedeljo pa se je po zraku vlekel kot slina. Motor ni in ni hotel več v svoj normalni delovni režim. Zato sem ga odmontiral z modela, ga pritrdil na preizkusno desko. Zavrtel se je sicer na 12.000 vrtjajev, ki pa niso bili enakomerni. Čutiti je bilo tudi neko zračnosti v ležajih. Sledilo je odpiranje in "generalka".
Motor sem nabavil namenoma za ta model na EBAY-u (cca 120€). Že takrat ni bil nov.
Karakteristike: 4,41 ccm; 268g; max vrtljaji 12.000 RPM; 0.41 HP / 11.000 rpm
Nekaj fotografij pred odpiranjem. Potem pa imbus ključe v roke in začnemo:
Še vedno mi je užitek leteti z njim. Prejšnjo nedeljo pa se je po zraku vlekel kot slina. Motor ni in ni hotel več v svoj normalni delovni režim. Zato sem ga odmontiral z modela, ga pritrdil na preizkusno desko. Zavrtel se je sicer na 12.000 vrtjajev, ki pa niso bili enakomerni. Čutiti je bilo tudi neko zračnosti v ležajih. Sledilo je odpiranje in "generalka".
Motor sem nabavil namenoma za ta model na EBAY-u (cca 120€). Že takrat ni bil nov.
Karakteristike: 4,41 ccm; 268g; max vrtljaji 12.000 RPM; 0.41 HP / 11.000 rpm
Nekaj fotografij pred odpiranjem. Potem pa imbus ključe v roke in začnemo:
Re: Servis OS FS 26 surpass
Počasi se začne prikazovati zapacana notranjost: rja, koagulirano in oksidirano olje, saje, oglje,...
Prostor okoli odmične gredi je prava žalost:
Re: Servis OS FS 26 surpass
Zaradi umazanjie nisem videl pike na odmični gredi. Tako sem se lotil najprej iskanja te oznake, brez katere je težko nastaviti pravilno odpiranje ventilov. Najprej sem gred opral v acetonu. In tukaj je pika:
Je pa toliko bolj zamazana glavna gred v predelu drugega ležaja in polžastega pogona odmične gredi: Po pranju v acetonu se je pkazala vsa rjavina: Toda medeninasta ščetka naredi čudeže: Ojnica po čiščenju ni bistveno drugačna, kot pred njim:
Nato sem gred še očistil z medeninasto ščetko.
Bat ni pretirano zamazan, je pa nekoliko obrabljen. To zaenkrat ne vpliva na delovanje.Je pa toliko bolj zamazana glavna gred v predelu drugega ležaja in polžastega pogona odmične gredi: Po pranju v acetonu se je pkazala vsa rjavina: Toda medeninasta ščetka naredi čudeže: Ojnica po čiščenju ni bistveno drugačna, kot pred njim:
Re: Servis OS FS 26 surpass
Ležaje sem odstranil s pomočjo segrevanja ohišja motorja (pištola za vroč zrak). In prikazala se je še dodatna zaloga svinjarije.
Čiščenje v acetonu in ščetkanje z medeninasto rotacijsko ščetko je dalo takle rezultat:
Zunanjost ohišja je bila po pranju v acetonu deležna ščetkanja s ščetinami iz umetne mase. Ravno tako sem očistil glavo motorja z izgorevalnim prostorom in ventili. (Po tem, ko sem videl to fotografijo, sem čiščenje ponovil, fotografiral pa nisem več).
Čiščenje v acetonu in ščetkanje z medeninasto rotacijsko ščetko je dalo takle rezultat:
Zunanjost ohišja je bila po pranju v acetonu deležna ščetkanja s ščetinami iz umetne mase. Ravno tako sem očistil glavo motorja z izgorevalnim prostorom in ventili. (Po tem, ko sem videl to fotografijo, sem čiščenje ponovil, fotografiral pa nisem več).
Re: Servis OS FS 26 surpass
In sedaj, po moji oceni, glavna krivca za neenakomerno delovanje motorja: ležaja.
Po izpiranju v razredčilu so se pokazale vse poškodbe obrabe in zoba časa.
Torej hitro do trgovine po nova ležaja. SKF bo OK.
In začelo se je sestavljanje motorja. Vsak del najprej naoljim, da gladko zdrsne na svoje mesto. Tako storim tudi z vijaki. In motor je spet sestavljen. Pa še zbirka orodij, ki so mi pri delu pomagala:
Ko bo model spet poletel, poročam.
Če ima kdo kakšno v prašanje: na dan z njim!
Po izpiranju v razredčilu so se pokazale vse poškodbe obrabe in zoba časa.
Torej hitro do trgovine po nova ležaja. SKF bo OK.
In začelo se je sestavljanje motorja. Vsak del najprej naoljim, da gladko zdrsne na svoje mesto. Tako storim tudi z vijaki. In motor je spet sestavljen. Pa še zbirka orodij, ki so mi pri delu pomagala:
Ko bo model spet poletel, poročam.
Če ima kdo kakšno v prašanje: na dan z njim!
Re: Servis OS FS 26 surpass
Lepo si ga zglancal, lahko ti je hvaležen. LP, J.
Re: Servis OS FS 26 surpass
Miloš,
z zanimanjem sem si ogledal tvoje poročilo. Poučno. Posebej zame.
Lepo se vidi, kaj naredi korozija po več letni rabi.
Ni velike razlike, če uporabljaš ricinus ali sintetično olje?
Iz poročila je videti, da si motor dobro očistil, zamenjal si le ležaje.
Si po servisu motorja kaj meril vrtljaje?
os fs .26 že dolga leta ne delajo več.
Tudi sam ga imam, pa z njim nisem zadovoljen.
Nazadnje sem ga testiral spomladi z gorivom ricinus 20%, 15% nitro, pa je propeler MA 9X4 zavrtel le okrog 9000 vrtljajev. Zanič.
Seveda vem, da bi moral doseči vsaj 11.500, pa so to le mokre sanje.
Sedaj razmišljam, kaj mi je za napraviti, da bo motor spet uporaben..
Verjeno čiščenje in menjava ležajev ne bo dovolj.
Razmišljam, da bi poiskal nov batni obroček?
Kako ugotoviti, da ventili v zaprti legi tesnijo?
lp
Andrej
z zanimanjem sem si ogledal tvoje poročilo. Poučno. Posebej zame.
Lepo se vidi, kaj naredi korozija po več letni rabi.
Ni velike razlike, če uporabljaš ricinus ali sintetično olje?
Iz poročila je videti, da si motor dobro očistil, zamenjal si le ležaje.
Si po servisu motorja kaj meril vrtljaje?
os fs .26 že dolga leta ne delajo več.
Tudi sam ga imam, pa z njim nisem zadovoljen.
Nazadnje sem ga testiral spomladi z gorivom ricinus 20%, 15% nitro, pa je propeler MA 9X4 zavrtel le okrog 9000 vrtljajev. Zanič.
Seveda vem, da bi moral doseči vsaj 11.500, pa so to le mokre sanje.
Sedaj razmišljam, kaj mi je za napraviti, da bo motor spet uporaben..
Verjeno čiščenje in menjava ležajev ne bo dovolj.
Razmišljam, da bi poiskal nov batni obroček?
Kako ugotoviti, da ventili v zaprti legi tesnijo?
lp
Andrej
Re: Servis OS FS 26 surpass
Andrej,
Hvala za obširen zapis.
Na 4t nikoli ne uporabljam ricinusa. Posledica njegove uporabe so "zapečeni" obročki, padec kompresije, neuporabnost motorja.
Vrtljajev po servisu še nisem meril. Poročam. Ne pričakujem več od 11.500, max 12.000 s propelerjem 10x3 (9x4). Tudi 9x5 bi ga moral zadovoljiti, vendar je meni model potem prehiter.
Na tvojem mestu bi opravil isto, kot sem sam, dodal bi temeljito čiščenje utora batnega obročka.
Ventile spoliram z zobno pasto. Ventil na strani odmikača vpnem v "biax", med ventil in nased namažem zobno pasto. Poženem biaks na najnižjih vrtljajih in ga na rahlo vlečem tako, da ventil sam polira svoj nased. Ni treba veliko in oba se bleščita; v tesneje po tem posegu ne dvomim.
Lahko pa motor pogledam tudi jaz.
Imam še dva manjša ( fs 20). Vsi trije so delovali kot ure. Tudi na Tigercatu, ki ga sigurno še pomniš.
Lp Miloš
P.s.: Uporabljam 8 do 10% nitro; sintetike pa 18%, táko kot pride pod roke.
Hvala za obširen zapis.
Na 4t nikoli ne uporabljam ricinusa. Posledica njegove uporabe so "zapečeni" obročki, padec kompresije, neuporabnost motorja.
Vrtljajev po servisu še nisem meril. Poročam. Ne pričakujem več od 11.500, max 12.000 s propelerjem 10x3 (9x4). Tudi 9x5 bi ga moral zadovoljiti, vendar je meni model potem prehiter.
Na tvojem mestu bi opravil isto, kot sem sam, dodal bi temeljito čiščenje utora batnega obročka.
Ventile spoliram z zobno pasto. Ventil na strani odmikača vpnem v "biax", med ventil in nased namažem zobno pasto. Poženem biaks na najnižjih vrtljajih in ga na rahlo vlečem tako, da ventil sam polira svoj nased. Ni treba veliko in oba se bleščita; v tesneje po tem posegu ne dvomim.
Lahko pa motor pogledam tudi jaz.
Imam še dva manjša ( fs 20). Vsi trije so delovali kot ure. Tudi na Tigercatu, ki ga sigurno še pomniš.
Lp Miloš
P.s.: Uporabljam 8 do 10% nitro; sintetike pa 18%, táko kot pride pod roke.
Re: Servis OS FS 26 surpass
Hvala za ponujeno pomoč. Če se bo zataknilo, se bom z veseljem obrnil nate.
Za začetek bom poizkusil sam.
Iz tvojih naravnost presunljivih slik je videti, kaj lahko pričakujem, če bom motor razdrl.
Zaenkrat sem namreč odprl in nastavil le ventila in ročično gred.
Že dolga leta uporabljam sintetično olje (Motul micro).
Ricinus sem opustil iz istih razlogov kot ti.
Najprej sem po nasvetu proizvajalca uporabljal 16% mešanico, potem sem prešel na 18%, sedaj pa v gorivo dajem 20% Motula.
Menim, da se motorji bolje mažejo in manj pregrevajo.
Ampak fantje na tekmah se pogosto pritožujejo, da se motorji pregrevajo in jim upade moč. Včasih tudi ugasnejo.
Pa sem se spomnil stare resnice, da "ko vse drugo odpove, preberi navodila"
Našel sem priročnik za Magnum (velja tudi za ASP): https://www.manualslib.com/manual/96191 ... 30rfs.html
pa tudi priročnik za OS FS.26 Surpass https://www.os-engines.co.jp/english/li ... 26-40s.pdf
V navodilih za Magnum priporočajo ricinus ali kvečjemu mešanico ricinusa in sintetike. Zraven je še opozorilo, da sintetična olja izgubijo mazalne sposobnosti pri dosti nižji temperaturi kot ricinus in zato lahko prej pride do poškodb motorja.
Pri navodilih za OS FS .26 Surpass (stran 13) piše nekaj podobnega, le da sintetiko pogojno dovolijo, če bolj odpremo glavno iglo.
Skratka, po dolgem času sem si spet namešal nekaj mešanice z ricinusom in na testni mizi preizkušam delovanje.
Tvoje slike povedo, da tudi sintetika v motorju povzroča korozijo in packarijo. Očitno je treba te motorje občasno čistiti.
Za začetek bom poizkusil sam.
Iz tvojih naravnost presunljivih slik je videti, kaj lahko pričakujem, če bom motor razdrl.
Zaenkrat sem namreč odprl in nastavil le ventila in ročično gred.
Že dolga leta uporabljam sintetično olje (Motul micro).
Ricinus sem opustil iz istih razlogov kot ti.
Najprej sem po nasvetu proizvajalca uporabljal 16% mešanico, potem sem prešel na 18%, sedaj pa v gorivo dajem 20% Motula.
Menim, da se motorji bolje mažejo in manj pregrevajo.
Ampak fantje na tekmah se pogosto pritožujejo, da se motorji pregrevajo in jim upade moč. Včasih tudi ugasnejo.
Pa sem se spomnil stare resnice, da "ko vse drugo odpove, preberi navodila"
Našel sem priročnik za Magnum (velja tudi za ASP): https://www.manualslib.com/manual/96191 ... 30rfs.html
pa tudi priročnik za OS FS.26 Surpass https://www.os-engines.co.jp/english/li ... 26-40s.pdf
V navodilih za Magnum priporočajo ricinus ali kvečjemu mešanico ricinusa in sintetike. Zraven je še opozorilo, da sintetična olja izgubijo mazalne sposobnosti pri dosti nižji temperaturi kot ricinus in zato lahko prej pride do poškodb motorja.
Pri navodilih za OS FS .26 Surpass (stran 13) piše nekaj podobnega, le da sintetiko pogojno dovolijo, če bolj odpremo glavno iglo.
Skratka, po dolgem času sem si spet namešal nekaj mešanice z ricinusom in na testni mizi preizkušam delovanje.
Tvoje slike povedo, da tudi sintetika v motorju povzroča korozijo in packarijo. Očitno je treba te motorje občasno čistiti.
Re: Servis OS FS 26 surpass
Če lahko dodam svoje mnenje. Vzrok za korozijo v notranjosti niso v veliki meri kriva olja, pač pa bo to ricinus ali sintetika. Olja v principu ščitijo pred korodiranjem. Večje zlo je nitrometan in metanol. Ricinus postane problem, ko ostane dalj časa v motorju in želira. To posledično uniči - zapeče ležaje. Ko tak motor štartamo noče dobro delovati, posledično se zapira iglica in siromaši razmerje. Motor se pregreva in verižna reakcija za poškodbe se kar odvija.
Osnova za preprečitev korozacija je ''higiena'' motorja. Po mojih izkušnjah (in praksi mojih modelarskih kolegov) je potrebno motor po vsaki uporabi očistiti, sploh, če stoji nekaj dni ali celo tednov. To opravim z metanolom, ki ga 2-3x vlijem v motor in ga pretresem. Ko vidim, da izteče čisti metanol v motor potem izdatno nalijem brezkislinsko olje. To olje je v principu t.i. strojno olje za šivalne stroje. Motor nekajkrat obrnem na roko, da se olje lepo razdeli po celem motorju in doseže vse kotičke v notranjosti. V fergazer in izpuh vtaknem papirno brisačo in motor pospravim.
Za ''zimsko spanje'' motor razstavim, po potrebi menjam ležaje (najkasneje po 6 urah delovanja). Še en detajl. V motorjih uporabljamo ležaje s tekstolitno kletko (TN) in kvalitete C3- povečana zračnost.
Verjemite mi, videl sem motorje mojih kolegov, ki po tekmi model postavijo na polico, brez, da bi izpraznili gorivo, kaj šele, da bi opravili čiščenje. Kot človeka z neko tehnično kulturo me boli srce ob tem.
Ob vzdrževanju pravilne ''higijene'' bo motor služil mnogo dlje in dal od sebe to kar pričakujemo.
Drugače pa, klobuk dol ob tem servisu motorja. upam, da bo še dolgo služil.
Osnova za preprečitev korozacija je ''higiena'' motorja. Po mojih izkušnjah (in praksi mojih modelarskih kolegov) je potrebno motor po vsaki uporabi očistiti, sploh, če stoji nekaj dni ali celo tednov. To opravim z metanolom, ki ga 2-3x vlijem v motor in ga pretresem. Ko vidim, da izteče čisti metanol v motor potem izdatno nalijem brezkislinsko olje. To olje je v principu t.i. strojno olje za šivalne stroje. Motor nekajkrat obrnem na roko, da se olje lepo razdeli po celem motorju in doseže vse kotičke v notranjosti. V fergazer in izpuh vtaknem papirno brisačo in motor pospravim.
Za ''zimsko spanje'' motor razstavim, po potrebi menjam ležaje (najkasneje po 6 urah delovanja). Še en detajl. V motorjih uporabljamo ležaje s tekstolitno kletko (TN) in kvalitete C3- povečana zračnost.
Verjemite mi, videl sem motorje mojih kolegov, ki po tekmi model postavijo na polico, brez, da bi izpraznili gorivo, kaj šele, da bi opravili čiščenje. Kot človeka z neko tehnično kulturo me boli srce ob tem.
Ob vzdrževanju pravilne ''higijene'' bo motor služil mnogo dlje in dal od sebe to kar pričakujemo.
Drugače pa, klobuk dol ob tem servisu motorja. upam, da bo še dolgo služil.
Lp Rado
Re: Servis OS FS 26 surpass
Andrej in Rado,
hvala obema za prispevke, ki imajo veliko več bralcev, kot izgleda na prvi pogled.
Vsak od modelarjev ima malce svoj recept za nastavljanje motorje vključno z izbiro mešanice. Tovarniška navodila so tista, ki nas postavijo na varno stran uporabe, zato jih ni dobro brez razloga in razumevanja kršiti.
O sami nastavitvi motorja tu še nisem pisal. Poudariti pa moram, da pri nastavitvi kontroliram tudi temperaturo glave motoja, dokler ne najdem prave nastavitve in ta je pi OS 4t motorjih kar trajna (pri istem gorivu, propelerjem, modelu). Tudi zima in poletje nimata po moji praksi (skoraj) nobenega vpliva.
Poglejmo zadnji zagon tega motorja pred servisom. Vrtel se je med 11.500 in 12.000 rpm. Vrtljaji pa so nihali. Nastavljal sem iglo in ga nekoliko umiril z zapiranjem. Izmeril sem temperaturo glave: 145°C, kar je odločno preveč. Malce sem ga odprl - ne več kot zob ali dva - in temperatura je v hipu padla na normalnih 110°C. Vendar z delovanjem nisem bil zadovoljen - nihanje vrtljajev. Torej-> servis.
Več poročam, ko bo kaj poročati.
Rado, higiena motorja je prvo pravilo. Zato te citiram, da si bomo bolj zapomnili.
Rado piše:
Andrej, morda boš dodal še svoje poročilo o servisu?
Lp Miloš
hvala obema za prispevke, ki imajo veliko več bralcev, kot izgleda na prvi pogled.
Vsak od modelarjev ima malce svoj recept za nastavljanje motorje vključno z izbiro mešanice. Tovarniška navodila so tista, ki nas postavijo na varno stran uporabe, zato jih ni dobro brez razloga in razumevanja kršiti.
O sami nastavitvi motorja tu še nisem pisal. Poudariti pa moram, da pri nastavitvi kontroliram tudi temperaturo glave motoja, dokler ne najdem prave nastavitve in ta je pi OS 4t motorjih kar trajna (pri istem gorivu, propelerjem, modelu). Tudi zima in poletje nimata po moji praksi (skoraj) nobenega vpliva.
Poglejmo zadnji zagon tega motorja pred servisom. Vrtel se je med 11.500 in 12.000 rpm. Vrtljaji pa so nihali. Nastavljal sem iglo in ga nekoliko umiril z zapiranjem. Izmeril sem temperaturo glave: 145°C, kar je odločno preveč. Malce sem ga odprl - ne več kot zob ali dva - in temperatura je v hipu padla na normalnih 110°C. Vendar z delovanjem nisem bil zadovoljen - nihanje vrtljajev. Torej-> servis.
Več poročam, ko bo kaj poročati.
Rado, higiena motorja je prvo pravilo. Zato te citiram, da si bomo bolj zapomnili.
Rado piše:
Še enkrat hvala obema.Osnova za preprečitev korozacija je ''higiena'' motorja. Po mojih izkušnjah (in praksi mojih modelarskih kolegov) je potrebno motor po vsaki uporabi očistiti, sploh, če stoji nekaj dni ali celo tednov. To opravim z metanolom, ki ga 2-3x vlijem v motor in ga pretresem. Ko vidim, da izteče čisti metanol v motor potem izdatno nalijem brezkislinsko olje. To olje je v principu t.i. strojno olje za šivalne stroje. Motor nekajkrat obrnem na roko, da se olje lepo razdeli po celem motorju in doseže vse kotičke v notranjosti. V fergazer in izpuh vtaknem papirno brisačo in motor pospravim.
Andrej, morda boš dodal še svoje poročilo o servisu?
Lp Miloš
Re: Servis OS FS 26 surpass
Pa še malo podobnega branja: viewtopic.php?f=40&t=3167&start=44
Re: Servis OS FS 26 surpass
Tornado, hvala za odličen, poučen komentar.
Miloš, o servisu bom poročal, vendar ta motor zaenkrat ni čisto na vrhu prioritetne liste.
Sam po letenju po navadi model dam na polico in tam ostane, dokler ga spet ne potrebujem.
Zato mi je kar malo nerodno, ko berem, kako posamezniki po uporabi motor čistijo in ščitijo pred korozijo. Jaz ne naredim skoraj nič. Če se le da, motorju pustim, da pri polnih obratih ugasne zato, ker zmanjka goriva. Ali pa rezervoar izpraznim že na letališču.
Včasih, ko sem še uporabljal ricinus, sem počel isto. Iz motorja je metanol izhlapel, ricinus pa je kristaliziral in v notranjosti napravil
lepljivo plast. Po več letih se je ricinus v motorju tako strdil, da se je propeler le z veliko silo komaj obračal. Menim, da je to dobro,
saj je strjeni ricinus odlično ščitil motor pred korozijo. Ob ponovni rabi in stiku s svežim gorivom pa se je strjeni ricinus dobesedno takoj zmehčal in motor je že po nekaj sekundah delovanja spet deloval običajno. Pozornost potrebuje le glavna igla ker pravilno deluje le, če je čista, brez ostankov starega ricinusa. Res je, da sem ricinus uporabljal le pri dvotaktnih motorjih. V motorjih nikoli nisem opazil rje in ležaje skoraj nikoli nisem menjaval. Je pa res, da je zaradi estetskih razlogov treba očistiti notranjost in zunanjost motorja in da je to mukotrpno delo.
Sedaj uporabljam Motul micro. Nazadnje sem ga dobil preko e-baya iz Španije. To olje je drago, ima pa nekaj interesantnih lastnosti. Mikro delci ostanejo med kristali kovine in mažejo tudi ko motor dalj časa ni deloval. Notranjost motorja je čista. Vsebuje protikorozijsko zaščito. Lepo diši.
Več o tem: https://www.opieoils.co.uk/p-6506-motul ... e-oil.aspx
chrome-extension://oemmndcbldboiebfnladdacbdfmadadm/https://cdn.opieoils.co.uk/pdfs/motul/Micro-2T.pdf
Gotovo to olje ni tako učinkovito kot izpiranje z metanolom kot ga opisuje Tornado, je pa veliko bolje kot nič.
Lani sem (že drugič) menjal precej utrujene ležaje na mojem 15 let starem Saitu .30 SH.
O tem sem pisal lani viewtopic.php?p=616827#p616827
Večina sestavnih delov ni potrebovala čiščenja.
lp
Miloš, o servisu bom poročal, vendar ta motor zaenkrat ni čisto na vrhu prioritetne liste.
Sam po letenju po navadi model dam na polico in tam ostane, dokler ga spet ne potrebujem.
Zato mi je kar malo nerodno, ko berem, kako posamezniki po uporabi motor čistijo in ščitijo pred korozijo. Jaz ne naredim skoraj nič. Če se le da, motorju pustim, da pri polnih obratih ugasne zato, ker zmanjka goriva. Ali pa rezervoar izpraznim že na letališču.
Včasih, ko sem še uporabljal ricinus, sem počel isto. Iz motorja je metanol izhlapel, ricinus pa je kristaliziral in v notranjosti napravil
lepljivo plast. Po več letih se je ricinus v motorju tako strdil, da se je propeler le z veliko silo komaj obračal. Menim, da je to dobro,
saj je strjeni ricinus odlično ščitil motor pred korozijo. Ob ponovni rabi in stiku s svežim gorivom pa se je strjeni ricinus dobesedno takoj zmehčal in motor je že po nekaj sekundah delovanja spet deloval običajno. Pozornost potrebuje le glavna igla ker pravilno deluje le, če je čista, brez ostankov starega ricinusa. Res je, da sem ricinus uporabljal le pri dvotaktnih motorjih. V motorjih nikoli nisem opazil rje in ležaje skoraj nikoli nisem menjaval. Je pa res, da je zaradi estetskih razlogov treba očistiti notranjost in zunanjost motorja in da je to mukotrpno delo.
Sedaj uporabljam Motul micro. Nazadnje sem ga dobil preko e-baya iz Španije. To olje je drago, ima pa nekaj interesantnih lastnosti. Mikro delci ostanejo med kristali kovine in mažejo tudi ko motor dalj časa ni deloval. Notranjost motorja je čista. Vsebuje protikorozijsko zaščito. Lepo diši.
Več o tem: https://www.opieoils.co.uk/p-6506-motul ... e-oil.aspx
chrome-extension://oemmndcbldboiebfnladdacbdfmadadm/https://cdn.opieoils.co.uk/pdfs/motul/Micro-2T.pdf
Gotovo to olje ni tako učinkovito kot izpiranje z metanolom kot ga opisuje Tornado, je pa veliko bolje kot nič.
Lani sem (že drugič) menjal precej utrujene ležaje na mojem 15 let starem Saitu .30 SH.
O tem sem pisal lani viewtopic.php?p=616827#p616827
Večina sestavnih delov ni potrebovala čiščenja.
lp
Re: Servis OS FS 26 surpass
Kar se tiče Motul micro olja, da se ga dobiti tudi pri nas. Jaz sem za kolega naročil 6l. Cena je cca. 16€/l. Sicer ga ni na skladišču tako, da je potrebno počakati 2-3 tedne. Če se organizira nekaj modelarjev bi se verjetno prodajalec potrudil in ga nabavil. Verjetno se za 2l ne bo ravno ''pretrgal''. Uradno ga sicer nima, za 6l pa se je angažiral.
Iz tega sklepam, da sam mešaš gorivo? Kje nabaviš nitrometan. Jaz imam neko linijo, samo ni poceni.
Iz tega sklepam, da sam mešaš gorivo? Kje nabaviš nitrometan. Jaz imam neko linijo, samo ni poceni.
Lp Rado
Re: Servis OS FS 26 surpass
Jap. Motul olje sem kupoval pri Nebcu ko ga je ta še imel. Ko je zaključil, sem od njega pokupil ves Motul, ki ga je še imel . Potem sem ga skušal dobiti pri dobavitelju za Motul olja, ki pa je nakup pogojeval s preveliko količino. Sem skušal dobiti kolege, da bi skupaj naročili, pa mi ni uspelo. Na koncu sem po brskanju po spletu našel olje po podobni ceni kot jo navajaš ti.tornado napisal/-a: ↑08 Avg 2021, 10:22 Kar se tiče Motul micro olja, da se ga dobiti tudi pri nas. Jaz sem za kolega naročil 6l. Cena je cca. 16€/l. Sicer ga ni na skladišču tako, da je potrebno počakati 2-3 tedne. Če se organizira nekaj modelarjev bi se verjetno prodajalec potrudil in ga nabavil. Verjetno se za 2l ne bo ravno ''pretrgal''. Uradno ga sicer nima, za 6l pa se je angažiral.
Iz tega sklepam, da sam mešaš gorivo? Kje nabaviš nitrometan. Jaz imam neko linijo, samo ni poceni.
Več metanola sem kupil v Merkurju v Jaršah pri Domžalah, ko so ga še imeli.
Za nitrometan pa sem se parkrat pridružil skupinam, ki so ga nabavljale bogsigavedi od kje.
Sedaj imam sestavin dovolj za nekaj let. Kako bo naprej, pa ne vem, ker je možnosti za nabavo iz leta v leto manj.
lp
Andrej
Re: Servis OS FS 26 surpass
Slike umazanije v notranjosti motorja spominjajo na slike kadilčevih pljuč, tudi učinek na sposobnost delovanja je žal pri obeh enako uničujoč. Narava nam ne odpušča. LP, J.
Re: Servis OS FS 26 surpass
Včeraj sem si ogledal mojega OS FS .26.
Za začetek sem ga pritrdil na mizo, namontiral propeler APC 10X3 in si pripravil obratomer in termometer.
Gorivo: 20% Motul, 15% nitro...
Z vžigom ni bilo težav, zmogel pa je le 8600 vrtljajev. Premalo.. Prijatelj bi rekel: 'Slabše kot za cvirn navijat'.
Za začetek sem ga pritrdil na mizo, namontiral propeler APC 10X3 in si pripravil obratomer in termometer.
Gorivo: 20% Motul, 15% nitro...
Z vžigom ni bilo težav, zmogel pa je le 8600 vrtljajev. Premalo.. Prijatelj bi rekel: 'Slabše kot za cvirn navijat'.
- Priponke
-
- Slika 1.jpg (150.43 KiB) Pogledano 1877 krat
Re: Servis OS FS 26 surpass
Pa sem delovno mizo prekril s čisto rjuho in pričel motor razstavljati.
Motor je bil pričakovano nekoliko umazan, ampak nič posebnega.
Motor je bil pričakovano nekoliko umazan, ampak nič posebnega.
- Priponke
-
- Slika 2.jpg (130.67 KiB) Pogledano 1876 krat
-
- Slika 3.jpg (124.46 KiB) Pogledano 1876 krat
-
- Slika 4.jpg (122.57 KiB) Pogledano 1876 krat
Re: Servis OS FS 26 surpass
Ni šlo brez težav. Dva vijaka v glavi sta bila tako zategnjena, da sem kljub predhodnem gretju na 300 stopinj s pištolo na vroč zrak
poškodoval nastavek in tudi ključek. Vijaka sem potem odvil tako, da sem v glavo zarezal utor in ju odvil s ploščatim izvijačem.
Novih vijakov ni težko dobiti.
Glava je na pogled še kar čista, ventili izgledajo dobro. Tesnenje bom kasneje preveril tako, da bom v izgorevalni prostor nalil metanol
in opazoval, če tekočina odteka skozi ventile.
poškodoval nastavek in tudi ključek. Vijaka sem potem odvil tako, da sem v glavo zarezal utor in ju odvil s ploščatim izvijačem.
Novih vijakov ni težko dobiti.
Glava je na pogled še kar čista, ventili izgledajo dobro. Tesnenje bom kasneje preveril tako, da bom v izgorevalni prostor nalil metanol
in opazoval, če tekočina odteka skozi ventile.
- Priponke
-
- Slika 5.jpg (117.74 KiB) Pogledano 1875 krat
-
- Slika 6.jpg (135.93 KiB) Pogledano 1875 krat
-
- Slika 7.jpg (144.14 KiB) Pogledano 1875 krat
Zadnjič spremenil Big A, dne 14 Avg 2021, 06:38, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Servis OS FS 26 surpass
- ohišje je potrebno čiščenja
- bat in obroček sta na pogled v redu
- oba ležaja sta močno korodirana in zapacana. Menjava je nujna. Ležajev ni težko dobiti.
- bat in obroček sta na pogled v redu
- oba ležaja sta močno korodirana in zapacana. Menjava je nujna. Ležajev ni težko dobiti.
- Priponke
-
- Slika 9.jpg (142.56 KiB) Pogledano 1874 krat
-
- Slika 10.jpg (122.51 KiB) Pogledano 1874 krat
-
- Slika 11.jpg (148.12 KiB) Pogledano 1874 krat
Zadnjič spremenil Big A, dne 14 Avg 2021, 06:37, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Servis OS FS 26 surpass
- ročična gred je umazana, korodirana in potrebna temeljitega čiščenja,
- cilinder ima številne majhne raze , ki so zanesljivo vzrok, da motor nima kompresije in da deluje slabo.
Zamenjava je nujna, vendar si težko predstavljam, kje bi tak cilinder lahko dobil. Pustimo se presenetiti.
Do takrat pa za nadaljnje delo na motorju ne vidim smisla..
- cilinder ima številne majhne raze , ki so zanesljivo vzrok, da motor nima kompresije in da deluje slabo.
Zamenjava je nujna, vendar si težko predstavljam, kje bi tak cilinder lahko dobil. Pustimo se presenetiti.
Do takrat pa za nadaljnje delo na motorju ne vidim smisla..
- Priponke
-
- Slika 12.jpg (142.73 KiB) Pogledano 1871 krat
-
- Slika 13.jpg (124.39 KiB) Pogledano 1871 krat
-
- Slika 14.jpg (141.12 KiB) Pogledano 1871 krat
Re: Servis OS FS 26 surpass
Andrej,
lepo si tole "razdrobil". Sedaj pa dobro operi, konzerviraj in v skladišče z njim. Ko najdeš novo srajčko, pa spet na belo rjuho.
Ali se spomniš, kam smo pošiljali srajčke na obnovo (ABN)?
Lp M
P.s.: Sicer pa mislim, da tako nizki vrtljaji niso posledica obrabljene srajčke. Napaka se mora skrivati drugje.
lepo si tole "razdrobil". Sedaj pa dobro operi, konzerviraj in v skladišče z njim. Ko najdeš novo srajčko, pa spet na belo rjuho.
Ali se spomniš, kam smo pošiljali srajčke na obnovo (ABN)?
Lp M
P.s.: Sicer pa mislim, da tako nizki vrtljaji niso posledica obrabljene srajčke. Napaka se mora skrivati drugje.
Re: Servis OS FS 26 surpass
Kose sem že na grobo očistil, spravil v škatlo in pospravil rjuho z mize. Sedaj brskam po spletu na lovu za cilindrom.
O obnovi ABN plasti nisem razmišljal in tudi tega nisem nikoli počel. Ne vem, kje to delajo.
Zaenkrat še ne vem kako se bo zgodba nadaljevala.
Tudi jaz sem prepričan, da za slabo delovanje motorja ni kriv samo poškodovan cilinder.
O obnovi ABN plasti nisem razmišljal in tudi tega nisem nikoli počel. Ne vem, kje to delajo.
Zaenkrat še ne vem kako se bo zgodba nadaljevala.
Tudi jaz sem prepričan, da za slabo delovanje motorja ni kriv samo poškodovan cilinder.
Re: Servis OS FS 26 surpass
Tako malo vmes.....vedno težje je dobiti kako konkretno čistilo ki bi res odstranjevalo to svinarijo.......tole se je meni dobro izkazalo......nekaj € dražje,ampak jo je deci več......