Servis OS FS 26 surpass

Splošna debata o motorjih in modelih z eksplozijskim pogonom

Moderator: Mipo

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3309
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Moj Nieuport 11 - Bebe je nastal pred petnajstimi leti. Za seboj ima nekje med 200 in 300 poleti ter tri totalke iz katerih se je izvlekel.

Slika

Še vedno mi je užitek leteti z njim. Prejšnjo nedeljo pa se je po zraku vlekel kot slina. Motor ni in ni hotel več v svoj normalni delovni režim. Zato sem ga odmontiral z modela, ga pritrdil na preizkusno desko. Zavrtel se je sicer na 12.000 vrtjajev, ki pa niso bili enakomerni. Čutiti je bilo tudi neko zračnosti v ležajih. Sledilo je odpiranje in "generalka".
Motor sem nabavil namenoma za ta model na EBAY-u (cca 120€). Že takrat ni bil nov.

Karakteristike: 4,41 ccm; 268g; max vrtljaji 12.000 RPM; 0.41 HP / 11.000 rpm

Nekaj fotografij pred odpiranjem.
001_IMG_0624_om.jpg
001_IMG_0624_om.jpg (107.55 KiB) Pogledano 2247 krat
002_IMG_0626_om.jpg
002_IMG_0626_om.jpg (81.39 KiB) Pogledano 2247 krat
Potem pa imbus ključe v roke in začnemo:
003_IMG_0637_om.jpg
003_IMG_0637_om.jpg (106 KiB) Pogledano 2247 krat
004_IMG_0638_om.jpg
004_IMG_0638_om.jpg (86.98 KiB) Pogledano 2247 krat
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3309
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Počasi se začne prikazovati zapacana notranjost: rja, koagulirano in oksidirano olje, saje, oglje,...
005_IMG_0652_om.jpg
005_IMG_0652_om.jpg (87.31 KiB) Pogledano 2246 krat
006_IMG_0657_om.jpg
006_IMG_0657_om.jpg (108.77 KiB) Pogledano 2246 krat
007_IMG_0662_om.jpg
007_IMG_0662_om.jpg (116.19 KiB) Pogledano 2246 krat
008_IMG_0663_om.jpg
008_IMG_0663_om.jpg (99.81 KiB) Pogledano 2246 krat
Prostor okoli odmične gredi je prava žalost:
009_IMG_0669_om.jpg
009_IMG_0669_om.jpg (87.12 KiB) Pogledano 2246 krat
012_IMG_0674_om.jpg
012_IMG_0674_om.jpg (70.58 KiB) Pogledano 2233 krat
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3309
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Zaradi umazanjie nisem videl pike na odmični gredi. Tako sem se lotil najprej iskanja te oznake, brez katere je težko nastaviti pravilno odpiranje ventilov. Najprej sem gred opral v acetonu. In tukaj je pika:
010_IMG_0672_om.jpg
010_IMG_0672_om.jpg (76.79 KiB) Pogledano 2234 krat
Nato sem gred še očistil z medeninasto ščetko.
011_IMG_0686_OM.jpg
011_IMG_0686_OM.jpg (63.82 KiB) Pogledano 2234 krat
Bat ni pretirano zamazan, je pa nekoliko obrabljen. To zaenkrat ne vpliva na delovanje.
013_IMG_0679_om.jpg
013_IMG_0679_om.jpg (85.11 KiB) Pogledano 2234 krat
Je pa toliko bolj zamazana glavna gred v predelu drugega ležaja in polžastega pogona odmične gredi:
014_IMG_0682_om.jpg
014_IMG_0682_om.jpg (66.01 KiB) Pogledano 2234 krat
Po pranju v acetonu se je pkazala vsa rjavina:
015_IMG_0689_om.jpg
015_IMG_0689_om.jpg (72.92 KiB) Pogledano 2234 krat
Toda medeninasta ščetka naredi čudeže:
016_IMG_0693_om.jpg
016_IMG_0693_om.jpg (70.79 KiB) Pogledano 2234 krat
Ojnica po čiščenju ni bistveno drugačna, kot pred njim:
017_IMG_0695_om.jpg
017_IMG_0695_om.jpg (73.92 KiB) Pogledano 2234 krat
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3309
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Ležaje sem odstranil s pomočjo segrevanja ohišja motorja (pištola za vroč zrak). In prikazala se je še dodatna zaloga svinjarije.
018_IMG_0683_om.jpg
018_IMG_0683_om.jpg (86.12 KiB) Pogledano 2224 krat
Čiščenje v acetonu in ščetkanje z medeninasto rotacijsko ščetko je dalo takle rezultat:
019_IMG_0697_om.jpg
019_IMG_0697_om.jpg (71.74 KiB) Pogledano 2224 krat
020_IMG_0701_om.jpg
020_IMG_0701_om.jpg (47.28 KiB) Pogledano 2224 krat
Zunanjost ohišja je bila po pranju v acetonu deležna ščetkanja s ščetinami iz umetne mase.
021_IMG_0704_om.jpg
021_IMG_0704_om.jpg (85.41 KiB) Pogledano 2224 krat
Ravno tako sem očistil glavo motorja z izgorevalnim prostorom in ventili. (Po tem, ko sem videl to fotografijo, sem čiščenje ponovil, fotografiral pa nisem več).
022_IMG_0705_om.jpg
022_IMG_0705_om.jpg (92.19 KiB) Pogledano 2224 krat
023_IMG_0709_om.jpg
023_IMG_0709_om.jpg (81.69 KiB) Pogledano 2224 krat
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3309
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a Mipo »

In sedaj, po moji oceni, glavna krivca za neenakomerno delovanje motorja: ležaja.
Po izpiranju v razredčilu so se pokazale vse poškodbe obrabe in zoba časa.
024_IMG_0711_om.jpg
024_IMG_0711_om.jpg (96.52 KiB) Pogledano 2221 krat
Torej hitro do trgovine po nova ležaja. SKF bo OK.
025_IMG_0716_OM.jpg
025_IMG_0716_OM.jpg (96.53 KiB) Pogledano 2221 krat
In začelo se je sestavljanje motorja. Vsak del najprej naoljim, da gladko zdrsne na svoje mesto. Tako storim tudi z vijaki.
026_IMG_0718_om.jpg
026_IMG_0718_om.jpg (80.44 KiB) Pogledano 2221 krat
027_IMG_0719_om.jpg
027_IMG_0719_om.jpg (91.28 KiB) Pogledano 2221 krat
028_IMG_0723_om.jpg
028_IMG_0723_om.jpg (81.79 KiB) Pogledano 2221 krat
029_IMG_0724_om.jpg
029_IMG_0724_om.jpg (80.13 KiB) Pogledano 2221 krat
In motor je spet sestavljen.
030_IMG_0728_om.jpg
030_IMG_0728_om.jpg (83.42 KiB) Pogledano 2221 krat
Pa še zbirka orodij, ki so mi pri delu pomagala:
031_IMG_0736_om.jpg
031_IMG_0736_om.jpg (113.14 KiB) Pogledano 2221 krat
Ko bo model spet poletel, poročam.
Če ima kdo kakšno v prašanje: na dan z njim!
Uporabniški avatar
JozeS
Dr. Modelar
Prispevkov: 2131
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Nova Gorica, SI

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a JozeS »

Lepo si ga zglancal, lahko ti je hvaležen. LP, J.
Uporabniški avatar
Andreo29
Freak
Prispevkov: 899
Pridružen: 13 Avg 2007, 20:43
Kraj: Nova Gorica

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a Andreo29 »

Torej v soboto se leti Nieuporta :D

LP,
Andreo
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a Big A »

Miloš,

z zanimanjem sem si ogledal tvoje poročilo. Poučno. Posebej zame.
Lepo se vidi, kaj naredi korozija po več letni rabi.
Ni velike razlike, če uporabljaš ricinus ali sintetično olje?
Iz poročila je videti, da si motor dobro očistil, zamenjal si le ležaje.
Si po servisu motorja kaj meril vrtljaje?
os fs .26 že dolga leta ne delajo več.
Tudi sam ga imam, pa z njim nisem zadovoljen.
Nazadnje sem ga testiral spomladi z gorivom ricinus 20%, 15% nitro, pa je propeler MA 9X4 zavrtel le okrog 9000 vrtljajev. Zanič.
Seveda vem, da bi moral doseči vsaj 11.500, pa so to le mokre sanje.
Sedaj razmišljam, kaj mi je za napraviti, da bo motor spet uporaben..
Verjeno čiščenje in menjava ležajev ne bo dovolj.
Razmišljam, da bi poiskal nov batni obroček?
Kako ugotoviti, da ventili v zaprti legi tesnijo?

lp

Andrej
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3309
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Andrej,
Hvala za obširen zapis.
Na 4t nikoli ne uporabljam ricinusa. Posledica njegove uporabe so "zapečeni" obročki, padec kompresije, neuporabnost motorja.

Vrtljajev po servisu še nisem meril. Poročam. Ne pričakujem več od 11.500, max 12.000 s propelerjem 10x3 (9x4). Tudi 9x5 bi ga moral zadovoljiti, vendar je meni model potem prehiter.

Na tvojem mestu bi opravil isto, kot sem sam, dodal bi temeljito čiščenje utora batnega obročka.

Ventile spoliram z zobno pasto. Ventil na strani odmikača vpnem v "biax", med ventil in nased namažem zobno pasto. Poženem biaks na najnižjih vrtljajih in ga na rahlo vlečem tako, da ventil sam polira svoj nased. Ni treba veliko in oba se bleščita; v tesneje po tem posegu ne dvomim.

Lahko pa motor pogledam tudi jaz.
Imam še dva manjša ( fs 20). Vsi trije so delovali kot ure. Tudi na Tigercatu, ki ga sigurno še pomniš.

Lp Miloš

P.s.: Uporabljam 8 do 10% nitro; sintetike pa 18%, táko kot pride pod roke.
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a Big A »

Hvala za ponujeno pomoč. Če se bo zataknilo, se bom z veseljem obrnil nate.
Za začetek bom poizkusil sam.
Iz tvojih naravnost presunljivih slik je videti, kaj lahko pričakujem, če bom motor razdrl.
Zaenkrat sem namreč odprl in nastavil le ventila in ročično gred.

Že dolga leta uporabljam sintetično olje (Motul micro).
Ricinus sem opustil iz istih razlogov kot ti.
Najprej sem po nasvetu proizvajalca uporabljal 16% mešanico, potem sem prešel na 18%, sedaj pa v gorivo dajem 20% Motula.
Menim, da se motorji bolje mažejo in manj pregrevajo.

Ampak fantje na tekmah se pogosto pritožujejo, da se motorji pregrevajo in jim upade moč. Včasih tudi ugasnejo.
Pa sem se spomnil stare resnice, da "ko vse drugo odpove, preberi navodila" :D :D
Našel sem priročnik za Magnum (velja tudi za ASP): https://www.manualslib.com/manual/96191 ... 30rfs.html
pa tudi priročnik za OS FS.26 Surpass https://www.os-engines.co.jp/english/li ... 26-40s.pdf

V navodilih za Magnum priporočajo ricinus ali kvečjemu mešanico ricinusa in sintetike. Zraven je še opozorilo, da sintetična olja izgubijo mazalne sposobnosti pri dosti nižji temperaturi kot ricinus in zato lahko prej pride do poškodb motorja.

Pri navodilih za OS FS .26 Surpass (stran 13) piše nekaj podobnega, le da sintetiko pogojno dovolijo, če bolj odpremo glavno iglo.

Skratka, po dolgem času sem si spet namešal nekaj mešanice z ricinusom in na testni mizi preizkušam delovanje.
Tvoje slike povedo, da tudi sintetika v motorju povzroča korozijo in packarijo. Očitno je treba te motorje občasno čistiti.
Uporabniški avatar
tornado
Dr. Modelar
Prispevkov: 2463
Pridružen: 17 Jan 2003, 01:00
Kraj: Maribor

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a tornado »

Če lahko dodam svoje mnenje. Vzrok za korozijo v notranjosti niso v veliki meri kriva olja, pač pa bo to ricinus ali sintetika. Olja v principu ščitijo pred korodiranjem. Večje zlo je nitrometan in metanol. Ricinus postane problem, ko ostane dalj časa v motorju in želira. To posledično uniči - zapeče ležaje. Ko tak motor štartamo noče dobro delovati, posledično se zapira iglica in siromaši razmerje. Motor se pregreva in verižna reakcija za poškodbe se kar odvija.

Osnova za preprečitev korozacija je ''higiena'' motorja. Po mojih izkušnjah (in praksi mojih modelarskih kolegov) je potrebno motor po vsaki uporabi očistiti, sploh, če stoji nekaj dni ali celo tednov. To opravim z metanolom, ki ga 2-3x vlijem v motor in ga pretresem. Ko vidim, da izteče čisti metanol v motor potem izdatno nalijem brezkislinsko olje. To olje je v principu t.i. strojno olje za šivalne stroje. Motor nekajkrat obrnem na roko, da se olje lepo razdeli po celem motorju in doseže vse kotičke v notranjosti. V fergazer in izpuh vtaknem papirno brisačo in motor pospravim.

Za ''zimsko spanje'' motor razstavim, po potrebi menjam ležaje (najkasneje po 6 urah delovanja). Še en detajl. V motorjih uporabljamo ležaje s tekstolitno kletko (TN) in kvalitete C3- povečana zračnost.

Verjemite mi, videl sem motorje mojih kolegov, ki po tekmi model postavijo na polico, brez, da bi izpraznili gorivo, kaj šele, da bi opravili čiščenje. Kot človeka z neko tehnično kulturo me boli srce ob tem.
Ob vzdrževanju pravilne ''higijene'' bo motor služil mnogo dlje in dal od sebe to kar pričakujemo.

Drugače pa, klobuk dol ob tem servisu motorja. upam, da bo še dolgo služil. ;)
Lp Rado
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3309
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Andrej in Rado,
hvala obema za prispevke, ki imajo veliko več bralcev, kot izgleda na prvi pogled.
Vsak od modelarjev ima malce svoj recept za nastavljanje motorje vključno z izbiro mešanice. Tovarniška navodila so tista, ki nas postavijo na varno stran uporabe, zato jih ni dobro brez razloga in razumevanja kršiti.
O sami nastavitvi motorja tu še nisem pisal. Poudariti pa moram, da pri nastavitvi kontroliram tudi temperaturo glave motoja, dokler ne najdem prave nastavitve in ta je pi OS 4t motorjih kar trajna (pri istem gorivu, propelerjem, modelu). Tudi zima in poletje nimata po moji praksi (skoraj) nobenega vpliva.

Poglejmo zadnji zagon tega motorja pred servisom. Vrtel se je med 11.500 in 12.000 rpm. Vrtljaji pa so nihali. Nastavljal sem iglo in ga nekoliko umiril z zapiranjem. Izmeril sem temperaturo glave: 145°C, kar je odločno preveč. Malce sem ga odprl - ne več kot zob ali dva - in temperatura je v hipu padla na normalnih 110°C. Vendar z delovanjem nisem bil zadovoljen - nihanje vrtljajev. Torej-> servis.
Več poročam, ko bo kaj poročati.

Rado, higiena motorja je prvo pravilo. Zato te citiram, da si bomo bolj zapomnili.
Rado piše:
Osnova za preprečitev korozacija je ''higiena'' motorja. Po mojih izkušnjah (in praksi mojih modelarskih kolegov) je potrebno motor po vsaki uporabi očistiti, sploh, če stoji nekaj dni ali celo tednov. To opravim z metanolom, ki ga 2-3x vlijem v motor in ga pretresem. Ko vidim, da izteče čisti metanol v motor potem izdatno nalijem brezkislinsko olje. To olje je v principu t.i. strojno olje za šivalne stroje. Motor nekajkrat obrnem na roko, da se olje lepo razdeli po celem motorju in doseže vse kotičke v notranjosti. V fergazer in izpuh vtaknem papirno brisačo in motor pospravim.
Še enkrat hvala obema.

Andrej, morda boš dodal še svoje poročilo o servisu? [-o<

Lp Miloš
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3309
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Pa še malo podobnega branja: viewtopic.php?f=40&t=3167&start=44
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a Big A »

Tornado, hvala za odličen, poučen komentar.
Miloš, o servisu bom poročal, vendar ta motor zaenkrat ni čisto na vrhu prioritetne liste.

Sam po letenju po navadi model dam na polico in tam ostane, dokler ga spet ne potrebujem.
Zato mi je kar malo nerodno, ko berem, kako posamezniki po uporabi motor čistijo in ščitijo pred korozijo. Jaz ne naredim skoraj nič. Če se le da, motorju pustim, da pri polnih obratih ugasne zato, ker zmanjka goriva. Ali pa rezervoar izpraznim že na letališču.

Včasih, ko sem še uporabljal ricinus, sem počel isto. Iz motorja je metanol izhlapel, ricinus pa je kristaliziral in v notranjosti napravil
lepljivo plast. Po več letih se je ricinus v motorju tako strdil, da se je propeler le z veliko silo komaj obračal. Menim, da je to dobro,
saj je strjeni ricinus odlično ščitil motor pred korozijo. Ob ponovni rabi in stiku s svežim gorivom pa se je strjeni ricinus dobesedno takoj zmehčal in motor je že po nekaj sekundah delovanja spet deloval običajno. Pozornost potrebuje le glavna igla ker pravilno deluje le, če je čista, brez ostankov starega ricinusa. Res je, da sem ricinus uporabljal le pri dvotaktnih motorjih. V motorjih nikoli nisem opazil rje in ležaje skoraj nikoli nisem menjaval. Je pa res, da je zaradi estetskih razlogov treba očistiti notranjost in zunanjost motorja in da je to mukotrpno delo.

Sedaj uporabljam Motul micro. Nazadnje sem ga dobil preko e-baya iz Španije. To olje je drago, ima pa nekaj interesantnih lastnosti. Mikro delci ostanejo med kristali kovine in mažejo tudi ko motor dalj časa ni deloval. Notranjost motorja je čista. Vsebuje protikorozijsko zaščito. Lepo diši.
Več o tem: https://www.opieoils.co.uk/p-6506-motul ... e-oil.aspx
chrome-extension://oemmndcbldboiebfnladdacbdfmadadm/https://cdn.opieoils.co.uk/pdfs/motul/Micro-2T.pdf
Gotovo to olje ni tako učinkovito kot izpiranje z metanolom kot ga opisuje Tornado, je pa veliko bolje kot nič.
Lani sem (že drugič) menjal precej utrujene ležaje na mojem 15 let starem Saitu .30 SH.
O tem sem pisal lani viewtopic.php?p=616827#p616827
Večina sestavnih delov ni potrebovala čiščenja.

lp
Uporabniški avatar
tornado
Dr. Modelar
Prispevkov: 2463
Pridružen: 17 Jan 2003, 01:00
Kraj: Maribor

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a tornado »

Kar se tiče Motul micro olja, da se ga dobiti tudi pri nas. Jaz sem za kolega naročil 6l. Cena je cca. 16€/l. Sicer ga ni na skladišču tako, da je potrebno počakati 2-3 tedne. Če se organizira nekaj modelarjev bi se verjetno prodajalec potrudil in ga nabavil. Verjetno se za 2l ne bo ravno ''pretrgal''. Uradno ga sicer nima, za 6l pa se je angažiral.
Iz tega sklepam, da sam mešaš gorivo? Kje nabaviš nitrometan. Jaz imam neko linijo, samo ni poceni.
Lp Rado
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a Big A »

tornado napisal/-a: 08 Avg 2021, 10:22 Kar se tiče Motul micro olja, da se ga dobiti tudi pri nas. Jaz sem za kolega naročil 6l. Cena je cca. 16€/l. Sicer ga ni na skladišču tako, da je potrebno počakati 2-3 tedne. Če se organizira nekaj modelarjev bi se verjetno prodajalec potrudil in ga nabavil. Verjetno se za 2l ne bo ravno ''pretrgal''. Uradno ga sicer nima, za 6l pa se je angažiral.
Iz tega sklepam, da sam mešaš gorivo? Kje nabaviš nitrometan. Jaz imam neko linijo, samo ni poceni.
Jap. Motul olje sem kupoval pri Nebcu ko ga je ta še imel. Ko je zaključil, sem od njega pokupil ves Motul, ki ga je še imel :D . Potem sem ga skušal dobiti pri dobavitelju za Motul olja, ki pa je nakup pogojeval s preveliko količino. Sem skušal dobiti kolege, da bi skupaj naročili, pa mi ni uspelo. Na koncu sem po brskanju po spletu našel olje po podobni ceni kot jo navajaš ti.
Več metanola sem kupil v Merkurju v Jaršah pri Domžalah, ko so ga še imeli.
Za nitrometan pa sem se parkrat pridružil skupinam, ki so ga nabavljale bogsigavedi od kje.
Sedaj imam sestavin dovolj za nekaj let. Kako bo naprej, pa ne vem, ker je možnosti za nabavo iz leta v leto manj.

lp

Andrej
Uporabniški avatar
JozeS
Dr. Modelar
Prispevkov: 2131
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Nova Gorica, SI

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a JozeS »

Slike umazanije v notranjosti motorja spominjajo na slike kadilčevih pljuč, tudi učinek na sposobnost delovanja je žal pri obeh enako uničujoč. Narava nam ne odpušča. LP, J.
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a Big A »

Včeraj sem si ogledal mojega OS FS .26.
Za začetek sem ga pritrdil na mizo, namontiral propeler APC 10X3 in si pripravil obratomer in termometer.
Gorivo: 20% Motul, 15% nitro...
Z vžigom ni bilo težav, zmogel pa je le 8600 vrtljajev. Premalo.. Prijatelj bi rekel: 'Slabše kot za cvirn navijat'.
Priponke
Slika 1.jpg
Slika 1.jpg (150.43 KiB) Pogledano 1794 krat
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a Big A »

Pa sem delovno mizo prekril s čisto rjuho in pričel motor razstavljati.
Motor je bil pričakovano nekoliko umazan, ampak nič posebnega.
Priponke
Slika 2.jpg
Slika 2.jpg (130.67 KiB) Pogledano 1793 krat
Slika 3.jpg
Slika 3.jpg (124.46 KiB) Pogledano 1793 krat
Slika 4.jpg
Slika 4.jpg (122.57 KiB) Pogledano 1793 krat
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a Big A »

Ni šlo brez težav. Dva vijaka v glavi sta bila tako zategnjena, da sem kljub predhodnem gretju na 300 stopinj s pištolo na vroč zrak
poškodoval nastavek in tudi ključek. Vijaka sem potem odvil tako, da sem v glavo zarezal utor in ju odvil s ploščatim izvijačem.
Novih vijakov ni težko dobiti.
Glava je na pogled še kar čista, ventili izgledajo dobro. Tesnenje bom kasneje preveril tako, da bom v izgorevalni prostor nalil metanol
in opazoval, če tekočina odteka skozi ventile.
Priponke
Slika 5.jpg
Slika 5.jpg (117.74 KiB) Pogledano 1792 krat
Slika 6.jpg
Slika 6.jpg (135.93 KiB) Pogledano 1792 krat
Slika 7.jpg
Slika 7.jpg (144.14 KiB) Pogledano 1792 krat
Zadnjič spremenil Big A, dne 14 Avg 2021, 06:38, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a Big A »

- ohišje je potrebno čiščenja
- bat in obroček sta na pogled v redu
- oba ležaja sta močno korodirana in zapacana. Menjava je nujna. Ležajev ni težko dobiti.
Priponke
Slika 9.jpg
Slika 9.jpg (142.56 KiB) Pogledano 1791 krat
Slika 10.jpg
Slika 10.jpg (122.51 KiB) Pogledano 1791 krat
Slika 11.jpg
Slika 11.jpg (148.12 KiB) Pogledano 1791 krat
Zadnjič spremenil Big A, dne 14 Avg 2021, 06:37, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a Big A »

- ročična gred je umazana, korodirana in potrebna temeljitega čiščenja,
- cilinder ima številne majhne raze , ki so zanesljivo vzrok, da motor nima kompresije in da deluje slabo.
Zamenjava je nujna, vendar si težko predstavljam, kje bi tak cilinder lahko dobil. Pustimo se presenetiti.
Do takrat pa za nadaljnje delo na motorju ne vidim smisla.. ](*,)
Priponke
Slika 12.jpg
Slika 12.jpg (142.73 KiB) Pogledano 1788 krat
Slika 13.jpg
Slika 13.jpg (124.39 KiB) Pogledano 1788 krat
Slika 14.jpg
Slika 14.jpg (141.12 KiB) Pogledano 1788 krat
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3309
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Andrej,
lepo si tole "razdrobil". Sedaj pa dobro operi, konzerviraj in v skladišče z njim. Ko najdeš novo srajčko, pa spet na belo rjuho.
Ali se spomniš, kam smo pošiljali srajčke na obnovo (ABN)?
Lp M

P.s.: Sicer pa mislim, da tako nizki vrtljaji niso posledica obrabljene srajčke. Napaka se mora skrivati drugje.
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a Big A »

Kose sem že na grobo očistil, spravil v škatlo in pospravil rjuho z mize. Sedaj brskam po spletu na lovu za cilindrom.
O obnovi ABN plasti nisem razmišljal in tudi tega nisem nikoli počel. Ne vem, kje to delajo.
Zaenkrat še ne vem kako se bo zgodba nadaljevala.
Tudi jaz sem prepričan, da za slabo delovanje motorja ni kriv samo poškodovan cilinder.
Uporabniški avatar
AlesZ
Dr. Modelar
Prispevkov: 3221
Pridružen: 22 Maj 2002, 01:00
Kraj: Ljubljana

Re: Servis OS FS 26 surpass

Odgovor Napisal/-a AlesZ »

Tako malo vmes.....vedno težje je dobiti kako konkretno čistilo ki bi res odstranjevalo to svinarijo.......tole se je meni dobro izkazalo......nekaj € dražje,ampak jo je deci več......
Slika
Odgovori

Vrni se na Splošni pogovori o modelih z eksplozijskim pogonom