Stran 4 od 6

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Objavljeno: 04 Jul 2013, 18:03
Napisal/-a Peter Burkeljc
Zdravo!

Da ne bom odpiral nove strani, bom tu predstavil moj model F5J 400, čeprav je oldtimer le po gradnji krila - geodetska gradja. Ker uživam v kompliciranju, sem si izdelal šablonsko desko, s spodnjo krivino mojega profila krila, iz štirih delov, da lahko izdelam celotno trikrat lomljeno krilo do 2000 mm.

Tehnični podatki modela:
- razpetina: 1600 mm
- globina: 160mm
- površina: 29,04 dm
- profil krila: lasten uvit 7%
- profil vod. repa: lasten uvit 6%
- teža: 370 gr.

Pri risanju sem se odločil za naslednje: vodoravni rep naj ima uvit profil, da se težišče lahko premakne na zadnjo tretjimo globine krila. S tem se nos modela lahko skrajša skoraj do krakov zloženega zračnega vijaka. Profile že od 1970 leta rišem svoje po pridobljenem občutku, brez računanja.
Odločil sem se za geodetsko gradnjo, ki je težja po izdelavi in teži, vendar je krilo togo in sem lahko uporabil Litespan za prekrivanje brez dodatnega lakiranja. Vodoravni rep se premika s nihajnim sistemom. Teža je nekoliko večja, ki se bo dala z naslednji modelom približati 351 gramom. Krilo ima torzijski nos ojačan s trakoma karbona 0.13 x 8 mm prilepljena zgoraj in spodaj na nosilec iz 2 mm smreke in prekrit z 1 mm balsa torzijskim nosom. Rebra so iz 1,5 mm balse, zadnja letvica je balsa 2,5 x 8 mm in za rob karbon 1 x 2 mm. Vodoravni rep je v celoti iz balse, le nihalo je izdelano iz karbonske plošče 0,8 mm. Gondola trupa je moje izdelave, konična cev pa je kupljena. Kot sem že povedal je model prekrit z rdečim in črnim Litespan-om, ki je že sam vremensko obstojen in lahak.

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika



LP

Peter

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Objavljeno: 05 Jul 2013, 12:47
Napisal/-a tone vidensek
Tale Peter pa ni kar od"muh". Lepo geodetsko gradnjo v 400 klasi res še nismo videli,prav tako pa njegove zanimive koncepcije .Upajmo,da se bo prikazal na kakem srečanju samograditeljev .Menda bo za ožjo okolici Zvone naštimal "burek pokal",seveda pa so dobrodošli vsi iz 400 generacije. :-({|= To bo bolj podobno druženju in pregledu tekmovalnih modelov,pred pričetkom jesenske sezone 8-[

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Objavljeno: 08 Jul 2013, 07:48
Napisal/-a MC GAYVER
tone vidensek napisal/-a: .Menda bo za ožjo okolici Zvone naštimal "burek pokal",seveda pa so dobrodošli vsi iz 400 generacije.
=D> =D> =D> =D>

Peter lepo narejeno =D>

Zdej pa pridi na travnik!

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Objavljeno: 03 Avg 2013, 16:38
Napisal/-a Peter Burkeljc
Zdravo!

Pred približno 20 leti sem v ameriški revji RC Modeler videl izdelano napravo za merjenje potiska zračnih vijakov, oziroma njihovo izbiro za določen motor ali obratno. Motor je bil privit na vzvod v obliki črke ¨L¨. Kraka sta bila enake dolžine in en krak je pritiskal na digitalno tehtnico.
Nekoliko kasneje je prišel na tržišče ¨UniTest¨ proizvajalca SM Modellbau, ki je omogočal elektromotorjem merjenje obratov, watov, amperov, voltov, bil je servotester in z priključitivijo sprejemnika s skenerjem je omogočal prikaz, katere frekvence modelarji na terenu trenutno uporabljajo - pomoč pri tekmovanju, ko še ni bilo 2,4GH RV naprav.

Na slikah je prikaz testiranja 400 krtačnega motorja. Pri testiranju potrebujem odgovarjajoč krmilnik in pogonski akumulator.

Slika
Slika
Slika
Slika


Peter

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Objavljeno: 14 Sep 2013, 16:49
Napisal/-a Peter Burkeljc
Zdravo!

Nekaj mesecev nazaj sem v angleški reviji Aeromodeller našel načrt za sobni model na gumi pogon letala Lee-Richards Annual Monoplane iz leta 1913.
Izdelani model je pol maketa tretjega letala in je letel do začetka 1.svetovne vojne leta 1914.
Trup je bil lesene gradnje ojačan z žicami. Motor je bil pritrjen v notranjosti trupa za nosilcem krila in povezan z podaljšano osjo z zračnim vijakom. Poleg pilota je bil še prostor za potnika. Krilo, izdelano iz dveh polovic, sta sestavljali dve cevi, kot nosilca in koncentrično razporejena rebra. Vsako rebro je bilo drugačnega profila. Podvozje iz jeklenih cevi je imelo štiri kolesa. Letalo so vodili z enim krmilom za višino in nagib ter krmilom za smer.

Ker sem imel ves RC material: sprejemnik MPX micro 2,4GHz, mikro 1,7 gr servomotorje, mikro krtačni motor z 3A krmilnikom ter 1S 200 mAh Li-po celice, sem se odločil izdelati model.
Tehnični podatki:
razpetina: 310 mm
dolžina: 300 mm
površina krila: 5.78 dm
teža: 66,5 gr
obtežba: 11,3 gr/dm
motor: krtačni z reduktorje in zr. vijakom 5x4,5, krmilnik 3A , 3x 1,7 gr servomotorji, sprjemnik MPX 2,4GHz 6-kanal, 1S200 mAh Lipo celica.
Krmiljenje: mešalnik za nagib in višino, smer in motor.
Model je v celoti iz lahke balse razen nosilca motorja. Prekrite: spodaj Litespan, zgoraj japonski papir - prekrito z delčki zaradi oblike krila.

Izdelava je bila zanimiva a naporna!

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika



LP
Peter

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Objavljeno: 14 Sep 2013, 17:21
Napisal/-a Klemen P
:o =D> =D>
Vaše prispevke si pa vedno z veseljem ogledam!

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Objavljeno: 14 Sep 2013, 19:36
Napisal/-a Riot88
Zanimivo, kako pa model leti?Ker imam sam nekaj podobnega,samo malo vecjega in iz kapa plosce in leti odlicno.

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Objavljeno: 15 Sep 2013, 10:58
Napisal/-a Peter Burkeljc
Zdravo!
Model je energijsko nekoliko podhranjen in na asfaltnem prostoru, ki sem ga imel, se je dvignil, vendar sem moral izklopiti motor, sicer bi zadel zid.

Peter

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Objavljeno: 15 Sep 2013, 16:02
Napisal/-a vojmir
Pozdravljen Peter !
Peter, ti vedno poskrbiš za zanimive objave. Tvojo temo imam kar pod "poglej svoje prispevke", da ne iščem vedno znova. :o :o 8-[ :-({|=
L.P. VOJC

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Objavljeno: 04 Nov 2013, 13:27
Napisal/-a Tomajd
Z veseljem si ogledujem vaše prispevke.BRAVO =D> =D>

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Objavljeno: 28 Dec 2013, 13:02
Napisal/-a Peter Burkeljc
Zdravo!

Po dolgem času nadaljujem z mojo temo. Na sliki je servomotor iz prve polovice 90-tih let prejšnega stoletja, proizvajalca Volz Modellbau, ki izdeluje poleg kvalitetnih modelarskih predvsem profesionalne servomotorje za drone in druge letalske potrebe.
Kot vidite je bil servomotor v ABS plastčnem ohišju, ki se ga je enostavno zalepilo v model in ga prelepilo z lepilnim trakom.
Tehnični podatki: dolžina x širina x višina: 30x13x28 mm, teža 7,9 gr,
navor. 0,8kg/cm, 60 st. v 0,22 sek.

Kolibri Twin pa sta bila dva servomotorja vzporedno v istem ABS ohišju.

Slika
Slika

Predstavljam še Commander Combi 90, praktično Multiplexova zadnja naprava srednjega razreda, ki je bila 1993 izdelana še brez računalniške podpore. Oddajnik je 7 kanalni z možno zamenjavo modula za 27MHz, 35MHz in 40MHz. Osnovni oddajnik ima spodaj levo preklope za menjavo hoda krmila višine in nagiba, (Dual Rate), dograditev vklopa za povezavo smeri z nagibom (Combi-Switch), preklop za povezavo učenec/učitelj ter za PPM in PCM.
Na desno spodaj pa se je lahko namestilo Allround modul za letala in Heli-modul za helikopterje.
Modul za letala je omogočal mešalnike: krilca - zakrilca, zakrilca - višina, ¨V¨rep, delta, različen hod krilc in sprememba smeri servomotorjem.

Če se malo ozrem na razvoj RV naprav od začetkov, predvsem v Nemčiji, je Graupner začel z prodajo Bellaphon RV naprav proizvajalca Scumacherja, nadaljeval sodelovanje z Grundig-om, (Varophon tip-tip naprave), dobil leta 1966 Digital Tx 14 in nadaljeval z Varioprop, kjer se je precej ¨zaplezal¨ z ¨Lego sistemom¨ pri sprejemnikih ter končno¸ prodajal JR (Japan Radio) naprave. Robbe je začel s Telecont napravami in nadaljeval z Futabo, Simprop je začel z izdelavo kmetiskih naprav z radijsko vodenimi traktorji in drugim orodjem za nevarne terene ter nadaljeval tudi z modelarstvom. Večkratni prvak z jadralnimi modeli v Nemčiji, S. Kussmaul, je izdelal 1964 leta prvi serijsko izdelani oddajnik Multiplex 101. Tako so bile te naprave vedno modelarjem bolj prijazne. Praktično je poleg nekaj manših proizvajalcev edini europski proizvajalec, ki je vsaj razvoj obdržal v Nemčiji. Tudi zadnji izdelek, Profi Tx, izdelujejo doma. Poleg tem proivajalcev je znan še Becker v Nemčiji in seveda češki Jeti, ki pa je začel z izdelavo precej kasneje. Verjetno sem kaj izpustil, ker pač vse ne vem.

Slika

Peter

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Objavljeno: 28 Dec 2013, 16:01
Napisal/-a vojmir
PETER !

TEBI, KOT VSEM TVOJIM BLIŽNJIM, ŽELIM ZDRAVO, SREĆNO IN USPEHOV POLNO NOVO LETO 2014.
VOJC

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Objavljeno: 28 Dec 2013, 18:06
Napisal/-a Peter Burkeljc
Vojko!



Najlepša hvala in enako vse dobro Tebi in Tvojim.

Peter

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Objavljeno: 28 Feb 2014, 07:37
Napisal/-a Peter Burkeljc
Zdravo!

Če koga zanimajo stari modeli letal, prosto leteči ali radijsko vodeni, dobite načrte na: www.outerzone.co.uk in na www.ffscale.co.uk.

Posebno na drugi strani so objavljene slike in razlaga gradnje, kjer lahko dobite ideje in nasvete o lahki gradnji manjših radijsko vodenih maket letal.

LP

Peter

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Objavljeno: 10 Mar 2014, 11:44
Napisal/-a kylesa
Vau super slike Peter imaš res veliko zbirko, upam da bo tudi moja nekoč taka. Veliko sreče tudi v prihodnosti z nadaljnimi projekti.

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Objavljeno: 13 Mar 2014, 19:59
Napisal/-a stiletto
Ker zelo zavzeto spremljam Petrovo rubriko sem se tudi sam odlocil prilepiti slikico legendarne spice iz konca 70 let Lastnik modela je bil Janez Arhar dolgoletni clan modelarske sekcije aerokluba ljubljana Dobil sem ga spomladi leta 1984 Bil sem asitent na f3b tekmi v Zagrebu Takrat sta tekmovala Otokar Hluchy , Arhar Janez, in Cajhna.Asistirala sva jas in Trobiz Tomaz. Rezultatov se ne spomnim ,vem pa da je bil model namenjen nekomu drugemu in nato se je Janez premislil in ga podaril meni, ker sem tako pridno nosil modele in asistiral pri vitli.Sem pa model preden je prisel k meni gledal se na tekmi na barju in sicer videl sem v nekaj zelo zanimivega Ko je Janez staral na vitli mu je na vrhu snelo komplet visinski rep model se je samo obrnil na hrbet in prijadral do tal Nataknili so repe nazaj in leteli naprej.Po tisti tekmi je model romal k meni .Ker sem imel iste linearne servote kot Janez smo model hitro usposobili in leteli na barju .Po parih letalnih dneh je model obtical v kotu ,kjer je sedanes in je lep spomin na mlade modelarske dni.Na eni sliki stoji ob modelu sin Lenart ki ga pocasi ze vlece v modelarske vode L.P.

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Objavljeno: 14 Mar 2014, 15:05
Napisal/-a vinkom
Ojej,zakaj neki je Peter tej temi dal ime MOJi oldtajmerji...malce uvidevnost prosim..
Vendarle...to je samo moje mnenje....brez zamere... :oops:
Lep pozdrav,
Vinko M

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Objavljeno: 30 Jun 2014, 18:25
Napisal/-a Peter Burkeljc
Zdravo!

Pred nakaj leti mi je prijatelj podaril par modelarskih koles ameriškega proizvajalca Trexler Balloon Wheel Company iz ZDA.
Kolikor vem so bila ta kolesa na razpolago modelarjem že pred drugo svetovno vojno. Kolesa je modelar lahko napolnil z zrakom po priporočilu le do predpisane velikosti za kolo.
Po priloženem navodilu so bila izdelana za modele za pogon z gumo ali za motorje z notranjim izgorevanjem.
Modelar je napihnil kolo s pomočjo cevke, ki jo je nato zapongnil in navil okoli lesenega pesta.
Modeli s temi kolesi so bili ob pristajanju precej ¨poskočni¨!
Kolesi na sliki sta z oznako11-G premera 115 mm, teže cca 86 gr. Za model teže cca. 5,5 do 6,8 kg.

Slika
Slika

Peter

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Objavljeno: 01 Sep 2014, 18:12
Napisal/-a Peter Burkeljc
Zdravo!

Na sliki je elektromotor ¨EFT-1¨z zračnim vijakom proizvajalca Multiplex iz leta 1974. Poleg Graupnerja je tudi Multiplex izdelal model RV letala na pogon z dvema elektromotorjema.
Model ¨E1¨ je imel razpetimo kril 2200 mm, dolžino 1300 mm in teže cca. 1400 gr. Model je bil izdelan iz balse in v. plošče ter prekrit s folijo.
Elektromotor je imel reduktor 10:1, moč cca. 50 W, napetost 6 - 8V. Premer sklopljivega vijaka je 300 mm, korak 400 mm in teža kompletnega motorja z zračnim vijakom 120 gr.
Tedaj še ni bilo krmilnikov hitrosti in model je imel ploščo za priklop obeh akumulatorjev in stikalo za vklop preko servomotorja. Tedanji akumulatorji ¨sub C¨ velikosti so imeli 7 celic 1200 mAh teže 350 gr.
Prilagam slike prospekta z podatki o modelu, motorju in ostalimi del. Zanimive so tudi cene v tedanji nemških markah.

Peter

Slika
Slika

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Objavljeno: 01 Sep 2014, 21:56
Napisal/-a AlesZ
Saj si tudi model imel,tole ni slika tvojega,se mi pa verjetno nekje valja črnobela fotografija.....

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Objavljeno: 22 Dec 2014, 07:49
Napisal/-a Peter Burkeljc
Zdravo!

Vsem modelarjem, posebno še tistim, ki znajo izdelati model in ne kupiti, želim LEPE PRAZNIKE IN USPEŠNO NOVO LETO!

In nehajte skrbeti zaradi pravilnika.

Peter

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Objavljeno: 24 Dec 2014, 10:27
Napisal/-a vojmir
PETER !

TUDI TEBI IN TVOJIM NAJBLIŽJIM ŽELIM VESELE PRAZNIKE, V LETU 2015 PA VSE DOBRO !

Vojko in Tatjana

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Objavljeno: 06 Jan 2015, 16:16
Napisal/-a slayer
Peter Burkeljc napisal/-a:Zdravo!

Vsem modelarjem, posebno še tistim, ki znajo izdelati model in ne kupiti, želim LEPE PRAZNIKE IN USPEŠNO NOVO LETO!

In nehajte skrbeti zaradi pravilnika.

Peter
Hvala enako.
Zanimiva rubrika ob kateri se misli vrnejo nazaj v čas,ko smo leteli še na 27MHz.Sredi osemdesetih sem tudi sam premogel komande Vaioprop-Graupner 6 katerih gromozanski sprejemnik se je zlagal kot 'lego kocke'.Vse je bilo tako velikansko in težko.Se spomnim kakšna muka je bila vse skupaj stlačiti v 1600mm jadralno letalo :D .Prav tako sem se tiste čase nekajkrat mučil z 'dizlom' MK-17,ki je bil po moje obupen motorček.Mislim ,da je bil ruskega porekla :-? .Sedaj mi je kar malo žal,da sem takrat vse prodal...bi bila to danes kar lepa reariteta za spomin na stare čase. Lp.

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Objavljeno: 03 Mar 2015, 19:33
Napisal/-a Peter Burkeljc
Zdravo!

Končno sem izdelal g. Zupančiča Termik 2.5. Model sem na Outerzone že dolgo časa gledal, saj je model našega rojaka, nato pa sem dobil lasersko rezane dele pri RC-kinu. Ker ne morem iz svoje kože, mi ožgani les, posebno v trupu ni odgovarjal, sem po priloženem načrtu ročno izžagal rebra in plošče okoli kabine iz topolove vezane 3mm plošče. Iz trakov balse 3 mm sem zapolnil prostor med spodnjo in naslednjo letvico trupa od nosa do sredine krila, pri tem sem rebra trupa ustrezno poglobil. Verjeli ali ne, trup je sicer pridobil na teži, vendar tudi na trdnosti. Tudi bajonete sem izdelel iz jeklene 5 in 3 mm žice ter vlepil v krilne nosilce ustrezne alu cevke. Ker so bila rebra repa in krila še vedno nekoliko ožgana po brušenju, sem model prekril z rumeno folijo. Napis ¨Thermic 98¨ pomeni originalni napis za to razpetino krila, 98 col, kot jo na svojih modelih označeval Frank Zaic.
Ker sem imel: motor Power HD 2835-08, krmilnik XQ30 30A, MPX sprejemnik RX-7DR, dva MPX Tiny S servomotorja, Li-Po akumulator 3s 950 mAh ter alu 45 spiner z 10 x 5 zračnim sklopljivim vijakom, je končna teža 932 gr.
Prijatelj mi je izrezkal na CNC vsa rebra, jaz pa sem ugotovil, da bi lahko rebra za krilo uporabil za enako razpetino Zaicovega model ¨Thermic 72¨, ki se mi zdi najlepši med njegovimi modeli katere poznam. Krilo je praktično enako krilu mojemu izdelanemu modelu.
Še nekaj slik gotovega modela.

Slika
Slika
Slika
Slika

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Objavljeno: 03 Mar 2015, 22:51
Napisal/-a vojmir
Bravo Peter !

Model izgleda res starodoben. Je pa zato toliko bolj atraktiven - sploh pa ker je lepo izdelan. =D> =D> :jumpjump:

L.P. VOJC