Projekt 2009 -Mustang P-51D merilo 1:5
Tapravi Mustang P-51 ima vodno hlajenje motorja in ne "zracno". Zato je cel sistem malo drugace zasnovan. Hladilnik je pod kokpitom oziroma krili. Zato tudi tisti izrastek in velik vstopnik zraka. Segret zrak pa potem ekspandira in izstopa zadaj skozi ispusne sobe kot neke vrste jet pogon, ki se dodatno pripomore k izkoristku motorja oziroma deluje kot dodaten potisk.AnFu napisal/-a: Če imaš možnost naredi izstop zraka tako kot pri pravem.
I didn't know it was impossible when i did it!
http://www.sdgpslogger.com
http://bpp-blog.blogspot.com
http://www.sdgpslogger.com
http://bpp-blog.blogspot.com
Žav te možnosti nimam čeprav je bila sprva predvidena. Ko začneš kompleterati vse sestavne dele ti naenkrat zmanka prostora za zračni kanal, ki mora biti kar velik da lepo odvaja zrak.Če bi kupoval novi motor bi bil MVVS 58 vodno hlajen tako bi hladilnik res služil svojemu namenu in posredno tudi loputa.
BB
Mustang P-51 in še precej lovcev IIWW je imelo tekočinsko hlajene motorje. Ti so aerodinamično in performančno precej boljši od zračno hlajenih. Največja slabost pa je bila ranljivost hladilnega sistema za nasprotnikove izstrelke, tu so bili zračno hlajeni precej boljši.bray napisal/-a:Tapravi Mustang P-51 ima vodno hlajenje motorja in ne "zracno". Zato je cel sistem malo drugace zasnovan. Hladilnik je pod kokpitom oziroma krili. Zato tudi tisti izrastek in velik vstopnik zraka. Segret zrak pa potem ekspandira in izstopa zadaj skozi ispusne sobe kot neke vrste jet pogon, ki se dodatno pripomore k izkoristku motorja oziroma deluje kot dodaten potisk.AnFu napisal/-a:
Prav zaradi manjše ranljivosti je imel Mustang hladilni sistem pomaknjen daleč nazaj, pod krila. Pilot Mustanga je temperaturo hladilne tekočine uravnaval s škrgo na zadnjem delu trupa, katero je maximalno odprl samo pri poletanju in pristanku. Med križarjenjem ter pri visokih hitrostih pa je bila samo delno odprta. Zato ni bilo nikakršnega jet učinka, niti ta potisni efekt pri batnih motorjih nima od česa nastati. Sicer so bili pred vojno poskusi tudi v tej smeri, toda to je že druga zgodba.
lp,Janez
To kar sem napisal si nisem jaz izmislil ampak sem prebral. Tisti potisk, ki seveda ni primerljiv s klasicnim jet pogonom pa nastane, ker hladen zrak vstopi v hladilnik, kjer se mocno segreje in izstopa skozi nekajkrat manjso odprtino. Fizika deluje in stvar je precej logicna in smiselna. Sem imel en link kjer je bilo to malo podkrepljeno s stevilkami pa ga zal ne najdem...JanezP napisal/-a:Zato ni bilo nikakršnega jet učinka, niti ta potisni efekt pri batnih motorjih nima od česa nastati. Sicer so bili pred vojno poskusi tudi v tej smeri, toda to je že druga zgodba.
Je pa zadeva omenjena tudi na wikipedi-i
http://en.wikipedia.org/wiki/P-51_Mustang
I didn't know it was impossible when i did it!
http://www.sdgpslogger.com
http://bpp-blog.blogspot.com
http://www.sdgpslogger.com
http://bpp-blog.blogspot.com
No, to dejansko JE jet učinek - saj klasični jet-i tudi ne delajo nič drugega, kot s kurjenjem fosilnega goriva grejejo zrak in ga, ekspandiranega, potiskajo zadaj ven. Tukaj so pač temperaturne razlike bistveno manjše in učinek temu primeren.
Je pa po drugi strani res, da ima precej večji učinek potisk izpušnih plinov iz pravilno oblikovanih izpušnih cevi. Spitfireji in mustangi so imeli to dobro naštudirano in se je pri merlin-ih proti koncu vojne kar precej poznalo.
Je pa po drugi strani res, da ima precej večji učinek potisk izpušnih plinov iz pravilno oblikovanih izpušnih cevi. Spitfireji in mustangi so imeli to dobro naštudirano in se je pri merlin-ih proti koncu vojne kar precej poznalo.
Ko segaš po zvezdah, ne skrbi če katero izmed njih zgrešiš. Morebiti ujameš Luno...
Gospodje,
da bi jet učinek sploh nastal mora biti velika razlika med vstopno in izstopno hitrostjo. Ker pa je potisna sila odvisna poleg hitrosti tudi od mase izstopajočega zraka, je to pri batnem motorju več kot zanemarljivo. Saj je zaradi principa delovanja batnega motorja z notranjim izgorevanjem ta fenomen nemogoč oziroma neuporaben za direktni pogon. Je pa res da se hitrost izstopajočih plinov iz valja lahko uporabi za pogon turbo kompresorja. Komprimiran zrak pa uporabimo za popolnejše polnjenje valjev motorja in stem posledično motor dosega večje literske moči v primerjavi z atmosferskim motorjem. V letalstvu pa je poleg večje moči pomembnejše to da je turbo kompresor omogočil tudi doseganje večjih višin leta katerih z običajnim atmosferskim motorjem nebi mogli doseči kaj šele,da bi bilo letalo tam operativno.
da bi jet učinek sploh nastal mora biti velika razlika med vstopno in izstopno hitrostjo. Ker pa je potisna sila odvisna poleg hitrosti tudi od mase izstopajočega zraka, je to pri batnem motorju več kot zanemarljivo. Saj je zaradi principa delovanja batnega motorja z notranjim izgorevanjem ta fenomen nemogoč oziroma neuporaben za direktni pogon. Je pa res da se hitrost izstopajočih plinov iz valja lahko uporabi za pogon turbo kompresorja. Komprimiran zrak pa uporabimo za popolnejše polnjenje valjev motorja in stem posledično motor dosega večje literske moči v primerjavi z atmosferskim motorjem. V letalstvu pa je poleg večje moči pomembnejše to da je turbo kompresor omogočil tudi doseganje večjih višin leta katerih z običajnim atmosferskim motorjem nebi mogli doseči kaj šele,da bi bilo letalo tam operativno.
Janez....malo si pomesal stvari. Tukaj ni govora o zraku, ki ga motor sesa za potrebe notranje izgorevanja ampak o zraku, ki gre skozi hladilni sistem! Zato tukaj bati nimajo nobene veze.
Zdaj pa ze malo smetimo tole temo....
Benmaster...
Zdaj pa ze malo smetimo tole temo....
Benmaster...
I didn't know it was impossible when i did it!
http://www.sdgpslogger.com
http://bpp-blog.blogspot.com
http://www.sdgpslogger.com
http://bpp-blog.blogspot.com
Jaz niti nisem pomešal stvari,kdor bo pazljivo bral vse tole razpravljanje o jet pogonu pri batnih motorjih bo videl kdo meša svari in kdo ne je pa res brezpredmetno, da komu, ki ima svoj prav razlagam stvari. Res je najbolje da nehamo.bray napisal/-a:Janez....malo si pomesal stvari. Tukaj ni govora o zraku, ki ga motor sesa za potrebe notranje izgorevanja ampak o zraku, ki gre skozi hladilni sistem! Zato tukaj bati nimajo nobene veze.
Zdaj pa ze malo smetimo tole temo....
Benmaster...
lp,Janez
P.S. model bo pa lep, čimvč uspešnih poletov želim.