Projekt 2009 -Mustang P-51D merilo 1:5

... pogovori radijsko vodenih pomanjšanih različicah pravih letal

Moderatorji: Pisaneli, igi

Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane »

Ne vem ali deluje vse skupaj smo nekoliko optično, ampak ne morem se znebiti občutka, da je os motorja zasukana pracej (preveč) na dol .
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Uporabniški avatar
Benmaster
Freak
Prispevkov: 480
Pridružen: 24 Nov 2007, 13:09

Odgovor Napisal/-a Benmaster »

Slika nekoliko vara, motor je tako kot mora biti. Pri izdelavi modela in kasneje izdelavi kalupa sem požarno steno nastavil na pravilen kot motorja, tako da ne moere priti do napak.
BB
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane »

AnFu napisal/-a:Pozdravljen!

Če imaš možnost naredi izstop zraka tako kot pri pravem.

LP
Kako pa je to izvedeno pri ta pravem?
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Uporabniški avatar
AnFu
Tekmovalec
Prispevkov: 298
Pridružen: 04 Maj 2007, 14:21
Kraj: Topolšica

Odgovor Napisal/-a AnFu »

Tam sem obkrožil z rdečo..malo slabše se vidi pa vseeno. Zdi se mi da bi bila to najelegantejša rešitev.

LP
Flying is living...
Uporabniški avatar
AnFu
Tekmovalec
Prispevkov: 298
Pridružen: 04 Maj 2007, 14:21
Kraj: Topolšica

Odgovor Napisal/-a AnFu »

Tukaj se mogoče malo boljše vidi.

LP Andraž
Priponke
44-72942_34_cf1.jpg
44-72942_34_cf1.jpg (52.27 KiB) Pogledano 4558 krat
Ali pa tukaj.
Ali pa tukaj.
44-72942_51_cf1.jpg (53.84 KiB) Pogledano 4550 krat
Flying is living...
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane »

Zanimivo, še nikoli nisem opazil te odprtine, videti je tudi, da se ta loputa po potrebi odpira in zapira.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Uporabniški avatar
bray
Freak
Prispevkov: 927
Pridružen: 04 Maj 2006, 20:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a bray »

AnFu napisal/-a: Če imaš možnost naredi izstop zraka tako kot pri pravem.
Tapravi Mustang P-51 ima vodno hlajenje motorja in ne "zracno". Zato je cel sistem malo drugace zasnovan. Hladilnik je pod kokpitom oziroma krili. Zato tudi tisti izrastek in velik vstopnik zraka. Segret zrak pa potem ekspandira in izstopa zadaj skozi ispusne sobe kot neke vrste jet pogon, ki se dodatno pripomore k izkoristku motorja oziroma deluje kot dodaten potisk.
I didn't know it was impossible when i did it!
http://www.sdgpslogger.com
http://bpp-blog.blogspot.com
Uporabniški avatar
Benmaster
Freak
Prispevkov: 480
Pridružen: 24 Nov 2007, 13:09

Odgovor Napisal/-a Benmaster »

Žav te možnosti nimam čeprav je bila sprva predvidena. Ko začneš kompleterati vse sestavne dele ti naenkrat zmanka prostora za zračni kanal, ki mora biti kar velik da lepo odvaja zrak.Če bi kupoval novi motor bi bil MVVS 58 vodno hlajen tako bi hladilnik res služil svojemu namenu in posredno tudi loputa.
BB
Uporabniški avatar
Benmaster
Freak
Prispevkov: 480
Pridružen: 24 Nov 2007, 13:09

Odgovor Napisal/-a Benmaster »

Začenjajo se ličarska opravila.
Priponke
a77.jpg
a77.jpg (28.96 KiB) Pogledano 5339 krat
BB
JanezP
Tekmovalec
Prispevkov: 208
Pridružen: 03 Dec 2007, 19:30

Odgovor Napisal/-a JanezP »

bray napisal/-a:
AnFu napisal/-a:
Tapravi Mustang P-51 ima vodno hlajenje motorja in ne "zracno". Zato je cel sistem malo drugace zasnovan. Hladilnik je pod kokpitom oziroma krili. Zato tudi tisti izrastek in velik vstopnik zraka. Segret zrak pa potem ekspandira in izstopa zadaj skozi ispusne sobe kot neke vrste jet pogon, ki se dodatno pripomore k izkoristku motorja oziroma deluje kot dodaten potisk.
Mustang P-51 in še precej lovcev IIWW je imelo tekočinsko hlajene motorje. Ti so aerodinamično in performančno precej boljši od zračno hlajenih. Največja slabost pa je bila ranljivost hladilnega sistema za nasprotnikove izstrelke, tu so bili zračno hlajeni precej boljši.
Prav zaradi manjše ranljivosti je imel Mustang hladilni sistem pomaknjen daleč nazaj, pod krila. Pilot Mustanga je temperaturo hladilne tekočine uravnaval s škrgo na zadnjem delu trupa, katero je maximalno odprl samo pri poletanju in pristanku. Med križarjenjem ter pri visokih hitrostih pa je bila samo delno odprta. Zato ni bilo nikakršnega jet učinka, niti ta potisni efekt pri batnih motorjih nima od česa nastati. Sicer so bili pred vojno poskusi tudi v tej smeri, toda to je že druga zgodba.

lp,Janez
Uporabniški avatar
bray
Freak
Prispevkov: 927
Pridružen: 04 Maj 2006, 20:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a bray »

JanezP napisal/-a:Zato ni bilo nikakršnega jet učinka, niti ta potisni efekt pri batnih motorjih nima od česa nastati. Sicer so bili pred vojno poskusi tudi v tej smeri, toda to je že druga zgodba.
To kar sem napisal si nisem jaz izmislil ampak sem prebral. Tisti potisk, ki seveda ni primerljiv s klasicnim jet pogonom pa nastane, ker hladen zrak vstopi v hladilnik, kjer se mocno segreje in izstopa skozi nekajkrat manjso odprtino. Fizika deluje in stvar je precej logicna in smiselna. Sem imel en link kjer je bilo to malo podkrepljeno s stevilkami pa ga zal ne najdem...

Je pa zadeva omenjena tudi na wikipedi-i

http://en.wikipedia.org/wiki/P-51_Mustang
I didn't know it was impossible when i did it!
http://www.sdgpslogger.com
http://bpp-blog.blogspot.com
Uporabniški avatar
Boeing
Freak
Prispevkov: 710
Pridružen: 15 Nov 2004, 15:03
Kraj: Rogaška Slatina

Odgovor Napisal/-a Boeing »

No, to dejansko JE jet učinek - saj klasični jet-i tudi ne delajo nič drugega, kot s kurjenjem fosilnega goriva grejejo zrak in ga, ekspandiranega, potiskajo zadaj ven. Tukaj so pač temperaturne razlike bistveno manjše in učinek temu primeren.

Je pa po drugi strani res, da ima precej večji učinek potisk izpušnih plinov iz pravilno oblikovanih izpušnih cevi. Spitfireji in mustangi so imeli to dobro naštudirano in se je pri merlin-ih proti koncu vojne kar precej poznalo.
Ko segaš po zvezdah, ne skrbi če katero izmed njih zgrešiš. Morebiti ujameš Luno...
JanezP
Tekmovalec
Prispevkov: 208
Pridružen: 03 Dec 2007, 19:30

Odgovor Napisal/-a JanezP »

Gospodje,

da bi jet učinek sploh nastal mora biti velika razlika med vstopno in izstopno hitrostjo. Ker pa je potisna sila odvisna poleg hitrosti tudi od mase izstopajočega zraka, je to pri batnem motorju več kot zanemarljivo. Saj je zaradi principa delovanja batnega motorja z notranjim izgorevanjem ta fenomen nemogoč oziroma neuporaben za direktni pogon. Je pa res da se hitrost izstopajočih plinov iz valja lahko uporabi za pogon turbo kompresorja. Komprimiran zrak pa uporabimo za popolnejše polnjenje valjev motorja in stem posledično motor dosega večje literske moči v primerjavi z atmosferskim motorjem. V letalstvu pa je poleg večje moči pomembnejše to da je turbo kompresor omogočil tudi doseganje večjih višin leta katerih z običajnim atmosferskim motorjem nebi mogli doseči kaj šele,da bi bilo letalo tam operativno.
Uporabniški avatar
bray
Freak
Prispevkov: 927
Pridružen: 04 Maj 2006, 20:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a bray »

Janez....malo si pomesal stvari. Tukaj ni govora o zraku, ki ga motor sesa za potrebe notranje izgorevanja ampak o zraku, ki gre skozi hladilni sistem! Zato tukaj bati nimajo nobene veze.

Zdaj pa ze malo smetimo tole temo.... :-?

Benmaster... =D>
I didn't know it was impossible when i did it!
http://www.sdgpslogger.com
http://bpp-blog.blogspot.com
JanezP
Tekmovalec
Prispevkov: 208
Pridružen: 03 Dec 2007, 19:30

Odgovor Napisal/-a JanezP »

bray napisal/-a:Janez....malo si pomesal stvari. Tukaj ni govora o zraku, ki ga motor sesa za potrebe notranje izgorevanja ampak o zraku, ki gre skozi hladilni sistem! Zato tukaj bati nimajo nobene veze.

Zdaj pa ze malo smetimo tole temo.... :-?

Benmaster... =D>
Jaz niti nisem pomešal stvari,kdor bo pazljivo bral vse tole razpravljanje o jet pogonu pri batnih motorjih bo videl kdo meša svari in kdo ne je pa res brezpredmetno, da komu, ki ima svoj prav razlagam stvari. Res je najbolje da nehamo.

lp,Janez

P.S. model bo pa lep, čimvč uspešnih poletov želim.
Uporabniški avatar
Benmaster
Freak
Prispevkov: 480
Pridružen: 24 Nov 2007, 13:09

Odgovor Napisal/-a Benmaster »

Še oznake. :lol: :lol: :lol: :lol:
Priponke
a80.jpg
a80.jpg (64.34 KiB) Pogledano 6943 krat
a79.jpg
a79.jpg (43.09 KiB) Pogledano 6943 krat
a78.jpg
a78.jpg (51.93 KiB) Pogledano 6943 krat
BB
Uporabniški avatar
Boeing
Freak
Prispevkov: 710
Pridružen: 15 Nov 2004, 15:03
Kraj: Rogaška Slatina

Odgovor Napisal/-a Boeing »

=D>
Ko segaš po zvezdah, ne skrbi če katero izmed njih zgrešiš. Morebiti ujameš Luno...
Uporabniški avatar
Benmaster
Freak
Prispevkov: 480
Pridružen: 24 Nov 2007, 13:09

Odgovor Napisal/-a Benmaster »

Popravek naslova. Letnice mi očitno delajo težave, ali pa sem prehitri v izdelavi. Projekt bo tako gotov eno leto prej.
BB
Uporabniški avatar
štajerc
Dr. Modelar
Prispevkov: 2302
Pridružen: 08 Avg 2006, 14:36
Kraj: Ormož

Odgovor Napisal/-a štajerc »

Popravek naslova. Letnice mi očitno delajo težave
:lol: Sem takoj opazil
=D> =D> =D> =D> =D> =D> Lep model =D> =D> =D>
Štromar ima včasih prav, elektrika pa vedno!
Uporabniški avatar
Benmaster
Freak
Prispevkov: 480
Pridružen: 24 Nov 2007, 13:09

Odgovor Napisal/-a Benmaster »

Izdelava Mustanga gre počasi proti koncu. Nekaj podatkov: rospon 2,5 m teža 12,2 kg, krilna obremenitev 110g/dm2, merilo 1:4,5 motor 3W 55.
Priponke
a77.JPG
a77.JPG (77.35 KiB) Pogledano 5776 krat
a76.JPG
a76.JPG (134.01 KiB) Pogledano 5776 krat
a75.JPG
a75.JPG (115.05 KiB) Pogledano 5776 krat
BB
Uporabniški avatar
Benmaster
Freak
Prispevkov: 480
Pridružen: 24 Nov 2007, 13:09

Odgovor Napisal/-a Benmaster »

še
Priponke
a80.JPG
a80.JPG (154.47 KiB) Pogledano 5766 krat
a79.JPG
a79.JPG (111.1 KiB) Pogledano 5766 krat
a78.JPG
a78.JPG (132.49 KiB) Pogledano 5766 krat
BB
Uporabniški avatar
AnFu
Tekmovalec
Prispevkov: 298
Pridružen: 04 Maj 2007, 14:21
Kraj: Topolšica

Odgovor Napisal/-a AnFu »

=D> =D> =D> kot taprav :D . Zdej pa samo še krstni let.

LP Andraž
Flying is living...
Uporabniški avatar
Benmaster
Freak
Prispevkov: 480
Pridružen: 24 Nov 2007, 13:09

Odgovor Napisal/-a Benmaster »

še
Priponke
a83.JPG
a83.JPG (122.34 KiB) Pogledano 5756 krat
a82.JPG
a82.JPG (129.32 KiB) Pogledano 5756 krat
a81.jpg
a81.jpg (123.28 KiB) Pogledano 5756 krat
BB
Uporabniški avatar
Benmaster
Freak
Prispevkov: 480
Pridružen: 24 Nov 2007, 13:09

Odgovor Napisal/-a Benmaster »

še
Priponke
a84.JPG
a84.JPG (104.54 KiB) Pogledano 5752 krat
BB
Uporabniški avatar
impeler
Freak
Prispevkov: 460
Pridružen: 18 Feb 2005, 09:33
Kraj: Šentjur

Odgovor Napisal/-a impeler »

Špica , čista poezija modelarstva =D> =D>

l.p. Peter
Odgovori

Vrni se na RV makete letal