Li-Po debata - vredno branja!
- Električar
- Tekmovalec
- Prispevkov: 310
- Pridružen: 13 Sep 2006, 16:16
- Kraj: Novo mesto
- Električar
- Tekmovalec
- Prispevkov: 310
- Pridružen: 13 Sep 2006, 16:16
- Kraj: Novo mesto
Na nekaterih celicah piše, da jih lahko obremeniš 40C za 5 ali 10 sekund. Vsekakor jim ob tej obremenitvi napetost pade pod 3,3 V. Kaj pa takrat? Zanima me predvsem varnostni odklop pri celicah, ki jih rukam na 36C v 5 do 7 sekundnih intervalih.
Napetost obremenjenih celic je okrog 3,2V, zaradi kratkih intervalov komaj postanejo mlačne in do sedaj imajo za sabo kakih 20 polnjenj brez vidnih posledic.
Napetost obremenjenih celic je okrog 3,2V, zaradi kratkih intervalov komaj postanejo mlačne in do sedaj imajo za sabo kakih 20 polnjenj brez vidnih posledic.
lp
Sašo
Sašo
Se strinjam! Uporabil sem napačne podatke. Toplotne izgube za Li-Po celice so 5-7%, kar v Robijevem primeru znese od 120 - 160 mAh manj v celicah.jokeR napisal/-a:Ni tako velikih toplotnih izgub na LiPojkah.Slowfly napisal/-a:Če imaš tok polnjenja nastavljen na 1C, se od 2400 mAh, za katere praviš, da grejo v akumulator, cca. 400 - 500 mAh spremeni v Joule - torej "koristno"toploto. Če polniš z nižjim tokom, je teh mAh, še nekoliko več.
lp
lp
Če filaš li-po program že mogoče...Sicer se priporoča (še posebej pri prvih ciklih) polnjenje z li-ion, zaradi nižje končne napetosti.Roberto napisal/-a:Pri dobrih 7 A obremenitve se celice skoraj do konca spraznejo, ko pridejo na 3,3 V. 2.500 mAh paket odklopim z žarnice, ko pade skupna napetost na 9,9 V (3,3 V na celico) in gre potem pri polnjenju v paket čez 2.400 mAh.
Potem iz celic ne boš dobil 2400mAh pri 9.9V
GRAVITY SUCKS
Zakaj ? Napetost na koncu strmo pada. In bistvene razlike v času delovanja motorja med 3.3V ali 3V/celico.raktivec napisal/-a:To se že bolje bere!jernejk napisal/-a: V navodilih za Graupnerjevega piše "Pulse reduction at a cell voltage of approx 3.0v".
Pomoje se jih ne izplača tako nizko praznit...
No, spet odvisno od celic moje nove 3SXcell držijo 10,2V praktično "do konca" pod 10V je krivulja napetosti navzdol skoraj vertikalna
GRAVITY SUCKS
Tomba napisal/-a:Če filaš li-po program že mogoče...Sicer se priporoča (še posebej pri prvih ciklih) polnjenje z li-ion, zaradi nižje končne napetosti.Roberto napisal/-a:Pri dobrih 7 A obremenitve se celice skoraj do konca spraznejo, ko pridejo na 3,3 V. 2.500 mAh paket odklopim z žarnice, ko pade skupna napetost na 9,9 V (3,3 V na celico) in gre potem pri polnjenju v paket čez 2.400 mAh.
Potem iz celic ne boš dobil 2400mAh pri 9.9V
Zakaj ne razumeš ? To si ravno ti svetoval v drugi temi….mihah napisal/-a:Tega ne razumem
mihah napisal/-a:Kratko nadaljevanje:
Kratek in jedrnat odgovor na zelo pogosto vprašanje:
Kako dobiti kar se da dolgo življenjsko dobo iz mojih LiPo akumulatorjev oz paketa?
Preden se začnemo pogovarjati o tem, se moramo, da LiPo tehnika napreduje z izrednimi koraki. Začelo se je že kar nekaj let nazaj, ampak predlansko, posebej pa lansko leto je bil narejen občuten porast:
- boljše zmogljivosti (energijska gostota, tokovne zmožnosti)
- povečana varnost (polnilniki, priključki za posamezno polnjenje, balanserji)
- boljša vzdržljivost (pričakujemo lahko večje število ciklov pri enakih obremenitvah)
- vedno večje število proizvajalcev pomeni večjo konkurenco in posledično padanje cen (čeprav bodo letos nekatere izjeme - preveliko povpraševanje, premajhna kapaciteta proizvodnje -> višanje cen!!!)
Predvsem je še nekaj: Lansko in deloma tudi predlansko leto, še bolj pa bo to očitno letos in vnaprej - modelarji smo in bomo žrtve agresivnega t.i. "C" in "mAh" marketinga.
Če dandanes gledamo na 20 C akumulatorje, kot nekaj povsem "običajnega" (čeprav to zmore dejansko le nekaj tipov akumulatorjev - manj kot je prstov na roki), že zasledimo 30, celo 40 C.
Več o tem kasneje.
Po domače povedano, strjena"zlata" pravila dolge življenske dobe* (600 - 700 ciklov, lahko tudi več, tja do 1000!):
- preberi si prvi post
- polnjenje 0.5 C, polnimo na LiIon program - 4.1 V/celico. Dokazano je, da tudi polnjenje čisto do "konca", t.j. 4,25 V/celico "škoduje". Pri vsakem polnjenju se "izgubi" nekaj kapacitete v ireverzibilnem procesu.
- Pod obremenitvijo čim manjkrat iti pod 3.3 V oz 3.2 V/aku. 3 V oz res minimalna meja je 2.75 V/aku velja za absolutni minimum! Pod to mejo trajno poškodujemo akumulator!
- Čim manjše tokovne obremenitve (za svojo uporabo si izberemo tokovno dovolj zmogljiv akumulator - če je npr 10 C 1000 mAh, ga obremenjujemo trajno s 5 C oz podobno)
- Med praznjenjem ga ne pustimo, da se akumulator segreje ga nad 45 st. C (kritična meja 60 st. C)
* Življenska doba - padec kapacitete na 80 % nazivne kapacitete.
Pri tovrstnem ravnanju moramo vedeti, da ne smemo gledati toliko na performanse in kapaciteto.
Hint: Če nam masa in mere akumulatorja ne izgrajo večje vloge si na začetku kupimo nekoliko bolj kapacitiven in uveljavljen akumulator višje C zmogljivosti (in seveda dražji) in ga praznimo z enakim tokom, kot bi manjšega.
Primer:
Potreba: 900-1000 mAh, 20 C
Kupimo: 1800 maH, 15-20 c
O shranjevanju in še čem pa kdaj drugič. Zlata pravila bom tudi dopolnjeval oz spreminjal, glede na splošno znane izkušnje modelarjev.
GRAVITY SUCKS
Na prejšnji strani, je test teh lipotov in je jasno videti da jih cuzajo do 2,8 .
Poznam tudi kake druge teste, povsod jih spustijo rahlo pod 3V , prav gotovo ne zato, ker bi vedeli, da je že kriza, bi pa rekel, da taki vedo, kako ravnati z lipoti.
Pa še vesela resnica, lipoti SO z vsako generacijo bolj odporni proti raznim kršitvam pravil.
Poznam tudi kake druge teste, povsod jih spustijo rahlo pod 3V , prav gotovo ne zato, ker bi vedeli, da je že kriza, bi pa rekel, da taki vedo, kako ravnati z lipoti.
Pa še vesela resnica, lipoti SO z vsako generacijo bolj odporni proti raznim kršitvam pravil.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Test Graupnerjevega Lipo saverja je bil pred kratkem v eni izmed nemških modelarskih revij.
3 V ali je to prenizko ali ne je predvsem odvisno od obremenitve.
Graf pove vse:
Pri 5C praznjenju bo po dosegu 3 V/člen notri extremno malo energije, pri 30C pa vsaj 5 x toliko.
Nastavljivo cut off napetost imajo Schulzejevi LiPoDimatici.
3 V ali je to prenizko ali ne je predvsem odvisno od obremenitve.
Graf pove vse:
Pri 5C praznjenju bo po dosegu 3 V/člen notri extremno malo energije, pri 30C pa vsaj 5 x toliko.
Nastavljivo cut off napetost imajo Schulzejevi LiPoDimatici.
You can forget the arguments about the best average cut-off voltage per cell - should it be 2.5 volts or 3.3 volts?
With this module the weakest cell alone determines when the throttle signal is to be “throttled back”, or even whether the motor is switched off completely.
• The LiPoDiMATIC requires no adjustment of any kind in order to work properly with speed controllers and governors whether fitted with BEC or opto-coupler.
• The LiPoDiMATIC is available for various balancer connector systems and cell counts.
• The throttle reduction can be adjusted within certain limits for particular applications.
• A LED indicates the number of the cell which was responsible for the throttle reduction.
www.lipo.si
Tomba napisal/-a: - polnjenje 0.5 C, polnimo na LiIon program - 4.1 V/celico. Dokazano je, da tudi polnjenje čisto do "konca", t.j. 4,25 V/celico "škoduje". Pri vsakem polnjenju se "izgubi" nekaj kapacitete v ireverzibilnem procesu.
Tomo, hvala za citat! Je že tako, kot je Brane napisal, da so celice vedno bolj odporne. Jaz pravila o 4.1V v prvih ciklih ne upoštevam več...
Nisem razumel onega 2400 mAh pri 9.9 V.
Četudi pi polnil do 4.1 V na celico, bi pač dobil manj ven. Nima veze
www.lipo.si
Tomba napisal/-a: No, spet odvisno od celic moje nove 3SXcell držijo 10,2V praktično "do konca" pod 10V je krivulja napetosti navzdol skoraj vertikalna
1.) Če iz njih vlečeš le kake 5C bo krivulja enakomerno padala.
2.) Ko iz njih potegneš spodoben tok bo krivulja najprej strmo padla, se pobrala in šla nekaj časa skoraj vodoravno, na koncu pa strmo padla.
3.) Ko iz njih potegneš hude šuse na njihovi meji pozabi na 10,2V ob 3s, pa naj se imenujejo kakorkoli.
Seveda je odvisno tudi od celic koliko voltov bo iz njih pri raznih obremenitvah in kdaj bodo za vedno utihnile.
lp
Sašo
Sašo
Tomba napisal/-a:Zakaj ? Napetost na koncu strmo pada. In bistvene razlike v času delovanja motorja med 3.3V ali 3V/celico.raktivec napisal/-a:To se že bolje bere!jernejk napisal/-a: V navodilih za Graupnerjevega piše "Pulse reduction at a cell voltage of approx 3.0v".
Pomoje se jih ne izplača tako nizko praznit...
Zato, ker mi celice tudi če so čisto polne ne dajo od sebe več kot 3,2V, ko jih pribijem. Tokovi, ki omogočajo 3,3 ali celo 3,5 V na celico mi niso pretirano zanimivi. Četudi je proti koncu praznjenja napetost morda le še 3 ali 3,1V jim vseeno pustim 20% do 30% soka, da ne pozabijo zaradi česa so na svetu.
lp
Sašo
Sašo
raktivec napisal/-a: 2.) Ko iz njih potegneš spodoben tok bo krivulja najprej strmo padla, se pobrala in šla nekaj časa skoraj vodoravno, na koncu pa strmo padla.
Definicija spodobnega toka je precej ohlapna.
Večina modelarjev: 20 C
Raktivec: 40 C
Tudi pri nižjih obremenitvah pri nizkih temperaturah <15°C je to lahko opazno.
Pri novih akujih odvisno Ri(T) poskušajo znižati z uporabo modificiranja sestave elektrolita.
Si predstavljate, včasih so morali lipoti segreti na 60°C, da je začel elektrolit prevajati
www.lipo.si