Thermik Dream
Naj povem, da sem pri vgradnji ročic za flape in za krilca uporabil različen pristop.
Ročice krilc sem vlepil tako, da se vpetje pogonskih vilic ujema z osjo (pantom) krilca...kakor je običajno
Pri flapih, pa sem ročice obrnil v nasprotno smer..da so nagnjene nazaj.
To sem storil zato, da se pri polnem odklonu flapa ročica (vertikalna razdalja med vpetjem vilice in vrtiščem flapa) ne zmanjšuje in s tem dosežem, da je pri polnem odklonu flapa, servomotor čim manj obremenjen.
Ročice krilc sem vlepil tako, da se vpetje pogonskih vilic ujema z osjo (pantom) krilca...kakor je običajno
Pri flapih, pa sem ročice obrnil v nasprotno smer..da so nagnjene nazaj.
To sem storil zato, da se pri polnem odklonu flapa ročica (vertikalna razdalja med vpetjem vilice in vrtiščem flapa) ne zmanjšuje in s tem dosežem, da je pri polnem odklonu flapa, servomotor čim manj obremenjen.
- Priponke
-
- roÄŤica za flap.jpg (30.03 KiB) Pogledano 6087 krat
-
- roÄŤica za krilce.jpg (19.12 KiB) Pogledano 6087 krat
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 20 Okt 2006, 20:26, skupaj popravljeno 2 krat.
Še par stvari za potencialne graditelje tega modela:
Z modelom sem vse bolj zadovoljen, ker leti prav tako, kot hočem. Je okreten in ubogljiv, ter nima kakih slabih lastnosti (pri prevlečenem letu na primer..).
Razpon hitrosti je dovolj velik, tako da lahko hitro preletiš kar dosti terena, minimalka je pa tudi čisto spodobna.
Kolikor sem videl do sedaj...morda sem z njim letel kake 2 ure vsega skupaj, je model zelo dober jadralec, leti zelo umirjeno in ga nič ne premetava po zraku, okreten je skoraj kot kak akrobat, in zares tako dobro uboga, da si upam z njim pristati skoraj kjerkoli. Samo Butterfly pristanke še izpilim (no-name)
Odklone krilc in višine sem malce zmanjšal, ker mi tako sedaj bolj paše.
Sem pa namešal h krilcem nekaj odklona smernega krmila MIX aileron -> rudder 15%
Nastavil sem si tri režime letenja: Normal, Speed, Landing.
V normalnem režimu sem k odklonom krilc primešal še nekaj odklona flapov...model postane zelo okreten.
Servomotorjem sem postavil priklope ročic na srednjo luknjo (jo je bilo treba povrtati s svedrom 1,5mm), ter nastavil njihove hode na okoli 125-150%, kakor katerega...seveda z nastavitvami v oddajniku.
S tem sem dosegel, da servoti delajo dolgi gib, na kratki ročici, kar mehansko pomeni to, da servomotor med delovanjem manj trpi. Kupil sem namreč servomotorje HS-81-MG, torej samo kovinski zobniki, ne pa tudi s krogličnimi ležaji. (nisem hotel preveč zapravljati)
Pri izdelavi pogona za smer se uporabi priložena jeklena pletenica. V kompletu sta dve, ampak če pazite pri izdelavi, lahko za pogon uporabite samo eno žičko (ki jo presekate na dva enaka kosa), ker je ravno dovolj dolga za obe pull pull povezave. Pa vam ena kompletna ostane za rezervo ali pa za kak drug projekt!
Pa ne zategnite preveč teh dveh žičk, ker se po nepotrebnem obremenjuje tečaj na repu, ter ležaj in ročka na servomotorju. Dovolj je samo toliko, da ni na smernem krmilu zračnosti.
Nabavite si kvalitetno trožilno žičko za podaljševanje kablov servomotorjev. En servomotor pride montiran v smernem repu (namenjen je za premikanje višinskega krmila) Do njega rabite vsaj 80 cm dolg kabel.
Potem je treba narediti podaljške za servomotorje v krilu...potrebno bo nekaj lotanja. Priporočam tudi uporabo feritnih obročkov za kable, da ne bo kakih motenj.
Ker potekajo v trupu kabel za repni servo, ter dve jekleni pletenici, sem anteno speljal takoj pod krili, skozi luknjico v trupu, navzgor na smerni stabilizator, da sem jo oddaljil od teh motečih elementov v trupu in zagotovil, da linije niso vzporedne (linija antene in linija "kovine" v trupu).
Morda se s tem malce zmanjša občutljivost za motnje.
Za montažo pogonskega akumulatorja v trup sem uporabil velkron (samolepilni ježek), ker mi dimenzije niso dovoljevale uporabo lesene mizice za akumulator, ki je priložena v kompletu.
Ko sem prvič vstavil sprejemniški paket v trup, sem imel težave, kako ga potegniti ven, ker ni bilo prostora za prste! Z ukrivljeno žico sem si moral pomagati, da sem "odlepil" paket od velkrona.
Zato sem si naredil iz tekstila en trakec, ki je sedaj ovit okoli akumulatorja in ima zanko na prostem koncu. V s prstom povlečem za zanko in "ČČČČšššmok!" akumulator je zunaj brez težav.
Ker imam "opto" krmilnik vrtljajev, sem vgradil še 4 celični sprejemniški paket Nimh 1600 mAh, ki je prav tako postavljen v prednjem delu trupa.
Ni ravno "zmagovalna kombinacija" a deluje B.P.!
Čisto iz radovednosti, sem uporabil še vrtljiv gumb na oddajniku, ki sem mu dodelil 8 kanal. Na 8 kanalu ni vezanega nobenega servomotorja!
Potem sem uporabil enega od prostih mešalnikov, ter kanalu 8 primešal odklon višinskega krmila, vendar čisto malo.
S tem sem dobil trimanje modela po višini s pomočjo vrtljivega gumba.
Z eksponentno funkcijo, pa sem zagotovil, da je položaj vrtljivega gumba v bližini srednje lege precej neobčutljiv, zato je nevtrala "tam nekje v srednjem položaju", ko pa trimer zasučeš precej, potem pa se že pozna na višinskem repu.
Bom, videl, če mi bo ta način trimanja ustrezal med jadranjem.
No, saj je trimanje modela že tudi predprogramirano v fazah letenja, a vseeno bi med samim termičnim jadranjem, kdaj pa kdaj imel eno možnost, ki pa je drugačna od klasičnega trimerja ob krmilni ročici.....
LP Mitja
Z modelom sem vse bolj zadovoljen, ker leti prav tako, kot hočem. Je okreten in ubogljiv, ter nima kakih slabih lastnosti (pri prevlečenem letu na primer..).
Razpon hitrosti je dovolj velik, tako da lahko hitro preletiš kar dosti terena, minimalka je pa tudi čisto spodobna.
Kolikor sem videl do sedaj...morda sem z njim letel kake 2 ure vsega skupaj, je model zelo dober jadralec, leti zelo umirjeno in ga nič ne premetava po zraku, okreten je skoraj kot kak akrobat, in zares tako dobro uboga, da si upam z njim pristati skoraj kjerkoli. Samo Butterfly pristanke še izpilim (no-name)
Odklone krilc in višine sem malce zmanjšal, ker mi tako sedaj bolj paše.
Sem pa namešal h krilcem nekaj odklona smernega krmila MIX aileron -> rudder 15%
Nastavil sem si tri režime letenja: Normal, Speed, Landing.
V normalnem režimu sem k odklonom krilc primešal še nekaj odklona flapov...model postane zelo okreten.
Servomotorjem sem postavil priklope ročic na srednjo luknjo (jo je bilo treba povrtati s svedrom 1,5mm), ter nastavil njihove hode na okoli 125-150%, kakor katerega...seveda z nastavitvami v oddajniku.
S tem sem dosegel, da servoti delajo dolgi gib, na kratki ročici, kar mehansko pomeni to, da servomotor med delovanjem manj trpi. Kupil sem namreč servomotorje HS-81-MG, torej samo kovinski zobniki, ne pa tudi s krogličnimi ležaji. (nisem hotel preveč zapravljati)
Pri izdelavi pogona za smer se uporabi priložena jeklena pletenica. V kompletu sta dve, ampak če pazite pri izdelavi, lahko za pogon uporabite samo eno žičko (ki jo presekate na dva enaka kosa), ker je ravno dovolj dolga za obe pull pull povezave. Pa vam ena kompletna ostane za rezervo ali pa za kak drug projekt!
Pa ne zategnite preveč teh dveh žičk, ker se po nepotrebnem obremenjuje tečaj na repu, ter ležaj in ročka na servomotorju. Dovolj je samo toliko, da ni na smernem krmilu zračnosti.
Nabavite si kvalitetno trožilno žičko za podaljševanje kablov servomotorjev. En servomotor pride montiran v smernem repu (namenjen je za premikanje višinskega krmila) Do njega rabite vsaj 80 cm dolg kabel.
Potem je treba narediti podaljške za servomotorje v krilu...potrebno bo nekaj lotanja. Priporočam tudi uporabo feritnih obročkov za kable, da ne bo kakih motenj.
Ker potekajo v trupu kabel za repni servo, ter dve jekleni pletenici, sem anteno speljal takoj pod krili, skozi luknjico v trupu, navzgor na smerni stabilizator, da sem jo oddaljil od teh motečih elementov v trupu in zagotovil, da linije niso vzporedne (linija antene in linija "kovine" v trupu).
Morda se s tem malce zmanjša občutljivost za motnje.
Za montažo pogonskega akumulatorja v trup sem uporabil velkron (samolepilni ježek), ker mi dimenzije niso dovoljevale uporabo lesene mizice za akumulator, ki je priložena v kompletu.
Ko sem prvič vstavil sprejemniški paket v trup, sem imel težave, kako ga potegniti ven, ker ni bilo prostora za prste! Z ukrivljeno žico sem si moral pomagati, da sem "odlepil" paket od velkrona.
Zato sem si naredil iz tekstila en trakec, ki je sedaj ovit okoli akumulatorja in ima zanko na prostem koncu. V s prstom povlečem za zanko in "ČČČČšššmok!" akumulator je zunaj brez težav.
Ker imam "opto" krmilnik vrtljajev, sem vgradil še 4 celični sprejemniški paket Nimh 1600 mAh, ki je prav tako postavljen v prednjem delu trupa.
Ni ravno "zmagovalna kombinacija" a deluje B.P.!
Čisto iz radovednosti, sem uporabil še vrtljiv gumb na oddajniku, ki sem mu dodelil 8 kanal. Na 8 kanalu ni vezanega nobenega servomotorja!
Potem sem uporabil enega od prostih mešalnikov, ter kanalu 8 primešal odklon višinskega krmila, vendar čisto malo.
S tem sem dobil trimanje modela po višini s pomočjo vrtljivega gumba.
Z eksponentno funkcijo, pa sem zagotovil, da je položaj vrtljivega gumba v bližini srednje lege precej neobčutljiv, zato je nevtrala "tam nekje v srednjem položaju", ko pa trimer zasučeš precej, potem pa se že pozna na višinskem repu.
Bom, videl, če mi bo ta način trimanja ustrezal med jadranjem.
No, saj je trimanje modela že tudi predprogramirano v fazah letenja, a vseeno bi med samim termičnim jadranjem, kdaj pa kdaj imel eno možnost, ki pa je drugačna od klasičnega trimerja ob krmilni ročici.....
LP Mitja
Danes je že bilo dopoldne eno uro jadranja!
Upam, da ne bo popoldne potegnil premočan zahodnik...ker je potem bolj švoh s termiko pri meni.
Mitja
EDIT, 16:03
Nič ne bo več danes od letenja, je precej žalosten dan zunaj. 8/8
Sicer pa je bilo današnje letenje koristno, ker sem ugotovil trajanje akumulatorja s polnim plinom motorja, ki znaša 7 minut.
Sedaj sem na oddajniku nastavil štoparico, ki mi odšteva razpoložljivi čas motorja, in me zvočno opozori, ko porabim 90% razpoložljive kapacitete.
Tole je kar koristna opcija na mx-16s.
Mitja
Upam, da ne bo popoldne potegnil premočan zahodnik...ker je potem bolj švoh s termiko pri meni.
Mitja
EDIT, 16:03
Nič ne bo več danes od letenja, je precej žalosten dan zunaj. 8/8
Sicer pa je bilo današnje letenje koristno, ker sem ugotovil trajanje akumulatorja s polnim plinom motorja, ki znaša 7 minut.
Sedaj sem na oddajniku nastavil štoparico, ki mi odšteva razpoložljivi čas motorja, in me zvočno opozori, ko porabim 90% razpoložljive kapacitete.
Tole je kar koristna opcija na mx-16s.
Mitja
Danes me je proti večeru zagrabilo, da bi na hrber modela fiksiral fotoaparat, nastavil na snemanje in ajde miško!!!
Ker sem dal aparat preveč nazaj, je bilo težišče bolj šepavo, vendar se je dalo nekako leteti.
Rezultat : http://p-chan.prkoritu.net/rc/src/airborne-2.avi
AVI Mpeg4, 19.3MB, 3 minute.
Sicer nič kaj posebnejga, pol prizora prekriva belo krilo, sliši se grozen šum okoli aparata, ter lepo se vidi, kako nemirno sem letel..
LP Mitja
Ker sem dal aparat preveč nazaj, je bilo težišče bolj šepavo, vendar se je dalo nekako leteti.
Rezultat : http://p-chan.prkoritu.net/rc/src/airborne-2.avi
AVI Mpeg4, 19.3MB, 3 minute.
Sicer nič kaj posebnejga, pol prizora prekriva belo krilo, sliši se grozen šum okoli aparata, ter lepo se vidi, kako nemirno sem letel..
LP Mitja
Thermik Dream je trenutno najboljše jadralno letalo v mojem hangarju.
viewtopic.php?t=13952&start=20
viewtopic.php?t=13952&start=20
Zdravo!
Lep model! Tudi mene zanima nekaj podobnega. Mam nekaj vprašanj zate:
- želim kupiti model MANTA (pri stoparju: http://stopar.si/jadralna%20letala/spor ... /manta.htm ) pa ga želim predelati na elektro verizjo !
Ali bi bila manta primerna za F5J? Pa še nekaj ali bi ta http://stopar.si/emotorji/feigao/b4010s ... %20441.htm pogon lahko uporabil v manti?
Hvala za odgovor!
Lep model! Tudi mene zanima nekaj podobnega. Mam nekaj vprašanj zate:
- želim kupiti model MANTA (pri stoparju: http://stopar.si/jadralna%20letala/spor ... /manta.htm ) pa ga želim predelati na elektro verizjo !
Ali bi bila manta primerna za F5J? Pa še nekaj ali bi ta http://stopar.si/emotorji/feigao/b4010s ... %20441.htm pogon lahko uporabil v manti?
Hvala za odgovor!
izdelaj, probaj, izdelaj boljše
Manto bi spremenil v elektro verzijo?miholič napisal/-a:Zdravo!
Lep model! Tudi mene zanima nekaj podobnega. Mam nekaj vprašanj zate:
- želim kupiti model MANTA (pri stoparju: http://stopar.si/jadralna%20letala/spor ... /manta.htm ) pa ga želim predelati na elektro verizjo !
Ali bi bila manta primerna za F5J? Pa še nekaj ali bi ta http://stopar.si/emotorji/feigao/b4010s ... %20441.htm pogon lahko uporabil v manti?
Hvala za odgovor!
Potem kupi model Elektra! To je isti model, prirejen za elektro!
Za pogon Elektre pride v poštev nekaj takega kot MEGA Acn 22/30/2
LP Mitja
Ko daš not servo mehanizme, aku (300g) in pogon prideš najmanj na 2,3 kg. To je toliko kot na primer Rossijev in verjetno Pegasusov štrk. Ob 46 g/dm2 bo super letel, toda pristanki te bodo namučili. Vprašanje je še kako bo T rep preživel vrtiljake ob malce trših zadetkih nule, do katerih bo zagotovo prišlo. Za pogon bi bil po moje boljši axi 2826/12 in 4s2500 lipo kot tvoj predlog. Seveda le, če ga spraviš v trup. Z tako kombinacijo in 9g servoti ala Protech 109B bi mogoče lahko prišel blizu 2,2 kg. Vsekakor moraš računat, da se boš moral v mirnem vremenu dvignit vsaj 100 m višje kot omenjena dva, torej moraš pičit v vertikalo, če se hočeš kosat z temi F3J elektrikarji.
p.s.
Adriano sem ti omenil, ker jo proizvaja isti a firma kot tega, ki te zanima. Po moje je primernejša za F5J in je nekje na nivoju prodornejšega Flyquja z kakršnim je zadnjo sezono nastopal Rossi.
p.s.
Adriano sem ti omenil, ker jo proizvaja isti a firma kot tega, ki te zanima. Po moje je primernejša za F5J in je nekje na nivoju prodornejšega Flyquja z kakršnim je zadnjo sezono nastopal Rossi.
lp
Sašo
Sašo
Danes sem otvoril svojo letalno sezono.
Čeravno je pihal močan zahodnik, se nisem odpeljal na kak hrib, ampak sem se raje motovilil nad našo vasjo.
Letel sem tik pred sončnim zahodom, in dokler se je model še dobro videl Kam je obrnjen v zraku.
Oba sva se dobro prevetrila, in sedaj se veseliva lepših, toplejših dni...
Mitja
Čeravno je pihal močan zahodnik, se nisem odpeljal na kak hrib, ampak sem se raje motovilil nad našo vasjo.
Letel sem tik pred sončnim zahodom, in dokler se je model še dobro videl Kam je obrnjen v zraku.
Oba sva se dobro prevetrila, in sedaj se veseliva lepših, toplejših dni...
Mitja
- Priponke
-
- Do mraka.jpg (54.27 KiB) Pogledano 5263 krat
-
- pristati bo treba.jpg (55.18 KiB) Pogledano 5256 krat
-
- Začetnik
- Prispevkov: 14
- Pridružen: 17 Jun 2006, 20:58
- Kraj: Količevo - center of Universe
- Kontakt:
Čao!Krilce je zaradi loma krila dvodelno. Spoj je izveden s kovinskim zatičem debeline 1,5mm. Da sem lahko izvrtal luknje za zatič dovolj natančno (sicer bi notranje in zunanje krilce imelo razliko kota) sem si pomagal s šablono, ki sem jo izdelal iz kosa aluminijaste karnise.
1.Se pravi, da tam, kjer je krilce deljeno nisi nič limal? Torej se sila servomotorja z večjega krilca na manjšega prenaša samo prek zatiča?
2.Prosil bi te ako lahko prilepiš kakšno sliko detalja pullpull-a na samem smernem krmilu in pa kakšno fotko razporeditve komponent v samem trupu.
Po dolgem času sem popustil in končno prešaltal med elektraše...in mislim da bo thermik dream taprava stvar zame
Hvala za odgovore!
Lp
Luka
1. obe krmilni površini povezuje samo zatič.LukiPuki napisal/-a:Čao!
1.Se pravi, da tam, kjer je krilce deljeno nisi nič limal? Torej se sila servomotorja z večjega krilca na manjšega prenaša samo prek zatiča?
2.Prosil bi te ako lahko prilepiš kakšno sliko detalja pullpull-a na samem smernem krmilu in pa kakšno fotko razporeditve komponent v samem trupu.
Po dolgem času sem popustil in končno prešaltal med elektraše...in mislim da bo thermik dream taprava stvar zame
Hvala za odgovore!
Lp
Luka
2. slike spodaj!
V nosu imam motor. Da se akumulatorji pri kakem tršem pristanku ne bi popeljali v motor, sem kak centimeter za njim vlepil "pregradno rebro iz vezane plošče.
Zakoj za njim je z ježkom za dno trupa pritrjen pogonski akumulator.
Rdeč trakec iz blaga mi služi za lažje izvlačenje akumulatorja iz modela. Nad njim se nahaja sprejemniški akumulator (ga ni na sliki), nad njim pa regulator vrtljejev motorja (opto).
Ob strani je znotraj kabine vlepljeno stikalo za vklop in izklop sprejemnika.
V odprtini na trupu pod krilom, se nahaja servomotor za smer. Pul pula nisem preveč zategoval, da bi ne obremenjeval izhodnega ležaja servomotorja.
Rdeč samolepilni trak na trupu mi označuje lego težišča.
Kablovje ki gre v smeri kabine je tukaj odveč. Eden kabel gre k regulatorju obratov motorja, ostalo pa sem nekaj zadnjič čaral, da sem lahko daljinsko prožil fotoaparat (aerofoto ).
Zelen konektor (6 kontaktov) služi za povezavo s servomotorji v krilu (4 kosi) sračje gnezdo iz kablov pod njim, pa vodi par centuimetrov v smeri repa, kjer se pod tzadnjim robom krila nahaja sprejemnik.
Servomotor višinskega krmila pa se nahaja v smernem stabilizatorju. Do njega vodi podaljševalni kabel, ki je prilepljen ob notranjo stran trupa, da ne opleta.
LP Mitja
- Priponke
-
- Predel pod krilom. Servomotor za smer na svoji mizici iz vezane plošče. Pull pull je tikaj možno z navojnimi elementi po potrebi dotegniti.
- del trupa pod krilom.jpg (42.89 KiB) Pogledano 6388 krat
-
- Pogonski akumulator Intellect 4200 zavzema celotno kabino!
- prednji del trupa.jpg (42.9 KiB) Pogledano 6388 krat
-
- V navodilih je lepo prikazano, kako se mora narediti. Jaz sem spoje le še dodatno zaščitil s termobužirko.
- pogon smeri.jpg (16.78 KiB) Pogledano 6388 krat
-
- Začetnik
- Prispevkov: 14
- Pridružen: 17 Jun 2006, 20:58
- Kraj: Količevo - center of Universe
- Kontakt:
Pozdrav!
Evo še par slikc mojega Thermik Dream-a. Prvega leta še ni bilo, smo ga pa zatorej poslikali.
Poganjal ga bo welgardov pogonski komplet (na žalost sem model motorja pozabil) s prenosom 4,4:1, napajan bo z lipeti Flightpower 3s 3700mAh, krmilne površine pa bodo gnane z 6-imi kosi HS81MG.
Ja, to je to:
http://luka-nina-angus.moj-album.com/al ... os=7409033
http://luka-nina-angus.moj-album.com/al ... os=7409037
http://luka-nina-angus.moj-album.com/al ... os=7409042
Evo še par slikc mojega Thermik Dream-a. Prvega leta še ni bilo, smo ga pa zatorej poslikali.
Poganjal ga bo welgardov pogonski komplet (na žalost sem model motorja pozabil) s prenosom 4,4:1, napajan bo z lipeti Flightpower 3s 3700mAh, krmilne površine pa bodo gnane z 6-imi kosi HS81MG.
Ja, to je to:
http://luka-nina-angus.moj-album.com/al ... os=7409033
http://luka-nina-angus.moj-album.com/al ... os=7409037
http://luka-nina-angus.moj-album.com/al ... os=7409042
-
- Začetnik
- Prispevkov: 14
- Pridružen: 17 Jun 2006, 20:58
- Kraj: Količevo - center of Universe
- Kontakt:
Pozdrav!
No, letalo smo stestirali. Leti odlično, vendar imam še par vprašanj:
1.Kakšni so koti oz.diferenca kotov med krilom in višinskim krmilom? Ako si jih meril.
2.Na kateri razdalji točno imaš postavljeno težišče, moti med namreč, da sem v svoj model moral dodajati svinec, da je vsaj približno v težišču, vendar sem bil pa med letom model trimati precej nase, da je letel horizontalno.
Hvala!
Lp
Luka
No, letalo smo stestirali. Leti odlično, vendar imam še par vprašanj:
1.Kakšni so koti oz.diferenca kotov med krilom in višinskim krmilom? Ako si jih meril.
2.Na kateri razdalji točno imaš postavljeno težišče, moti med namreč, da sem v svoj model moral dodajati svinec, da je vsaj približno v težišču, vendar sem bil pa med letom model trimati precej nase, da je letel horizontalno.
Hvala!
Lp
Luka
Razlika vpadnega kota krila in repa mi ni znana.LukiPuki napisal/-a:Pozdrav!
No, letalo smo stestirali. Leti odlično, vendar imam še par vprašanj:
1.Kakšni so koti oz.diferenca kotov med krilom in višinskim krmilom? Ako si jih meril.
Jaz se nikoli ne poslužujem merjenja kotov.
Če delam model po lastnem načrtu, morajo koti itak štimati, če je narejeno po načrtu, v primerui Thermik Dreama, ko pa je višinskli rep enodelni pendel, pa sem se povsem prepustil svojemu "augenmasu".
"Od oka" sem nastavil nevtralno lego višinskega krmila in korajžno šel na prvi polet. Seveda sem ga moral že takol po porvem metu "natrimati". nato sem še parkrat vrgel model in dodelal trim.
Doma sem potem ponastavil subtrim, ki je nadomestil trimanje, ki sem ga izvedel na terenu.
jaz se bolj kot na kote, zanašam na to kako mi model "sporoča" ali je zadovoljen z nastavitvijo ali ne, medtem ko leti, ter na osnovi te povratne informacije štelam zadevo.
Seveda pa je to lahko tudi tvegano početje...vsekakor pa v primeru, če imaš "augenmass" zgrešen
Jaz imam težišče nastavljeno na 85 mm od prednjega roba krila pri trupu.LukiPuki napisal/-a:2.Na kateri razdalji točno imaš postavljeno težišče, moti med namreč, da sem v svoj model moral dodajati svinec, da je vsaj približno v težišču, vendar sem bil pa med letom model trimati precej nase, da je letel horizontalno.
Hvala!
Lp
Luka
Ker je model velik in potrebuje kar veliko mase v nosu, se nisem veliko ugonabljal s pogonskim akumulatorjem in sem nabavil velike in težke NIMh celice. Dodatno obteževanje ni bilo potrebno.
LP Mitja