Kljukica za vitlanje?
Kljukica za vitlanje?
Potrebujem pomoč pri dokončanju Flamingota I.
Kako in na katerem mestu se izvede kljukica za visoki start? A je to na podoben sistem kot pri začetniških jadralnih modelih, ali je kakšna bolj sofisticirana varianta?
Upam, da se najde kdo, ki bo zbral voljo in kaj napisal o tem. Hvala v naprej!
LP Goran
Kako in na katerem mestu se izvede kljukica za visoki start? A je to na podoben sistem kot pri začetniških jadralnih modelih, ali je kakšna bolj sofisticirana varianta?
Upam, da se najde kdo, ki bo zbral voljo in kaj napisal o tem. Hvala v naprej!
LP Goran
Zdravo!
Optimalna kljukica bi bila nihajno obešena v ali kak mm pred težišče na krilo. Ko sem se zanimal za F3B modele sem zasledil nekaj takih rešitev. Navadno kar na nosilec. V primeru, da je kljukica pritrjena na trup je njena oddaljenost od težišča odvisna od debeline trupa.
Nariši si koren krila in del trupa pod njim. Nato potegni iz težišča krila pravokotnico na profilovo nevtralno linijo. Sedaj potegni iz težišča poltrak pod kotom 25 o na to pravokotnico. Vlečni del kljukice mora biti na tem poltraku. Za začetek je dobro, da pri prvih dvigih pritrdiš kljukico na linijo, ki je pod kotom 35 o glede na pravokotnico iz težišča, nato pa greš nazaj na 25 o.
Ob uporabi klasične kljukice ima torej vitek trup precejšno prednost pred debelejšim. Ta kot 25 o je namreč pomemben dokler se model ne postavi v vlečni položaj in doseže ustrezno hitrost, nato pa bi bilo dobro ta kot zmanjšat, saj se model ne vzpenja pod tako strmim kotom kot npr. pri nihajni kljukici. Je pa tak model bolj stabilen med dvigom.
lp
Sašo
Optimalna kljukica bi bila nihajno obešena v ali kak mm pred težišče na krilo. Ko sem se zanimal za F3B modele sem zasledil nekaj takih rešitev. Navadno kar na nosilec. V primeru, da je kljukica pritrjena na trup je njena oddaljenost od težišča odvisna od debeline trupa.
Nariši si koren krila in del trupa pod njim. Nato potegni iz težišča krila pravokotnico na profilovo nevtralno linijo. Sedaj potegni iz težišča poltrak pod kotom 25 o na to pravokotnico. Vlečni del kljukice mora biti na tem poltraku. Za začetek je dobro, da pri prvih dvigih pritrdiš kljukico na linijo, ki je pod kotom 35 o glede na pravokotnico iz težišča, nato pa greš nazaj na 25 o.
Ob uporabi klasične kljukice ima torej vitek trup precejšno prednost pred debelejšim. Ta kot 25 o je namreč pomemben dokler se model ne postavi v vlečni položaj in doseže ustrezno hitrost, nato pa bi bilo dobro ta kot zmanjšat, saj se model ne vzpenja pod tako strmim kotom kot npr. pri nihajni kljukici. Je pa tak model bolj stabilen med dvigom.
lp
Sašo
Zdravo!
Hvala vama za odgovore!
Nihajna kljukica v tem momentu ni več mogoča. Je pa zanimiva opcija. Ker razen Bete (star TIM-ov načrt 2m jadrilice) nisem v življenju še nič vitlal, bom za začetek upošteval predlog raktivca in jo za začetek namestil 35° naprej. Za pomikanje nazaj je pa še sigurno 3cm rezerve, tako da če bodo potrebe ni panike. Ker je bil model v svoji zgodovini kar fino "razstavljen", ga po vsej verjetnosti ne bom "šponal gor k' pr' norcih", ampak bo to bolj retro scena za dušo. Za kaj več bo potrebno narediti nova krila, kar sicer ne bi bil problem, če ne bi bil bajonet špičast in nimam prave ideje, kako izvesti nožnico zanj. No ampak to je že druga zgodba...
Kakšne morajo biti pa vlečne hitrosti in sile za tak model? Sprašujem, da vidim ali lahko kaj sam "scimpram" oz. da bom pozoren pri nakupu?
Ali bi se dalo Flamingota I s kakšno gumijasto zadevo zadovoljivo gor "streljat"?
Še enkrat hvala za nasvete.
LP
Goran
Hvala vama za odgovore!
Nihajna kljukica v tem momentu ni več mogoča. Je pa zanimiva opcija. Ker razen Bete (star TIM-ov načrt 2m jadrilice) nisem v življenju še nič vitlal, bom za začetek upošteval predlog raktivca in jo za začetek namestil 35° naprej. Za pomikanje nazaj je pa še sigurno 3cm rezerve, tako da če bodo potrebe ni panike. Ker je bil model v svoji zgodovini kar fino "razstavljen", ga po vsej verjetnosti ne bom "šponal gor k' pr' norcih", ampak bo to bolj retro scena za dušo. Za kaj več bo potrebno narediti nova krila, kar sicer ne bi bil problem, če ne bi bil bajonet špičast in nimam prave ideje, kako izvesti nožnico zanj. No ampak to je že druga zgodba...
Kakšne morajo biti pa vlečne hitrosti in sile za tak model? Sprašujem, da vidim ali lahko kaj sam "scimpram" oz. da bom pozoren pri nakupu?
Ali bi se dalo Flamingota I s kakšno gumijasto zadevo zadovoljivo gor "streljat"?
Še enkrat hvala za nasvete.
LP
Goran
Seveda, samo "pravo" gumo nabavigorki napisal/-a: Ali bi se dalo Flamingota I s kakšno gumijasto zadevo zadovoljivo gor "streljat"?
http://www.emc-vega.de/shop/index.html
in poglej pod "Hochstarttechnik" in "Megarubber"
lp, rok
No, saj to je men tud jasno, da daljša gumica pomeni več višine, sam problem je cena, ki je za tak model slabih 1000SIT/m. (Na strani, ki mi jo je predlagal Rok. Verjetno je pa kvalitetno gumo za male pare težko dobit, kar mi je razumljivo.)
Če pa kaj razumem, ti pa daljša gumica omogoča tudi večje možnosti "streljanja" različnih modelov. Dolgo gumico manj nategneš=manjša sila, pa gre lahko tudi nežnejši model še vedno na zadovoljivo višino.
Sam kaj ko vedno denar j..e situacijo.
Hvala za informacijo, koliko višine lahko okvirno pričakujem.
LP Goran
Če pa kaj razumem, ti pa daljša gumica omogoča tudi večje možnosti "streljanja" različnih modelov. Dolgo gumico manj nategneš=manjša sila, pa gre lahko tudi nežnejši model še vedno na zadovoljivo višino.
Sam kaj ko vedno denar j..e situacijo.
Hvala za informacijo, koliko višine lahko okvirno pričakujem.
LP Goran
gorki napisal/-a:No, saj to je men tud jasno, da daljša gumica pomeni več višine, sam problem je cena, ki je za tak model slabih 1000SIT/m. (Na strani, ki mi jo je predlagal Rok. Verjetno je pa kvalitetno gumo za male pare težko dobit, kar mi je razumljivo.)
Če pa kaj razumem, ti pa daljša gumica omogoča tudi večje možnosti "streljanja" različnih modelov. Dolgo gumico manj nategneš=manjša sila, pa gre lahko tudi nežnejši model še vedno na zadovoljivo višino.
Sam kaj ko vedno denar j..e situacijo.
Hvala za informacijo, koliko višine lahko okvirno pričakujem.
LP Goran
Dolgo ali kratko gumico moraš vedno do kraja nategniti. Drugače se lahko zgodijo prav grdo ponesrečeni starti.
V Sch*****iju imajo navadno na zalogi gumice, ki ne stanejo po 1000 sit/m, pa vseeno delujejo. Če povprašaš prodajalca ti svetuje katera gumica je primerna za tvoj model. priporočam le, da izbereš za eno številko hujšo gumico od priporočene.
Okrog dolžine vrvice je pa tako, daje odvisna od tazmerja med močjo gumice in maso modela. Ugodnejše je to razmerje, daljša je lahko vrvica.
Sam sem imel tako zadevo:
- 30 m gumice z potegom 8 kg
- 150 m vrvice.
Mislim, da se je komplet imenoval Fiesta.
2,2 kg težke modele z razponom 2,8 m sem spravil okrog 80 m visoko
0,4 kg težkega HLGja sem spravil zelo bliskovito kakih 200 m visoko. Ob tem hlg ni bil pretirano ojačan.
z isto gumico, ki sedaj meri le 5 m in vrvico, ki meri 15 m sedaj zelo prepričljivo spravljam v zrak impeler modele. Kdor je videl kak moj start je bil verjetno presenečen nad pospeškom, ki ga da taka gumica modelu.
lp
Sašo
Robček se dobro obnese. Če hočeš lahko natakneš kupljeno zastavico ali padalo. Na vrvici je pri jadralcih samo zato, da vidiš kdaj se model sname. pri hitrih katapultih z startno pripravo poleg tega skrbi za to, da se zadnji del vrvice ne zaplete v model.gorki napisal/-a:A robček je kot cenovno ugodna opcija, ali se bolje obnese?
Kakšne so pa opcije za pospešeno navijanje vrvice pri pospravljanju. Najceneje je verjetno puncažena?
LP Goran
POMEMBNO:
Robček mora biti čist in zlikan, ker ti v nasprotnem lahko poškoduje model. Posebej je pomembno, da se ne prilepi na model!
Moje "zajle" so navite na plastični boben od varilne žice. Pazi, da boš vrvico resnično navijal in razvijal. Če jo boš samo snemal z koluta se ti bo kmalu popolnoma zapletla.
lp
Sašo
KLJUKA ZA VISOK ŠTART
Za starega flaminga za normalni veter 30 stopinj od težišča naprej in za močani veter se še pomakne naprej od te točke za 8mm.
Če je močen veter se da v krila minimalno po eno palico svinca za prodornost.Na vsak način morajo biti krila zverinsko močna za visok štart.
Če je močen veter se da v krila minimalno po eno palico svinca za prodornost.Na vsak način morajo biti krila zverinsko močna za visok štart.