Poškodbe pri modelarstvu
Moderator: Pisaneli
LP.
Da tale tema spet malo oživi, sem pa danes jaz poskrbel.
Ker že nekaj časa nisem letel in je bil zelo lep dan sem šel na letališče . Vzel sem starega a še letečega skystarja mu napolnil baterije in gasa. Pridem na pisto pa vžgem motor in ker je letalo brez podvozja( je že veliko dal skozi) ga naslonim na sneg nakar ga tako nerodno spodnese da ja udaril v startbox nato pa še v moj palec ! Rezultat so pa tirje šivi in bolečine. Ostalo pa ni bilo treba šivat.
Pa mam zimsko letenje. Zmeraj bolj prihajam do spoznanja da je elektrika res boljša od metanola. Sploh pozimi . In da previdnost ni nikoli odveč, ker je še tako lahko, kljub pazljivosti, prehitro kaj narobe.
LP,Klemen
Da tale tema spet malo oživi, sem pa danes jaz poskrbel.
Ker že nekaj časa nisem letel in je bil zelo lep dan sem šel na letališče . Vzel sem starega a še letečega skystarja mu napolnil baterije in gasa. Pridem na pisto pa vžgem motor in ker je letalo brez podvozja( je že veliko dal skozi) ga naslonim na sneg nakar ga tako nerodno spodnese da ja udaril v startbox nato pa še v moj palec ! Rezultat so pa tirje šivi in bolečine. Ostalo pa ni bilo treba šivat.
Pa mam zimsko letenje. Zmeraj bolj prihajam do spoznanja da je elektrika res boljša od metanola. Sploh pozimi . In da previdnost ni nikoli odveč, ker je še tako lahko, kljub pazljivosti, prehitro kaj narobe.
LP,Klemen
Ljubezen: ime ji je letenje!!!
Na prst si natakni tršo gumijasto cev, naj propeler tolče po cevi !ZigaM napisal/-a:Men je glih noht zrasel tolk da nimam več črnega fleka od zadnjega udarca propelerja pa me je že spet usekal
Drugač pa nekak je treba užgat motor ...
Ali pa uporabi baterijski vrtalnik(v Bau...su jih imajo zelo poceni, 18V Alphatools), v katerega vstaviš enostaven dodatek , ki sede na spiner. Potem pa gasa. Dodatek je podoben kronski žagi, le da je namesto lista nanj montirana trda gumijasta cev ustreznega premera.
lp
Da se izognemo nepotrebnim poškodbam na prstu (če smo preveč dedca, da bi uporabljali "chicken stik" ali celo zaganjač) je zelo pomembno, da je propeler privijačen na gred motorja tako, da gre bat proti zgornji mrtvi točki ravno takrat, ko smo najbolj pospešili propeler. Meni ustreza tako, če primerjamo s številčnico na uri, da zagrabim propeler ko je krak propelerja v položaju med 13 in 14, ter poženem naprej. Pri tem je zgornja mrtva točka v položaju okoli 10.
Dobro, pa je tudi z brusnim papirjem čisto na lahno odstraniti "ostrino" na zadnjem robu propelerja, ki je velikokrat posledica površne izdelave (delilna ravnina v kalupu)... sploh kaki italjani so opasni, pa nekateri APC tudi. Ta ostrina nam lahko pošteno zareže v prst, če nam prst podrsa po njem.
LP Mitja
Dobro, pa je tudi z brusnim papirjem čisto na lahno odstraniti "ostrino" na zadnjem robu propelerja, ki je velikokrat posledica površne izdelave (delilna ravnina v kalupu)... sploh kaki italjani so opasni, pa nekateri APC tudi. Ta ostrina nam lahko pošteno zareže v prst, če nam prst podrsa po njem.
LP Mitja
-
- Profesor
- Prispevkov: 1622
- Pridružen: 29 Dec 2001, 01:00
- Kraj: Maribor-USA-Bangkok-Doha-Bogota-Teheran-Maribor kolodvor
1. poskodba :
drzal sem explozijski motorcek v desni roki (ca 1,5ccm), z levo pa ga vzgal.
Ko je zacel laufat ga nisem mogel zadrzat in mi je desno roko z delujocim propom pognalo v levo dlan.
Par sivov na kazalcu leve roke.(prekinjene ovojnice kit).
2. poskodba pjuc:
dve pjucnici zaradi letenja na pobocju (preslabo oblecen)
3. poskodba:
Ponavadi vrzem E- Zagija z izklopljenim motorjem.Samo enkrat sem ga vklopil preden sem ga vrgel v zrak. Takrat sem cutil vsak obrat GĂĽnterja in vsak ovoj 400-tke
brrrrrrrr..posmirglana (gradacijo ne bi znal oceniti) koza ponovno na levem kazalcu
drzal sem explozijski motorcek v desni roki (ca 1,5ccm), z levo pa ga vzgal.
Ko je zacel laufat ga nisem mogel zadrzat in mi je desno roko z delujocim propom pognalo v levo dlan.
Par sivov na kazalcu leve roke.(prekinjene ovojnice kit).
2. poskodba pjuc:
dve pjucnici zaradi letenja na pobocju (preslabo oblecen)
3. poskodba:
Ponavadi vrzem E- Zagija z izklopljenim motorjem.Samo enkrat sem ga vklopil preden sem ga vrgel v zrak. Takrat sem cutil vsak obrat GĂĽnterja in vsak ovoj 400-tke
brrrrrrrr..posmirglana (gradacijo ne bi znal oceniti) koza ponovno na levem kazalcu
no da še jaz povem. Učeraj proti večeru sem se odločil da zalaufam mal motorje .in sem začeuz sz mvvs 3.5 kubike z apc propelerjam. motor sem našraufau na mizo in ga zakurblal. motor užge in dela kot urca, gas do fula meni pa roka uide med propeler. nastalo je to da sem na urgenci sedel 2 uri in pol in potem šel v malo operacijsko tam sem dobil kar nekaj šivou sedaj mam pa kazalec povit na tako delbelo, če bi me kakšna zverina užigala, nebi čutu nič.
lp Mare
lp Mare
- Priponke
-
- ...
- poškodba.JPG (102.3 KiB) Pogledano 8070 krat
Preventiva?
Kaj pa če bi konice propelerjev prebarvali v rdečo ali drugo živo barvo, da se vidi nevarni krog?
Enakomirno, da se ne podre ravnotežje!
Sam bom probal to pri pomladanskih vžiganjih letalne flote.
Glede tega je brodarsko modelarstvo (tudi eksplozijsko) dosti manj nevarno. (razen za reševalce v čolnih)
Čim manj objav v tej rubruki Vam želi
Tomaž
Kaj pa če bi konice propelerjev prebarvali v rdečo ali drugo živo barvo, da se vidi nevarni krog?
Enakomirno, da se ne podre ravnotežje!
Sam bom probal to pri pomladanskih vžiganjih letalne flote.
Glede tega je brodarsko modelarstvo (tudi eksplozijsko) dosti manj nevarno. (razen za reševalce v čolnih)
Čim manj objav v tej rubruki Vam želi
Tomaž
Davno nazaj smo na balso v vrstah čakali!!!!!!!!
Spet ena iz delavnice! Brusil sem smrekovo letvico, ki je bil rahlo počena po letnici. Iver je prebila brusilni papir in predno sem roko ustavil je že dosegla prvi členek na palcu. Vstopila je na prednjem delu blazinice. Fantje tole pa kar boli. Vzel sem klešče in iver izpulil. Kako izgleda položena na prst, je razvidno iz pripete slike.
Mipo
Mipo
- Priponke
-
- Iver je vstopila skozi rano, ki je vidna tik pod njenim debelejšim koncem (rdeča pika).
- Luknja v prstu 1.jpg (40.63 KiB) Pogledano 8324 krat
Majhni motorji majhne poškodbe
Veliki motorji večje poškodbe
Nepazljivo šlatanje igle na mvvs 10 ccm mi je "NAREZALO KOT SALAMO" (citat kirurga, ki je šival) kožo levega mezinca.
Ker to ni moja prva poškodba na propelerju upam, da mi bo 12 šiviov v opozorilo.
Pazljivo s elisami, sploh pa če se vrtijo.
P.S.Elisa in motor sta cela
Začasno prizemljen
Tomaž
Veliki motorji večje poškodbe
Nepazljivo šlatanje igle na mvvs 10 ccm mi je "NAREZALO KOT SALAMO" (citat kirurga, ki je šival) kožo levega mezinca.
Ker to ni moja prva poškodba na propelerju upam, da mi bo 12 šiviov v opozorilo.
Pazljivo s elisami, sploh pa če se vrtijo.
P.S.Elisa in motor sta cela
Začasno prizemljen
Tomaž
Davno nazaj smo na balso v vrstah čakali!!!!!!!!
nevem če je to glih tako, majhni motorji manjše poškodbe. mene je mwws tako poškodoval kazalec da imam trajne poškodbe. te poškodbe so naslednje: odmrli živci prst se ne giblje več tako kot včasih ter bolečine v sklepu poškodovan hrustanec . od nesreče naprej imam na vseh motorjih varnostno iglo. raje plačam z denarjem kot pa še z enim prstom.
Uf morm potrkat da me še ni speku propeler po prstih (mam Apc-jeve).
Na srečo je moja najhujša poškodba pri modelarstvu sledeča: Ko sem skalpel odložil na mizo, se je ta odkotalil čez rob, rezilo pa se mi je zapičilo cca 0.5cm v stegno
Prsti pa so zaenkrat še nedotaknjeni! Upajmo da bo tako ostalo, ker mislim da ni preveč zdravo, da propeler tolče po kitarskih prstih
Na srečo je moja najhujša poškodba pri modelarstvu sledeča: Ko sem skalpel odložil na mizo, se je ta odkotalil čez rob, rezilo pa se mi je zapičilo cca 0.5cm v stegno
Prsti pa so zaenkrat še nedotaknjeni! Upajmo da bo tako ostalo, ker mislim da ni preveč zdravo, da propeler tolče po kitarskih prstih
- UROŠ MURKOVIČ
- Dr. Modelar
- Prispevkov: 2428
- Pridružen: 25 Dec 2005, 12:29
- Kraj: Lj-Črnuče MKV-Vrhnika
Ali si pa daš delovno mizo v "waser vago"!Icoman napisal/-a:Na ročaj exacto noža nalepiš z selotejpom ene 3cm dolgo letvico 4X4 in nikoli več se zver ne bo kotalila.
Ico
Moja najhujša poškodba?
APC slowfly mi je obrezal prst na letečem krilu z push propom. Hvala bogu za nohte, drugače bi šlo še malo bolj globoko!
Jan
Si pa res imel smolo.T_O_S_H napisal/-a:nevem če je to glih tako, majhni motorji manjše poškodbe. mene je mwws tako poškodoval kazalec da imam trajne poškodbe. te poškodbe so naslednje: odmrli živci prst se ne giblje več tako kot včasih ter bolečine v sklepu poškodovan hrustanec . od nesreče naprej imam na vseh motorjih varnostno iglo. raje plačam z denarjem kot pa še z enim prstom.
Manjši motorji so me samo dobro udarili po prstih z malo krvi.
Ta zverina se pa še ustavila ni, kaj šele da bi elisa se odlomila.
Kljub strahu pred vrtečimi elisami mi je uspel "podvig".
Teško je tipkati z povito roko. Bom raje nehal, ker že kluje.
Lahko noč
Tomaž
Davno nazaj smo na balso v vrstah čakali!!!!!!!!
Sočustvujem...Kladu napisal/-a:Majhni motorji majhne poškodbe
Veliki motorji večje poškodbe
Nepazljivo šlatanje igle na mvvs 10 ccm mi je "NAREZALO KOT SALAMO" (citat kirurga, ki je šival) kožo levega mezinca.
Ker to ni moja prva poškodba na propelerju upam, da mi bo 12 šiviov v opozorilo.
Pazljivo s elisami, sploh pa če se vrtijo.
P.S.Elisa in motor sta cela
Začasno prizemljen
Tomaž
kako je meni fajn ko sploh nimam časa da bi se pojavil na naši pisti, pa sem lepo varen pred poškodbami.
Še vsak model sem varno spravil na tla - tako ali drugače... sestavljenega ali pa po komponentah !
poškodbe
Pozdrav
"A je miza v vasservagi"-ni potrebno samo košček base je potrebno prilepiti na skalpel, da se ne kotali(žal se tega ne držimo in pri cca osmih ročih imam mislim samo na dveh to urejeno-gre dokler ne bo zopet... )
Glede malih ali velikih motorjev je pa čisto vseeno kateri te "klofne",vedno smo krivi sami in naša površnost
Nekajkrat sem že plesal indijanski ples(verjetno je bil prošnja za dež-saj so mi prišle solze na oči od bolečin)
Je bilo drobno narezano "kot mortadela"
Pozdrav Dušan
P S.Preventivno sedaj vsaki elisi posnamem rob z finim brusnim papirjem,ni idealno pazim pa še precej bolj....
"A je miza v vasservagi"-ni potrebno samo košček base je potrebno prilepiti na skalpel, da se ne kotali(žal se tega ne držimo in pri cca osmih ročih imam mislim samo na dveh to urejeno-gre dokler ne bo zopet... )
Glede malih ali velikih motorjev je pa čisto vseeno kateri te "klofne",vedno smo krivi sami in naša površnost
Nekajkrat sem že plesal indijanski ples(verjetno je bil prošnja za dež-saj so mi prišle solze na oči od bolečin)
Je bilo drobno narezano "kot mortadela"
Pozdrav Dušan
P S.Preventivno sedaj vsaki elisi posnamem rob z finim brusnim papirjem,ni idealno pazim pa še precej bolj....
tudi trske spadajo zraven
Pred kakim tednom sem popravljal poškodovan model in si pri tem IZDATNO pomagal s sekundajem. Ker sem z eno roko držal model in mi je pri tem malo sekundarja steklo med prst in model, sem željeni spoj (ne ta pri prstu) pošprical z aktivatorjem. Zadeva je ZELO močno reagirala in ker nisem smel spustiti sem se prilepil na model. Držalo je tako, da sem kos kože BOLEČE pustil na modelu... Sedaj malo bolj pazim na te hece...
Lp R.
Lp R.
Trije razlogi zakaj biti učitelj: junij, julij, avgust!
Na balkonu izvajam zaključna dela na modelu, z mislimi sem itak nekje drugje, s škaricami pa režem odvečno tkanino s trupa in hopa, košček zasmoljene tkanine sem dobil direkt v oko! Stvar se je dobro končala, ker sem šel takoj (brez mižikanja) v kopalnico in zadevo spravil ven...
Sem pa začel razmišljat, da modelarji dajemo zelo premajhno pozornost uporabi pravih zaščitnih sredstev! Vsakič, ko modelarimo (v delavnici ali ko letimo), smo izpostavljeni marsikateri nevarni zadevi:
- metanol je zelo strupena zadeva, ki lahko povzroči stalno slepoto. Pa sem že videl modelarje, kako cuzajo cevke (da zalijejo motor) in podobne neumnosti. Velikokrat se mi je tudi že zgodilo, da mije metanol iz vplinjača špricnil direkt v oči! Dejansko je metanol nevaren v stiku s kožo, z očmi in pri uživanju. Primerna bi bila uporaba zaščitnih sredstev (očala, rokavice).
- formaldehid nastaja pri izgorevanju metanola in je kancerogen! Ko štelaš motorček ipd., ne stoj v izpuhu oz. ga ne vdihavaj!
- nitrometan je kancerogen, naj bi bil pa tudi toksičen. Povzroči okvaro ledvic in pljuč. Telo ga vskrava tudi skozi kožo! Še en razlog za uporabo rokavic pri delu z metanolskim gorivom. http://www.setonresourcecenter.com/msds ... d02591.htm
- hrup Motorčki oddajajo strahotne decibele, ki počasi a vztrajno uničujejo naš sluh. Ko si mlad se ti zdi, da je to neumnost in da "se tebi to ne bo zgodilo", vendar bo rohnenje motorjev na vseh pustilo posledice. Primerna zaščita čepki ali "slušalke" za ušesa.
- epoksi resno ogroža naše plavalce. Uporaba rokavic!
- CA lahko vsebuje substanco, ki razpade v formaldehid. Čeprav po drugi strani je ena varianta celo požegnana za uporabo na ranah s strani FDA: http://www.emedicine.com/ent/topic375.htm. Ve kak kemik več o tem?
- steklena volna tudi ni od muh! Draženje oči, kože, pljuč...baje je celo kancerogena. Uporaba rokavic, očal in mask!
- baterije so nevarne, če pride do izpusta elektrolita (tudi v obliki plina). Plini oz. elektroliti v NiMh baterijah so tudi kancerogeni: http://www.efjohnson.com/PDF/MSDS-NiMH-battery.pdf. Za NiCd verjetno velja podobno. Za lipo in lion ne najdem podatkov, verjetno pa so tudi plini pri teh baterijah strupeni.
Lp
J[/i]
Sem pa začel razmišljat, da modelarji dajemo zelo premajhno pozornost uporabi pravih zaščitnih sredstev! Vsakič, ko modelarimo (v delavnici ali ko letimo), smo izpostavljeni marsikateri nevarni zadevi:
- metanol je zelo strupena zadeva, ki lahko povzroči stalno slepoto. Pa sem že videl modelarje, kako cuzajo cevke (da zalijejo motor) in podobne neumnosti. Velikokrat se mi je tudi že zgodilo, da mije metanol iz vplinjača špricnil direkt v oči! Dejansko je metanol nevaren v stiku s kožo, z očmi in pri uživanju. Primerna bi bila uporaba zaščitnih sredstev (očala, rokavice).
- formaldehid nastaja pri izgorevanju metanola in je kancerogen! Ko štelaš motorček ipd., ne stoj v izpuhu oz. ga ne vdihavaj!
- nitrometan je kancerogen, naj bi bil pa tudi toksičen. Povzroči okvaro ledvic in pljuč. Telo ga vskrava tudi skozi kožo! Še en razlog za uporabo rokavic pri delu z metanolskim gorivom. http://www.setonresourcecenter.com/msds ... d02591.htm
- hrup Motorčki oddajajo strahotne decibele, ki počasi a vztrajno uničujejo naš sluh. Ko si mlad se ti zdi, da je to neumnost in da "se tebi to ne bo zgodilo", vendar bo rohnenje motorjev na vseh pustilo posledice. Primerna zaščita čepki ali "slušalke" za ušesa.
- epoksi resno ogroža naše plavalce. Uporaba rokavic!
- CA lahko vsebuje substanco, ki razpade v formaldehid. Čeprav po drugi strani je ena varianta celo požegnana za uporabo na ranah s strani FDA: http://www.emedicine.com/ent/topic375.htm. Ve kak kemik več o tem?
- steklena volna tudi ni od muh! Draženje oči, kože, pljuč...baje je celo kancerogena. Uporaba rokavic, očal in mask!
- baterije so nevarne, če pride do izpusta elektrolita (tudi v obliki plina). Plini oz. elektroliti v NiMh baterijah so tudi kancerogeni: http://www.efjohnson.com/PDF/MSDS-NiMH-battery.pdf. Za NiCd verjetno velja podobno. Za lipo in lion ne najdem podatkov, verjetno pa so tudi plini pri teh baterijah strupeni.
Lp
J[/i]
Zadnjič spremenil jernejk, dne 30 Jun 2006, 22:00, skupaj popravljeno 2 krat.
Če bomo gledal samo na take stvari, je bolje da izberemo drug hobi.jernejk napisal/-a:Na balkonu izvajam zaključna dela na modelu, z mislimi sem itak nekje drugje, s škaricami pa režem odvečno tkanino s trupa in hopa, košček zasmoljene tkanine sem dobil direkt v oko! Stvar se je dobro končala, ker sem šel takoj (brez mižikanja) v kopalnico in zadevo spravil ven...
Sem pa začel razmišljat, da modelarji dajemo zelo premajhno pozornost uporabi pravih zaščitnih sredstev! Vsakič, ko modelarimo (v delavnici ali ko letimo), smo izpostavljeni marsikateri nevarni zadevi:
- metanol je zelo strupena zadeva, ki lahko povzroči stalno slepoto. Pa sem že videl modelarje, kako cuzajo cevke (da zalijejo motor) in podobne neumnosti. Velikokrat se mi je tudi že zgodilo, da mije metanol iz vplinjača špricnil direkt v oči! Dejansko je metanol nevaren v stiku s kožo, z očmi in pri uživanju. Primerna bi bila uporaba zaščitnih sredstev (očala, rokavice).
- formaldehid nastaja pri izgorevanju metanola in je kancerogen! Ko štelaš motorček ipd., ne stoj v izpuhu oz. ga ne vdihavaj!
- hrup Motorčki oddajajo strahotne decibele, ki počasi a vztrajno uničujejo naš sluh. Ko si mlad se ti zdi, da je to neumnost in da "se tebi to ne bo zgodilo", vendar bo rohnenje motorjev na vseh pustilo posledice. Primerna zaščita čepki ali "slušalke" za ušesa.
- epoksi resno ogroža naše plavalce. Uporaba rokavic!
- CA lahko vsebuje substanco, ki razpade v formaldehid. Čeprav po drugi strani je ena varianta celo požegnana za uporabo na ranah s strani FDA: http://www.emedicine.com/ent/topic375.htm. Ve kak kemik več o tem?
- steklena volna tudi ni od muh! Draženje oči, kože, pljuč...baje je celo kancerogena. Uporaba rokavic, očal in mask!
Lp
J
Na sliki eden največjih "guštov" pri metanolarjih.
- Priponke
-
- Picture 0001.JPG (33.32 KiB) Pogledano 8007 krat
Primož PETERNEL
Never underestimate the power of stupid people in very large groups
Never underestimate the power of stupid people in very large groups