500/1000 ciklov pri 10C polnjenju Gens Ace paketov!

Prodaja MRU d.o.o., Zaloška cesta 147, Ljubljana, pon-pet 8-16 / info(at)lipo.si / GSM 040 513 482

Moderator: mihah

Odgovori
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9304
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

500/1000 ciklov pri 10C polnjenju Gens Ace paketov!

Odgovor Napisal/-a mihah »

Zdi se mi pomembno, da Facebook objavo (ki se vedno hitro izgubi) delim tudi tule.


Slika

Primerjava paketov Fun Fly s paketi CNHL
Končno smo dobili za primerjavo konkurenčne pakete in sicer Chinahobbyline. Hvala Maj Pavlin! Prvi vtis je soliden, vendar so paketi napram našim #FunFly #Tattu paketom težji. Pa so FunFly paketi najtežji v naši ponudbi ? Je tudi opazno, da so razred cenejši že iz škatle. Ampak glavno nas vse zanima kako se bodo obnesli pri primerjalem testu. Cikliranje pri 10C polnjenju in 40A konstantnem praznjenju. Naši Tattu paketi so danes zjutraj že opravili 10 ciklov po včerajšnjih 5 začetnih ciklih. Rezultate bomo prve objavili tukaj po 100 in 200 ciklih. Če bi potrebno še več ciklov pa bomo seveda poročali. Ali bo držalo #lessismore ?

Slika Slika

Prvi paket CNHL
Žal se je testiranje/primerjava prehitro končala. Paketi CNHL so se začeli napohovati po 10 ciklih, po 17 ciklih pa smo zaključili, saj so se začel srednji (3) člen izjemno napihovat, temperatura pa je kar naprej naraščala (termalni pobeg / thermal runaway). Kapaciteta paketa je bila pri “najboljšem” ciklu 1245mAh, napram Tattu pri enakih ciklih 1310mAh. Zadnji 17. cikel samo še 1163 mAh. Paketi CNHL so skoraj 10% težji od FunFly paketa. Po posvetu z Majem bomo mogoče drugače postopali pri drugem paketu.

Slika

Drugi paket CNHL
Zaenkrat ima paket #2 22 ciklov. CNHL se takoj po prvem ciklu @40A rahlo napihne. Naslednji teden je dopust in ne bo testiranj. 4C polnjenja prenaša OK. Mogoče se je od 10 do 20 cikla še rahlo bolj napihnila. 6. člen zaostaja in bo verjetno prvi odpovedal. Je pa uporabna kapaciteta ~16% manjša napram Tattu + da tehta 10% več kot najtežji Tattu paket je potrebno tudi upoštevati. Slikca je praznjenje v 21. ciklu. Kot se vidi, je začetna temperatura dobrih 34°C in gre do 40°C kar je OK, tu pomaga višja masa. Ampak oddana kapaciteta je komaj 1042mAh. Tattu ima pod enakimi pogoji okoli 1210mAh . Če pogledamo energijo 23.2Wh napram 26.8Wh, to je dobrih 15% razlike pri 10% višji masi.
Pri drugem paketu se zgodba ponavlja. Nekako se je napihovanje ustavilo, bolj nas skrbi pregrevanje ki se počasi povečuje (smo pri 40. ciklu). Gre tja do 56°C, pri tem, da se iz paketov prazni le dobra 1Ah. Polnimo na 4C, torej 5.2A. Med praznjenjem/polnjenjem in po koncu polnjenja je pavza 1 minuta. Ampak 10 ciklov v kosu še komaj zmorejo.
42 cikel – lepo se vidi, malce zaostaja 6. člen, ampak nič kritičnega. Temperatura narase iz nekje 37 °C na 47°, po pavzi 1 minuta in na začetku naslednjega cikla je potem zlezela na 53°C. 50 cikel bo verjetno že blizu 60°C.
Naša projekcija je, da se bo napihovanje nadaljevalo in da kaj več kot 70-80 ciklov ne bo mogočih. Poročamo naslednji teden.
Slika
CNHL, 70 ciklov, 1039mAh, 22.5Wh, napihnjene, končano testiranje
FF, 200 ciklov, 1197mAh, 26,1Wh. Nadaljujemo s testiranjem, dokler ne pridemo do enake oddane kapacitete / energije kot CNHL.
Slika
Slika
Nekaj kasneje:
500 ciklov Funfly je opravljenih. Komentar: #500 ciklov #FunFly 1300mAh 6S! 10C polnjenje, 40A praznjenje , večinoma 30 ciklov/dan, smo jih pa včasih naredili tudi po 40!

Slika

Stanje: Malenkostno napihovanje po nekje 450 ciklih. Ni nič kritičnega, za nadalnjih 500 (?) ciklov bi uporabljali 5C polnjenje in recimo 30A praznjenje, da ne bi bilo večjih termičnih obremenitev. Seveda bi se lahko naredila tudi kakšna “pregreha” s hitrejšim polnjenjem/praznjenjem.
Namesto 1197mAh imajo “samo še” 1183mAh uporabne kapacitete. Pri oddani energiji smo tam-tam okoli 26Wh ?
Praznilna krivulja – še bolj ugodna, na koncu jih pa malo hitreje “pobere”. Nič pretresljivega.
Slika
Naredili smo si zaobljubo:
“CNHL, 70 ciklov, 1039mAh, 22.5Wh, napihnjene, končano testiranje
FF, 200 ciklov, 1197mAh, 26,1Wh. Nadaljujemo s testiranjem, dokler ne pridemo do enake oddane kapacitete / energije kot CNHL.”
Te zaobljube verjetno ne bomo mogli izpolniti. ?
Matrali jih bomo po nekaj mesečni pavzi še naprej. Pokazali, da če se napolnijo na LiHV (4.4V/člen), da lahko iz sebe dajo še vedno več kot nove po LiPo (4.2V/člen) praznjenju. Če imate še vi kako idejo “torture”, kar na plano ?
#liposi #testiramozavas #izobražujemo #gensacekvaliteta #10Cpolnjenjeninobentabu


1000 ciklov?
Naši testi cikliranja so kot izgleda zelo zanimivi tudi za našega dobavitelja Gens Ace Europe. Odločili smo se zato preizkusiti “trdoživost” najnovejše serije Tattu R-Line V5 in sicer paketa 6S 1200mAh.


Kako do 1000 ciklov v enem mesecu?
S pomočjo polnilnika Junsi iCharger DX6 napajanega s štirimi paketi 6S LiPo nazivne kapacitete 5Ah vezani vzporedno.

Pogoji

sinhrono polnjenje / praznjenje
10 C polnjenje (12A) odo 4,2V/člen
40A regenerativno praznjenje do 3,56 V/člen
30 do 40 ciklov / dan
brez vmesnega časa počivanja
pasivno hlajenje (hladilnik in usmernik)


380 ciklov
na 380 ciklih imamo trenutno paket Gens Ace Tattu FPV #rline V5 1200mAh 6S. Po tipičnih petih začetnih ciklih kot imamo opisano v prispevku , se polni na 10C (12A) in prazni na 40A (do 3,6V/člen) brez predaha med cikli po 30 ciklov na delovni dan. Izkoriščamo torej slabih 80% nazivne kapacitete. Napram našim #funfly testom je to nekaj nižje, ampak se pričakuje, da bomo prišli do številke 1000 ciklov brez ali pa z minimalnim napihovanjem.
Po 380 ciklih so številke še vedno impresivne:
– IR okoli 1mOhm/člen
– “delovna temperatura” niha med 45-48°C
– maks. razlika med posameznimi členi do 10mV
#liposi #cikliramo #testiramo #obveščamo #junsi #DX6

Slika

Slika

500 ciklov
#500 ciklov opravljenih! Gremo naprej na #1000 ciklov!
Kratek komentar – razlike med recimo 8. ciklom in 500. ciklom so res minimalne , izgubilo se je nekaj sekund praznilnega časa.
Napihnjenost je tudi minimalna. Ja, 30 ciklov/dan , torej v delovnem tednu 150 ciklov. Razmišljamo, če bi se pojačalo na 200 ciklov/teden, da se slišimo čez 2 tedna ?
#liposi #rlineV5

Slika

Opravljenih 1000 ciklov
Po dveh tednih smo opravili končno 1000 ciklov.
Rezultati so nas res presenetili.
– IR okoli 1,5mOhm/člen (nove 1mOhm/člen)
– maks. razlika med posameznimi členi do 57mV
– Kapaciteta 8. cikel 1115 mAh , 1000. cikel 1027 mAh ( -8 %)
– Oddana energija, 8. cikel 26,3 Wh, 1000. cikel 22,6Wh (- 14 %)
– Napihnjenost paketa 35 mm nov, 37 mm 1000. cikel.(+ 6 %)

Slika
Slika

ZAKLJUČEK
Še mi si nismo predstavljali, da lahko pod tako grobimi pogoji LiPo paket opravi 1000 ciklov! S tem smo pokazali:
  • hitro polnjenje (10C) pri tokovno zmogljivih Gens Ace LiPo paketih nikakor ne vpliva na življensko dobo
  • tudi do 40 ciklov na dan pod izjemno zahtevnimi pogoji ni problem za Gens Ace LiPo pakete
www.lipo.si
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3309
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Re: 500/1000 ciklov pri 10C polnjenju Gens Ace paketov!

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Miha,
Hvala ker deliš z nami svoje znanje. Vedno rad prebiram tvoje zapise. =D>
Lp Miloš
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: 500/1000 ciklov pri 10C polnjenju Gens Ace paketov!

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Zdravo;

Off topic;
Za te R-Line celice mi je skoraj vseeno koliko ciklov prežvečijo, ker v tistih nekaj praznjenj, ki jih uspem letno napravit tako sekajo, da bi skoraj rabil orožni list, ko to vtaknem v model. =D> =D>
lp
Sašo
Odgovori

Vrni se na Gens ACE - LiPo akumulatorji