Elekto v combatu

Bojevanja z modeli letal

Moderator: Big A

Zanima me, ÄŤe ste zainteresirani za "prenovo" pravilnika?

da
86
80%
ne
21
20%
 
Skupaj glasov: 107

Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Big A »

Z Gorazdom za pomlad načrtujeva nekaj testov, pri katerih bi dinamično izmerila vrtljaje metanolarjev in elektro pogona.

Nekaj podobnega sva pred časom že počela z Erklavcem.
Leseno konzolo bi prtrdila na streho avtomobila, gor pa bi montrirala dva testna motorja. Vsak motor bi imel svoj obratomer, na konzolo pa bi pritrdil še radar za merjenje hitrosti.
Števičnici obratomerov in radarja bi med testom snemala s kamero. Tako bi se izognila človeškim napakam pri odčitavanju vrednosti.
Merila bi v intervalu od 0-160 km/h.

Cilj poizkusa bi bil, da se preveri pravilnost omejitev pri elektro pogonu v primerjavi z metanolarji. Lahko nappravimo tudi primerjavo med metanolarji ali med elektro pogoni.

Na skici je shematsko prikazan način, kako bo potekal test.
Ideje, kako test izboljšati, so dobrodošle.


lp

Andrej
Priponke
RPM_test.jpg
RPM_test.jpg (26.02 KiB) Pogledano 3268 krat
Brencl
Razpravljalec
Prispevkov: 71
Pridružen: 03 Dec 2006, 17:35

Odgovor Napisal/-a Brencl »

Mogoče je boljša ideja uporaba katerega od Eagle Tree logerjev. Večina omogoča merjenje obratov dveh motorjev hkrati. Za hitrost imaš možnost pitot-ke, ki bo upoštevala tudi morebitni veter, graund speed pa preko GPS modula. Hkrati pri elektru lahko meriš tudi tok in napetost. Kar je pa najlepše pa dobiš podatke časovno usklajene direktno v prenosnik. Za merjenje hitrosti obstajajo optični , magnetni in senzor, ki pobira podatke o obratih direktno iz ene faze BK motorja.

LP M
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Odgovor Napisal/-a Krist »

Brencl napisal/-a:Mogoče je boljša ideja uporaba katerega od Eagle Tree logerjev. Večina omogoča merjenje obratov dveh motorjev hkrati. Za hitrost imaš možnost pitot-ke, ki bo upoštevala tudi morebitni veter, graund speed pa preko GPS modula. Hkrati pri elektru lahko meriš tudi tok in napetost. Kar je pa najlepše pa dobiš podatke časovno usklajene direktno v prenosnik. Za merjenje hitrosti obstajajo optični , magnetni in senzor, ki pobira podatke o obratih direktno iz ene faze BK motorja.

LP M
Imam doma V3 verzijo, ki omogoča merjenje obratov 2 motorjev hkrati. Edino senzorjev še nimam, ker ne pašejo gor od V1 in V2 loggerja.
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Big A »

O Eagle Tree logerjih sem že razmišljal.
Nakup je drag in me ta hip ne mika. V poštev pride kvečjemu izposoja.

Na model nima smisla montirati dveh motorjev, ki imata različne karakteristike, ker je velika verjetnost, da pride do nestabilnosti v zraku in padca. Zato lahko motorje istočasno testiram le na strehi avtomobila.

Seveda pa lahko testiram tudi tako, da na istem modelu menjam motorje in testiram zaporedno, enaga za drugim. Če bi imel Eagle Tree loger, bi to bilo smiselno.

lp
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Odgovor Napisal/-a Krist »

Če sigurno preživi logger, ga jaz posodim...
Imam pa še 2 senzorja za merjenje temperature.
Brencl
Razpravljalec
Prispevkov: 71
Pridružen: 03 Dec 2006, 17:35

Odgovor Napisal/-a Brencl »

Saj nisem niti mislil da bi letel z dvema različnima motorjema. Loger nima pripomb tudi če se na avtu pelje. To so vsekakor bolj nadzorovani in primerljivi pogoji. Drugač pa imam celo zbirko logerjev z vsemi kombinacijami senzorjev. Se lahko tud za sposojo zmenmo.

LP M
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Big A »

Krist napisal/-a:Če sigurno preživi logger, ga jaz posodim...
Imam pa še 2 senzorja za merjenje temperature.
Težko obljubim da bo logger 100% preživel. Vedno obstaja verjetnost.. pa čeprav majhna. Lahko pa se zmeniva za primerno odškodnino za tak primer.

Merili bi hitrost in pospeške modela, vzporedno bi snemali še vrtljaje motorja in morebiti ampere pri elektro pogonu.
Če nas zanima primerjava, ima smisel meriti različne pogone na istem modelu - da imamo enak zračni upor, vzgon, sposobnost manevra in podobno težo.
To bi počeli enkrat marca ali aprila, ko bo primernejše vreme.

OK?

lp

Andrej
Brencl
Razpravljalec
Prispevkov: 71
Pridružen: 03 Dec 2006, 17:35

Odgovor Napisal/-a Brencl »

Krist napisal/-a:
Imam doma V3 verzijo, ki omogoča merjenje obratov 2 motorjev hkrati. Edino senzorjev še nimam, ker ne pašejo gor od V1 in V2 loggerja.

Na V3 ne dela samo Multi-Expander for eLogger V1 and V2 (MPR-MULTI-EXP) brez problema pa delajo Brushless Motor RPM Sensor (RPM-KIT-BRS), Hall Effects RPM Sensor with 4 magnets (RPM-KIT-MAG) in Optical RPM Sensor For eLogger V3 & V2 (OPT-RPM).

LP M
Zadnjič spremenil Brencl, dne 31 Jan 2008, 01:28, skupaj popravljeno 1 krat.
Brencl
Razpravljalec
Prispevkov: 71
Pridružen: 03 Dec 2006, 17:35

Odgovor Napisal/-a Brencl »

Big A napisal/-a: Merili bi hitrost in pospeške modela, vzporedno bi snemali še vrtljaje motorja in morebiti ampere pri elektro pogonu.
Če nas zanima primerjava, ima smisel meriti različne pogone na istem modelu - da imamo enak zračni upor, vzgon, sposobnost manevra in podobno težo.
To bi počeli enkrat marca ali aprila, ko bo primernejše vreme.

OK?

lp

Andrej

Čim je govora o pospeških pride v poštev samo verzija Pro Recorder, ki ima priklop za dvo osni G senzor do 38G. Vgradnja senzorja v model je kar zahtevna da ne požira tresljajev motorja, ki popolnoma pokvarijo dejansko sliko hkrati pa togo sledi modelu.

LP M
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Odgovor Napisal/-a Krist »

Brencl napisal/-a:
Krist napisal/-a:
Imam doma V3 verzijo, ki omogoča merjenje obratov 2 motorjev hkrati. Edino senzorjev še nimam, ker ne pašejo gor od V1 in V2 loggerja.

Na V3 ne dela samo Multi-Expander for eLogger V1 and V2 (MPR-MULTI-EXP) brez problema pa delajo Brushless Motor RPM Sensor (RPM-KIT-BRS), Hall Effects RPM Sensor with 4 magnets (RPM-KIT-MAG) in Optical RPM Sensor For eLogger V3 & V2 (OPT-RPM).

LP M
Ja multi expander ne dela, ostali senzorji pa. Samo jih žal nimajo kitajci na zalogi. Malce sem bil hitrejši pri tipkanju od misli...
Sam imam namen izdelati merilnik za BK motor v samogradnji. Imam pa tudi načrt za optičnega. Magnetni ne pride v poštev, ker so potrebni potem posegi v spiner, ker je potrebno prilepit magnete.

@Big A
Za marjenje hitrosti in pospeška bi bil v temu primeru bolj primeren GPS logger.
Za merjenje motorjev pritrjenih na nosilec in na streho avtomobila, bi verjetno dobil še najbolj realne podatke, pa še spremljal bi lahko v live modu logger. Varjanta z letečimi modeli verjetno ne bo toliko zanesljiva, ker bo težko dobit 2 modela z popolnoma enako maso in uporom. Že sam elektro motor pride skrit v trupu, medtem ko metanolarja skoraj polovica gleda ven. Pa tudi težko bo 2x ponovit enak let.
Mogoče še najboljša varjanta bi bila pritrditev 2 trupov na streho avtomobila, že zaradi tega, da so vsa "čreva" malce zaščitena.
Drugače pa me pride nov logger veliko ceneje pri kitajcih, kot pri američanih....

P.S.: Polahko skupaj mečem P-47D iz kita od Gorazda, ki bo gnan na elektriko... Verjetno bom vse lete opravljal z E loggerjem, pa tudi GPS logger pričakujem v kratkem od Braya, tako da se bo tudi on znašel notri.
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Big A »

Pri merjenju hitrosti je natančnost +/- 5% čisto dovolj. Hitrost vetra se lahko zanemari, če se za hitrost jemlje povprečje vožnje sem in tja.
Zato bi bil GPS pravšnja stvar.

Kaj pa menite o pospeških?
GPS meri 1 krat na sekundo, kar se mi zdi za merjenje pospeškov premalo. Ampak na http://www.eagletreesystems.com/ so objavili, da imajo od januarja 2008 novi GPS-i povečano frekvenco na 5 meritev na sekundo. To bi pa bilo že dovolj - vsaj jaz tako mislim.
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Odgovor Napisal/-a Krist »

Po mojem nima smisla meriti pospeškov.
Hitrost bi bila dovolj. Je pa res, da gps modul trenutno omogoča 1 meritev na sekundo. Sicer pa njihov modul stane skoraj 100€ #-o Še GPS logger, ki ga dobim, bo cenejši, glede na to, da bo vse zraven.
Uporabniški avatar
Marcel
Freak
Prispevkov: 596
Pridružen: 11 Jun 2020, 14:21
Kraj: Šentjošt nad Horjulom

Re: Elekto v combatu

Odgovor Napisal/-a Marcel »

Pozdrav!
Danes sem sprobal elektro kombat model jak 9.

Oprema:
3536 1000kv motor
60A ESC
3s 2700mah lipo
9x6E kavan prop

Model RTF tehta 800g (res je da je bil enkrat že popravljen, in je s tem pridobil 50g), baterija pa ob trenutnem propelerju zadošča za 7 minut+ polnega gasa. Po pravilih mora za to velikost (2.5ccm) imeti baterija manj kot 40Wh, moja ima 30Wh. Akumulator bi torej lahko bil večji, a ne vem koliko bi koristil, glede na to, da ta zadošča za polet te dolžine, obrati in propeler pa so (po mojem sklepanju) že na meji (na začetku leta morda celo čez njo?)

MOJE SKLEPANJE:
Motor se pri 12V (3s baterija, ok čisto polne imajo v resnici 13V) zavrti do 12.000 (spet sklepam) vrtljajev, pri koraku propelerja 6 je zmnožek (PSS( zmnožek obratov in koraka)) točno 72.000 kar je meja. Zdaj pa vprašanje:
Se torej motor obrne 1000x na minuto na volt kadar je neobremenjen ali kadar je gor propeler? Sam nimam obratomera, tako da zmerit ravno ne morem. Prosim pametne glave za odgovor.

Model ni počasen (daleč od tega), a mislim da bi se iz njega dalo iztisnit še kaj več. Trenutno je poraba na polnem gasu nekaj čez 20A(če sem pravilno izračunal), kar pomeni da je rezerve še kakih 10A-15A (s pravimi celicami 3s 3300+). Če je ta propeler res na meji, oz. se takega z večjim korakom ne da dat gor bom poskusil še s 3krakim (ideje kje dobiti 3 kraki 9x6 propeler dobrodošle!)

Poskusil sem tudi na model privezati krep trak dolžine 12m in širine kake 3cm. Model je imel končno hitrost podobno, najbolj pa se je poznala razlika v tem, da so bili pospeški iz ovinkov precej počasnejši. Tudi te bi bili boljši ob uporabi trokrakega propelerja

Ker uporabljam baterijo Soaring Gens Ace, ki dovoljujejo tudi polnenje na LiHV napetost bom poskusil še to, da vidim koliko pridobim.

LP Marcel
Lep pozdrav
Marcel :D :D :D
Odgovori

Vrni se na Combat modeli