R.E.S. VAIANA

Visokozmogljivi tekmovalni modeli jadralnih letal

Moderatorji: Pisaneli, rossi

Odgovori
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

R.E.S. VAIANA

Odgovor Napisal/-a belovic »

Glede na to, da je moja priljubljena kategorija 400 praktično izumrla in da kategorija RES v tujini postaja čedalje bolj popularna, sem se odločil zgraditi svoj prvi model te kategorije. To, da je praktično že pod okriljem FAI sem že napisal v tej temi viewtopic.php?f=45&p=618881#p618881. Naslednji korak je bil izbira modela za gradnjo...trenutno je na trgu že kar nekaj odličnih, pripravljenih kitov druge generacije (tudi prototip t.i. tretje se že testira), ki so bolj ali manj podobnih koncepcij in podobnega cenovnega razreda +/-50€. Ko sem se že praktično odločil za ciprski model Magic, sem naletel na informacijo da slovak Karoly (konstruktor modela F5J Orla) pripravlja svojo različico in slednja mi je bila že na prvi pogled všeč tako, da sem stopil v kontakt z njim in na moje veliko veselje mi je pripravil beta različico svojega modela, ki ga je poimenoval ''Vaiana''. Zakaj beta različica? Model je namreč še vedno v testni fazi in še ni komercialno dostopen, zato je kar nekaj izvedenk kjer se preizkušajo različne variante in tu mi Karoly stopil naproti ter pripravil model kot sem si ga zamislil. Za razliko od ostalih RES modelov ima popolnoma drugačen profil (večina jih namreč uporablja seriji AG24-27 ali AG35-37) ter močnejšo gradnjo krila. Osebno sem prepričanja da se pri krilu z D-boxom lahko doseže boljši približek zastavljenemu profilu (ni ukrivljene folije med rebri na prvi tretjini globine krila) in da je torzijsko v kombinaciji z okroglim karbonskim nosilcem krila neprimerljivo bolj čvrsto. To se mi zdi pomembno ob dejstvu, da se štarta na gumu in da se klimatske razmere spreminjajo ter posledično večino letalnih dni piha, tako da postaja bolj zaželjena balast komora kot pa zniževanje mase na račun trdnosti.
Nekje pred začetkom poletja sem že dobil pripravljene dele in takrat sem sestavil trup in repe, sedaj po dopustu pa sem se lotil še gradnje krila. Glede na to, da za mojo različico ni izrisanega načrta in navodil za gradnjo, se pri določenih detajlih še lovim, a tu mi je avtor v veliko pomoč in mi v realnem času nudi podporo ter svetuje če naletim na kakšno težavo.
Priponke
1.jpg
1.jpg (142.65 KiB) Pogledano 7685 krat
2.jpg
2.jpg (128.24 KiB) Pogledano 7685 krat
3.jpg
3.jpg (102.87 KiB) Pogledano 7685 krat
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Re: R.E.S. VAIANA

Odgovor Napisal/-a belovic »

nadaljevanje gradnje trupa... :-({|=
Priponke
4.jpg
4.jpg (121.58 KiB) Pogledano 7683 krat
5.jpg
5.jpg (49.98 KiB) Pogledano 7683 krat
6.jpg
6.jpg (56.57 KiB) Pogledano 7683 krat
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Re: R.E.S. VAIANA

Odgovor Napisal/-a belovic »

Všečna končna oblika trupa, ki se z lahkoto predela v elektro verzijo =D>
Priponke
7.jpg
7.jpg (104.88 KiB) Pogledano 7681 krat
8.jpg
8.jpg (56.3 KiB) Pogledano 7681 krat
9.jpg
9.jpg (114.31 KiB) Pogledano 7681 krat
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Re: R.E.S. VAIANA

Odgovor Napisal/-a belovic »

Krmilne dele na repih sem nekoliko olajšal z dodajanjem lukenj in sedaj nadaljujem z gradnjo krila.
Priponke
10.jpg
10.jpg (54.39 KiB) Pogledano 7679 krat
11.jpg
11.jpg (81.83 KiB) Pogledano 7679 krat
4.jpg
4.jpg (48.27 KiB) Pogledano 7231 krat
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Re: R.E.S. VAIANA

Odgovor Napisal/-a belovic »

Gradnja krila gre počasi proti koncu vendar je sama izdelava potekala dokaj počasi tudi na račun tankega termičnega profila in dokaj zapletene elipsa oblike krila. Svoje doda tudi D-box in trakci balze po rebrih kar večina drugih RES modelov nima, zato predvidevam tam gradnja poteka bistveno hitreje.
Priponke
5.jpg
5.jpg (35.74 KiB) Pogledano 7230 krat
6.jpg
6.jpg (98.75 KiB) Pogledano 7230 krat
7.jpg
7.jpg (96.89 KiB) Pogledano 7230 krat
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Re: R.E.S. VAIANA

Odgovor Napisal/-a belovic »

Izdelava ustreznega zvitja na koncih kril (-1,5st) brez ustrezne posteljice je zahtevala kar nekaj improvizacije ampak s končnim rezultatom sem zadovoljen :-({|=
Priponke
9.jpg
9.jpg (103.19 KiB) Pogledano 7228 krat
10.jpg
10.jpg (88.15 KiB) Pogledano 7228 krat
11.jpg
11.jpg (150.42 KiB) Pogledano 7228 krat
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Re: R.E.S. VAIANA

Odgovor Napisal/-a belovic »

Sledilo je končno brušenje in kontrola izvedbe sprednjega robu.

Nadaljujem z medsebojnim povezovanjem segmentov krila s 5x V-lomom... :-k
Priponke
13.jpg
13.jpg (25.95 KiB) Pogledano 7226 krat
14.jpg
14.jpg (69.82 KiB) Pogledano 7226 krat
12.jpg
12.jpg (90.49 KiB) Pogledano 7226 krat
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Re: R.E.S. VAIANA

Odgovor Napisal/-a belovic »

Po vzoru "ta velikih" ima model centralni bajonet ter centrirne pine. Z malo potrpežljivosti je rezultat spoja kril in trupa tako kot se šika :-({|=
Še beseda o izbranem profilu... uporabljen je profil japonskega avtorja Mitsuru Ishi, ki ga je razvil in preizkusil v vetrovniku za HLG modele kjer se baje dobro obnese, hkrati pa odpušča kakšno napakico pri izdelavi - to bomo videli šele pri praktičnem preizkusu :-$
Slika
10.jpg
10.jpg (58.85 KiB) Pogledano 7113 krat
20.jpg
20.jpg (64.91 KiB) Pogledano 7113 krat
30.jpg
30.jpg (61.62 KiB) Pogledano 7113 krat
sledi faza prekrivanja modela [-o<
Uporabniški avatar
peugeot1
Freak
Prispevkov: 924
Pridružen: 16 Nov 2004, 18:05
Kraj: Selca

Re: R.E.S. VAIANA

Odgovor Napisal/-a peugeot1 »

Lp.

Ivica bravo =D> =D> =D>

Če nebi tole v rokah držal, nebi vedel dejansko na kakšnem nivoju je tale model.
Upam da, ko ga spraviš v zrak, da boš tudi po tem tako zadovoljen ko bo letel. Tole zgleda res vrhunsko. :-({|=

Lp.Klemen
Ljubezen: ime ji je letenje!!!
razkent
Freak
Prispevkov: 909
Pridružen: 21 Mar 2006, 19:11
Kraj: Ljubljana

Re: R.E.S. VAIANA

Odgovor Napisal/-a razkent »

"... Za razliko od ostalih RES modelov ima popolnoma drugačen profil "

Kateri?

(edit - spregledal naslednji post, sem imel odprto stran še od prej)

Še eno vprašanje - so karbonski nosilci krila konični ali cilindrični?
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Re: R.E.S. VAIANA

Odgovor Napisal/-a belovic »

peugeot1 napisal/-a: 23 Sep 2021, 20:04 Lp.

Ivica bravo =D> =D> =D>

Če nebi tole v rokah držal, nebi vedel dejansko na kakšnem nivoju je tale model.
Upam da, ko ga spraviš v zrak, da boš tudi po tem tako zadovoljen ko bo letel. Tole zgleda res vrhunsko. :-({|=

Lp.Klemen
Hvala Klemen, upam da bo do naslednjega srečanja nared 😁
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Re: R.E.S. VAIANA

Odgovor Napisal/-a belovic »

razkent napisal/-a: 24 Sep 2021, 08:22 "... Za razliko od ostalih RES modelov ima popolnoma drugačen profil "

Še eno vprašanje - so karbonski nosilci krila konični ali cilindrični?
Profil na tem krilu je 0801YA, ki ga resda ne poznam, pravzaprav pred gradnjo nisem še nikoli slišal zanj :-k se pa vidi, da je to ena termična zadeva.
Kot rečeno večina komercialnih modelov uporablja AG24-27 ali tiste z ravnim dnom za lažjo izdelavo AG35-38.

Za info..v fazi testiranja je že t.i. tretja generacija RES modelov in sicer češkega avtorja znanega modela KIWI. Slednji ima geodetsko gradnjo krila in trup po vzoru FF modelov. To bo šele veselica za graditi :-({|=
Slika
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Re: R.E.S. VAIANA

Odgovor Napisal/-a belovic »

Aja pa glede nosilcev.. so cilindrični tako da je rebra preprosto natakniti in da se izvrtine v rebrih tesno prilegajo nosilcu oz. cevi.

Dobavitelj kompletov mi je pisal, da ima velike težave z dobavitelji balze (baje kvalitetne balze zelo primanjkuje na trgu) in zato serija kit kompletov zamuja #-o
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Re: R.E.S. VAIANA

Odgovor Napisal/-a belovic »

Med prazniki je bilo na srečo dovolj časa, da sem krila prekril s folijo in vgradil "Spoilerje" oz. zračne zavore. Sistem je maksimalno poenostavljen, tečaj iz samolepilnega traku Tesa Kristallclear, ki ustvari dovolj napetosti za povratek zavore do pozicije kjer zagrabi magnetek. Bom poskusil naložiti video kako to deluje.
Priponke
received_1142128319860079.jpeg
received_1142128319860079.jpeg (91.17 KiB) Pogledano 5733 krat
received_912041912786361.jpeg
received_912041912786361.jpeg (28.83 KiB) Pogledano 5733 krat
received_454557642933835.jpeg
received_454557642933835.jpeg (38.75 KiB) Pogledano 5733 krat
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Re: R.E.S. VAIANA

Odgovor Napisal/-a belovic »

Dvodelna zračna zavora zamaknjena iz osi trupa in smernega krmila tako, da ustvarjeno vrtičenje zraka od odprtih zavor ne moti učinkovanja samega smernega krmila.
Za pogon sta vgrajena 4gr. servomotorja Emax 9051.
Priponke
received_1871950146324743.jpeg
received_1871950146324743.jpeg (82.62 KiB) Pogledano 5730 krat
received_674674530581350.jpeg
received_674674530581350.jpeg (94.3 KiB) Pogledano 5730 krat
received_1131821430956224.jpeg
received_1131821430956224.jpeg (62.43 KiB) Pogledano 5730 krat
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Re: R.E.S. VAIANA

Odgovor Napisal/-a belovic »

In pa še posnetek delovanja sistema zračne zavore:
https://youtu.be/xMKNmV7pKzQ
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Re: R.E.S. VAIANA

Odgovor Napisal/-a belovic »

Pravilnik F3L dovoljuje 1/3 površine trupa ojačat s tkanino in lakom, to sem izkoristil 8-[
Trup sem na koncu prekril z oracover folijo, medtem ko so deli repa prekriti z oralightom.
Priponke
received_510664156993388.jpeg
received_510664156993388.jpeg (84.33 KiB) Pogledano 5461 krat
received_257502263171187.jpeg
received_257502263171187.jpeg (29.31 KiB) Pogledano 5461 krat
received_244445621053436.jpeg
received_244445621053436.jpeg (36.1 KiB) Pogledano 5461 krat
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Re: R.E.S. VAIANA

Odgovor Napisal/-a belovic »

Za premikanje repnih krmilnih površin sem uporabil sistem s torzijsko vzmetjo in ribiško vrvico.
Priponke
received_244704684512595.jpeg
received_244704684512595.jpeg (52.86 KiB) Pogledano 5460 krat
received_646534286477154.jpeg
received_646534286477154.jpeg (30.6 KiB) Pogledano 5460 krat
received_1237427503745926.jpeg
received_1237427503745926.jpeg (34.12 KiB) Pogledano 5460 krat
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Re: R.E.S. VAIANA

Odgovor Napisal/-a belovic »

Model je v grobem končan, sledijo še končne nastavitve in preizkusni let [-o< :-k
Priponke
received_362835508545993.jpeg
received_362835508545993.jpeg (29.89 KiB) Pogledano 5459 krat
received_282427173877278.jpeg
received_282427173877278.jpeg (50.66 KiB) Pogledano 5459 krat
received_451441223380967.jpeg
received_451441223380967.jpeg (46.93 KiB) Pogledano 5459 krat
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Re: R.E.S. VAIANA

Odgovor Napisal/-a belovic »

Danes so bili končno popolni pogoji še za končne fine nastavitve F3L modela Vaiana. Malenkost sem pomaknil težišče naprej in povečal vpadni kot krila tako, da sedaj leti RES odlično.
Priponke
received_688010842257409.jpeg
received_688010842257409.jpeg (16.78 KiB) Pogledano 4045 krat
received_340913821360618.jpeg
received_340913821360618.jpeg (17.85 KiB) Pogledano 4045 krat
received_543746004025650.jpeg
received_543746004025650.jpeg (126.56 KiB) Pogledano 4045 krat
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Re: R.E.S. VAIANA

Odgovor Napisal/-a belovic »

"Vaiana" je z odliko prestala svoje prvo RES tekmovanje
Priponke
283316628_526305789187508_8676575517098707079_n.jpg
283316628_526305789187508_8676575517098707079_n.jpg (128.92 KiB) Pogledano 3783 krat
Odgovori

Vrni se na F3B, F3J in F3F