Še pomnite ...
Re: Še pomnite ...
Pisalo se je leto 2000 in svetovne igre v zračnih bojih so se odvijale v nemškem Stadstainchu.
Takole je zapisal tisk v dnevnih novicah ob gornji fotografiji: Slovenian airforce (desno spodaj model Andreja Pervinška): V ospredju zbirke modelov na gornji fotografiji so štiri Airacobre, ki sva jih pripravila za bratom Markom. Malce pobližje so izgledale takole:
Najdlje je preživela številka 2. Do nekje okoli leta 2010.
Takole je zapisal tisk v dnevnih novicah ob gornji fotografiji: Slovenian airforce (desno spodaj model Andreja Pervinška): V ospredju zbirke modelov na gornji fotografiji so štiri Airacobre, ki sva jih pripravila za bratom Markom. Malce pobližje so izgledale takole:
Najdlje je preživela številka 2. Do nekje okoli leta 2010.
Re: Še pomnite ...
Vse te Kobre so letela na MVVS 2,5 ccm.
Zadnja ni odpovedala v boju, pač pa na domačem Lijaku (okoli leta 2010). Poslušnost je odpovedal servomotor za višinsko krmilo in z vso hitrostjo (krepko čez 150 km/h) je model priletel skoraj pravokotno v asfaltno stezo. Takole je po trku izgledal motor. Glava motorja je udarila ob asfalt in odtrgalo je vse štiri vijake, ki so jo držali. Tako je bat brez zaščite drsal po tleh. Vplinjač je žalostno zaključil svojo zgodbo: V glavo pa se je zaril kamen. Iz asfalta se je preselil v objem kovine. Glavo smo našli kakih 70 m stran. Pa še en makro posnetek vdelanega kremenjaka (silicit je trd drag, oziroma okrasni mineral):
Zadnja ni odpovedala v boju, pač pa na domačem Lijaku (okoli leta 2010). Poslušnost je odpovedal servomotor za višinsko krmilo in z vso hitrostjo (krepko čez 150 km/h) je model priletel skoraj pravokotno v asfaltno stezo. Takole je po trku izgledal motor. Glava motorja je udarila ob asfalt in odtrgalo je vse štiri vijake, ki so jo držali. Tako je bat brez zaščite drsal po tleh. Vplinjač je žalostno zaključil svojo zgodbo: V glavo pa se je zaril kamen. Iz asfalta se je preselil v objem kovine. Glavo smo našli kakih 70 m stran. Pa še en makro posnetek vdelanega kremenjaka (silicit je trd drag, oziroma okrasni mineral):
Re: Še pomnite ...
Na Lijaku je bilo vojaško letališče WW1.
http://www.ozeljan.net/zgodovina/#15115 ... 62a59-665d
https://www.kamra.si/digitalne-zbirke/i ... evici.html
In še Pepi:
https://www.rtvslo.si/prva-svetovna-voj ... lci/373304
LP, J.
http://www.ozeljan.net/zgodovina/#15115 ... 62a59-665d
https://www.kamra.si/digitalne-zbirke/i ... evici.html
In še Pepi:
https://www.rtvslo.si/prva-svetovna-voj ... lci/373304
LP, J.
Re: Še pomnite ...
Pred melioracijo je Lijak tekel malo drugače.
LP, J.
LP, J.
Re: Še pomnite ...
Spominska plošča 2100 mladincem, ki so leata 1947 regulirali strugo Lijaka.
LP, J.
LP, J.
Re: Še pomnite ...
2100 mladincev je lahko 47-ega leta zmelioliralo, kataster pa v 73 letih ni mogel še popravit parcel...
LP
Andreo
LP
Andreo
Re: Še pomnite ...
Na zemljevidu sem jaz prekril številke parcel.
LP, J.
LP, J.
Re: Še pomnite ...
Slika je nastala na enem od letalskih mitingov v Ajdovščini konec šetdesetih let in ti mitingi so bili v tistih časih prava atrakcija.
Slika na kateri je jadralni model sicer ni preveč jasna in se vse podrobnosti ne vidijo, se pa lepo vidi smerno krmilo in antena.
Danes so radijsko vodeni modeli nekaj običajnega, ampak glede nato da je ta slika stara dobrih 50 let, me zanima, če kdo ve kdaj se je ta tehnika začela pojavljati pri nas.
Slika na kateri je jadralni model sicer ni preveč jasna in se vse podrobnosti ne vidijo, se pa lepo vidi smerno krmilo in antena.
Danes so radijsko vodeni modeli nekaj običajnega, ampak glede nato da je ta slika stara dobrih 50 let, me zanima, če kdo ve kdaj se je ta tehnika začela pojavljati pri nas.
- Priponke
-
- Jadralni model_w.jpg (80.46 KiB) Pogledano 7036 krat
Re: Še pomnite ...
Hvala za prispevek Valter.
Ali imaš še kaj fotografij iz Ajdovščine?
Ali imaš še kaj fotografij iz Ajdovščine?
Re: Še pomnite ...
Peter Burkeljc je objavil njegove oldtimerje, veliko zanimivega in poučnega o razvoju modelarstva:
viewtopic.php?f=22&t=68381&hilit=moji+modeli
LP, J.
viewtopic.php?f=22&t=68381&hilit=moji+modeli
LP, J.
Re: Še pomnite ...
Miloš, nekaj fotografij je še v našem arhivu, ob priliki bodo objavljene.
Jože, hvala ti za link na prispevke Petra Burkeljca.
Res zanimivo branje in kar nekaj podatkov je, ki potrjujejo takraten razvoj radijskega vodenja.
Jože, hvala ti za link na prispevke Petra Burkeljca.
Res zanimivo branje in kar nekaj podatkov je, ki potrjujejo takraten razvoj radijskega vodenja.
Re: Še pomnite ...
Tudi te slike so nastale na letalskem mitingu v Ajdovščini konec šestdesetih.
Kot otroka so me letala izredno privlačila in predvsem sem rad poslušal pogovore starejših v zvezi s tem. Spominjam se, da se je takrat veliko govorilo o »Lorenconu in njegovem dvomotorniku«, ki sta bila v tistih časih nekaj posebnega. Razen DC-3, ki je priletel na takratne mitinge v Ajdovščino in odmetaval padalce so bila dvomotorna letala zelo redke ptice.
Edvard Lorencon v svojih spominih navaja, da je bil to Aero-145 narejen v tovarni LET v Kunovicah na Češkem in da ima na to letalo zelo lepe spomine. Kupili so ga leta 1964 in prevzel ga je on osebno. Ob prevzemu se je najprej izšolal za ta tip letala, istočasno pa še za Moravo L-200.
Lorencon tudi navaja, da so Aero-145 uporabljali v glavnem v turistične namene.
In na tistem mitingu mi je tata rekel, da se bomo šli peljat z Lorenconom in njegovim dvomotornikom. Res smo se peljali, veselja je bilo veliko, spomini so lepi in kasneje sem bil vedno prepričan, da je na slikah to letalo. Ko sem jih želel objaviti sem ugotovil, da ni.
Kot vedno mi je pomagal Jože in ugotovil, da je na teh dveh slikah Morava L-200.
Še enkrat sem pogledal vse fotografije in ugotovil, da sta bila na letališču takrat obe letali, kar je razvidno iz povečave- izreza slike z jadralnim modelom, kjer se pod desnim krilom lepo vidita obe letali. Levo Morava, na desni, tik pod krilom jadralnega modela pa delno viden Aero 145.
Slikan sem ob in na Moravi L-200 , ampak na turistični polet smo se pa res peljali z Aerom-145.
To je razvidno na fotografiji iz letala nad Vipavskim Križem, kjer je lepo vidna konica krila.
Povezave na slike teh letal:
LET Aero-145 v Ajdovščini:
https://www.planepictures.net/v3/show_en.php?id=356873
LET Aero-145 drugo:
https://www.airliners.net/photo/Deutsch ... /1519392/L
https://www.jetphotos.com/photo/8886298
https://www.airplane-pictures.net/photo ... uper-aero/
https://www.flugzeuginfo.net/acdata_php ... e45_en.php
LET L -200 Morava:
https://www.flugzeuginfo.net/acimages/l ... t09_03.jpg
https://www.flugzeuginfo.net/images/air ... tt2016.jpg
Kot otroka so me letala izredno privlačila in predvsem sem rad poslušal pogovore starejših v zvezi s tem. Spominjam se, da se je takrat veliko govorilo o »Lorenconu in njegovem dvomotorniku«, ki sta bila v tistih časih nekaj posebnega. Razen DC-3, ki je priletel na takratne mitinge v Ajdovščino in odmetaval padalce so bila dvomotorna letala zelo redke ptice.
Edvard Lorencon v svojih spominih navaja, da je bil to Aero-145 narejen v tovarni LET v Kunovicah na Češkem in da ima na to letalo zelo lepe spomine. Kupili so ga leta 1964 in prevzel ga je on osebno. Ob prevzemu se je najprej izšolal za ta tip letala, istočasno pa še za Moravo L-200.
Lorencon tudi navaja, da so Aero-145 uporabljali v glavnem v turistične namene.
In na tistem mitingu mi je tata rekel, da se bomo šli peljat z Lorenconom in njegovim dvomotornikom. Res smo se peljali, veselja je bilo veliko, spomini so lepi in kasneje sem bil vedno prepričan, da je na slikah to letalo. Ko sem jih želel objaviti sem ugotovil, da ni.
Kot vedno mi je pomagal Jože in ugotovil, da je na teh dveh slikah Morava L-200.
Še enkrat sem pogledal vse fotografije in ugotovil, da sta bila na letališču takrat obe letali, kar je razvidno iz povečave- izreza slike z jadralnim modelom, kjer se pod desnim krilom lepo vidita obe letali. Levo Morava, na desni, tik pod krilom jadralnega modela pa delno viden Aero 145.
Slikan sem ob in na Moravi L-200 , ampak na turistični polet smo se pa res peljali z Aerom-145.
To je razvidno na fotografiji iz letala nad Vipavskim Križem, kjer je lepo vidna konica krila.
Povezave na slike teh letal:
LET Aero-145 v Ajdovščini:
https://www.planepictures.net/v3/show_en.php?id=356873
LET Aero-145 drugo:
https://www.airliners.net/photo/Deutsch ... /1519392/L
https://www.jetphotos.com/photo/8886298
https://www.airplane-pictures.net/photo ... uper-aero/
https://www.flugzeuginfo.net/acdata_php ... e45_en.php
LET L -200 Morava:
https://www.flugzeuginfo.net/acimages/l ... t09_03.jpg
https://www.flugzeuginfo.net/images/air ... tt2016.jpg
- Priponke
-
- 1) L-200 Morava in Aero 145 v ozadju w.jpg (62.98 KiB) Pogledano 5391 krat
-
- 2) LET L-200 Morava na letališču v Ajdovščini w.jpg (42.21 KiB) Pogledano 5391 krat
-
- 3) LET L-200 Morava na letališču v Ajdovščini w.jpg (47.95 KiB) Pogledano 5391 krat
Re: Še pomnite ...
Pa še slika s poleta nad Vipavskim Križem
Lep pozdrav
Valter
Lep pozdrav
Valter
- Priponke
-
- 4) Nad Vipavskim KriĹľem w.jpg (55.71 KiB) Pogledano 5390 krat
Re: Še pomnite ...
Opis letališča na AjševiciJozeS napisal/-a: ↑16 Mar 2020, 14:29 Na Lijaku je bilo vojaško letališče WW1.
http://www.ozeljan.net/zgodovina/#15115 ... 62a59-665d
https://www.kamra.si/digitalne-zbirke/i ... evici.html
In še Pepi:
https://www.rtvslo.si/prva-svetovna-voj ... lci/373304
letalisca1sv.jpg
LP, J.
LP, J.
Re: Še pomnite ...
Del članka v TIMU Jan. 2006. Lepi spomini za udeležence.
LP, J.Re: Še pomnite ...
Valter, hvala da delis spomine, zanimivo.
Leta kasneje sem si ogledoval ista letala.
Aero 145 S5-DAJ je bil eden zadnjih letecih primerkov svoje vrste,
in so ga ajdovci prodali nazaj v tovarno, ce prav pomnem.
https://www.planepictures.net/v3/show_en.php?id=74152
Bil je res prelep avijon, najbolj pa pomnim, kako smo
tankali gorivo vanj. Na zgornji strani profila si odvil pokrovcek
in zacel tankati, plovcka o nivoju pa nikjer. Si moral kukat v
rezervar in upal, da na koncu ne polijes.
Pol smo ga ponavadi se malo oprali za ziher, preden so pognali
tiste dva inline motorja.
Nizki prelet v ajdovscini v vecernih urah je bil prava atrakcija.
Andrej
Leta kasneje sem si ogledoval ista letala.
Aero 145 S5-DAJ je bil eden zadnjih letecih primerkov svoje vrste,
in so ga ajdovci prodali nazaj v tovarno, ce prav pomnem.
https://www.planepictures.net/v3/show_en.php?id=74152
Bil je res prelep avijon, najbolj pa pomnim, kako smo
tankali gorivo vanj. Na zgornji strani profila si odvil pokrovcek
in zacel tankati, plovcka o nivoju pa nikjer. Si moral kukat v
rezervar in upal, da na koncu ne polijes.
Pol smo ga ponavadi se malo oprali za ziher, preden so pognali
tiste dva inline motorja.
Nizki prelet v ajdovscini v vecernih urah je bil prava atrakcija.
Andrej
Re: Še pomnite ...
Pravkar sem videl naslovnico TIMa iz leta 1973. Ali veste kje je to fotografirano? Ali morda prepoznate koga na fotografiji?
Re: Še pomnite ...
Odgovor:
Šempeter pri Gorici, na ploščadi pri osnovni šoli.
Oseba z rdečimi štumfi pa je:
Šempeter pri Gorici, na ploščadi pri osnovni šoli.
Oseba z rdečimi štumfi pa je:
Re: Še pomnite ...
A od ostalih, ki nimajo takih nogavic je tudi kateri poznan? Slika je malo majhna...
Lp,
Lp,
Andreo
Re: Še pomnite ...
Bliža se obletnica.
LP, J.
LP, J.
Re: Še pomnite ...
Naše Modelarsko društvo Nova Gorica je danes dopolnilo 30 let.
[/b]Re: Še pomnite ...
Spoštovani modelarji MD Nova Gorica !
Prejmite iskrene čestitke ob častitljivi obletnici vašega delovanja.
Lepo in zanimivo je videti vašo zgodovino dela v teh 30. letih in spominov, ki so še vedno živi in vredni ogledov. Želimo vam še veliko uspehov,
uspešnega letenja in predvsem mladih na vašem lepem letališču.
SREČNO ! člani društva modelarjev BETAL - Postojna
Prejmite iskrene čestitke ob častitljivi obletnici vašega delovanja.
Lepo in zanimivo je videti vašo zgodovino dela v teh 30. letih in spominov, ki so še vedno živi in vredni ogledov. Želimo vam še veliko uspehov,
uspešnega letenja in predvsem mladih na vašem lepem letališču.
SREČNO ! člani društva modelarjev BETAL - Postojna