Corsair F4U 126cm

Načini, postopki in tehnike gradnje modelov letal, uporaba in obdelava materialov in predstavitev gradnje modelov s slikami.

Moderatorji: Pisaneli, Krist

Odgovori
marolt55
Tekmovalec
Prispevkov: 389
Pridružen: 29 Avg 2010, 14:49
Kraj: Preserje pri Radomljah

Corsair F4U 126cm

Odgovor Napisal/-a marolt55 »

Živjo

Tudi jaz sem se odločil da z vami delim gradnjo Corsaira F4U. Čez krila bo imel 126cm(scale 1/10). Model sem izbral predvsem zaradi posebne oblike kril, ker res dobro izgleda v zraku. Sicer že kar nekaj časa nisem nič gradil ampak mislim da mi bo uspelo :wink: . Zadnje in edino letalo katerega sem zgadil z "nule" je bil majhen kolibri. Zato bom med gradnjo vesel vsakega komentarja, nasveta, graje...

Načrt sem našel na internetu in ga povečal. Narisan je tako da je spodnja stran krila skoraj ravna, tako da bo sestavljanje lažje. Upam da to ne vpliva toliko na letenje, ker 1:1(pravi) nima takega profila krila. Prosim za mnenje, saj reber krila še nisem izrezal in bi lahko prilagodil.

Na hitro glede mojih idej. Model bo imel uvlačljivo podvozje(najbrš domače izdelave), mogoče tudi zadnje kolo. V mislih sem imel tudi flape za katere pa še nimam ideje kako se jih poveže, saj so zaradi oblike krila deljeni. Trije deli na vsaki strani.

Glede mase modela bi prosil nekoga ki ima kakšen podoben model klasične gradnje, rabil bi samo okvirno težo, da vmes vem kje sem.

Aja pa še to. Motor bo treba izbrati tak da bo poganjal recimo vsaj 13inch prop. zaradi velikosti, premera trupa spredaj. Predlogi ? Doma imam 3s 5000mah baterije, in 50 A regulator. Če bo to prišlo kaj prav...

In nekaj slik za začetek.

Slika

Slika

Slika

Slika
Hvasti
Freak
Prispevkov: 830
Pridružen: 21 Jul 2005, 11:02

Re: Corsair F4U 126cm

Odgovor Napisal/-a Hvasti »

Oj,

Malo sem pogledal načrt in vidim, da ima v originalu pogon na elastiko. Kaj pa vem mogoče je za razmislit kako in kaj. Če te zanima ti lahko dam načrt, ki je narisan v a-cadu in si ga pomanjšaš na svojo želeno velikost.

Teža te velikosti pa mislim da mora biti pod 2 kg.

LP Robi
marolt55
Tekmovalec
Prispevkov: 389
Pridružen: 29 Avg 2010, 14:49
Kraj: Preserje pri Radomljah

Re: Corsair F4U 126cm

Odgovor Napisal/-a marolt55 »

Hvala, če bom rabil ti pišem za načrt.
Ja je narisana tudi elastika. So pa označeni tudi aeileroni kar se pri elastiki ne potrebuje in pdf je zelo dobre kvalitete tako da je bil najbrš mišljen tudi za motor.
Izbrani načrt je narisan za razpon 30-40 col. Jaz sem povečal na cca 49col. Sem gledal tudi ostale načrte in jih ima kar nekaj spodaj skoraj ravna krila. Rahlo zaobljena le spredaj. Ubistvu je na načrtih povsod drugačen profil sem spodaj prilepil profile s parih načrtov vsi F4U(prvi je moj).

Rad bi vedel kakšna je razlika v letenju če kdo pozna kaj teorije [-o<


Slika
Uporabniški avatar
Andreo29
Freak
Prispevkov: 897
Pridružen: 13 Avg 2007, 20:43
Kraj: Nova Gorica

Re: Corsair F4U 126cm

Odgovor Napisal/-a Andreo29 »

"Ravna krila"? Verjetno si mislil na profil. Ta profil, ki ima spodaj dokaj ravno površino, in ki ga omenjaš je zelo priljubljen profil, ki se imenuje Clark Y.
Tak profil je običajno namenjen stabilnim modelom (šolski visokokrilec ipd.), s katerimi se običajno modelar uči letet. Tak profil ustvarja kar precej vzgona, vendar ima tudi več upora. Ko se modelar uči letet običajno ne izvaja kakšnih akrobacij. Saj ne, da se ne da delat akrobacij ipd, le več stranskih učinkov ima tak profil (Npr. v hrbtnem letu s takim profilom moraš kar precej potiskat ročico višine od sebe, da o dodatnem momentu niti ne govorimo).

Ker pa tvoj model ne bo ravno šolsko letalo, bi jaz izbral kak drug profil. Recimo NACA 2415 (ta je podoben profilu na tvoji drugi sliki) ali debelejši NACA 2418. Oba profila sta se pri meni zelo dobro obnesla. S prvim, ker je malo tanjši postane model malo hitrejši, z drugim debelejši pa obratno. Jaz sem dal debelejšega pri kolesih, ker rabim prostor za kolesa, od tam naprej pa tanjšega.
Profile dobiš na internetu.

Kar se tiče zakrilc: v vsak posamezen segment zakrilc zalepiš cevko (recimo košček bovdna). Ko sestavljaš zakrilce pa daš v cevki košček 2mm "zajle", ki jo zalepiš v cevko enega segmenta, v sosednjem segmentu pa se zajlica prosto giba. Ko se zakrilce odpira se odpira tudi reža med segmenti zakrilc. Košček zajlice, kjer ni zalepljen v cevko, pri odpiranju zakrilc potuje po cevki in hkrati prenaša silo zakrilc. Reža je lahko tam do 10mm, potem se začne že zajlica krivit.

Še en nasvet: mera 126cm razpona je malo majhna, zato boš moral zelo zelo zelo pazit s težo, ker jo lahko hitro pridobiš. Večja teža pomeni, da bo model letel hitreje, predvsem pa pristajal hitreje, kar ni ravno zaželjeno. Problem je že v startu, ker same RC komponente in motor doprinesejo lahko tudi več kot polovico celotne teže modela. Tega pa se ne da odvzet.
Sam delam modele med 160cm - 170cm razpona in moram še vedno zelo zelo pazit na težo.

Upam, da sem ti kaj v pomoč.

Lp,
Andreo
marolt55
Tekmovalec
Prispevkov: 389
Pridružen: 29 Avg 2010, 14:49
Kraj: Preserje pri Radomljah

Re: Corsair F4U 126cm

Odgovor Napisal/-a marolt55 »

Hvala za hiter odgovor. Ja, mislil sem profil krila...
Sedaj razumem kako gre s profili krila, in si trenutno ne predstavljam točno kako bom to popravil. Škoda da nisem o profilu razmišljal že pri iskanju načrta. Meni se je zdel super saj je gradnja krila pri tem profilu Clark Y precej bolj preprosta. Najbrš bom vzel profil NACA 2418 zaradi debeline, in ga nekako stanjšal proti koncu krila. Tako ali tako bom mogel sproti ugotavljat velikosti ker mora bit vsako rebro manjše... Ampak bom že. Najbrš se bom najprej lotil trupa ker imam rebra za trup že zrezana. Moram to glede profila krila še malo premislit, mogoče pa krilo vzamem z drugega načrta bo bolj preprosto.

Hvala za nasvet glede flapov. Bom naredil neko testno verzijo da se proba. Glede podvozja sem že dobil idejo in naredil, bolj na hitro samo da sem preizkusil če se obnese. Kupit bo treba krogljične povezave in naredit spodnji del(mehanizem ki dvigne kolo) kolesa bo zložil servo. Mehanizem bom narisal in 3D natisnil z ABS plastike. Kupit moram še bovdne. Se obnesejo taki na spodnji sliki ?

Kar se tiče teže sem izračunal da imam nekje 600g elektronike z baterijo.
110g motor(2kg vleka na 13x8 elisi)
40g regler 50A
5x servo 12g(višina, smer, aeileroni, flapi)
2x servo 12g(zložljiva kolesa)
8g sprejemnik
340g 3s 5200mah baterija

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Uporabniški avatar
Andreo29
Freak
Prispevkov: 897
Pridružen: 13 Avg 2007, 20:43
Kraj: Nova Gorica

Re: Corsair F4U 126cm

Odgovor Napisal/-a Andreo29 »

Ja, no, saj sem kar zadel. Tak model - razpona cca 130cm mora imet cca 1,5kg teže. 600g je skoraj polovica :wink:. Od večjih stvari si pozabil štet še podvozje in kolesa. Gram po gram narašča teža in prideš na polovico :D.

Taki bovdni so sicer ok, vendar moraj imet premikajoči del vmes še žico. Meni se je že parkart zgodilo, da mi je počil notranji del tik pri delu z navojem. Še posebej pozimi zna bit krhko.

Glede podvozja: zelo mi je všeč, da si se sam lotil izdelave tega mehanizma. Pazit pa moraš, da ga skonstruiraš tako, da bo v obeh skrajnih položajih kolo "zaklenjeno". To pomeni, da ga ne drži servo v položaju pač pa oblika mehanizma. No, v spravljenem položaju še gre, v izvlečenem pa absolutno ne. Servo služi le za premikanje. Na kolo ob slabih pristankih lahko pridejo zelo velike sile: npr. če je model težak 1,5kg in če pristaneš na eno kolo je lahko cel večkratnik teže modela na enem kolesu - prideš hitro do nekaj kilogramov. Servo pa naj bo še tako močan (in hkrati težak) tega ne zmore, ker je ročica s katero deluje sila na servo nekajkrat večja od običajne krmilne ročice serva (ki je lahko nekje do 20mm). Primer za servo, ki drži moment 5kgcm (to je standardni servo teže med 40 in 50g), dolžina podvozja je recimo 80mm in polmer kolesa 30mm. Torej, če drži servo 5kg na enem centimetru ročice potem je na 11cm (80+30mm) 11x manj se pravi je največja sila na kolesu lahko le še 450g.

Lp,
Andreo
tomaz234
Razpravljalec
Prispevkov: 189
Pridružen: 13 Okt 2012, 07:26

Re: Corsair F4U 126cm

Odgovor Napisal/-a tomaz234 »

Dobra zadeva ampak na tako majhnem modelu jaz ne bi gor obešal podvozja,kot prvo dodatna teža,kot drugo neuporabno na travnatih površinah,razen če imaš asfalt ,ampak še takrat bo problem kajti majhni modeli so ponavadi malce živčni in ptistajanje na kolesih postane prej težava kot pa užitek,to so moje izkušnje seveda je pa odločitev tvoja,iz vsake take izkušnje se nekaj novega naučimo :)
Uporabniški avatar
Andreo29
Freak
Prispevkov: 897
Pridružen: 13 Avg 2007, 20:43
Kraj: Nova Gorica

Re: Corsair F4U 126cm

Odgovor Napisal/-a Andreo29 »

Ja, se strinjam z tomaz234-em. Na travi je kar problem pristajat s tako majhnimi modeli. Mora bit res "tepih".
Po drugi strani pa, tako velikih je večina stiropornih modelov, ki imajo tudi uvlačljiva podvozja...

Lp,
Andreo
marolt55
Tekmovalec
Prispevkov: 389
Pridružen: 29 Avg 2010, 14:49
Kraj: Preserje pri Radomljah

Re: Corsair F4U 126cm

Odgovor Napisal/-a marolt55 »

Ja, z težo bom sproti videl, mehanizem bom vseeno preštudiral in ga zrisal. Če se bo izkazalo da bo vse skupaj pretežko še vedno lahko naredim brez mehanizma. To kar je na sliki je le testna verzija, le da sem probal ta twist sistem da se kolo še zavrti ob odpiranju. Ko bo pozvozje zaprto bo najbrš držal servo, ko bo odprto bo pa fiksno da servo ne bo trpel. Vsaj tak je bil plan, moram se en dan spravit narisat pa probat.

Glede pristajanja in vzletanja na travi bo pomoje šlo. Kolesa za Corsaira imam premer 65mm, na 3d sprintanem trainerju imam pa 50mm in sem 2x brez problema vzletel in pristal v Krtini na stezi. Po merilu bi moral dat kolesa 80mm ampak so se mi zdela prevelika in posledično preširoka za v krilo.

Bovdne bom potem najbrš vzel samo cevke + žica 1.2mm. Kupit moram še nekaj balze, servote, folijo pa ziher sem še na kaj pozabil. Ko bo kaj napredka pa spet objavim :D hvala vsem za mnenja in pomoč =D>
tmrt
Razpravljalec
Prispevkov: 93
Pridružen: 03 Jul 2009, 13:53
Kraj: Ljubljana

Re: Corsair F4U 126cm

Odgovor Napisal/-a tmrt »

Pred par leti sem po tem načrtu naredil majhen model iz deprona. Nekoliko sem pretiraval z lomom kril, ker sem delal preveč na "uč".

F4U ima precej kratek nos, zato je treba zelo paziti na maso na repu. V svojem primeru sem moral dodati kar nekaj svinca v nos, da sem ga uravnotežil, kar je pripeljalo do pretežkega modela, ki je bil zelo zahteven za letenje. Pogosto sem ga zabil v tla že pri vzletu, zato je že zdavnaj pokojen.
Priponke
DSC_0464.JPG
DSC_0464.JPG (44.68 KiB) Pogledano 5328 krat
ciciban
Tekmovalec
Prispevkov: 443
Pridružen: 11 Sep 2006, 12:32

Re: Corsair F4U 126cm

Odgovor Napisal/-a ciciban »

Tole bo kar precejšna modelarska telovadba. Mogoče je načrt rahlo neroden, kot osnova makete. Rešit moraš problem trdnosti, podvozja, krmiljenja in pogona. Skratka skoraj kot bi štartal iz nule. Mogoče, bi bilo boljše najdet načrt od kakšnega combat modela, če že vztrajaš pri tem merilu. Potem ti dejansko ostane samo problem podvozja. Mogoče bi bilo finta naredit dvojna krila. Ena po načrtu in potem druga za eksperimentiranje z podvozjem in flapi. Pa malo imam na sumu, da se bo zaradi podvozja spreminjalo težišče. Karkoli se boš že lotil, pazi na težo. Upam, da nisem bil preveč kritičen in da je tole od mene zgolj moje mišljenje. Vsekakor želim obilo veselja pri gradnji. Slike, kar nalepi, je lepo videt, če kdo kaj ustvarja.
BORN TO BE WILD!!!
marolt55
Tekmovalec
Prispevkov: 389
Pridružen: 29 Avg 2010, 14:49
Kraj: Preserje pri Radomljah

Re: Corsair F4U 126cm

Odgovor Napisal/-a marolt55 »

Hvala vam za vse nasvete in vaše izkušnje. Bom upošteval da bo rep čim lažji. Ko bo model vsaj malo sestavljen bom težišče lahko hitro predvidel, glede na komponente. Bom vmes probaval. Glede krila bi mogoče res naredil oba, bom sproti videl če bo materjal ostajal.
Na teži tok šparal da bo materjala za 3 letala :lol:

Ker imam načrt že sprintan, narezan, dele trupa zrezane... bom ostal pri tem načrtu. Kar bo največji zalogaj zame je zamenjava profila krila. Ampak z vsakim problemom pridejo nove izkušnje.

Slike pa rade volje nalepim, saj tudi sam zelo rad spremljam kakšno temo gradnje s slikami. :D
marolt55
Tekmovalec
Prispevkov: 389
Pridružen: 29 Avg 2010, 14:49
Kraj: Preserje pri Radomljah

Re: Corsair F4U 126cm

Odgovor Napisal/-a marolt55 »

Spet nekaj malega napredka. Ker smo ravno pred novim letom in imamo doma mizarstvo bo gradnja šla bolj počasi. Vsi bi imeli pohištvo do novega leta :roll:

Naredil sem smrekove letvice 4x4mm. Izbral sem les z veliko ravnimi letnicami. Rabil jih bom za trup letala. Par letvic bom dal smrekovih da bo trup bolj trden. Ostale bodo z balze.
V kose trupa sem izrezal sedišča za letvice, potrebno jih je še navrtat da se malo privarčuje na teži. Že v štartu bi lahko bila "stena" reber manjša ko sedaj razmišljam.

Začel sem tudi z višinskim in smernim krilom, da malo povadim pripasovanje letvic, mislim da sem naredil kar vredu. Uporabil sem balzo 5mm katero sem najprej narezal v letvice, nato pa pripasoval in lepil skupaj. Tam kjer je višinsko krilo deljeno sem dodal smrekovo letvico in odrezal pod kotom da je čim večja površina lepljenja.
Vse skupaj bo treba še pobrusit :wink:

Več pa slike :)

Bovdne sem naročil kar v Conradu in pa 0.8mm žico.
Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
ciciban
Tekmovalec
Prispevkov: 443
Pridružen: 11 Sep 2006, 12:32

Re: Corsair F4U 126cm

Odgovor Napisal/-a ciciban »

Lepi spoji.
BORN TO BE WILD!!!
marolt55
Tekmovalec
Prispevkov: 389
Pridružen: 29 Avg 2010, 14:49
Kraj: Preserje pri Radomljah

Re: Corsair F4U 126cm

Odgovor Napisal/-a marolt55 »

Hvala, tudi tvojo gradnjo zelo rad pogledam. Po slikah zelo kvalitetno in super da vse opišeš, tako še komu prav pride.
Prav rad spremljam vse aktualne gradnje na forumu.
Za spoje sem se trudil kakor pač lahko.
Čisto vsi kosi tudi niso v "nulo". Ko niso več pribuckani so tudi dovolj trdni :D

Tudi pri rebrih trupa sem začel dobro, proti koncu imajo pa letvice že ohlapen ujem :-$

Krila si pa še ne upam lotit... ampak ga bom mogel začet počasi. Upam da bom uspel [-o<
Uporabniški avatar
Andreo29
Freak
Prispevkov: 897
Pridružen: 13 Avg 2007, 20:43
Kraj: Nova Gorica

Re: Corsair F4U 126cm

Odgovor Napisal/-a Andreo29 »

Seveda bo šlo tudi krilo, le ne obupat, če kaj ne bo šlo kot je zamišljeno. Vse se da popravit!

Lp,
Andreo
Odgovori

Vrni se na Gradnja in projekti