ASP - 4 takt
Moderator: Mipo
- slo-warhavk
- Freak
- Prispevkov: 704
- Pridružen: 19 Nov 2004, 00:10
- Kraj: Hrastnik
ASP - 4 takt
Hojla
Končno bom izpeljal nov projekt. Namen imam, da že preiskušeni model F4U Corsair , ki je prvenstveno namenjen zračnim bojem, opremim z 4-taktnim,5 kubičnim ASP motorjem (by Nebec). Seveda model ne bo za na tekme ampak uživanju. Obvezna bo smer in podvozje.. Sedaj pa vprašanje. Ima kdo izmed Vas izkušnje z 4 taknimi ASP motorji? Nekje sem prebral, da bi motor bilo potrebno pred prvim zagonom preventivno podreti in očistiti morebitnih ostružkov...
Prosim za mnenja in komentarje.
LP Darko
Končno bom izpeljal nov projekt. Namen imam, da že preiskušeni model F4U Corsair , ki je prvenstveno namenjen zračnim bojem, opremim z 4-taktnim,5 kubičnim ASP motorjem (by Nebec). Seveda model ne bo za na tekme ampak uživanju. Obvezna bo smer in podvozje.. Sedaj pa vprašanje. Ima kdo izmed Vas izkušnje z 4 taknimi ASP motorji? Nekje sem prebral, da bi motor bilo potrebno pred prvim zagonom preventivno podreti in očistiti morebitnih ostružkov...
Prosim za mnenja in komentarje.
LP Darko
Takole bom rekel. Res je mogoce, da je nekdo nasel nekaj ostruzkov v motorju in je te moral odstraniti......vendar, ce mene vprasas je bil to kaksen nesrecen primer v proizvodnji v petek popoldan, ko se nekomu ni dalo delat.
Kako pa bi izgledalo, da kupis nov avto pol mu moras pa motor ven vzet pa ga spucat
Nalij gorivo pa gas
Kako pa bi izgledalo, da kupis nov avto pol mu moras pa motor ven vzet pa ga spucat
Nalij gorivo pa gas
Odpri zadnji pokrov, krivino vplinjaca in izpuh, ki je itak ze prec. Potem speri z gorivom. Gorivo pa brez ricinusa, ce se le da. Pri miru pusti odmicno gred, ker bos sicer (ce res nisi profesor ) tesko spravil rec v fazo. Letos so mi kar stiri stiritaktarje prinesli nazaj v fazo dat.
Druga rec pa je to, da bos precej tezak motor porinil v letalo, ki ima ze tako precej dolgo surlo, pa se stirtaktarja v zelo hiter combat model... Ne vem no.
LP
Jest
Druga rec pa je to, da bos precej tezak motor porinil v letalo, ki ima ze tako precej dolgo surlo, pa se stirtaktarja v zelo hiter combat model... Ne vem no.
LP
Jest
- slo-warhavk
- Freak
- Prispevkov: 704
- Pridružen: 19 Nov 2004, 00:10
- Kraj: Hrastnik
Hvala za odgovore.
Miškolin. To namreč sprašujem zato, ker naj bi kopije OS- ov bile izdelane sicer solidno, vendar baje, da so v proizvodnji premalo pazljivi pri sestavljanju.
Matjaž. Motor je od OS 25 FX-a, ali od Webre speed 25 GT, težji le za kakih 50 g. Mislim da bo to težo " skompenziral servomotor in njegova povezava za smerno krmilo in zadnje kolo, ki ga želim narediti vodljivega.
Model je za Combat pripravljen za let težak okrog 1250 g - z gorivom. Z ASP-jem računam na težo max. 1400 g, kar bi model po krilni obremenitvi , (zaradi velike površine) še vedno uvrščalo med trenerje. Pa tudi profil bo debelejši.
LP Darko
Miškolin. To namreč sprašujem zato, ker naj bi kopije OS- ov bile izdelane sicer solidno, vendar baje, da so v proizvodnji premalo pazljivi pri sestavljanju.
Matjaž. Motor je od OS 25 FX-a, ali od Webre speed 25 GT, težji le za kakih 50 g. Mislim da bo to težo " skompenziral servomotor in njegova povezava za smerno krmilo in zadnje kolo, ki ga želim narediti vodljivega.
Model je za Combat pripravljen za let težak okrog 1250 g - z gorivom. Z ASP-jem računam na težo max. 1400 g, kar bi model po krilni obremenitvi , (zaradi velike površine) še vedno uvrščalo med trenerje. Pa tudi profil bo debelejši.
LP Darko
Ne poznam tvojega letala, a do sedaj so bili se vsi taki videni precej ostri.
Stiritaktar ni namenjen za tiscanje "na ful", gre kaj kmalu rakom zvizgat, ce tako z njim ravnas. Motor je res le nekaj tezji, a ima le 2/3 moci FX25. Vrti se tudi blizu polovice obratov FX-a. Prop bo za 4T 9x6, za 2T 9x5. Se vedno sem skeptik.. Ti pa povej, kako bo slo.
LP
Jest
- slo-warhavk
- Freak
- Prispevkov: 704
- Pridružen: 19 Nov 2004, 00:10
- Kraj: Hrastnik
Hojla Matjaž.
Hvala za mnenje. Pričakoval sem, da se bodo ohlasili tudu drugi. Če se ne motim je imel na "švicarju" Miloš-Mipo namontiranega 3,5 ali 4,5 kubičnega štiritaktnega OS-a. Nekje sem nekaj o tem bral, vendar se ne spomnim kje. S svojim Corsair-om pa bi tudi rad letel lepo scale - za užitek.
lp Darko
Hvala za mnenje. Pričakoval sem, da se bodo ohlasili tudu drugi. Če se ne motim je imel na "švicarju" Miloš-Mipo namontiranega 3,5 ali 4,5 kubičnega štiritaktnega OS-a. Nekje sem nekaj o tem bral, vendar se ne spomnim kje. S svojim Corsair-om pa bi tudi rad letel lepo scale - za užitek.
lp Darko
Živ,
Darko, drži!
Nabavil sem si najmanjšega serijsko izdelanega štiritakterja krmiljenega z ventili. OS FS 20, 3,5 ccm. Tega motorja že 20 let ne izdelujejo več, zamenjal ga je najprej 4 ccm in danes 4,4 ccm istega proizvajalca. Motor je svoja mlada let prživel v Nemčiji. Je rabljen, vendar dobro ohranjen. Menjal sem mu ležaja in deluje kot nov.
Pripravljam maketo, ki jo bo poganjal. Nisem pa mogel dočakati trenutka, da gre v zrak. Zato sem ga namontiral na Švicarja, ki ga sicer goni MVVS 3,5ccm. Štiritakter ima le tretjino moči, kot "originalen" pogon. Opravil sem nekaj meritev: vrti 10x4 do 10x6 (9x6) odvisno od potrebe (modela).
Pa vendar:
Model leti lepo, počasi. Vzlet izpod kolena je čudovit: počasen, zanesljiv, scale. Privoščim si počasno vzpenjanje tik nad vrhovi breskev (20-30cm), kar deluje blizu realnemu kotu vzpenjanja. Seveda mu manjka vleka (statični cca 10N, masa modela brez goriva 1160g). Vrtljaji motorja niso problematični, tudi v zraku se ne prevrti (v vertikalah navzdol ga zapiram). Odziv na dodajanje plina je perfekten. Seveda pa 75 stopinjsko vzpenjanje ni težava. Počasni "mimoleti" na nizkih vrtljajih prepričljivi: motor dela kot singerica (poznate ta zvok?: kl.kl.klklklklkl......).
Najlepši pa je zagon motorja. Nič zaganjača, nič naprstnika, nič rokavic. S tremi prsti frcnem spiner v nasprotno smer vrtenja in zavrti se z 2300rpm.
Prvi dan sem z nijm absolviral deset poletov, porabil pa goriva toliko, da se v posodi komaj pozna (manj kot pol litra). Poraba je približno 1/3 tiste, ki sem je vajen na tem modelu (125ccm rezervoar po osmih minutah vsebuje še 80 ccm).
Miloš
Darko, drži!
Nabavil sem si najmanjšega serijsko izdelanega štiritakterja krmiljenega z ventili. OS FS 20, 3,5 ccm. Tega motorja že 20 let ne izdelujejo več, zamenjal ga je najprej 4 ccm in danes 4,4 ccm istega proizvajalca. Motor je svoja mlada let prživel v Nemčiji. Je rabljen, vendar dobro ohranjen. Menjal sem mu ležaja in deluje kot nov.
Pripravljam maketo, ki jo bo poganjal. Nisem pa mogel dočakati trenutka, da gre v zrak. Zato sem ga namontiral na Švicarja, ki ga sicer goni MVVS 3,5ccm. Štiritakter ima le tretjino moči, kot "originalen" pogon. Opravil sem nekaj meritev: vrti 10x4 do 10x6 (9x6) odvisno od potrebe (modela).
Pa vendar:
Model leti lepo, počasi. Vzlet izpod kolena je čudovit: počasen, zanesljiv, scale. Privoščim si počasno vzpenjanje tik nad vrhovi breskev (20-30cm), kar deluje blizu realnemu kotu vzpenjanja. Seveda mu manjka vleka (statični cca 10N, masa modela brez goriva 1160g). Vrtljaji motorja niso problematični, tudi v zraku se ne prevrti (v vertikalah navzdol ga zapiram). Odziv na dodajanje plina je perfekten. Seveda pa 75 stopinjsko vzpenjanje ni težava. Počasni "mimoleti" na nizkih vrtljajih prepričljivi: motor dela kot singerica (poznate ta zvok?: kl.kl.klklklklkl......).
Najlepši pa je zagon motorja. Nič zaganjača, nič naprstnika, nič rokavic. S tremi prsti frcnem spiner v nasprotno smer vrtenja in zavrti se z 2300rpm.
Prvi dan sem z nijm absolviral deset poletov, porabil pa goriva toliko, da se v posodi komaj pozna (manj kot pol litra). Poraba je približno 1/3 tiste, ki sem je vajen na tem modelu (125ccm rezervoar po osmih minutah vsebuje še 80 ccm).
Miloš
- Priponke
-
- svicar4t2_II.jpg (45.12 KiB) Pogledano 3646 krat
-
- svicar4t_II.jpg (44.3 KiB) Pogledano 3646 krat
- slo-warhavk
- Freak
- Prispevkov: 704
- Pridružen: 19 Nov 2004, 00:10
- Kraj: Hrastnik
Hojla Miloš.
Evo tebe sem čakal. Tvoji izčrpni odgovori so zame kot marmelada na kruh .
Vsem hvala za odgovore in mnenja. ASP-ja pa pričakujem konec tedna na tekmi v Moškanjcih. Čeprav sem zanj žrtvoval enga FF Corsaira za combat pa upam da se bo splačalo in da bo povrnil užitke ob boleči izgubi...
LP Darko
- slo-warhavk
- Freak
- Prispevkov: 704
- Pridružen: 19 Nov 2004, 00:10
- Kraj: Hrastnik
Miloš pozdravljen.
Zopet vprašanje zate. Zanima me tvoje mnenje. Na ASP-ja bi namontiral 3-kraki propeler. Kakšne dimenzije bi bile po tvojem primerne. Ne želim hitrega modela ampak, da ima motor soliden vlek..
Kako določim ekvivalent med 2 in 3 krakim propelerjem. ( mislim na premer in korak)
LP Darko
Zopet vprašanje zate. Zanima me tvoje mnenje. Na ASP-ja bi namontiral 3-kraki propeler. Kakšne dimenzije bi bile po tvojem primerne. Ne želim hitrega modela ampak, da ima motor soliden vlek..
Kako določim ekvivalent med 2 in 3 krakim propelerjem. ( mislim na premer in korak)
LP Darko
Darko,
naj obesi propeler s colo manjšim premerom in enakim korakom, kot bi ga imel dvokraki, pa boš približno na istem. Problem bo dobiti primeren propeler. Verjetno boš moral izbrati večji korak, ker je nabor omejen.
8x6 do 9x6 trikraki, bo verjetno kar pravi; glede na to, da je temu motorju namenjen propeler 9x6 oz 10x6 (verjetno ugoden tudi APC 15,5x6).
Sam bi poizkusil tudi s korakom 5, pa ne vem ali je kaj trikrakega na razpolago.
Miloš
naj obesi propeler s colo manjšim premerom in enakim korakom, kot bi ga imel dvokraki, pa boš približno na istem. Problem bo dobiti primeren propeler. Verjetno boš moral izbrati večji korak, ker je nabor omejen.
8x6 do 9x6 trikraki, bo verjetno kar pravi; glede na to, da je temu motorju namenjen propeler 9x6 oz 10x6 (verjetno ugoden tudi APC 15,5x6).
Sam bi poizkusil tudi s korakom 5, pa ne vem ali je kaj trikrakega na razpolago.
Miloš
Darko,
Nizozemci na te motorje dajejo dvokrakega 10X4, model potem leti zelo počasi. Trikrakega ti ne priporočam, ker je dražji, zraven tega pa se še dosti raje polomi.
lp
A
>>I use a two blade 10*4 on my .30 OS WW1 airplane. And that suites fine.
>>I have no expertise on a three blade prop because I never used that before.
>>Gr, Michel
Nizozemci na te motorje dajejo dvokrakega 10X4, model potem leti zelo počasi. Trikrakega ti ne priporočam, ker je dražji, zraven tega pa se še dosti raje polomi.
lp
A
>>I use a two blade 10*4 on my .30 OS WW1 airplane. And that suites fine.
>>I have no expertise on a three blade prop because I never used that before.
>>Gr, Michel
Tudi sam sem poizkušal 10x4 na OS FS 20, pa se je za moje pojme malce prehitro vrtel (glej tabelo). Zelo verjetno je, da se bo močnejši motor vrtel še hitreje, kar pa ni čisto po mojem okusu za štiritakterje.Big A napisal/-a:Nizozemci na te motorje dajejo dvokrakega 10X4, model potem leti zelo počasi.
Tak propeler se sicer uporablja na modelih iz WW I, ki so počasnejši. Menim, da bo hitrost za Corsaira rahlo prenizka, kljub relativno visokim vrtljajem motorja. Tako kombinacija ne bo najugodnejša. Najbolje pa je preizkusiti.
Miloš
- Priponke
-
- OS FS 20_2.jpg (32.38 KiB) Pogledano 2714 krat
-
- dimenzije so v colah, vrtljaji v RPM, temperatura v °C, igla v številu zasukov, vlek v kg, hitrost v km/h, moč v KS,
- OS FS 20_1.jpg (58.22 KiB) Pogledano 2714 krat
Darko,
kot vidim (viewtopic.php?t=8023&highlight=) je dedek mraz že hodil. Ali boš kaj poročal? Kdaj bo utekanje?
Miloš
kot vidim (viewtopic.php?t=8023&highlight=) je dedek mraz že hodil. Ali boš kaj poročal? Kdaj bo utekanje?
Miloš
- slo-warhavk
- Freak
- Prispevkov: 704
- Pridružen: 19 Nov 2004, 00:10
- Kraj: Hrastnik
Halo Miloš.
Ja motor je prestal prvo uro utekanja. Sem kar klasiko užgal. Za ziher 25% sintetike , okrog 10 % nitrota ostalo metanol. Prve pol ure sem motor s propelerjem 9x6 utekal s polovičnim plinom, s tem da sem imel mešanico nastavljeno zelo bogato ( igla odprta za 2,5 obrata) - se je poznalo, ker je motor kadil ko hudič. Nato sem motor ohladil, ga ponovno zalaufal in iglo s polovičnim plinom počasi pripiral na malo manj kot 2 obrata. V navodilih piše, da se za optimalno delovanje motorja odpre igla nekje do 1,5 obrata, vendar ker nimam obratomera raje nisem pretiraval. Torej z malo manj kot dvemi obrati odprto iglo sem nato motor 1 minuto segreval z polovičnim plinom, nato pa plin do daske za 30 sekund in 1 minuta polovični gas. Tako sem nekajkrat ponovil vmes pa motor ohladil. Proti koncu se je v prehodih na polno že lepo odzival, presenetil me je zvok - tisti lepi štiritaktni - deluje zelo močno.. In kar je najpomembneje motor se sploh ni pregreval.. Je pa res da sem moral po končanem utekanju za kako četrtino obrata priviti vijake s katerimi je na glavo pritrjen uplinjač in vijake pri ležajih, kjer je polž. Seveda sem uporabil Loctite, tako da ne bo blema.. Kolikor sem opazil skozi odprtino svečke bat ni spremenil barve popolnoma nič. Snel sem tudi pokrov ventilov in je vse OK. Mislim da bom z motorjem še kako zadovoljen, vendar razmišljam, še o kake pol ure utekanja z mešanico 15% sintetike, 10 nitrota ostalo metanol, preden gre motor na model..
LP Darko
- Priponke
-
- DSC00178.jpg (60.14 KiB) Pogledano 2492 krat