Likanje folije na krilu

Načini, postopki in tehnike gradnje modelov letal, uporaba in obdelava materialov in predstavitev gradnje modelov s slikami.

Moderatorji: PisaneliKrist

Odgovori
Uporabniški avatar
Bosti1904
Razpravljalec
Prispevkov: 167
Pridružen: 11 Mar 2011, 23:00

Likanje folije na krilu

Odgovor Napisal/-a Bosti1904 » 10 Dec 2018, 19:23

Pozdravljeni,

mene samo zanima s kakšno temperaturo lahko polikam folijo na krilu, ki ima sredico iz stiropora in en sloj balze čez? Bral sem nekje, da se lahko stiroporna sredica deformira/topi zaradi prevelike temperature...

Hvala in lep pozdrav,
Boštjan
Zadnjič spremenil Bosti1904, dne 11 Dec 2018, 13:19, skupaj popravljeno 1 krat.

sistem
Tekmovalec
Prispevkov: 369
Pridružen: 08 Jul 2014, 18:12
Kraj: Okolica Pernice

Re: Likanje folije na krilu

Odgovor Napisal/-a sistem » 11 Dec 2018, 08:29

Pozdravljen, poglej kdaj se folija ne deformira ko jo grejes. Tam med 60-90 stopinj. Pri debelini balze npr 1,5mm ne bo prisla tako hitro vročina do stiroporja, da bi se deformiral. Ne držiš likalnika tako dolgo na eni točki.

Preizkusi, nalepi balzo na kos stiroporja in polikaj folijo gor.
Nič bat, samo žgat.

Uporabniški avatar
2R
Profesor
Prispevkov: 1023
Pridružen: 12 Jan 2005, 10:23
Kraj: Sr. Dobrava pri Kropi
Kontakt:

Re: Likanje folije na krilu

Odgovor Napisal/-a 2R » 11 Dec 2018, 18:21

Temperaturo likalnika za vsako vrsto folije lahko določiš tako, da na hrbet obrnjen vroč likalnik daš košček folije (npr. 1 x 4 cm), tako da se lepilna stran ne dotika likalnika. Folija se mora zviti v rolico in nato spet sama odviti. Seveda se nekoliko naguba vendar ne preveč. Tudi barva folije s temperaturo malo potemni. Ko folijo snameš iz likalnika mora biti takšna, da bi jo lahko še uporabil za prekrivanje. Če se folija zmečka je to znak, da je temperatura prevelika, če pa se samo malo usloči pa premajhna. Z nekaj poskusi se da zelo lepo določiti pravo temperaturo za vsako folijo. S tem poskusom lahko tudi hitro ugotovimo da temperatura ni točno določena, pač pa lahko varira od ene do druge vrednosti. Tako določite maksimalno in minimalno temperaturo. S tem poskusom tudi lahko nastavite svoj likalnik.

Prekrivanje lesene konstrukcije krila lahko likate z maksimalno temperaturo kot jo folija prenese. Je pa fino, da se prve točke zalepi z manj segretim likalnikom, ki tudi manj naguba folijo pri napenjaju. Ko pa imate že več točk fiksiranih in likate končni spoj, pa je likalnik lahko maksimalno vroč. Napenjanje folije pa vedno delamo z najbolj vročim likalnikom.

Prekrivanje krila s stiroporno sredico pa ima eno slabo lastnost. Balsa na površini krila je nalepljena na stiro sredico in ta ne diha, zato v to smer ne more prehajati plin. Pri segrevanju folije se s sublimacijo le ta lepi na površino. Lepilo se upari in to zaradi zatesnjene površine nima kam, zato se radi delajo mehurčki. Včasih se je dobil poseben ježek/valjček, s katerim si balsino površino naluknjal, da se je uparjeno lepilo imelo kam umaknit. Zaradi tega se taka krila najlepše prekrije z nekoliko manj vročim likalnikom, na njega pa se povezne bombažno nogavico. Ta preprečuje nastajanje prask na površini folije zaradi likalnika. Seveda pa je pri likanju tako, da je treba likalnik stalno premikat po površini, če ga zadržite na miru, bo pod folijo takoj nstal mehurček in seveda se lahko tudi zgodi, da se zmehča stiroporna sredica pod balso. Če likalnik vedno potuje po površini, ni bojazni za poškodovanje sredice.

Ta znanost ni tako komlicirana kot je slišati, res pa je da malo vaje veliko pomaga pri izkušnjah.

LP2R
http://www.modelarstvo.si
Modelarstvo je ustvarjalen hobi - ne nakupovanje

sistem
Tekmovalec
Prispevkov: 369
Pridružen: 08 Jul 2014, 18:12
Kraj: Okolica Pernice

Re: Likanje folije na krilu

Odgovor Napisal/-a sistem » 11 Dec 2018, 18:57

Bravo. Hvala za strokovno napisano.
Nič bat, samo žgat.

Uporabniški avatar
Bosti1904
Razpravljalec
Prispevkov: 167
Pridružen: 11 Mar 2011, 23:00

Re: Likanje folije na krilu

Odgovor Napisal/-a Bosti1904 » 13 Dec 2018, 22:51

=D> =D> =D> =D> =D>
Hvala za razlago. Sledi testiranje v praksi...

Odgovori

Vrni se na