Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor
Moderator: Mipo
Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor
Pred kratkim sem dobil škropilnico panonija z motorjem tomos umo 04, letnik 1988. Motor se mi je zdel primeren za modelarski motor, zato sem se odločil, da ga predelam v letalski motor. Na spletu sem naletel na članek v reviji krila na to temo https://issuu.com/delfin101/docs/krila_2_1988 (GLEJ STRAN 33,34)
Pdf navodila motorja tomos umo 04 http://www.obnovi-si.si/Slike/katalogi/ ... o%2004.pdf
Gre za tako škropilnico: Motor sem razstavil in najprej očistil barvo iz bloka za manjšo težo in bolj primeren izgled za letalo: Očiščeni deli, novi ležaji in semeringi čakajo na sestavljanje:
Pdf navodila motorja tomos umo 04 http://www.obnovi-si.si/Slike/katalogi/ ... o%2004.pdf
Gre za tako škropilnico: Motor sem razstavil in najprej očistil barvo iz bloka za manjšo težo in bolj primeren izgled za letalo: Očiščeni deli, novi ležaji in semeringi čakajo na sestavljanje:
Re: Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor
Ker je zadeva že stara in se deli več ne dobijo sem sam izdelal tesnila:
Ker bo motor namenjem letalu, ga je potrebno predelat na membranski uplinjač (delovanje motorja v vseh položajih). Zato je v blok potrebno narediti izvrtino in navoj M5 za nastavek priključka za tlak na membranskem uplinjaču (seveda pred sestavljanjem bloka, da špene ne zaidejo v ležaje). V mojem primeru uplinjač Zama (stihl fs 220). Nastavek se zatesni z rdečo tesnilno maso za motorje z notranjim izgorevanje.
Motor v fazi sestavljanja:
Re: Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor
V grobem sestavljen motor. Za zmanjšanje teže sem zmanjšal hladilna rebra na cilindru, saj na letalu niso potrebne tako velike hladilne površine, kot na škropilnici, ki ni v gibanju in se hladi samo od ventilatorja.
3D meritve stružene čelne površine: Merilni rezultati: čelni oplet 0,017mm; soosnost 0,012mm; ploskovnost 0,002mm, ko v nemčiji
V nasprotju z člankom bo prirobnica za letalski vijak montirana na magnet motorja, zato je potrebno prestružiti čelno površino magneta in sprednji sedež, ki bo služil kot centrirni del za prirobnico letalskega vijaka. Med struženjem mora bit magnet vpet na konus, da zagotovimo minimalen čelni oplet ploskve in soosnost sedeža glede na konus.3D meritve stružene čelne površine: Merilni rezultati: čelni oplet 0,017mm; soosnost 0,012mm; ploskovnost 0,002mm, ko v nemčiji
Zadnjič spremenil _NoBoDy_, dne 16 Sep 2017, 20:15, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor
Sledilo je konstruiranje in modeliranje delov za predelavo. V konstruiranje sem vložil kar nekaj ur, da sem dobil minimalno težo, lep izgled in zanesljivost delov. Kompletna prirobnica z podložko in vsemi vijaki tehta po izračunu v catia 175g.
3D model sestavljene prirobnice za letalski vijak: načrt prirobnice: načrt podložke:
3D model sestavljene prirobnice za letalski vijak: načrt prirobnice: načrt podložke:
Re: Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor
Živjo.
Dobro si se lotil projekta. Za kakšno kubaturo pa gre?
Lp, Klemen
Dobro si se lotil projekta. Za kakšno kubaturo pa gre?
Lp, Klemen
Ljubezen: ime ji je letenje!!!
Re: Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor
Super Matej, lepo da si se opogumil in pričel s projektom na forumu.
V zadnjem času nam manjka takih projektov, tak da...mi smo s tabo ! le tak dale, pa upam da čim prej vidim Tomosa v zraku
L.P.
V zadnjem času nam manjka takih projektov, tak da...mi smo s tabo ! le tak dale, pa upam da čim prej vidim Tomosa v zraku
L.P.
Štromar ima včasih prav, elektrika pa vedno!
Re: Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor
40ccmpeugeot1 napisal/-a:Živjo.
Dobro si se lotil projekta. Za kakšno kubaturo pa gre?
Lp, Klemen
Re: Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor
Gumirani nosilci motorja za zmanjšanje vibracij na požarno steno. Izstopna gred na tej strani ne bo v uporabi (mi je bilo škoda odrezat gred, ker lahko kdaj spet služi svojemu prvotnemu namenu). Če bo motor dobro služil svojemu namenu jo pozneje zaradi teže morda odrežem.
Kitajska kopija uplinjača zama (stihl fs220-280) za dobrih 10 eur.
Re: Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor
3D model prirobnice za uplinjač. Teža samo 28g. Uplinjač bo rotiran za 90 stopinj od običajnega položaja zaradi lažjega dostopa do vijakov za nastavitev uplinjača (drugače ne bi bila možna nastavitev med obratovanjem motorja).
načrt: Re: Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor
Dobro je to. Da bo že kaj dal od sebe. Pred leti smo se lotili podobnega projekta. Motor je bil od štihl žage 106ccm. Žal je projekt zaradi drugih projektov obstal. Je pa zanimivo, da je na gred pasala prirobnica od rcgf-a 65. Tako smo jo samo namestili, prav tako vžig. Vrtel pa je 30x10 prop na 5000 obratov._NoBoDy_ napisal/-a:40ccmpeugeot1 napisal/-a:Živjo.
Dobro si se lotil projekta. Za kakšno kubaturo pa gre?
Lp, Klemen
Veliko uspeha pri predelavi.
Lp, Klemen
Ljubezen: ime ji je letenje!!!
Re: Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor
Hvala. Predvidevam, da bo 20X8 vrtel na 6500 do 7000 RPM. Poganjal bo 1/4 ww1 model, tako da teža zaradi kratkega nosu ww1 letal tudi ni problem. Glede na izračune komplet motor z izpuhom in propelerjem in nosilci 2,3 do 2,4kg.peugeot1 napisal/-a:Dobro je to. Da bo že kaj dal od sebe. Pred leti smo se lotili podobnega projekta. Motor je bil od štihl žage 106ccm. Žal je projekt zaradi drugih projektov obstal. Je pa zanimivo, da je na gred pasala prirobnica od rcgf-a 65. Tako smo jo samo namestili, prav tako vžig. Vrtel pa je 30x10 prop na 5000 obratov._NoBoDy_ napisal/-a:40ccmpeugeot1 napisal/-a:Živjo.
Dobro si se lotil projekta. Za kakšno kubaturo pa gre?
Lp, Klemen
Veliko uspeha pri predelavi.
Lp, Klemen
Re: Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor
Izstopna gred na zadnj strani je lahko v veliko pomoč pri vžiganju.
Sam imam na mototrju ZG Titan 38ccm pravtako na zadnj strani iztopno gred ,na katero je nataknjen enosmerni ležaj ter močan vzmetni feder.Ker je motor pravtako z magnetnim vžigom ga je na roke hudičevo težko zalaufat
Pri sistemu z izstopno gredjo in enosmernim ležajem pa je vžiganje pravi užitek,samo kontra zavrtiš prop in spustiš in vžge vedno v prvo brez kakih naporov
prilagam en moj video na bivšem modelu:
https://www.youtube.com/watch?v=Jz5_wmqn4PU
Sam imam na mototrju ZG Titan 38ccm pravtako na zadnj strani iztopno gred ,na katero je nataknjen enosmerni ležaj ter močan vzmetni feder.Ker je motor pravtako z magnetnim vžigom ga je na roke hudičevo težko zalaufat
Pri sistemu z izstopno gredjo in enosmernim ležajem pa je vžiganje pravi užitek,samo kontra zavrtiš prop in spustiš in vžge vedno v prvo brez kakih naporov
prilagam en moj video na bivšem modelu:
https://www.youtube.com/watch?v=Jz5_wmqn4PU
- Priponke
-
- 00001.jpg (89.26 KiB) Pogledano 10987 krat
Re: Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor
Ja, tudi na to sem pomislil. Če ga bo težko zaganjat tudi tak naredim. Obenem je to tudi dobro pri vpetju na en vijak, da se ne odvija pri zaganjanju. Jaz sem se vseeno odločil za 4 vijake po obodu.Offshore napisal/-a:Izstopna gred na zadnj strani je lahko v veliko pomoč pri vžiganju.
Sam imam na mototrju ZG Titan 38ccm pravtako na zadnj strani iztopno gred ,na katero je nataknjen enosmerni ležaj ter močan vzmetni feder.Ker je motor pravtako z magnetnim vžigom ga je na roke hudičevo težko zalaufat
Pri sistemu z izstopno gredjo in enosmernim ležajem pa je vžiganje pravi užitek,samo kontra zavrtiš prop in spustiš in vžge vedno v prvo brez kakih naporov
prilagam en moj video na bivšem modelu:
https://www.youtube.com/watch?v=Jz5_wmqn4PU
Re: Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor
venturijeva cev za boljši vstop zraka v uplinjač in večjo moč. Teža 11g.
3D model: in še izdelek: načrt:
3D model: in še izdelek: načrt:
Re: Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor
Prototip izpušni sistem...komplet teža z vsemi vijaki 185g.
Re: Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor
Če se komu valja doma taka škropilnica oz. mašina in jo ima namen vstran vreči, se priporočam. Tudi nedelujoča, za rezervne dele. Serijsko so imeli ti motorji velike probleme z pregrevanjem, ker je bilo preslabo hlajenje in je rado skuhalo vžigalno tuljavo, ki je bila zaprta v ohišju. Se je pa dalo tudi to porihtat z luknjami na pokrovu, povečanjem lukenj med cilindrom in ventilatorjem in odmikom zgornje usmerjevalne pločevine od zgornje rebre cilindra, da še hladi zgornjo stran cilindra, kjer je izvor toplote.
Re: Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor
Balansiranje magneta..
Re: Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor
vrtanje lukenj v letalski vijak...
Re: Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor
balansiranje letalskega vijaka z dodajanjem kapljice epoxy lepila na hrbtni strani
sestavljena prirobnica in letalski vijak
Re: Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor
motor bo poganjal fokker dr.1, merilo 1/4.
Re: Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor
Motor sem stestiral, vendar z original batnim uplinjačem in izpuhom, ker je prirobnica za uplilnjač in izpuh še v fazi izdelave. S temi komponentami in propelerjem 20x8 doseže slabih 5000 obratov. Z drugim uplinjačem in izpuhom pričakujem malo več, če ne pa dam za kako colo manjši propeler. Motor ima miren tek čez vse obrate, brez kakega koli treslaja.
Re: Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor
Lep projekt
Resonanca bi vpregla še kakšenj konj ali dva.
Ampak verjetno je prostorska stiska na takšnem modelu?
Resonanca bi vpregla še kakšenj konj ali dva.
Ampak verjetno je prostorska stiska na takšnem modelu?
www.okarbon.eu
Re: Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor
Lp.
Meni se dle 30 s Fialo 20x7 vrti na 8300 8400 z doma narejeno karbon resonanco. Izmerjen vlek je 10.3kg. S tem da motor strelja iz nule.
Preiskusi kakšen drug propeler. Tudi pri propelerjih samih je ogromna razlika. Fiala in tudi karbonski Falcon( ta je sicer drag), se oba vrtita več kot katerikolu drug propeler, ki sem ga do sedaj imel. Od sebe pa tudi data več kot ostali. S falconom smo imerili 10.5kg. Sicer imaš drug motor ampak se splača malo potestirat. Mogoče je za probat 20X6. Če te zanima imam doma fialo 20x6?? Ta se ti bo bolj zavrtel, kako pa tak korak prenese model je pa druga?.
Lp, Klemen
Meni se dle 30 s Fialo 20x7 vrti na 8300 8400 z doma narejeno karbon resonanco. Izmerjen vlek je 10.3kg. S tem da motor strelja iz nule.
Preiskusi kakšen drug propeler. Tudi pri propelerjih samih je ogromna razlika. Fiala in tudi karbonski Falcon( ta je sicer drag), se oba vrtita več kot katerikolu drug propeler, ki sem ga do sedaj imel. Od sebe pa tudi data več kot ostali. S falconom smo imerili 10.5kg. Sicer imaš drug motor ampak se splača malo potestirat. Mogoče je za probat 20X6. Če te zanima imam doma fialo 20x6?? Ta se ti bo bolj zavrtel, kako pa tak korak prenese model je pa druga?.
Lp, Klemen
Ljubezen: ime ji je letenje!!!
Re: Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor
Lp.
Še to lahko napišem. Imel sem tudi menz/s 20x6 pa z obrati nisem prilezel čez 8250. Pa je manjši korak kot na fiali pa ni šlo. Res se pozna kakšen je propeler. Kar pa ne rečem da je ta slab, ki ga imaš, samo če je možnost probaj še kaj drugega. Da dobiš predstavo.
Lp, Klemen
Še to lahko napišem. Imel sem tudi menz/s 20x6 pa z obrati nisem prilezel čez 8250. Pa je manjši korak kot na fiali pa ni šlo. Res se pozna kakšen je propeler. Kar pa ne rečem da je ta slab, ki ga imaš, samo če je možnost probaj še kaj drugega. Da dobiš predstavo.
Lp, Klemen
Ljubezen: ime ji je letenje!!!
Re: Predelava tomos umo04 v modelarski letalski motor
Motor meni tudi vžge v prvo, ker je tomos. Motor še nima pravega uplinjača in izpuha, takrat bom videl kako naprej. Resonanca pa nikakor ne pride v poštev, ker to ne bo hitro letalo in ker bi pokvarilo izgled. Imam pa namen probat tudi kaki drug propeler, mora pa biti obvezno lesen zaradi izgleda na ww1 letalu. Na tej mašini in brez resonance pa ne pričakujem več kot 7000rpm