Piper J3 CUB
Moderator: carcar
Piper J3 CUB
Ker mi je Piper J3 CUB na pogled eno od bolj simpatičnih letal, sem se že pozimi odločil da ga izdelam, ampak se malo zavleklo .
Model je samogradnja, ideja je povzeta po načrtu iz RC groups z nekaj spremembami.
Cilj je bil izdelati lahko, trpežno letalo ki je zmožno počasnega letenja in je enostavno za izdelavo in popravila.
Krilo ima profil USA-35B in je izrezano iz lahkega stiropora, ojačano je z karbonsko cevko 3 x 2 mm.
Razpon je 100 cm, krilo ima minimalen V lom ( cca 1,5 stopinje), težišče pa je na 30 % globine krila.
Krilo je oblečeno v salotejp, na vpetju krila na trup ( z elastikami) pa je ojačano z balso debeline 1 mm.
Zaenkrat niso vgrajni servoti za krilca, (čeprav jih pravo letalo ima) ker model leti zelo dobro tudi brez njih, 2 servota HXT500 bi povsem zadostovala, bi pa bilo v primeru izdelave krilc dobro ta ojačati z 1mm balso.
Trup in je izdelan iz deprona 6 mm, oblečenega v salotejp.
Sredica trupa (od nosilca motorja do konca krila) je iz stiroporja, dostop do opreme je pod krilom iz zgornjega dela.
Mesto vpetja krila je ojačano z 2 cm širokim pasom 1mm debele balse.
Vzdolžno je trup ojačan po boku celi dolžini z smrekovo letvico 3 x 2 mm.
Tudi mesto vpetja podvozja iz 2mm jeklene žice je v stiroporu ojačano z obeh strani z 1mm balso, sicer se vpetje prehitro razmaja v mehkem stiroporu.
Dostop do baterije je preko vratc na spodnjem delu trupa, (za zapiralo je uporabljen servo HXT900), ta da za menjavo baterije ni potrebno odstanjevati krila.
Ker je prostor za baterijo točno pod težiščem, je preverjeno možno uporabiti precej širok razpon baterij od klasične baterije za depronarje
Rhino 610mAh 2S, s katero je letenje precej relistično počasno, pa do Turnigy 1000mAh 3S), s katero postane letalo ob končni teži 500 gramov precej bolj živahno in možno tudi vzletanje s trave, s asfalta pa vzleti tako ko kakšen Funcub z manj kot 2 metrov
V model je vgrajena naslednja oprema:
2210N 1000Kv Brushless Motor
Turnigy AE-20A Brushless ESC
2 x servo HXT900
propeler 8 x 4,3
Light Foam Wheel (Diam: 80, Width: 25mm)
Teža modela brez baterije je 410 gramov, s to opremo, ki je precej težka (in 500 gramov s Turnigy 1000mAh 3S),
Teža bi lahko bila tudi cca 350 gramov z lažjo opremo ( in 390 gramov vključno baterijo Rhino 610mAh 2S), pod pogojem ,da je za lovljenje težišča shramba za baterije postavljena pred vpetje podvozja.
Skupni strošek gradnje modela z vso opremo, baterijo, lesom, depronom, striroporom in salotejpom je cca 50 EUR.
Model je samogradnja, ideja je povzeta po načrtu iz RC groups z nekaj spremembami.
Cilj je bil izdelati lahko, trpežno letalo ki je zmožno počasnega letenja in je enostavno za izdelavo in popravila.
Krilo ima profil USA-35B in je izrezano iz lahkega stiropora, ojačano je z karbonsko cevko 3 x 2 mm.
Razpon je 100 cm, krilo ima minimalen V lom ( cca 1,5 stopinje), težišče pa je na 30 % globine krila.
Krilo je oblečeno v salotejp, na vpetju krila na trup ( z elastikami) pa je ojačano z balso debeline 1 mm.
Zaenkrat niso vgrajni servoti za krilca, (čeprav jih pravo letalo ima) ker model leti zelo dobro tudi brez njih, 2 servota HXT500 bi povsem zadostovala, bi pa bilo v primeru izdelave krilc dobro ta ojačati z 1mm balso.
Trup in je izdelan iz deprona 6 mm, oblečenega v salotejp.
Sredica trupa (od nosilca motorja do konca krila) je iz stiroporja, dostop do opreme je pod krilom iz zgornjega dela.
Mesto vpetja krila je ojačano z 2 cm širokim pasom 1mm debele balse.
Vzdolžno je trup ojačan po boku celi dolžini z smrekovo letvico 3 x 2 mm.
Tudi mesto vpetja podvozja iz 2mm jeklene žice je v stiroporu ojačano z obeh strani z 1mm balso, sicer se vpetje prehitro razmaja v mehkem stiroporu.
Dostop do baterije je preko vratc na spodnjem delu trupa, (za zapiralo je uporabljen servo HXT900), ta da za menjavo baterije ni potrebno odstanjevati krila.
Ker je prostor za baterijo točno pod težiščem, je preverjeno možno uporabiti precej širok razpon baterij od klasične baterije za depronarje
Rhino 610mAh 2S, s katero je letenje precej relistično počasno, pa do Turnigy 1000mAh 3S), s katero postane letalo ob končni teži 500 gramov precej bolj živahno in možno tudi vzletanje s trave, s asfalta pa vzleti tako ko kakšen Funcub z manj kot 2 metrov
V model je vgrajena naslednja oprema:
2210N 1000Kv Brushless Motor
Turnigy AE-20A Brushless ESC
2 x servo HXT900
propeler 8 x 4,3
Light Foam Wheel (Diam: 80, Width: 25mm)
Teža modela brez baterije je 410 gramov, s to opremo, ki je precej težka (in 500 gramov s Turnigy 1000mAh 3S),
Teža bi lahko bila tudi cca 350 gramov z lažjo opremo ( in 390 gramov vključno baterijo Rhino 610mAh 2S), pod pogojem ,da je za lovljenje težišča shramba za baterije postavljena pred vpetje podvozja.
Skupni strošek gradnje modela z vso opremo, baterijo, lesom, depronom, striroporom in salotejpom je cca 50 EUR.
- Priponke
-
- piper_j3_cub_04.jpg (287.36 KiB) Pogledano 11881 krat
-
- dostop do opreme
- piper_j3_cub_03.jpg (274.14 KiB) Pogledano 11881 krat
-
- dostop do baterije in vpetje podvozja
- piper_j3_cub_02.jpg (217.6 KiB) Pogledano 11881 krat
Zadnjič spremenil ales73, dne 28 Sep 2013, 07:50, skupaj popravljeno 2 krat.
Re: Piper J3 CUB
Še par slikc letenja, hvala ..::matic::..
- Priponke
-
- Piper pripravljen na star s prižganimi LED lučmi pod trupom. Za propelerjem je vidna shramba za manjšo 2S 610 baterijo ki se uporablja, kadar je v običajni shrambi za baterijo pod krilom padalo fi 100 cm. Padalo se odmetuje z odpiranjem vrat z servom
- Piper_Cub_start.jpg (230.54 KiB) Pogledano 11707 krat
-
- Piper_Cub_v_zraku.jpg (128.4 KiB) Pogledano 11707 krat
-
- Če je treba Piper leti tudi na nož
- Piper_Cub_na_noz.jpg (224.32 KiB) Pogledano 11707 krat
- joemontana1234
- Razpravljalec
- Prispevkov: 123
- Pridružen: 19 Dec 2011, 09:11
- Kraj: Ljubljana
Re: Piper J3 CUB
Super zgleda
Re: Piper J3 CUB
Še povezava do izvornega načrta :
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1028141
Na zgornjih slikah predstavljeno Letalo je malo spremenjeno, saj ima profilirano krilo, ne samo plošče deprona za krilo, letalo je pomanjšano za 20 % na razpon 100 cm in ima dodatno shrambo za baterijo pod nosom.
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1028141
Na zgornjih slikah predstavljeno Letalo je malo spremenjeno, saj ima profilirano krilo, ne samo plošče deprona za krilo, letalo je pomanjšano za 20 % na razpon 100 cm in ima dodatno shrambo za baterijo pod nosom.
Zadnjič spremenil ales73, dne 28 Sep 2013, 07:51, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Piper J3 CUB
A bi se dalo dobiti načrt točno za tege na slikah ,mogoče?
Leti dokler leti, ko pa pade po tleh pa jovo na novo
Re: Piper J3 CUB
Posebnega načrta za to letalo nisem delal, originalni načrt je na voljo na RCgroups kot BB J3 Cub.
Predstavljene modifikacije so nastale direktno med gradnjo.
Najpomembnejši sta vsekakor uporaba profiliranaga krila z originalnim USA-35B profilom namesto plošče iz deprona.
in to da je model v celoti oblečen v salotejp kar mu bistveno poveča odpornost.
Če pa je potrebno pa lahko še kakšnen detajl posebej poslikam.
Predstavljene modifikacije so nastale direktno med gradnjo.
Najpomembnejši sta vsekakor uporaba profiliranaga krila z originalnim USA-35B profilom namesto plošče iz deprona.
in to da je model v celoti oblečen v salotejp kar mu bistveno poveča odpornost.
Če pa je potrebno pa lahko še kakšnen detajl posebej poslikam.
Re: Piper J3 CUB
Hvala za informacije .Zanima pa me še kje po trupu poteke balzova letvica?
Leti dokler leti, ko pa pade po tleh pa jovo na novo
Re: Piper J3 CUB
Ojačitev iz balse 1mm je v celotnem prostoru za opremo na zgornjem delu trupa, kot ojačitev sten iz 6 mm deprona ker na tem delu ni bloka iz stiropora in služi kot ojačitev vpetja krila.
Detajl je razviden iz 2. slike v 1. prispevku
Vzdolžna ojačitev trupa iz 3x2 letvice pa poteka po celi dolžini trupa od osi motorja do vpetja drsnika iz vezane plošče (drsnik je z mekolom vlepljen v 2 letvici ki ze združita) pod repom ki uspešno nadomešča repno kolo.
Potek linije je viden tudi na profilu načrta kot črtkana linija.
Detajl je razviden iz 2. slike v 1. prispevku
Vzdolžna ojačitev trupa iz 3x2 letvice pa poteka po celi dolžini trupa od osi motorja do vpetja drsnika iz vezane plošče (drsnik je z mekolom vlepljen v 2 letvici ki ze združita) pod repom ki uspešno nadomešča repno kolo.
Potek linije je viden tudi na profilu načrta kot črtkana linija.
Re: Piper J3 CUB
Ker je dan za letenje vse krajši je Piper dobil še 4 pozicijske in pristajalno luč.
- Priponke
-
- Piper_pozicijske_luci.jpg (50.4 KiB) Pogledano 11253 krat
-
- Piper_pristajalna_luc.jpg (49.82 KiB) Pogledano 11253 krat
Re: Piper J3 CUB
Hvala za odgovor .Iz kakšne plošče stiroporja pa je izrezano krilo (dimenzije) ?
Leti dokler leti, ko pa pade po tleh pa jovo na novo
Re: Piper J3 CUB
Za krila v 100 % velikosti kot jev načrtu potrebuješ 2 plošči stiropora 60 x 25 cm. debeline vsaj 3 cm
Jaz sem uporabil stiropor najmanjše gostote 15 kg/m3EPS 70, ker je pač najlažji in sem ga imel na zalogi.
Drugače pa pride v poštev tudi vsak drug stiropor ali tudi stirodur, samo da je kos dovolj velikih dimenzij.
Polovici krila sta fiskno spojeni pod kotom cca 1,5 - 2 stopinje, zlepljeni z mitopurom ojačani pa z karbonsko cevko 3 x 2 mm.
V poštev bi prišla tudi malo močnješa smrekova letvica.
Jaz sem uporabil stiropor najmanjše gostote 15 kg/m3EPS 70, ker je pač najlažji in sem ga imel na zalogi.
Drugače pa pride v poštev tudi vsak drug stiropor ali tudi stirodur, samo da je kos dovolj velikih dimenzij.
Polovici krila sta fiskno spojeni pod kotom cca 1,5 - 2 stopinje, zlepljeni z mitopurom ojačani pa z karbonsko cevko 3 x 2 mm.
V poštev bi prišla tudi malo močnješa smrekova letvica.
Izmet padala na letulu Piper
Danes sem s Piperjem poskusil še odmet padala fi cca 100 cm, na po fotografiji Piper že kroži okrog padala, ki ga je pravkar odvrgel na višini cca 150 m iz spodnje lopute (kjer je sicer locirana baterija) .
Gradnja padala je predstavljena v tej temi
Je kar vprašanje, ali počasneje jadra k tlem padalo ali Piper
Gradnja padala je predstavljena v tej temi
Je kar vprašanje, ali počasneje jadra k tlem padalo ali Piper
- Priponke
-
- piper_odmet_padala.jpg (158.64 KiB) Pogledano 11039 krat
Re: Piper J3 CUB
ker sem bolj out z te stvari kot je naročanje iz trgovin v drugih državah ,me zanima kako to izgleda ter koliko dodatnih stroškov imaš z carino ter poštnino in vsem tem?
P.S: Oprostite če sem to napisal v napačno temo vendar me zanima iz prve roke koliko to pride ter ali se splača (verjetno se ker vas večino tako dela)
P.S: Oprostite če sem to napisal v napačno temo vendar me zanima iz prve roke koliko to pride ter ali se splača (verjetno se ker vas večino tako dela)
Leti dokler leti, ko pa pade po tleh pa jovo na novo
Re: Piper J3 CUB
Zelo dobra in podrobna navodila o naročanju iz tujine so na voljo v tej temi
viewtopic.php?f=12&t=48468
Naročanje iz tujine (Hong - Kong) se definitvno splača, vsaj dokler je modelarstvo hobi, če pa greš v gradnjo modelov velike vrednosti (> 500 EUR), pa je morda smiselno pogledati tudi za kakšno dražjo komponetnto, ki je včasih kvalitetnejše kot tiste iz HK (ni pa vedno to nujno)
Popis materiala z linki za Piperja je v prvem prispevku te teme.
viewtopic.php?f=12&t=48468
Naročanje iz tujine (Hong - Kong) se definitvno splača, vsaj dokler je modelarstvo hobi, če pa greš v gradnjo modelov velike vrednosti (> 500 EUR), pa je morda smiselno pogledati tudi za kakšno dražjo komponetnto, ki je včasih kvalitetnejše kot tiste iz HK (ni pa vedno to nujno)
Popis materiala z linki za Piperja je v prvem prispevku te teme.
Piper J3 CUB - 2. izdaja
Ker je bilo v zadnjih tednih zunaj bistveno prevroče, se je našlo tudi nekaj časa za modelarjenje in Piper J3 Cub je po veliko preletenih urah, kjer se je izkazal za neverjetno vzdržljivo in zabavno letalo v številnih vlogah, dobil izboljšanega naslednika.
V osnovi gre za enako letalo kot predhodnik, razpona cca 100 cm, krila stiropor, oblečena v saloterp in ojačana z 3 kabonskimi palicami, koren krila pa še z ploščo balse. Krila imajo dodatno narejene elerone, kar naredi model še bolj okreten, ob uporabi flaperonov pa počasnejši pri pristanku.
Trup je stiropor jedro od nosu do konca krila, vzdolžno ojačano z 3x 5 smrekovo letvico, na vpetju krila pa z 1 mm balso, sicer pa 6 mm depron oblečen v salotejp. Vpetje krila na trup je 2 diagonalnima gumicama in 2 vzdolžnima gumicama. Vem, da ne izgleda najlepše, vendar se je ta rešitev izkazala za neverjetno praktično iz zelo vzdržljivo, saj tudi pri grdih pristankih ali padcih na krilo, v naslabšem primeru odleti kakšna gumica, krilo in trup pa ostaneta nepoškodovana.
Podvozje iz 2 mm jeklene žice je vpeto med dve 3 mm vezani plošči, ki sta stisnjeni z vijakom, tako da je podvozje ob odstranitvi vijaka tudi hitro odstranljivo.
Baterija je vstavljena takoj za motorjem zaradi težišča. Vratca iz balse se ročno zapirajo z 2 ročicama od servotov, ki sta privijačeni na vlepljene koščke lesa v stiropor.
Za podvozjem, tik pod težiščem, so velika vrata tovornega prostora za padalo premera cca 100 z utežjo, ki se odpirajo z servotom.
Takoj za krilom je vlečna kljuka za vleko jadralca. Izdelana je iz aluminja, z 2 vodoravnima in 1 navpično izvrtino, skozi katero servo potiska jekleno žico 1,5mm, na katero se zapne zanka vlečene vrvice. Vse to je zmonitirano na vezno ploščo 5 mm in vlepljeno prečno in vzdolžno na kontrukcijo letala.
Letalo ima vgrajeno kompletno LED osvetljavo za nočno letenje:
pristajalna luč 6 belih LED spredaj pod propelerjem,
3 x rdeča in 3 x zelene LED na konicah kril,
6 rdečih utripajočih LED na repu,
6 belih utripajočih LED pod trupom,
2 x 3 bele utripajoče LED na konicah kril.
Za vklop in način delovanje LED med letom skrbi RC stikalo, ki se krimli preko preklopnega stikala na komandi.
Pred krilom in za krilom je cca 5 mm špranja ki skrbi za dober pretok zraka in hlajenje elektronike, ki jo je v zgornjem delu trupa kar nekaj, saj je porabljenih vseh 8 kanalov, dodatno pa je monitran še alarm napetosti baterije in na enem eleronu še zaporedna vezava lokatorja "koruza alarm", ki se oglasi če na kanalu 1 minuto ni premika ročice na komandi.
Toliko vgrajene opreme seveda žal pomeni, da je model pridobil tudi na teži, saj skupaj z baterijo tehta 690 gramov.
Vendar ob (skoraj ) polni bateriji ob uporabi največjega propelerja 10x4 vseeno zadostuje za STOL letenje - ob minimalni pomoči vetra v nos se vzelta na 3 metrih asfalta in po nekaj metrih nadaljuje v visoko vertikalo.
Seveda pa široka izbira propelerev od 8 x4, 8 x 6, 9x6, do 10 x4 in tipov podvozja od 45 mm(asfalt) do 80 mm(trava) , ali celo brez podvozja omogoča različne načine in čase letenja z eno baterijo 850 mAh 3S od 10 - 20 minut.
V osnovi gre za enako letalo kot predhodnik, razpona cca 100 cm, krila stiropor, oblečena v saloterp in ojačana z 3 kabonskimi palicami, koren krila pa še z ploščo balse. Krila imajo dodatno narejene elerone, kar naredi model še bolj okreten, ob uporabi flaperonov pa počasnejši pri pristanku.
Trup je stiropor jedro od nosu do konca krila, vzdolžno ojačano z 3x 5 smrekovo letvico, na vpetju krila pa z 1 mm balso, sicer pa 6 mm depron oblečen v salotejp. Vpetje krila na trup je 2 diagonalnima gumicama in 2 vzdolžnima gumicama. Vem, da ne izgleda najlepše, vendar se je ta rešitev izkazala za neverjetno praktično iz zelo vzdržljivo, saj tudi pri grdih pristankih ali padcih na krilo, v naslabšem primeru odleti kakšna gumica, krilo in trup pa ostaneta nepoškodovana.
Podvozje iz 2 mm jeklene žice je vpeto med dve 3 mm vezani plošči, ki sta stisnjeni z vijakom, tako da je podvozje ob odstranitvi vijaka tudi hitro odstranljivo.
Baterija je vstavljena takoj za motorjem zaradi težišča. Vratca iz balse se ročno zapirajo z 2 ročicama od servotov, ki sta privijačeni na vlepljene koščke lesa v stiropor.
Za podvozjem, tik pod težiščem, so velika vrata tovornega prostora za padalo premera cca 100 z utežjo, ki se odpirajo z servotom.
Takoj za krilom je vlečna kljuka za vleko jadralca. Izdelana je iz aluminja, z 2 vodoravnima in 1 navpično izvrtino, skozi katero servo potiska jekleno žico 1,5mm, na katero se zapne zanka vlečene vrvice. Vse to je zmonitirano na vezno ploščo 5 mm in vlepljeno prečno in vzdolžno na kontrukcijo letala.
Letalo ima vgrajeno kompletno LED osvetljavo za nočno letenje:
pristajalna luč 6 belih LED spredaj pod propelerjem,
3 x rdeča in 3 x zelene LED na konicah kril,
6 rdečih utripajočih LED na repu,
6 belih utripajočih LED pod trupom,
2 x 3 bele utripajoče LED na konicah kril.
Za vklop in način delovanje LED med letom skrbi RC stikalo, ki se krimli preko preklopnega stikala na komandi.
Pred krilom in za krilom je cca 5 mm špranja ki skrbi za dober pretok zraka in hlajenje elektronike, ki jo je v zgornjem delu trupa kar nekaj, saj je porabljenih vseh 8 kanalov, dodatno pa je monitran še alarm napetosti baterije in na enem eleronu še zaporedna vezava lokatorja "koruza alarm", ki se oglasi če na kanalu 1 minuto ni premika ročice na komandi.
Toliko vgrajene opreme seveda žal pomeni, da je model pridobil tudi na teži, saj skupaj z baterijo tehta 690 gramov.
Vendar ob (skoraj ) polni bateriji ob uporabi največjega propelerja 10x4 vseeno zadostuje za STOL letenje - ob minimalni pomoči vetra v nos se vzelta na 3 metrih asfalta in po nekaj metrih nadaljuje v visoko vertikalo.
Seveda pa široka izbira propelerev od 8 x4, 8 x 6, 9x6, do 10 x4 in tipov podvozja od 45 mm(asfalt) do 80 mm(trava) , ali celo brez podvozja omogoča različne načine in čase letenja z eno baterijo 850 mAh 3S od 10 - 20 minut.
Re: Piper J3 CUB
Super model, tudi pri nas sta oz. še letita dva. viewtopic.php?f=130&t=43061
Sicer sta v original izvedbi z depron krilom, ampak glede na letenje je pravi parkflyer. Z vgrajeno opremo sta imel krepko čez pol ure letalnega časa.
Naj ti dolgo in dobro služi model
L.P.
Sicer sta v original izvedbi z depron krilom, ampak glede na letenje je pravi parkflyer. Z vgrajeno opremo sta imel krepko čez pol ure letalnega časa.
Naj ti dolgo in dobro služi model
L.P.
Štromar ima včasih prav, elektrika pa vedno!