3D natisnjena letala
Moderator: Big A
3D natisnjena letala
Zračni boji so po mojem mnenju in dosedanjih izkušnjah modelarska kategorija z neverjetnim potencialom za napredek, saj modeli praviloma ne preživijo več kot le nekaj tekem. Gradnja novih in novih modelov je idealna osnova za izboljševanje in dopolnjevanje obstoječih ter preizkušanje novih tehnik gradnje.
Pred kakšnim letom dni sem na spletu naletel na češkega tekmovalca v zračnih bojih Stepana Dokoupila, ki je takrat ravno objavil svoj prvi 3D natisnjen model letala narejenega po pravilniku za zračne boje. Ideja in izvedba sta se mi zdeli fantastični in po krajšem razmisleku sem se odločil za nakup 3D tiskalnika in prvega od njegovih modelov.
Aktualni izbor modelov in ogromno informacij najdete na Stepanovi spletni strani: https://3dlabprint.com/index.php
Že precej obširna debata se odvija na forumu Rcgroups: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2387111
Jaz pa sem se odločil da "novo" tehnologijo objavim tudi na našem forumu, delim svoje izkušnje in morda k tovrstnim podvigom vzpodbudim še koga.
3D natisnjeni modeli so zaenkrat narejeni in primerni le za elektro pogon. Materiali, ki se uporabljajo pri gradnji in sama konstrukcija ne bi prenesla vibracij metanol motorjev. Konstrukcija modelov je v celoti natisnjena na 3D tiskalniku (brez dodatnih ojačitev).
Na mojem tiskalniku (Prusa i3 kitajskega porekla) tiskanje vseh kosov za eno letalo traja okrog 35 - 40 ur (5 printjobov ki trajajo od dobrih 6 do dobrih 12 ur).
Pred kakšnim letom dni sem na spletu naletel na češkega tekmovalca v zračnih bojih Stepana Dokoupila, ki je takrat ravno objavil svoj prvi 3D natisnjen model letala narejenega po pravilniku za zračne boje. Ideja in izvedba sta se mi zdeli fantastični in po krajšem razmisleku sem se odločil za nakup 3D tiskalnika in prvega od njegovih modelov.
Aktualni izbor modelov in ogromno informacij najdete na Stepanovi spletni strani: https://3dlabprint.com/index.php
Že precej obširna debata se odvija na forumu Rcgroups: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2387111
Jaz pa sem se odločil da "novo" tehnologijo objavim tudi na našem forumu, delim svoje izkušnje in morda k tovrstnim podvigom vzpodbudim še koga.
3D natisnjeni modeli so zaenkrat narejeni in primerni le za elektro pogon. Materiali, ki se uporabljajo pri gradnji in sama konstrukcija ne bi prenesla vibracij metanol motorjev. Konstrukcija modelov je v celoti natisnjena na 3D tiskalniku (brez dodatnih ojačitev).
Na mojem tiskalniku (Prusa i3 kitajskega porekla) tiskanje vseh kosov za eno letalo traja okrog 35 - 40 ur (5 printjobov ki trajajo od dobrih 6 do dobrih 12 ur).
Elektro pogoni delujejo na bel dim. Če beli dim uide iz pogona, ne dela več.
Re: 3D natisnjena letala
Seveda je bilo potrebno sproti tešiti radovednost in segmente letala "na suho" zlagati skupaj še preden so bili natisnjeni vsi:
Komplet oziroma vsi kosi za eno letalo pa izgleda takole
Velika prednost tiskanja z materialom PLA je enostavnost lepljenja. CA namreč odlično zlepi segmente, z uporabo aktivatorja je celoten proces lepljenja zelo enostaven in hiter.
Elektro pogoni delujejo na bel dim. Če beli dim uide iz pogona, ne dela več.
Re: 3D natisnjena letala
Tudi barvanje PLA plastike je zelo enostavno. Akrilni spreji odlično pokrijejo osnovno barvo materiala (model na spodnjih slikah je natisnjen iz materiala oranžne barve, pobarvan je z enim tankim nanosom akrilne barve v spreju).
Zadnjič spremenil cmaet, dne 08 Avg 2017, 11:45, skupaj popravljeno 1 krat.
Elektro pogoni delujejo na bel dim. Če beli dim uide iz pogona, ne dela več.
Re: 3D natisnjena letala
Kakšno šobo imaš? Kako visoke si imel sloje? Koliko % polnjenja?
A vmesne prostore med sloji, zaradi bolje trdnosti, premažeš dodatno tudi z visoko viskozno epoksidno smolo ?
Lp,
M.
Uporabno za začetnike: https://zemljevid.miharix.eu
https://tim.izdelal.si
Revija TIM ima 60 let - Če še nikoli nisi nič objavil v TIM-u, se opogumi in napiši kak prispevek(nasveti,predelave,gradnja,tekmovanja,preizkusi...).
M.
Uporabno za začetnike: https://zemljevid.miharix.eu
https://tim.izdelal.si
Revija TIM ima 60 let - Če še nikoli nisi nič objavil v TIM-u, se opogumi in napiši kak prispevek(nasveti,predelave,gradnja,tekmovanja,preizkusi...).
Re: 3D natisnjena letala
Sedaj vem, da je bila kvaliteta tiska prototipa precej pomanjkljiva:
- zaradi prenizke temperature tiska, so bile plasti nekaterih segmentov letala slabo sprijete.
- prvo letalo sem natisnil iz mateiala, ki je bil priložen tiskalniku (kasneje sem ugotovil, da je zelo krhek in na splošno veliko slabše kvalitete kot katerikoli material, ki sem ga kupil kasneje).
- največji kosi (predvsem sredinski deli kril) so se na stiku s tiskalno podlago "ukrivili", zato je bil tudi zlepljen stik teh segmentov precej slab.
Navdušen nad noviteto in poln entuziazma sem bil, kot kakšen sveže zaljubljeni smrkavec, povsem slep za (v retrospektivi) očitne pomanjkljivsti, zato je seveda sledil testni polet:
Začel se je zelo obetavno. Vzlet je bil povsem neproblematičen - letalo je vzletelo kot po tirnicah, trimanje ni bilo potrebno. Prva dva kroga sta bila bolj "previdna" - preizkušanje odzivnosti, ustreznosti nastavitev odklonov, "tipanje terena". Potem pa poln plin in - nasmešek do ušes. Dobro potegne, iz solidno odzivnega letala se je prelevilo v pravega lovca na nasprotnikove trakove ... za kakšnih 30 sekund, potem pa brez predhodnga opozorila "razpadlo" v zraku Sledila je analiza dogodka in razmišljanje o vzrokih, preizkušanje materiala na podlagi ostankov.
Naročilo novega materiala in prvi poizkus popravila: počene ali malo polomljene dele se enostavno zalepi s CA lepilom (zelo prav pride tudi gosto CA lepilo). Preveč poškodovane segmente odrežem s tanko krožno žago na "Dremlu" in jih nadomestim z novim. Simpl ko pasulj
- zaradi prenizke temperature tiska, so bile plasti nekaterih segmentov letala slabo sprijete.
- prvo letalo sem natisnil iz mateiala, ki je bil priložen tiskalniku (kasneje sem ugotovil, da je zelo krhek in na splošno veliko slabše kvalitete kot katerikoli material, ki sem ga kupil kasneje).
- največji kosi (predvsem sredinski deli kril) so se na stiku s tiskalno podlago "ukrivili", zato je bil tudi zlepljen stik teh segmentov precej slab.
Navdušen nad noviteto in poln entuziazma sem bil, kot kakšen sveže zaljubljeni smrkavec, povsem slep za (v retrospektivi) očitne pomanjkljivsti, zato je seveda sledil testni polet:
Začel se je zelo obetavno. Vzlet je bil povsem neproblematičen - letalo je vzletelo kot po tirnicah, trimanje ni bilo potrebno. Prva dva kroga sta bila bolj "previdna" - preizkušanje odzivnosti, ustreznosti nastavitev odklonov, "tipanje terena". Potem pa poln plin in - nasmešek do ušes. Dobro potegne, iz solidno odzivnega letala se je prelevilo v pravega lovca na nasprotnikove trakove ... za kakšnih 30 sekund, potem pa brez predhodnga opozorila "razpadlo" v zraku Sledila je analiza dogodka in razmišljanje o vzrokih, preizkušanje materiala na podlagi ostankov.
Naročilo novega materiala in prvi poizkus popravila: počene ali malo polomljene dele se enostavno zalepi s CA lepilom (zelo prav pride tudi gosto CA lepilo). Preveč poškodovane segmente odrežem s tanko krožno žago na "Dremlu" in jih nadomestim z novim. Simpl ko pasulj
Elektro pogoni delujejo na bel dim. Če beli dim uide iz pogona, ne dela več.
Re: 3D natisnjena letala
Šoba je 0.4 mm, višina slojev je 0.25 mm. Notranja konstrukcija je močnejša, obod pa je le en sloj širine 0.42 mm.miharix napisal/-a:
Kakšno šobo imaš? Kako visoke si imel sloje? Koliko % polnjenja?
A vmesne prostore med sloji, zaradi bolje trdnosti, premažeš dodatno tudi z visoko viskozno epoksidno smolo ?
Ne vem kakšne vmesne prostore imaš v mislih?
Elektro pogoni delujejo na bel dim. Če beli dim uide iz pogona, ne dela več.
Re: 3D natisnjena letala
V mislih imam tiste reže, ki so značilne za FDM 3D print med plastmi (layer-ji).
Čeprav pri 0.25 so te reže res že precej majhne.
V Samsonu imajo neko visoko viskozno smolo za ojačanje in glajenje 3D tiska.
Kolikor sem jo že sam preskušal print res ojača, a predmet hkrati postane manj prožen.
Čeprav pri 0.25 so te reže res že precej majhne.
V Samsonu imajo neko visoko viskozno smolo za ojačanje in glajenje 3D tiska.
Kolikor sem jo že sam preskušal print res ojača, a predmet hkrati postane manj prožen.
Lp,
M.
Uporabno za začetnike: https://zemljevid.miharix.eu
https://tim.izdelal.si
Revija TIM ima 60 let - Če še nikoli nisi nič objavil v TIM-u, se opogumi in napiši kak prispevek(nasveti,predelave,gradnja,tekmovanja,preizkusi...).
M.
Uporabno za začetnike: https://zemljevid.miharix.eu
https://tim.izdelal.si
Revija TIM ima 60 let - Če še nikoli nisi nič objavil v TIM-u, se opogumi in napiši kak prispevek(nasveti,predelave,gradnja,tekmovanja,preizkusi...).
Re: 3D natisnjena letala
Zaradi krhkosti prvih modelov iz PLA sem iskal boljšo alternativo in jo sprva našel v PETG. Na papirju boljši material, v praksi pa se je pokazalo da ima precej šibkih točk:
Material je tako elastičen, da to vpliva na letalne sposobnosti. Ob ostrih manevrih se rep letala vidno zvija, slabša je odzivnost na komande. Največja pomanjkljivost pa je lepljenje segmentov. PETG je težko lepiti - podobno kot npr lexan. Po urah in urah internetnega raziskovanja sem nabavil "lepilo", ki deluje na principu kemičnega varjenja - material na namazanem delu raztopi in v roku 24 ur oba kosa poveže v eno. V praksi je to problematično: lepilo ima izredno nizko viskoznost in se uporablja na principu kapilarnosti - lepljenca stisneš skupaj in namažeš stik. Lepilo zaradi kapilarnosti prodre v stik in ga zlepi. Površinsko deluje ustrezno, vendar s takim postopkom ne zalepi nosilcev globoko znotraj stika dveh sementov, površinsko nanašanje pred stiskanjem elementov pa zaradi izredne hlapljivosti ne pride v poštev. Gostejša lepila te vrste sicer obstajajo, vendar so dobavljiva le onstran luže, v EU pa so jih zaradi "visokega tveganja" pripravljeni poslati le ob astronomsko visokih transportnih stroških (cca 150$). Zaradi težavnosti lepljenja sem PETG zaenkrat dal na stran. Namen imam poskusiti s Polikarbonatom, a zaenkrat se najbolj obetaven zdi prav PLA, le da PLA ni enak PLA-ju ...
Material je tako elastičen, da to vpliva na letalne sposobnosti. Ob ostrih manevrih se rep letala vidno zvija, slabša je odzivnost na komande. Največja pomanjkljivost pa je lepljenje segmentov. PETG je težko lepiti - podobno kot npr lexan. Po urah in urah internetnega raziskovanja sem nabavil "lepilo", ki deluje na principu kemičnega varjenja - material na namazanem delu raztopi in v roku 24 ur oba kosa poveže v eno. V praksi je to problematično: lepilo ima izredno nizko viskoznost in se uporablja na principu kapilarnosti - lepljenca stisneš skupaj in namažeš stik. Lepilo zaradi kapilarnosti prodre v stik in ga zlepi. Površinsko deluje ustrezno, vendar s takim postopkom ne zalepi nosilcev globoko znotraj stika dveh sementov, površinsko nanašanje pred stiskanjem elementov pa zaradi izredne hlapljivosti ne pride v poštev. Gostejša lepila te vrste sicer obstajajo, vendar so dobavljiva le onstran luže, v EU pa so jih zaradi "visokega tveganja" pripravljeni poslati le ob astronomsko visokih transportnih stroških (cca 150$). Zaradi težavnosti lepljenja sem PETG zaenkrat dal na stran. Namen imam poskusiti s Polikarbonatom, a zaenkrat se najbolj obetaven zdi prav PLA, le da PLA ni enak PLA-ju ...
Zadnjič spremenil cmaet, dne 08 Jul 2016, 23:55, skupaj popravljeno 1 krat.
Elektro pogoni delujejo na bel dim. Če beli dim uide iz pogona, ne dela več.
Re: 3D natisnjena letala
V času mojega testiranja in učenja na prvih modelih, je svoje delo nadaljeval tudi Stepan. Konstrukcijo letal je od prvih modelov (Spitfire in Mustang) izboljševal in dopolnjeval preko Thunderbolta do trenutno najbolj svežega modela "Messerschmitt Bf 109T". Konstrukcijsko je odpravil največji hibi oz. pomanjkljivosti Spitfirea; krhko konstrukcijo nosu letala in problematični sistem vpenjanja kril z zatičem ter dodal še nekaj drugih izboljšav, ki olajšajo sestavljanje in uporabo.
Po njegovem zgledu sem "za probo" nabavil tudi brezbarvni PLA in ugotovil, da pigmenti v plastiki očitno precej poslabšajo konstrukcijske lastnosti, saj je prozorni PLA neverjetno trden in žilav v primerjavi z barvastimi brati.
Moj trenutni model, je končno tak, da poleg tega da se da z njim izvrstno letet, preživi tudi pristanek :
Po njegovem zgledu sem "za probo" nabavil tudi brezbarvni PLA in ugotovil, da pigmenti v plastiki očitno precej poslabšajo konstrukcijske lastnosti, saj je prozorni PLA neverjetno trden in žilav v primerjavi z barvastimi brati.
Moj trenutni model, je končno tak, da poleg tega da se da z njim izvrstno letet, preživi tudi pristanek :
Elektro pogoni delujejo na bel dim. Če beli dim uide iz pogona, ne dela več.
Re: 3D natisnjena letala
Na začetku teme sem mislil, da bo prikazan en model...in da bo toto.
Gledam naprej.
Nov model,popravila,testi materiala,...!
Zadnji prozoren 109 izgleda vrhunski.
Kar tako naprej.
Gledam naprej.
Nov model,popravila,testi materiala,...!
Zadnji prozoren 109 izgleda vrhunski.
Kar tako naprej.
www.okarbon.eu
Re: 3D natisnjena letala
... en model ... Hehe, saj veš kako je včasih pri combatu: en model, en poletbrejker napisal/-a:Na začetku teme sem mislil, da bo prikazan en model...in da bo toto.
Mislim da sem jih doslej naprintal kakšnih 10.
Elektro pogoni delujejo na bel dim. Če beli dim uide iz pogona, ne dela več.
Re: 3D natisnjena letala
Tale bf-109 mi je prav všeč
Me veseli, da končno zdržijo tudi pristanke.
Pri meni pa se modeli gradijo še po starejših metodah.. se pa printa vedno več notranje opreme
Me veseli, da končno zdržijo tudi pristanke.
Pri meni pa se modeli gradijo še po starejših metodah.. se pa printa vedno več notranje opreme
- Priponke
-
- 012.jpg (105.56 KiB) Pogledano 10703 krat
-
- 011.jpg (126.56 KiB) Pogledano 10703 krat
Flying Bastard Aircombat squadron
Re: 3D natisnjena letala
Ne vem se bo pokazalo v praksi.. na enem večjem letalu na 8ccm imam podobno vpetega in še nikoli ni bilo težav, v kombatih sem imel do sedaj večinoma v spužvi s kakšno desčico čez, da se ni zavrtel.. Nikoli mi ni bilo všeč, da tank preveč pleše po trupu še posebej pri modelih s širokim trupom, kjer je prostora nekoliko več. Ta rešitev je pa nova in še nepreverjena, tako da lahko sporočim ko sprobam. Lahko se bo gorivo malo bolj spenilo kar lahko povzroča težave, drugih težav pa nekako ne vidim.brejker napisal/-a:Vid pa a je togo vpet tank za bencin dobra ideja?
Flying Bastard Aircombat squadron
- modelarcina
- Profesor
- Prispevkov: 1038
- Pridružen: 18 Jan 2006, 13:30
- Kraj: kamnik
Re: 3D natisnjena letala
In, a se kaj nadaljuje zgodba o prozornih modelih ?
Zgleda res vrhunsko
L.P.Samo
Zgleda res vrhunsko
L.P.Samo
Štromar ima včasih prav, elektrika pa vedno!
Re: 3D natisnjena letala
Na vsaki combat tekmi sodeluje in kadar preživi so rezultati solidni
Re: 3D natisnjena letala
To je to ! Upam da bo še kak model predstavljen.
L.P.
L.P.
Štromar ima včasih prav, elektrika pa vedno!
Re: 3D natisnjena letala
Temo in objave napredka sem res pustil kar malo pri miru, kar pa nikakor ne pomeni da printer počiva.
Stepan pridno riše nove in nove modele. Vseh nimam namena kupovat, vsake toliko pa je potrebno preizkusit kaj novega.
Prva letošnja novost ki me je zamikala, je precej večji model od dosedanjih - Aichi M6A Seiran: https://3dlabprint.com/shop/aichi-m6a-seiran/
Za model sem se odločil zato, ker je pri njem poleg notranjih konstrukcijskih elementov, z "mrežo" nosilnih ojačitev prepleten tudi plašč trupa. Rešitev je odlična in ogromno pripomore k trdnosti trupa. Dosedanji modeli so bili na delu trupa izredno krhki, pri Aichiju s tem ni težav. Ukrep je bil nujen že zaradi same velikosti...
Trdnejša konstrukcija se odlično obnese. Preživi tudi malenkost trše pristanke, čeprav je letalo še vedno najbolj varno dokler je v zraku
Letalne sposobnosti so krasne, v močnem vetru pa se vpliv sunkov bolj čuti kot pri malih bratih. Ker je pogon enak (z izjemo malenkost večje kapacitete baterije), je zaradi večjih dimenzij in teže (Aichi pripravljen za vzlet tehta 1200g), malo manj hiter, vendar še vedno povsem konkurenčen tekmec na kombat sceni.
Stepan pridno riše nove in nove modele. Vseh nimam namena kupovat, vsake toliko pa je potrebno preizkusit kaj novega.
Prva letošnja novost ki me je zamikala, je precej večji model od dosedanjih - Aichi M6A Seiran: https://3dlabprint.com/shop/aichi-m6a-seiran/
Za model sem se odločil zato, ker je pri njem poleg notranjih konstrukcijskih elementov, z "mrežo" nosilnih ojačitev prepleten tudi plašč trupa. Rešitev je odlična in ogromno pripomore k trdnosti trupa. Dosedanji modeli so bili na delu trupa izredno krhki, pri Aichiju s tem ni težav. Ukrep je bil nujen že zaradi same velikosti...
Trdnejša konstrukcija se odlično obnese. Preživi tudi malenkost trše pristanke, čeprav je letalo še vedno najbolj varno dokler je v zraku
Letalne sposobnosti so krasne, v močnem vetru pa se vpliv sunkov bolj čuti kot pri malih bratih. Ker je pogon enak (z izjemo malenkost večje kapacitete baterije), je zaradi večjih dimenzij in teže (Aichi pripravljen za vzlet tehta 1200g), malo manj hiter, vendar še vedno povsem konkurenčen tekmec na kombat sceni.
Zadnjič spremenil cmaet, dne 23 Maj 2017, 19:42, skupaj popravljeno 1 krat.
Elektro pogoni delujejo na bel dim. Če beli dim uide iz pogona, ne dela več.
Re: 3D natisnjena letala
Še ena primerjava velikosti Messerschmitta in Aichija
viewtopic.php?f=41&t=90646), ki je sicer tudi ni odnesla povsem brez poškodb. Primerjava bo dovolj nazorna, če povem da je Jelenov Reppu po trku pristal, od mojega Messerschmitta pa je ostalo tole :
Končno sem imel priložnost tudi videti kaj se zgodi pri čelnem trčenju 3D natisnjenjega modela. Da je bila mera polna, sem na nebu nad Koprom uspel najti ravno Jelenovo mrcino (Reppu: Elektro pogoni delujejo na bel dim. Če beli dim uide iz pogona, ne dela več.
Re: 3D natisnjena letala
Trenutno se ukvarjam s poskusi printanja letal iz polikarbonata. Kolikor sem uspel naprintat je izjemno obetavno - material je neverjetno žilav, kar je točno to kar manjka dosedanjem PLA.
Težave mi povzroča močno krčenje materiala ki, pri tako velikih kosih kot so sestavni deli letal, povzroča dvigovanje vogalov s tiskalne mize. Na obstoječem printerju sem preizkusil vse kar lahko, nadaljnje nadgradnje se mi ne zdijo več smiselne, tako da sem se odločil za gradnjo novega... Poročilo o napredku sledi
Aja, saj res... Takole je izgledala zaloga pred zadnjo tekmo... po tekmi je na obešalniku samo še nedokončani prozorni trup in pa Morane Saulnier ki spada v kategorijo WW1
Težave mi povzroča močno krčenje materiala ki, pri tako velikih kosih kot so sestavni deli letal, povzroča dvigovanje vogalov s tiskalne mize. Na obstoječem printerju sem preizkusil vse kar lahko, nadaljnje nadgradnje se mi ne zdijo več smiselne, tako da sem se odločil za gradnjo novega... Poročilo o napredku sledi
Aja, saj res... Takole je izgledala zaloga pred zadnjo tekmo... po tekmi je na obešalniku samo še nedokončani prozorni trup in pa Morane Saulnier ki spada v kategorijo WW1
Elektro pogoni delujejo na bel dim. Če beli dim uide iz pogona, ne dela več.
Re: 3D natisnjena letala
Naročeni deli za samogradnjo novega printerja, naprintani vsi potrebni sestavni deli...
Izbrani model: Vulcanus Max 30: http://www.instructables.com/id/Vulcanu ... -3D-Print/
Bistvene prednosti pred dosedanjim klonom Pruse i3:
- bistveno močnejši grelec delovne površine; predvidene temperature potrebne za uspešen tisk polikarbonata so nad 150 stopinj. Dosedanji printer je le s težavo prilezel do 120...
- večji delovni volumen; 32x32x32 cm (sedanji 20x20x20 cm). Prednost: tisk več kosov hkrati, možnost tiska večjih kosov.
- večja natančnost in hitrost tiska
- možnost zapiranja in ogrevanja delovnega prostora. Veliki kosi polikarbonata potrebujejo toplo okolje, sicer prihaja do krivljenja in pokanja.
Med tem ko čakam na dele za tiskalnik, pa delo na letalih ne stoji...
Izbrani model: Vulcanus Max 30: http://www.instructables.com/id/Vulcanu ... -3D-Print/
Bistvene prednosti pred dosedanjim klonom Pruse i3:
- bistveno močnejši grelec delovne površine; predvidene temperature potrebne za uspešen tisk polikarbonata so nad 150 stopinj. Dosedanji printer je le s težavo prilezel do 120...
- večji delovni volumen; 32x32x32 cm (sedanji 20x20x20 cm). Prednost: tisk več kosov hkrati, možnost tiska večjih kosov.
- večja natančnost in hitrost tiska
- možnost zapiranja in ogrevanja delovnega prostora. Veliki kosi polikarbonata potrebujejo toplo okolje, sicer prihaja do krivljenja in pokanja.
Med tem ko čakam na dele za tiskalnik, pa delo na letalih ne stoji...
Elektro pogoni delujejo na bel dim. Če beli dim uide iz pogona, ne dela več.
Re: 3D natisnjena letala
Aichi me je navdušil z drugačno notranjo strukturo ki bistveno ojača celoten zunanji plašč letala.
Odločil sem se po njegovem vzoru dodelati Messerschmitta...
Izboljšave:
- ojačitev celotne konstrukcije
- odstranitev smernega krmila (pri kombatu neuporaben dodatek)
- možnost priklopa pogona z zunanjosti trupa (da ni treba na štartu po priklopu pogona še natikat kril...)
- izdelava demontažnega prednjega dela trupa. Ta del je najbolj izpostavljen in podvržen poškodbam. Demontažna izvedba bi pohitrila popravila, omogočila menjave na terenu. Poleg tega se ponuja tudi možnost uporabe različnih materialov. Največ uspeha pri tisku polikarbonata imam zaenkrat z materiali, ki so predragi da bi jih uporabljal za celotna letala - v primeru tiska samo sprednjega dela trupa iz dražjega materiala, pa razlika v ceni celega modela ni več velika... Ojačitve v stilu Aichija so zahtevale kar nekaj dela, sploh ker je dodelovanje stl datotek precej omejeno...
Odločil sem se po njegovem vzoru dodelati Messerschmitta...
Izboljšave:
- ojačitev celotne konstrukcije
- odstranitev smernega krmila (pri kombatu neuporaben dodatek)
- možnost priklopa pogona z zunanjosti trupa (da ni treba na štartu po priklopu pogona še natikat kril...)
- izdelava demontažnega prednjega dela trupa. Ta del je najbolj izpostavljen in podvržen poškodbam. Demontažna izvedba bi pohitrila popravila, omogočila menjave na terenu. Poleg tega se ponuja tudi možnost uporabe različnih materialov. Največ uspeha pri tisku polikarbonata imam zaenkrat z materiali, ki so predragi da bi jih uporabljal za celotna letala - v primeru tiska samo sprednjega dela trupa iz dražjega materiala, pa razlika v ceni celega modela ni več velika... Ojačitve v stilu Aichija so zahtevale kar nekaj dela, sploh ker je dodelovanje stl datotek precej omejeno...
Zadnjič spremenil cmaet, dne 06 Jun 2017, 09:30, skupaj popravljeno 2 krat.
Elektro pogoni delujejo na bel dim. Če beli dim uide iz pogona, ne dela več.
Re: 3D natisnjena letala
Celotna notranja konstrukcija trupa sedaj izgleda takole:
Celo šavje... Pa še zunanjost.
Luknji za prehod kablov za zunanji priklop pogona sta vidni ob koncu izpušnih cevi na levem boku trupa.
Celo šavje... Pa še zunanjost.
Luknji za prehod kablov za zunanji priklop pogona sta vidni ob koncu izpušnih cevi na levem boku trupa.
Elektro pogoni delujejo na bel dim. Če beli dim uide iz pogona, ne dela več.
Re: 3D natisnjena letala
Pozdravljen mojster
kateri kit 3D tiskalnika bi priporočil začetniku, ki bi rad uporabljal tiskalnik v modelarstvu? Kit bi znal sestaviti, če bi moral kupovati vse komponente posebej, pa ne vem.
Hvala že vnaprej za nasvet in lp, Aleš.
kateri kit 3D tiskalnika bi priporočil začetniku, ki bi rad uporabljal tiskalnik v modelarstvu? Kit bi znal sestaviti, če bi moral kupovati vse komponente posebej, pa ne vem.
Hvala že vnaprej za nasvet in lp, Aleš.