F5J sezona 2017 se bo "kmalu" zares začela, tako da je bil čas za nov model.
Novi xplorer je kot vedno evolucija oziroma poboljšava prejšnjega: krilo oziroma profil je isti od xplorerja 2, velike novosti pa so v trupu !
Z nakupom xplorerja se zraven modela dobi nekaj manjših, a še kako pomembnih delov(konektor za krilo, mizica za servote itd).
Krilo ima klasičen dizajn, in je isto kot pri prejšnjih xplorerjih, le da nekoliko lažje. Repi so eliptične oblike, višina je ostala ista kot pri prejšnjem modelu, smerno krmilo pa ima večjo površino !
Celoten avijon, krila, repi in trup so večinoma izdelani iz karbonskih vlaken in so zelo togi.
Montaža servmotorjev v krila je standardna: Luknje za povezave med servoti in krmilno površino je žal v krilu treba šele zvrtati, krmilne ročice z navojem je treba skrajšati, drugače pa je vse pripravljeno.
Za servote sem izbral JR-DS 386 cez cel avijon, s tem da bom verjetno na aleronih zamenjal z lažjim graupnerjevem DES-281 ki ima iste dimenzije.
Vse kable sem skušal čimveč skrajšati, zato sem tudi vse podaljške direktno zlotal s tanjšimi kabli. Podobno sem namesto danega DB9 konektorja uporabil lažji multiplexov konektor za povezavo med trupom in krilom.
Trup je precej različen od standardnih.
Kot prvo ima manjši prečni prerez, kar pomeni manj upora. Druga zanimivost trupa je, da je v dveh delih. Prvi del, konus, sega od motorja do prednjega roba krila. Konus se na zadnji del trupa pritrdi s silo, ujem je dovolj tesen, da se konus ne nikamor premika.
Ponavadi bi servota za smer in višino ležala nekje pod kabino. Pri takem trupu pa lahko podaljšano mizico za servote zalepimo pod krilo, kamor je dovolj prostora tudi za dva servomotorja.
Kljub velikim odprtinam za servote je trup še vedno zelo trden!
Pod kabino zato ostane dovolj prostora za večjo baterijo in/ali zato da lahko baterijo premikamo in s tem tudi težišče.
Sprejemnik je pod prednjim robom krila, dostop do njega pa je zelo hiter.
Pod "mizico" za servote ostane dovolj prostora, da lahko pritrdimo balast za model (daljše palice npr.). V primeru da potrebujemo več balasta pa lahko konus zamenjamo s takim ki ima vgrajen večji motor in težišče prilagodimo s premikanjem baterije. Za povezavo med BEC-om reglerja in sprejemnikom uporabimo navaden podaljšek za servote, da lahko konus hitro razstavimo, če je potrebno.
Pri svojem xplorerju sem za motorizacijo izbral Schambeckov Powerline micro 1015 in 40A YEP regler. Baterija bo verjetno Gens ace 3S 850mAh, mogoče 1000mAh.
Vgradnja motorja je izredno olajšana. "Firewall" je že dan in ima obliko zamaška. Kot skoraj vse v tem avijonu je tudi ta iz karbonskih vlaken. Glavna luknj za os motorja je že izdelana, potrebno je samo zvrtati par lukenj za pritrditev motorja samega. Nato je le treba od spredaj "zamašek" prilepiti.
Dvodelni trup bistveno olajša montažo opreme, več kot bi si mislil.
Glede na to, da so drugi piloti uporabljai modele s podobnim konceptom trupa celotno prejšnjo sezono ni razloga zakaj se ne bi lepo obneslo.
Trenutno xplorerju manjka samo še elisa, čim malo manj piha zato sledijo slike testnega leta
Xplorer "2017"
- Zaunkönig
- Profesor
- Prispevkov: 1473
- Pridružen: 20 Feb 2012, 09:51
- Kraj: Ljubljana
Re: Xplorer "2017"
Tele prozorne skrčke na kablih....mam skoz filing da se bo 'bliskal'
Drgač pa ja ... zelo zanimivo truplo
Drgač pa ja ... zelo zanimivo truplo
DS Day - Velika Planina Official Video ... Welcome to the Dark Side
https://youtu.be/OAtj3f9Wsv0
https://youtu.be/OAtj3f9Wsv0
Re: Xplorer "2017"
Ha ha, ni panike
Tudi če se ne vidi, je izolirano povsod kjer je treba
Tudi če se ne vidi, je izolirano povsod kjer je treba
Re: Xplorer "2017"
A nima novi xplorer drugačne, eliptične zaključke kril ??
Re: Xplorer "2017"
Razpon 3,8m in površina 81.5dm2 po podatkih proizvajalca.raktivec napisal/-a:Kaka je masa praznega in polnega?
Kaj pa razpon in površina krila?
Z baterijo 1000mAh 1380g ca. Dalo bi se še zamenjat servote in dat baterijo 850mAh bi pa blo malo pod 1350g.
Prazen je bil okrog kile, malenkost manj, če se dobro spomnim.
Samo krila za f3j imajo pobrušene uške zgledarazkent napisal/-a:A nima novi xplorer drugačne, eliptične zaključke kril ??
Re: Xplorer "2017"
Še en Explorer se sestavlja.
Prop. made by Primož Rižner. Spiner - Florian Schambeck Luftsporttechnik, motor 1025 - Florian Schambeck Luftsporttechnik.
Prop. made by Primož Rižner. Spiner - Florian Schambeck Luftsporttechnik, motor 1025 - Florian Schambeck Luftsporttechnik.
- Priponke
-
- 16682022_10209839013870786_2400674270907880976_n.jpg (58.55 KiB) Pogledano 7116 krat
-
- 16508815_10209839013830785_26647529127209739_n.jpg (67.75 KiB) Pogledano 7116 krat
http://www.slometeo.net/bezina/
Re: Xplorer "2017"
Končno je kaj več časa je model preživel v zraku. V mirnem super model, ko pa piha bo treba kar nekaj balasta noter dat
Re: Xplorer "2017"
Krstni let uspešen
- Priponke
-
- 17342669_10210172319763225_5454926855429182183_n.jpg (204.68 KiB) Pogledano 6465 krat
-
- 17309573_10210172315563120_5026106201978667082_n.jpg (251.5 KiB) Pogledano 6465 krat
-
- 17309735_10210172315643122_2280310406176502381_n.jpg (298.35 KiB) Pogledano 6465 krat
http://www.slometeo.net/bezina/