Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplovov

Moderatorji: mihah, bovi

BojanG
Razpravljalec
Prispevkov: 57
Pridružen: 16 Nov 2013, 17:41
Kraj: Maribor

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a BojanG »

bovi napisal/-a:Ampak na koncu je tehnično gledano vse skupaj relativno isti šmorn, vse spada med RV letalne naprave v zračnem prostoru.
Razlika je le v kompetentnosti uporabnika (upravljalca), njegovih izkušnjah, tehničnem zananju in sposobnosti gradnje, zgodovini, namenu itd.
Tako je, se popolnoma strinjam. Popolnoma vseeno je kaj spuščamo v zrak, samo nobenega ne smemo ogrožati.

Direktiva CAA dovoljuje letenje z brezpilotnimi zrakoplovi v nekontroliranem zračnem prostoru do 150 m in v vidnem polju upravljalca. Za brezpilotne zrakoplove z več rotorji in motorna letala to ni tako nizko, za jadralna letala pa je to vsekakor prenizko in potrebno je poiskati ustrezno rešitev.
Trenutno pa so z direktivo prepovedane pa vse letalske dejavnosti (kamor spada tudi snemanje iz zraka).
S predhodnim dovoljenjem agencije pa so omogočene letalske prireditve, kjer se bo smelo leteli tudi višje, ker bo agencija za ustrezno pripravljeno prireditev izdala NOTAM (opozorilo pilotom). S tem bodo piloti zrakoplovov s posadko opozorjeni na takšno prireditev in se bodo letenju tam izogibali. Pravzaprav je tako urejeno že ves čas samo se to ni toliko poudarjalo, ker pač ni bilo problemov.
tomaz234
Razpravljalec
Prispevkov: 189
Pridružen: 13 Okt 2012, 07:26

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a tomaz234 »

Nehajmo sami sebe v slabo voljo spravljat, modelarski klubi morajo kkakšno skupno pritožbo napisat, kajti če nas je tolko se ne smemo pustit jebat, modelarstvo mora ostati živo,
kraljrobert
Razpravljalec
Prispevkov: 117
Pridružen: 25 Nov 2004, 09:29
Kraj: KOPER

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a kraljrobert »

Ma kaj češ delat nad 150m? Če je večja skupina modelarjev imaš mir do 300m. V CTR pa je bolje da ne "šaraš" po zraku, ker imaš kaj kmalu lahko koga na vesti (ne vem, če je to komu v interesu zavoljo modelarskih užitkov). OK CTR Ljubljana je malo večji in verjamem, da bi v prihodnje kakšni modelarski klubi z CAA in KZPS (izven občutljivih območij seveda) lahko našli skupen dogovor.Ostalim CTR v Slo FIR pa se raje izogibat.
Uporabniški avatar
JozeS
Dr. Modelar
Prispevkov: 2130
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Nova Gorica, SI

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a JozeS »

Kaj konkretno pomeni "......, kadar se to zahteva." v prvem in drugem odstavku v 8. členu v "UREDBI o sistemih brezpilotnih zrakoplovov"?
LP, Jože
Priponke
160506 uredba UAS 8. clen.jpg
160506 uredba UAS 8. clen.jpg (39.39 KiB) Pogledano 12606 krat
Uporabniški avatar
bovi
Freak
Prispevkov: 671
Pridružen: 24 Jul 2009, 11:58
Kraj: Domžale

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a bovi »

To je, če AKOS (bivši APEK) tako zahteva...
AKOS je državna organizacija, Agencija, ki je pri nas pooblaščena za regulacijo in nadzor na telekomunikacijami, uporabo frekvenčnega spektra.

Recimo pri modelarjih, če se uporablja frekvence izven spektra 2.4 ali 5.8Ghz ali pri večjim močeh oddajanja itd.
Uporabniški avatar
JozeS
Dr. Modelar
Prispevkov: 2130
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Nova Gorica, SI

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a JozeS »

Hvala. LP, J.
Uporabniški avatar
JKP
Profesor
Prispevkov: 1086
Pridružen: 04 Maj 2005, 09:43
Kraj: Ptuj

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a JKP »

Pozdravljeni

Kot vodja modelarske sekcije v AK Ptuj, sem si sam prebraal parkrat tole direktivo o varnosti in mi ni bila čisto jasna...

Kontaktiral sem enega gospoda direkt na Agencijo za civilno letalstvo, ker me je zanimalo, kaj to pomeni za nas oz kako si kaj razlagat..Kako se organizirati na področju AKPtuj

Gospod vzel čas ter mi temeljito razložil točko 3....preberite si pod točko 3. dovoli se letetenje z brezpilotnimi zrakoplovi pod naslednimi pogoji...Direktiva mislim da je primerno napisana.

Predvsem pa je uperjena proti dronom...Seveda pa se tudi mi znajdemo tukaj not...

največji problem vidijo v tem, da, da bi se morali modelarji organizirati, namestiti oz določiti predstavnika in v ukviru letalske zveze doseči nekakšno osnovno šolanje oz predavanje o letalnih conah, kje se leti, kako se obnaša..Da bi oni dobili nekakšno evidenco in mi modelarji nekakšen papir, kateri dokazuje, da si podučen z postopki in deluješ v okviru letalske zveze...Z tem predavanjem bi se ločili "resni" podučeni modelarji od tistih, ki kupijo drona ali model in brez kakršnegakoli predznanja letijo in ogrožajo ostale udeležence v zračnem prometu in okolju..

Nam v AK Ptuj je dovoljeno letenje brez problema, seveda po predhodnem dogovoru vodja letenja in spremlanja NOTAM za letenje. Tako že danes letimo v AK Ptuj

Največji problem, ki ga obravnava druga agencija in je opredeljen z drugim pravilnikom pa je, da bi morali imeti vsak model registriran oz si pridobit registersko oznako.. IN TO JE ŽE V VELJAVI!
Napisano je pod točko 1 zadnji odstavek tik nad točko 2...Ta opomni na ta predpis o registraciji...


Žal me je gospod opomnil, da smo slabo organizirani in nimamo zastopnika, ki bi zagovarjal naše interese. Tako bi lahko marsikaj dosegli... Primer, da bi bil pilot-modelar registriran in ne posamezno letalo...Da bi se včlanli preko klubov v letalsko zvezo..Tako bi vseskupaj gratalo bolj organizirano...

No, tolko malo z moje strani...
Uporabniški avatar
bovi
Freak
Prispevkov: 671
Pridružen: 24 Jul 2009, 11:58
Kraj: Domžale

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a bovi »

Vse zelo drži.
Uporabniški avatar
Kladu
Profesor
Prispevkov: 1306
Pridružen: 29 Mar 2005, 15:09
Kraj: Center Evrope-Šiška
Kontakt:

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a Kladu »

Bo pač potrebno za organizirano letenje znotraj CTR-ja zaprositi KZPS zamnenje in dovoljenje. S tem se bomo modelarji morali organitirati v klube, ki bodo "kontaktna oseba" z oblastjo.

"Divje letenje" bo sedaj sankcionirano ampak le, če te dobijo oz. te prijavi prijazen sosed oz. kakšna "civilna družba za kvalitetno bivanje"
Pa kaj resno mislite, da bodo letalski inšpektorji po travnikih lovili modelarje? Saj "modelarji" letijo tudi v Krajinskem parku Ljubljansko barje kljub prepovedi ](*,)

CCA je sedaj zaščitena in je moralno in kazensko odgovornost za morebitno nesrečo prenesla na upravitelja brezpilotnega zrakoplova.
Davno nazaj smo na balso v vrstah čakali!!!!!!!!
Uporabniški avatar
tomazslo
Profesor
Prispevkov: 1369
Pridružen: 22 Jun 2010, 19:07
Kraj: Kranjska Gora
Kontakt:

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a tomazslo »

JKP napisal/-a:Pozdravljeni

Primer, da bi bil pilot-modelar registriran in ne posamezno letalo...Da bi se včlanli preko klubov v letalsko zvezo..Tako bi vseskupaj gratalo bolj organizirano...

No, tolko malo z moje strani...
Sam že od vsega začetka trdim, da bi bila dovolj članska izkaznica kluba. Na izkaznici točno piše, kdo jo izdaja in za kak namen je izdana. Samo že takrat, ko sem to napisal, je bil velik odpor nekaterih, da pač vsi niso v klubih in da letajo že leta in leta. Zagotovo je pa manjši strošek plačati članarino klubu in zavarovanje, kot vsak model posebej registrirati in odjavljati. Pa ne mi zopet razlagati, da je premalo samo plačati članarino in da moraš biti v klubu tudi aktiven, ker to je potem stvar klubske organiziranosti in ne globalne. Sam imam trenutno 28 modelov, povprečno naredim na leto cca tri do štiri nove, kakega tudi sesujem, kakega oddam. Način registracije vsakega modela posebej ni sprejemljivo, ker je to naš hobi in ne pridobitvena dejavnost.

Aja, direktiva k 18 členu zakona o letalstvu o registracijah (kot je bilo meni pojasnjeno), je trenutno "zamrznjena", tako da se to ne izvaja zaradi pritožb padalcev in zmajarjev.
Uporabniški avatar
Kladu
Profesor
Prispevkov: 1306
Pridružen: 29 Mar 2005, 15:09
Kraj: Center Evrope-Šiška
Kontakt:

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a Kladu »

Davno nazaj smo na balso v vrstah čakali!!!!!!!!
Uporabniški avatar
Marko Mencin
Freak
Prispevkov: 728
Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
Kraj: LJ-Barje
Kontakt:

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a Marko Mencin »

Zdravo!

Če imaš klub, kamor se lahko včlaniš, je OK. Problem, kot ga imamo mi Barjani in še kakšno manjše neuradno "društvo", je, da nas je premalo, da bi ga ustanavljali, ker bi bilo "vzdrževanje" le-tega predrago za tistih 15 modelarjev.
Včasih smo sicer spadali pod AK Ljubljana.
Resnica je, da smo brez krovne organizacije modelarjev, ki bi morala biti tudi član LZS, kot je to urejeno v tujini, zato tudi nismo resen sogovornik pri pripravi dokumentov.
Prek krovne organizacije bi morala biti potem urejena tudi zavarovanja modelarjev in eventuelno še modelov, pa imeti bi morali tudi pravno pomoč za incidentne primere.....
Bojim pa se, da bomo do takšne organizacije težko prišli, ker vse to zahteva posebno predanost nekaj ljudi in pa še kakšne finance, saj ti ljudje ne bodo mogli stroškov kriti iz svojega žepa.

Kar se tiče letenja v Krajinskem parku Barje, je res prepovedano, razen za to določenih lokacij (tako je navedeno v uredbi Kp Barje). Na zemljevidu Kp Barje pa je naša pista uradno vrisana (v informacijo vsem!).

LP

Marko
We is E-xperts.
kraljrobert
Razpravljalec
Prispevkov: 117
Pridružen: 25 Nov 2004, 09:29
Kraj: KOPER

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a kraljrobert »

Razvrstitev zračnega prostora v kategorije in uveba kontroliranih con okrog letališč (t.i. CTR) ima svoj namen. Po eni strani te omejuje (prepoveduje), po drugi pa ti pove, kje določene vragolije lahko počneš. Na nek način si zaščiten, le ozaveščenost je potrebna in malo dobre volje. Modelarstvo upam, da še vedno je in da bo ostalo inkubator za bodoče kadre v letalski branži. Zato ni nič narobe, da se tudi modelarji malo pozanimate, kako, kje in na podlagi kakšnih pravil poteka dogajanje tam kjer se nahajajo tudi vaši/naši modeli. Za tiste, ki pa jim je nekaj malo dodatnega znanja (izven delavnice in lokalnega travnika) odveč, pa morda misel, da si včasih tudi kakšen RC avtomobilček šel probat na avtocesto oz. hitro cesto, "če ni bilo prometa" - a si danes to kdo drzne? Če ne, zakaj ne? Zaradi grožnje s kaznijo s strani prometne policije ali kakšnega drugega razloga? Globa je še najmanj.
Uporabniški avatar
Pisaneli
Dr. Modelar
Prispevkov: 3509
Pridružen: 13 Sep 2006, 20:47
Kraj: Žiče-Slov. Konjice

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a Pisaneli »

Marko Mencin napisal/-a: Resnica je, da smo brez krovne organizacije modelarjev, ki bi morala biti tudi član LZS, kot je to urejeno v tujini, zato tudi nismo resen sogovornik pri pripravi dokumentov.
Pozdrav

Tu nekako vidim predsednike društev in klubov, da pristopijo k realizaciji krovne organizacije in nato predlagajo uradnega zastopnika modelarjev.
Fear of a Flat Planet.
-slopescream-
Uporabniški avatar
tomazslo
Profesor
Prispevkov: 1369
Pridružen: 22 Jun 2010, 19:07
Kraj: Kranjska Gora
Kontakt:

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a tomazslo »

Marko Mencin napisal/-a:Zdravo!

Če imaš klub, kamor se lahko včlaniš, je OK. Problem, kot ga imamo mi Barjani in še kakšno manjše neuradno "društvo", je, da nas je premalo, da bi ga ustanavljali, ker bi bilo "vzdrževanje" le-tega predrago za tistih 15 modelarjev.
Poglej, tudi pri nas nas je premalo za klub in smo pač včlanjeni v enem od bližnjih klubov...mislim da je podobno tudi še kje, vsaj za ene vem...vendar imamo licenco (članska izkaznica) in to je prednost in verjetno tudi rešitev za nas modelarje. Prav vedno se lahko izkažemo pred pristojnimi organi, da nismo "fičfiriči" in tudi zavarovanje imamo urejeno preko kluba. Torej lahko zagovarjamo, da se zakonodaja okoli registracije spremeni v to smer, da smo v registru mi (saj tako ali tako smo že z izdajo izkaznice) in ne naši modelčki, ki jih pač dograjujemo, spreminjamo menjamo ali podobno. Nebi se spuščal v polemike, koliko smo aktivni v matičnem klubu ali koliko ne, dejstvo je, da smo v registru, kar nam lahko pomaga pri nadalnjih usklajevanjih.
mk47
Začetnik
Prispevkov: 9
Pridružen: 12 Okt 2010, 22:03

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a mk47 »

Offshore napisal/-a:Jeb*ote dronarji,ima Muri prav,me ima da bi tudi sam kupil motilec :ratata: :grrrrrrrrrrr:
Zakaj so droni problem? Problem je vsak neodgovoren posameznik, ki ogroža ostale, neglede na tip modela.

Direktiva je skropucalo, predvidevam pa, da letenja nad neobljudenimi lokacijami ne bo noben kontroliral, ker dejansko nikogar ne ogrožaš (urbana okolja so pa druga zgodba). Razen če nalogo prevzamejo občinska redarstva. Potem bojo pa preglednim ravninam z radarji dodali še travnike in polja, kjer se taki (po novem kaznivi) poleti največkrat dogajajo.
N0t0ri0us
Tekmovalec
Prispevkov: 417
Pridružen: 23 Dec 2010, 11:59
Kraj: Škofja Loka

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a N0t0ri0us »

Sem prebral že 3x in mi ni čisto jasno.

Po novem zakonu je prepovedano kakršno koli letenje nad ljudmi in poseljenimi območji itd. Pod 250g lahko letiš kjerkoli.
nad 250g pa lahko letiš na neposeljenih območjih in ne v bližini ljudi in samo v vidnem polju 500/150m.
Prepovedano je snemanje iz zraka.. Se pod snemanje šteje tudi fpv?

Če prav razumem se za neko epp letalo ki ga vozim za hobi prav nič ne spremeni, če sem le vozil na normalnih krajih in pogojih.

Sem kaj narobe razumel?
Uporabniški avatar
tomazslo
Profesor
Prispevkov: 1369
Pridružen: 22 Jun 2010, 19:07
Kraj: Kranjska Gora
Kontakt:

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a tomazslo »

N0t0ri0us napisal/-a:
Če prav razumem se za neko epp letalo ki ga vozim za hobi prav nič ne spremeni, če sem le vozil na normalnih krajih in pogojih.

Sem kaj narobe razumel?
V bistvu se kaj dosti za nas ne spremni, edino okoli registracij, oziroma oznak še ni dorečeno. Že sedaj je snemanje opredeljeno v drugih zakonih in je v direktivi samo prepisano od tam, enako velja za uporabo frekvenčnega pasu. Kar se FPV tiče že po današnji zakonodaji to ni bilo čisto legalno možno, bi bilo pa dobro, da bi se pri sprejemanju zakonodaje upoštevalo tudi to področje in se nekako dovoli pod določenimi pogoji tudi za ljubiteljsko (modelarsko) frcanje na daljše razdalje, pod kolikor toliko sprejemljivimi pogoji. So pa bile že poslane določene možne rešitve in verjetno se bo to tudi upoštevalo pri pripravi ustreznih podzakonskih aktih v zakonu o letalstvu. Ker se vse skupaj nanaša na več zakonov je trenutno možno to področje urejati le z direktivo, oziroma uredbo.
G.Erjavec
Začetnik
Prispevkov: 18
Pridružen: 12 Dec 2015, 15:41

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a G.Erjavec »

Pozdravljeni

Sploh ne vem kje bi začel, najbolje je da kar prodam vse kar imam ter nehati delati stvari ki jih imam rad,
se sprijaznim z dejstvom da se v Sloveniji pač ne bo več snemalo iz zraka ko sem končno začel delati lepe posnetke.
Prodam tudi par letal po akcijski ceni ker ne mislim paziti na muhe v zraku ker so tudi muhe živali, ter ker lahko letim 30m stran od ljudi in še razmišljam kako vzleteti letalo 30m stan od mene ter pristati 30m stan od mene ker sem sam človek in se moram sam sebe izogibat za 30m. No ja vsaj shujšal bom zaradi vse te hoje.
Sprijazniti se moram da bomo vedno za časom. Imamo podoben primer kot so ga imeli Novozelandci če gdo spremlja Brucea z rc model reviews.
Ne gre se za to da se da zakonu izogibat ter da bo izredno težko napisati nekomu kazen gre se za principe in to da je z to direktivo država lenobno zaščitila samo sebe,
Zakaj bi morali nastradati modelarji ki nimamo praktično nič z problematiko "dronov" že sama definicija me pogreje, moji multirotorji niso avtonomni, ne letijo brez mene in niso droni.
V vsak svoj model vsak od nas vloži veliko truda in ponosa in se ponavadi obnašamo zelo odgovorno, modelar sem že od malega in nisem imel enega incidenta.
Razumem da zato ker se da kupiti fantoma in podobne "igrače" nastane velik problem neizkušenih "opraviteljev" ki jih z lahkoto zasledimo kako letijo nad koncerti, maratoni itd. (upam da nisem užalil koga)
Ne razumem zakaj se ne naredi tako da se vsak polnoleten vpiše v register ter dobi svojo številko, številko z veseljem dam na vse svoje modele in za njih odgovarjam kot odrasla oseba. Za mladoletne lahko odgovornost prevzamejo starši oz. odrasla oseba itd. Problem z droni rešen ker ko bo prvi problem in prvi fant na sodišču zaradi dejanske po neumnosti nesreče ali ogrožanja se bojo hitro zresnili.
Ne sprejem dejstva da se omejuje napredek, multirotorji ki so povzročitelji te direktive imajo tako velik potencial katerega se vsi zavedamo, zanimivo bi bilo mnenje od firm kot so Videokopter, Videa, Kaliopa itd,... (glede na to da se zanašajo na snemanje iz zraka.

Kot je rekel admin, mislim da je treba stvari pristopiti konstruktivno ter rešiti zadevo na odgovoren način, če bomo kričali in nasprotovali ne bomo nič dosegli, resno ne želim biti kriminalec pa tudi če samo formalno.
Uporabniški avatar
goodhunting
Freak
Prispevkov: 864
Pridružen: 10 Apr 2011, 16:14

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a goodhunting »

ma jaz mislim da stvar res ni tako kriticna... se najmanj pa da je sedaj treba vse prodat pa zacet zbirat znamke....
Tale uredba bo samo urejala kaj se sme kot hobi... kjer se reci drasticno ne spremenijo.. in kaj se mora narediti, da se lahko leti tudi v komercijalne namene. Ne vem zakaj tak odpor proti temu, da se skusa nekaj urediti kar do sedaj ni bilo urejeno...
Ja bo treba se enkrat prebrat osnovne ureditve... in mogoce se prebrat kaj drugega kar mogoce kdo od nas ni poznal do sedaj... in se malo bolj organizirat...
nic drasticnega... samo malo pozitivne volje je potrebno pokazat...
G.Erjavec
Začetnik
Prispevkov: 18
Pridružen: 12 Dec 2015, 15:41

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a G.Erjavec »

goodhunting napisal/-a:ma jaz mislim da stvar res ni tako kriticna... se najmanj pa da je sedaj treba vse prodat pa zacet zbirat znamke....
Tale uredba bo samo urejala kaj se sme kot hobi... kjer se reci drasticno ne spremenijo.. in kaj se mora narediti, da se lahko leti tudi v komercijalne namene. Ne vem zakaj tak odpor proti temu, da se skusa nekaj urediti kar do sedaj ni bilo urejeno...
Ja bo treba se enkrat prebrat osnovne ureditve... in mogoce se prebrat kaj drugega kar mogoce kdo od nas ni poznal do sedaj... in se malo bolj organizirat...
nic drasticnega... samo malo pozitivne volje je potrebno pokazat...

Haha, se strinjam, pozitivna volja prevlada. In ne ne prodam ničesar ;) letel bom pa tudi če me zaprejo haha.

Resnično upam da je to samo začasna direktiva ker so morali "poštukati" ter čakajo kaj si bo evropska unija zamislila in bomo prevzeli evropske zakone.

LP
Uporabniški avatar
AlesZ
Dr. Modelar
Prispevkov: 3220
Pridružen: 22 Maj 2002, 01:00
Kraj: Ljubljana

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a AlesZ »

ter čakajo kaj si bo evropska unija zamislila in bomo prevzeli evropske zakone.
......dejansko to ni tako,čeprav priznam,da sam isto rečem za marsikatero stvar...bo EU.Ampak kdo je to Europa,dejansko smo to mi in naši "europoslanci" ki že kako desetletje lepo živijo zunaj in baje delujejo v našem interesu.......pa smo spet na istem,bo .......
Slika
N0t0ri0us
Tekmovalec
Prispevkov: 417
Pridružen: 23 Dec 2010, 11:59
Kraj: Škofja Loka

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a N0t0ri0us »

Močno dvomim, da bodo policisti/inšpektorji hodili po modelarskih stezah, jadralnih pobočjih ali pa lokalnimi nenaseljenimi travinki in tam lovili ljudi, ki bodo leteli previsoko oziroma predaleč stran. Dokler bodo stvari v mejah normale mislim da se nimamo ničesar bati.

ta direktiva je verjetno namenjena pacientom, kateri letijo nad kupom ljudi - koncerti, tekme, turistične destinacije in pa kakega pogumnega mulca, kateri hodi gledat kaj delajo sosedi. Koliko kazni bodo napisali ne vem, se bodo pa MOGOČE neodgovorni lastniki dronov malo vprašali ali smem letei tukaj.. Nenazadnje če bo kdo klicl policijo, bodo lahko zaradi tega tudi kaznovani, kar pa do sedaj ni bilo podlage.

Nedolgo nazaj sem bil na Ljubljanskem gradu, kjer je nek tipični droner prišel na grad in lebdel 30m visoko nad množico ljudi. Da o otvoritvi lučk na Prešecu ne govorim. Ljudje se niso mogli premikat zaradi gneče, nad njimi pa spet nekdo z multirotorjem. Če bi takrat šlo kaj narobe, garantirano dobi stvar nekdo na glavo.

Smo pa sedaj zaradi teh ljudi vsi v istem košu, kar je bilo za pričakovat.
Vsaj 150 metrov stran od skupine ljudi
Letenje omenjenih letalnikov je tako dovoljeno le za šport in rekreacijo, in sicer tam, kjer ni objektov in ljudi, ter na območju, kjer so pomožni objekti ali objekti, ki niso namenjeni bivanju ljudi. Tovrstni poleti se lahko izvajajo le podnevi, pred poletom pa je treba preveriti, ali vsi sistemi pravilno delujejo, pridobiti vse potrebne informacije za načrtovani polet in se prepričati, da meteorološke in druge razmere zagotavljajo varno izvedbo letenja.

Med samim letenjem mora uporabnik zagotoviti varno razdaljo med letalnikom ter ljudmi, živalmi, objekti, vozili, plovili, drugimi zrakoplovi, cestami, železniškimi progami, vodnimi potmi ali daljnovodi in ki ne sme biti manjša od 30 metrov. Minimalna oddaljenost letalnika od skupine ljudi, za kar se šteje več kot 12 ljudi, pa mora biti vsaj 150 metrov.

Brezpilotni letalnik mora ob tem biti znotraj vidnega polja upravljavca, a ne več kot 500 metrov. Polet se mora prav tako izvajati znotraj nadzorovanega zračnega prostora ali v skladu z dogovorom Kontrole zračnega prometa Slovenije in do višine 150 metrov nad terenom. Zrakoplovi splošnega letalstva pa imajo vedno prednost pred brezpilotnimi zrakoplovi.

S seboj potrebujete tudi spremljevalca
Če upravljavec leti s sistemom FPV, ki ima nameščeno kamero, lahko polete izvaja samo v spremstvu opazovalca. Njega mora seznaniti z vsemi pomembnimi podrobnostmi letenja, najmanj z višino in načrtovano potjo.

Opazovalec pa mora med letenjem vzdrževati neprekinjen vidni stik z letalnikom in upravljavca opozarjati na odstopanja od načrtovanega poleta, mogoče kršitve minimalne razdalje in druge zadeve, pomembne za varno izvajanje poleta. Opazovalec in upravljavec morata ob tem biti na razdalji, ki omogoča nemoteno glasovno sporazumevanje brez tehničnih pripomočkov.

V primeru letenja s FPV-jem znotraj radija 200 metrov, do višine 50 metrov in maso brezpilotnega zrakoplova do pet kilogramov v območju prvega razreda lahko upravljavec leti tudi sam, če ima že vsaj pet ur izkušenj s FPV-letenjem z opazovalcem na poznanem terenu. V primeru športnih dejavnosti, kadar je na območju več upravljavcev s sistemom FPV hkrati, pa je opazovalec lahko le eden.
Vidim, da je tudi FPV dovoljen. Direktiva niti ni tako grozna, kot to nekateri govorijo.
Uporabniški avatar
JozeS
Dr. Modelar
Prispevkov: 2130
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Nova Gorica, SI

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a JozeS »

Ministrstvo za Infrastrukturo
Predlog predpisa
Uredba o sistemih brezpilotnih zrakoplovov:

https://e-uprava.gov.si/drzava-in-druzb ... ml?id=7217

Komentarje zbirajo 15 dni od objave, to je še do danes 20.5.2016, nato sledi medresorsko usklajevanje.


LP, Jože
Priponke
160520 Uredba o SBZ..jpg
160520 Uredba o SBZ..jpg (31.34 KiB) Pogledano 11783 krat
scrat
Profesor
Prispevkov: 1942
Pridružen: 04 Jun 2011, 11:59

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a scrat »

N0t0ri0us napisal/-a:Močno dvomim, da bodo policisti/inšpektorji hodili po modelarskih stezah, jadralnih pobočjih ali pa lokalnimi nenaseljenimi travinki in tam lovili ljudi, ki bodo leteli previsoko oziroma predaleč stran. Dokler bodo stvari v mejah normale mislim da se nimamo ničesar bati.

ta direktiva je verjetno namenjena pacientom, kateri letijo nad kupom ljudi - koncerti, tekme, turistične destinacije in pa kakega pogumnega mulca, kateri hodi gledat kaj delajo sosedi. Koliko kazni bodo napisali ne vem, se bodo pa MOGOČE neodgovorni lastniki dronov malo vprašali ali smem letei tukaj.. Nenazadnje če bo kdo klicl policijo, bodo lahko zaradi tega tudi kaznovani, kar pa do sedaj ni bilo podlage.

Nedolgo nazaj sem bil na Ljubljanskem gradu, kjer je nek tipični droner prišel na grad in lebdel 30m visoko nad množico ljudi. Da o otvoritvi lučk na Prešecu ne govorim. Ljudje se niso mogli premikat zaradi gneče, nad njimi pa spet nekdo z multirotorjem. Če bi takrat šlo kaj narobe, garantirano dobi stvar nekdo na glavo.

Smo pa sedaj zaradi teh ljudi vsi v istem košu, kar je bilo za pričakovat.
Vsaj 150 metrov stran od skupine ljudi
Letenje omenjenih letalnikov je tako dovoljeno le za šport in rekreacijo, in sicer tam, kjer ni objektov in ljudi, ter na območju, kjer so pomožni objekti ali objekti, ki niso namenjeni bivanju ljudi. Tovrstni poleti se lahko izvajajo le podnevi, pred poletom pa je treba preveriti, ali vsi sistemi pravilno delujejo, pridobiti vse potrebne informacije za načrtovani polet in se prepričati, da meteorološke in druge razmere zagotavljajo varno izvedbo letenja.

Med samim letenjem mora uporabnik zagotoviti varno razdaljo med letalnikom ter ljudmi, živalmi, objekti, vozili, plovili, drugimi zrakoplovi, cestami, železniškimi progami, vodnimi potmi ali daljnovodi in ki ne sme biti manjša od 30 metrov. Minimalna oddaljenost letalnika od skupine ljudi, za kar se šteje več kot 12 ljudi, pa mora biti vsaj 150 metrov.

Brezpilotni letalnik mora ob tem biti znotraj vidnega polja upravljavca, a ne več kot 500 metrov. Polet se mora prav tako izvajati znotraj nadzorovanega zračnega prostora ali v skladu z dogovorom Kontrole zračnega prometa Slovenije in do višine 150 metrov nad terenom. Zrakoplovi splošnega letalstva pa imajo vedno prednost pred brezpilotnimi zrakoplovi.

S seboj potrebujete tudi spremljevalca
Če upravljavec leti s sistemom FPV, ki ima nameščeno kamero, lahko polete izvaja samo v spremstvu opazovalca. Njega mora seznaniti z vsemi pomembnimi podrobnostmi letenja, najmanj z višino in načrtovano potjo.

Opazovalec pa mora med letenjem vzdrževati neprekinjen vidni stik z letalnikom in upravljavca opozarjati na odstopanja od načrtovanega poleta, mogoče kršitve minimalne razdalje in druge zadeve, pomembne za varno izvajanje poleta. Opazovalec in upravljavec morata ob tem biti na razdalji, ki omogoča nemoteno glasovno sporazumevanje brez tehničnih pripomočkov.

V primeru letenja s FPV-jem znotraj radija 200 metrov, do višine 50 metrov in maso brezpilotnega zrakoplova do pet kilogramov v območju prvega razreda lahko upravljavec leti tudi sam, če ima že vsaj pet ur izkušenj s FPV-letenjem z opazovalcem na poznanem terenu. V primeru športnih dejavnosti, kadar je na območju več upravljavcev s sistemom FPV hkrati, pa je opazovalec lahko le eden.
Vidim, da je tudi FPV dovoljen. Direktiva niti ni tako grozna, kot to nekateri govorijo.
Saj direktiva ni tako rigorozna. Problem ta trenutek je, ker moraš vsako letalno napravo registirati...to pa ne bo tako lahko narest ob vseh papirjih, ki jih moraš predložit...tako, da ta trenutek ne smeš leteti nikjer (spodnji zapis):

Pozdravljeni vsi ljubitelji modelarstva in ostali naši podporniki.

Po trenutno veljavnih predpisih letenje z brezpilotniki (modeli, droni, UAV) ni možno, razen če ni letalna naprava vpisana v register zrakoplovov RS.
Potrdilo o vpisu v register lahko pridobite, če se po pošti poda vloga s prilogami, na vložišče Javne agencije za civilno letalstvo
RS, Kotnikova 19 a, 1000 Ljubljana.
To predpisuje Pravilnik o oznaki državne pripadnosti, registrskih in drugih oznakah na civilnih zrakoplovih (Ur. l. RS, št. 88/2014,
12/2015, 90/2015), ki ga je pripravilo, sprejelo in spreminjalo Ministrstvo za infrastrukturo - sektor za letalstvo in je veljaven.
To morajo spoštovati na Javni agenciji za civilno letalstvo, kot tudi lastniki in operaterji brezpilotnih letalnih naprav, modelarji
in drugi, ne glede na težo (tudi pod 250g!).
Potrdilo o vpisu v register je potrebno za vsako letenje brezpilotnih letalnih naprav in ne samo za izvajanje del v zraku.
To pomeni za vse letenje, tako športno-rekreativno, kot za komercialno in raziskovalno, brez izjeme.

Register je namenjen zrakoplovom s posadko, zato postopka praktično skoraj ni možno izpeljati.

Torej, v Republiki Sloveniji ni možno legalno leteti z modeli.
Odgovori

Vrni se na Predpisi in zakonodaja o brezpilotnikih v Sloveniji in po svetu