Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplovov

Moderatorji: mihah, bovi

Uporabniški avatar
bovi
Freak
Prispevkov: 671
Pridružen: 24 Jul 2009, 11:58
Kraj: Domžale

Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplovov

Odgovor Napisal/-a bovi »

Dne 13.5.2016 je Javna agencija za civilno letalstvo RS (CAA) izdala Direktivo o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplovov. Direktiva o varnosti velja do izdaje predpisa, ki bo celovito uredil področje brezpilotnih zrakoplovov.
Priponke
Direktiva_o_varnosti_droni2016.pdf
(247.68 KiB) Prenešeno 393 krat
Uporabniški avatar
bovi
Freak
Prispevkov: 671
Pridružen: 24 Jul 2009, 11:58
Kraj: Domžale

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a bovi »

Višina max 150m/500ft agl.
Ni letenja v CTR.
Uporabniški avatar
Offshore
Dr. Modelar
Prispevkov: 6684
Pridružen: 23 Avg 2005, 14:24

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a Offshore »

150m? :roll: #-o ...in kako naj vem kdaj sem jaz s svojim motornjakom višje kot 150m???
Nimam ne na modelu in ne na komandi kakih "variometrov" ](*,)

..in še za laike,kaj zaboga je CTR??
Uporabniški avatar
gusar
Freak
Prispevkov: 828
Pridružen: 05 Dec 2004, 12:19
Kraj: Štajerska

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a gusar »

Offshore napisal/-a:150m? :roll: #-o ...in kako naj vem kdaj sem jaz s svojim motornjakom višje kot 150m???
Nimam ne na modelu in ne na komandi kakih "variometrov" ](*,)

..in še za laike,kaj zaboga je CTR??


To je območje katerega si je elita uzakonila za svoje ozemlje in zrak :-$
Pa smo v istem košu z dronarji.........adijo tradicionalno modelarstvo ](*,)

Operater mora pridobiti dovoljenje za uporabo radiofrekvenčnega spektra ??.......lahko kdo odgovori kaj pri hud...to pomeni ](*,)
MKM
Uporabniški avatar
gusar
Freak
Prispevkov: 828
Pridružen: 05 Dec 2004, 12:19
Kraj: Štajerska

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a gusar »

bovi napisal/-a:Dne 13.5.2016 je Javna agencija za civilno letalstvo RS (CAA) izdala Direktivo o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplovov. Direktiva o varnosti velja do izdaje predpisa, ki bo celovito uredil področje brezpilotnih zrakoplovov.
Lahko bi vse lepo prepisali in se ne delali kekce, razen če bodo pogruntali zraven kakšno slo bedarijo #-o

http://www.austrianaviation.net/news-re ... zeuge.html
MKM
BojanG
Razpravljalec
Prispevkov: 57
Pridružen: 16 Nov 2013, 17:41
Kraj: Maribor

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a BojanG »

bovi napisal/-a:Višina max 150m/500ft agl.
Ni letenja v CTR.
V direktivi piše: "Zagotoviti, da se polet brezpilotnega zrakoplova odvija zunaj kontroliranega zračnega prostora, ali v skladu z dogovorom KZPS d.o.o., in do višine 150 metrov nad terenom;"

Za letenje v CTR je torej potreben dogovor s KZPS d.o.o.
Uporabniški avatar
gusar
Freak
Prispevkov: 828
Pridružen: 05 Dec 2004, 12:19
Kraj: Štajerska

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a gusar »

BojanG napisal/-a:
bovi napisal/-a:Višina max 150m/500ft agl.
Ni letenja v CTR.
V direktivi piše: "Zagotoviti, da se polet brezpilotnega zrakoplova odvija zunaj kontroliranega zračnega prostora, ali v skladu z dogovorom KZPS d.o.o., in do višine 150 metrov nad terenom;"

Za letenje v CTR je torej potreben dogovor s KZPS d.o.o.
Konkretno pri nas je to G nekontrolirani zračni prostor ki sega do 750m ......direktiva dovoljuje za modele 150m ...toraj rabiš tudi v G prostoru dovoljenje KZPS

http://www.austrianaviation.net/news-re ... zeuge.html
MKM
Uporabniški avatar
THE DOCTOR
Freak
Prispevkov: 853
Pridružen: 04 Jun 2008, 19:33

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a THE DOCTOR »

Sej ne morajo dokazat nič od tega, višina,oddaljenost...
Vse je samo subjektivna oceana, ki pa pravno ....
Radarjev pa kolikor jaz vem še ni takšnih ki bi ptiče štel...
Bile so glave s pedli, komande so imele dolge antene in quartze ter letelo se je na metanol
Uporabniški avatar
bovi
Freak
Prispevkov: 671
Pridružen: 24 Jul 2009, 11:58
Kraj: Domžale

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a bovi »

Letenje v CTR bo možno, če pridobljeno dovoljenje s strani KZPS,

Kaj to v praksi najbrž pomeni in kako zadeve vidim jaz?
To pomeni, da bo KZPS dovoljevala letenje le na "registriranih" modelarskih vzletiščih" pod določenimi pogoji, kot je sprotna najava in dovoljena maksimalna višina za določen čas letenja na pisti.
Torej za dovoljenje in registracijo modelarskega vzletišča je/bi bila potrebna pogodba med modelarskim klubom, KZPS in CAA, tripartitna pogodba.

Kje je razlika me Direktivo in Uredbo?
- Direktiva ne omogoča nikomur neposredno letenje v CTR, brez dovoljenja KZPS.
- Uredba pa naj bi omogočala, da se lahko leti tudi v CTR, vendar največ do višine 45m in izven kroga 5km od ARP, za vse brez posebnega dovoljenja KZPS.
ARP (Airport reference point) je referenčna točka, po navadi sredi letališke steze ali sečišča vseh uporabnih vzletno pristajalnih stez.
Uporabniški avatar
bovi
Freak
Prispevkov: 671
Pridružen: 24 Jul 2009, 11:58
Kraj: Domžale

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a bovi »

THE DOCTOR napisal/-a:Sej ne morajo dokazat nič od tega, višina,oddaljenost...
Vse je samo subjektivna oceana, ki pa pravno ....
Radarjev pa kolikor jaz vem še ni takšnih ki bi ptiče štel...
Ni čisto tako.
Inšpektor je uradna oseba z pooblastili in tej "uradni osebi se upravičeno verjame"...
Osebno mislim, da ne bo nihče ne bo nikogar kaznoval, če bo vse v mejah normale, to tudi pomeni par 10m gor ali dol in podobno. Saj to ni namen te Direktive.
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Prebral sem direktivo in moram priznati, da nisem dovolj pravnika, da bi vse razumel.

Kot povprečen letalski modelar si zadevo razlagam takole:
Kaj smem?
- Leteti z letalskim modelom lažjim od 5 kg
- Za šport in rekreacijo na področju razreda I. in II.
- Le podnevi!
- Pred poletom se moram prepričati o pravilnem delovanju sistema
- Pred poletom moram pridobiti vse potrebne informacije za načrtovani polet in se prepričati, da meteorološke in druge razmere na območju leta zagotavljajo njegovo varno izvedbo (pogledam NOTAM)
- Ne smem se približati ljudem, živalim, objektom, vozilom,..ipd...in skupini ljudi večji od 12 oseb.
- Letim lahko samo v vidnem polju in ne dlje od 500 metrov.

Kaj ne smem?

- Ne smem snemati s kamero pritrjeno na modelu
- Ne smem leteti na področju razreda III in IV.

Koliko me lahko stane kršenje?

- Če nimam dovoljenja pristojnega organa od 300,00€ do 600,00€
- Če let ne najavim službi zračnega prometa (FPL), od 300,00€ do 600,00€
- Če snemam iz zraka brez ustreznega dovoljenja, od 250,00€ do 600,00€
- Če letim z zrakoplovom ki nima oznake državne pripadnosti »S5«, od 250,00€ do 600,00€
Za povzročitev splošne nevarnosti po 314.členu Kazenskega zakonika pa lahko končam tudi v zaporu!
Ob tem imam nekaj pomislekov na zadeve, ki se mi zdijo nedorečene, dvoumne in nekater celo bles..hkm, kako naj se izrazim, da piscev ne bi užalil?... ne najdem primerne lepe besede.

Tale je hecna: ".. se približati živalim, ...
Recimo, na dovoljeni višin, na dovoljenem prostoru krožim s SAL modelom v termičnem balončku in se mi pridruži Kanja! Torej moram odleteti proč, ali kaj? In kaj se zgodi, če kanja poleti za menoj? Ni smešno, to se mi je že dogajalo!
Ali pa, iščem termiko, kuzla me liže, pa zagledam tri kanje v stebru.. a ker so bolj ali manj v isti višini, se jim po določilu te direktive (približati se živalim), ne smem pridružiti?! In seveda potem sem primoran iskati termične balončke in krtove prdce v "višini marjetic."

Zelo rad podoživim polet tako, da na model namestim kamero in posnamem polet s ptičje perspektive in kasneje uživam ob gledanju posnetkov. Ne z namenom profesionalne rabe posnetkov, vohunjenja za sosedi ali kaj podobnega, ampak za lastno zabavo in arhiv letenja. In sedaj je tega konec, razen če dobim dovoljenje. Mislim, ej?!

Kot vidim, so imeli tvorci direktive pred očmi izključno te frdamane leteče pajke in se sprašujem, če kdo od njih sploh ve kaj je pravo letalsko modelarstvo...iz lastne osebne izkušnje mislim, ne iz Interneta, časopisnih objav, prispevkov na raznih medijskih portalih in youtubovih filmov. Bojim se, da ne in da se tega tudi ne zavedajo. Običajno je tisti ki najmanj ve o neki zadevi tudi najbolj pameten. (Nasprotno od izreka" Vem, da nič ne vem!")

Kako naj jaz svoj polet, ki je zgolj za zabavo načrtujem? Kako naj vnaprej načrtujem jadranje, ki je tako nepredvidljivo?

Kako naj za vsak polet pridobim vse meteo informacije in gledam NOTAM, če pa poleti trajajo par deset minut in si tudi sledijo v tako kratkih razmakih? VSAK polet... groza. Bolje vi se slišalo "Pred letenjem"... recimo letel bom v presledkih celo dopoldne...

Skratka vidi se, da je prvenstveno vse pisano za multikopterje ki letijo za snemanja, zato se še enkrat sprašujem, če je kdorkoli videl, kako sem pred letom ali več napisal, da je treba najprej definirati te frčeče zadeve in jih ločiti, ter tudi ločeno obravnavati. Tako pa smo klasični modelarji z običajnimi modeli, ki desetletja niso povzročali panike kakršno povzročako današnji "droni", obravnavani sedaj enako, ter s temi direktivami zares hudo, hudo prikrajšani za užitke v našem hobiju. Kar naenkrat smo postali tako zelo nevarni, da nas zakonodaja potisnila z eno veliko železobetonsko pokrovko k tlem. Za lift, ki nas popelje skozi luknjo v tej pokrovki, pa je potrebno kup birokratskih postopkov, zaprosil, obvestil, dovoljenj... Če pa smuknem mimo, v prostor, ki nam je bil desetletja varen dom, pa nam sedaj grozijo kazni od 250,00€ do zapora!

Res, res vedno bolj razumem, kaj mislijo ljudje, kadar napišejo "BANANA REPUBLIAK".
Zakaj tako? Ker izumitelji paragrafov enostavno niso dovolj strokovni in naredijo vse tako "na povšal".. kot bi kak modelar rekel: "od oka prbližn genau"... tako se lahko pošmirgla balza, ne moreš pa tako pisati zakonov (okej "direktiva" v konkretnem primeru), ki morajo biti strokovni in pravični!

Toliko o tem z moje strani. Če ima kdo zveze pa naj tole linka odgovornim, zainteresiranim..ipd... da si preberejo kaj si mislimo, oziroma, kaj nam po nepotrebnjem striže peruti.

Modelar Mitja

Slika
Uporabniški avatar
SUKHOI
Profesor
Prispevkov: 1141
Pridružen: 11 Okt 2007, 20:14
Kraj: Vir
Kontakt:

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a SUKHOI »

Tako direktivo dobis, ce tisti ki jo pise zastopa ti. "dronarje". Kar se visine tice, tudi inspektor, ki je "uradna oseba" potrebuje dokaz o visini modela, tako kot policaj z radarjem, ki meri hitrost.
Vecji problem je birokracija. Letenje z manjsimi modeli, pa ne tistih smesnih 250g, ampak recimo vsaj tja do 2kg, bi moralo biti omogoceno brez kaksne vecje birokracije in prepovedi kje se lahko leti in kje ne. Morda preprosta najava preko spletne strani recimo uro prej, nekaj v tem smislu...?

Ce bi lahko, ce bi vedel kako in kje, se lotiti takega nacina,... Sigurno pa verjamem, da se da lociti modelarje od dronarjev, kar je edini nacin, da se v tej bananarepubliki obdrzi modelarstvo v dokaj normalni obliki, tako da.... Spreglejte.... :o
Počasi se daleč pride, hitr pa še dlje.
http://www.micra-tech.com

LP Miha
Uporabniški avatar
bovi
Freak
Prispevkov: 671
Pridružen: 24 Jul 2009, 11:58
Kraj: Domžale

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a bovi »

Ta je najboljša; "kuzla me liže" ... :) ...sem se res nasmejal v tem malo bolj "temačnih" dneh.

"da je prvenstveno vse pisano za multikopterje ki letijo za snemanja".
Kako je pisano za multikopterje, ki snemajo, če pa imajo izrecno prepoved? ... Mislim, da je povsem jasno, zakaj je do tega prišlo s tem kaotičnem letenjem dronerjev vsepovsod in vsepovsod...
Modelarji lahko letijo, oni pa pač ne smejo.
Prepovedano je:
"izvajanje dejavnosti z brezpilotnimi zrakoplovi, pri čemer izvajanje dejavnosti pomeni uporabo brezpilotnega zrakoplova za plačilo ali brez njega, kadar gre za opravljanje nalog iz zraka (npr. snemanje iz zraka, oglaševanje iz zraka, nadzor iz zraka, protipožarna zaščita, proženje plazov, letenje v znanstveno raziskovalne namene, letenje za televizijske in filmske potrebe in potrebe poročanja, letenje za potrebe posebnih dogodkov in podobno)".


Vse ostalo je dosti bz... Zato ne iskati problema tam, kjer ga ne bo... Če bi se vse definiralo v prafaktorje, potem bi imeli tovrstni predpisi 500 strani.

Jaz grem stavit, da ne boš dobil nobene kazni, če boš letel tako kot do sedaj. Če pa jo dobiš, bom organiziral javno zbiranje donacij in jih denar s trumo ljudi (podpornikov modelarjev) nesel pristojnim.
Razen če te ne bosta sosed ali tečna soseda prijavila in rekla, da "naše" letenje ni skladno s predpisi, da si letel v naselju ali nad njeno hišo... Pa še to dvomim. Razen če ne bo rečeno, da imaš kamero na frčoplanu in da se jih snema, potem pa utegne biti problem.

Modelarji imajo v bistvu trenutno "samo" dva velika problem:
1. letenje nad 150m generalno
2. letenje v CTR


To je prvo, kar moramo rešiti, dati ustrezne predloge.
Jaz sem iz Domžal, pa zame ni več letenja na travniku pred hišo, niti na naši modelarski pisti, niti na zapuščenem travniku v malori.
Letim vse živo, brez incidenta v 35+ letih.
Razen če bom foxa (multiplex) metal, ki je pod 250g.
Uporabniški avatar
bovi
Freak
Prispevkov: 671
Pridružen: 24 Jul 2009, 11:58
Kraj: Domžale

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a bovi »

V ZS ti puščam mojo številko, pa lahko kakšno rečeva, morda je čas...
Uporabniški avatar
bovi
Freak
Prispevkov: 671
Pridružen: 24 Jul 2009, 11:58
Kraj: Domžale

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a bovi »

SUKHOI napisal/-a:Tako direktivo dobis, ce tisti ki jo pise zastopa ti. "dronarje". Kar se visine tice, tudi inspektor, ki je "uradna oseba" potrebuje dokaz o visini modela, tako kot policaj z radarjem, ki meri hitrost.
Vecji problem je birokracija. Letenje z manjsimi modeli, pa ne tistih smesnih 250g, ampak recimo vsaj tja do 2kg, bi moralo biti omogoceno brez kaksne vecje birokracije in prepovedi kje se lahko leti in kje ne. Morda preprosta najava preko spletne strani recimo uro prej, nekaj v tem smislu...?

Ce bi lahko, ce bi vedel kako in kje, se lotiti takega nacina,... Sigurno pa verjamem, da se da lociti modelarje od dronarjev, kar je edini nacin, da se v tej bananarepubliki obdrzi modelarstvo v dokaj normalni obliki, tako da.... Spreglejte.... :o
Miha, ne kompiciraj...
Dobro veš, da je direktiva zaradi dronov in ne zaradi modelarjev. Pa še drugi vzroki so, ki jih bom morda v prihodnosti izpostavil.
Ti pa polagam, da nihče od ljudi na CAA ni in ne zastopa drone, nasprotno.
Malo si poglej po drugih državah, kako imajo urejeno. Nekatere bistveno bolj zaj... Pa vsepovsod so trenutno podobni problemi.
Uporabniški avatar
bovi
Freak
Prispevkov: 671
Pridružen: 24 Jul 2009, 11:58
Kraj: Domžale

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a bovi »

Dejmo konstruktivno, drugače bom temo zaklenil. Niti nimam časa, ker bi ga rad s skupaj z mojo energijo namenil temu, da bom in da bomo modelarji lahko leteli.
Dajmo zadevo peljati tako, da probamo čim bolj definirati predloge, popravke, dopolnitve in da lahko oblikujemo ureden dopis z imeni in priimki, društvi, podporniki itd.
PIKA.
Uporabniški avatar
gusar
Freak
Prispevkov: 828
Pridružen: 05 Dec 2004, 12:19
Kraj: Štajerska

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a gusar »

bovi napisal/-a:Ta je najboljša; "kuzla me liže" ... :) ...sem se res nasmejal v tem malo bolj "temačnih" dneh.

"da je prvenstveno vse pisano za multikopterje ki letijo za snemanja".
Kako je pisano za multikopterje, ki snemajo, če pa imajo izrecno prepoved? ... Mislim, da je povsem jasno, zakaj je do tega prišlo s tem kaotičnem letenjem dronerjev vsepovsod in vsepovsod...
Modelarji lahko letijo, oni pa pač ne smejo.
Prepovedano je:
"izvajanje dejavnosti z brezpilotnimi zrakoplovi, pri čemer izvajanje dejavnosti pomeni uporabo brezpilotnega zrakoplova za plačilo ali brez njega, kadar gre za opravljanje nalog iz zraka (npr. snemanje iz zraka, oglaševanje iz zraka, nadzor iz zraka, protipožarna zaščita, proženje plazov, letenje v znanstveno raziskovalne namene, letenje za televizijske in filmske potrebe in potrebe poročanja, letenje za potrebe posebnih dogodkov in podobno)".


Vse ostalo je dosti bz... Zato ne iskati problema tam, kjer ga ne bo... Če bi se vse definiralo v prafaktorje, potem bi imeli tovrstni predpisi 500 strani.

Jaz grem stavit, da ne boš dobil nobene kazni, če boš letel tako kot do sedaj. Če pa jo dobiš, bom organiziral javno zbiranje donacij in jih denar s trumo ljudi (podpornikov modelarjev) nesel pristojnim.
Razen če te ne bosta sosed ali tečna soseda prijavila in rekla, da "naše" letenje ni skladno s predpisi, da si letel v naselju ali nad njeno hišo... Pa še to dvomim. Razen če ne bo rečeno, da imaš kamero na frčoplanu in da se jih snema, potem pa utegne biti problem.





Modelarji imajo v bistvu trenutno "samo" dva velika problem:
1. letenje nad 150m generalno
2. letenje v CTR


To je prvo, kar moramo rešiti, dati ustrezne predloge.
Jaz sem iz Domžal, pa zame ni več letenja na travniku pred hišo, niti na naši modelarski pisti, niti na zapuščenem travniku v malori.
Letim vse živo, brez incidenta v 35+ letih.
Razen če bom foxa (multiplex) metal, ki je pod 250g.

Imaš prav, točno to sta dva glavna problema

150 m je tudi v Nemških in Avstrijskih predpisih, ki velja tudi za nekontrolirani zračni prostor G ...sicer ne vem zakaj tu omejitev :whistle: že 300 m bi bilo bolj sprejemljivo.
CRT...tu pa sigurno ne bo kompromisa....brez najave letenja, ampak za posameznika bo to sigurno problem, mogoče manj za klub.

(v CRT verjetno ne bo problem kak depronar, elapor lait...saj vem to ni to)


(p.s. ne vem sicer kako so naši prišli do 250g in 79 J kin. energije spet so imeli v mislih drona, ki pade ko kamen če kaj crkne, medtem ko elapor panda z 400g nikdar ne more preseči 79 J kin. enrgije)

lp
MKM
Uporabniški avatar
bovi
Freak
Prispevkov: 671
Pridružen: 24 Jul 2009, 11:58
Kraj: Domžale

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a bovi »

Predvsem zaradi tega, da se izločijo iz predpisov vsi prostoleteči modeli, letalne igrače ala fox itd.
250g je neka splošno razširjena meja po vsem svetu, 79J kinetične je skoraj v vseh pravilnikih, tako pravi ICAO in tudi EASA.

V prilogi, kako imajo recimo Avstrijci za multi in širše.
Priponke
OeAeC_Infoflyer_CopterFPV.pdf
(1.33 MiB) Prenešeno 176 krat
BojanG
Razpravljalec
Prispevkov: 57
Pridružen: 16 Nov 2013, 17:41
Kraj: Maribor

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a BojanG »

gusar napisal/-a:(p.s. ne vem sicer kako so naši prišli do 250g in 79 J kin. energije spet so imeli v mislih drona, ki pade ko kamen če kaj crkne, medtem ko elapor panda z 400g nikdar ne more preseči 79 J kin. enrgije)
lp
Nekje v tujini so zapisali, da droni ne smejo leteti višje kot 30 m. Na višini 30 m ima predmet z maso 250 g cca. 79 J potencialne energije. Pri prostem padcu na tla pa dobi zaradi Zemljinega pospeška hitrost cca. 90 km/h kar ustreza 79 J kinetične energije. Zračni upor je pri tem zanemarjen.
Ne vem pa zakaj so določili ravno 79 J. Ali kdo ve od kod izhaja ta številka? Bolj pomemben je namreč tlak.
Uporabniški avatar
bovi
Freak
Prispevkov: 671
Pridružen: 24 Jul 2009, 11:58
Kraj: Domžale

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a bovi »

BojanG napisal/-a:
gusar napisal/-a:(p.s. ne vem sicer kako so naši prišli do 250g in 79 J kin. energije spet so imeli v mislih drona, ki pade ko kamen če kaj crkne, medtem ko elapor panda z 400g nikdar ne more preseči 79 J kin. enrgije)
lp
Nekje v tujini so zapisali, da droni ne smejo leteti višje kot 30 m. Na višini 30 m ima predmet z maso 250 g cca. 79 J potencialne energije. Pri prostem padcu na tla pa dobi zaradi Zemljinega pospeška hitrost cca. 90 km/h kar ustreza 79 J kinetične energije. Zračni upor je pri tem zanemarjen.
Ne vem pa zakaj so določili ravno 79 J. Ali kdo ve od kod izhaja ta številka? Bolj pomemben je namreč tlak.
Res je, Avstrijci do 30m, v prilogi mojega prejšnjega posta...
BojanG
Razpravljalec
Prispevkov: 57
Pridružen: 16 Nov 2013, 17:41
Kraj: Maribor

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a BojanG »

Phoinix napisal/-a:Do 1000 ft nad tlemi načeloma, ne pa povsod in vedno (glej VFR karto), torej 300 m. Zrakoplovi s posadko lahko letijo na 500 ft, 600 m od naselja. Zato 150 m, da se ne bo kaj srečalo in počilo.
Tako je, odvisno kje (glej VFR karto):
Class G airspace spreads outside the controlled airspace:
•below TMA Dolsko 1, from GND to 2500 ft AGL;
•below TMA Dolsko 2 from GND to 9500 ft MSL;
•below TMA Ljubljana 1, from GND to 1000 ft AGL;
•below TMA Ljubljana 2, from GND to 9500 ft MSL;
•below TMA Maribor 1, 2 and TMA Portorož, from GND to 1000 ft AGL;
•below CTA Mura 2, from GND to 2500 ft
Skopirano iz: http://www.sloveniacontrol.si/acrobat/a ... en-GB.html

Razumeti moramo, da v nekontroliranem zračnem prostoru razreda G do minimalne višine 150 m lahko letijo tudi zrakoplovi s posadko. Pilot takšnega zrakoplova ne more z gotovostjo videti modela, drona pa verjetno sploh ne. Če pilot ne ve, da tam leti brezpilotni zrakoplov (sem spadajo tudi prostoleteči model) višje kot 150 m, lahko pride do nesreče. Zaradi tega bo letenje z brezpilotnimi zrakoplovi višje kot 150 m dovolj varno šele takrat, ko bodo piloti informirani o tem kje letimo. To pa bo takrat, ko bodo naša področja letenja objavljena in odobrena s strani CAA.
Uporabniški avatar
cuvaj
Tekmovalec
Prispevkov: 211
Pridružen: 03 Avg 2009, 10:59
Kraj: Sevnica

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a cuvaj »

Pozdrav.
Strinjam se z večino kar je napisanega. Cenim tudi trud, da se trudite dopolniti in razjasniti stvari. Moti pa me posploševanje in metanje "dronarjev" v isti koš. Veliko med nami je takšnih, ki si lastimo tudi "drona", pa nismo nikoli imeli nikakršnih težav in incidentov. Največja težava so verjetno otroci bogatih staršev (tudi niso vsi takšni) ter splošni objestneži. Največkrat so lastniki raznih Phantomov.
Takšne tudi zakon ne bo spremenil!
Lep pozdrav!
Silvo
Uporabniški avatar
bovi
Freak
Prispevkov: 671
Pridružen: 24 Jul 2009, 11:58
Kraj: Domžale

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a bovi »

Še nekaj.

Ločevanje modelov in dronov.
In dajmo se tega držati.

Fpv "droni", mini quadrokopterji, multikopterji, ki so narejeni (sestavljeni) doma (še vedno skoraj večina), so in spadajo v modelarstvo.
FPV letenje praviloma je modelarstvo, saj gre za dodatke (prenos slike) aeromodelu. Do približno 3 leta nazaj so bili vsi FPV modeli strogo v lasti in domeni modelarjev!
FPV drone racing (recimo F3U) je modelarstvo (oziroma veja, ki izhaja iz modelarstva), to je dejstvo. FPV dirke smo se spomnili modelarji (pa še v Slo smo bili med prvimi).

Primer: viewtopic.php?f=135&t=89207&start=275 ... mi pa res nismo dronerji.

Tisti, ki so "out of the box" iz trgovine (ala dji izdelki, yuneec, syma itd) to so "praviloma" droni.
Dronerji so "praviloma" tisti, ki uporabljajo "instant" izdelke.

Ampak na koncu je tehnično gledano vse skupaj relativno isti šmorn, vse spada med RV letalne naprave v zračnem prostoru.
Razlika je le v kompetentnosti uporabnika (upravljalca), njegovih izkušnjah, tehničnem zananju in sposobnosti gradnje, zgodovini, namenu itd.
Uporabniški avatar
Offshore
Dr. Modelar
Prispevkov: 6684
Pridružen: 23 Avg 2005, 14:24

Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplo

Odgovor Napisal/-a Offshore »

To se pravi da je aviacijskega modelarstva in letenja nasploh konec in lahko vse svoje modele prodam ](*,)
Samo komu pa če je letenje prepovedano :roll: :-&

Jeb*ote dronarji,ima Muri prav,me ima da bi tudi sam kupil motilec :ratata: :grrrrrrrrrrr:
..pa ravno v nakupu novega lovca sem bil :(
Odgovori

Vrni se na Predpisi in zakonodaja o brezpilotnikih v Sloveniji in po svetu