Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)
- goodhunting
- Freak
- Prispevkov: 868
- Pridružen: 10 Apr 2011, 16:14
Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)
Da ne omenjamo tocke o NOTAMih...
hmmm tezava je v tem, da tega obvestila ljudje:
a) ne berejo
b) ne razumejo
c) ne upostevajo
d) ALL OF THE ABOVE
gh
hmmm tezava je v tem, da tega obvestila ljudje:
a) ne berejo
b) ne razumejo
c) ne upostevajo
d) ALL OF THE ABOVE
gh
- Davy Crockett
- Razpravljalec
- Prispevkov: 51
- Pridružen: 20 Nov 2013, 19:07
Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)
Ali je dovoljenje potrebno samo za težo nad 5kg oz. za delo v zraku?kršitev zračnega prostora je letenje zrakoplova brez pilota in drugih vodenih ali
nevodenih letečih objektov brez dovoljenja pristojnega organa. Zagrožena kazen je
od 4.000 EUR do 32.000 EUR
ko se let ne najavi službi zračnega prometa je zagrožena kazen od 4.200 EUR do
33.000 EUR za pravno osebo in od 3.300 EUR do 600 EUR za posameznika - fizično
osebo
- Davy Crockett
- Razpravljalec
- Prispevkov: 51
- Pridružen: 20 Nov 2013, 19:07
Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)
Kaj!? Za FPV letenje npr. 3kg je potrebno prijaviti let ?bovi napisal/-a:Ne, za vse.
Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)
Ne, ne,
dovoljenje za delo v zraku je potrebno pridobiti takrat, ko s tem opravljaš komercialno delo (služiš).
Drugače se ravnaš po splošnih pravilih in pravilih zdrave pameti in to je to.
dovoljenje za delo v zraku je potrebno pridobiti takrat, ko s tem opravljaš komercialno delo (služiš).
Drugače se ravnaš po splošnih pravilih in pravilih zdrave pameti in to je to.
- Davy Crockett
- Razpravljalec
- Prispevkov: 51
- Pridružen: 20 Nov 2013, 19:07
Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)
Pri prijavi leta je isto ali kako...
- goodhunting
- Freak
- Prispevkov: 868
- Pridružen: 10 Apr 2011, 16:14
Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)
kot jaz tole berem... ja.
in v tem je catch. Da vsakic ko peljem terxa 800 na sprehod krsim pravila ker je tezak 5,5 kg...
gh
in v tem je catch. Da vsakic ko peljem terxa 800 na sprehod krsim pravila ker je tezak 5,5 kg...
gh
Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)
Počasi se daleč pride, hitr pa še dlje.
http://www.micra-tech.com
LP Miha
http://www.micra-tech.com
LP Miha
Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)
Mi je žal - ne drži. Pravil letenja so jasna - ne nad naseljenimi področji, gručami ljudmi, za vsako slikanje ali snemanje iz zraka (kar šteje kot 'delo') je potrebno ustrezno dovoljenje.bovi napisal/-a:Ne, ne,
dovoljenje za delo v zraku je potrebno pridobiti takrat, ko s tem opravljaš komercialno delo (služiš).
Drugače se ravnaš po splošnih pravilih in pravilih zdrave pameti in to je to.
Piloti prelahko dosegljivih in prelahko vodljivih dronov spominjajo na razvajenega otročaja ki si kupi vespo, jo parkar vžge na dvorišču, potem pa z njo zapelje na avtocesto brez da bi se seznanil s čimerkoli. In ker se v tem prometu na znajde, začne tuliti o enakosti in ureditvi predpisov - namesto da bi spredvidel da je to samo na njemu predno bi vespo sploh kupil.
Dejstvo je, da zdaj to poizkušajo urediti letalski analfabeti na področju, ki ga ne razumejo ali pa nočejo razumeti.
Vsak izmed nas bi že moral, zdaj pa to postaja neizogibno:
- poznati pravila letenja, vsaj VFR okrožnico ali AIP Slovenije
- poznati kategorije zračnega prostora ali kaj je G prostor in kje se nahaja
- brati in raztolmačiti NOTAM sporočila in jih v primeru modelarske aktivnosti tudi oddati
- imeti vsaj osnovno znanje Zakona o letalstvu
... potem pa smo kompetentni sogovorniki in lahko sodelujemo in snujemo dalje.
Droni so vrgli slabo luč na modelarstvo, ki s tem ne da nima nobene veze ampak je pristop pri klasičnem modelarstvu krepko drugačen (predvsem ciljam na predznanje mehanike leta in na virtualne ah-seh-to-je-čist-simpl pilote). Varnostnih dogodkov povezanih z modelarstvo v zadnjih tridesetih letih skoraj ni, z droni so pa težave (tudi z občasnimi fizičnimi poškodbami) in prijavami pilotov dnevne.
Komercialno uporabo je potrebno tehnično in licenčno nadzorovati ker je z letenjem ki so v nasprotju napisanih pravil sporna in morajo biti stvari nad amaterskim nivojem.
Nekontroliran prostor naj ostane točno to - nekontroliran (apeliram na prehude omejitve višin in razsežnosti leta modelov - super, zaradi 'inštituta' si bomo v štartu zvezali roke) , ampak z odgovornimi uporabniki ki ostale opozorijo na svojo dejavnost.
Lep večer, Sašo
"It's not how close you get to the ground, but how precise you can fly the airplane..." - Bob Hoover
Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)
V štartu zvezane roke?
...z ostalim se strinjam.
...z ostalim se strinjam.
Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)
No ja, strinjam se s tehničnim delom.
Nikakor pa ne z "tonom in namigovanji", kar je povsem nepotrebno in ni v duhu povezovanja modelarjev.
Kar je pričakovati (sploh od modelarjev in letalcev, ki imajo ustrezno tehnično predznanje) je, da s svojim strokovnim znanjem pripomorejo in predlagajo, izrazijo mnenje, kako bi bilo primerneje in pravilneje, da pridemo do ustreznih rešitev.
Zato prosim za vsaj malo spoštljivosti in veliko mero tolerance do posameznikov, ki sožrtvovali kar nekaj časa in si upali sploh kaj pripraviti.
To je to, hvala za razumevanje, Boštjan
Nikakor pa ne z "tonom in namigovanji", kar je povsem nepotrebno in ni v duhu povezovanja modelarjev.
Kar je pričakovati (sploh od modelarjev in letalcev, ki imajo ustrezno tehnično predznanje) je, da s svojim strokovnim znanjem pripomorejo in predlagajo, izrazijo mnenje, kako bi bilo primerneje in pravilneje, da pridemo do ustreznih rešitev.
Zato prosim za vsaj malo spoštljivosti in veliko mero tolerance do posameznikov, ki sožrtvovali kar nekaj časa in si upali sploh kaj pripraviti.
To je to, hvala za razumevanje, Boštjan
Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)
Tudi sam se sprašujem kako je s tem zračnim prostorom, pa sem našel tale link. Vse se ne vidi dobro, mogoče pa kdo najde kaj boljšega.
http://niceclouds.si/sites/default/file ... ROSTOR.pdf
http://niceclouds.si/sites/default/file ... ROSTOR.pdf
Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)
- Priponke
-
- SLO Z.P..jpg (44.29 KiB) Pogledano 5467 krat
Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)
Pozdravljen.bovi napisal/-a:No ja, strinjam se s tehničnim delom.
Nikakor pa ne z "tonom in namigovanji", kar je povsem nepotrebno in ni v duhu povezovanja modelarjev.
Kar je pričakovati (sploh od modelarjev in letalcev, ki imajo ustrezno tehnično predznanje) je, da s svojim strokovnim znanjem pripomorejo in predlagajo, izrazijo mnenje, kako bi bilo primerneje in pravilneje, da pridemo do ustreznih rešitev.
Zato prosim za vsaj malo spoštljivosti in veliko mero tolerance do posameznikov, ki sožrtvovali kar nekaj časa in si upali sploh kaj pripraviti.
To je to, hvala za razumevanje, Boštjan
Ton ni oster, je pa odločen - zakaj? Ker je to treba urediti in ne urejevati. Namigovanje? Ne, me pa v oči bode da sta naslova Mantue in inštituta ista, nekdo bi med vrsticami prebral potencialno poslovno priložnost.
Pohvalno da se nekaj premika, manj pohvalno je da se išče v novi smeri brez osnovnega poznavanja pravil letenja in zračnega prostora - kjer so vsaj smernice dobro in jasno definirane. Tu se dobi morje uporabnih informacij - http://www.sloveniacontrol.si/, tudi VFR karto in VFR pomočnika (interaktivni PDF dokument z monžnostjo prikaza posameznih delov zračnega prostora).
Zakaj zvezane roke? Preprosto - pripravljene smernice področij letenja po posameznih kategorijah (vertikalna in horizontalna oddaljenost od pilota) so zelo omejujoče. Mogoče ne za multirotorje, za klasične modele pa vsekakor. Tako ste z enim stavkom precej ubili velike motorne in jadralne modele (da reaktivnih in zadnje čase popularnih GPS jadranj sploh ne omenjam) ter modelarske prireditve. Naj omenim, da recimo modelarji s svojim termičnim, pobočnim in DS jadranjem že leta sobivajo z jadralnimi padalci, zmajarji in jadralnimi modeli v istem zraku, pa razen trka modela z Blanikom pred leti na Vremščici ni bilo omembe vrednega dogodka. Na tleh se motornjaki isto dogovorijo z ostalimi, posebej na področju športnih letališč. Težava so pa instant piloti multirotorjev, ki so dobesedno povsod in to predvsem zaradi nepoznavanja in neznanja. Dajmo poizkusiti potem stvari urediti v dobro vseh, ne skozi ozek pogled samo ene modelarske struje.
Še o kredibilnosti sogovornikov: v RV modelarstvu sem dobrih dobrih dvajset let, dosti sem prispeval v reviji TIM in ŽIT, pomagal pri vzpostavitvi ACES zračnih bojev, imam športno licenco jadralnega in ULN pilota in sem profesionalno kontrolor letenja. Ne samo, da mi je letalstvo posel in kruh, mi je tudi gušt in veselje. Lahko vprašam, kako so pa strokovno usposobljeni sogovorniki inštituta?
Vsekakor pa sem za to da se stvar rešijo in bom tu pomagal po svojih močeh. Se vidimo na sestanku. Lep pozdrav, Sašo
"It's not how close you get to the ground, but how precise you can fly the airplane..." - Bob Hoover
Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)
Hvala za ponujeno pomoč, da se bo področje uredilo.
Mislim, da prav to modelarji potrebujemo. Strokovne, kompetentne ljubitelje modelarstva in letalstva, če pa so dnevno aktivni v modelarstvu, pa še toliko bolje.
Lp, Boštjan
Mislim, da prav to modelarji potrebujemo. Strokovne, kompetentne ljubitelje modelarstva in letalstva, če pa so dnevno aktivni v modelarstvu, pa še toliko bolje.
Lp, Boštjan
Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)
Pozdravljeni!
Prišel je čas, da se poslovim od aktivnega "sodelovanja" v temah sklopa " Predpisi in zakonodaja o brezpilotnikih v Sloveniji in po svetu".
Moj namen je dosežen, pogovarjamo se, izmenjujemo mnenja, iščemo ustrezne rešitve na odgovore (nekateri bi že zdavno morali biti jasni).
Nekaj smo rekli tudi na ustreznost sedanje ureditve področja.
Tema o delavnem gradivu, njegovi dopolnitvi in razvoju je zaključena.
Glede na razvoj situacije ni več potrebe po nadaljevanju, zato obstaja kar nekaj razlogov, omenil bi dva, tri... :
- ker bo država bo v kratkem (naslednjem mesecu) predstavila Pravilnik o sistemih brezpilotnih zrakoplovov,
- ker ocenjujem, da je čas, da pobudo prevzame nekdo drug ali druga organizacija. Morda pa je pričakovati tudi kakšen odziv od LZS,
- ker mi zmanjkuje časa za ta čudovit hobi, bom raje malo več letel ali kot je rekel Sašo, za gušt in veselje ,
- malo je neprijetno poslušati vse kritike, predvsem tiste brez pravih predlogov z morebitnimi rešitvami. Nekaj je bilo tudi takšnih, ki so mejile na grožnje, tako iz modelarske kot predvsem iz dronerske sfere.
Hvala vsem za pripombe predloge, pohvale in navsezadnje tudi graje.
Vsem, ki bodo nadaljevali na področju aktualne problematike pa želim čim manj polen pod nogami,
predvsem pa, da bodo na podlagi širšega soglasja skupno sprejeti cilji tudi uspešno doseženi.
Prijetno in varno letenje, vesele praznike in srečno 2016!
Boštjan
Prišel je čas, da se poslovim od aktivnega "sodelovanja" v temah sklopa " Predpisi in zakonodaja o brezpilotnikih v Sloveniji in po svetu".
Moj namen je dosežen, pogovarjamo se, izmenjujemo mnenja, iščemo ustrezne rešitve na odgovore (nekateri bi že zdavno morali biti jasni).
Nekaj smo rekli tudi na ustreznost sedanje ureditve področja.
Tema o delavnem gradivu, njegovi dopolnitvi in razvoju je zaključena.
Glede na razvoj situacije ni več potrebe po nadaljevanju, zato obstaja kar nekaj razlogov, omenil bi dva, tri... :
- ker bo država bo v kratkem (naslednjem mesecu) predstavila Pravilnik o sistemih brezpilotnih zrakoplovov,
- ker ocenjujem, da je čas, da pobudo prevzame nekdo drug ali druga organizacija. Morda pa je pričakovati tudi kakšen odziv od LZS,
- ker mi zmanjkuje časa za ta čudovit hobi, bom raje malo več letel ali kot je rekel Sašo, za gušt in veselje ,
- malo je neprijetno poslušati vse kritike, predvsem tiste brez pravih predlogov z morebitnimi rešitvami. Nekaj je bilo tudi takšnih, ki so mejile na grožnje, tako iz modelarske kot predvsem iz dronerske sfere.
Hvala vsem za pripombe predloge, pohvale in navsezadnje tudi graje.
Vsem, ki bodo nadaljevali na področju aktualne problematike pa želim čim manj polen pod nogami,
predvsem pa, da bodo na podlagi širšega soglasja skupno sprejeti cilji tudi uspešno doseženi.
Prijetno in varno letenje, vesele praznike in srečno 2016!
Boštjan
- goodhunting
- Freak
- Prispevkov: 868
- Pridružen: 10 Apr 2011, 16:14
Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)
Škoda...
Hvala za tole do sedaj....
Gh
Hvala za tole do sedaj....
Gh
Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)
Boštjan,
hvala za ves dosedanji trud...upam in vem, da bomo še kakšno skupaj rekli na to perečo problematiko.
LP Uroš
hvala za ves dosedanji trud...upam in vem, da bomo še kakšno skupaj rekli na to perečo problematiko.
LP Uroš
Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)
V Nedelu je pisalo, da je osnutek paravilnika na Ministrstvo za infrastrukturo poslal IRBS. Torej?
Katera mnenja, pripombe in predlogi modelarjev na tem forumu bodo upoštevana v pravilniku??
LP,J.
Katera mnenja, pripombe in predlogi modelarjev na tem forumu bodo upoštevana v pravilniku??
LP,J.
Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)
IRBS je poslal delavno gradivo po smernicah EASA-e in nekaterimi drugimi predlogi rešitev na MZI, CAA, KZPS, IP-RS in še kam z namenom, da imamo osnovna izhodišča za pogovor, dopolnitve, popravke ali pa se ga vzame zgolj za občutek... Ter z namenom, da se zadeve pospešijo, pa ne zaradi modelarjev, temveč zaradi neke druge problematike, ki ste jo najbrž vsi opazili.JozeS napisal/-a:V Nedelu je pisalo, da je osnutek paravilnika na Ministrstvo za infrastrukturo poslal IRBS. Torej?
Katera mnenja, pripombe in predlogi modelarjev na tem forumu bodo upoštevana v pravilniku??
LP,J.
In to se je zgodilo pred več kot dvema mesecema, najbrž nekaj prej kot so pristojne inštitucije začele z svojim delom, po mojih podatkih zaradi zakonskih omejitev na povsem svoji osnovi, ki je morda podobna hrvaškemu pravilniku.
Sem pa na CAA izpostavil predvsem dve zadevi:
- letenje nad višino 150m v nekontroliranem zračnem prostoru, kot do sedaj (nakazano je bilo, da bi bilo možno do 300 oz. 500m kot LOS)
- možnost in način letenja v območju CTR glede nato, da je tu kar nekaj modelarskih vzletišč, kot do sedaj (neke primerne rešitve so se nakazovale, glavno besedo ima tu KZPS...)
Probajte sami kaj izvrtati na MZI. Več kot to ne morem in moja zgodba je končana.
Kaj bo, ne vem.
Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)
DJI uvaja poskusni sistem omejevanja letenja v nedovoljenem zračnem prostoru:
https://slo-tech.com/novice/t662725
oz
http://www.dji.com/newsroom/news/dji-la ... ing-system
lp Klemen
https://slo-tech.com/novice/t662725
oz
http://www.dji.com/newsroom/news/dji-la ... ing-system
lp Klemen
lp Klemen
Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)
Iz pravilnika CAA
5. letenje z brezpilotnimi zrakoplovi se naj ne izvaja:
a.) izven vidnega polja oziroma na razdaljah daljših do 30 metrov stran od osebe, ki upravlja brezpilotni zrakoplov,
To bo pa težka... od ali do?
5. letenje z brezpilotnimi zrakoplovi se naj ne izvaja:
a.) izven vidnega polja oziroma na razdaljah daljših do 30 metrov stran od osebe, ki upravlja brezpilotni zrakoplov,
To bo pa težka... od ali do?
Hangflieger
Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)
Še dobro, da sem kupil mini quada, ki ima domet do 30m.rsquattro napisal/-a:Iz pravilnika CAA
5. letenje z brezpilotnimi zrakoplovi se naj ne izvaja:
a.) izven vidnega polja oziroma na razdaljah daljših do 30 metrov stran od osebe, ki upravlja brezpilotni zrakoplov,
To bo pa težka... od ali do?
Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)
Kaj pa če iz A4 papirja avionček vržem čez 30 ?
Tole je izgleda res butalsko napisano, rad bi videl tistega, ki se bo tega držal, okoli tistega ki se je to spomnil, pa bi narisal s kredo meterski krog, pa naj se cel dan premika samo v krogu, si bo hitro premislil.
Tole je izgleda res butalsko napisano, rad bi videl tistega, ki se bo tega držal, okoli tistega ki se je to spomnil, pa bi narisal s kredo meterski krog, pa naj se cel dan premika samo v krogu, si bo hitro premislil.
Počasi se daleč pride, hitr pa še dlje.
http://www.micra-tech.com
LP Miha
http://www.micra-tech.com
LP Miha
Re: Obstoječi in novi predpisi SLO (december 2015)
Welkam tu Butale...rsquattro napisal/-a:Iz pravilnika CAA
5. letenje z brezpilotnimi zrakoplovi se naj ne izvaja:
a.) izven vidnega polja oziroma na razdaljah daljših do 30 metrov stran od osebe, ki upravlja brezpilotni zrakoplov,
To bo pa težka... od ali do?
Lp
RC-Ryder - Degustiram modelarstvo