Strokovno delovno gradivo (osnutek pravilnika o BL)

Moderatorji: mihah, bovi

Uporabniški avatar
URAN8
Freak
Prispevkov: 524
Pridružen: 23 Nov 2004, 22:29
Kraj: Radeče

Re: Strokovno delovno gradivo (osnutek pravilnika o BL)

Odgovor Napisal/-a URAN8 »

http://www.rc-network.de/forum/showthre ... Aus-quot-)
Imajo tudi podobne probleme. Če se komu da prebirat =D>
LP Andrej
Uporabniški avatar
bovi
Freak
Prispevkov: 671
Pridružen: 24 Jul 2009, 11:58
Kraj: Domžale

Re: Strokovno delovno gradivo (osnutek pravilnika o BL)

Odgovor Napisal/-a bovi »

Pregledal sem angleški modelarski pravilnik CAP658, ki naj bi bil eden boljših.
Res je odlično pripravljen, vse pojasneno, je pa malo obširen.
To je pravi pravilnik!
http://publicapps.caa.co.uk/docs/33/CAP ... 202013.pdf

Moje ugotovitve za letenje v nekontroliranem zračnem prostoru:
- za modele do 7kg je max višina vidnost LOS, ki je odvisna od velikosti in vidnosti modela, vendar do max. zgornje meje G-prostora (ta se lahko spreminja), vedno je potrebno dati prednost ostalim letalnikom itd-
- za modele nad 7 in do 20kg je max dovoljena višina 400ft oziroma 120m, razen če se ne pridobi posebno dovoljenje njihove Agencije za letalstvo (CAA).
Nikjer se ne omenja ali so te meje na modelarskem vzletišču ali izven.

Toliko.
Lp, Boštjan
Uporabniški avatar
bovi
Freak
Prispevkov: 671
Pridružen: 24 Jul 2009, 11:58
Kraj: Domžale

Re: Strokovno delovno gradivo (osnutek pravilnika o BL)

Odgovor Napisal/-a bovi »

Če se ne motim, je podobno od pamtiveka tudi pri nas in še velja, vendar:
- je maksimalna teža 5kg
- 24ur prej je potrebno oddati seznanitev, plan leta na KZPS

To je še po stari SFRJ zakonodaji, Pravilnik o letenju letal, definirano v 174. členu (Letenje letalskih modelov)

174.Člen
Letenje letalskih modelov, ki utegnejo po svojih tehničnih značilnostih in teži ter višini leta ogroziti varnost zračne plovbe, mora biti prijavljeno službi za kontrolo letenja na najbližjem letališču vsaj 24 ur pred letenjem s predložitvijo načrta leta.

- tehnična značilnost bi lahko bila vidnost, velikost, hitrost, način pogona itd...
- teža nad 5kg + višina nad 500ft/150m -> prijava načrta leta

To so mi tudi potrdili včeraj na Agenciji.
Vendar pa nikakor ne nejdem tega dokumenta. Omenjeno je bilo, da je v JUS-INFO.
Če ga kdo ima se priporočam.
Uporabniški avatar
bovi
Freak
Prispevkov: 671
Pridružen: 24 Jul 2009, 11:58
Kraj: Domžale

Re: Strokovno delovno gradivo (osnutek pravilnika o BL)

Odgovor Napisal/-a bovi »

Še tole. Iz http://www.caa.si/

SERA in Pravilnik o letenju letal
Pravilnik o letenju letal (Uradni list SFRJ, št. 10/79, 4/83, Uradni list RS, št. 18/01 - ZLet, 72/03 in 51/07) se od 4. 12. 2014 uporablja le v delih, v katerih ni v nasprotju z določili SERA.

Z dnem uveljavitve Uredba o izvajanju Uredbe (EU) o določitvi skupnih pravil zračnega prometa in operativnih določb v zvezi z navigacijskimi službami in postopki zračnega prometa (Uradni list RS, št. 17/15) se je prenehalo uporabljati Pravilnik o letenju letal (Uradni list SFRJ, št. 10/79, 4/83, Uradni list RS, št. 18/01 - ZLet, 72/03 in 51/07) razen 16., 34., 35., 39., 40., 41., prvi odstavek 44. člena, 46., 55., 56., 57., 58., 59., 60., 61., 62., 63., 64., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 77., 78., 79., 80., 81., 94., 113., 133., 134., 135., 137., 139., 141., 142., 144., 145., 151., 158., 161., 163., 164., 165., 166., 174. in 183. člen.
Uporabniški avatar
bovi
Freak
Prispevkov: 671
Pridružen: 24 Jul 2009, 11:58
Kraj: Domžale

Re: Strokovno delovno gradivo (osnutek pravilnika o BL)

Odgovor Napisal/-a bovi »

Evo, prilagam.
Priponke
Pravilnik o letenju letal, kjer je naveden 174. člen (Letenje letalskih modelov)
Pravilnik o letenju letal, kjer je naveden 174. člen (Letenje letalskih modelov)
174 (646 x 668).jpg (108.9 KiB) Pogledano 10161 krat
Uporabniški avatar
pegasus
Dr. Modelar
Prispevkov: 2847
Pridružen: 14 Okt 2002, 01:00
Kraj: Heidelberg

Re: Strokovno delovno gradivo (osnutek pravilnika o BL)

Odgovor Napisal/-a pegasus »

Zanimivo odkritje. Bledo se spomnim, da sem nekoč davno to že bral in medtem že pozabil, da sploh obstaja :)

Se lahko to vzame kot osnova za naprej, glede na to, da je še v veljavi?
Uporabniški avatar
bovi
Freak
Prispevkov: 671
Pridružen: 24 Jul 2009, 11:58
Kraj: Domžale

Re: Strokovno delovno gradivo (osnutek pravilnika o BL)

Odgovor Napisal/-a bovi »

pegasus napisal/-a:Zanimivo odkritje. Bledo se spomnim, da sem nekoč davno to že bral in medtem že pozabil, da sploh obstaja :)
Se lahko to vzame kot osnova za naprej, glede na to, da je še v veljavi?
Bi, vendar bo zaradi nekja vezanih zadev težko.
Uporabniški avatar
JozeS
Dr. Modelar
Prispevkov: 2130
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Nova Gorica, SI

Re: Strokovno delovno gradivo (osnutek pravilnika o BL)

Odgovor Napisal/-a JozeS »

Primer iz USA:
http://www.faa.gov/uas/media/model_airc ... c_rule.pdf

Na strani 6 je med drugim zapisano:
Section 336 also prohibits the FAA from promulgating “any rule or regulation regarding a model aircraft, or an aircraft being developed as a model aircraft” if the following statutory requirements are met:
• the aircraft is flown strictly for hobby or recreational use;
• the aircraft is operated in accordance with a community-based set of safety guidelines and within the programming of a nationwide community-based organization;
• the aircraft is limited to not more than 55 pounds unless otherwise certified through a design, construction, inspection, flight test, and operational safety program administered by a community-based organization;
• the aircraft is operated in a manner that does not interfere with and gives way to any manned aircraft; and
• when flown within 5 miles of an airport, the operator of the aircraft provides the airport operator and the airport air traffic control tower … with prior notice of the operation….

LP,J.
Uporabniški avatar
bovi
Freak
Prispevkov: 671
Pridružen: 24 Jul 2009, 11:58
Kraj: Domžale

Re: Strokovno delovno gradivo (osnutek pravilnika o BL)

Odgovor Napisal/-a bovi »

Da se popravim, težka bo za "neomejeno" višino. Mislim pa, da bo kompromis, višji od 150m. Počakajmo.
Uporabniški avatar
bovi
Freak
Prispevkov: 671
Pridružen: 24 Jul 2009, 11:58
Kraj: Domžale

Re: Strokovno delovno gradivo (osnutek pravilnika o BL)

Odgovor Napisal/-a bovi »

JozeS napisal/-a:Primer iz USA:
http://www.faa.gov/uas/media/model_airc ... c_rule.pdf

Na strani 6 je med drugim zapisano:
Section 336 also prohibits the FAA from promulgating “any rule or regulation regarding a model aircraft, or an aircraft being developed as a model aircraft” if the following statutory requirements are met:
• the aircraft is flown strictly for hobby or recreational use;
• the aircraft is operated in accordance with a community-based set of safety guidelines and within the programming of a nationwide community-based organization;
• the aircraft is limited to not more than 55 pounds unless otherwise certified through a design, construction, inspection, flight test, and operational safety program administered by a community-based organization;
• the aircraft is operated in a manner that does not interfere with and gives way to any manned aircraft; and
• when flown within 5 miles of an airport, the operator of the aircraft provides the airport operator and the airport air traffic control tower … with prior notice of the operation….

LP,J.
Zanimivo.
Samo 55 pounds = cca 25kg, kar je res veliko.
Ja pa, amerikanosi modelarji imajo AMA-o in jo podpirajo, mi pa ...?!
Uporabniški avatar
JozeS
Dr. Modelar
Prispevkov: 2130
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Nova Gorica, SI

Re: Strokovno delovno gradivo (osnutek pravilnika o BL)

Odgovor Napisal/-a JozeS »

Letalska zveza Slovenije:
http://www.lzs-zveza.si/dokumenti/


Športni pravilnik ima tudi modelarje v tabeli na drugi strani:
http://www.lzs-zveza.si/uploads/media/S ... 2015-1.doc

LP, J.
Uporabniški avatar
JozeS
Dr. Modelar
Prispevkov: 2130
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Nova Gorica, SI

Re: Strokovno delovno gradivo (osnutek pravilnika o BL)

Odgovor Napisal/-a JozeS »

bovi napisal/-a:
JozeS napisal/-a:Primer iz USA:
http://www.faa.gov/uas/media/model_airc ... c_rule.pdf

Na strani 6 je med drugim zapisano:
Section 336 also prohibits the FAA from promulgating “any rule or regulation regarding a model aircraft, or an aircraft being developed as a model aircraft” if the following statutory requirements are met:
• the aircraft is flown strictly for hobby or recreational use;
• the aircraft is operated in accordance with a community-based set of safety guidelines and within the programming of a nationwide community-based organization;
• the aircraft is limited to not more than 55 pounds unless otherwise certified through a design, construction, inspection, flight test, and operational safety program administered by a community-based organization;
• the aircraft is operated in a manner that does not interfere with and gives way to any manned aircraft; and
• when flown within 5 miles of an airport, the operator of the aircraft provides the airport operator and the airport air traffic control tower … with prior notice of the operation….

LP,J.
Zanimivo.
Samo 55 pounds = cca 25kg, kar je res veliko.
Ja pa, amerikanosi modelarji imajo AMA-o in jo podpirajo, mi pa ...?!
Posebej je poudarjeno, da Kongres prepoveduje FAA spreminjati pravila za modele v kolikor izpolnjujeo naštete zahteve v 336.

Section 336 also prohibits the FAA from promulgating “any rule or regulation regarding a model aircraft, or an aircraft being developed as a model aircraft” if the following statutory requirements are met:


LP,J.
Uporabniški avatar
bovi
Freak
Prispevkov: 671
Pridružen: 24 Jul 2009, 11:58
Kraj: Domžale

Re: Strokovno delovno gradivo (osnutek pravilnika o BL)

Odgovor Napisal/-a bovi »

In kje je LZS in kaj imamo od nje? (razen organizacije po tekmovalni plati)
Je LZS prava organizacija za potrebe nas modelarjev?
Jo prepoznamo kot našega zastopnika?
Uporabniški avatar
JozeS
Dr. Modelar
Prispevkov: 2130
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Nova Gorica, SI

Re: Strokovno delovno gradivo (osnutek pravilnika o BL)

Odgovor Napisal/-a JozeS »

Z letalsko zvezo ne kaže dobro. V modelarstvu samo F1, F3 in S (space). LZS je članica FAI.

Poslovnik strokovnih komisij in podkomisij LZS:
http://www.lzs-zveza.si/uploads/media/P ... 2.2015.doc

Člen 6
4.člen

Vsaka SK ima športno, varnostno in izobraževalno sekcijo. Predsedniki teh sekcij so člani enakih komisij pri LZS. Volijo se enako kot predsednik SK. SK ima lahko v svojem okviru tudi podkomisijo (SPK), katere ustanovitev potrdi IO LZS. Za SPK veljajo enaka pravila in poslovnik kot za SK, vendar je njihovo delovanje praviloma znotraj SK. Interese SPK do LZS praviloma zastopa SK.
Izjema v delovanju SK je Modelarska komisija (MK LZS). Modelarsko dejavnost v okviru MK LZS v skladu s klasifikacijo FAI oz. CIAM sestavljajo tri ločene dejavnosti (F1, F3 in S). Vsaka zase so organizirane kot podkomisije MK LZS in na področju svojih dejavnosti delujejo z enakimi pooblastili in na enak način, kot samostojne strokovne komisije. V okviru svojih dejavnosti odločajo in delujejo samostojno in neodvisno ter tako nastopajo tudi v odnosu do LZS in/ali svojih članic, ki gojijo posamezno dejavnost. Enakopravno neodvisno sodelujejo tudi pri delu IO LZS, kjer le za potrebe glasovanja svoj glas združujejo v MK LZS.

LP,J.
Zadnjič spremenil JozeS, dne 22 Dec 2015, 18:12, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
pegasus
Dr. Modelar
Prispevkov: 2847
Pridružen: 14 Okt 2002, 01:00
Kraj: Heidelberg

Re: Strokovno delovno gradivo (osnutek pravilnika o BL)

Odgovor Napisal/-a pegasus »

Skozi LZS gredo zadeve v smeri CIAM (in FAI), zato zastopa samo področja, kjer je dovolj tekmovalnih ambicij in aktivnih tekmovalcev. Stvar je odprte narave, če se zbere dovolj interesentov, se pokrije še kaj poleg samo teh treh skupin, naštetih v oklepajih. Recimo F5 :)
Uporabniški avatar
JozeS
Dr. Modelar
Prispevkov: 2130
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Nova Gorica, SI

Re: Strokovno delovno gradivo (osnutek pravilnika o BL)

Odgovor Napisal/-a JozeS »

FAI ima napisano razliko med modeli in droni:

Useful definitions

Model aircraft: An aircraft of limited dimensions, with or without a propulsion device, not able to carry a human being and to be used for competition, sport or recreational purposes.

Important note: For the whole flight, a radio-controlled model aircraft must be within visual line of sight (VLOS) of the person who directly assumes its control or who is in a situation to take the direct control at any moment, including if the model is being flown automatically to a selected location.

Drone model aircraftf: A model aircraft equipped with on-board electronic devices (video camera, gyro sensors, altimeter, telemetry, GPS, , ...) for the main purpose of video or still photography and/or to assist automatic flight.

Notes:

All types of visual recordingbe considered: photos or videos done with or without information feedback towards the operator(s).
A drone model aircraft may be heavier than air (aerodyne) or lighter than air (aerostat). Heavier than air may be rotorcraft (such as a multi-rotor) or fixed-wing (aeroplane, glider,…).

http://www.fai.org/ciam-our-sport/drone

LP,J.
Uporabniški avatar
bovi
Freak
Prispevkov: 671
Pridružen: 24 Jul 2009, 11:58
Kraj: Domžale

Re: Strokovno delovno gradivo (osnutek pravilnika o BL)

Odgovor Napisal/-a bovi »

Uporabniški avatar
bovi
Freak
Prispevkov: 671
Pridružen: 24 Jul 2009, 11:58
Kraj: Domžale

Re: Strokovno delovno gradivo (osnutek pravilnika o BL)

Odgovor Napisal/-a bovi »

Spoštovani!

Država bo v naslednjem mesecu predstavila Pravilnik o sistemih brezpilotnih zrakoplovov.
Slednje bo najverjetneje po obliki drugačno od delavnega gradiva, zato postaja brezpredmeten in posledično ta del teme zaključujem.

Namen je dosežen, modelarji smo se začeli pogovarjati in razpravljati o naši prihodnosti, pa tudi o sedanaji ureditvi področja.

Hvala vsem za pripombe predloge, pohvale in navsezadnje tudi graje.
Zaklenjeno

Vrni se na Predpisi in zakonodaja o brezpilotnikih v Sloveniji in po svetu