Izdelava skiroja na elektro modelarski pogon
Moderatorji: jannyy, mihec87, DobnikarA
Izdelava skiroja na elektro modelarski pogon
V temi bom na hitro predstavil svoj cca 1,5 mesečni projekt izdelave skiroja na modelarski elektropogon.
Pri sami izdelavi sem se oziral predvsem na 'čimnižje' stroške in delal iz stvari, ki jih imam na voljo, brez nujnega nakupa, tako sem si za pogon izbral naslednji setup.
motor AXi 4130/20 (305 obr/V)
regler kontronik jazz 80 (80A)
celice LiPo 2x 3S wellpower 8400mAh, vezane zaporedno (6S)
regulacija obratov preko servotesterja
Med prvim sem si moral zadevo zamisliti na papirju, zrisati in vgraditi vse komponente v 3D obliko za lažjo predstavo. Od samega začetka sem načrtoval samo predelavo običnega skiroja, ampak so zadeve narejene zelo šlampasto, primanjkuje prostora za vgradnjo komponent...konec koncev pa sem s želel izpeljat projekt po svoji volji.
Za projekt me je navdihnil tale video http://izklop.com/?url=links/start&a=open&id=83651
K sreči so bile tudi moje komponente na las podobne tem v videu
Pred pričetkom konstruiranja sem si postavil osnovne gabarite oz. cilje, ki so narekovali majhni vložek denarja, lahek sistem, preprost za uporabo, zložljiv (možnost prevoza z avtom), performance pogona, sodobni materiali.
Ko mi naloži fotke za objavo, spišem temo naprej
Pri sami izdelavi sem se oziral predvsem na 'čimnižje' stroške in delal iz stvari, ki jih imam na voljo, brez nujnega nakupa, tako sem si za pogon izbral naslednji setup.
motor AXi 4130/20 (305 obr/V)
regler kontronik jazz 80 (80A)
celice LiPo 2x 3S wellpower 8400mAh, vezane zaporedno (6S)
regulacija obratov preko servotesterja
Med prvim sem si moral zadevo zamisliti na papirju, zrisati in vgraditi vse komponente v 3D obliko za lažjo predstavo. Od samega začetka sem načrtoval samo predelavo običnega skiroja, ampak so zadeve narejene zelo šlampasto, primanjkuje prostora za vgradnjo komponent...konec koncev pa sem s želel izpeljat projekt po svoji volji.
Za projekt me je navdihnil tale video http://izklop.com/?url=links/start&a=open&id=83651
K sreči so bile tudi moje komponente na las podobne tem v videu
Pred pričetkom konstruiranja sem si postavil osnovne gabarite oz. cilje, ki so narekovali majhni vložek denarja, lahek sistem, preprost za uporabo, zložljiv (možnost prevoza z avtom), performance pogona, sodobni materiali.
Ko mi naloži fotke za objavo, spišem temo naprej
Re: Izdelava skiroja na elektro modelarski pogon
Evo tko, slike naložene, da jih lahko uvozim sem
Najprej sem izdelal osnovo šasije, nažagal kose po načrtu in se pozanimal, kako to sploh zvarit, da ne bodo vari vidni, da ne bodo pokali in da ne bo vse skupaj zvito, ker varjenje je en hudič glede zvijanja, kolikor mi je znano
Šel sem do kolega, ki vari aluminij in ki tudi ima konkrten stroj za varjenje...po njegovih besedah je nastalo tole, čemur se reče improvizirana varilna šablona
Zavarjen okvir, CNC sfrezani nosilci sprednjega preklopnega sistema in pripravljeni za varjenje na okvir...kot sem že omenil, mora biti zadeva zložljiva.
Zvarjeno in pobrušeno...
Vsi vari so varjeni na 110A, da var sigurno poteka skozi celotno debelino 2mm ALU...palica je 30x30x2mm. Vari so pobrušeni z rašpo, biaksom, porezkani in izravnani s površino na rezkalnem stroju.
Najprej sem izdelal osnovo šasije, nažagal kose po načrtu in se pozanimal, kako to sploh zvarit, da ne bodo vari vidni, da ne bodo pokali in da ne bo vse skupaj zvito, ker varjenje je en hudič glede zvijanja, kolikor mi je znano
Šel sem do kolega, ki vari aluminij in ki tudi ima konkrten stroj za varjenje...po njegovih besedah je nastalo tole, čemur se reče improvizirana varilna šablona
Zavarjen okvir, CNC sfrezani nosilci sprednjega preklopnega sistema in pripravljeni za varjenje na okvir...kot sem že omenil, mora biti zadeva zložljiva.
Zvarjeno in pobrušeno...
Vsi vari so varjeni na 110A, da var sigurno poteka skozi celotno debelino 2mm ALU...palica je 30x30x2mm. Vari so pobrušeni z rašpo, biaksom, porezkani in izravnani s površino na rezkalnem stroju.
Re: Izdelava skiroja na elektro modelarski pogon
Po vrtanju lukenj za zadnjo os kolesa, še nekaj varjenja in modificiranja okvirja, sem se lotil izdelave nosilca motorja.
Okoli nosilca motorja sem imel veliko pomislekov in načrtovanja, zato sem si posebej za nosilec postavil novo serijo 'omejitev' oz. želja, ki jih mora izpolnjevat.
- čimmanj vitalnih delov (zobnikov, ležajev, puš,...itd.)
- čimmanjši sistem, kompresiran, čimmanj viden
- možnost 'plavanja' oz. samoprilagodljivost glede na kolo (kolo lahko opleta, ali je jajčasto)
- neposredna povezava (tekalna površina direktno na kolo)
- možnost spreminjanja velikosti tekalne površine (nisem imel pojma, koliko toka bi lahko potegnil tak prenos)
In po nekaj načrtovanja, generiranja kode za CNC in obdelave, je nastalo tole...nosilci motorja in nosilci sistema napenjanja, kar bom razložil kasneje...
Ena stran je oležajena z noname ležajem, tako da o kvaliteti nimam pojma in ali bo držal nekaj časa tudi ne vem...na tak način sem razbremenil upogib na osi motorja, saj mora tekalna površina pritiskati na kolo, da je trenje med njima dovolj veliko, da ne spodrsava.
Med izdelavo delov, sem po netu naročil kolesa, saj mi ta iz trde gume niso ravno všeč, ker ne blažijo neravnin po cesti (kamenčki, vožnja po granitnih kockah)...Kolesa sem našel na eni SLO strani s skiro opremo, 200mm premer, dvojni ležaji, alu platišče, zračnica na avtomobilski ventil, guma profilirana...za 35€+poštnina obe kolesi
Na hitro sestavljeno, kako naj bi izgledal...
Okoli nosilca motorja sem imel veliko pomislekov in načrtovanja, zato sem si posebej za nosilec postavil novo serijo 'omejitev' oz. želja, ki jih mora izpolnjevat.
- čimmanj vitalnih delov (zobnikov, ležajev, puš,...itd.)
- čimmanjši sistem, kompresiran, čimmanj viden
- možnost 'plavanja' oz. samoprilagodljivost glede na kolo (kolo lahko opleta, ali je jajčasto)
- neposredna povezava (tekalna površina direktno na kolo)
- možnost spreminjanja velikosti tekalne površine (nisem imel pojma, koliko toka bi lahko potegnil tak prenos)
In po nekaj načrtovanja, generiranja kode za CNC in obdelave, je nastalo tole...nosilci motorja in nosilci sistema napenjanja, kar bom razložil kasneje...
Ena stran je oležajena z noname ležajem, tako da o kvaliteti nimam pojma in ali bo držal nekaj časa tudi ne vem...na tak način sem razbremenil upogib na osi motorja, saj mora tekalna površina pritiskati na kolo, da je trenje med njima dovolj veliko, da ne spodrsava.
Med izdelavo delov, sem po netu naročil kolesa, saj mi ta iz trde gume niso ravno všeč, ker ne blažijo neravnin po cesti (kamenčki, vožnja po granitnih kockah)...Kolesa sem našel na eni SLO strani s skiro opremo, 200mm premer, dvojni ležaji, alu platišče, zračnica na avtomobilski ventil, guma profilirana...za 35€+poštnina obe kolesi
Na hitro sestavljeno, kako naj bi izgledal...
Zadnjič spremenil TopGun, dne 23 Maj 2014, 08:54, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Izdelava skiroja na elektro modelarski pogon
Ker je sistem 'plavajoč', sem si mogu zamislit nekakšen element (napenjalec), ki bo opravljal dvojno funkcijo...napenjal oz. vlekel tekalno površina h kolesu in hkrati dopuščal anomalije na kolesu samem (jajčasto kolo, smeti med tekalno površino in kolesom). Napenjalci so morali imeti tudi ročno nastavitev, brez orodja, tako da bo enostavno sistem z motorjem odmakniti od kolesa in bo v trenutku to le navaden skiro (v primeru praznih baterij recimo).
Tako so nastali nosilci, na katere bo pritrjena ena stran napenjalca...za simetrijo napenjanja sem tako uporabil 2.
Podrobnih slik od izdelave nosilcev nimam...pozabil slikati, zadeva pa izgleda nekako tako...kasneje sem še malenkost dopolnil.
Znotraj napenjalca je vzmet, ki meji na notranji cilinder,povezan preko navojne palice z nosilcem motorja, na drugi strani pa se vzmet naslanja na ohišje napenjalca, ki je pripet na okvir. Z zategovanjem navojne palice, se vzmet stiska, še vedno pa dopušča prostemu hodu do popolnega stiska, da vzmet deluje.
Do zavore oz. blatnika sem prišel z nakupom skiroja na bolhi...poiskal sem nekako najbolje ohranjenega z 200mm kolesi in enostavnim preklopnim sistemom, ki sem ga nato montiral na svoj okvir in prav tako blatnik...za skiro sem odštel 25€ in bil je res dobro ohranjen...opravil sem servis krmilnega ležaja, izdelal nove osi, ker so imele obstoječe neko čudno kitajsko toleranco z ležajem, odprava zračnosti na teleskopski palici krmila in to je to
Tako so nastali nosilci, na katere bo pritrjena ena stran napenjalca...za simetrijo napenjanja sem tako uporabil 2.
Podrobnih slik od izdelave nosilcev nimam...pozabil slikati, zadeva pa izgleda nekako tako...kasneje sem še malenkost dopolnil.
Znotraj napenjalca je vzmet, ki meji na notranji cilinder,povezan preko navojne palice z nosilcem motorja, na drugi strani pa se vzmet naslanja na ohišje napenjalca, ki je pripet na okvir. Z zategovanjem navojne palice, se vzmet stiska, še vedno pa dopušča prostemu hodu do popolnega stiska, da vzmet deluje.
Do zavore oz. blatnika sem prišel z nakupom skiroja na bolhi...poiskal sem nekako najbolje ohranjenega z 200mm kolesi in enostavnim preklopnim sistemom, ki sem ga nato montiral na svoj okvir in prav tako blatnik...za skiro sem odštel 25€ in bil je res dobro ohranjen...opravil sem servis krmilnega ležaja, izdelal nove osi, ker so imele obstoječe neko čudno kitajsko toleranco z ležajem, odprava zračnosti na teleskopski palici krmila in to je to
Re: Izdelava skiroja na elektro modelarski pogon
Potem sem se lotil sprednjega dela oz. kar je bilo treba je samo sestavljanje obstoječih kosov iz starega skiroja.
Na hitro sestavljeno kar s svedrom ustezne tolerance, ker osi še nisem imel...spet problem s tolerancami...te kitajci
Ker sem si zamislil možnost zamenjave tekalne površine za poljubno velikost, sem moral izdelat tudi 'zobnik', ki bo osnova za prenos momenta na tekalno površino. Problem je nastal, da kosa nisem mogel izdelati sam v tolerančnem območju stotink, zato sem ga dal izdelati kolegu na žično erozijo...sledilo je težko čakanje na kos.
Vmes sem zrisal in izdelal pohodno površino... za malo duška nad izdelavo, sem si zamislil vezano ploščo oplaščeno s karbonom textrem, pod textremom je več plasti steklenke in odrezki karbona...zadeva je lahka in upogibno obstojna.
Zaključek okvirja sem prirezal in zaprl s plastičnimi čepi
In še kako naj bi izgledal sklopljen za prevoz...primeš na sredi ročaja kot kovček in neseš kot kovček
Na hitro sestavljeno kar s svedrom ustezne tolerance, ker osi še nisem imel...spet problem s tolerancami...te kitajci
Ker sem si zamislil možnost zamenjave tekalne površine za poljubno velikost, sem moral izdelat tudi 'zobnik', ki bo osnova za prenos momenta na tekalno površino. Problem je nastal, da kosa nisem mogel izdelati sam v tolerančnem območju stotink, zato sem ga dal izdelati kolegu na žično erozijo...sledilo je težko čakanje na kos.
Vmes sem zrisal in izdelal pohodno površino... za malo duška nad izdelavo, sem si zamislil vezano ploščo oplaščeno s karbonom textrem, pod textremom je več plasti steklenke in odrezki karbona...zadeva je lahka in upogibno obstojna.
Zaključek okvirja sem prirezal in zaprl s plastičnimi čepi
In še kako naj bi izgledal sklopljen za prevoz...primeš na sredi ročaja kot kovček in neseš kot kovček
Zadnjič spremenil TopGun, dne 23 Maj 2014, 10:14, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Izdelava skiroja na elektro modelarski pogon
Zobnika še vedno ni in ni bilo, zato sem iz samega dolgčasa začel napeljevati elektroniko oz. regler...za dodatno hlajenje mosfetov sem preko termalne paste namestil dodatno ploščico aluminija, ki se v kosu aluminija trdno dotika samega okvirja...tako koristim potencial prevodnosti dovolj velike količine aluminija za hlajenje reglerja.
Spodnja stran pohodne plošče je izdelana z abrajzo in nato odtrgana, da je površina groba za lepljenje nosilcev baterij...v nadaljevanju
Spodnja stran pohodne plošče je izdelana z abrajzo in nato odtrgana, da je površina groba za lepljenje nosilcev baterij...v nadaljevanju
Re: Izdelava skiroja na elektro modelarski pogon
Končno prišel še zadnji kos sestavljanke...kolega je izdelal še podaljšek gredi motorja in zožitev za v ležaj U nulo loh rečem
Kabli motorja in prav tako vsi ostali kabli so skozi površine speljani preko gumijastih obročkov za pritrditev servomotorjev in antivibracijskih obročkov...pač kar sem imel pri roki, služi namenu in dobro izgleda
Potem sem zobnik scentiral in prilepil s kupaj s podaljškom gredi motorja...uporabil sem loctite 648...drži kot pribito
Med čakanjem na prijetje loctitea sem imel čas izdelati tekalno površino...glede prvega premera nisem veliko razglabljal in izdelal kar najmanjšega kolikor se je dalo. V videu, ki me je navdahnil nad izdelavo je razmerje prenosa 30:200, zato sem naredil kar 30 kolešček iz aluminija s sredinsko deteljico...mal sem lovil tolerance na CNC
Kabli motorja in prav tako vsi ostali kabli so skozi površine speljani preko gumijastih obročkov za pritrditev servomotorjev in antivibracijskih obročkov...pač kar sem imel pri roki, služi namenu in dobro izgleda
Potem sem zobnik scentiral in prilepil s kupaj s podaljškom gredi motorja...uporabil sem loctite 648...drži kot pribito
Med čakanjem na prijetje loctitea sem imel čas izdelati tekalno površino...glede prvega premera nisem veliko razglabljal in izdelal kar najmanjšega kolikor se je dalo. V videu, ki me je navdahnil nad izdelavo je razmerje prenosa 30:200, zato sem naredil kar 30 kolešček iz aluminija s sredinsko deteljico...mal sem lovil tolerance na CNC
Re: Izdelava skiroja na elektro modelarski pogon
Nato je sledila modifikacija nosilca motorja, saj je bila luknja premajhna, skozi katero bi moral priti zobnik.
Da se tekalna površina ne 'sprehaja' levo in desno po zobniku sem izdelal ploščice, ki držijo vse na mestu in je seveda moč na hitro razstaviti in zamenjati z večjim premero...za več brzine
Glede blatnika je tako, da služi tudi kot zavora, zato je vidna povratna vzmet, ki drži blatnik od kolesa, če stopiš nanjo pa se pritisne ob kolo in zavira...seveda je moč izvesti zavoro še na motorju, ampak o tem kasneje
Da se tekalna površina ne 'sprehaja' levo in desno po zobniku sem izdelal ploščice, ki držijo vse na mestu in je seveda moč na hitro razstaviti in zamenjati z večjim premero...za več brzine
Glede blatnika je tako, da služi tudi kot zavora, zato je vidna povratna vzmet, ki drži blatnik od kolesa, če stopiš nanjo pa se pritisne ob kolo in zavira...seveda je moč izvesti zavoro še na motorju, ampak o tem kasneje
Re: Izdelava skiroja na elektro modelarski pogon
Kasneje sem naredil majhno sprembo na napenjalcih in jim dodal narebričene koleščke s pomočjo katerih z roko brez težav vrtiš in napenjaš vzmeti v napenjalcih ali v skrajnem primeru odmakneš sistem od kolesa.
Nato so sledile meritve porabe toka, moči, pospeški...za lažje meritve sem celice skupaj s 'powerboxom' namontiral kar na zgornjo stran, saj spodaj še nimam nosilcev za celice in pokrova, ki si ga še nisem zamislil.
Za reguliranje obratov sem provizorično namontiral servotester, da se ga da nekako krmiliti, kabel do reglerja pa poteka znotraj krmila.
Izsledki meritev so:
- max poraba toka v cca 50m pospeševanja 46A
- razvita moč po powerboxu 1050W, še smo na varni strani glede motorja
- pospeški so fenomenalni in v primerjavi s kupljenimi skiroji za 600€+ jih vse po vrsti pustim konkretno za sabo
- zaviranje deluje
- teža 7,3kg
Glede zaviranja sem poizkusil obe verziji, z motorjem in nožno zavoro...zadeva j taka, da je zaviranje z motorjem precej sunkovito in dobesedno voznika (mene) nalima vsakič na krmilo, tako da sem zavoro odstranil in je samo še nožna...sedaj se pelje res lepo, nedeljsko, ob konkretnem gasu pa rata zadeva kar besna...sem presenečen
Glede speljevanja je prišlo do polemik v eni od tem na forumi in je res, da je treba začetni zagon malenkost spodbuditi, da motor ne 'trokira', nato deluje lepo, zvezno in minimalna hitrost po ravnem je hitrost pešca...meni zadovoljivo.
Ko dam celice v spodnji prostor, izdelam krmilno ročico obratov in pokrov spodnjega dela, objavim napredek
Nato so sledile meritve porabe toka, moči, pospeški...za lažje meritve sem celice skupaj s 'powerboxom' namontiral kar na zgornjo stran, saj spodaj še nimam nosilcev za celice in pokrova, ki si ga še nisem zamislil.
Za reguliranje obratov sem provizorično namontiral servotester, da se ga da nekako krmiliti, kabel do reglerja pa poteka znotraj krmila.
Izsledki meritev so:
- max poraba toka v cca 50m pospeševanja 46A
- razvita moč po powerboxu 1050W, še smo na varni strani glede motorja
- pospeški so fenomenalni in v primerjavi s kupljenimi skiroji za 600€+ jih vse po vrsti pustim konkretno za sabo
- zaviranje deluje
- teža 7,3kg
Glede zaviranja sem poizkusil obe verziji, z motorjem in nožno zavoro...zadeva j taka, da je zaviranje z motorjem precej sunkovito in dobesedno voznika (mene) nalima vsakič na krmilo, tako da sem zavoro odstranil in je samo še nožna...sedaj se pelje res lepo, nedeljsko, ob konkretnem gasu pa rata zadeva kar besna...sem presenečen
Glede speljevanja je prišlo do polemik v eni od tem na forumi in je res, da je treba začetni zagon malenkost spodbuditi, da motor ne 'trokira', nato deluje lepo, zvezno in minimalna hitrost po ravnem je hitrost pešca...meni zadovoljivo.
Ko dam celice v spodnji prostor, izdelam krmilno ročico obratov in pokrov spodnjega dela, objavim napredek
Re: Izdelava skiroja na elektro modelarski pogon
Pohvale za izpeljan projekt.
Ena stvar pa mi ne gre v račun, glede na to, kakšne vse obdelovalne stroje imaš na voljo. Zakaj nisi naredil verižni, zobniški ali jermenski prenos?
Ena stvar pa mi ne gre v račun, glede na to, kakšne vse obdelovalne stroje imaš na voljo. Zakaj nisi naredil verižni, zobniški ali jermenski prenos?
Lp Matej
Re: Izdelava skiroja na elektro modelarski pogon
Nekako se mi je zdela ta ideja najenostavnejša, seveda je pa možno vse spremenit in dogradit, prostora je dovolj.
-
- Začetnik
- Prispevkov: 41
- Pridružen: 29 Dec 2012, 20:02
Re: Izdelava skiroja na elektro modelarski pogon
Lepo pozdravljeni
Tudi sam izdelujem skiro ter imam eno vprasanje.
imam 160w elektro motor za skiro. motor je 24v. poganjal pa bi ga z dvema 12v 12ah akumulatorjema. Kaj se vam zdi bo 12 ah dovolj?
Tudi sam izdelujem skiro ter imam eno vprasanje.
imam 160w elektro motor za skiro. motor je 24v. poganjal pa bi ga z dvema 12v 12ah akumulatorjema. Kaj se vam zdi bo 12 ah dovolj?
Re: Izdelava skiroja na elektro modelarski pogon
Ja za en čas bo, koliko avtonomije bo to imelo pa ne vem...bolj me moti to, da je motor samo 160W, tako da dosti hitreje od pešca ne bo.
-
- Začetnik
- Prispevkov: 41
- Pridružen: 29 Dec 2012, 20:02
Re: Izdelava skiroja na elektro modelarski pogon
Sedaj mam en drug problem, ali lahko vezem en akumulator ki je 12v in12ah ter drugega ki je 12v in7ah, da bosta mela skupaj 24v? Bo to slo, pomojem razmisljanju bi moglo, samo da bo un k je 7ah prej prazen, imam prav?
Re: Izdelava skiroja na elektro modelarski pogon
A moraš res v dve temi napisati isto vprašanje!!??
Re: Izdelava skiroja na elektro modelarski pogon
To ne bo šlo...pri vezavi celic morajo biti karakteristike obeh celic enake.
Še glede vsebine teme...sem se odločil za update oz. predelavo...imam dele, ki bi jih uporabil za verižni prenos na kolo,saj pri tem načinu nastane rahel problem, če zapelješ s skirojem na mokro ali mastno površino, saj je oprijemljivost tekalne površine takoj veliko slabša.
Za dele sem doma pobral dele minimoto motorja (centrifugalna sklopka, šalica z nosilcem in zobnikom)...zadnji zobnik bi izdelal sam, glede na željen prenos. Sklopko moram razstaviti, očistit, podmazati in stestirati, pri katerih vrtljajih se odpre, posledično zamenjati vzmeti s šibkejšimi, saj je želja po odpiranju pri čimnižjih vrtljajih.
Zobnik bo odrezan na waterjet, ostali elementi bodo izdelani iz Alu.
V drugem planu je pa še zamenjava motorja, saj je trenutni pri svojem delovanju blizu max. nazivne moči (1,2kW), gre kot sneta sekira in končno hitrost ocenjujem na nekje med 40 in 50km/h ja, defenitivno ni zdravo za voznika, če pri tej hitrosti pade.
Ko skonstruiram predelavo, bo prišel v igro eden od kontronikovih motorjev Pyro serije, po vsej verjetnosti pyro 850 - 31P,...max. moč 4kW, ki jo imam namen koristiti v navor in ne hitrost
Se nadaljuje...
Še glede vsebine teme...sem se odločil za update oz. predelavo...imam dele, ki bi jih uporabil za verižni prenos na kolo,saj pri tem načinu nastane rahel problem, če zapelješ s skirojem na mokro ali mastno površino, saj je oprijemljivost tekalne površine takoj veliko slabša.
Za dele sem doma pobral dele minimoto motorja (centrifugalna sklopka, šalica z nosilcem in zobnikom)...zadnji zobnik bi izdelal sam, glede na željen prenos. Sklopko moram razstaviti, očistit, podmazati in stestirati, pri katerih vrtljajih se odpre, posledično zamenjati vzmeti s šibkejšimi, saj je želja po odpiranju pri čimnižjih vrtljajih.
Zobnik bo odrezan na waterjet, ostali elementi bodo izdelani iz Alu.
V drugem planu je pa še zamenjava motorja, saj je trenutni pri svojem delovanju blizu max. nazivne moči (1,2kW), gre kot sneta sekira in končno hitrost ocenjujem na nekje med 40 in 50km/h ja, defenitivno ni zdravo za voznika, če pri tej hitrosti pade.
Ko skonstruiram predelavo, bo prišel v igro eden od kontronikovih motorjev Pyro serije, po vsej verjetnosti pyro 850 - 31P,...max. moč 4kW, ki jo imam namen koristiti v navor in ne hitrost
Se nadaljuje...
Re: Izdelava skiroja na elektro modelarski pogon
Deli gredo počasi na kup in v 'predelavo' 3D modela, ker dokler ne paše vsaj 3D, potem tut v realnem ponavadi ne
Doma sem imel sklopko z 7 zobim zobnikom,...ležaj je še dober, šalca je ohranjena v nulo.
Sklopka pa je malo boga in ne bo za dolgo, ampak da bom določil vrtljaje odpiranja in testne vožnje, bo čist uredu.
Kot sem omenil pa najprej treba vse skupaj izrisat v 3D modelu in predvidit čimveč možnih anomalij, ki bi se lahko pojavile.
Glavni problem je nastal pri zobniku, saj ga ne morem izdelati iz enega kosa in v eni ravnini, ker bi veriga drsala ob gumo, zato sem ga razdelil na notranjo močnejšo osnovo in zunanji zobniški obod, ki je šibkejši (manjša debelina). Debelina osnove bo verjetno nekje med 3,5-4mm, nakar zobnik mora imeti debelino 2,5-2,7mm in je preko distančnikov na osnovi pomaknjen stran od kolesa.
Samega modula in ozobja še nisem zrisal v pravih razmerjih.
Sklopka je zrisana v merilu, saj je bistven element, ki se mora prilegat
Sledi risanje nosilca motorja in povezovalna kletka med sklopko in okvirjem...vse v enem kosu verjetno
Doma sem imel sklopko z 7 zobim zobnikom,...ležaj je še dober, šalca je ohranjena v nulo.
Sklopka pa je malo boga in ne bo za dolgo, ampak da bom določil vrtljaje odpiranja in testne vožnje, bo čist uredu.
Kot sem omenil pa najprej treba vse skupaj izrisat v 3D modelu in predvidit čimveč možnih anomalij, ki bi se lahko pojavile.
Glavni problem je nastal pri zobniku, saj ga ne morem izdelati iz enega kosa in v eni ravnini, ker bi veriga drsala ob gumo, zato sem ga razdelil na notranjo močnejšo osnovo in zunanji zobniški obod, ki je šibkejši (manjša debelina). Debelina osnove bo verjetno nekje med 3,5-4mm, nakar zobnik mora imeti debelino 2,5-2,7mm in je preko distančnikov na osnovi pomaknjen stran od kolesa.
Samega modula in ozobja še nisem zrisal v pravih razmerjih.
Sklopka je zrisana v merilu, saj je bistven element, ki se mora prilegat
Sledi risanje nosilca motorja in povezovalna kletka med sklopko in okvirjem...vse v enem kosu verjetno
Re: Izdelava skiroja na elektro modelarski pogon
Po dolgem času obujam temo
Kot sem nazadnje napisal, sem imel probleme z oprijemljivostjo tekalne površine in kolesa, zato sem se odločil izdelat verižni prenos.
Za sklopko sem uporabil minimoto sklopko z 7 zob verižnikom, na kolesu sem izdelal zobnik po svojem načrtu in preračunu.
Predn sem se lotu izdelave delov iz aluminija, sem dele izrezkal na cnc iz plastike in je nastajal vse skupi nekak tako...
Ker moč motorja ni zanemarljiva sem si zamislil podpornik pogonskega sklopa in hkrati ščitnik verige z napenjalnim verižnikom...v nadajevanju, saj je še v delu
Podpornik se sestavi skupaj z nosilcem sklopke in bo kasneje privijačen na nosilno ploščo pogonskega sklopa
Z nosilcem motorja sem imel določene pomisleke in med testi odpiranja sklopke sem opazu, da se lamele nikoli ne odprejo sinhrono, ampak se kakšna prej, druga kasneje pri čemer se pojavijo lahko vibracije, kar pa si nisem želel, da bi se prenašale na ležaj motorja...v ta namen sem izdelal prenosnik tresljajev z vgrajenim grednim ležajem od minimoto motorja...razdalja ročice od središča sklopke do središča ležaja je tako minimalna in vse vibracije prenese ta ležaj
Tako izgleda sestavljeno...pomembne so tolerance izdelave, da res vse skupaj sede kot mora
Tako se namesti sklopka, saj sem za montažni konus uporabil kar original od minimoto gredi.
Sklopka se odpira pri okoli 1800+ obratov na gredi motorja, kar je pri trenutnem verižnem prenosu nekje 5-6km/h, ampak to je šele začetek odpiranja, torej sklopka takrat zdrsava, dokler ne doseže ustreznih obratov.
Nosilec šalce sklopke je nekolk predelan, saj je treba ujet med sabo nased ščitnika verige.
Tako v grobem izgleda pogonski sklop, vendar še zdaleč ni dokončan, saj manjkajo določeni deli...
Motor mora bit zaščiten z varnostno kletko, ki omogoča neoviran pretok zraka za hlajenje, ampak to v nadaljevanju...
Trenutni verižni prenos na papirju pokaže nekaj čez 60km/h v neobremenjenem stanju, torej če odštejem vse dejavnike, ki predstavljajo upor (kotalni, zračni, teža), bi skiro po ravnem dosegel zlahka 50km/h.
Seveda pa imam na voljo ogromno zalogo moči, zato sem se odločil da to moč koristim v navor in tako izdelal verižno razmerje 11...po izračunih bi pri tem navoru moral premagati vsak klanec brez težav.
Se nadaljuje...komentarji dobrodošli
Kot sem nazadnje napisal, sem imel probleme z oprijemljivostjo tekalne površine in kolesa, zato sem se odločil izdelat verižni prenos.
Za sklopko sem uporabil minimoto sklopko z 7 zob verižnikom, na kolesu sem izdelal zobnik po svojem načrtu in preračunu.
Predn sem se lotu izdelave delov iz aluminija, sem dele izrezkal na cnc iz plastike in je nastajal vse skupi nekak tako...
Ker moč motorja ni zanemarljiva sem si zamislil podpornik pogonskega sklopa in hkrati ščitnik verige z napenjalnim verižnikom...v nadajevanju, saj je še v delu
Podpornik se sestavi skupaj z nosilcem sklopke in bo kasneje privijačen na nosilno ploščo pogonskega sklopa
Z nosilcem motorja sem imel določene pomisleke in med testi odpiranja sklopke sem opazu, da se lamele nikoli ne odprejo sinhrono, ampak se kakšna prej, druga kasneje pri čemer se pojavijo lahko vibracije, kar pa si nisem želel, da bi se prenašale na ležaj motorja...v ta namen sem izdelal prenosnik tresljajev z vgrajenim grednim ležajem od minimoto motorja...razdalja ročice od središča sklopke do središča ležaja je tako minimalna in vse vibracije prenese ta ležaj
Tako izgleda sestavljeno...pomembne so tolerance izdelave, da res vse skupaj sede kot mora
Tako se namesti sklopka, saj sem za montažni konus uporabil kar original od minimoto gredi.
Sklopka se odpira pri okoli 1800+ obratov na gredi motorja, kar je pri trenutnem verižnem prenosu nekje 5-6km/h, ampak to je šele začetek odpiranja, torej sklopka takrat zdrsava, dokler ne doseže ustreznih obratov.
Nosilec šalce sklopke je nekolk predelan, saj je treba ujet med sabo nased ščitnika verige.
Tako v grobem izgleda pogonski sklop, vendar še zdaleč ni dokončan, saj manjkajo določeni deli...
Motor mora bit zaščiten z varnostno kletko, ki omogoča neoviran pretok zraka za hlajenje, ampak to v nadaljevanju...
Trenutni verižni prenos na papirju pokaže nekaj čez 60km/h v neobremenjenem stanju, torej če odštejem vse dejavnike, ki predstavljajo upor (kotalni, zračni, teža), bi skiro po ravnem dosegel zlahka 50km/h.
Seveda pa imam na voljo ogromno zalogo moči, zato sem se odločil da to moč koristim v navor in tako izdelal verižno razmerje 11...po izračunih bi pri tem navoru moral premagati vsak klanec brez težav.
Se nadaljuje...komentarji dobrodošli
Re: Izdelava skiroja na elektro modelarski pogon
Imaš kak posnetek ?
In pa lep projekt
In pa lep projekt
Re: Izdelava skiroja na elektro modelarski pogon
Nimam, ker je še v delu...bom objavil v kratkem
Re: Izdelava skiroja na elektro modelarski pogon
Zakaj si se odločil za vgradnjo centrifugalne sklopke za elektro pogon?
Lp
Lp
RC-Ryder - Degustiram modelarstvo
Re: Izdelava skiroja na elektro modelarski pogon
Predvidevam da zaradi nizkih obratov ker motor cuka ?
Re: Izdelava skiroja na elektro modelarski pogon
Za sklopko sem se odloču iz varnostnih razlogov v primeru odpovedi motorja, v drugem je bila odločitev na strani slopke še zaradi možnosti izpraznitve baterij in da lih z nogo rineš magnete 5kw motorja žal ne prideš daleč, kot tretji razlog pa je, da motor nima hallovih sond in pognat iz nule je problem...pri štartu iz nule se motor zavrti na že določene obrate in pri direktnem prenosu pride do matranja motorja na podlagi timinga (hallove sonde), V tem primeru pa motor že razpolaga z določeno močjo.
Prednost sklopke vidim tudi pri klancu navzdol, saj motorni sklop fizično odklopi od prenosa in je tako nevarnost po prevrtenju motorja odstranjena.
Prednost sklopke vidim tudi pri klancu navzdol, saj motorni sklop fizično odklopi od prenosa in je tako nevarnost po prevrtenju motorja odstranjena.
Re: Izdelava skiroja na elektro modelarski pogon
Če hočeš, da bo to tako kot praviš, se moraš vmes ustaviti, da se sklopka ustavi in se sesede. Ali pa na os sklopke vgraditi enomerni ležaj.TopGun napisal/-a: Prednost sklopke vidim tudi pri klancu navzdol, saj motorni sklop fizično odklopi od prenosa in je tako nevarnost po prevrtenju motorja odstranjena.
LP
RC-Ryder - Degustiram modelarstvo
Re: Izdelava skiroja na elektro modelarski pogon
Kot sem napisal mal višje se sklopka odpira pri okoli 1800rpm na gredi, torej se ni treba ustavit, da se sklopka zapre.