Wisel - malo prirejen - krilo za vsako priložnost :)
Wisel - malo prirejen - krilo za vsako priložnost :)
Osnovna ideja je pobrana iz RCgroupsov in sicer tele teme: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1456458
V njej dobite vse podrobnejše informacije od profilov, kot tudi različnih verzij od klasične 90cm do 3m+ verzij. Samo krilo je v osnovi namenjeno za DS vendar se izvrstno odnese tudi kot motoriziran jadralček, kasneje smo ugotovili, da se ga da tudi nežno DLGjati.
Lansko spomlad je bil Odisej tako radodaren da mi je odrezal en kos klasičnega 90cm, ki je bil pokrit samo s prekrivno folijo iz hobbykinga na njem je bil manjši motorček in 2s 300mah celica ter 10A esc. Vse skupaj je tehtalo dobrih 200g na začetku. Letelo je izvrstno, bolj počasno zaradi debelega profila ampak kot zelencu mi je to celo odgovarjalo. Za začetek sem uporabljal zgolj 50% hoda servota in 50% expo pa je bilo letalo zelo lepo vodljivo, na polnem hodu serva je bil pravi akrobat in sem rabil kakih 10-20 poletov predno sem začel uporabljati 100% hod servov.
A dovolj zgodovine, ker se že tako prehitro na dolgo razpišem. Za to pomlad sem si zadal idejo da bi naredil malo prilagojeno verzijo- malček večjo (120 cm) s pobranimi konicami kril, ki pa bo oblečena v 50g steklo z malo enosmernega karbona da se ga bo dalo morda malo bolj zavrtet, pa da mi ga Odisej ne zbije tako hitro kot prvega, še vedno pa sem hotel obdržati tudi malo lažji motor in baterijo za tiste dni ko bi se samo malo okoli rad popeljal
Že v naprej povem, da sem v vseh teh zadevah zelo zelen pa tudi zelo nespreten z ročnim orodjem itd.. in da ne dvomim, da vas velika večina, če ne vsi zadevo lahko naredi 100x bolje in lepše, ampak nekje je treba začet, pa morda s tem spodbudim še kakega drugega začetnika da se sam loti izdelave. Seveda pa so predlogi za izboljšave kot tudi konstruktivne kritike dobrodošle…
Najprej sem se, kot pravi dr. teoretik usedel za mizo in na list papirja začel kracati kako bi kaj izgledalo in računati kolk bo vse skupaj naneslo. To Odiseja zelo jezi, zato mi je takoj odrezal sredice da neham teoretizirat
Za profil krila smo vzeli osnovni profil in ga povečali za 10% (ker profila nismo našli nikjer v bazah, ni ostalo drugega kot 10% povečava, čeprav naj to ne bi bilo prav, je avtor navedel da tudi on uporablja to opcijo za vse svoje verzije in da deluje ok).
Osnovni podatki o krilu in mere so razvidne iz sledeče povezave:
http://wingcgcalc.bruder.com.br/?unitsy ... 0&angle5=0&
Glede teže pa sem optimistično naračunal nekje okoli 350g in sicer so osnovne sestavine recepta in planirane teže:
a) Material:
-Stiropor sredice 30,5g vsaka polovica torej skupaj = 61g.
(Uporabljen je bil EPS 70, če bi delal ponovno bi delal iz 100 ali 150 ker se veliko lepše brusi itd..)
-»obleka od kril« 50g steklo na 45° in nekaj 50g UD karbona = 80g
-Barvanje kril cca = 10g
-Rep depron v 25g steklenko in malo ud karbona = 10g
-Kabina EPS 70 pokrita z 50g steklom in malo karbona = 20g
- Razno - spoji flikanje lukenj misc = 10g
b) Elektronika
-Motor C20 iz hobbykinga = 28g
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 050kv.html
Prop zložjiv 5.3x3.3 = 6g
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _bag_.html
-ESC 12A (ne vem od kje) = 12g
-Reciver (orange rx) = 5g
-Servo 2x 6.5g Power HD = 15g (bom še kable mal rabil podaljšat itd..)
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 07sec.html
-Baterija 3s950mah= 70g
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _Pack.html
-Razno - povezave itd…= 10g
Letalce je do neke mere že narejeno (če bo sreča bo naslednji teden testni polet), tako da bom jutri še naložil nekaj slik ki jih že imam, čisto vseh postopkov izdelave nisem uspel dokumentirati, ker ko z epoxijem pacam se tudi v sanjah ne dotikam fotkiča/telefona bo pa pri vsaki komponenti vsaj ali before ali after, če ne obe sliki.
Toliko za enkrat, kaj več pa jutri
Lp, M
V njej dobite vse podrobnejše informacije od profilov, kot tudi različnih verzij od klasične 90cm do 3m+ verzij. Samo krilo je v osnovi namenjeno za DS vendar se izvrstno odnese tudi kot motoriziran jadralček, kasneje smo ugotovili, da se ga da tudi nežno DLGjati.
Lansko spomlad je bil Odisej tako radodaren da mi je odrezal en kos klasičnega 90cm, ki je bil pokrit samo s prekrivno folijo iz hobbykinga na njem je bil manjši motorček in 2s 300mah celica ter 10A esc. Vse skupaj je tehtalo dobrih 200g na začetku. Letelo je izvrstno, bolj počasno zaradi debelega profila ampak kot zelencu mi je to celo odgovarjalo. Za začetek sem uporabljal zgolj 50% hoda servota in 50% expo pa je bilo letalo zelo lepo vodljivo, na polnem hodu serva je bil pravi akrobat in sem rabil kakih 10-20 poletov predno sem začel uporabljati 100% hod servov.
A dovolj zgodovine, ker se že tako prehitro na dolgo razpišem. Za to pomlad sem si zadal idejo da bi naredil malo prilagojeno verzijo- malček večjo (120 cm) s pobranimi konicami kril, ki pa bo oblečena v 50g steklo z malo enosmernega karbona da se ga bo dalo morda malo bolj zavrtet, pa da mi ga Odisej ne zbije tako hitro kot prvega, še vedno pa sem hotel obdržati tudi malo lažji motor in baterijo za tiste dni ko bi se samo malo okoli rad popeljal
Že v naprej povem, da sem v vseh teh zadevah zelo zelen pa tudi zelo nespreten z ročnim orodjem itd.. in da ne dvomim, da vas velika večina, če ne vsi zadevo lahko naredi 100x bolje in lepše, ampak nekje je treba začet, pa morda s tem spodbudim še kakega drugega začetnika da se sam loti izdelave. Seveda pa so predlogi za izboljšave kot tudi konstruktivne kritike dobrodošle…
Najprej sem se, kot pravi dr. teoretik usedel za mizo in na list papirja začel kracati kako bi kaj izgledalo in računati kolk bo vse skupaj naneslo. To Odiseja zelo jezi, zato mi je takoj odrezal sredice da neham teoretizirat
Za profil krila smo vzeli osnovni profil in ga povečali za 10% (ker profila nismo našli nikjer v bazah, ni ostalo drugega kot 10% povečava, čeprav naj to ne bi bilo prav, je avtor navedel da tudi on uporablja to opcijo za vse svoje verzije in da deluje ok).
Osnovni podatki o krilu in mere so razvidne iz sledeče povezave:
http://wingcgcalc.bruder.com.br/?unitsy ... 0&angle5=0&
Glede teže pa sem optimistično naračunal nekje okoli 350g in sicer so osnovne sestavine recepta in planirane teže:
a) Material:
-Stiropor sredice 30,5g vsaka polovica torej skupaj = 61g.
(Uporabljen je bil EPS 70, če bi delal ponovno bi delal iz 100 ali 150 ker se veliko lepše brusi itd..)
-»obleka od kril« 50g steklo na 45° in nekaj 50g UD karbona = 80g
-Barvanje kril cca = 10g
-Rep depron v 25g steklenko in malo ud karbona = 10g
-Kabina EPS 70 pokrita z 50g steklom in malo karbona = 20g
- Razno - spoji flikanje lukenj misc = 10g
b) Elektronika
-Motor C20 iz hobbykinga = 28g
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 050kv.html
Prop zložjiv 5.3x3.3 = 6g
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _bag_.html
-ESC 12A (ne vem od kje) = 12g
-Reciver (orange rx) = 5g
-Servo 2x 6.5g Power HD = 15g (bom še kable mal rabil podaljšat itd..)
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 07sec.html
-Baterija 3s950mah= 70g
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _Pack.html
-Razno - povezave itd…= 10g
Letalce je do neke mere že narejeno (če bo sreča bo naslednji teden testni polet), tako da bom jutri še naložil nekaj slik ki jih že imam, čisto vseh postopkov izdelave nisem uspel dokumentirati, ker ko z epoxijem pacam se tudi v sanjah ne dotikam fotkiča/telefona bo pa pri vsaki komponenti vsaj ali before ali after, če ne obe sliki.
Toliko za enkrat, kaj več pa jutri
Lp, M
Zadnjič spremenil Blahh, dne 29 Mar 2015, 20:14, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Wisel - malo prirejen - krilo za vsako priložnost :)
Krila:
Malček grše so bila odrezana tako da jih je bilo treba pošteno pobrusit, konice krila sem odokativno malo pobral in stanjšal, pa kot rečeno če bi še enkrat delal bi sigurno uporabil EPS 100 ali več namesto 70ke.. se veliko lepše brusi in je lepši končni rezultat (pogruntal šele pri kabini).
Pol smo odrezal »mylarje« pa jih mal poštrihal… v tej fazi je bil uporabljen namizni prt debeline 1mm ki se ga dobi v Merkurju za kak 1€ tekoči meter, na žalost zadeva ne naredi prav lepega finiša kot bo to kasneje razvidno tako da za naslednjega bom uporabil cvetličarsko folijo 3mm. Ker sem z delovno površino v bajti trenutno omejen malo si kar sestavim par plošč laminata s tejpom fiksiram in na temu pacam zadeve (najcenejša plata)
Če komu pride na misel tako kot meni, matr je lep dan gremo ven krila oblačit… just dont.. glih pošteno sem vse odrezal namešal epoxi ko je začelo pihat in mi nosit karbon in steklo po celem dvorišču, seveda potem pa pacanje pa lovljenje kosov hkrati prava veselica…
Malček grše so bila odrezana tako da jih je bilo treba pošteno pobrusit, konice krila sem odokativno malo pobral in stanjšal, pa kot rečeno če bi še enkrat delal bi sigurno uporabil EPS 100 ali več namesto 70ke.. se veliko lepše brusi in je lepši končni rezultat (pogruntal šele pri kabini).
Pol smo odrezal »mylarje« pa jih mal poštrihal… v tej fazi je bil uporabljen namizni prt debeline 1mm ki se ga dobi v Merkurju za kak 1€ tekoči meter, na žalost zadeva ne naredi prav lepega finiša kot bo to kasneje razvidno tako da za naslednjega bom uporabil cvetličarsko folijo 3mm. Ker sem z delovno površino v bajti trenutno omejen malo si kar sestavim par plošč laminata s tejpom fiksiram in na temu pacam zadeve (najcenejša plata)
Če komu pride na misel tako kot meni, matr je lep dan gremo ven krila oblačit… just dont.. glih pošteno sem vse odrezal namešal epoxi ko je začelo pihat in mi nosit karbon in steklo po celem dvorišču, seveda potem pa pacanje pa lovljenje kosov hkrati prava veselica…
Re: Wisel - malo prirejen - krilo za vsako priložnost :)
Eno polovico ki sem jo najprej delal sem stisnil z vakumirko (50cm hg) in mi je naredilo pošten celulit, zato sem drugo polovico stisnil samo z akvarijsko zračno črpalko (10cm hg) in je prišla malo lepše, še vedno je kakšna pomanjkljivost ampak veliko bolje kot na prvi polovici dolgoročna rešitev pa je bolje pobrusit in 3mm cvetličarska folija ki je veliko bolj trdna.
Krili sta oblečeni v 50g steklo na 45°in nekaj karbonskih UD špur za ojačitev (prednji rob, po sredini) ideja je bila da bi še zadaj dal eno tanko špuro a sem to idejo na drugi polovici obupal ker mi je pri prvi preveč nagajalo, (veter, preozka špura da bi jo zapognil za 180°, premalo znanja, itd..)
Krili sta prišli težki okoli 70g vsaka polovica (ena 68,5g druga 73g). Nisem ravno ujel najbolje barv ker so razlike na polovicah, tudi finiš ni ravno najlepši ampak sem zadovoljen s težo saj je po planu (oziroma še malo manj) in bosta uporabni
Krili sta oblečeni v 50g steklo na 45°in nekaj karbonskih UD špur za ojačitev (prednji rob, po sredini) ideja je bila da bi še zadaj dal eno tanko špuro a sem to idejo na drugi polovici obupal ker mi je pri prvi preveč nagajalo, (veter, preozka špura da bi jo zapognil za 180°, premalo znanja, itd..)
Krili sta prišli težki okoli 70g vsaka polovica (ena 68,5g druga 73g). Nisem ravno ujel najbolje barv ker so razlike na polovicah, tudi finiš ni ravno najlepši ampak sem zadovoljen s težo saj je po planu (oziroma še malo manj) in bosta uporabni
Re: Wisel - malo prirejen - krilo za vsako priložnost :)
Na koncu sem še odrezal ailerone oziroma elevone. Ker nisem nikjer zasledil kako se to najlepše in najlažje naredi (razen rezanja z nožem ki pa se ga raje nisem lotil) sem kar fejk dremelom iz leklerca in nastavkom za konusno brušenje ploščic pobrusil zadevo, ker nisem vedel koliko hoda bo potrebno sem v dvomu raje mal več odrezal potem sem videl da bi komot pol ožji nastavek poiskal. Sprednjo stran elevona sem ojačal z 25g steklenko na 45° prilepljeno s »foam safe« sekundarjem.
Zadnjič spremenil Blahh, dne 01 Apr 2015, 09:11, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Wisel - malo prirejen - krilo za vsako priložnost :)
Kabina:
Kabino mi je najprej Odisej odrezal na »približno« z vročo žico, načeloma bi se dala tudi z nožem lepo odrezati, ampak je veliko hitreje tako. Važna je zgolj zgornja stran kamor bo šlo krilo da lepo pašeta skupaj. Potem pa seveda veliko dobre volje, več vrst brusnega papirja in malo časa in potrpljenja pa dobi obliko ki jo želimo. Dolžina je koren krila (saj se na koncu rep vanjo vpenja) + še kakih 5cm spredaj - toliko da se lopatice od propa ne butnejo v krilo ko se bremza vklopi. Širina in višina je poljubna, glede na komponente ki jih boste notri dajali. Za kabino je bil uporabljen EPS 100 ki se je veliko lepše brusil.
Loputa je odrezana na spodnji strani saj se mi je v prejšnji verziji ta varianta čisto lepo obnesla, na začetku sem bil sicer skeptičen da se bo odprla pa da bodo stvari ven popadale ampak se kljub mnogim abjuzom to ni zgodilo zato sem jo kot tako kar obdržal.
Sam stiro tehta dobrih 8g Izdobljeno je glede na komponente ki sem jih mel namen notri dat z malo viška (ne pa preveč da ne bo imelo pretirane možnosti migat notri). Vse skupaj sem kar v enem kosu vtaknil v vakum, kar se je izkazalo za malo nespametno. Ker prilagajaš vrečko čim bolj notranjosti kabine da ti ne potegne fibra ven je pač zunanjost malo bolj kiksnjena. Hkrati jo tudi malo upogne tam kjer je luknja, nič drastičnega ampak se opazi. Če bi delal ponovno bi najprej zunanjo stran fibral, pa potem šele odrezal loputo zrezal luknjo in še enkrat notranjost ojačal in dal v vakum. S tem bi se verjetno izognil zgornjim problemom, bi pa trajalo dodatni dan. Kabina je oblečena v 50g steklo z nekaj rovinga za ojačitve spredaj ima iz 1mm vezane plošče narejeno za pritrditev motorja. Končna teža pa je 28g. Malo sem prekoračil plan in s tem izničil tisto kar sem pri krilih in barvi prišparal.
Kabino mi je najprej Odisej odrezal na »približno« z vročo žico, načeloma bi se dala tudi z nožem lepo odrezati, ampak je veliko hitreje tako. Važna je zgolj zgornja stran kamor bo šlo krilo da lepo pašeta skupaj. Potem pa seveda veliko dobre volje, več vrst brusnega papirja in malo časa in potrpljenja pa dobi obliko ki jo želimo. Dolžina je koren krila (saj se na koncu rep vanjo vpenja) + še kakih 5cm spredaj - toliko da se lopatice od propa ne butnejo v krilo ko se bremza vklopi. Širina in višina je poljubna, glede na komponente ki jih boste notri dajali. Za kabino je bil uporabljen EPS 100 ki se je veliko lepše brusil.
Loputa je odrezana na spodnji strani saj se mi je v prejšnji verziji ta varianta čisto lepo obnesla, na začetku sem bil sicer skeptičen da se bo odprla pa da bodo stvari ven popadale ampak se kljub mnogim abjuzom to ni zgodilo zato sem jo kot tako kar obdržal.
Sam stiro tehta dobrih 8g Izdobljeno je glede na komponente ki sem jih mel namen notri dat z malo viška (ne pa preveč da ne bo imelo pretirane možnosti migat notri). Vse skupaj sem kar v enem kosu vtaknil v vakum, kar se je izkazalo za malo nespametno. Ker prilagajaš vrečko čim bolj notranjosti kabine da ti ne potegne fibra ven je pač zunanjost malo bolj kiksnjena. Hkrati jo tudi malo upogne tam kjer je luknja, nič drastičnega ampak se opazi. Če bi delal ponovno bi najprej zunanjo stran fibral, pa potem šele odrezal loputo zrezal luknjo in še enkrat notranjost ojačal in dal v vakum. S tem bi se verjetno izognil zgornjim problemom, bi pa trajalo dodatni dan. Kabina je oblečena v 50g steklo z nekaj rovinga za ojačitve spredaj ima iz 1mm vezane plošče narejeno za pritrditev motorja. Končna teža pa je 28g. Malo sem prekoračil plan in s tem izničil tisto kar sem pri krilih in barvi prišparal.
Re: Wisel - malo prirejen - krilo za vsako priložnost :)
Rep:
Prvotni rep ki je bil mišljen za model je bil narejen iz pobrušenega 3mm deprona oblečenega v 25g steklo 45° in 50g ud karbon za ojačitev. Sama oblika je dosti prostoročna in po želji mora pa biti dovolj velik. Spodnji prednji del je malo pod kotom odrezan zato da ne gre pregloboko v kabino če se slučajno kaj tako zadaj v kabini daje (npr reciver). Končna teža je bila 8g (začetna teža deprona je bila 3g)
Ker pa nesreča nikoli ne počiva, sem postavil nekaj ostrega in težkega nanj med tem ko se mi je valjal po mizi in ga preluknjal na parih koncih, zato je bilo potrebno narediti novega.
Druga verzija je narejena iz 2-4mm xpsa (šlampasto odrezana plošča pobrušena) dimenzija je ista kot prvi rep zgolj malo bolj sem ga nazaj prestavil da bo še bolj zadaj za vsak slučaj. Debelejši del plošče je spodaj in zadaj na repu. Ker mi je zmanjkalo 25g stekla, sem ga oblekel kar v 50g steklo rezano normalno in nekaj malega 50g ud karbona za ojačitev.
Vse skupaj sem dal zgolj v perforirano folijo in oblekel s papirnatimi brisačami ter v vakum (da bo čim več ven šlo).
Končna teža je prišla 11g (začetna teža xpsa je bila 3,5g) kar je malo nad planom, ampak bomo preživeli, trden bo pa pomoje vrh glave edino kar mi ni uspelo je 100% folije dol pobrat par zaplatic je ostalo, ugibam da zato ker sem potem ko sem zvakumiral obtežil še da se ne bi kaj pokrivil, ker je tako velik, ker normalno gre ta folija prav lepo dol.
Prvotni rep ki je bil mišljen za model je bil narejen iz pobrušenega 3mm deprona oblečenega v 25g steklo 45° in 50g ud karbon za ojačitev. Sama oblika je dosti prostoročna in po želji mora pa biti dovolj velik. Spodnji prednji del je malo pod kotom odrezan zato da ne gre pregloboko v kabino če se slučajno kaj tako zadaj v kabini daje (npr reciver). Končna teža je bila 8g (začetna teža deprona je bila 3g)
Ker pa nesreča nikoli ne počiva, sem postavil nekaj ostrega in težkega nanj med tem ko se mi je valjal po mizi in ga preluknjal na parih koncih, zato je bilo potrebno narediti novega.
Druga verzija je narejena iz 2-4mm xpsa (šlampasto odrezana plošča pobrušena) dimenzija je ista kot prvi rep zgolj malo bolj sem ga nazaj prestavil da bo še bolj zadaj za vsak slučaj. Debelejši del plošče je spodaj in zadaj na repu. Ker mi je zmanjkalo 25g stekla, sem ga oblekel kar v 50g steklo rezano normalno in nekaj malega 50g ud karbona za ojačitev.
Vse skupaj sem dal zgolj v perforirano folijo in oblekel s papirnatimi brisačami ter v vakum (da bo čim več ven šlo).
Končna teža je prišla 11g (začetna teža xpsa je bila 3,5g) kar je malo nad planom, ampak bomo preživeli, trden bo pa pomoje vrh glave edino kar mi ni uspelo je 100% folije dol pobrat par zaplatic je ostalo, ugibam da zato ker sem potem ko sem zvakumiral obtežil še da se ne bi kaj pokrivil, ker je tako velik, ker normalno gre ta folija prav lepo dol.
- Priponke
-
- Rep konÄŤna verzija.jpg (113.66 KiB) Pogledano 4717 krat
Re: Wisel - malo prirejen - krilo za vsako priložnost :)
Pa še palčka:
Vsakič, ko kaj delam z epoxijem itd, si ob strani dam tudi par lesenih palčk narejenih iz 2mm balse pobrušene na obliko in udobje, ki mi ustrezata. Če na koncu dela ostane kaj karbona in epoxija viška to pridno ponucamo, ker stran pa tut ne bomo metal (ne nisem gorenc razen če so me v porodnišnici zamenjal )
Palčke načeloma prekrijem na vsaki strani z 2 plastema 50g ud karbona ostanki in dam v perforirano folijo in briskačko ter v vakum, izjema je če delam palčko za kakega bika ala Odiseja potem dam 3 plaslti na vsako stran.
Končna teža palčke pride tudi čist simpatična, dolgoročno trdnost bo pa pokazal čas..
Ekola to je pa tudi to kar se tiče materiala, zdaj mi ostane samo da vse skupaj polimam, luknje zafilam, spoje s 50ko mal ojačam in zmontiram elektroniko. Če ne bomo predolgo našihtu viseli, bo tekom tega tedna sestavljen in stestiran.
Lp, M
Vsakič, ko kaj delam z epoxijem itd, si ob strani dam tudi par lesenih palčk narejenih iz 2mm balse pobrušene na obliko in udobje, ki mi ustrezata. Če na koncu dela ostane kaj karbona in epoxija viška to pridno ponucamo, ker stran pa tut ne bomo metal (ne nisem gorenc razen če so me v porodnišnici zamenjal )
Palčke načeloma prekrijem na vsaki strani z 2 plastema 50g ud karbona ostanki in dam v perforirano folijo in briskačko ter v vakum, izjema je če delam palčko za kakega bika ala Odiseja potem dam 3 plaslti na vsako stran.
Končna teža palčke pride tudi čist simpatična, dolgoročno trdnost bo pa pokazal čas..
Ekola to je pa tudi to kar se tiče materiala, zdaj mi ostane samo da vse skupaj polimam, luknje zafilam, spoje s 50ko mal ojačam in zmontiram elektroniko. Če ne bomo predolgo našihtu viseli, bo tekom tega tedna sestavljen in stestiran.
Lp, M
Re: Wisel - malo prirejen - krilo za vsako priložnost :)
Ekola zadevo skupi sestavil polimal, zakital luknje z mikrobaloni zdaj pa čakamo da se posuši...
BTW a obstaja kakšno pravilo koliko mikrobalonov se da v koliko epoxija? do sedaj sem se vedno držal istega patenta ko pri kitu za stene, sipaj dokler se ti ne zdi primerno gosto
EDIT: v prvi post dodani povečani profili, če komu prav pridejo, hvala Odiseju.
BTW a obstaja kakšno pravilo koliko mikrobalonov se da v koliko epoxija? do sedaj sem se vedno držal istega patenta ko pri kitu za stene, sipaj dokler se ti ne zdi primerno gosto
EDIT: v prvi post dodani povečani profili, če komu prav pridejo, hvala Odiseju.
Re: Wisel - malo prirejen - krilo za vsako priložnost :)
Zgleda obetavna Planka za na pobočje.
Zakaj nimamo nikoli dovolj časa da bi zadevo dobro naredili prvič, vedno pa dovolj časa da jo naredimo še enkrat.
Re: Wisel - malo prirejen - krilo za vsako priložnost :)
Za to je bil tudi mišljen da bi probal mal na hribu letet, da vidimo kako je upam pa da bo uporabljiv tudi v drugih okoliščinah.
Danes sem mu ojačal spoje, spodaj med kabino in krilom z 50 steklom, zgoraj med krilom in krilom kosi ud 50g karbona (ostanki) in 50g steklo, kabino in krilom samo steklo, in repom in krilom 50 steklo.
Vgradil sem mu tudi palčko za metat in malo ojačal okolico spet z ostanki ud karbona, ni ravno lepo ampak držalo pa bo upam. Ne bo ravno zgled estetike ampak za testni model bo
Danes sem mu ojačal spoje, spodaj med kabino in krilom z 50 steklom, zgoraj med krilom in krilom kosi ud 50g karbona (ostanki) in 50g steklo, kabino in krilom samo steklo, in repom in krilom 50 steklo.
Vgradil sem mu tudi palčko za metat in malo ojačal okolico spet z ostanki ud karbona, ni ravno lepo ampak držalo pa bo upam. Ne bo ravno zgled estetike ampak za testni model bo
Re: Wisel - malo prirejen - krilo za vsako priložnost :)
Se mi zdi da bo smerni stab malo premajhen za sal met... pa še premalo nazaj se mi zdi... predvidevam da bo zgubil precej energije preden se bo poravnal...
rep bo naredu vsaj ene tri štiri oscilacije preden bo na tračnici.
Sicer pa plank wing design to ni, ker ima sweep back, planke so spredaj ravne... in precej bolj zahojene za naštelat težišče kot navadna nazaj-potegnjena leteča krila.
rep bo naredu vsaj ene tri štiri oscilacije preden bo na tračnici.
Sicer pa plank wing design to ni, ker ima sweep back, planke so spredaj ravne... in precej bolj zahojene za naštelat težišče kot navadna nazaj-potegnjena leteča krila.
šmergl itaq rulz
Re: Wisel - malo prirejen - krilo za vsako priložnost :)
Hm upam da bo rep dovolj za sal. Pri prejšnji verziji (90cm) je bil vsaj ene 20% manjši rep pa precej bolj naprej pa je šel lepo ravno gor, ne prav visoko, ampak lepo tut rep ni nix osciliral... ne bom pa vedel dokler ne bom probal k sreč sem ga zlimal notri za atomsko vojno prežvet tko da če ne bo ok me čaka kar nekaj rezanja in puljenja predn lahko novega namontiram
Re: Wisel - malo prirejen - krilo za vsako priložnost :)
Huh, blo malo časa sem pobrusil svinjarijo, ki sem jo naredil včeraj (jačanje spojev) na tehtnici je skupaj s podaljški servotov in povezavami za elevone tehtal 210g.
Potem sem namontiral elektroniko malo zasral pri servih, pozabil ročite prišrafuat, sledilo puljenje in limanje nazaj, veselje ko nisi z glavo pri stvari
Anyhu končni izdelek je nekaj takega
Kar se teže tiče je pa tako... letel bo v 2 izvedbah baterij in sicer 2s 300mah in 3s 950 mah
Problem je da pri 2s nima dovolj sile da bi se pravokotno obdržal v luftu čisto malo mu manjka da bi pobegnil iz roke, bom jutri sporbal kako leti s to baterijo. Letelo sicer bo ne bo pa tolk živahen. Teža z 2s je sicer luštna
ampak me skrbi tudi malo težišče....
Potem sem namontiral elektroniko malo zasral pri servih, pozabil ročite prišrafuat, sledilo puljenje in limanje nazaj, veselje ko nisi z glavo pri stvari
Anyhu končni izdelek je nekaj takega
Kar se teže tiče je pa tako... letel bo v 2 izvedbah baterij in sicer 2s 300mah in 3s 950 mah
Problem je da pri 2s nima dovolj sile da bi se pravokotno obdržal v luftu čisto malo mu manjka da bi pobegnil iz roke, bom jutri sporbal kako leti s to baterijo. Letelo sicer bo ne bo pa tolk živahen. Teža z 2s je sicer luštna
ampak me skrbi tudi malo težišče....
Re: Wisel - malo prirejen - krilo za vsako priložnost :)
Za 2 s sem moral kabino porezkati še dodatno spredaj, skoraj čisto do motormounta in zatlačiti celico in esc čisto naprej, pa je še vedno tako tako težišče. Glede na računano težišče je mičkeno zadaj, ampak čisto možno da mi bo to težišče odgovarjalo. sicer pa malo svinca nekam zraven uštulit...
Pri 3s s težiščem sicer ne bo problema ker se ga lahko prestavlja tam 3-4cm naprej in nazaj od začrtanega s premikanjem elektronike
Problem 3sa je da propeler ne sfolga obrata, sicer hoče tam malo nad pol gasa poleteti iz roke ampak se kmalu za tem pojavijo močne vibracije...
sicer pa je končna teža 3s pikico čez planirano 353g
Hmm opcija ena bo da najdem malo večji prop za 2s (mogoče 7x4) ve kdo za kakega lahkega a uredu zložjivega?
opcija 2 pa je da najdem boljši 6x3 zložljiv propeler za 3s ki bo malo boljši in še vseeno dovolj lahek (trenutni ima 5g) Ve kdo za kaj takega?
Sicer pa moram dodati še en gram za proti uzež za palčko, morda ima ker bolj izkušen kako boljšo idejo kot zabijanje žebljev ali pa limanje 1c kovancev v konico?
To pa bo to za enkrat, upam da bo jutri kaj boljše vreme, da grem lahko probno tole zadevico vršt
Zdej pa spit podstavk za tehtanje, ki je zaslužen
lp, M
Pri 3s s težiščem sicer ne bo problema ker se ga lahko prestavlja tam 3-4cm naprej in nazaj od začrtanega s premikanjem elektronike
Problem 3sa je da propeler ne sfolga obrata, sicer hoče tam malo nad pol gasa poleteti iz roke ampak se kmalu za tem pojavijo močne vibracije...
sicer pa je končna teža 3s pikico čez planirano 353g
Hmm opcija ena bo da najdem malo večji prop za 2s (mogoče 7x4) ve kdo za kakega lahkega a uredu zložjivega?
opcija 2 pa je da najdem boljši 6x3 zložljiv propeler za 3s ki bo malo boljši in še vseeno dovolj lahek (trenutni ima 5g) Ve kdo za kaj takega?
Sicer pa moram dodati še en gram za proti uzež za palčko, morda ima ker bolj izkušen kako boljšo idejo kot zabijanje žebljev ali pa limanje 1c kovancev v konico?
To pa bo to za enkrat, upam da bo jutri kaj boljše vreme, da grem lahko probno tole zadevico vršt
Zdej pa spit podstavk za tehtanje, ki je zaslužen
lp, M
Re: Wisel - malo prirejen - krilo za vsako priložnost :)
Prope nabavi aeronautove ima jih mibo CCa 8 €.Denar (cente )daj v šparovc za protiutrež pa uporabi svinec.Drugač všečna zadeva bi pa sam znižal ter podalšal rep.
Zakaj nimamo nikoli dovolj časa da bi zadevo dobro naredili prvič, vedno pa dovolj časa da jo naredimo še enkrat.
Re: Wisel - malo prirejen - krilo za vsako priložnost :)
no danes smo ga testno v hurikanu stolkli... samo gobec je šel je že v popravilu
naučil sem se
1. ne bit neučakan in počaki da ne piha barjanska burja
2. ne špari na teži pri servotih (nekaj kar sem se do sedaj vedno držal tle sem pa rekel dejmo probat) so šli ven not grejo metal geared turnigyja en je šel v klinac... zobnike pobralo.. sicer ne vem od česa ker padal je skos na nos...
3. neki ni štimal z GC bom proučil kaj in kje je šlo narobe al sem nekje zajebal pri merjenju, al sem res tolk bolj konice pobrale res pa je da ga nisem mogel double checkat ker je tako pihalo da na tleh ni pri meru stal
anyhu popravljamo in čakamo na boljše vreme da ne bomo spet nosedive izvajal..
EDIT: @ludwe hvala bom pogledal, tudi meni se zdi rep visok ko satan ampak kaj naj tudi osnovni v načrtu je kar visok, preveč nazaj ga pa ne bi postavljal... če bi bi v V2 probal naresti snemljivega da je lažji za transport in shranjevanje... sva se z Odisejem že igrala tudi s to idejo samo sva rekla da glede na to da probavam, dejmo najprej tako kot je bilo zamišljeno pa potem vidimo...
naučil sem se
1. ne bit neučakan in počaki da ne piha barjanska burja
2. ne špari na teži pri servotih (nekaj kar sem se do sedaj vedno držal tle sem pa rekel dejmo probat) so šli ven not grejo metal geared turnigyja en je šel v klinac... zobnike pobralo.. sicer ne vem od česa ker padal je skos na nos...
3. neki ni štimal z GC bom proučil kaj in kje je šlo narobe al sem nekje zajebal pri merjenju, al sem res tolk bolj konice pobrale res pa je da ga nisem mogel double checkat ker je tako pihalo da na tleh ni pri meru stal
anyhu popravljamo in čakamo na boljše vreme da ne bomo spet nosedive izvajal..
EDIT: @ludwe hvala bom pogledal, tudi meni se zdi rep visok ko satan ampak kaj naj tudi osnovni v načrtu je kar visok, preveč nazaj ga pa ne bi postavljal... če bi bi v V2 probal naresti snemljivega da je lažji za transport in shranjevanje... sva se z Odisejem že igrala tudi s to idejo samo sva rekla da glede na to da probavam, dejmo najprej tako kot je bilo zamišljeno pa potem vidimo...
Re: Wisel - malo prirejen - krilo za vsako priložnost :)
Če ti je skos kipal na nos, si imel očitno premalo reflexa na elevonih ali pa CG preveč naprej... ali pa oboje.
Ker leteče krilo nima višinskega stabilizatorja, mora biti profil avtostabilen. Lahko se sicer uporabi navadne profile priporočljivo pa ni (bohnedaj underchambered).
Zakaj sploh leteče krilo leti...
Teža v nosu ga kipa dol, reflex* ( * elevoni na gor) pa nos dvigujejo. Ko so sile izenačene (ekvilibrij) krilo začne leteti.
Profili za leteča krila so vedno avtostabilni in imajo že vgrajen reflex na zadnji tretini. Če moramo reflex povečati v slučaju da kipa na nos, potem je lahko CG preveč naprej ali pa smo enostavno naredili letalo pretežko ker sila ki jo daje reflex na elevonih ni dovolj (ne glede na to koliko reflex povečamo.
Ko je teže v nosu ravno prav, in reflexa na elevonih tudi ravnoprav je krilo v evilibriju in takrat leti z najboljšo učinkovitostjo.
Če je reflexa preveč, takrat leteče krilo pade v ti. hyperstall (oscilacija po višini). (reflex kipa na gor teža v nosu dol. Ko se prevleče(gor) omahne dol in zadeva se ponavlja lahko tudi 3x na sekundo.
Pri letečih krilih vedno stremimo proti temu da je reflexa čim manj saj le ta ustvarja upor, zato je treba gradit lahko da lahko uporabimo čim manj reflexa.
Leteča krila naj bi napram letalom z konvencijonalnim repom imelo cca 30% manjšo krilno obremenitev.
Leteča krila kolikor so lahka za gradnjo so lahko zelo zahojena za reglažo.
Ker leteče krilo nima višinskega stabilizatorja, mora biti profil avtostabilen. Lahko se sicer uporabi navadne profile priporočljivo pa ni (bohnedaj underchambered).
Zakaj sploh leteče krilo leti...
Teža v nosu ga kipa dol, reflex* ( * elevoni na gor) pa nos dvigujejo. Ko so sile izenačene (ekvilibrij) krilo začne leteti.
Profili za leteča krila so vedno avtostabilni in imajo že vgrajen reflex na zadnji tretini. Če moramo reflex povečati v slučaju da kipa na nos, potem je lahko CG preveč naprej ali pa smo enostavno naredili letalo pretežko ker sila ki jo daje reflex na elevonih ni dovolj (ne glede na to koliko reflex povečamo.
Ko je teže v nosu ravno prav, in reflexa na elevonih tudi ravnoprav je krilo v evilibriju in takrat leti z najboljšo učinkovitostjo.
Če je reflexa preveč, takrat leteče krilo pade v ti. hyperstall (oscilacija po višini). (reflex kipa na gor teža v nosu dol. Ko se prevleče(gor) omahne dol in zadeva se ponavlja lahko tudi 3x na sekundo.
Pri letečih krilih vedno stremimo proti temu da je reflexa čim manj saj le ta ustvarja upor, zato je treba gradit lahko da lahko uporabimo čim manj reflexa.
Leteča krila naj bi napram letalom z konvencijonalnim repom imelo cca 30% manjšo krilno obremenitev.
Leteča krila kolikor so lahka za gradnjo so lahko zelo zahojena za reglažo.
šmergl itaq rulz
Re: Wisel - malo prirejen - krilo za vsako priložnost :)
hmmmm hvala za obširno razlago...
Moje ugibanje.. nisem imel časa preverit ali je prav ali ni je da je imel ful preveč naprej težišče (težji prop + baterija preveč naprej). Uspel sem mu popravit nos (nazaj zalimat) in oblečt v karbon kevlar... zdaj se ne bo več lomil upam. Hkrati zamenjal tudi oba servota z 11g metal geared, s katerimi imam dobre izkušnje.
Kar se tiče pretežko, definitivno ni. Wisli te dimenzije letijo tudi s kilo in pol na hribu, ta pa je 350g bil...
Lahko bi bila stvar refleksa ker v prvotni verziji se dajo balza elevoni tle pa sem malo podaljšal in bi veljalo tudi to opcijo raziskat če sem pri tem kaj zajeb... ampak še vseeno menim da je bil glavni problem težišče. program ga je sicer naračunal tam ko ga je naračunal ampak lahko da sem res s pobiranjem konic in povečavo in vse toliko spremenil da mora it par cm nazaj zadeva. Glede na to da v luftu ni bil niti sekundo. Odisej ga je fliknil v veter jaz pa tudi v sanjah nisem imel časa da bi karkoli popravil ker je bil takoj po tem ko je zapustu roko že v tleh )))
Bom ko bo prvič lepo vreme (beri da ne bo pihalo ko satan) šel še enkrat probat z novim težiščem pa poročam.
Prvotna verzija 90cm od lani je letela v prvo bp in zelo lepo tako da s profilom ne bi smelo bit nič narobe...
Moje ugibanje.. nisem imel časa preverit ali je prav ali ni je da je imel ful preveč naprej težišče (težji prop + baterija preveč naprej). Uspel sem mu popravit nos (nazaj zalimat) in oblečt v karbon kevlar... zdaj se ne bo več lomil upam. Hkrati zamenjal tudi oba servota z 11g metal geared, s katerimi imam dobre izkušnje.
Kar se tiče pretežko, definitivno ni. Wisli te dimenzije letijo tudi s kilo in pol na hribu, ta pa je 350g bil...
Lahko bi bila stvar refleksa ker v prvotni verziji se dajo balza elevoni tle pa sem malo podaljšal in bi veljalo tudi to opcijo raziskat če sem pri tem kaj zajeb... ampak še vseeno menim da je bil glavni problem težišče. program ga je sicer naračunal tam ko ga je naračunal ampak lahko da sem res s pobiranjem konic in povečavo in vse toliko spremenil da mora it par cm nazaj zadeva. Glede na to da v luftu ni bil niti sekundo. Odisej ga je fliknil v veter jaz pa tudi v sanjah nisem imel časa da bi karkoli popravil ker je bil takoj po tem ko je zapustu roko že v tleh )))
Bom ko bo prvič lepo vreme (beri da ne bo pihalo ko satan) šel še enkrat probat z novim težiščem pa poročam.
Prvotna verzija 90cm od lani je letela v prvo bp in zelo lepo tako da s profilom ne bi smelo bit nič narobe...
Re: Wisel - malo prirejen - krilo za vsako priložnost :)
Koliko si imel dvignjene elevone?
Praviš kilo pa pol... ja, v brutalnem dviganju na hribu...
Na ravnini bo moral letet kar hitro da bo profil ustvarjal dovolj vzgona.
Če bi hotel tole uspešno dlg-jat bi moral bit težak od 120-150g.
Praviš kilo pa pol... ja, v brutalnem dviganju na hribu...
Na ravnini bo moral letet kar hitro da bo profil ustvarjal dovolj vzgona.
Če bi hotel tole uspešno dlg-jat bi moral bit težak od 120-150g.
šmergl itaq rulz
Re: Wisel - malo prirejen - krilo za vsako priložnost :)
Glede na objavljene slike imaš težišče zagotovo preveč naprej..pri krilih je ponavadi skoraj tam na dveh tretjinah od začetka krila. Dvomim,da ti bo z motorjem spredaj to uspelo, vsaj tako na oko..poglej koliko teže imaš na skoraj treh tretjinah razdalje od težišča, če upoštevamo še kljun--pa to izvagaj in boš videl da ne bo šlo. Na repu bi po tej računici moral imeti trikratno težo motorja. Boš moral verjetno prestaviti motor na konec krila, če hočeš, da bo to letelo. Da bi pa dal toliko svinca na rep bi bilo pa krilo potem pretežko in tudi nebi letelo.
Re: Wisel - malo prirejen - krilo za vsako priložnost :)
RC-Ryder - Degustiram modelarstvo
Re: Wisel - malo prirejen - krilo za vsako priložnost :)
ha ha ...sam pri omenjenem, k ma motor spredaj, b moral dat zadaj "dodatni voziček". alpa rep kot pri zmaju...
Re: Wisel - malo prirejen - krilo za vsako priložnost :)
@rc-ryder hehe tale posnetek je bil eden izmed razlogov da sem šel že lani delat tole krilce samo ta malo izvedbo. Ampak ta ne daje tega tukaj zato da bi lovil težišče ker ga ima že v osnovi porihtanega (imaš tudi posnetke ko brez tega lepo leti) ampak je dal gajbo na težišče za dodatno težo da lepše leti... očitno 6kg + ni bilo dovolj teže za model jih je še malo treba dodat
@tomazslo verjetno imaš v mislih klasične winge ki imajo zaradi večjega swepa konico krila za rootom in je posledično težišče res tam blizu sredine roota ali celo za njim. To pa tukaj ni saj je krilo bolj podobno klasičnemu letalu kot pa "wingu" (glej link na prvem postu). Čeprav tudi pri klasiki se da bp narediti motor spredaj pa baterijo bolj zadaj.. jaz imam na arrowu motor zadaj pa sem moral mu malo špico podaljšat ker sem hotel samo 70g baterijo notri dat da sem ujel težišče... Vsaj do sedaj sem imel vedno težave da so bila letala prej tail heavy kot pa obratno...
Prvotna verzija je imela motor spredaj (res da malo krajši klun) baterijo in servote na težišču pa je letelo kot šus... Odisej ki ima nemotorno verzijo 90cm ima baterijo in reciver v čisti konici, pa še vedno rabi uteži v špici da prav leti....
@Iceman trenutno je edini reflex ta, ki ga ima profil sam na 0 poziciji so pritrjeni tako da imajo 0 odklona torej tako kot je bilo krilo prvotno narejeno.
Je tvoj predlog da dam par klikov na elevatorju in tako umetno naredim še malo dodatnega reflexa?
huh 120g bo malo težka tole narest, saj je samo stiropor pri krilih dobrih 61g...
Sem še malo pomeril, zgleda da sem res malo tudi sweep in vse spremenil s prilagajanjem tako da je na novo naračunano težišče okoli 11cm od prednjega roba krila.
Malo sem še kabino zadaj porezkal tako da lahko gre baterija bolj nazaj... zdaj pa še vedno čakam samo en dan da bo mal manj pihalo pa gremo ponovno sprobat če je zdaj bolje
Bom probal tut pobrkljat po arhivi pa najt kako sliko al pa video ta starega da ne boste mislili da samo sanjam da to leti
hvala za vse komentarje in ideje, keep them coming jes pa upam da bo končno en lep dan da gremo tole spobat...
lp, M
@tomazslo verjetno imaš v mislih klasične winge ki imajo zaradi večjega swepa konico krila za rootom in je posledično težišče res tam blizu sredine roota ali celo za njim. To pa tukaj ni saj je krilo bolj podobno klasičnemu letalu kot pa "wingu" (glej link na prvem postu). Čeprav tudi pri klasiki se da bp narediti motor spredaj pa baterijo bolj zadaj.. jaz imam na arrowu motor zadaj pa sem moral mu malo špico podaljšat ker sem hotel samo 70g baterijo notri dat da sem ujel težišče... Vsaj do sedaj sem imel vedno težave da so bila letala prej tail heavy kot pa obratno...
Prvotna verzija je imela motor spredaj (res da malo krajši klun) baterijo in servote na težišču pa je letelo kot šus... Odisej ki ima nemotorno verzijo 90cm ima baterijo in reciver v čisti konici, pa še vedno rabi uteži v špici da prav leti....
@Iceman trenutno je edini reflex ta, ki ga ima profil sam na 0 poziciji so pritrjeni tako da imajo 0 odklona torej tako kot je bilo krilo prvotno narejeno.
Je tvoj predlog da dam par klikov na elevatorju in tako umetno naredim še malo dodatnega reflexa?
huh 120g bo malo težka tole narest, saj je samo stiropor pri krilih dobrih 61g...
Sem še malo pomeril, zgleda da sem res malo tudi sweep in vse spremenil s prilagajanjem tako da je na novo naračunano težišče okoli 11cm od prednjega roba krila.
Malo sem še kabino zadaj porezkal tako da lahko gre baterija bolj nazaj... zdaj pa še vedno čakam samo en dan da bo mal manj pihalo pa gremo ponovno sprobat če je zdaj bolje
Bom probal tut pobrkljat po arhivi pa najt kako sliko al pa video ta starega da ne boste mislili da samo sanjam da to leti
hvala za vse komentarje in ideje, keep them coming jes pa upam da bo končno en lep dan da gremo tole spobat...
lp, M
Re: Wisel - malo prirejen - krilo za vsako priložnost :)
Jep, jest bi dal cca 3-4mm gor (merjeno na trailing edgu) . Hod višine pa 5mm gor 5mm dol, nagib pa lahko daš normalno.
Na taki nastvitvi bi tolko časa premikal težišče nazaj dokler ne začne letet. Po tem pa počasi odvzemal še reflex in pomikal težišče še bolj nazaj.
Na taki nastvitvi bi tolko časa premikal težišče nazaj dokler ne začne letet. Po tem pa počasi odvzemal še reflex in pomikal težišče še bolj nazaj.
šmergl itaq rulz
Re: Wisel - malo prirejen - krilo za vsako priložnost :)
hmmm hvala bom probal, če bo vreme zdržalo ga grem danes malo fliknit res na nežno, oziroma za začetek bolj v luft da ne bom testiral meje karbonkevlarja
Upam da bo tale GC bolje šel, če ne pa še malo res elevone gor trimnm pa da vidimo...
hmmm hodov neki pretirano ne morem nastavljati... sem naredil napako ker nisem ponovil pozicioniranja servotov iz prejšne verzije. Te so namreč v krilu in so precej notri posledično je ročica bolj malo zunaj tudi na zadnji luknji na vrhu je bolj malo (uporabljena najdaljša ročica od serva). Na elevonih sem dal na najnižjo luknjo. Ravno da še gre skozi premike da palčke ne tolče po krilu ampak so odkloni znatno manj kot pri prejšnji verziji (upam pa da bo zadosti še vedno je kak cm ali 2 premikanja)
Prejšnja verzija je imela serve v kabini ob strani in so bili posledično servi toliko bolj stran od krila hod elevona pa tam 5cm ali več?
lahko bi jih na spektrumu omejil samo kot rečeno se mi že zdaj zdi bolj malo... sploh zaradi tega delta mixa ki ti rezervira del gibanja servota za elevator in aileron maximalni odklon pa je mogoč zgolj če sočasno narediš oboje. Bojda sicer tako mora biti pri mixanju... eh kaj čmo bo že... sicer pa ja testno ga vedno letim z dual rejti nekje na 50% gibanja in 50% expo...
Kot rečeno če bo vreme sprobamo pa vidmo, če kej rata namontiram še kamero gor pa kak video naredim...
Lp, M
Upam da bo tale GC bolje šel, če ne pa še malo res elevone gor trimnm pa da vidimo...
hmmm hodov neki pretirano ne morem nastavljati... sem naredil napako ker nisem ponovil pozicioniranja servotov iz prejšne verzije. Te so namreč v krilu in so precej notri posledično je ročica bolj malo zunaj tudi na zadnji luknji na vrhu je bolj malo (uporabljena najdaljša ročica od serva). Na elevonih sem dal na najnižjo luknjo. Ravno da še gre skozi premike da palčke ne tolče po krilu ampak so odkloni znatno manj kot pri prejšnji verziji (upam pa da bo zadosti še vedno je kak cm ali 2 premikanja)
Prejšnja verzija je imela serve v kabini ob strani in so bili posledično servi toliko bolj stran od krila hod elevona pa tam 5cm ali več?
lahko bi jih na spektrumu omejil samo kot rečeno se mi že zdaj zdi bolj malo... sploh zaradi tega delta mixa ki ti rezervira del gibanja servota za elevator in aileron maximalni odklon pa je mogoč zgolj če sočasno narediš oboje. Bojda sicer tako mora biti pri mixanju... eh kaj čmo bo že... sicer pa ja testno ga vedno letim z dual rejti nekje na 50% gibanja in 50% expo...
Kot rečeno če bo vreme sprobamo pa vidmo, če kej rata namontiram še kamero gor pa kak video naredim...
Lp, M