Stinger in Avionik D99 mod.
Stinger in Avionik D99 mod.
Tulel bom lepil utrinke sestavljanja Stingerja in Avionika ter kasneje seveda akcijo...
Model Stinger (pomanjšana verzija Avionika D99 Mod)
"Žepni 400 pylon" model, ki velja za najhitrejšega med malimi pyloni. Nekateri modelarji so ga natišali na 280 km/h. Krilo je zelo močno. Če bo šel 250, bo mišn akomplišed
Nameravam izgotoviti z:
Hacker B20 15L
Swing3000 LiPo (mod by Holc)
2S1P in 3S1P PQ 1200XP
3xD47 servo
Alpha 440
Prop 4x3 do 4.7x4.7
http://www.aerodesign.de/modelle/F5D/stinger400.htm
Avionik D99 mod
Velja še vedno za enega izmed najhitrejših F5D modelov po starih pravilih in tudi novih pravilih. 1 m razpetine ... se da natišat debelo preko 300. Ciljam med 250 in 300.
Kontronik Fun 480-28
Jazz 55-6-18
12 GP1100 do 16 IB1200 (se jih da nekako zbasat tudi 19 2/3 A?! - glej spodaj)
3xC2081
Alpha 840
4.1x4.1 do 4.7x4.7
http://www.aerodesign.de/modelle/F5D/avionik_d.htm
Model Stinger (pomanjšana verzija Avionika D99 Mod)
"Žepni 400 pylon" model, ki velja za najhitrejšega med malimi pyloni. Nekateri modelarji so ga natišali na 280 km/h. Krilo je zelo močno. Če bo šel 250, bo mišn akomplišed
Nameravam izgotoviti z:
Hacker B20 15L
Swing3000 LiPo (mod by Holc)
2S1P in 3S1P PQ 1200XP
3xD47 servo
Alpha 440
Prop 4x3 do 4.7x4.7
http://www.aerodesign.de/modelle/F5D/stinger400.htm
Avionik D99 mod
Velja še vedno za enega izmed najhitrejših F5D modelov po starih pravilih in tudi novih pravilih. 1 m razpetine ... se da natišat debelo preko 300. Ciljam med 250 in 300.
Kontronik Fun 480-28
Jazz 55-6-18
12 GP1100 do 16 IB1200 (se jih da nekako zbasat tudi 19 2/3 A?! - glej spodaj)
3xC2081
Alpha 840
4.1x4.1 do 4.7x4.7
http://www.aerodesign.de/modelle/F5D/avionik_d.htm
- Priponke
-
- sestavljanka.jpg (52.35 KiB) Pogledano 16210 krat
-
- stinger.jpg (14.54 KiB) Pogledano 16210 krat
EDIT:
Nekaj sporočil sem na željo Raktivca izbrisal, ker ne sodijo v temo o izgradnji omenjenih modelov. Govora je bilo o tem, da nekateri električno gnani modeli presegajo pričakovane hitrosti glede na vgrajeno opremo.
Vsekakor je debata o razhajanju teorije in prakse na področju visokozmogljivih pogonov vredna svoje teme. Več o tem torej tam.
Nekaj sporočil sem na željo Raktivca izbrisal, ker ne sodijo v temo o izgradnji omenjenih modelov. Govora je bilo o tem, da nekateri električno gnani modeli presegajo pričakovane hitrosti glede na vgrajeno opremo.
Vsekakor je debata o razhajanju teorije in prakse na področju visokozmogljivih pogonov vredna svoje teme. Več o tem torej tam.
Lep pozdrav,
Aleksej Dolinšek - LMD Kanja Hrastnik
Aleksej Dolinšek - LMD Kanja Hrastnik
Nočno ustvarjanje. Gre za malenkosti, vendar je potrebno precej poskušanja in prilagajanja. Prostor je omejen
Če bo še danes zvečer tak "zagon", potem bosta modela že pripravljena za let.
Najprej detajli Avionika. V bistvu je vse narejeno, pride še prijeten del
Če bo še danes zvečer tak "zagon", potem bosta modela že pripravljena za let.
Najprej detajli Avionika. V bistvu je vse narejeno, pride še prijeten del
- Priponke
-
- Še pogled na višinca.
- IMGP0974.jpg (48.26 KiB) Pogledano 15964 krat
-
- Eleroni imajo čisto nizek utorček za namestitev traku, ki zapre špranjo. Uporabil sem Tesa Clear Tape in otroški puder.
- IMGP0969.jpg (61.16 KiB) Pogledano 15964 krat
-
- Krmilne ročice za elerone. 2 mm jeklo. 4 cm v krilo, na koncu špica. Na drugi strani pa medeninasta cevka in zalepljen klasičen krogelni zglob z M2 navojem.
- IMGP0968.jpg (44.83 KiB) Pogledano 15964 krat
www.lipo.si
Stinger. Zanimivo je predvsem to, da je namestitve višinskega krmilnega sklopa (servo-bovden-krmilna ročica) lažja. Zadaj je model bolj odprt in je dejansko več prostora.
Servo je pa kar Futaba 3107. 6 gramov s skrajšanim kablom.
Servo je pa kar Futaba 3107. 6 gramov s skrajšanim kablom.
- Priponke
-
- Šala mala zadaj.
- IMGP0981.jpg (20.34 KiB) Pogledano 15958 krat
-
- Od zgoraj. Zgleda tesno, ampak ni blema.
- IMGP0982.jpg (32.05 KiB) Pogledano 15958 krat
-
- Servo. V skrčki in s prilepljenim koščekom balze za boljše prileganje trupu.
- IMGP0975.jpg (40.54 KiB) Pogledano 15958 krat
www.lipo.si
Servoti. Mogoče bo potrebno še za malenkost skrajšat ročico na eleronu. trenutno izrabljam polne hode servomehanizmov (150 % ATV). Lufta ni popolnoma nič. Mučos hepi.
- Priponke
-
- IMGP1003.JPG (35.95 KiB) Pogledano 11797 krat
-
- IMGP0997.JPG (38.56 KiB) Pogledano 11797 krat
-
- IMGP0995.JPG (39.52 KiB) Pogledano 11797 krat
www.lipo.si
AD napisal/-a:Zdravo!
Kako ima stinger pritrjena krila? Se boš tudi tokrat vzdržal flaperonov?
Spredaj vitroplast ploščica, zadaj pa se jeziček prilepi s trakom (2x je zadosti).
Flaperoni bog da ne pri tem profilu, so na RCgroupsu zračunali, da tako na Avioniku in Stingerju načeloma ni potrebno flaperonov.
www.lipo.si
Torej!
Dan je bil res enkraten. Ob 10ih sva bila z yoorchkom na prostoru - Krtini. Nič vetrčka, temperatura ugodna, vedno bolj pa so se oblaki trgali in kazal sonček.
Frišne GP1100, 12 kosov v Avionika, test dometa z zloženo anteno na napravi, preverjanje težišča (sprednji del - 38 mm) in še enkrat ponovitev štartnega postopka v glavi. Sem si naredil dve fazi leta in sicer start/pristanek in normalni let. Pri štartu/pristanku imajo eleroni polne odklone in 1 mm natrimane višine, pri normalnem letu pa gre vse v nulo in hodi se zmanjšajo na minimalne priporočene.
Yoorchek je met izvedel perfektno. Model se je lepo vzpel in zadevo sem natrimal. Nato pa se je začelo piskanje, da je bilo veselje!
Skupaj je let trajal okoli 10 minut od tega je bilo motorja 5 minut, seveda ne pod polnim plinom. Model je neverjetno nevtralen, gre kot po tirnicah, pa če je hitrost nizka ali visoka. Nič trima ni potrebnega.
Model sem nekajkrat upočasnil in preklopil v štartno/pristajalno fazo ter povlekel ročko do konca nase. Model ni in ni hotel omahniti. Prevleči se ga pri tej masi in legi težišča ne da. Hudo super Model za začetnika?!
Na pristanku je v malce višji travi šla elisa. OK. Se je bilo vredno.
Drugi je bil na vrsti Stinger. 4.7x4.7, štartni postopek enak kot zgoraj napisano. In spet perfektni met yoorchka!
Modelček se res obnaša kot pomanjšan Avionik. Samo hitrosti na 2 Konionki in 4.7x4.7 kar ni in ni bilo. Modelček je bil kar nekam počasen V primerjavi z Avionikom seveda.
Modela prav tako ni mogoče prevleči. Enako kot prej pri Avioniku. Spet superca beginner plane?!
Pri pristanku pa spet elisa... šit.
OK. Drugi polet. Elis mi je zmanjkovalo, oz je bila na voljo le še APC 4.75x4.75 in še 5.2x5.2 CAM. In jasno kaj sem storil...hehe 5.2 gor na avionika pa gremo. Prej smo še pomerili obrate. Na 27k jo je vrtel pri statiki.
No in smo šli v zrak. Že takoj pri štartu se je videlo, da bo tole precej precej bolj pestro! In kako bolj!
Eden izmed prvih brisnih letov nam je vsem trem prisostvujočim vzel sapo. Ne hitrost ampak zvok po preletu. Poleg piskanja se je prav slišalo kako je za modelom "zaprlo zrak" Zvok je ubijalski. Woooooooooooooooooop! Še mene, priznam, me je orenk stisnilo. Hudooo...
Dan je bil res enkraten. Ob 10ih sva bila z yoorchkom na prostoru - Krtini. Nič vetrčka, temperatura ugodna, vedno bolj pa so se oblaki trgali in kazal sonček.
Frišne GP1100, 12 kosov v Avionika, test dometa z zloženo anteno na napravi, preverjanje težišča (sprednji del - 38 mm) in še enkrat ponovitev štartnega postopka v glavi. Sem si naredil dve fazi leta in sicer start/pristanek in normalni let. Pri štartu/pristanku imajo eleroni polne odklone in 1 mm natrimane višine, pri normalnem letu pa gre vse v nulo in hodi se zmanjšajo na minimalne priporočene.
Yoorchek je met izvedel perfektno. Model se je lepo vzpel in zadevo sem natrimal. Nato pa se je začelo piskanje, da je bilo veselje!
Skupaj je let trajal okoli 10 minut od tega je bilo motorja 5 minut, seveda ne pod polnim plinom. Model je neverjetno nevtralen, gre kot po tirnicah, pa če je hitrost nizka ali visoka. Nič trima ni potrebnega.
Model sem nekajkrat upočasnil in preklopil v štartno/pristajalno fazo ter povlekel ročko do konca nase. Model ni in ni hotel omahniti. Prevleči se ga pri tej masi in legi težišča ne da. Hudo super Model za začetnika?!
Na pristanku je v malce višji travi šla elisa. OK. Se je bilo vredno.
Drugi je bil na vrsti Stinger. 4.7x4.7, štartni postopek enak kot zgoraj napisano. In spet perfektni met yoorchka!
Modelček se res obnaša kot pomanjšan Avionik. Samo hitrosti na 2 Konionki in 4.7x4.7 kar ni in ni bilo. Modelček je bil kar nekam počasen V primerjavi z Avionikom seveda.
Modela prav tako ni mogoče prevleči. Enako kot prej pri Avioniku. Spet superca beginner plane?!
Pri pristanku pa spet elisa... šit.
OK. Drugi polet. Elis mi je zmanjkovalo, oz je bila na voljo le še APC 4.75x4.75 in še 5.2x5.2 CAM. In jasno kaj sem storil...hehe 5.2 gor na avionika pa gremo. Prej smo še pomerili obrate. Na 27k jo je vrtel pri statiki.
No in smo šli v zrak. Že takoj pri štartu se je videlo, da bo tole precej precej bolj pestro! In kako bolj!
Eden izmed prvih brisnih letov nam je vsem trem prisostvujočim vzel sapo. Ne hitrost ampak zvok po preletu. Poleg piskanja se je prav slišalo kako je za modelom "zaprlo zrak" Zvok je ubijalski. Woooooooooooooooooop! Še mene, priznam, me je orenk stisnilo. Hudooo...
- Priponke
-
- Roba, ki je danes letela... žgala ;)
- IMGP1011.jpg (85.67 KiB) Pogledano 11695 krat
-
- Detalj antene
- IMGP1019.jpg (42.34 KiB) Pogledano 11695 krat
-
- IMGP1022.jpg (45.02 KiB) Pogledano 11695 krat
www.lipo.si
Za konec pa še poslastica. 5.2x5.2 v Stingerju in spet samo 2 Koniona.
Bitenčev Tone je zadevo videl, ko je prihajal po poti od daleč. Se je "bliskalo" enkrat na 200 m.
Res, vse je presenetilo, kaj naredi 5.2x5.2 proti 4.7x4.7. Model je sicer dobil še nekaj na žvižgajočem zvoku (špranje na krmilnih površinah, tu bo potrebno kaj še naresti, ali pa ne, zvok je superca , vendar tudi precej, precej na hitrosti. Žal dopplerja nismo nič naredili, precej, precej je bilo adrenalina...
Motorni čas pa je bil skoraj enkaj prejšnjemu. 5:13 sekund, pa sem ga precej žgal.
Prop je bil pri pristankih še cel! Luškan tale 5.2x5.2
Za še nekaj hujšanja (okoli 30 g - to je 10 %! ) in še malenkost boljše zmogljivosti imam tudi že pripravljen setup.
Še ga bomo žgali. Kmalu bo pa potrebno naresti kole in gasa.
Bitenčev Tone je zadevo videl, ko je prihajal po poti od daleč. Se je "bliskalo" enkrat na 200 m.
Res, vse je presenetilo, kaj naredi 5.2x5.2 proti 4.7x4.7. Model je sicer dobil še nekaj na žvižgajočem zvoku (špranje na krmilnih površinah, tu bo potrebno kaj še naresti, ali pa ne, zvok je superca , vendar tudi precej, precej na hitrosti. Žal dopplerja nismo nič naredili, precej, precej je bilo adrenalina...
Motorni čas pa je bil skoraj enkaj prejšnjemu. 5:13 sekund, pa sem ga precej žgal.
Prop je bil pri pristankih še cel! Luškan tale 5.2x5.2
Za še nekaj hujšanja (okoli 30 g - to je 10 %! ) in še malenkost boljše zmogljivosti imam tudi že pripravljen setup.
Še ga bomo žgali. Kmalu bo pa potrebno naresti kole in gasa.
- Priponke
-
- IMGP1012.jpg (51.29 KiB) Pogledano 11690 krat
www.lipo.si
Zdravo!
Najprej čestitke za kar dva uspešna krstna leta. Bilo bi pa res čudno če bi pri takih "kultnih" modelih uspeh izostal.
-torej ti zadnji rob krila na Stingerju drži selotejp? Tudi pri 200km/h+?
-to glede flaperonov ne razumem najbolje. Jaz sem razmišljal o uporabi le-teh samo pri pristanku, saj preverjeno privarčujejo marsikak prop. Tudi ne vem kakšne aeroprofile je za ta dva modela "sčaral" konstuktor Sergey. Imaš podatke o tem?
Če bo dovolj sodnikov za tekmo, lahko zapičimo tiste tri fižolnice.
Najprej čestitke za kar dva uspešna krstna leta. Bilo bi pa res čudno če bi pri takih "kultnih" modelih uspeh izostal.
-torej ti zadnji rob krila na Stingerju drži selotejp? Tudi pri 200km/h+?
-to glede flaperonov ne razumem najbolje. Jaz sem razmišljal o uporabi le-teh samo pri pristanku, saj preverjeno privarčujejo marsikak prop. Tudi ne vem kakšne aeroprofile je za ta dva modela "sčaral" konstuktor Sergey. Imaš podatke o tem?
Če bo dovolj sodnikov za tekmo, lahko zapičimo tiste tri fižolnice.
Lep pozdrav,
Aleksej Dolinšek - LMD Kanja Hrastnik
Aleksej Dolinšek - LMD Kanja Hrastnik
Zdravo!
Najprej se mi je zdelo 2800 min-1/V in 12 celic malce čudno in se mi še vedno zdi, toda z 5,2x5,2 bi rekel, da je moralo lepo piskat.
Kako so pa gp110 prenesle, saj je moralo na trenutke potegnit kar precej.
Kolikor mi je poznan Avionik mu najbolj odgovarjajo propi z premerom okrog 4,7". Z pravim številom celic in takim propom se bo treslo še kaj drugega kot kak eleron.
Povej prosim kje % ima avionik težišče? To je po moje glavni ključ do nevtralne lege.
lp
Sašo
Najprej se mi je zdelo 2800 min-1/V in 12 celic malce čudno in se mi še vedno zdi, toda z 5,2x5,2 bi rekel, da je moralo lepo piskat.
Kako so pa gp110 prenesle, saj je moralo na trenutke potegnit kar precej.
Kolikor mi je poznan Avionik mu najbolj odgovarjajo propi z premerom okrog 4,7". Z pravim številom celic in takim propom se bo treslo še kaj drugega kot kak eleron.
Povej prosim kje % ima avionik težišče? To je po moje glavni ključ do nevtralne lege.
lp
Sašo
Propeler 5.2x5.2 tako kot 4.7x4.7 sem uravnotežil. Z neurovnoteženim je vse skupaj podobno pojoči resonančni skrinjici.
O flatru ni bilo nič slišati, saj sem krajne konce eleronov prilepil na krilo. S takim načinom gre Avionik preverjeno do 300 km/h.
Porabe nisem meril, samo obrate, ki jih je bilo za 27k v minuti s 5.2x5.2.
Glede težišča najdeš podatke na linku v prvem postu. Imel sem ga na 38 mm.
O flatru ni bilo nič slišati, saj sem krajne konce eleronov prilepil na krilo. S takim načinom gre Avionik preverjeno do 300 km/h.
Porabe nisem meril, samo obrate, ki jih je bilo za 27k v minuti s 5.2x5.2.
Glede težišča najdeš podatke na linku v prvem postu. Imel sem ga na 38 mm.
www.lipo.si