MARABU, velik parkflyer
Re: MARABU, velik parkflyer
Danes se bom poizkusil poigrati z novo stabilizacijo za model, predvsem s funkcijo GPS Return Home.
Re: MARABU, velik parkflyer
Nabavil sem tole:Ultralajt napisal/-a:Danes se bom poizkusil poigrati z novo stabilizacijo za model, predvsem s funkcijo GPS Return Home.
Prvi vtis je dober. Ponuja to, kar oglašujejo, čeprav pa bi zadeva lahko s še kakšno opcijo, čisto enostavno, bila lahko še bolj uporabna.
Zadeva lahko deluje brez ali s priključenim GPS modulom. Funkcije se lahko pred ali med samim letom izbirajo s pomočjo tri položajnega stikal na oddajniku, ki mu dodelimo en prosti kanal.
Ker sam uporabljam tri položajno stikalo za tri režime letenja (vzlet/normalno letenje/pristanek) kjer upravljam s položajem flapov, sem si za izbiranje funkcij stabilizacije izbral vrtljiv gumb na oddajniku. Gumb zavrtim skrajno levo/sredina/skrajno desno in to mi predstavlja tri izbire.
Brez GPS modula imam na voljo:
- položaj 1 = upravljanje z letalom "mimo" stabilizacije.. kot da je nimamo na modelu.
- položaj 2 = Nisem preizkusil v zraku, ker servomotorji nekam zavijajo po svoje...
- položaj 3 = stabilizacija modela. Model leti zelo stabilno, vendar hkrati tudi ne dopusti odklonov po višini in nagibu, večjih od 45°
S priključenim GPS modulom imam na voljo:
- položaj 1 = Return Home funkcija. Model ne reagira na komande pilota, razen komende plina, ki jo lahko po mili volji spreminjamo. Model zavije "domov" in ko prileti nad to točko, sačne krožiti nad njo.
- položaj 2 = model leti stabilno, vendar ga lahko upravljamo samo s smernim krmilom. To je najbrž funkcija za popolne začetnike.
- položaj 3 = stabilizacija modela. Model leti zelo stabilno, vendar hkrati tudi ne dopusti odklonov po višini in nagibu, večjih od 45°
Z Marabujem sem preizkušal to elektronsko igračko, dokler nisem porabil enega akumulatorja.
"Home" lokacija se nastavi s pritiskom mikro stikala (uporabil sem zobotrebec, ker je priložen izvijač predebel), potem, ko je modul priključen na napajanje okoli 5 minut, da ima čas najti dovolj satelitov. Preizkusil sem, ali si GPS zapomni Home lokacijo tudi potem, ko enkrat odklopimo napajanje, recimo pri zamenjavi akumulatorja. Modul si zapomne lokacijo.
Med preizkušanjem funkcije "Return Home" se je model nekajkrat takoj obrnil nazaj proti domu, dvakrat pa sem opazil, da je "cincal".. se nagnil levo, desno, levo in nato le obrnil nos domov. Ko je priletel nad točko, ki sem mu jo določil za "Home", je začel krožiti. Če sem dal manj plina, je delal manjše kroge in obratno. Ko se je veter pojačal, pa je vzdrževal svoj položaj nad točko najprejz menjavo smeri kroženja, nato pa še z izvajanjem osmic.. kot bi jadral na pobočju
Pri funkciji "Return Home" me moti samo to, da hoče model vzdrževati konstantno višino. Če mu odvzamemo plin, začne dvigovati nos vse dokler se mu ne poruši vzgon. Potem seveda omahne v kovit in lahko nastane štala, če model ni preveč pohleven in ubogljiv, saj izvlačenje iz kovita zahteva vse kaj drugega, kar počne stabilizacija. Upal sem, da bom lahko uporabil to igračko v jadralnem modelu, ker se dostikrat zgodi, da kdo izgubi model iz vidika. V taki situaciji te z lahkoto reši opcija "Return Home", saj bo model obrnil k vzletišču in ko bo prispel, bo krožil nad njim.. ni hudič, da ga slej ko prej ne zagledaš in prevzameš komando. Nekateri modelarji so enostavno speljali višinsko krmilo mimo stabilizacije, in potem model pač drsi, kakor je striman. Je ena rešitev za jadralca, vendar ni najbolj v redu.
Sedaj moram nastaviti še Fail Safe na sprejemniku, da bo ob morebitni izgubi signala oddajnika (torej, če se odpelje iz dometa RV naprave), plin postavil na cca 40%, ter kanal za preklop funkcij na 100% (Return Home)
Tako se naj bi model ob morebitni izgubi signala, samodejno vrnil domov.
Mitja
Re: MARABU, velik parkflyer
Že na začetku teme mi je to prišlo na misel,vendar sem si predstavljal,ker je to dražji sistem z GPS-om,da zadeva uporablja tudi podatek o hitrosti modela.Očitno ga ne.Sam sem se igral z stabilizacijo od" Dualskega" in je dejansko najbolše pristajat brez stabilizacije.Elektronika ti poskuša izravnat model,sam ga pa moraš tiščat dol, da ti nekako uspe.Pri funkciji "Return Home" me moti samo to, da hoče model vzdrževati konstantno višino. Če mu odvzamemo plin, začne dvigovati nos vse dokler se mu ne poruši vzgon.
Kot razumem navodila imaš na 3pozicijskem stikalu ,štiri možnosti..gor, sredina,dol,še enkrat sredina z "zaklenjeno" višino.To naj bi pomenilo ,da ti avtomatsko drži višino,dokler ima hitrost.
Zadnjič spremenil AlesZ, dne 02 Okt 2014, 15:00, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: MARABU, velik parkflyer
Tole me dejansko interesira ... lahko "zelo stabilno" bolje opišeš?Ultralajt napisal/-a:- položaj 3 = stabilizacija modela. Model leti zelo stabilno, vendar hkrati tudi ne dopusti odklonov po višini in nagibu, večjih od 45°
Ker rad gledam prava letala, me pri modelih precej odvrača "živčnost" in poplesavanje v vetru. Ni tistega občutka mase, vztrajnosti in elegance. Je ta reč pravo zdravilo za to?
Sklepam da ima vgrajen dvo ali troosni pospeškomer. Se ga da kaj nastavljat ali so nastavitve fiksno zapečene?
Re: MARABU, velik parkflyer
Model leti opazno bolj "po tirnicah". Zelo scale. Danes pri nas vsake toliko kar popiha severovzhodnik in ta je na mojem terenu vedno precej turbulenten. Vseeno leti model zelo zelo mirno. Gyro gaine sem seveda navil na max.pegasus napisal/-a:Tole me dejansko interesira ... lahko "zelo stabilno" bolje opišeš?Ultralajt napisal/-a:- položaj 3 = stabilizacija modela. Model leti zelo stabilno, vendar hkrati tudi ne dopusti odklonov po višini in nagibu, večjih od 45°
Ker rad gledam prava letala, me pri modelih precej odvrača "živčnost" in poplesavanje v vetru. Ni tistega občutka mase, vztrajnosti in elegance. Je ta reč pravo zdravilo za to?
Sklepam da ima vgrajen dvo ali troosni pospeškomer. Se ga da kaj nastavljat ali so nastavitve fiksno zapečene?
Morda bom dal kamero na model, odletel stran in vklopil home, potem pa pokazal posnetek..če bo kaj ratalo. Kamerca danes nekaj noče sodelovati.. ima neke svoje muhe.
Sem letel tudi z ugasnjenim motorjem v opciji Home in je model nekajkrat kar hoveriral v veter.
zadeve se ne da nič nastavljat..softver je takšen kakršnega so noter "zapekli", se pa da gain nastavljati (jakost in smer) za vsako os posebej (pitch, roll, yaw).
Pred parimi minutami sem dvignil model na nekih 200m in ugasnil oddajnik! Model se je lepo pripeljal domov! Ko sem vklučil oddajnik, sem čim sta se sprejemnik in oddajnik "prepoznala", lahko upravljal z modelom takoj, ko sem preklopil iz Home na Normal.
Vmesni položaj med Normal in Home pa je totalno beden!!! Model vzdržuje vodoraven položaj in "prime" samo plin in smer.... To pride res v poštev za stiropornega začetniškega elektro jadralca da ga popolni začetnik ne usuje prehitro. Jaz bi si želel da je v tem položaju preklopnega stikala narejen "bypass" in bi model bil kot da te elektronike nima v sebi.
Za 62€ s poštnino vred iz NL skladišča (mislim da je ugodna cena), je prispelo na moja vrata tretji dan od naročila!
Seveda bi si jaz želel imeti tako igračo, ki bi ji lahko z računalnikom dopovedal kje naj leti, ampak zaenkrat bo to še počakalo.
Tole bom vseeno dal nekoč v jadralca. Najprej bom morda preizkusil na Thermik Dreamu nato pa, če bo delovalo dobro, prestavim v jadralca za aerozaprego. res se dostikrat bojim, da bom v slabih svetlobnih razmerah izgubil model nekje na nebu.... pa bo "panic button" lepo pripeljal model nad pisto. Problem je le, da se ne bo pri tem nikomur umikal!
Mitja
Re: MARABU, velik parkflyer
Višino drži samo če je dovolj plina.AlesZ napisal/-a:..
Kot razumem navodila imaš na 3pozicijskem stikalu ,štiri možnosti..gor, sredina,dol,še enkrat sredina z "zaklenjeno" višino.To naj bi pomenilo ,da ti avtomatsko drži višino,dokler ima hitrost.
Drugače pa so tri, ne štiri možnosti:
enkrat tri možnosti brez GPS in
enkrat tri mžnosti z GPS.
S priklopljenim GPS modulom nimaš popolne svobode upravljanja z modelom. Imaš return home, imaš normalno letenje z vključeno stabilizacijo (ki ne dovoljuje nagiba več kot 45°) in kot tretjo možnost, popolno stabilizacijo z upravljanjem samo plina in smeri (za telebane)
Re: MARABU, velik parkflyer
Za kaj bolj resnega je potem v igri recimo Range Video OSD, ki ima poleg funkcije OSD prikaza podatkov tudi stabilizacijo, RTH funkcijo,... Ima tudi opcijo priklopa dodatnega senzorja za merjenje hitrosti (tlačni senzor). Pri njemu lahko nastaviš dva položaja plina, poleg tega mu določiš višino na kateri bo krožil nad domačo točko, premer kroga,... Je pa cena temu primerna.
Re: MARABU, velik parkflyer
Jaz uporabljam APM 2.6 na quadrokopterju, lahko se ga pa uporabi tudi na letalu:
http://plane.ardupilot.com/
Ima gps, kompas, barometer, opcionalno še MAVLINK osd in 433mhz telemetrijo. Mene je ves ta HW prišel manj kot 100eur (z ebaya, ne original od 3DR).
Obstaja tudi mini verzija (35x35mm, funkcionalno čisto isto), ki stane 39,99 dolarjev, najcenejsi gps pa 15 dolarjev.
Zadeva seveda zna leteti tudi UAV. To je samo predlog, malo poglej ...
lpm
http://plane.ardupilot.com/
Ima gps, kompas, barometer, opcionalno še MAVLINK osd in 433mhz telemetrijo. Mene je ves ta HW prišel manj kot 100eur (z ebaya, ne original od 3DR).
Obstaja tudi mini verzija (35x35mm, funkcionalno čisto isto), ki stane 39,99 dolarjev, najcenejsi gps pa 15 dolarjev.
Zadeva seveda zna leteti tudi UAV. To je samo predlog, malo poglej ...
lpm
Re: MARABU, velik parkflyer
Zaenkrat imam to, kar sem si že nekaj časa želel imeti... da se model zna sam vrniti domov, tudi v primeru izgube signala, ter da je "Plug and Play".. brez potrebe po ne vem kakem poglabljanju v sistem.FastOne napisal/-a:..To je samo predlog, malo poglej ...lpm
Kontrolerji višjega cenovnega razreda me v tem trenutku še ne zanimajo.. sploh če so 2x dražji in da imajo opombo: This flight controller needs customers having rich experience and great patience in tuning and using it, it is not suggested for new beginners.
Proti večeru sem se še igral "Lassie se vrača" in naredil tudi video posnetke.
Re: MARABU, velik parkflyer
Ultralajt,
koliko je težka vsa ta zadeva? Izgleda zanimivo...
Lp,
koliko je težka vsa ta zadeva? Izgleda zanimivo...
Lp,
Andreo
Re: MARABU, velik parkflyer
GPS modul ~30 gramov, škatla z elektroniko pa ~20 gramov. Potem so zraven še štirje servo podaljški (kabli) ki jih nisem tehtal.Andreo29 napisal/-a:Ultralajt,
koliko je težka vsa ta zadeva? Izgleda zanimivo...
Lp,
- joskokladusan
- Tekmovalec
- Prispevkov: 240
- Pridružen: 27 Okt 2011, 17:02
- Kraj: Kostanjevica na Krki
Re: MARABU, velik parkflyer
Ti dam gps koordinate. Ga posljes k meni, napolnim
baterije in ga poklices domov.
baterije in ga poklices domov.
Re: MARABU, velik parkflyer
Hehe, skoraj bi bilo možno, ampak ne bi smela v četrtek, ker bi kakega Pilatusa s Cerkelj dol sklatila.joskokladusan napisal/-a:Ti dam gps koordinate. Ga posljes k meni, napolnim
baterije in ga poklices domov.
Re: MARABU, velik parkflyer
Danes se se še malce igral in ugotovil, da v obeh načinih z ali brez GPSa srednji položaj stikala za način delovanja nima smisla uporabljati, oziroma je popolnoma brezveze.
V načinu z GPSom je srednji položaj stikala primeren za totalne začetnike (bodo varno leteli, a se nikoli res naučili), v načinu brez GPSa pa je srednji položaj pravzaprav nevaren, saj postane model, ne vem zakaj, morda ker sem gaine nabil na 100%, popolnoma neubogljiv. Seveda sem to na srečo preizkušal na zadostni višini. Jutri preizkusim še z manjšimi gaini, če bo kaj ubogalo.
Če naredim zaključek, sem v bistvu dobil to kar sem najbolj želel, to pa je, da model lahko na mojo komando ali ob izgubi signala, sam najde "domov", ter zelo dobra stabilizacija, ki mi bo izboljšala delo z "on board" kamero in morebitnim FPV letenjem.
Vse ostalo pa bi morda bilo bolje, da bi sploh ne bilo zajeto v tej napravi.
Mitja
V načinu z GPSom je srednji položaj stikala primeren za totalne začetnike (bodo varno leteli, a se nikoli res naučili), v načinu brez GPSa pa je srednji položaj pravzaprav nevaren, saj postane model, ne vem zakaj, morda ker sem gaine nabil na 100%, popolnoma neubogljiv. Seveda sem to na srečo preizkušal na zadostni višini. Jutri preizkusim še z manjšimi gaini, če bo kaj ubogalo.
Če naredim zaključek, sem v bistvu dobil to kar sem najbolj želel, to pa je, da model lahko na mojo komando ali ob izgubi signala, sam najde "domov", ter zelo dobra stabilizacija, ki mi bo izboljšala delo z "on board" kamero in morebitnim FPV letenjem.
Vse ostalo pa bi morda bilo bolje, da bi sploh ne bilo zajeto v tej napravi.
Mitja
Re: MARABU, velik parkflyer
V Novo leto sem stopil z rahlo obtolčenim Marabujem. Večinoma se mu nezgode dogajajo v hangarju. Zato sem se ga danes na hitrico lotil pokrpat. Na desnem krilu sta bili dve luknji za pokrit, pa trup spodaj pri pritrditvi podvozja je bil nekaj napokan in sem dolepil trakec 0,6mm aviošpera ter pokril z novo folijo. Tudi "gleženj" desnega dela podvozja sem zadnjič nalomil, ker sem po pristanku na cesti, zapeljal s kolesom v zmrznjeno kepo snega. Sem nalomljen karbon bogato zalil s sekundnim lepilom, nato pa še 5 minutnim epoksijem zraven zalepil en kos ploščatega aluminija, pa vse skupaj močno povil s sukancem, zalil s sekundarjem in ovil v moder lepilni trak. Od daleč je videti kot novo! Malce oteklo, a funkcionalno.
Sicer imam material za kompletno novo podvozje, a ne najdem dovolj časa in volje, da bi ga naredil. Dokler se bo s poflikanim dalo letetet, bo menda ostalo kar pri tem. Še sreča da nisem perfekcionist. Če bi bil, bi bil samo nesrečen in slabe volje, ker nimam vse tipi topi in ful kul vrhunsko u špici naj naj... .
Sicer imam material za kompletno novo podvozje, a ne najdem dovolj časa in volje, da bi ga naredil. Dokler se bo s poflikanim dalo letetet, bo menda ostalo kar pri tem. Še sreča da nisem perfekcionist. Če bi bil, bi bil samo nesrečen in slabe volje, ker nimam vse tipi topi in ful kul vrhunsko u špici naj naj... .
Re: MARABU, velik parkflyer
Razmišljam o "posodobitvi" Marabuja in sicer na tak način, da bi kompletno konstrukcijo prilagodil CNC razrezu iz topolove vezane plošče. 90% modela bi bilo z topolovih puzzlov, le nekaj malega bi bilo smrekovih letvic (nosilci krila) in balze (prednji del profila, pasnice na rebrih, nekaj oplate trupa...). Na ta način bi bila gradnja bolj enostavna in hitrejša, model pa ne bi (glede na način pristopa k oblikovanju sestavnih delov, ki ga imam v mislih) letel nič slabše, le par deset dekagramov bi bil težji, kar pa sem pri Marabuju opazil, ne povzroči nobenih opaznih sprememb v letalnih sposobnostih in brzini letenja.
Sedaj pa malo tržne raziskave:
Zanima me, če bi bilo kaj kandidatov, ki bi si želeli takega Marabuja?
Glede na to, da je Marabu izjemo velika in prijetna igrača za letet, se mi zdi, da bi ga z veseljem leteli tako začetniki, kot starejši modelarji.
Sedaj pa malo tržne raziskave:
Zanima me, če bi bilo kaj kandidatov, ki bi si želeli takega Marabuja?
Glede na to, da je Marabu izjemo velika in prijetna igrača za letet, se mi zdi, da bi ga z veseljem leteli tako začetniki, kot starejši modelarji.
Re: MARABU, velik parkflyer
Zanimanje je, časa ni, igrača je mikavna, tako da kar v serijsko proizvodnjo
Re: MARABU, velik parkflyer
V našem koncu vem za dva kandidata.Ultralajt napisal/-a:Razmišljam o "posodobitvi" Marabuja in sicer na tak način, da bi kompletno konstrukcijo prilagodil CNC razrezu iz topolove vezane plošče. 90% modela bi bilo z topolovih puzzlov, le nekaj malega bi bilo smrekovih letvic (nosilci krila) in balze (prednji del profila, pasnice na rebrih, nekaj oplate trupa...). Na ta način bi bila gradnja bolj enostavna in hitrejša, model pa ne bi (glede na način pristopa k oblikovanju sestavnih delov, ki ga imam v mislih) letel nič slabše, le par deset dekagramov bi bil težji, kar pa sem pri Marabuju opazil, ne povzroči nobenih opaznih sprememb v letalnih sposobnostih in brzini letenja.
Sedaj pa malo tržne raziskave:
Zanima me, če bi bilo kaj kandidatov, ki bi si želeli takega Marabuja?
Glede na to, da je Marabu izjemo velika in prijetna igrača za letet, se mi zdi, da bi ga z veseljem leteli tako začetniki, kot starejši modelarji.
Mitja, z premišljeno konstrukcijo bi kvečemu pridobil nekaj deset gramov. Pri queen bee je imela krilna polovica brez folije 160, če bi ga gradil iz balze, bi moral uporabit vsaj 2,5 ali 3mm balzo za rebra in nekaj ojačitev iz vezane plošče, uprašanje je, če bi prihranil 10-15g... Ko enkrat na rebra nalepiš pasnice, se ta konkretno okrepijo, edino pazit moraš na smer letnic in kakovost topole, priporočam ti tisto iz lindingerja 1200x300mm, ker je res odlična.
Re: MARABU, velik parkflyer
Nekaj se že premika!
Testiranje elementov in preverjanje trdnosti. Sem že blizu, ne pa že tam!
Nekaj elementov bom lahko še krepko osvobodil odvečne mase.
Testiranje elementov in preverjanje trdnosti. Sem že blizu, ne pa že tam!
Nekaj elementov bom lahko še krepko osvobodil odvečne mase.
Re: MARABU, velik parkflyer
Preveč mesa na rebrih....
Jaz imam 3mm povsod, le prvi dve rebri sem malce ojačal na 5mm. Govorim za V2 Queen bee.
Dokler imaš kvalitwtno vezano ploščo, greš komot na 3mm širine paličja. Sicer bodo rebra delovala dokaj mehko, ampak, ko nalepiš pasnice na rebra, se zadeva konkretno ojača. Realno pa pridobiš na teži nekje 0,1-0,3g po rebru, če bi imel prvotno rebra iz 3mm balze brez lukenj.
Jaz imam 3mm povsod, le prvi dve rebri sem malce ojačal na 5mm. Govorim za V2 Queen bee.
Dokler imaš kvalitwtno vezano ploščo, greš komot na 3mm širine paličja. Sicer bodo rebra delovala dokaj mehko, ampak, ko nalepiš pasnice na rebra, se zadeva konkretno ojača. Realno pa pridobiš na teži nekje 0,1-0,3g po rebru, če bi imel prvotno rebra iz 3mm balze brez lukenj.
Re: MARABU, velik parkflyer
Vezano ploščo imam zelo kvalitetno (Sperholz Zembrod).
Rebra mislim stanjšat še za 1 milimeter, zadnji nosilec je predimenzioniran tako, da bo šlo dol z njega še najmanj 40%, pa letvo, na katero pride nalepljen balzov nos bom še naluknjal... Skratka, zanimivo se je tako igrati, da si nekaj narišeš, potem pa v naravi preveriš, če bo v redu.
Ob tem seveda tudi razmišljam o Alpenfliegerju, Galebu in ostalim oldijem, ki bodo imeli podobnjo gradnjo reber za krila.
Rebra mislim stanjšat še za 1 milimeter, zadnji nosilec je predimenzioniran tako, da bo šlo dol z njega še najmanj 40%, pa letvo, na katero pride nalepljen balzov nos bom še naluknjal... Skratka, zanimivo se je tako igrati, da si nekaj narišeš, potem pa v naravi preveriš, če bo v redu.
Ob tem seveda tudi razmišljam o Alpenfliegerju, Galebu in ostalim oldijem, ki bodo imeli podobnjo gradnjo reber za krila.
- joskokladusan
- Tekmovalec
- Prispevkov: 240
- Pridružen: 27 Okt 2011, 17:02
- Kraj: Kostanjevica na Krki
Re: MARABU, velik parkflyer
Tako je kot pravi Mitja. Marabu je zelo prijetna igrača. Tudi jaz ga priporočam vsakemu začetniku in izkušenejšemu modelarju. Je zelo vodljiv, miren v zraku, in še najbolj vazno: ni žleht , pa tudi izdelava ni zahtevna. Če se komu ne da oziroma nima volje naj pove, mu ga jaz sestavim.
- joskokladusan
- Tekmovalec
- Prispevkov: 240
- Pridružen: 27 Okt 2011, 17:02
- Kraj: Kostanjevica na Krki
Re: MARABU, velik parkflyer
Malo spominov na 2014.
- Priponke
-
- IMG_0215.jpg (259.02 KiB) Pogledano 3249 krat
Re: MARABU, velik parkflyer
Pismo sm mejhn.....