Stara idila v novi obleki
Re: Stara idila v novi obleki
Seveda spremljamo temo, kako tudi ne ko pa so Vaši prispevki prava paša za oči in zdravilo za dušo. Česitam za uspešno dokončanje projekta in hkrati želim še veliko zagona za prihodnje projekte mojster!
-
- Razpravljalec
- Prispevkov: 64
- Pridružen: 04 Okt 2008, 11:14
- Kraj: Celje
Re: Stara idila v novi obleki
Pozdravljen,
Zelo lep in lepo narejen model. Čestitam in zelo mi je všeč, da se kdo loti delat letalo na star modelarski način. Odkar so prišla na trg letala iz EPP od mladih modelarjev nezna noben več delat na klasični način. V naši firmi izdelujemo pravo letalo kategorije LSA in pri iskanju zaposlenih smo naleteli na velike probleme. Vsak bi rad dobro zaslužil ampak delal in seveda pri letalih je treba tudi mislit ( aja to pa nebi noben).
Imamo pa občasno študenta, ki je član modelarskega kluba v Celju, ki ga vodi Edi Zagozda in moram reč, da je super dečko. Priden, se znajde, misli in ima ročne spretnosti
Zelo lep in lepo narejen model. Čestitam in zelo mi je všeč, da se kdo loti delat letalo na star modelarski način. Odkar so prišla na trg letala iz EPP od mladih modelarjev nezna noben več delat na klasični način. V naši firmi izdelujemo pravo letalo kategorije LSA in pri iskanju zaposlenih smo naleteli na velike probleme. Vsak bi rad dobro zaslužil ampak delal in seveda pri letalih je treba tudi mislit ( aja to pa nebi noben).
Imamo pa občasno študenta, ki je član modelarskega kluba v Celju, ki ga vodi Edi Zagozda in moram reč, da je super dečko. Priden, se znajde, misli in ima ročne spretnosti
Re: Stara idila v novi obleki
Čestitke ! Lep model in lepo predstavljena klasična gradnja ! To je pravo modelarstvo !
Re: Stara idila v novi obleki
Hvala, hvala!
Šer par stvari, ki sem jih pozabil povedati.
Nekje v začetku teme sem omenjal tri lokacije vlečne kljukice. Odločil sem se narediti samo eno in sicer vmes med originalnima za močnejši veter in tisto za doseganje največje višine.
Omenjal sem tudi dva para magnetkov za pritrjevanje kabine. Uporabil sem samo en par, ker drži dovolj močno. Magnetka sta velikosti 5x5mm. Take smo uporabljali leta nazaj na "homemade" CD brezkrtačnikih. En magnetek sem zalepil v nos modela, prek njega položil polivinil, nanj postavil drugi magnetek nanj naredil "hribček" 2 minutnega epoksija, potem pa zaprk pokrov kabine na model in z gumico poskrbel, da je prednji del pokrova dobro sedel na svoje mesto. Ko je lepilo prijelo, sem ssnel pokrov, odmaknil polivinil in pritrjevanje je bilo končano. Magnetka tako dobro držita pokrov k trupu, da moram prednji del pokrova najprej zamakniti na stran, šele nato lahko dvignem pokrov. Če bi "trgal" pokrov direktno navzgor, bi lahko s prsti preveč stisnil balzovo konstrukcijo in jo polomil.
Kar se tiče radijskega vodenja, sem se odločil uporabiti preprosto (nobene računalniške pameti, nobenih miksov, elektronskih trimov, nobenih nastavitev končne lege, expo, ipd..) 4 kanalno 2.4Ghz napravo.
Ker sem na obeh straneh jeklenega bovdna uporabil preprosto in najlažjo varianto vpetja na servo in krmilne ročice, v "Z" zakrivljeno žico, sem moral poskrbeti za "mikro" regulacijo. Običajno se na malih modelih bovden zakrivi v obliko črke "V", katero lahko potem razvlečemo ali stisnemo, če je treba bovden podaljšati ali skrajšati.
Tega nisem uporabil, ampak sem poskrbel, da lahko servo pomikam v modelu za par milimetrov naprej ali nazaj, da dosežem nevtralo krmila na mehanski način. V bistvu je servo pritrjen na malo ploščico iz 2mm debelega aviošpera, ta pa je potem privijačena na nosilec, ki je zalepljen v trupu modela. Ker so v aviošperu azrezane vzdolžne luknje, lahko zapeljem servo maprej ali nazaj, če je to potrebno. Tako mi tudi trim na oddajniku ostaja na sredini in je potem v zraku na voljo v svojem celem razponu v obe smeri.
Šer par stvari, ki sem jih pozabil povedati.
Nekje v začetku teme sem omenjal tri lokacije vlečne kljukice. Odločil sem se narediti samo eno in sicer vmes med originalnima za močnejši veter in tisto za doseganje največje višine.
Omenjal sem tudi dva para magnetkov za pritrjevanje kabine. Uporabil sem samo en par, ker drži dovolj močno. Magnetka sta velikosti 5x5mm. Take smo uporabljali leta nazaj na "homemade" CD brezkrtačnikih. En magnetek sem zalepil v nos modela, prek njega položil polivinil, nanj postavil drugi magnetek nanj naredil "hribček" 2 minutnega epoksija, potem pa zaprk pokrov kabine na model in z gumico poskrbel, da je prednji del pokrova dobro sedel na svoje mesto. Ko je lepilo prijelo, sem ssnel pokrov, odmaknil polivinil in pritrjevanje je bilo končano. Magnetka tako dobro držita pokrov k trupu, da moram prednji del pokrova najprej zamakniti na stran, šele nato lahko dvignem pokrov. Če bi "trgal" pokrov direktno navzgor, bi lahko s prsti preveč stisnil balzovo konstrukcijo in jo polomil.
Kar se tiče radijskega vodenja, sem se odločil uporabiti preprosto (nobene računalniške pameti, nobenih miksov, elektronskih trimov, nobenih nastavitev končne lege, expo, ipd..) 4 kanalno 2.4Ghz napravo.
Ker sem na obeh straneh jeklenega bovdna uporabil preprosto in najlažjo varianto vpetja na servo in krmilne ročice, v "Z" zakrivljeno žico, sem moral poskrbeti za "mikro" regulacijo. Običajno se na malih modelih bovden zakrivi v obliko črke "V", katero lahko potem razvlečemo ali stisnemo, če je treba bovden podaljšati ali skrajšati.
Tega nisem uporabil, ampak sem poskrbel, da lahko servo pomikam v modelu za par milimetrov naprej ali nazaj, da dosežem nevtralo krmila na mehanski način. V bistvu je servo pritrjen na malo ploščico iz 2mm debelega aviošpera, ta pa je potem privijačena na nosilec, ki je zalepljen v trupu modela. Ker so v aviošperu azrezane vzdolžne luknje, lahko zapeljem servo maprej ali nazaj, če je to potrebno. Tako mi tudi trim na oddajniku ostaja na sredini in je potem v zraku na voljo v svojem celem razponu v obe smeri.
Re: Stara idila v novi obleki
Sedaj pa še ena, po moje zelo izvirna zadeva, ki je nisem videl še nikjer, pa me zelo mika, da bi jo naredil!
VITLO!
Predstavljajte si, da imam na drugem koncu travnika v tla pritrjeno vitlo s katero bom na visoki štart potegnil moj novi model.
Vitlo ima boben na katerega se bo navijala vrvica (ali laks), poganja pa ga brezkrtačnik (malce močnejši, kot pa bi bil sicer montiran na modelu). Brezkrtačnik je vezan na krmilnik vrtljajev, 3celični LI-Po alumulator in sprejemnik, ki je na frekvenci mojega modela in vezan na komando plina oddajnika.
Za varnost poskrbi končno stikalo, ki celotno napajanje vitle izključi, če se vrvica navije do konca na boben. (ko se hoče zastavica preriniti skozi vodilo vrvice pred bobnom)
Kako vzletim? Enostavno zapnem vrvico na modelovo vlečno kljukico, potisnem ročko za plin naprej in Voila! S položajem ročke za plin reguliram hitrost vitle in modela.
In to je to!
Je pa seveda visoki start z elastiko bolj enostaven tako, da se zatrdno še nisem odločil kako in kaj....
VITLO!
Predstavljajte si, da imam na drugem koncu travnika v tla pritrjeno vitlo s katero bom na visoki štart potegnil moj novi model.
Vitlo ima boben na katerega se bo navijala vrvica (ali laks), poganja pa ga brezkrtačnik (malce močnejši, kot pa bi bil sicer montiran na modelu). Brezkrtačnik je vezan na krmilnik vrtljajev, 3celični LI-Po alumulator in sprejemnik, ki je na frekvenci mojega modela in vezan na komando plina oddajnika.
Za varnost poskrbi končno stikalo, ki celotno napajanje vitle izključi, če se vrvica navije do konca na boben. (ko se hoče zastavica preriniti skozi vodilo vrvice pred bobnom)
Kako vzletim? Enostavno zapnem vrvico na modelovo vlečno kljukico, potisnem ročko za plin naprej in Voila! S položajem ročke za plin reguliram hitrost vitle in modela.
In to je to!
Je pa seveda visoki start z elastiko bolj enostaven tako, da se zatrdno še nisem odločil kako in kaj....
-
- Razpravljalec
- Prispevkov: 64
- Pridružen: 04 Okt 2008, 11:14
- Kraj: Celje
Re: Stara idila v novi obleki
Super, tudi jaz imam namen na Ventusu narediti zapiralo kabine z magnetom. Sam nevem ali bi uporabil enega ali dva. Na prednjem delu imam pin, kateri pozicionira kabino zadaj pa mislim dati en magnet. Študiral sem tudi, da bi dal dva magneta in sicer spodaj na vsako stran kabine.
Kar se tiče vitle je pomoje najbolje narediti z "ajnlaserjem od enga dizel avta" in na njega vezati elektro stikalo za gas in avto akumulator. Tko sem jaz naredil na svoji vitli, katero pa ze nisem uporabljal 10 let. Če te zanima jo prodam, sicer ni glih estetsko narejena ampak deluje pa.
Kar se tiče vitle je pomoje najbolje narediti z "ajnlaserjem od enga dizel avta" in na njega vezati elektro stikalo za gas in avto akumulator. Tko sem jaz naredil na svoji vitli, katero pa ze nisem uporabljal 10 let. Če te zanima jo prodam, sicer ni glih estetsko narejena ampak deluje pa.
Re: Stara idila v novi obleki
Ultralajt ...
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Re: Stara idila v novi obleki
Ojoj! Pomisli, za vertikalni vzlet tega modela je dovolj 30-50W moči! Če uporabim brezkrtačnik s ~150W je vrh glave dosti. 10x večja moč bi totalno razcefrala modelček!klemen spes napisal/-a:Kar se tiče vitle je pomoje najbolje narediti z "ajnlaserjem od enga dizel avta" in na njega vezati elektro stikalo za gas in avto akumulator. Tko sem jaz naredil na svoji vitli, katero pa ze nisem uporabljal 10 let. Če te zanima jo prodam, sicer ni glih estetsko narejena ampak deluje pa.
Sicer grem pa sedajle eno zračnico od bicikla razrezat na tanek in dolgi trak, ter na enem koncu nanj navezal laks. Če se bo obneslo, imam spet nekaj novega za ceno 0,00€ !
Re: Stara idila v novi obleki
Dve stari zračnici od bicikla em razrezal na ~7-8mm širok trak, ter oba traka zvezal enega za drugim, nato pa dodal še cca 25m tanke vrvice. Visoki štart s tem je eleganten in počasen.
Na žalost se bliža nevihta in nastal je premočan veter, da bi nadaljeval s poizkusi. Naredil sem samo dva in sem za enkrat kar zadovoljen. Ko mi je v drugem poletu model nekajkrat stal na mestu obrnjen v veter, sem se odločil, da raje neham, dokler se ne umiri. Morda se bo po sončnem zahodu kaj umirilo, da bom še eksperimentiral, pa naredil kak posnetek.
Ne vem kako dolga je guma, ampak naredim brez skrbi 20 do 25 korakov nazaj, ko jo zategujem, mislim pa, da bi šlo še kakih 5 korakov več.
Na žalost se bliža nevihta in nastal je premočan veter, da bi nadaljeval s poizkusi. Naredil sem samo dva in sem za enkrat kar zadovoljen. Ko mi je v drugem poletu model nekajkrat stal na mestu obrnjen v veter, sem se odločil, da raje neham, dokler se ne umiri. Morda se bo po sončnem zahodu kaj umirilo, da bom še eksperimentiral, pa naredil kak posnetek.
Ne vem kako dolga je guma, ampak naredim brez skrbi 20 do 25 korakov nazaj, ko jo zategujem, mislim pa, da bi šlo še kakih 5 korakov več.
Re: Stara idila v novi obleki
Sinoči sem zadnji polet potegnil model tako nazaj kolikor sem si upal nategniti gumo. Ko sem model spustil z rok, se je usmeril skoraj navpično navzgor in še preden sem uspel poprijeti za komando na odajniku, se je vlečna vrvica odpela iz kljukice na modelu. Model je omahnil na nos in ostro zavil na levo. Mislil sem, da mi ga bo uspelo speljati mimo najbližje slive, proti kateri se je usmeril, vendar je obvisel čisto na vrhu. Z lestvijo in dolgo letvijo, na kate koncu sem pritrdil nekakšno "fračo", sem zahakljal model tik pred repom, ga nežno odmaknil stran od veje in ga spustil na tla.
Seveda me je skrbelo, če je kakšna balzova letvica počila, ali folija prebodla. Model jo je odnesel brez kakršne koli poškodbe. Vsekakor k temu pripomoreta mala masa in hitrost letenja.
Kakorkoli že, pravijo, da mora vsak tič znati sedet na drevo!
Seveda me je skrbelo, če je kakšna balzova letvica počila, ali folija prebodla. Model jo je odnesel brez kakršne koli poškodbe. Vsekakor k temu pripomoreta mala masa in hitrost letenja.
Kakorkoli že, pravijo, da mora vsak tič znati sedet na drevo!
Re: Stara idila v novi obleki
Aja, nisem še pokazal visoki štart z gumo:
https://www.youtube.com/watch?v=vESjURovPgI
Drugače pa lahko sedaj po par dnevih letenja lahko povem, da je model enako zahteven za letet, kot za izdelat!
Mitja
https://www.youtube.com/watch?v=vESjURovPgI
Drugače pa lahko sedaj po par dnevih letenja lahko povem, da je model enako zahteven za letet, kot za izdelat!
Mitja
Re: Stara idila v novi obleki
Pa, glede na to kako enostaven zgleda tale pristanek v roko, bi rekel, da bolj ali manj sam leti. Če bi naredil V lom povsem po originalu, bi med letenjem zadremal. Mene pridejo kolegi vsake toloko časa malo podrezat, če še bedim, kadar sem s Termikom v zraku.
Sva pa zadnjič leteja skupaj z Joškotom, jaz s Termikom, on s Koscem. Bilo je pozno popoldne, brez termike in brez vetra. Termik leti res počasi, ampak je bil prej dol kot Kosec. Lahko bi rekel, da ima drsno razmerje vsa pol manjše kot Kosec.
Me pa zanima kje točno imaš sedaj težišče?
lp, Matjaž
Sva pa zadnjič leteja skupaj z Joškotom, jaz s Termikom, on s Koscem. Bilo je pozno popoldne, brez termike in brez vetra. Termik leti res počasi, ampak je bil prej dol kot Kosec. Lahko bi rekel, da ima drsno razmerje vsa pol manjše kot Kosec.
Me pa zanima kje točno imaš sedaj težišče?
lp, Matjaž
Re: Stara idila v novi obleki
Matjaž, če bi jaz delal isti model še enkrat, bi morda povečal lom zunanjega dela krila, tako da bi bil konec krila še kak cm višje.
Zdi se mi, da je model precej težko na hitro spraviti v drugo smer, ko enkrat sede v zavoj.
Kar se tiče trenutne lege težišča, pa moram povedati, da me je presenetilo, saj sem mislil (bil prepričan! ) da bo to bolj zadaj.
Sedaj imam težišče na 37.5% tetive korenskega dela krila pri trupu. Ampak model še vedno v zraku majčkeno "pumpa". Torej še imam nekaj dela z njim.
Glede letalnih sposobnosti se mi zdi, da je pač treba razumeti, da je model debelušček in zato porabi dosti energije, da se trup "prerine" skozi zrak. Ker ima malo maso, mora zato zapraviti več potencialne energije (višine) kot ostali modeli.
Model (vsaj tale moj) je najboljše leteti v čisto mirnem vremenu. Včeraj popoldne je pihal veter in ravno dovolj ga je bilo, da je model zelo močno reagiral na vsako turbulenco, oziroma vrtinec, ki ga v vetru za sabo puščajo drevesa in hiše. Model je včasih zalebdel, se kot v liftu dvignil navzgor, pa ponekod tudi grozno hitro izgubljal višino ali hitrost (glede na zemljo). Zato zna biti letenje z njim na trenutke tudi zanimivo, ker je treba kar delati, da sproti odreagiraš na nova presenečenja. Ko je pa mirno, gre pa kot po olju.... le če ga preveč ustavim zgleda, da profil ni najboljši in modelu opazno naraste vertikalna hitrost padanja.
Ja, kaj češ! S takimi modeli so bili takrat čisto zadovoljni.
Mitja
Zdi se mi, da je model precej težko na hitro spraviti v drugo smer, ko enkrat sede v zavoj.
Kar se tiče trenutne lege težišča, pa moram povedati, da me je presenetilo, saj sem mislil (bil prepričan! ) da bo to bolj zadaj.
Sedaj imam težišče na 37.5% tetive korenskega dela krila pri trupu. Ampak model še vedno v zraku majčkeno "pumpa". Torej še imam nekaj dela z njim.
Glede letalnih sposobnosti se mi zdi, da je pač treba razumeti, da je model debelušček in zato porabi dosti energije, da se trup "prerine" skozi zrak. Ker ima malo maso, mora zato zapraviti več potencialne energije (višine) kot ostali modeli.
Model (vsaj tale moj) je najboljše leteti v čisto mirnem vremenu. Včeraj popoldne je pihal veter in ravno dovolj ga je bilo, da je model zelo močno reagiral na vsako turbulenco, oziroma vrtinec, ki ga v vetru za sabo puščajo drevesa in hiše. Model je včasih zalebdel, se kot v liftu dvignil navzgor, pa ponekod tudi grozno hitro izgubljal višino ali hitrost (glede na zemljo). Zato zna biti letenje z njim na trenutke tudi zanimivo, ker je treba kar delati, da sproti odreagiraš na nova presenečenja. Ko je pa mirno, gre pa kot po olju.... le če ga preveč ustavim zgleda, da profil ni najboljši in modelu opazno naraste vertikalna hitrost padanja.
Ja, kaj češ! S takimi modeli so bili takrat čisto zadovoljni.
Mitja
Re: Stara idila v novi obleki
Pri meni je težišče tam nekje pri 35%. Za v veter res ni, v mirnem vremenu pa je čista poezija. Takšen model bi rabil namesto Dandy-ja, ki sem ga v "tistih časih" zlomil za vsako, ko sem ga spravil v zrak.
lp, Matjaž
lp, Matjaž
Re: Stara idila v novi obleki
Res lepo,
Že na slikah je lep, v živo more bit pa še lepš.
Pridi se še v radeče malo pohvalit z njim. V čast nam bo!!!
Že na slikah je lep, v živo more bit pa še lepš.
Pridi se še v radeče malo pohvalit z njim. V čast nam bo!!!
LP
Matej
Matej
Re: Stara idila v novi obleki
Ja Matej, modelček je res cukrček, ampak na slikah vseeno bolj kot pa v živo.
Hvala za povabilo na vaš teren, vendar si zadnje čase težko organiziram čas za skupinsko letenje, zato najlažje kar doma skočim ven na travnik in naredim par poletov, kar mi vzame minimalno časa.
Hvala za povabilo na vaš teren, vendar si zadnje čase težko organiziram čas za skupinsko letenje, zato najlažje kar doma skočim ven na travnik in naredim par poletov, kar mi vzame minimalno časa.
Re: Stara idila v novi obleki
Živijo!
Tole temo sem šele zdle opazil in moram rečt da si naredil enkratno stvar!!!
Čestitke tudi od moje punce, ki je mimogrede vidla slike
Lep pozdrav,
Jure
Tole temo sem šele zdle opazil in moram rečt da si naredil enkratno stvar!!!
Čestitke tudi od moje punce, ki je mimogrede vidla slike
Lep pozdrav,
Jure
CNC Frezanje Aluminija, medenine, lesa, karbona in umetnih materialov + Struženje kovin
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij
www.JKTech.si
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij
www.JKTech.si
-
- Začetnik
- Prispevkov: 3
- Pridružen: 21 Nov 2013, 20:01
Re: Stara idila v novi obleki
Lep model, same skomine.Ultralajt napisal/-a:Obljubljen video: https://www.youtube.com/watch?v=S-svn7qoO-Q
Lp, Kristjan
- Davy Crockett
- Razpravljalec
- Prispevkov: 51
- Pridružen: 20 Nov 2013, 19:07
Re: Stara idila v novi obleki
A to se bo tudi na Hobbyču prodajal?
Re: Stara idila v novi obleki
Davy Crockett napisal/-a:A to se bo tudi na Hobbyču prodajal?
Ta model sem si naredil, kako bi rekel.. "za gušt"... sebi v veselje.
Zanimivo je bilo vzeti v roke načrt star 68 let, se usesti za ponk, vzeti v roke balzo, ravnilo in žiletke, ter lepiti skupaj model tako, kot so delali včasih. Sestavljanje takega modela človeka pomirja in relaksira. Seveda ne gre skupaj tako kot CNC puzzli... se ti včasih zdi da sta dve roki premalo, pa si pomagaš z bucikami, žebljički, gumicami, lepilnim trakom.. pa potrpljenje je tudi potrebno, da včasih počakaš belo lepilo, da se posuši, preden lahko nadaljuješ s kako naslednjo fazo izdelave.
Mitja
PS.: če te zanima nakup, aerosente dela neko bedo od tega modela: http://www.aerosente.com/a050-thermic-5 ... zaic-.html
Re: Stara idila v novi obleki
Oglas za Thermica 50", iz revije Aeromodeller, letnik 1944:
- Priponke
-
- Frank Zaic Thermic 50.jpg (286.42 KiB) Pogledano 4532 krat