Stara idila v novi obleki
Re: Stara idila v novi obleki
Evo ga, takle bo:
Nad gubice se bom spravil na koncu, ko bo celo krilo pokrito.
Nad gubice se bom spravil na koncu, ko bo celo krilo pokrito.
Re: Stara idila v novi obleki
Včeraj sem pokril model skoraj v celoti. Manjkata samo še smerno in višinsko krmilo, ter "hrbtišče" trupa. To bo pokrito še dopoldne, popoldne pa, če bo brez dežja, nameravam prvič položiti model v zrak.
Re: Stara idila v novi obleki
Komaj si drznem komentirati, ker ne najdem besed. Super izbor retro modela. domiselna in smiselna dodelava, izvedba pa: Non plus ultra! Da o hitrosti ne govorimo.Ultralajt napisal/-a:Včeraj sem pokril model skoraj v celoti. Manjkata samo še smerno in višinsko krmilo, ter "hrbtišče" trupa. To bo pokrito še dopoldne, popoldne pa, če bo brez dežja, nameravam prvič položiti model v zrak.
Re: Stara idila v novi obleki
MIslim, da je tale model moja najbolj zahtevna gradnja doslej vsaj kar se ročnih spretnosti tiče. Likanje folije pa je preizkušalo meje moje zmogljivosti in parkrat sem se zvrnil čez rob, nekako obvisel ter se spravil nazaj na trdna tla.Mipo napisal/-a:Komaj si drznem komentirati, ker ne najdem besed. Super izbor retro modela. domiselna in smiselna dodelava, izvedba pa: Non plus ultra! Da o hitrosti ne govorimo.Ultralajt napisal/-a:Včeraj sem pokril model skoraj v celoti. Manjkata samo še smerno in višinsko krmilo, ter "hrbtišče" trupa. To bo pokrito še dopoldne, popoldne pa, če bo brez dežja, nameravam prvič položiti model v zrak.
Re: Stara idila v novi obleki
Mitja to krilo je enostavno s... .Lp in obilo užitkov v zraku.
Lp-Rajko
Piko je zakon (made in Slovenia)
Piko je zakon (made in Slovenia)
Re: Stara idila v novi obleki
''Spot on''!
A rebrca za krilo je naredila mašinca ali ročna CNCjka?
A rebrca za krilo je naredila mašinca ali ročna CNCjka?
How hard can it be?
Re: Stara idila v novi obleki
Debata je tako goreča, da se moram še sam malo oglasit. Prilagam še nekaj slikic, da se vidi kako napreduje urejanje načrta.
Vse skupaj sem razdelil na tri dele:
1. Splošni načrt iz katerega se sicer vse vidi, ni pa optimiziran za rezanje kosov iz balze, špera ...
2. Datoteke optimizirane za CNC izrez.
3. Posnel sem okoli 100 fotografij o gradnji.
Modelarji v tistih časih so bili kar mojstri, kar sem ugotavljal ves čas gradnje. Nepokrit model se zvija kot špaget in šele folija mu da kolikor tolko uporabno trdnost. Zato pa je pokrivanje toliko bolj zahtevno. Ko pokrijete spodnjo stran krila se ta zvije, potem pa je treba z zgornjo plastjo poravnati. Za eno polovico kril sem rabil 3 ure. Počasi, saj je bilo treba velikokrat pogledat kam ga vleče.
lp, Matjaž
Vse skupaj sem razdelil na tri dele:
1. Splošni načrt iz katerega se sicer vse vidi, ni pa optimiziran za rezanje kosov iz balze, špera ...
2. Datoteke optimizirane za CNC izrez.
3. Posnel sem okoli 100 fotografij o gradnji.
Modelarji v tistih časih so bili kar mojstri, kar sem ugotavljal ves čas gradnje. Nepokrit model se zvija kot špaget in šele folija mu da kolikor tolko uporabno trdnost. Zato pa je pokrivanje toliko bolj zahtevno. Ko pokrijete spodnjo stran krila se ta zvije, potem pa je treba z zgornjo plastjo poravnati. Za eno polovico kril sem rabil 3 ure. Počasi, saj je bilo treba velikokrat pogledat kam ga vleče.
lp, Matjaž
- Priponke
-
- Splošni načrt
- IMG_3231.JPG (131.76 KiB) Pogledano 3546 krat
-
- Načrt za rezanje
- IMG_3232.JPG (116.34 KiB) Pogledano 3546 krat
-
- Nekajj od gradnje
- IMG_3234.JPG (87.3 KiB) Pogledano 3546 krat
Re: Stara idila v novi obleki
Matjaž, lepo da si se oglasil! Mislim, da se bo našlo kar nekaj kandidatov, ki bodo hoteli KIT komplet po tvojem načrtu.
Menim pa, da ni strahu, da bi bilo pokrivanje modela kakšna neprekosljiva ovira tudi za začetnika, ki je sestavil vsaj ena li dva lesena modela, če bo delal previdno in natančno, ter upošteval kakšne pametne napotke.
Kot si povedal, sem tudi jaz najprej oblekel spodnjo stran krila, nato pa še zgornjo.
Spodnjo stran sem samo za silo napel, ko pa sem napenjal zgornjo površino krila, pa sem krilo pritrdil na šablonsko desko ki mi je služila za gradnjo krila. Med krilo in šablonsko desko sem dal platneno krpo da se ne bi folija spraskala med delom. Krilo sem pritiskal k šablonski deski in z vročim fenom na temperaturi 120-130°C rahlo napel folijo, obrnil krilo in napel spodnjo stran, ter vse skupaj ponovil še na temperaturi 140-150°C. Krilo se na ta način ni nikamor ukrivilo..niti na upogib, niti vzvoj.
Folijo sem z likalnikom zalikal samo na spojih, torej prednja in zadnja letvica, ter koren krila, rebro na pregibu (samo spodaj) in seveda okoli in okoli krivine na koncu krila. Preklop folij nimam nikjer večji od 3mm.
Moram pa povedati, da je tole prvi model, kjer sem si za vse kose folije naredil papirnate šablone, po katerih sem rezal folijo. Sploh pri trupu brez tega ne bi šlo!
Sedajle imam neke opravke, ko se vrnem pa postavim model pred fotoaparat in objavim slike.
Model bo (ocenjujem) tehtal pripravljen za let okoli 240 gramov, kar mu bo prineslo manj kot 10g/dm2. "Super-Floater"!
Mitja
Menim pa, da ni strahu, da bi bilo pokrivanje modela kakšna neprekosljiva ovira tudi za začetnika, ki je sestavil vsaj ena li dva lesena modela, če bo delal previdno in natančno, ter upošteval kakšne pametne napotke.
Kot si povedal, sem tudi jaz najprej oblekel spodnjo stran krila, nato pa še zgornjo.
Spodnjo stran sem samo za silo napel, ko pa sem napenjal zgornjo površino krila, pa sem krilo pritrdil na šablonsko desko ki mi je služila za gradnjo krila. Med krilo in šablonsko desko sem dal platneno krpo da se ne bi folija spraskala med delom. Krilo sem pritiskal k šablonski deski in z vročim fenom na temperaturi 120-130°C rahlo napel folijo, obrnil krilo in napel spodnjo stran, ter vse skupaj ponovil še na temperaturi 140-150°C. Krilo se na ta način ni nikamor ukrivilo..niti na upogib, niti vzvoj.
Folijo sem z likalnikom zalikal samo na spojih, torej prednja in zadnja letvica, ter koren krila, rebro na pregibu (samo spodaj) in seveda okoli in okoli krivine na koncu krila. Preklop folij nimam nikjer večji od 3mm.
Moram pa povedati, da je tole prvi model, kjer sem si za vse kose folije naredil papirnate šablone, po katerih sem rezal folijo. Sploh pri trupu brez tega ne bi šlo!
Sedajle imam neke opravke, ko se vrnem pa postavim model pred fotoaparat in objavim slike.
Model bo (ocenjujem) tehtal pripravljen za let okoli 240 gramov, kar mu bo prineslo manj kot 10g/dm2. "Super-Floater"!
Mitja
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 14 Jan 2015, 09:55, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Stara idila v novi obleki
Tik pred dežjem sem uspel ene trikrat pognati model in narediti nekaj fotografij dokončanega modela. Pravzaprav še ni dokončan. Moram mu narediti še napis in kako barvno črto.
Tako!
To je bil "recept" kako si narediti jadralno letalo v desetih dneh!
LP Mitja
Tako!
To je bil "recept" kako si narediti jadralno letalo v desetih dneh!
LP Mitja
Re: Stara idila v novi obleki
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Re: Stara idila v novi obleki
Lepo lepo
Bo pa verjetno kaksna barva vec popestrila izgled.
LP
Bo pa verjetno kaksna barva vec popestrila izgled.
LP
http://www.onedrone.com
http://www.okarbon.eu
http://www.kopterworx.com
http://www.lipo.si
http://www.okarbon.eu
http://www.kopterworx.com
http://www.lipo.si
Re: Stara idila v novi obleki
Je bil trenutek, ko je posijalo sonce, pa sem hitro izkoristil.
Toliko, da se vidi približno za kakšno velikost modela gre.
Toliko, da se vidi približno za kakšno velikost modela gre.
Re: Stara idila v novi obleki
ssikuc napisal/-a:''Spot on''!
A rebrca za krilo je naredila mašinca ali ročna CNCjka?
Ultralajt napisal/-a:Na vrsti je izdelava sestavnih delov za krilo!
Če bi kopiral rebra iz originalnega načrta, bi lahko zaradi debeline črt prišlo do tega, da bi kakšno rebro bilo debelejše ali tanjše od sosednjega, kar bi se prav grdo videlo na pokritem krilu. Zato sem si rebra zrisal in jih zrezal na CNC rezkarju. Prav tako oba noslilca, zadnjo letev in zaključek-uško.
Re: Stara idila v novi obleki
Površno branje.
Drugače pa zelo dobro zgleda transparenten model, da se vidijo vsa rebrca letala.
Za popestritev enobarvne folije bi mogoče uporabil kakšno belo črto? Samo naglas razmišljam ...
Drugače pa zelo dobro zgleda transparenten model, da se vidijo vsa rebrca letala.
Za popestritev enobarvne folije bi mogoče uporabil kakšno belo črto? Samo naglas razmišljam ...
How hard can it be?
Re: Stara idila v novi obleki
Za dekoracijo modela nameravam izdelati napis Thermic 70 v originalnem fontu kot je na načrtu od Zaica, potem pa po dve tanki črti rahlo postrani na desnem krilu in desnem repu bolj proti zunanjem koncu in še podobno na smernem repu ter poševno prek trupa ("pinstripes"). Vse kar bi bilo več kot to, bi bilo morda že malce kičasto. Barva bo pa bela, rumena ali oranžna... še ne vem.
Včeraj sem v eni luknji, ko je bilo mirno ter jasnina, preizkusil model na enem dolgem travniku, ki se počasi spušča navzdol, tako da sem odletel stran od sebe in potem zaradi višine lahko zavil nazaj proti sebi. Ugotovil sem, da model zelo rad zavije v desno, v levo pa se kar precej obotavlja. Vzel sem elektronsko libelo in pomeril vpadne kote krila "in glej ga zlomka", krilo se je malce torzijsko povilo. Razlike celih 2,5° , čeprav je tisti dan, ko je bilo polikano bilo popolnoma geometrijsko pravilno, pa tudi sama konstrukcija je bila pred prekrivanjem "u nulo". Danes ga bom poizkusil spraviti v red, ter narediti nove testne polete.
Včeraj sem v eni luknji, ko je bilo mirno ter jasnina, preizkusil model na enem dolgem travniku, ki se počasi spušča navzdol, tako da sem odletel stran od sebe in potem zaradi višine lahko zavil nazaj proti sebi. Ugotovil sem, da model zelo rad zavije v desno, v levo pa se kar precej obotavlja. Vzel sem elektronsko libelo in pomeril vpadne kote krila "in glej ga zlomka", krilo se je malce torzijsko povilo. Razlike celih 2,5° , čeprav je tisti dan, ko je bilo polikano bilo popolnoma geometrijsko pravilno, pa tudi sama konstrukcija je bila pred prekrivanjem "u nulo". Danes ga bom poizkusil spraviti v red, ter narediti nove testne polete.
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 01 Avg 2014, 22:00, skupaj popravljeno 2 krat.
Re: Stara idila v novi obleki
Danes sem preveril, če sem krilo dobro poravnal, pa vidim, da moram še malce bolj popeglati.
Sem pa opazil, da ko dam model iz sence na sonce, zaslišim čisto rahlo prasketanje v krilu. Ko bolj natančno opazujem, vidim, da se zrak ujet v krilu razteguje in napihuje folijo.
Zato sem z buciko naredil na vsakih nekaj polj, spodaj tik pred izhodno letvico, v foliji majhne luknjice za izenačevanje zračnega tlaka. Tako bom zmanjšal vpliv temperaturnih sprememb na krilo. "Svašta"!
Nisem še preveril, če bo od tega kaj koristi, ker se je sonce (spet! ) skrilo za oblake!
Sem pa opazil, da ko dam model iz sence na sonce, zaslišim čisto rahlo prasketanje v krilu. Ko bolj natančno opazujem, vidim, da se zrak ujet v krilu razteguje in napihuje folijo.
Zato sem z buciko naredil na vsakih nekaj polj, spodaj tik pred izhodno letvico, v foliji majhne luknjice za izenačevanje zračnega tlaka. Tako bom zmanjšal vpliv temperaturnih sprememb na krilo. "Svašta"!
Nisem še preveril, če bo od tega kaj koristi, ker se je sonce (spet! ) skrilo za oblake!
Re: Stara idila v novi obleki
Ja, pokanje na soncu (kakor, da bi na krilo padale zelo majhne dežne kapljice) je potem, ko sem naredil "oddušnike", ponehalo.
Luknjice sem delal z debelejšim šilom, katerga konico sem segrel nad plamenom sveče. S tem sem luknjice zatalil po obodu, tako da ne morejo biti vzrok za začetek kakega trganja folije.
Luknjice sem delal z debelejšim šilom, katerga konico sem segrel nad plamenom sveče. S tem sem luknjice zatalil po obodu, tako da ne morejo biti vzrok za začetek kakega trganja folije.
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 01 Avg 2014, 22:24, skupaj popravljeno 2 krat.
Re: Stara idila v novi obleki
Kratek "apdejt"!
Ta model je precej drugačen od modelov, ki sem jih bil do sedaj vajen. Nekaj "pripomore" velik višinski rep z "vzgonskim" profilom, nekaj ogromen konstrukcijski vpadni kot krila in z njim povezana razlika vpadnih kotov krila in repa, nekaj pa moja "trma" pri izbiri galebjega loma krila.
Končno mi je uspelo obtežiti model do te mere, da v nevtrali višinskega krmila leti dokaj v redu. Odzivnost komande višine je odlična, razen, če model prevlečem, da omahne na nos. Takrat opravi svoje EWD in nobeno vlečenje ali potiskanje krmila višine nima prav velikega efekta. Upravljanje po smeri je zelo zanimivo. Potrebno je koordinirano upravljanje smeri in komande višine. Smer in malenkost višine nase (v zaporedju smer, višina) Če ne potegnem višine nase, se skoraj nič ne zgodi, le model leti v traverzi. Če bi vztrajal v tem položaju, bi se verjetno začel počasi obračati v zavoj, a na travniku, kjer letim testne polete, za kaj takega ni prostora. Bo treba narediti visoki štart ali oditi na breg. Je pa lepo videti model, kako počasi drsi skozi zrak in kar neverjetno je videti, da tak debeluh ne pada dol hitreje.
Ta model je precej drugačen od modelov, ki sem jih bil do sedaj vajen. Nekaj "pripomore" velik višinski rep z "vzgonskim" profilom, nekaj ogromen konstrukcijski vpadni kot krila in z njim povezana razlika vpadnih kotov krila in repa, nekaj pa moja "trma" pri izbiri galebjega loma krila.
Končno mi je uspelo obtežiti model do te mere, da v nevtrali višinskega krmila leti dokaj v redu. Odzivnost komande višine je odlična, razen, če model prevlečem, da omahne na nos. Takrat opravi svoje EWD in nobeno vlečenje ali potiskanje krmila višine nima prav velikega efekta. Upravljanje po smeri je zelo zanimivo. Potrebno je koordinirano upravljanje smeri in komande višine. Smer in malenkost višine nase (v zaporedju smer, višina) Če ne potegnem višine nase, se skoraj nič ne zgodi, le model leti v traverzi. Če bi vztrajal v tem položaju, bi se verjetno začel počasi obračati v zavoj, a na travniku, kjer letim testne polete, za kaj takega ni prostora. Bo treba narediti visoki štart ali oditi na breg. Je pa lepo videti model, kako počasi drsi skozi zrak in kar neverjetno je videti, da tak debeluh ne pada dol hitreje.
-
- Tekmovalec
- Prispevkov: 262
- Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09
Re: Stara idila v novi obleki
Zdravo!
Podobne težave sem imel tudi sam, ko sem s modeli potoval preko Ljubela in nisem napravil izhoda za zrak iz krila. Višje ko sem bil, bolj je pokalo v prtlažniku avtomobila. Ko sem se ustavil na avstrijski strani je bila folija med rebri lepo napihnjena. Na srečo je bilo v dolini vse normalno. Zato zdaj vedno prebodem rebra in na koncu krila, da se pritisk lahko izravna.
Ko je Maynard Hill v ZDA postavljal tedaj višinski rekord, bilo je nekaj okoli 3500 mm od višine štarta, je zaradi istega problema bilo dobesedno zmleto 1/3 reber v enem koncu krila. Slika je bila tedaj objavljena v reviji RC Modeler.
LP
Peter
Podobne težave sem imel tudi sam, ko sem s modeli potoval preko Ljubela in nisem napravil izhoda za zrak iz krila. Višje ko sem bil, bolj je pokalo v prtlažniku avtomobila. Ko sem se ustavil na avstrijski strani je bila folija med rebri lepo napihnjena. Na srečo je bilo v dolini vse normalno. Zato zdaj vedno prebodem rebra in na koncu krila, da se pritisk lahko izravna.
Ko je Maynard Hill v ZDA postavljal tedaj višinski rekord, bilo je nekaj okoli 3500 mm od višine štarta, je zaradi istega problema bilo dobesedno zmleto 1/3 reber v enem koncu krila. Slika je bila tedaj objavljena v reviji RC Modeler.
LP
Peter
Re: Stara idila v novi obleki
Živjo Peter! Lepo, da se zadržujete tudi v tej temi in podate kako svojo izkušnjo in nasvet!
Ja, modelarstvo lahko vedno znova preseneča z novimi izzivi ali spoznanji.
Mitja
Ja, modelarstvo lahko vedno znova preseneča z novimi izzivi ali spoznanji.
Mitja
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 01 Avg 2014, 21:15, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Stara idila v novi obleki
Pa smo dočakali nekaj slik modela v zraku (vzete iz videa) in pa filmček že nalagam na youtube.
Re: Stara idila v novi obleki
Povprečno 328 obiskov na dan! Ste kar pridni!
Re: Stara idila v novi obleki
Obljubljen video: https://www.youtube.com/watch?v=S-svn7qoO-Q
Re: Stara idila v novi obleki
Še poklon konstruktorju! Model je poletel ravno na obletnico njegovega rojstnega dne!
Frank Zaic, born August 1, 1912, lived to the age of 93. A modeler at an early age, Frank was instrumental in helping to develop the AMA into what it is today. His is well known for his Yearbooks, running from 1934 to 1938, and the 1950s through the 1960s. He also wrote other books, such as Circular Airflow and Design (1964), Frankly Speaking (1991), and the re-published articles of the American Boy magazine in his book Model Airplanes and the American Boy. (1982)
Around his neighborhood, he formed the Aeronuts model club in New York City. He was very busy in the 1930s. As he hit his 20s, he started the company JASCO with his brother, John, and sister, Christine in 1933. In 1934, 1935 and 1937, he was a Wakefield team member and participated in the Nats. He was one of the founders of the AMA, served on the executive committee, and worked with Lt. Harold Alden on the Model Aviation publication.
He is known for designing airplanes and publishing them in Air Trails, Model Craftsman and Popular Science magazines. He also did scientific model aviation research and writing, publishing the NFFS Symposium Reports and for various books and articles.
For all of his work representing and honoring model aviation with his research, writing and work, he received numerous awards. These included AMA Fellow and AMA Pioneer award, and has been inducted into various Halls of Fames: Model Aviation, National Free Flight Society, Society of Antique Modelers, and Kits and Plans Antiquious.