Flapi, Težišče
Moderatorji: Pisaneli, luigidon, JKSniper, alien2108
Flapi, Težišče
Pozdravljeni
Ker sem sorazmerno "mlad" v tem lepem hobbiju bi imel nekaj vprasanj za izkušene modelarje.
Ali potrebujem za flape posebne servomotorje?Namrec le ti ko jih spustim se ne spuscajo pocasi ampak zabijejo do meje ki je nastavljena.Pomislil sem da se morda da to nastaviti na napravi (imam graupner mx 12) ampak ne najdem te zadeve.
Vprasal bi tudi glede težišča letala Beaver dhc2 1800.
Imam baterijo 4s 5000 mah ki je tezka pol kilograma. Baterijo sem postavil karseda naprej ampak težišča na predpisani točki nisem našel tako da sem mu moral dodati dodatnih 30 dag balasta.Sprasujem zato ker se mi vseskupaj sedaj zdi precej tezko.Samo letalo z servo motorji tehta 2.5kg, sedaj je vzletna teza z baterijo in balastom 3.3kg.Motor je 1000kv propeler je trikraki ali dvokraki 11x5. Wing area je 38.5 dm2, Wing loading je 65/68 g dm2.Je vzletna teza prevelika?
Hvala v naprej za odgovore
Ker sem sorazmerno "mlad" v tem lepem hobbiju bi imel nekaj vprasanj za izkušene modelarje.
Ali potrebujem za flape posebne servomotorje?Namrec le ti ko jih spustim se ne spuscajo pocasi ampak zabijejo do meje ki je nastavljena.Pomislil sem da se morda da to nastaviti na napravi (imam graupner mx 12) ampak ne najdem te zadeve.
Vprasal bi tudi glede težišča letala Beaver dhc2 1800.
Imam baterijo 4s 5000 mah ki je tezka pol kilograma. Baterijo sem postavil karseda naprej ampak težišča na predpisani točki nisem našel tako da sem mu moral dodati dodatnih 30 dag balasta.Sprasujem zato ker se mi vseskupaj sedaj zdi precej tezko.Samo letalo z servo motorji tehta 2.5kg, sedaj je vzletna teza z baterijo in balastom 3.3kg.Motor je 1000kv propeler je trikraki ali dvokraki 11x5. Wing area je 38.5 dm2, Wing loading je 65/68 g dm2.Je vzletna teza prevelika?
Hvala v naprej za odgovore
-
- Razpravljalec
- Prispevkov: 133
- Pridružen: 07 Jan 2011, 17:28
Re: Flapi,Tezisce
Sicer nisem izkušen modelar, ampak bi ti znal odgovoriti.
Hobby king rad daje nerealne podatke za težo letečega modela. Koliko sem gledal komentarje majo vsi podobne teže. Z težo 3,3kg ima tvoj model krilno obremenitev 85,7g/dm2, kar je malo več kot normalno, ampak bo definitivno letelo. Zelo se potrudi vse prestaviti čimbolj naprej. Mogoče lahko motor prestaviš za par mm naprej, probaj prestaviti servote čimbolj naprej. Več boš prestavil naprej, manj balasta boš rabil in lepše bo letelo.
Za flape se uporabljajo navadni servoti in popolnoma normalno je da se takoj postavijo v končno lego. To končno lego si lahko nastavljaš z odkloni.
Lp
Hobby king rad daje nerealne podatke za težo letečega modela. Koliko sem gledal komentarje majo vsi podobne teže. Z težo 3,3kg ima tvoj model krilno obremenitev 85,7g/dm2, kar je malo več kot normalno, ampak bo definitivno letelo. Zelo se potrudi vse prestaviti čimbolj naprej. Mogoče lahko motor prestaviš za par mm naprej, probaj prestaviti servote čimbolj naprej. Več boš prestavil naprej, manj balasta boš rabil in lepše bo letelo.
Za flape se uporabljajo navadni servoti in popolnoma normalno je da se takoj postavijo v končno lego. To končno lego si lahko nastavljaš z odkloni.
Lp
Re: Flapi,Tezisce
Za zakrilca se uporabljajo čisto običajni servomotorji primerne moči. Glede hitrosti: tako počasnih servomotorjev se ne dobi zato se to nastavi bodisi na oddajniku, če ima to funkcijo (MX-12 je nima!) oz. se doda med sprejemnik in servo posebno elektroniko, ki upočasnjuje servo.iMan napisal/-a:Pozdravljeni
Ali potrebujem za flape posebne servomotorje?Namrec le ti ko jih spustim se ne spuscajo pocasi ampak zabijejo do meje ki je nastavljena.Pomislil sem da se morda da to nastaviti na napravi (imam graupner mx 12) ampak ne najdem te zadeve.
Velikost odklona zakrilc oz. servomotorja pa se nastavi v oddajniku (če se še prav spomnem, je to funkcija "travel adj" ).
Bom kar dopisal: med tem sem pogledal na Hobby king in se jih celo dobi take počasne servote.
Lp,
Andreo
Re: Flapi,Tezisce
Sedaj je sicer tezisce v nuli letalo na predpisani tocki stoji lepo vodoravno ampak se mi teza glede na obremenitev kril zdi vseeno malce preveč. Naprej vec negre nikamor spraviti balasta ni niti prostora vec ce pa balast odvzamem pa letalcek visi na rep kar pa verjetno tudi ni dobro vsaj prevec ne.
Re: Flapi,Tezisce
Pa si kaj pogledal naokrog po netu,kaj pravijo kaj drugi.Za prve polete se ponavadi težišče postavi malenkost bolj naprej.Je pa tu vmes neka slika kako je dodajal težo.Po prvem uspešnem poletu si pa privoščiš kak tak komentar..
All in all the flight was great. I do plan on moving the CG a little aft to improve pitch sensitivity.
Zadnjič spremenil AlesZ, dne 08 Jul 2014, 20:17, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Flapi,Tezisce
Poskusil bom z malce pomaknjenim teziscem nazaj ker sem odstranil cca 40% balasta. Preostalega pa premaknil karseda naprej tudi prestavil baterijo v precni polozaj.Ce nebo delovalo pa dodam balast
-
- Razpravljalec
- Prispevkov: 133
- Pridružen: 07 Jan 2011, 17:28
Re: Flapi,Tezisce
Ne poskušat letet z težiščem preveč nazaj, ker bo zelo nestabilen Raje ga mej malo težjega in z težiščem naprej. Ne splača se tako šparati na teži, še posebej za prvi polet
Re: Flapi,Tezisce
Torej najbolje je postaviti tezisce v nulo ceprav malo bolj obteziti?
Re: Flapi,Tezisce
Kaj pomeni težišče preveč nazaj:
https://www.youtube.com/watch?v=5vccqw6ckT8
https://www.youtube.com/watch?v=9aOHBmAAH3A
https://www.youtube.com/watch?v=Kb0wJmVDeFM
https://www.youtube.com/watch?v=qwzuYF-K1YQ
https://www.youtube.com/watch?v=8x5Nqlu0BYU
https://www.youtube.com/watch?v=U5lmE0HYlu8
Še?
Odgovor je na dlani!
https://www.youtube.com/watch?v=5vccqw6ckT8
https://www.youtube.com/watch?v=9aOHBmAAH3A
https://www.youtube.com/watch?v=Kb0wJmVDeFM
https://www.youtube.com/watch?v=qwzuYF-K1YQ
https://www.youtube.com/watch?v=8x5Nqlu0BYU
https://www.youtube.com/watch?v=U5lmE0HYlu8
Še?
Odgovor je na dlani!
Re: Flapi, Težišče
Iz prve roke: če postaviš težišče bolj nazaj (s tem ne mislim pretirano nazaj!) potem dokler motor dela ni bistvenih sprememb na letenju modela. Model je malo manj stabilen oz. malo bolj živčen - hitro reagira na komande, včasih tudi pretirano - kot je prikazano na prvem filmu od Mipo-ta. Skratka, da se ga vseeno letet. Ko pa se motor ustavi, potem pa se začnejo težave, če pilot ni izkušen. To se je meni zgodilo kar je botrovalo totalki - model je tako pumpal, da ga nisem uspel umirit - sem bil pač začetnik in nisem dodal malo gasa.
Koliko nazaj - naprej od pravega težišča naj bi bilo še dovoljeno postavit težišče modela je odvisno od geometrije modela: oblika in velikost kril in višinskega stabilizatorja, razdalja med njima in delno tudi profil krila vpliva. Običajno je to 5-15% MAC (srednje aerodinamične tetive krila). Tu si lahko prebereš kaj več o tem.
Od takrat imam raje par gramov težji model in težišče kot je načrtovano kot pa nestabilen model!
Lp,
Koliko nazaj - naprej od pravega težišča naj bi bilo še dovoljeno postavit težišče modela je odvisno od geometrije modela: oblika in velikost kril in višinskega stabilizatorja, razdalja med njima in delno tudi profil krila vpliva. Običajno je to 5-15% MAC (srednje aerodinamične tetive krila). Tu si lahko prebereš kaj več o tem.
Od takrat imam raje par gramov težji model in težišče kot je načrtovano kot pa nestabilen model!
Lp,
Andreo
Re: Flapi, Težišče
Hvala vsem za odgovore v veliko pomoč so mi bili.Verjetno bo ze tako kot piše na spremnem listu letala.
Tehta 2500g (stehtano),baterija je 500g ampak ne zadostuje za namestitev tezisca saj ni vec prostora naprej tako da potrebuje dodatnih 300g svinca v nosu in potem je tezisce poravnano.
Skrbi me sicer vzletna teza ki je potem skupna 3300g in posledicno obremenitev kril ki je predpisana 65-68 g/dm2 meni se pa s to tezo poveca na 85g dm2.
Motor je sicer 1000kv skrbi me pa spet ce model s taksno tezo nebo prisiljen leteti hitreje.
Tehta 2500g (stehtano),baterija je 500g ampak ne zadostuje za namestitev tezisca saj ni vec prostora naprej tako da potrebuje dodatnih 300g svinca v nosu in potem je tezisce poravnano.
Skrbi me sicer vzletna teza ki je potem skupna 3300g in posledicno obremenitev kril ki je predpisana 65-68 g/dm2 meni se pa s to tezo poveca na 85g dm2.
Motor je sicer 1000kv skrbi me pa spet ce model s taksno tezo nebo prisiljen leteti hitreje.
-
- Razpravljalec
- Prispevkov: 64
- Pridružen: 04 Okt 2008, 11:14
- Kraj: Celje
Re: Flapi, Težišče
Kitajci nimajo pojma glede aerodinamike in geometrije letal. Pred kratkim sem kupil malega 3D akrobata in katastrofa. Teža itak ni bila pravilna in posledično sem zraven naročil prešibak motor.
No kasneje sem dal nanj močnejši motor in naredil krstni let. Katastrofa Letalo leti samo zaradi motorja in nikakor ga nemorem strimati... S teziscem imam pa skoz probleme...
No kasneje sem dal nanj močnejši motor in naredil krstni let. Katastrofa Letalo leti samo zaradi motorja in nikakor ga nemorem strimati... S teziscem imam pa skoz probleme...
Re: Flapi, Težišče
Imam podobno izkušnjo. Giles z razpetino 1650mm je imel (sestavljen iz škatle) vpadni kot krila - 1,5° (tak je bil tudi EWD). Kako mislite, da je letel? Na hrbtu brez potiska palice naprej. Potrebna je bila predelava na EWD +0,5° in sedaj leti tako kot se od njega pričakuje.
-
- Razpravljalec
- Prispevkov: 64
- Pridružen: 04 Okt 2008, 11:14
- Kraj: Celje
Re: Flapi, Težišče
Aha jez na mojmu nimam kej narest, ker je v trupu odprtina za krila izrezana. Predelava tega pa zahteva malo več časa. Mogoče se kdaj lotim tega.
Letalo je podbno temule-sedaj so ga celo umaknal iz prodaje http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _ARF_.html
Letalo je podbno temule-sedaj so ga celo umaknal iz prodaje http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _ARF_.html
-
- Razpravljalec
- Prispevkov: 64
- Pridružen: 04 Okt 2008, 11:14
- Kraj: Celje
Re: Flapi, Težišče
Kje pa imaš težišče letala? Na mojih načrtih so napisal, da je 60 mm od prednjega roba kril, kar pe je cca 3 cm pred 1/3 globine krila
Re: Flapi, Težišče
Tudi sam sem moral predelovati nased kril, ker je bil že pripravljen. Izmeri najprej vpadne kote (če bo EWD = 0°ali pa rahel plus bo OK). Težišče pa začni na predlaganem in ga potiskaj počasi nazaj.
Kako določamo težišče? Na varni višini strimanemu modelu odvzamemo plin (na 0), nakaj trenutkov za tem postavimo model na nos v vertikalo proti zemlji. Če se sam hitro poravna, je težišče preveč naprej, če obdrži vertikalo (brez dodajanja ukazov) je težišče na zadnji meji. Nekje vmes je zaželjeni položaj CG. Obstaja še možnost, da model zapelje iz vertikale "nazaj" v hrbtni let - takrat je težišče preveč zadaj.
Kako določamo težišče? Na varni višini strimanemu modelu odvzamemo plin (na 0), nakaj trenutkov za tem postavimo model na nos v vertikalo proti zemlji. Če se sam hitro poravna, je težišče preveč naprej, če obdrži vertikalo (brez dodajanja ukazov) je težišče na zadnji meji. Nekje vmes je zaželjeni položaj CG. Obstaja še možnost, da model zapelje iz vertikale "nazaj" v hrbtni let - takrat je težišče preveč zadaj.
-
- Razpravljalec
- Prispevkov: 64
- Pridružen: 04 Okt 2008, 11:14
- Kraj: Celje
Re: Flapi, Težišče
Aha, ok bom izmeril in popravil. Druge nimam. Ja glede tezisca v letenju pa vem kako preveriš, sam enostavno tega nisem pol več nastavljal, ker sem bil preveč
Re: Flapi, Težišče
če bi rad počasen odklon flapov si nabaviš lahko regulator hitrosti in smeri servotov
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... lator.html
težišče letala je ponavadi prva tretina širine krila ob trupu. pa raje kkšnih 5mm proti sebi če imaš obrnjen model proti sebi. Letalo v zraku strimaš da leti lepo naravnost in po pristanku lepo vidiš kako je višinsko krmilo strimano. Če je navzgor pomeni da si pretežak na nos in pomakneš materijo po cm nazaj oz. obratno če je višinsko krmilo strimano navzdol ....to počneš vse do idealnega težišča.
boljše izhodišče je vsekakor podatek od proizvajalca.
lpu
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... lator.html
težišče letala je ponavadi prva tretina širine krila ob trupu. pa raje kkšnih 5mm proti sebi če imaš obrnjen model proti sebi. Letalo v zraku strimaš da leti lepo naravnost in po pristanku lepo vidiš kako je višinsko krmilo strimano. Če je navzgor pomeni da si pretežak na nos in pomakneš materijo po cm nazaj oz. obratno če je višinsko krmilo strimano navzdol ....to počneš vse do idealnega težišča.
boljše izhodišče je vsekakor podatek od proizvajalca.
lpu