ULTIMATE 2

Modeli športnih in akrobatskih letal
Uporabniški avatar
peugeot1
Freak
Prispevkov: 924
Pridružen: 16 Nov 2004, 18:05
Kraj: Selca

ULTIMATE 2

Odgovor Napisal/-a peugeot1 »

LP.

Če te brali temo ULTIMATE, ste lahko opazili kakšne težave sem imel z modelom. Upam da jih pri novem ne bo.

Ker me je ta model popolnoma zastrupil, sem se odločil da naredim 2 nova. Najprej gre za 1.4m veliko letalo, z mvvs 25 motorjem. Ta bo vzet od zdajšnega modela. Model je po načrtu naredi kolega, in z mvvs 20, tehta malo čez 5 kg leti pa =D> =D> =D> odlično.

Sedaj pa vprašanje. Ta načrt sem povečal. Je razpetine 196. Prosim če mi lahko malo svetujete na kaj moram najbolj pazit pri gradnji. Saj sem že večino ojačal ( na načrtu), samo se bojim da nisem kaj pozabil. Kje so pri dvokrilcih najbolj kritične točke.
Kakšne serve mi priporočate. Ter motor.


Hvala LP,Klemen
Ljubezen: ime ji je letenje!!!
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane »

Za začetek je zelo pomembno, da se odločiš ali bodo krila samonosilna, ali boš uporabil diagonalne žice za ojačitev, konstrukcija kril se razlikuje. Drugače je pa na pamet težko govoriti kje je treba ojačati, sam ponavadi, če preveč premišljujem naredim dovolj (preveč) trdo in pretežko :roll:
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane »

V tak model bo pasal približno 100 kubični motor, servoti pa, za vsako krmilno površino po en digitalec standard velikosti, moči 10+kg oziroma enega na vsak eleron (4 kom ) enega za vsakega višinca (2kom ) in dva, ali pa enega približno 19 kil jumbota za smer.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Uporabniški avatar
peugeot1
Freak
Prispevkov: 924
Pridružen: 16 Nov 2004, 18:05
Kraj: Selca

Odgovor Napisal/-a peugeot1 »

Brane :
Hala za ta odgovor. Tudi sam sem razmišljal o okoli 100 kubikov tako kot jih ima fuulsped. Krila sem nameraval narediti samonosilna, v bistvi tako kot jih ima normalni načrt in jih je imal fuulsped.
Ljubezen: ime ji je letenje!!!
Uporabniški avatar
peugeot1
Freak
Prispevkov: 924
Pridružen: 16 Nov 2004, 18:05
Kraj: Selca

Odgovor Napisal/-a peugeot1 »

Lp. Počasi se bo začela gradnja. Apak res počasi :-? ja pač kronično primanjkuje časa. Vse kar bom naredil bom objavil tule. Po moje je najbolje da vse povem napišem, tako da bi prosil za pomoč po posameznih fazah, ter da "skupaj" naredimo model ki bo trgal.

No pa že imam vprašanja.

- koliko debelo vezano ploščo naj uporabim za rebra trupa. Razmišljal sem o prvem se pravi o požarni steni da bi vzel 10mm, ostala pa po 5mm. Ali bo dosti ali dam več.
-koliko debelo balzo vzamem za plankanje. Delal bom po sistemu kot ga je predlagal Brane v onem linku. Kup letvic med rebri potem pa plata balze. Po moji oceni bi bilo 3mm kar zadosti.
- iz česa naj delam smer višino ali kombinirano smreka balsa ali bo samo balsa dovolj. ter ali naj sploh smer in višino kaj preplankam ali samo naredim močno rebrasto konstrukcijo, pa potem folija?

Prosim za vaše izkušnje ter mnenja, ker nebi rad spet imel model ki bi bil pretežek.


Lp,Klemen
Ljubezen: ime ji je letenje!!!
Uporabniški avatar
bruhpilot
Profesor
Prispevkov: 1431
Pridružen: 14 Dec 2004, 17:38
Kraj: blizu Šentilja

Odgovor Napisal/-a bruhpilot »

peugeot1 napisal/-a:Lp. Počasi se bo začela gradnja. Apak res počasi :-? ja pač kronično primanjkuje časa. Vse kar bom naredil bom objavil tule. Po moje je najbolje da vse povem napišem, tako da bi prosil za pomoč po posameznih fazah, ter da "skupaj" naredimo model ki bo trgal.

No pa že imam vprašanja.

- koliko debelo vezano ploščo naj uporabim za rebra trupa. Razmišljal sem o prvem se pravi o požarni steni da bi vzel 10mm, ostala pa po 5mm. Ali bo dosti ali dam več.
-koliko debelo balzo vzamem za plankanje. Delal bom po sistemu kot ga je predlagal Brane v onem linku. Kup letvic med rebri potem pa plata balze. Po moji oceni bi bilo 3mm kar zadosti.
- iz česa naj delam smer višino ali kombinirano smreka balsa ali bo samo balsa dovolj. ter ali naj sploh smer in višino kaj preplankam ali samo naredim močno rebrasto konstrukcijo, pa potem folija?

Prosim za vaše izkušnje ter mnenja, ker nebi rad spet imel model ki bi bil pretežek.


Lp,Klemen
5 mm šper bo občutno preveč za takšen model. Bo pretežek. Rebra v trupu naj bodo iz 2-3 mm avio špera, pa celotna rebra po možnosti naj ne bodo iz špera, ampak samo tam, kjer rebra zagotavljajo stabilnost konstrukcije. Npr. zgornji del trupa za kabino lahko podpirajo rebra iz balze, ker je balzova oplata del konstrukcije, ki zagotavlja trdnost. Tam npr. bo spodnji del rebra iz špera, zgornja krivina trupa za kabino pa iz balze. Oplate trupa naj bodo iz 2- 3 mm lahke balze. Krila pa naj bodo iz 2 mm balze s smrekovimi nosilci, če se boš odločil za klasiko.

Repa po možnosti ne plankiraj z balzo pri takem modelu!

Skratka - pri velikih modelih: čim manj naj bo masivnih delov, čimbolj se je potrebno posluževati statičnih konstrukcij in na ta način zagotoviti ustrezno trdnost. Pri velikem modelu teža zaradi obilice materiala namreč zeloooo narašča.

Jaz sem pri Pittsu dokaj pazil na težo (sicer bi se dalo zmanjšat še za kake 0,5 - 1 kile :oops: ), pa je model vseeno težak. Je pa res, da je težek, ker je v celoti prekrit s stekleno tkanino in lakiran in ima zelo težek motor. :roll:

lp
Aleš
lp Aleš
Jet fan, acro fan, scale fan, heli fan, glider fan
GSM 031 387 358
Uporabniški avatar
peugeot1
Freak
Prispevkov: 924
Pridružen: 16 Nov 2004, 18:05
Kraj: Selca

Odgovor Napisal/-a peugeot1 »

Lp.

Hvala za ta navodila sedaj imam približno predstavo, do katere meje se sploh lahko gre, pri gradnji.

Zanima pa me ali bokser motorji sploh kaj tresejo.



Lp,klemen
Ljubezen: ime ji je letenje!!!
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3304
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo »

peugeot1 napisal/-a:Zanima pa me ali bokser motorji sploh kaj tresejo.Lp,klemen
Motorji z resnično "boxer" konfiguracijo imajo bistveno manj vibracij kot enocilindrične verzije. Niso pa vsi "flat twin" motorji tudi "boxer", čeprav to na zunaj izgledajo.

Razlika je v tem ali imajo dvojno kolenčasto gred in sta oba bata v protifazi (istočasno v gornji mrtvi točki), kakor je to pri "boxer" konfiguraciji. Bata se ves čas gibljeta eden proti drugemu (boxer), kar občutno zmanjšuje vibracije navzven.

Nasprotno pa imajo nekatere izvedbe motorjev Saito enojno kolenčasto gred, kar pomeni, da je eden od batov v gornji mrtvi točki takrat, ko je drugi v spodnji. To pomeni, da oba bata nihata v isti fazi. To pomeni velike vibracije, ki jih duši protiutež na glavni (kolenčasti) gredi.

Miloš
Priponke
"Fake" boxer ali "flat twin". Lepo se vidi različni ojnici. Obe sta na isti gredi in ena objema drugo.
"Fake" boxer ali "flat twin". Lepo se vidi različni ojnici. Obe sta na isti gredi in ena objema drugo.
enojna.jpeg (53.6 KiB) Pogledano 14493 krat
Prava boxer konfiguracija.
Prava boxer konfiguracija.
dvojna.jpg (48.87 KiB) Pogledano 14492 krat
Uporabniški avatar
peugeot1
Freak
Prispevkov: 924
Pridružen: 16 Nov 2004, 18:05
Kraj: Selca

Odgovor Napisal/-a peugeot1 »

Hvala za razlago.

Lp,Klemen
Ljubezen: ime ji je letenje!!!
Uporabniški avatar
miskolin
Dr. Modelar
Prispevkov: 2733
Pridružen: 02 Feb 2004, 22:52
Kraj: VESOLJE

Odgovor Napisal/-a miskolin »

...
Zadnjič spremenil miskolin, dne 24 Jan 2018, 23:38, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
bruhpilot
Profesor
Prispevkov: 1431
Pridružen: 14 Dec 2004, 17:38
Kraj: blizu Šentilja

Odgovor Napisal/-a bruhpilot »

Boxerji so zakon. Sploh za lahko grajene modele, ki so slabše dušijo resonance vibracij. Na modelih imam oba motorja ZG62 (1 cilinder) in ZG80 (boxer). Medtem, ko sem imel na letalu z ZG62 motorjem vedno težave zaradi vibracij (zlomil se je zobnik servomotorja, od vibracij so razpadali copati in hauba, itd..., ZG80 pa dela neprimerno bolj mirno, v primerjavi z ZG62 praktično skoraj brez vibracij. Pa tudi glede pritrditve motorja ne rabiš komplicirat z vpetjem motorja z gumi dušilci oz. hydromount variante itd. Izgled modela z boxer mašino, katerega original ima tudi boxer motor, seveda ni potrebnno komentirat =P~

Tako da za velik model vsekakor priporočam bokserja. Seveda pa ima vsaka dobra stvar tudi slabosti - boxer motor ni izjema. Ima dve slabosti:

1. (Malo) večja teža
2. (Dosti) večja cena

Ampak prednosti zasenčijo te slabosti :wink:

lp
Aleš
lp Aleš
Jet fan, acro fan, scale fan, heli fan, glider fan
GSM 031 387 358
Uporabniški avatar
peugeot1
Freak
Prispevkov: 924
Pridružen: 16 Nov 2004, 18:05
Kraj: Selca

Odgovor Napisal/-a peugeot1 »

Lp.
Spet hvala za nasvet. Da odgovorim. Tukaj se mi najbolj zanimiva razlaga zdi od Živnorca. Če misliš dat 80ccm enovalnik pa bo model zelo lepo letel, dodatna moč bi bila dobrodošla. Pa pridemo na 100, kjer je cena ista kot 120. pa računaš da ti ni treba vozit na fuul pa vzameč 160 ker je cena samo 100 EU več hahaha. Tko no po moji logiki ter po nasvetih bom sigurno vzel zelo močam bokser motor, ker ti pozneje prav pride še pri drugih modelih. Nikakor ne bom šel na prešvoh. To imam sedaj.
No saj po tej logiki pa je lahko model zgrajen zelo lahko in ne premočno če ne povzroča toliko vibracij.

Lp,Klemen
Ljubezen: ime ji je letenje!!!
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane »

Ne gre pozabiti, da je ZG 62 znan kot schuttel Tony :-? ali tresoči Toni po naše :lol: :lol: . Tresoči zato ker hudo trese in Toni po Tony Clark-dobavitelju, ki ga dobavlja in je s solidno ceno najprej prodal ogromno za modelarstvo relativno neprimernih motorjev, nato pa so super posel naredili še z (skoraj nujno potrebnim) Hidro Mount sistemom in Easy start sistemom.
Sodobni enocilindraši so čisto nekaj drugega kot šutl Toni, ni pa dvoma, bokserji so še boljši 8)
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Uporabniški avatar
Matjaž_Černivc
Profesor
Prispevkov: 1260
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04

Odgovor Napisal/-a Matjaž_Černivc »

Mogoče že videno... če pa še ne,bi bilo škoda ne videti:
Rezultat: http://www.rc-network.de/forum/showthre ... g+ultimate

Sama gradnja se začne: http://www.rc-network.de/forum/showthre ... g+ultimate

Lp Matjaž
Uporabniški avatar
MOJSTR
Tekmovalec
Prispevkov: 206
Pridružen: 17 Maj 2007, 07:44
Kraj: Kranj

Re: ULTIMATE 2

Odgovor Napisal/-a MOJSTR »

Ultimat, Ultimat, Ultimat.

Ko se že veselim, da se na malih oglasih končno pojavi en model na prodaji, še tega mi hrvat spelje...
Sam nimam rokce in zaupanja sam vase takega da bi se zadeve lotil sam, niti mi čas ne dopušča.
Če se kateri od lastnikov odloči za prodajo naj se prosim obrne name.

Pa še to... če bi prilimali kako sliko bi bil zelo vesel da vsaj vidim v primeru da se kdo odloči za prodajo, kako je zadevšna narejena.

Hvala

Pa mogoče še to.

Nekaj se šušlja da naj bi bil eden in edini pravi Ultimate v lasti slovenca... kdo mogoče kaj ve?
Zadnjič spremenil MOJSTR, dne 01 Feb 2014, 15:02, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
miskolin
Dr. Modelar
Prispevkov: 2733
Pridružen: 02 Feb 2004, 22:52
Kraj: VESOLJE

Re: ULTIMATE 2

Odgovor Napisal/-a miskolin »

...
Zadnjič spremenil miskolin, dne 07 Avg 2017, 22:13, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
truplo
Freak
Prispevkov: 638
Pridružen: 28 Apr 2005, 11:02
Kraj: Dubai - UAE

Re: ULTIMATE 2

Odgovor Napisal/-a truplo »

I was so broke growing up...if I wasn`t a boy...I`d have nothing to play with!
lp Nejc
Uporabniški avatar
MOJSTR
Tekmovalec
Prispevkov: 206
Pridružen: 17 Maj 2007, 07:44
Kraj: Kranj

Re: ULTIMATE 2

Odgovor Napisal/-a MOJSTR »

Hvala za linke...
Še vedno pa ne vem, če drži trditev da je ta Ultimate edini na svetu?
Uporabniški avatar
truplo
Freak
Prispevkov: 638
Pridružen: 28 Apr 2005, 11:02
Kraj: Dubai - UAE

Re: ULTIMATE 2

Odgovor Napisal/-a truplo »

Prasaj Jagota! :whistle:
I was so broke growing up...if I wasn`t a boy...I`d have nothing to play with!
lp Nejc
Uporabniški avatar
MOJSTR
Tekmovalec
Prispevkov: 206
Pridružen: 17 Maj 2007, 07:44
Kraj: Kranj

Re: ULTIMATE 2

Odgovor Napisal/-a MOJSTR »

No, po ovinkih sem zvedel da sta bila dva in da je ta od Jagota edini.
Uporabniški avatar
truplo
Freak
Prispevkov: 638
Pridružen: 28 Apr 2005, 11:02
Kraj: Dubai - UAE

Re: ULTIMATE 2

Odgovor Napisal/-a truplo »

Po pogovoru Z Jagom, pilotom Ultimata je to 4 dvokrilec te vrste. Prvi in drugi sta žal končala v razbitinah. Pri prvemu je testni pilot naredil napako ker ni preklopil iz rezervnega rezervoarja na glavnega in je pri nizkem preletu ugasnil motor. Testni pilot je tožil podjetje, podjetje pa je vse sile usmerilo v advokate in tako dokazalo krivdo pilota. Drugi, ki ga je letela ženska je letela hrbtno in brisala na nekem mitingu. Letela je proti soncu in to naj bi bil vzrok, da se je zapičila v zemljo. Oba pilota sta preživela.

Jagov Ultimate 20-300S je edini leteči dvosedežni akro vijon te vrste na svetu je bil skoraj dokončan v podjetju pred stečajem. Torej edini tovarniški 20-300S na svetu. Oznaka S naj bi pomenila Super laminar wing. Tretji Ultimate je leteč v Helsinkih.

V Franciji je leteč še en "Ultimate 20-300" kater ima krila od Pittsa in izgleda po Jagovih besedah zelo bogo.

Ultimate 20-300S naj bi bila prava raketa, primerja se lahko z dirkalnikom formule ena! Kot zanimivost motor ima resursa cca 500h! Jago se boji, da v Sloveniji ne bo letel, ker je enostavno preglasen :lol:

Spodaj na sliki Ultimate iz Francije.

Če imate še kakšna vprašanja jih zastavite pa vam odgovorim preko Jagota!
Priponke
1.jpg
1.jpg (74.57 KiB) Pogledano 9773 krat
2.jpg
2.jpg (81.38 KiB) Pogledano 9773 krat
I was so broke growing up...if I wasn`t a boy...I`d have nothing to play with!
lp Nejc
Uporabniški avatar
truplo
Freak
Prispevkov: 638
Pridružen: 28 Apr 2005, 11:02
Kraj: Dubai - UAE

Re: ULTIMATE 2

Odgovor Napisal/-a truplo »

Imam tudi dva kratka videa, ki pa jih moram obdelati...objavim nekoliko kasneje!
I was so broke growing up...if I wasn`t a boy...I`d have nothing to play with!
lp Nejc
Uporabniški avatar
MOJSTR
Tekmovalec
Prispevkov: 206
Pridružen: 17 Maj 2007, 07:44
Kraj: Kranj

Re: ULTIMATE 2

Odgovor Napisal/-a MOJSTR »

No pa se je končno nekdo pojavil z informacijami. Jago je namreč kolega od mojega inštruktorja za AFF(padalci), in mi je malce govoril o Jagotu.
Naj bi pa imel neke težave z motorjem(pregregrevanje). Vsaj to mogoče drži? Od kje mu ta hud design?
Je potem Ultimate hujša mašina kot Extra?
Uporabniški avatar
truplo
Freak
Prispevkov: 638
Pridružen: 28 Apr 2005, 11:02
Kraj: Dubai - UAE

Re: ULTIMATE 2

Odgovor Napisal/-a truplo »

Pravi da je definitivno hujši stroj kot Extra 300 =D>

Težave s pregrevanjem naj bi rešili z dodatnimi vstopniki zraka pravi pa, da ne ve kako se bo obneslo poleti.

Kar se tiče predelave in dizajna pa:

"Naslednje poglavje v njegovem življenju je bil nakup akrobatskega dvokrilnega letala Ultimate 20-300S, ki ga je popolnoma prenovilo izkušeno hrvaško podjetje iz Zadra (Hrvaška), Aero Standard Company (http://www.aerostandard.hr/). Za zunanjo podobo so poskrbeli v studiu NEČEMARSONC (Slovenija), ki deluje zadnjih sedem let kot skupina, prejeli pa so že več mednarodnih priznanj na različnih oglaševalskih in oblikovalskih festivalih."

Mogoče ta mesec odpotujem z Jagom v Zagreb mi bo razkazal stroj v živo... 8) seveda lahko dokumentiram vse tukaj!
I was so broke growing up...if I wasn`t a boy...I`d have nothing to play with!
lp Nejc
Uporabniški avatar
MOJSTR
Tekmovalec
Prispevkov: 206
Pridružen: 17 Maj 2007, 07:44
Kraj: Kranj

Re: ULTIMATE 2

Odgovor Napisal/-a MOJSTR »

Kot Extra 330sc od Petra Podlunška? Ta naj bi bila najzmogljivejša med Extrami.
Ja normalno, čim vec podatkov prosim. Kakšen motor pa ima ta zverina?
Normalno bo ,ko odpravi vse malenkosti, možno poleteti z njim, ali pač ne?
Je kdo od modelarjov mogoče tudi akrobatski pilot? Razen Urbana.

Mogoče še to. Zakaj pa Sbach-ov skoraj da ni?
Odgovori

Vrni se na Športna in akrobatska letala