LiFePO4 - zakaj tako redka uporaba?

Debate o akumulatorjih in polnilcih.
Odgovori
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

LiFePO4 - zakaj tako redka uporaba?

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

Razmišljam o uporabi LiFe 2S paketkov za sprejemnik na scale helikopterju. S tem bi dobil zanesljivost, da lahko polnim paket v helikopterju in hitrejše polnjenje.

Presenetilo me je kako malo pišemo o tem na tem in drugih forumih. Običajno gre za nadomestek za NiMH.

Se ne obnesejo? Je z njimi kaj narobe, kar še nisem uspel prebrat?

Če že, katere so najboljše LiFe celice, kateri proizvajalec?
Uporabniški avatar
mai2sky
Freak
Prispevkov: 593
Pridružen: 05 Dec 2003, 09:32
Kraj: Semič
Kontakt:

Re: LiFePO4 - zakaj tako redka uporaba?

Odgovor Napisal/-a mai2sky »

V dveh F3A modelih imam 2S industrijske A123 2300mAh celice. Kupljeno pri Lindingerju. Zlotano kot vedno doma. Za elektro model je kapaciteta prevelika in polnim 1x na 3 letalne dneve. Zadostovalo bi 1100 mAh, za glow pa je ravno prav saj iz baterije napajam še svečko motorja.
Razlog uporabe je robustnost podobna legendarnim NiCd in velika kapaciteta ob ne preveliki teži.
Zadovoljen, da bolj nebi mogel biti.

Lp
Igor
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Re: LiFePO4 - zakaj tako redka uporaba?

Odgovor Napisal/-a Brane »

Zakaj se o Lifepo baterijah govori manj, preprosto, ker za namen modelarstva niso tako aktualne, Lipo baterije so v razmerju glede na shranjeno energijo in težo gladko boljše in to v modelarstvu največ šteje. Zanesljivost??? kdo pa pravi, da ti lifepo celica ne bo crknila Lipo pa bo, vse je odvisno od kvalitete posamezne celice in če hoče iti kaj narobe, niti najdražje in najbolj priznane stvari niso 100% zanesljive.
Res so pa Lifepo baterije nekoliko manj zahtevne za rokovanje, dosegale naj bi več ciklov in napetostno ustrezajo temu, da je iz njih možno sestaviti paket, ki nadomešča 12v svinčeni akumulator, kar z lipo ni mogoče.
Manjša zahtevnost bi marsikateremu manj podkovanemu modelarskemu upotabniku prav prišla, a očitno ne šteje prav veliko.Trpežnost oz. število ciklov... lipoti so pri tem nekajkrat boljši od bivših NiMh, modelarji pa takih baterij, ki zmorejo 500 in več ciklov (kar teoretično obljubljajo za lifepo) realno ne rabimo, še manj pa je v modelarstvu vredna kompatibilnost z 12V svinčenim akumulatorjem.
Ko bodo pogruntali baterije ki so še lažje od Lipo (ob primerni ceni seveda) se bodo v modelarstvu uporabljale te nove baterije, če pa bodo prisle take, ki so nekoliko težje a zmorejo 5000 ciklov, pa bo z uporabo podobno kot sedaj z Lifepo, nek majhen del modelarjev bo uporabljal te.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Uporabniški avatar
mai2sky
Freak
Prispevkov: 593
Pridružen: 05 Dec 2003, 09:32
Kraj: Semič
Kontakt:

Re: LiFePO4 - zakaj tako redka uporaba?

Odgovor Napisal/-a mai2sky »

Nekaj branja:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_ir ... te_battery
http://www.lifesourcebatteries.com/reasons.html
http://www.flyinggiants.com/forums/show ... hp?t=74674
http://www.rcsparks.com/forum/electric/ ... -life.html

Hm, kaj uporabiti? Včasih sem imel NiCd po 7 let za napajanje sprejemnika in servotov. V dobi NiMh si nisem upal več kot 4 leta. LiFe bom najbrž imel tudi toliko časa. LiPo pa bi zamenjal po max 3 letih. Max ciklov pa ne bom dosegel nikjer - letim pač premalo.

Lp
Igor
Uporabniški avatar
mai2sky
Freak
Prispevkov: 593
Pridružen: 05 Dec 2003, 09:32
Kraj: Semič
Kontakt:

Re: LiFePO4 - zakaj tako redka uporaba?

Odgovor Napisal/-a mai2sky »

Ali so prihodnost M.A.I.L. baterije?
http://www.technologyreview.com/news/41 ... akthrough/

Lp
Igor
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Re: LiFePO4 - zakaj tako redka uporaba?

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

Niti mi ne gre toliko za zanesljivost, da bi celica crknila. Dva 2S LiFe paketka bi napajala Powerbox, torej je redundanca že tukaj. Celice bodo v scale helikopterju, na mestu, ki ne bo najbolj enostavno dostopno. Zato iščem sistem, ki bo dopuščal polnjenje v samem helikopterju. LiPo tu odpadejo, ker ne mislim igrati več 1.000€ vredne loterije ali bi/nebi vse skupaj zgorelo.

Hyperion dela take celice vendar sem si predstavljal da so cilindrične kot A123. http://media.hyperion.hk/dn/fg3radio/

Malo me skrbi hiter padec voltaže proti koncu kapacitete. Zato da bo ena backup drugi razmišljam o 2100mAh in 3000mAh paketku.
sasos
Freak
Prispevkov: 713
Pridružen: 19 Sep 2003, 02:21
Kraj: Postojna
Kontakt:

Re: LiFePO4 - zakaj tako redka uporaba?

Odgovor Napisal/-a sasos »

LiFe kot sprejemniške uporabljam samo v jadralcih, kjer je itak potrebno dodati utež v nos...

Priznam, da vse LiPote polnim v modelih (za povrh pa ponavadi še v avtu/garaži/hiši, kar me bolj skrbi #-o ). Enako polnim lipote tudi v telefonu, prenosniku, fotoaparatu...in to kar na mizi v sobi.
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Re: LiFePO4 - zakaj tako redka uporaba?

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

Malo sarkastično si se lotil primerjave;
- koliko modelarjem je zgorela delavnica ali vsaj hodnik zaradi polnjenja LiPo - modelarska varianta,
- in koliko se jih je vžgalo v mobitelih in računalnikih?

Dokler so LiPo hobby program, nizko cenovne kitajske proizvodnje za zanesljivostjo katero ne stoji nihče (za razliko od blamaže računalniških in gsm podjetij), toliko časa bom LiPo polnil izven modela v relativno nevnetljivi okolici.
sasos
Freak
Prispevkov: 713
Pridružen: 19 Sep 2003, 02:21
Kraj: Postojna
Kontakt:

Re: LiFePO4 - zakaj tako redka uporaba?

Odgovor Napisal/-a sasos »

Res je izpadlo sarkastično, čeprav si v osnovi nisem tako zamislil.
Sem pa povsem prepričan, da so v mobitelih in prenosnikih LiPoti identične kvalitete, kot so v uporabi v modelarstvu. Razlika je zgolj v dodatnem zaščitnem vezju, ki ga modelarski akumulatorji (večinoma) nimajo. Tako modelarski zagorijo zaradi napake pri rokovanju in ne zaradi njihove nizke kvalitete.


Je tudi meni popolnoma jasno, da so baterije (vse) nevarna reč. Sam sem imel že 3 manjše požare (2x z NiCd, 1x Pb). Vedno seveda moja napaka in bi bilo z LiFe isto...
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Re: LiFePO4 - zakaj tako redka uporaba?

Odgovor Napisal/-a Brane »

Nehajmo ponovno pretiravati [-o<
Bodimo si na jasnem, lipo res lahko zagori, in pri tem tudi kaj zažge, kaj vse.... večinoma vemo. Zakaj vemo... ker nam internet informacijo prinese iz vsake vasi na tem svetu.
Česar pa ne vemo in tudi skoraj nikoli ne zvemo, je pa celotno ozadje zgodbe, ki pa je pomembno.
Ne pišem tega prvič, a da se lipo vžge, mora iti nekaj zelo narobe in pri tem nima poceni kitajska roba, ali produkt priznanega proizvajalca skoraj nič zraven, ljudje delajo napake. Osebno vem, da včasih za na videz pedantnim človekom (modelarjem ), velikokrat še precej visoko izobraženim in zaverovanim v svoj prav, tiči po domače povedano, šalabajzar, brez vsakega naravnega smisla za tehniko.
A pustimo to Lifepo baterije so v tem pogledu dejansko varnejše.
Hiter padec napetosti, ko so baterije prazne, teoretično res ne pomeni najbolj ugodne karakteristike za namen napajanja elektronike, a to je zgolj teoretično.
Dejansko modelar, ki da kaj na varnost, ne zahaja v območje blizu popolne izpraznjenosti baterij. Odgovoren modelar periodično preizkuša kapaciteto svojih baterij in med letenjem vedno uporabi max 70% od tega kar njegove baterije trenutno zmorejo. Možnost za nepredvidene dogodke je tako izjemno majhna, ne glede na karakteristiko napajalne baterije na robu popolne izpraznjenosti.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Re: LiFePO4 - zakaj tako redka uporaba?

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

Imaš prav, ozadja zgodbe nikoli ne dobimo poleg neljubega dogodka in vedno je še nekaj...

Kolikor sem prebral o LiFePo4 je problem, da preko voltaže (alarmi) ne ugotoviš dovolj zgodaj porabljene kapacitete. Torej težko kontroliraš napolnjenost razen z rutino in rednim dopolnjevanjem akumulatorjev. Kljub temu bom dodal v sistem še varnost, da bo en paket večje kapacitete. Če me slučajno preseneti situacija (powerbox LED indikator), bo drugi paket zadoščal za varen zaključek leta. Začetek bo previden in počasen, pa bo že nekaj uspelo.
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Re: LiFePO4 - zakaj tako redka uporaba?

Odgovor Napisal/-a Brane »

Nisem prepričan, če bo način različnih akumulatorjev dosegel željeni efekt. Elektronika pobira iz obeh akumulatorjev enako :-k je to res :-k je in ni. Elektronika v resnici pobira iz tistega akumulatorja, ki ima višjo napetost in to izmenoma dokler v katerem od akumulatorjev še ostane kaj energije. To pa pomeni, da bo nekje na sredini elektronika iz 2100mAh akuja pobrala 1050mAh, iz tistega s 3000mAh pa približno 1500mAh. To pomeni da, ko bo tisti z 2100mAh prazen, tisti s 3000mAh nazivne kapacitete ne bo imel v sebi še varnih 900mAh, ampak bo prav tako prazen :o
Poraba med letenjem je predvidljiva, dejanska kapaciteta akumulatorjev (ki se s časom nekoliko spremeni) je merljiva, edina varnost je zaključiti z letenjem, ko je v akumulatorjih še neka zdrava mera energije, light show na elektroniki pa naj bo raje za okras.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Re: LiFePO4 - zakaj tako redka uporaba?

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

Saj ne vem kaj sem mislil... ](*,)
Uporabniški avatar
Pisaneli
Dr. Modelar
Prispevkov: 3509
Pridružen: 13 Sep 2006, 20:47
Kraj: Žiče-Slov. Konjice

Re: LiFePO4 - zakaj tako redka uporaba?

Odgovor Napisal/-a Pisaneli »

Ali se za te baterije tudi priporoča, da se izpraznijo na 80% kapacitete, če bodo dalj časa stale (zima)?
So občutljive, če so predolgo polne?

Hvala,
Gorazd
Fear of a Flat Planet.
-slopescream-
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Re: LiFePO4 - zakaj tako redka uporaba?

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

Kolikor sem prebral niso občutljive na polno hranjenje.
Uporabniški avatar
manpower
Freak
Prispevkov: 644
Pridružen: 27 Jun 2009, 19:59
Kraj: Okolica KRANJA

Re: LiFePO4 - zakaj tako redka uporaba?

Odgovor Napisal/-a manpower »

Ne niso občotljive.
Skratka to so nadomestek za nimh baterije in nič drugega, imajo nizko samoizsprazniolnost in se uporabljajo za nezahtevno napajanje stvari.
Rc naprava, elektronika.
Imajo pa veliko prednost polnejo se lahko z večjimi tokovi kot nimh in so zmogljivejše.
Sam jo uporabljam že več kot eno leto v rv naparvi in do sedaj je še ista kot nova četudi je v napravi ki nekaj časa stoji 100% napolnjena.
Imam pa najcenejšo Hobj king 1500mah.
Skratka za nezahtevne stvari jo priporočam, za pogon modelov in servov pa rajši kako lipo varijanto + UBEC.
Bolje biti pameten in zaskrbljen, kot pa neumen in nasmejan!
Odgovori

Vrni se na Akumulatorji in polnilniki