Horten Ho 229 V2

Modeli s turbinskim pogonom (jet, pulzo jet, ducted fan & elektro)
Uporabniški avatar
Kralj Luka
Freak
Prispevkov: 720
Pridružen: 25 Avg 2006, 10:49
Kraj: Rožna dolina (Nova gorica)

Re: Horten Ho 229 V2

Odgovor Napisal/-a Kralj Luka »

In mizice naredi iz alu L profila 20x20 če že misliš imet servomotorje upete na ta način
Lp Luka
Uporabniški avatar
loki
Začetnik
Prispevkov: 35
Pridružen: 20 Dec 2012, 13:20
Kraj: Rakek-Lj

Re: Horten Ho 229 V2

Odgovor Napisal/-a loki »

raktivec napisal/-a:Oprosti, ampak to krilo deluje kot, da ni ravno za v zrak. :cry: Na tvojem mestu bi izdelal novo, ali pa vsaj potrgal dol oplato in nalepil novo na uporaben način.
Kako to misliš, a zato ker je nalepljena vzporedno z rebri ?
ludwe
Freak
Prispevkov: 840
Pridružen: 16 Mar 2008, 14:37
Kraj: CERKNICA

Re: Horten Ho 229 V2

Odgovor Napisal/-a ludwe »

Letnice bi morale potekat prečno.Na krilu je vsaj po sliki sodeč predni rob nekam čuden za videt.Najbrž si ga imel tam spetega z kakšno spono.Kako boš zadevo popravil?če boš kital bo drago,grdo pa še na teži boš dobil.Oplate potrgaj dol in nalepi nove tako kot se spodobi.Glede na to ,da imaš verjetno tudi posteljice nebi smel biti problem pa še profil krila bo tak kot mora biti.Kritike vzemi kot dobronamerne.
LPR
Zakaj nimamo nikoli dovolj časa da bi zadevo dobro naredili prvič, vedno pa dovolj časa da jo naredimo še enkrat.
Uporabniški avatar
loki
Začetnik
Prispevkov: 35
Pridružen: 20 Dec 2012, 13:20
Kraj: Rakek-Lj

Re: Horten Ho 229 V2

Odgovor Napisal/-a loki »

Kralj Luka napisal/-a:In mizice naredi iz alu L profila 20x20 če že misliš imet servomotorje upete na ta način
Saj je narejeno iz pločevine, mogoče je slabo vidno:
Slika
Uporabniški avatar
loki
Začetnik
Prispevkov: 35
Pridružen: 20 Dec 2012, 13:20
Kraj: Rakek-Lj

Re: Horten Ho 229 V2

Odgovor Napisal/-a loki »

Še ena slika:
Slika
Uporabniški avatar
Alex 76
Profesor
Prispevkov: 1189
Pridružen: 27 Okt 2006, 08:14
Kraj: Ljubljana

Re: Horten Ho 229 V2

Odgovor Napisal/-a Alex 76 »

Oplata mora krilu zagotavljati potrebno trdnost, v primeru, da letnice potekajo vzdolžno in ne prečno, kot bi te morale, krilo le te nima in tako ni primerno za letenje. Ravno zaradi tega je priporočilo mojega predhodnika še kako na mestu, saj je vsako nadaljevanje obstoječe zasnove nepotrebno zapravlajne denarja in časa. Ne glede na to pa je odločitev za izgradnjo modela potrebno pohvaliti.

V splošnem velja naslednje:
Začetniki naj bi se lotevali le gradenj, kjer je načrt dodelan do te mere, da ni potrebno iskati dodatnih tehničnih rešitev.
V kolikor je načrt ustrezen, naj bi se ga držalo do podrobnosti, saj je velika verjetnost, da bodo kakršnekoli spremembe le poslabšale lastnosti izdelka.
Še pred izgradnjo je potrebno je potrebno načrt in rešitve razumeti, saj se kaj rado pripeti, da se v nasprotnem primeru pride v slepo ulico.


LP
Alex
Zadnjič spremenil Alex 76, dne 01 Apr 2013, 07:33, skupaj popravljeno 3 krat.
Uporabniški avatar
loki
Začetnik
Prispevkov: 35
Pridružen: 20 Dec 2012, 13:20
Kraj: Rakek-Lj

Re: Horten Ho 229 V2

Odgovor Napisal/-a loki »

Vse razumem, ampak sedaj žal nebom šel trgat oplate dol saj jo je skoraj nemogoče( zelo trdno zlimano), vsaj kar se tiče kril. Krila imajo glede trdnosti sredico iz stirodurja tako da so krila dovolj trdna.sam trup je pa votel. Bom videl kako bom izboljšal trdnost trupa, mogoče eno plast tkanine po spodnji površini). Glede mase nisem presegel mase ki je v načrtu. Trenutna masa je okrog 900g (že montirani servoti), predvidena brez turbinc pa 1300g po načrtu, tako da imam še nekaj malega fore z maso.
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: Horten Ho 229 V2

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Precej drag zna biti prvi polet! Masa dokončanega bo vsaj 2-2,2 kg in brez konkretne frače ga ne spraviš v zrak. Z podvozjem dodaj še kakih 100-200 g in boš rulal po celi pisti preden dvigneš nos in če ti ga uspe spravit dovolj visoko, da poizkusiš pričet z poletom boš spoznal, da bodo krila letela po svoje, motorji pa po svoje. Brez zamire, a mnogo več veselja in mnogo ceneje boš prišel skozi, če tale projekt vsaj za eno leto spraviš v kot in v tem času morebiti najprej nabaviš en poceni penast mini impeler model. Medtem, ko letiš z njim in osvajaš osnove tovrstnega letenja si nabaviš nek lesen kit in po načrtu izdelaš tak model. Ko boš tega u nulo obvladal boš pa itak že sam spoznal zakaj ti to pišem in če boš še vedno vztrajal pri tem tipu , boš zagotovo povsem drugače pristopil k gradnji, ki bo vsaj 30% lažja ter mnogo trdnejša. Tak model prazen in dokončan nikakor ne bi smel tehtat 1 kg, masa bi se morala vrtet okrog 700 g z sewrvoti ali brez, saj ti "nič ne tehtajo", če izbereš prave. Pri tovrstnih modelih sta dva osnovna problema. Eden je tehnološki pri katerem moraš uporabit vse modelarsko znanje, da izdelaš dovolj lahkega zmaja in uporabiš dovolj lahke komponente, drugi pa izdelava sesalno potisne cevi, ki je čista fizika brez ovinkarjenja in tudi tu ga ne smeš usekat mimo niti za ped, če hočeš sprejemljiv rezultat. Če prav vidim ima tvoj servo 72 g? To je masa vsaj šestih primernih servotov! In glede na uporabljen zelo debel profil si v slepi ulici, saj boš težko dosegel dovolj potiska, da ti zadevo pribije na 200 km/h, z manj pa ne boš napravil lepega zavoja. Več potiska je namreč večja masa in krog se nikoli ne zaključi tebi v kroist. Model nima repa, kar še komplicira polet, saj bo zadeva ob več kot 100 g/dm2 živčna ko satan in bo omahovala v vse strani, če prej ne razpade.

Vem, da ni moja stvar, da me prav nič ne briga kaj počneš z svojimi sredstvi, a se mi zdi škoda, da nekdo takoj v nekaj sekundah skuri po tleh 500 ali več evrov. In ne upaj preveč, da bo ostalo kaj celega, ko ga počiš po tleh. Tudi servoti se navadno speštajo, da ne govorim o elektroniki in motorjih. Vedi, da imajo tovrstni modeli sploh z tvojo specifično maso minimalko vsaj 60 km/h, če ne več in to ni hitrost z katero boš plosknil po tleh, ta je vsaj dva do trikrat višja, saj z 60 km/h nobena komanda ne uboga, le drsiš proti tlem kot kanta.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
loki
Začetnik
Prispevkov: 35
Pridružen: 20 Dec 2012, 13:20
Kraj: Rakek-Lj

Re: Horten Ho 229 V2

Odgovor Napisal/-a loki »

Poceni impler že mam (penast model nano jet), drugače pa za druge implerje vadim na simulatorju Phoenix. Res da hortena ni, oziroma njemu podobnega :( . Drugače glede mase je za EDF-jc 2kg res velik, vendar ima model dobre jadralne lastnosti ( v tem prispevku ki sem ga napisal je v prilogah opisal avtor načrta, saj je model sprva mišlen kot jadralec: viewtopic.php?f=37&t=81954#p495840).

Preden bom v model vgradil turbine ga bom preizkusil kot jadralca, in če se izkaže da je polom, potem bom pač vstavil projekt. Iz vsake gradnje se nekaj naučim. Če ga razsujem bo šlo 150e, če pa ne pa edf gor :).

Drugače pa se zahvaljujem za komentarje in sem jih vesel :D.
LangusJ
Tekmovalec
Prispevkov: 442
Pridružen: 28 Jun 2011, 06:30
Kraj: Križe

Re: Horten Ho 229 V2

Odgovor Napisal/-a LangusJ »

loki napisal/-a:... vendar ima model dobre jadralne lastnosti ( v tem prispevku ki sem ga napisal je v prilogah opisal avtor načrta, saj je model sprva mišlen kot jadralec: viewtopic.php?f=37&t=81954#p495840).
Verjetno je tudi originalna konstrukcija in izbran profil krila prilagojen PSS načinu letenja. Z napačno orientacijo letnic si konstrucijo še precej oslabil.
Tudi če se bo izkazal kot jadralni model na pobočju dobro premisli, če se splača tvegati investicijo dveh EDFjev. Sicer te pa čisto razumem, najbolj temeljito se naučiš z izkušnjami na lastni koži :)
LP
Janez
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: Horten Ho 229 V2

Odgovor Napisal/-a raktivec »

loki napisal/-a: drugače pa za druge implerje vadim na simulatorju Phoenix.
Po teh prispevkih sodeč bi bilo dobro vadit v živo in to od priprave materiala do uspešnega letenja, a nikakor z samogradnjo. Najprej kit model, da dobiš osnove...
lp
Sašo
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Re: Horten Ho 229 V2

Odgovor Napisal/-a Krist »

V sili lahko vse skupaj še enkrat prekriješ na že obstoječi plank. Sicer ni najboljša rešitev, ampak bi se dalo rešit vse skupaj. Edino prej pobrusi celotno površino.
Ja prvič bi na tvojem mestu pustil impelerje pri miru in idokončal model kot jadralno verzijo.
JanezP
Tekmovalec
Prispevkov: 208
Pridružen: 03 Dec 2007, 19:30

Re: Horten Ho 229 V2

Odgovor Napisal/-a JanezP »

Fant je že prav postavil letnice na oplati. Lepše se bo zlomil, kot če bi bile prečno!

lp,Janez
Uporabniški avatar
jolly
Razpravljalec
Prispevkov: 156
Pridružen: 21 Jun 2010, 22:45
Kraj: ljubljana

Re: Horten Ho 229 V2

Odgovor Napisal/-a jolly »

8)
Priponke
pajser.jpg
pajser.jpg (24.77 KiB) Pogledano 4750 krat
LangusJ
Tekmovalec
Prispevkov: 442
Pridružen: 28 Jun 2011, 06:30
Kraj: Križe

Re: Horten Ho 229 V2

Odgovor Napisal/-a LangusJ »

@loki: Dobro narisan načrt ima označeno tudi smer letnic, glej sliko. Smer je označena bodisi z šrafiranimi letnicami ali s puščico (rdeča).
letnice_1.jpg
letnice_1.jpg (94.24 KiB) Pogledano 4707 krat
Ponavadi imajo začetniški načrti označeno smer, z izkušnjami pa se boš naučil že sam pravilno postaviti letnice.

Zakaj je to pomembno se lahko prepričas s preprostim preizkusom. Vzemi košček odpadne balze, ne predebele. Z obema rokama jo primi tako, da letnice potekajo od prstov ene roke do prstov druge roke. Poskusi "strgati". Sedaj pa zasuči košček za 90°, da bojo letnice pravokotno na prejšnjo smer. Sedaj z vlečenjem zelo hitro raztrgaš košček. Les je precej močnejši v smeri letnic kot pravokotno na smer.
LP
Janez
Uporabniški avatar
slayer
Freak
Prispevkov: 750
Pridružen: 25 Jul 2010, 15:32
Kraj: okolica celja

Re: Horten Ho 229 V2

Odgovor Napisal/-a slayer »

=D> Bravo!Lep model.Načrt za tega Hortena imam tudi jaz saj mi je letalo zelo všeč.Glede gradnje se na tvojem mestu ne bi preveč sekiral.Vse skupaj lepo narahlo pobrusi in prekrij s folijo.Sam imam na svojem letalu,ki ima podobno gradnjo krila zaradi zmanjšanja teže še izvotljene med prostore,da izgleda kot krilo klasične gradnje.Se pravi,da mu oplata iz balse ne pomaga prav veliko glede trdnosti.V bistvu je samo podlaga za lepljenje folije.Letalo je težko cca.800g in z njim včasih letim prav nore manevre.Preživelo je že tudi nekaj 'krešov' vendar je krilo vedno ostalo v enem kosu.Navsezadnje,če pogledaš kupljene modele iz stiroporja in podobnih materialov ti nimajo nobenih plankov in letvic pa prav tako zdržijo.Tako,da kar pogumno naprej,da bo to prvi Horten 229 pri nas 8) .Bom z zanimanjem spremljal nadaljevanje gradnje...Pa pazi na težo!Standard servote in kovinske nosilce ne uporabi,ker so glede po fotografiji tehtanja noro težki. Lp.
Uporabniški avatar
Kralj Luka
Freak
Prispevkov: 720
Pridružen: 25 Avg 2006, 10:49
Kraj: Rožna dolina (Nova gorica)

Re: Horten Ho 229 V2

Odgovor Napisal/-a Kralj Luka »

Ma bravo v bodoče bi se jaz takih komentarjev vzdržal da ne boš tarča posmeha na forumu. Nč fantje grem jaz z vseh svojih modelov scukat oplate dol ker sem zvedel da so sam nepotrebna teža ](*,)
Lp Luka
Uporabniški avatar
slayer
Freak
Prispevkov: 750
Pridružen: 25 Jul 2010, 15:32
Kraj: okolica celja

Re: Horten Ho 229 V2

Odgovor Napisal/-a slayer »

'Dol mi visi' kaj si misliš o mojih komentarjih ti ali kdor koli drug...O.K.? Hotel sem samo povedati svoje mnenje,iskušnje in to,da včasih ni treba,da se dela iz muhe slona glede določenih napak,ki navsezadnje niso za določen model tako kritične.Zgleda,da si samo še en vase zagledan modelar,ki misli,da je pojedel vso znanost tega sveta in,da drugače kot ti znaš pač ne gre...malo odpri oči. Pa brez zamere. Lp.
Uporabniški avatar
Kralj Luka
Freak
Prispevkov: 720
Pridružen: 25 Avg 2006, 10:49
Kraj: Rožna dolina (Nova gorica)

Re: Horten Ho 229 V2

Odgovor Napisal/-a Kralj Luka »

Se ne mislim spuščat na tvoj nivo vendar verjemi da imam izkušenj glede na povedano dosti več kot ti in tvoji komentarji da imamo oplate samo zato da lahko kam naflikamo foljo ](*,) potem še nisi slišal za torzijo. Letnice ima narobe obrnjene ,....

Drugače pa poznam par pomembnih ljudi v pravi aviaciji in te komot predstavim da jim poveš svoje strokovne ugotovitve. Ze zna zgodit da te kdo zaposli za mastno plačo
Lp Luka
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: Horten Ho 229 V2

Odgovor Napisal/-a raktivec »

@Slayer;

Do teh dveh prispevkov je bila tale oplata vsekakor vodilna cvetka tega foruma, a si se kar hitro potrudil, da se povzpneš na prestol. :D
Imaš potencial, le tako naprej! :wink:
lp
Sašo
Uporabniški avatar
slayer
Freak
Prispevkov: 750
Pridružen: 25 Jul 2010, 15:32
Kraj: okolica celja

Re: Horten Ho 229 V2

Odgovor Napisal/-a slayer »

Ja,vidim,da sem posegel v klub' učenih glav' in mi je glede tega zelo žal tako,da se ne mislim več prepirat glede torzije,oplat...ker bo iz tega nastala še cela znanost s kupom obtožb koliko je kdo sposoben ipd.Hotel sem samo povedati,da za stiroporno sredico včasih sploh ne rabiš balsove oplate.Včasih zadostuje že če jo oblepiš s selotejpom ali prekriješ z rjavim ovojnim papirjem.Kar se pa tiče oplate in prekrivanja mi je kristalno jasno vse kar se tiče strukture krila,torzije in ostalega o zgradbi letal.Hotel sem samo reči,da sem krila (dobil sem podarjena popolnoma prekrita ) zaradi zmanjšanja teže do dobra 'naluknjal' in tam res balsa ni več služila drugemu kot temu,da sem nanjo lahko nalikal folijo.Za model do 1 kg teže (elektro foamy) so se izkazala zadovoljivo trdna tako torzijsko kot mehansko.Kar se tiče pa mojega potenciala glede modelarstva pa kar brez skrbi.....Človeka pač ne moreš ceniti po nekaj napačno napisanih ali razumljenih besedah.
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: Horten Ho 229 V2

Odgovor Napisal/-a raktivec »

:D Zdaj ga pa že krepko serješ. :D
Edini, ki se tu usaja si ti! Vsi ostali smo imeli povsem korektne pripombe podkrepljene z izkušnjami, ter zdravo pametjo. Namen nas vseh je bil edino in izključno pomagat z nasvetom. Verjamem, da je bil tudi tvoj namen podoben, celo spodbudo si hotel dati graditelju, ampak žal ga zavajaš. 0,8 kg foamy nikakor ne more biti primer za 2 kg težkega elektro jeta z enako krilno površino! In rjav papir čez najmehkejši stiropor je nekajkrat močnejši od teh kril...
lp
Sašo
Uporabniški avatar
slayer
Freak
Prispevkov: 750
Pridružen: 25 Jul 2010, 15:32
Kraj: okolica celja

Re: Horten Ho 229 V2

Odgovor Napisal/-a slayer »

NO COMMENT...Vsak naj dela kakor ve in zna!!
Uporabniški avatar
Melly
Dr. Modelar
Prispevkov: 3879
Pridružen: 15 Feb 2007, 22:51
Kraj: Ankaran, Ocizla

Re: Horten Ho 229 V2

Odgovor Napisal/-a Melly »

Še malo zgodovine, če si niste še pogledali tole

http://www.youtube.com/watch?v=A3UFvYQoiTI
lp Melly
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: Horten Ho 229 V2

Odgovor Napisal/-a raktivec »

@Melly;


Zanimiv link. :D
In verjetno veš, da je famozna "feritna barva", ki naj bi bila pika na I pri stealth tehnologiji, nemški izdelek. V šestdesetih so jo nemci v zameno za neke druge tehnologije dali američanom, ki so jo takoj uporabili na SR71, zdaj se pa ven mečejo kako jo je Northrop razvil. V resnici so menda dvajset let le izboljševali nosilno smolo in šele po tem času napravili prvi preboj v izboljšanem delovanju teh delcev.

In še ena offtopic, ampak iz tistih časov;
Vsi modelarji se večkrat srečamo z epoksidnimi smolami in večina je prepričana, da je to ameriški izum , a ni! Začeli so (Švicarji?) z Aralditom in prvi radarsko nevidni avion druge svetovne vojne - Moskito je bil izdelan v velikih betonskih kalupih, v katerih so prešali balsov furnir, lepilo je bilo pa - epoksi.
In to v II. WW!!!


p.s.
Je bil morebiti angleški Swallow nadaljevanje Hortena?
lp
Sašo
Odgovori

Vrni se na Jet modeli