pomoč pri izbiri akumulatorjev

Debate o akumulatorjih in polnilcih.
Odgovori
rakec
Začetnik
Prispevkov: 30
Pridružen: 07 Okt 2012, 18:11

pomoč pri izbiri akumulatorjev

Odgovor Napisal/-a rakec »

Pozdravljeni. sem že odprl eno temo, ki ni bila ne vem kaj posrečena, pa še določenih nisem imel stvari tedaj. takle mamo, 2x krtačni motor z 0,2A brez obremenitve, 2A pod obremenitvijo in stall 19A. kupil sem 2x 6V pb akumulatorja, ker sta cenovno precej cenejša kot recimo lipoti, 10ah vsak. prodajalec pa me je danes opozoril, da glede na to, da na akumulatorjih piše, da lahko skozi teče max tok 3A, da ne bo šlo skupaj. torej me zanima, kako baterijo naj uporabim za oba 12V krtačnika, če to ni ok? lahko akum crkne zaradi trenutnega povečanega toka al kako?
Godzila
Začetnik
Prispevkov: 47
Pridružen: 21 Jul 2012, 21:19
Kraj: Ljubljana

Re: pomoč pri izbiri akumulatorjev

Odgovor Napisal/-a Godzila »

Na prvi del vprašanja ti ne znam odgovoriti, glede drugega dela ti pa lahko povem iz prakse od Pb avtomobilskih akumulatorjev. Če se akumulator prazni z večjim tokom, kot ga je akumulator sposoben dati od sebe se bo sesedla napetost. Če bi ga še naprej praznil napetost ostane nizka dlje časa. Lahko tudi pol ure, če bi ga še naprej obremenjeval, kasneje se pa akumulator "pobere". Se pravi, da kapaciteta (mAh) ostane, napetost pride nazaj na ca 12V in ga lahko spet uporabljaš, kot da ni bilo nič. Če prav vidim gradiš maketo gasilske ladje. Žal ti ne znam izračunati realne porabe iz danih podatkov motorja. Če bi vedel, koliko toka bo vleklo pri normalni uporabi in kratkotrajnih večjih obremenitvah bi videl če bi šlo, ker z maketo verjetno ne boš dirkal po vodi.
rakec
Začetnik
Prispevkov: 30
Pridružen: 07 Okt 2012, 18:11

Re: pomoč pri izbiri akumulatorjev

Odgovor Napisal/-a rakec »

Tole so podatki o motorjih, 2:
Manufacturer: Mabuchi
Model Number: RS-555PH-3225
Speed@rated Torque: 3950 RPM
Voltage: 9 to 30 VDC
Nominal Voltage: 12VDC constant
Motor Size: 1-7/16" dia x 2-5/8" long.
Shaft Size: 1/4 flatted shaft 1/8” Diameter 1/2" long.
Motor Connection: 3/16" push on terminals
No load speed: 5500RPM
Torque@Rated Speed: 380.3 gm-cm
Stall Torque: 1360 gm-cm
Features: "wrap around" magnetic shield
3mm mounting holes on the face
Current draw: 1,25A
no load draw: 0,50A
stall current: 12A

upam da ti bo kaj pomagalo. motorja sta namenjena za umirjeno vožnjo, ne dirkanje. za nedeljsko vožnjo, vleko kakšnega tovora ipd.
rakec
Začetnik
Prispevkov: 30
Pridružen: 07 Okt 2012, 18:11

Re: pomoč pri izbiri akumulatorjev

Odgovor Napisal/-a rakec »

Uporabniški avatar
AlesZ
Dr. Modelar
Prispevkov: 3221
Pridružen: 22 Maj 2002, 01:00
Kraj: Ljubljana

Re: pomoč pri izbiri akumulatorjev

Odgovor Napisal/-a AlesZ »

Da niso tisti amperi maximalni polnilni tok.................
Slika
Godzila
Začetnik
Prispevkov: 47
Pridružen: 21 Jul 2012, 21:19
Kraj: Ljubljana

Re: pomoč pri izbiri akumulatorjev

Odgovor Napisal/-a Godzila »

Mogoče sem malo dvoumno napisal. Porabe sploh ne znam izračunati, ne da je bilo podatkov premalo :D
Upam, da ti bo lahko pomagal kdo drug.
Uporabniški avatar
Alex 76
Profesor
Prispevkov: 1189
Pridružen: 27 Okt 2006, 08:14
Kraj: Ljubljana

Re: pomoč pri izbiri akumulatorjev

Odgovor Napisal/-a Alex 76 »

Najprej si oglejmo, kakšni bodo tokovi med delovanjem elektro motorjev. Z gotovostjo se bodo nahajali med 0.5 A (tok prostega teka) in 12.0 A (zastojni tok). Pri največjem izkoristku, naj bi bil le ta 1.25 A. Kakšen bo dejansko, je odvisno od več dejavnikov, predvsem pa od izbranega ladijskega vijaka (propelerja), prestavnega razmerja (v kolikor bo uporabljen) ter sil, ki jih bo moral premagovati (vodni upor, mase). Realna trajna obremenitev ob ustreznem hlajenju bi bila lahko tja do 5 A na motor, to pa bi pomenilo ~ 60 W moči.

Kar se tiče napajanja pa je zgodba sledeča. Domnevam, da bosta akumulatorja vezana zaporedno, motorja pa vzporedno. Nazivno bi to pomenilo ~ 10 A pri ~ 12 V, ob upoštevanju potrebnih tokov pa bi bil koeficient trajnega praznilnega toka ~ 1 C.

Svinčevi akumulatorji imajo izrazito lastnost, da je njihova dejanska kapaciteta močno odvisna od praznilnih tokov, temperature, prav tako pa je življenja doba odvisna od globine izpraznjena (DoD), zato je potrebno upoštevati tudi to. V kolikor bodo delavni pogoji približno 25°C, praznilni tokovi pa bodo v okviru zgoraj navedenih, bi moral akumulator biti sposoben zagotavljati energijo ~ 30 - 40 minut. Ob upoštevanju nižjega odstotka izpraznjena za podaljšanje življenjske dobe, se ta čas skrajša na 10 - 13 minut, od predpostavki, da uporaba ves čas ne bo tako intenzivna pa se ta čas lahko podaljša na ~ 15 - 20 minut.
Teorija okoli akumulatorjev in njihove uporabe je dokaj kompleksna in marsikdaj ne upošteva vseh dejavnikov, zato nam dejanski odgovor lahko da le preizkus.

Proizvajalec akumulatorja je predvidel, da se ga lahko trajno obremeni do 4.6 C, kratkotrajno pa do 18 C (omejitev 5s)(http://www.leoch.com/uploadfiles/file/P ... LP6-12.pdf). Sicer je s tovrstnim tipom akumulatorjev mogoče zagotavljati energijo za pogone, je pa zaradi nekaterih lastnosti manj primeren od drugih tipov (LiPo, LiFe, NiMH, NiCd)

Če sklepamo o strokovni podkovanosti prodajalcev po njihovi spletni strani, ta ni ravno na nivoju, ki bi bila lahko kupcu v pomoč.


LP
Alex
rakec
Začetnik
Prispevkov: 30
Pridružen: 07 Okt 2012, 18:11

Re: pomoč pri izbiri akumulatorjev

Odgovor Napisal/-a rakec »

Zelo lepo si se potrudil z obrazložitvijo Alex, hvala! Torej, bi moralo it. v najslabšem primeru lahko pride do skurjenja oz da akumulator crkne, oz oba. priklopljeno bom imel še ostale stvari, 7 servo motorjev, esc, kar nekaj led diod, vodno črpalko,... tako da razmišljam o tem, da bi v okviru teže, dal en pb akumulator za te stvari, 6V, 12V bi pa mogoče sestavil skupaj pack iz NiZn celic ali pa uporabil 12V akumulator.
Odgovori

Vrni se na Akumulatorji in polnilniki