Vpadni kot krila
Vpadni kot krila
Pozdravljeni!!!
Mene pa zanima, kako določiti vpadne kote na f3j modelu.
lp
miha
Mene pa zanima, kako določiti vpadne kote na f3j modelu.
lp
miha
Vse je relativno
Re: Vpadni kot krila
Gre se za en model f3j/5j model. Nekako temelji na drelini supri. Sm bo imela fiksnega višinca. zato me zanima. Pa če lahko kdo mal več pove o tej teoriji vpadnih kotov
lp
miha
lp
miha
Vse je relativno
Re: Vpadni kot krila
Za začetek daj 1,5 stopinje, nato pa spreminjaj vpadni kot, ter težišče, dokler ne bo model letel kot želiš. Navadno je najenostavneje podlagat višinca.
- če ga bo zvračalo na krilo je težišče preveč spredaj in vpadni kot prevelik-model pluži.
- če bo nsetabilen in bo namesto naravnost kar naprej kinkjal levo, desno, je težišče preveč zadaj-premali vpadni kot.
Najbolje je za začetek spravit model v neko stanje, da solidno leti. Nato ga iz počasnega vodoravnega leta usmeriš v pikiranje pod kotom 45 stopinj. Če se lepo počasi izravnava si zelo blizu. Če se takoj izravna je prevelik vpadni kot in težišče preveč naprej, če se prepočasi izravna je težišče preveč zadaj in vpadni kot premajhen.
- če ga bo zvračalo na krilo je težišče preveč spredaj in vpadni kot prevelik-model pluži.
- če bo nsetabilen in bo namesto naravnost kar naprej kinkjal levo, desno, je težišče preveč zadaj-premali vpadni kot.
Najbolje je za začetek spravit model v neko stanje, da solidno leti. Nato ga iz počasnega vodoravnega leta usmeriš v pikiranje pod kotom 45 stopinj. Če se lepo počasi izravnava si zelo blizu. Če se takoj izravna je prevelik vpadni kot in težišče preveč naprej, če se prepočasi izravna je težišče preveč zadaj in vpadni kot premajhen.
lp
Sašo
Sašo
Re: Vpadni kot krila
najlepša hvala. Sicer sem mislil da se da to kako računsko določit, vendar bo tudi to na koncu OK. Problem je sm ta, ker bom delal trup iz kalupa, pa bi že v kalupu nastavil vsaj pravilne kote
Torej bom kalup načrtoval tako, da bo imelo krilo kot 0°v smeri leta, višinsko krmilo pa 1,5°. Bo to vredu?
lp
miha
Torej bom kalup načrtoval tako, da bo imelo krilo kot 0°v smeri leta, višinsko krmilo pa 1,5°. Bo to vredu?
lp
miha
Vse je relativno
Re: Vpadni kot krila
Da se računsko določit, vendar boš v praksi dovolj zgrešil profil, da izračun ne bo držal.
Krilo daj 1,5 stopinje na trup in višinca 1,3-1,5 stopinje na krilo.
Krilo daj 1,5 stopinje na trup in višinca 1,3-1,5 stopinje na krilo.
lp
Sašo
Sašo
Re: Vpadni kot krila
Najlepša hvala vsem za odgovore Se mi je marsikaj razjasnilo..
lp
miha
lp
miha
Vse je relativno
- Zaunkönig
- Profesor
- Prispevkov: 1473
- Pridružen: 20 Feb 2012, 09:51
- Kraj: Ljubljana
Re: Vpadni kot krila - Lunak
Nov dan, novi problemi in izposojena stara tema
Počasi pripravljam artilerijo na bližajoče poletne dni, in sem pri enem modelu prišel do problema.
Sicer gre za 4m verzijo Lunaka ( Reichard) s katerim sicer samo enkrat (15min) letel na pobočju, ampak me nekaj heca okoli vpadnega kota in težišča.
Model ima Eppler 211 profil, težišče na 125mm. Vendar sem za vodoravni let, potreboval kar dobro vlečt višino nase ... po končanem trimanju cca dobrih 6mm.
Zato sem danes model vrgel na vago, preveril težišče ... in potem še vpadni kot. Kateri znaša le 0,3st
Na tujih forumih vsi letijo na 125-130mm in vpadnega na trupu ne spreminjajo ... sam moj je potem kot 8 kilski kloc ki tone proti tlom
Kaj storiti, težišče še bolj nazaj, ali nekako povečati vpadnega ?
Globina krila v korenu je 37cm , za E211 pravijo CG na 38% ... dam na 140 in vržem?
Hvala za vsak info.
Počasi pripravljam artilerijo na bližajoče poletne dni, in sem pri enem modelu prišel do problema.
Sicer gre za 4m verzijo Lunaka ( Reichard) s katerim sicer samo enkrat (15min) letel na pobočju, ampak me nekaj heca okoli vpadnega kota in težišča.
Model ima Eppler 211 profil, težišče na 125mm. Vendar sem za vodoravni let, potreboval kar dobro vlečt višino nase ... po končanem trimanju cca dobrih 6mm.
Zato sem danes model vrgel na vago, preveril težišče ... in potem še vpadni kot. Kateri znaša le 0,3st
Na tujih forumih vsi letijo na 125-130mm in vpadnega na trupu ne spreminjajo ... sam moj je potem kot 8 kilski kloc ki tone proti tlom
Kaj storiti, težišče še bolj nazaj, ali nekako povečati vpadnega ?
Globina krila v korenu je 37cm , za E211 pravijo CG na 38% ... dam na 140 in vržem?
Hvala za vsak info.
DS Day - Velika Planina Official Video ... Welcome to the Dark Side
https://youtu.be/OAtj3f9Wsv0
https://youtu.be/OAtj3f9Wsv0
Re: Vpadni kot krila - Lunak
Zaunkönig napisal/-a:Nov dan, novi problemi in izposojena stara tema
Počasi pripravljam artilerijo na bližajoče poletne dni, in sem pri enem modelu prišel do problema.
Sicer gre za 4m verzijo Lunaka ( Reichard) s katerim sicer samo enkrat (15min) letel na pobočju, ampak me nekaj heca okoli vpadnega kota in težišča.
Model ima Eppler 211 profil, težišče na 125mm. Vendar sem za vodoravni let, potreboval kar dobro vlečt višino nase ... po končanem trimanju cca dobrih 6mm.
Zato sem danes model vrgel na vago, preveril težišče ... in potem še vpadni kot. Kateri znaša le 0,3st
Na tujih forumih vsi letijo na 125-130mm in vpadnega na trupu ne spreminjajo ... sam moj je potem kot 8 kilski kloc ki tone proti tlom
Kaj storiti, težišče še bolj nazaj, ali nekako povečati vpadnega ?
Globina krila v korenu je 37cm , za E211 pravijo CG na 38% ... dam na 140 in vržem?
Hvala za vsak info.
Mogoče je pa vpadni kot višine faljen.
Težišče vpliva predvsem na dinamične lastnosti. Jaz bi pri obstoječem stanju natrimal za vodoravni let in naredil "dive" test. Če bo sam zavil gor in je len po višini, bi pomaknil težišče nazaj. V nasprotnem bo treba popraviti vpadni kot.
- Zaunkönig
- Profesor
- Prispevkov: 1473
- Pridružen: 20 Feb 2012, 09:51
- Kraj: Ljubljana
Re: Vpadni kot krila
Ja sej, vpadni je praktično nula. Sicer sem teh nizkih kotov navajen pri F3X jadralcih, ampak za tako maketo bi si predstavljal da je vsaj okoli 1,5
Za dive test žal ni bilo pogojev, ker sem praktično na nulci peglal ... bom naslednjič (ob boljših pogojih) dal težišče še malo bolj nazaj in šel skozi check list.
Za dive test žal ni bilo pogojev, ker sem praktično na nulci peglal ... bom naslednjič (ob boljših pogojih) dal težišče še malo bolj nazaj in šel skozi check list.
DS Day - Velika Planina Official Video ... Welcome to the Dark Side
https://youtu.be/OAtj3f9Wsv0
https://youtu.be/OAtj3f9Wsv0
Re: Vpadni kot krila
Nekaj misli...
Lunak je akrobatsko jadralno letalo in bi verjel, da zna biti razlika vpadnih kotov krila in repa zelo majhna. To naj ne bi bil model za nulce peglat.
Glede na to, da Reichard ni "krneki", ter da je trup iz kompozita, ne bi verjel, da so sfalili EWD. Prej bi rekel, da ima model napačno nastavljeno težišče ali pa, da je model že pretrpel kako poškodbo in je bil saniran na tak način, da ima posledično spremenjeno geometrijo.
Če si kupil rabljen model, si se pozanimal zakaj se je prodajal?
Lunak je akrobatsko jadralno letalo in bi verjel, da zna biti razlika vpadnih kotov krila in repa zelo majhna. To naj ne bi bil model za nulce peglat.
Glede na to, da Reichard ni "krneki", ter da je trup iz kompozita, ne bi verjel, da so sfalili EWD. Prej bi rekel, da ima model napačno nastavljeno težišče ali pa, da je model že pretrpel kako poškodbo in je bil saniran na tak način, da ima posledično spremenjeno geometrijo.
Če si kupil rabljen model, si se pozanimal zakaj se je prodajal?
- Zaunkönig
- Profesor
- Prispevkov: 1473
- Pridružen: 20 Feb 2012, 09:51
- Kraj: Ljubljana
Re: Vpadni kot krila
Ojla Ultra. Ja sej zato v napačni kot ne dvomim toliko (čeprav sem pričakoval večjega), kot v napačno težišče. Čeprav mi je vseeno čudno da soletalci letijo na enakih nastavitvah. ... Je pa res da na hribu (v višini oči) dosti lepše vidiš model kako se obnaša v zraku, kot nekje v šlepu nad glavo
Kar se pa nulc tiče... sem bil in pomoje bi bil tudi ti presenečen, v kako šibkih pogojih model leti in pobira. E211 in ogromna fleha ... če sem pravilno izračunal pride krilna obremenitev na 56
PS...model je pa tisti iz tvojega videa
LP
Kar se pa nulc tiče... sem bil in pomoje bi bil tudi ti presenečen, v kako šibkih pogojih model leti in pobira. E211 in ogromna fleha ... če sem pravilno izračunal pride krilna obremenitev na 56
PS...model je pa tisti iz tvojega videa
LP
DS Day - Velika Planina Official Video ... Welcome to the Dark Side
https://youtu.be/OAtj3f9Wsv0
https://youtu.be/OAtj3f9Wsv0
- Zaunkönig
- Profesor
- Prispevkov: 1473
- Pridružen: 20 Feb 2012, 09:51
- Kraj: Ljubljana
Re: Vpadni kot krila
Res je, ena je imela delno odliman servo v krilu .... in se je pri višji hitrosti pomaknila malo ven.
Sem pa danes razstavil višinca, ter ugotovil da nima simetričnih lukenj za pritrditev. Bom zamenjal levo desno in še enkrat pomeril EWD.
Sem pa danes razstavil višinca, ter ugotovil da nima simetričnih lukenj za pritrditev. Bom zamenjal levo desno in še enkrat pomeril EWD.
DS Day - Velika Planina Official Video ... Welcome to the Dark Side
https://youtu.be/OAtj3f9Wsv0
https://youtu.be/OAtj3f9Wsv0