Kit komplet: EPA combat Nakajima B5N
Moderator: Big A
Kit komplet: EPA combat Nakajima B5N
S kolegom sva se lani lotila pri nas nove discipline EPA kombat. Kmalu sva ugotovila, da je na trgu le skopa ponudba modelov, pa še ti niso najbolj izpolnjevali najinih pričakovanj. Ker sva imela že kar nekaj modelarskega znanja in veselja za gradnjo, sva se odločila, da bova sama skonstruirala model, ki bo, če se bo le dalo, v vseh pogledih prekašal konkurenčne modele na trgu.
Najprej sva prečesala paleto WW2 letal in se po tehtnem premisleku odločila za model Nakajima B5N, tudi zato, ker sva hotela glede modela tudi malo izstopati, saj se teh modelov ni dalo kupiti v modelarskih trgovinah. Pri odločitvi je imela precejšen vpliv tudi pestra izbira barvnih shem, kar pomeni veliko prostora za ustvarjalnost pri barvanju modelov. Ker sva imela s stirodurom že nekaj izkušenj in sva vedela, da lahko iz njega izdelava hiter in trpežen model, so tako nastali prvi stirodurasti prototipi Nakajim.
Model sva skonstruirala »iz nule«, povzela sva originalna razmerja dimenzijsko prilagojena pravilniku za EPA kombat. Cilj je bil hitro, lahko, okretno, trpežno in za sestavljanje enostavno letalo. Kmalu sva se z izboljševanjem prototipov približala želenemu cilju, nato pa po večmesečnih testiranjih prišla do optimalne konstrukcije, na podlagi katere je nastala nulta serija.
Model se je na testiranjih zelo izkazal z okretnostjo in hitrostjo, prenesel je kar nekaj trkov in zasilnih pristankov (lepljenje na terenu je hitro in enostavno) in bil primeren za preizkušnjo na tekmi.
Prva tekma modela in pilota na Krtini in takoj prvi uspeh - drugo mesto. Ugotovila sva, da je na tekmi model več kot konkurenčen, da je trpežen in da omogoča enostavne popravke tudi med tekmovanjem. Še najbolj zadovoljna pa sva bila s hitrostjo modela, saj je bila ta precej višja od konkurence. Udeležila sva se še nekaj tekem, pridobivala izkušnje in ves čas konstrukcijsko posodabljala model.
Model je požel kar nekaj zanimanja tudi med drugimi tekmovalci in od njih sva dobila tudi vzpodbudo za izdelavo kit kompleta. Tako je nastala prva serija kit kompleta modela Nakajima B5N, ki ga predstavljava in je na voljo za prodajo.
Kit koplet vsebuje vse mehanske sestavne dele letala, potrebujete pa še pogonski sklop (motor, regulator in propeler), tri 9g servomotorje, baterijo in sprejemnik. Za sestavljanje zadostuje običajno modelarsko orodje ter lepila in barve primerne za stirodur.
Za model je optimalen pogon z brezkrtačnim motorjem teže od 45 do 55 gramov, cca1200KV. Izmerjena hitrost leta s takim pogonom presega 80km/h. Vzletna teža letala z baterijo 3S 1300mAh se giblje okrog 380g (odvisno od vgrajene opreme).
Cena kit kompleta je 54 eur, naročila na ZS.
Vsebina kompleta
Montaža požarne stene na trup
Montaža višinskega krmila
Montaža smernega stabilizatorja
Montaža eleronov
Povezava elerona s servomotorjem
Najprej sva prečesala paleto WW2 letal in se po tehtnem premisleku odločila za model Nakajima B5N, tudi zato, ker sva hotela glede modela tudi malo izstopati, saj se teh modelov ni dalo kupiti v modelarskih trgovinah. Pri odločitvi je imela precejšen vpliv tudi pestra izbira barvnih shem, kar pomeni veliko prostora za ustvarjalnost pri barvanju modelov. Ker sva imela s stirodurom že nekaj izkušenj in sva vedela, da lahko iz njega izdelava hiter in trpežen model, so tako nastali prvi stirodurasti prototipi Nakajim.
Model sva skonstruirala »iz nule«, povzela sva originalna razmerja dimenzijsko prilagojena pravilniku za EPA kombat. Cilj je bil hitro, lahko, okretno, trpežno in za sestavljanje enostavno letalo. Kmalu sva se z izboljševanjem prototipov približala želenemu cilju, nato pa po večmesečnih testiranjih prišla do optimalne konstrukcije, na podlagi katere je nastala nulta serija.
Model se je na testiranjih zelo izkazal z okretnostjo in hitrostjo, prenesel je kar nekaj trkov in zasilnih pristankov (lepljenje na terenu je hitro in enostavno) in bil primeren za preizkušnjo na tekmi.
Prva tekma modela in pilota na Krtini in takoj prvi uspeh - drugo mesto. Ugotovila sva, da je na tekmi model več kot konkurenčen, da je trpežen in da omogoča enostavne popravke tudi med tekmovanjem. Še najbolj zadovoljna pa sva bila s hitrostjo modela, saj je bila ta precej višja od konkurence. Udeležila sva se še nekaj tekem, pridobivala izkušnje in ves čas konstrukcijsko posodabljala model.
Model je požel kar nekaj zanimanja tudi med drugimi tekmovalci in od njih sva dobila tudi vzpodbudo za izdelavo kit kompleta. Tako je nastala prva serija kit kompleta modela Nakajima B5N, ki ga predstavljava in je na voljo za prodajo.
Kit koplet vsebuje vse mehanske sestavne dele letala, potrebujete pa še pogonski sklop (motor, regulator in propeler), tri 9g servomotorje, baterijo in sprejemnik. Za sestavljanje zadostuje običajno modelarsko orodje ter lepila in barve primerne za stirodur.
Za model je optimalen pogon z brezkrtačnim motorjem teže od 45 do 55 gramov, cca1200KV. Izmerjena hitrost leta s takim pogonom presega 80km/h. Vzletna teža letala z baterijo 3S 1300mAh se giblje okrog 380g (odvisno od vgrajene opreme).
Cena kit kompleta je 54 eur, naročila na ZS.
Vsebina kompleta
Montaža požarne stene na trup
Montaža višinskega krmila
Montaža smernega stabilizatorja
Montaža eleronov
Povezava elerona s servomotorjem
Zadnjič spremenil cmaet, dne 10 Sep 2012, 14:13, skupaj popravljeno 1 krat.
Elektro pogoni delujejo na bel dim. Če beli dim uide iz pogona, ne dela več.
Re: Kit komplet: EPA combat Nakajima B5N
Priprave za tekmo naslednji vidkend...
Barvna paleta eskadrilje...
Barvna paleta eskadrilje...
Elektro pogoni delujejo na bel dim. Če beli dim uide iz pogona, ne dela več.
Re: Kit komplet: EPA combat Nakajima B5N
Za Mihah... da bo pripravljen za boj na Krtini.
Izbrana barvna shema:
Izbrana barvna shema:
Elektro pogoni delujejo na bel dim. Če beli dim uide iz pogona, ne dela več.
Re: Kit komplet: EPA combat Nakajima B5N
Mislim da boš zelo zadovoljen z izbiro barvne sheme, če ga boš slučajno kdaj moral iskat po visoki travi.
Še nos in kabina, pa bo ARTF.
Še nos in kabina, pa bo ARTF.
Elektro pogoni delujejo na bel dim. Če beli dim uide iz pogona, ne dela več.
Re: Kit komplet: EPA combat Nakajima B5N
ARTF. Še pogon in servomotorji pa gre lahko v zrak.
Na modelu je prva kabinca z novega kalupa. Bolj scale, bolj aerodinamična, lepša. Tiste na slikah v navodilih so še stare, z letalom pa odslej v kompletu pride novejša.
Na modelu je prva kabinca z novega kalupa. Bolj scale, bolj aerodinamična, lepša. Tiste na slikah v navodilih so še stare, z letalom pa odslej v kompletu pride novejša.
Elektro pogoni delujejo na bel dim. Če beli dim uide iz pogona, ne dela več.
Re: Kit komplet: EPA combat Nakajima B5N
Pred tekmo se spodobi narest eno probo... Baterije so še dobre, naprave delujejo, letala natrimana, energija pilotov na višku .
Elektro pogoni delujejo na bel dim. Če beli dim uide iz pogona, ne dela več.
Re: Kit komplet: EPA combat Nakajima B5N
Mahhh a si mogu... mojo strategijo si razkril!
Medtem, ko en pikira na trak, z manevrom ostrega zavoja pridem modelu z desne in od spodaj, malo počakam in CAK! presenetim in odrežem trak...
Zdej bom moral pa drugo strategijo naštudirat, pa tolk sem se že s to namatral!
Medtem, ko en pikira na trak, z manevrom ostrega zavoja pridem modelu z desne in od spodaj, malo počakam in CAK! presenetim in odrežem trak...
Zdej bom moral pa drugo strategijo naštudirat, pa tolk sem se že s to namatral!
Re: Kit komplet: EPA combat Nakajima B5N
Nakajime so osvojile Krtino.
Trojčki
Prvo mesto
Trojčki
Prvo mesto
Elektro pogoni delujejo na bel dim. Če beli dim uide iz pogona, ne dela več.
Re: Kit komplet: EPA combat Nakajima B5N
Onboard video s tekme v Kočevju.
http://youtu.be/IuX1KRtpA3k
Kvaliteta sicer ni ne vem kaj, dva reza se pa vseno lepo vidi (drugi se je napletel na propeler in tako upočasnil motor da je bilo smiselno pristat in odmotat trak). Nadaljnji let je bil brez kamere, skupno število rezov na tekmi: 9 . Delčki posnetka kjer je kaj akcije so upočasnjeni (na 20%), vmes je normalna hitrost.
Sicer pa sta na tej tekmi z Nakajimama osvojeni PRVO in TRETJE mesto ! Žal nismo mogli počakat na podelitev.
http://youtu.be/IuX1KRtpA3k
Kvaliteta sicer ni ne vem kaj, dva reza se pa vseno lepo vidi (drugi se je napletel na propeler in tako upočasnil motor da je bilo smiselno pristat in odmotat trak). Nadaljnji let je bil brez kamere, skupno število rezov na tekmi: 9 . Delčki posnetka kjer je kaj akcije so upočasnjeni (na 20%), vmes je normalna hitrost.
Sicer pa sta na tej tekmi z Nakajimama osvojeni PRVO in TRETJE mesto ! Žal nismo mogli počakat na podelitev.
Elektro pogoni delujejo na bel dim. Če beli dim uide iz pogona, ne dela več.
Re: Kit komplet: EPA combat Nakajima B5N
Vremensko razjasnitev je treba izkoristit za trening.
Pogled nazaj je za pilota vedno zanimiv.
http://youtu.be/nwfo0oHCZuo
Pogled nazaj je za pilota vedno zanimiv.
http://youtu.be/nwfo0oHCZuo
Elektro pogoni delujejo na bel dim. Če beli dim uide iz pogona, ne dela več.
-
- Razpravljalec
- Prispevkov: 145
- Pridružen: 16 Sep 2003, 18:32
- Kraj: LJ
Re: Kit komplet: EPA combat Nakajima B5N
S sinom sestavljava svojo prvo EPA combat - Nakajimo. In sploh enega prvih modelov, mislim pa, da tudi ene prvih prodanih Nakajim. Komplet je prav pedantno sestavljen. Navodila so odlična in kvalitetna. Deli so zelo natančno izrezani in pripravljeni na sestavljanje.
Prav veselo imam zalepljene prste in po treh urah sta ratali 2 krili
Prve praktične ugotovitve:
- pri izdelavi utorov za ojačitve kril sva si pomagala z narobe obrnjenim 4mm svedrom. Ravno prav globoko in široko gre. In mogoče bi bilo dobro utor za ojačitve vrezati z nožkom še preden so krila zlepljena v V. Ko sva vstaljala alu ojačitve kril sva v utor dala lepilo in ko je bila alu palčka v utoru, sva jo na parih mestih fiksirala hitrim lepilom in aktivatorjem.
- lepilni trak za elerone ne prime dobro na stirodur, zato sva stirodur na mestu lepljenja prej namazala s tankim slojem lepila.
Prav veselo imam zalepljene prste in po treh urah sta ratali 2 krili
Prve praktične ugotovitve:
- pri izdelavi utorov za ojačitve kril sva si pomagala z narobe obrnjenim 4mm svedrom. Ravno prav globoko in široko gre. In mogoče bi bilo dobro utor za ojačitve vrezati z nožkom še preden so krila zlepljena v V. Ko sva vstaljala alu ojačitve kril sva v utor dala lepilo in ko je bila alu palčka v utoru, sva jo na parih mestih fiksirala hitrim lepilom in aktivatorjem.
- lepilni trak za elerone ne prime dobro na stirodur, zato sva stirodur na mestu lepljenja prej namazala s tankim slojem lepila.
Re: Kit komplet: EPA combat Nakajima B5N
Lepo napredujeta .
S 4mm svedrom (ročajem, ne rezilnim delom) sta razširila režo za ojačitev, če prav razumem? Jaz jo ponavadi samo s ploščatim izvijačem. Res je, da je potem potrebne nekaj več spretnosti da vtisneš ojačitev v utor, je pa zato žica v utoru praktično fiksirana že sama od sebe - ne sili iz utora zaradi V loma kril.
S 4mm svedrom (ročajem, ne rezilnim delom) sta razširila režo za ojačitev, če prav razumem? Jaz jo ponavadi samo s ploščatim izvijačem. Res je, da je potem potrebne nekaj več spretnosti da vtisneš ojačitev v utor, je pa zato žica v utoru praktično fiksirana že sama od sebe - ne sili iz utora zaradi V loma kril.
Elektro pogoni delujejo na bel dim. Če beli dim uide iz pogona, ne dela več.
-
- Razpravljalec
- Prispevkov: 145
- Pridružen: 16 Sep 2003, 18:32
- Kraj: LJ
Re: Kit komplet: EPA combat Nakajima B5N
Tako je - s topim delom 4mm svedra. Lepo ga celega porineš v utor in potegneš. Naredi ravno prav veliko razširitev v vse smeri. Z izvijačem je bilo preveč truda glede globine razširitve. Alu paličico sva na sredini ukrivila ravno toliko, kot je V lom kril in ni silila iz utora. Oz. zgornjo paličico sva ukrivila malenkost manj, kot je V lom, spodnjo pa malenkost bolj. Tako, da, ko sva fiksirala paličico na sredini s hitrim lepilom, je potem po dolžini sama "tiščala" not - v utor.cmaet napisal/-a:Lepo napredujeta .
S 4mm svedrom (ročajem, ne rezilnim delom) sta razširila režo za ojačitev, če prav razumem? Jaz jo ponavadi samo s ploščatim izvijačem. Res je, da je potem potrebne nekaj več spretnosti da vtisneš ojačitev v utor, je pa zato žica v utoru praktično fiksirana že sama od sebe - ne sili iz utora zaradi V loma kril.
-
- Razpravljalec
- Prispevkov: 145
- Pridružen: 16 Sep 2003, 18:32
- Kraj: LJ
Re: Kit komplet: EPA combat Nakajima B5N
Trup je malo zahtevnejši od kril, če nimaš prej orodja za rezanje stiroporja in pripomočkov za določanej pravih kotov - vgradnja repnih površin v trup. Ampak tudi ni problema. Ko lepiš center trupa z zadnjim delom in požarnim zidom ga seveda ne smeš obrniti tako, da ležišče kril gleda narobe - kot je to uspelo nama
Naročeni še servoti in motor ter kontroler, pa bosta modela pripravljena za barvanje...
Naročeni še servoti in motor ter kontroler, pa bosta modela pripravljena za barvanje...
Re: Kit komplet: EPA combat Nakajima B5N
Hitra sta, odlično.
Barvno shemo sta že izbrala, ali se še odločata?
Barvno shemo sta že izbrala, ali se še odločata?
Elektro pogoni delujejo na bel dim. Če beli dim uide iz pogona, ne dela več.
-
- Razpravljalec
- Prispevkov: 145
- Pridružen: 16 Sep 2003, 18:32
- Kraj: LJ
Re: Kit komplet: EPA combat Nakajima B5N
Vse že dela, samo še par barvnih oznak in v zrak!
-
- Razpravljalec
- Prispevkov: 145
- Pridružen: 16 Sep 2003, 18:32
- Kraj: LJ
Re: Kit komplet: EPA combat Nakajima B5N
Kaj ni cena malo pretirana??
Glede na to da material sploh ni epp???
LP nACE
Glede na to da material sploh ni epp???
LP nACE
No guts no glory!
Re: Kit komplet: EPA combat Nakajima B5N
Ta model je bil razvit "iz nule" povsem namensko za kategorijo EPA, stirodur je pri tem modelu prednost. Ko boš videl model v akciji, ne bo več vprašanja, ali bi za isto ceno nabavil kit EPP modela iz trgovine ali tega.
Re: Kit komplet: EPA combat Nakajima B5N
Mislim da se epa combat reče z razlogom:) Ne vidim razloga zakaj bi moral biti zaradi stirodura model boljši? Če si posameznik kupi tekmovalni model po mojem mnenju mora biti epp že zaradi trajnosti... Stirodur se pa res deformira ali zlomi ob vsaki nepazljivosti ali pa nesreči...
LP nACE
LP nACE
No guts no glory!
Re: Kit komplet: EPA combat Nakajima B5N
Mislim da EPA pomeni Electric Polystyrene Aircombat. Stiropor in stirodur sta (ekstrudirana) polistirena, EPP je (ekspandirani) polipropilen. Bistveno pri EPA combatu je, da so modeli iz penastega materiala.
Model iz stirodura je lahko dovolj trpežen (priznam, včasih sem tudi jaz mislil drugače), če je premišljeno zgrajen. V celi lanski sezoni EPA combata (moji prvi - kar pomeni, da sem kar nekajkrat pikiral zaradi svoje napake) sem imel vsega skupaj 4 modele, vse Nakajime narejene iz stirodura. Dva sta se dokončno poslovila (še prototipa) šele nekje na polovici sezone, naslednja dva (že serijska) sta preživela do konca (eden je sicer že precej pokrpan) in bosta letela tudi to sezono. Trke, pikiranja in trde pristanke sem doživljal praktično na vseh tekmah (in tudi na treningih). Na kakšni tekmi sem isti model popravil tudi po 3x in na naslednji tekmi spet letel z njim. Za popravilo večinoma rabiš le vroče lepilo in 5 minut časa, včasih pa še kakšno dodatno palčko za ojačitev.
Zanimivo je bilo to, da sva s kolegom na začetku sezone zelo pogledovala proti EPP-ju, vendar sva skozi prakso ugotovila, da je stirodur za najin model in combat tekme dovolj trpežen, da ima vse potrebne lastnosti in da v bistvu EPP-ja ne potrebujeva.
Prednosti stirodura? Na primer možnost drugačnega profila kril kot pri EPP...
Model iz stirodura je lahko dovolj trpežen (priznam, včasih sem tudi jaz mislil drugače), če je premišljeno zgrajen. V celi lanski sezoni EPA combata (moji prvi - kar pomeni, da sem kar nekajkrat pikiral zaradi svoje napake) sem imel vsega skupaj 4 modele, vse Nakajime narejene iz stirodura. Dva sta se dokončno poslovila (še prototipa) šele nekje na polovici sezone, naslednja dva (že serijska) sta preživela do konca (eden je sicer že precej pokrpan) in bosta letela tudi to sezono. Trke, pikiranja in trde pristanke sem doživljal praktično na vseh tekmah (in tudi na treningih). Na kakšni tekmi sem isti model popravil tudi po 3x in na naslednji tekmi spet letel z njim. Za popravilo večinoma rabiš le vroče lepilo in 5 minut časa, včasih pa še kakšno dodatno palčko za ojačitev.
Zanimivo je bilo to, da sva s kolegom na začetku sezone zelo pogledovala proti EPP-ju, vendar sva skozi prakso ugotovila, da je stirodur za najin model in combat tekme dovolj trpežen, da ima vse potrebne lastnosti in da v bistvu EPP-ja ne potrebujeva.
Prednosti stirodura? Na primer možnost drugačnega profila kril kot pri EPP...
-
- Razpravljalec
- Prispevkov: 145
- Pridružen: 16 Sep 2003, 18:32
- Kraj: LJ
Re: Kit komplet: EPA combat Nakajima B5N
Ob niti ne tako trdem pristanku na eno krilo se je le to grdo ločilo od trupa in od svoje druge polovice - a se je dalo lepo zalepit nazaj. Žal zelo tanki zadnji rob krila ne odpušča grehov
Razmišljam, da bi krilo na trup pritrdil malo manj fiksno, (ne-zalepil), da bi po potrebi raje odstopilo kot se lomilo... Kaka ideja?
Razmišljam, da bi krilo na trup pritrdil malo manj fiksno, (ne-zalepil), da bi po potrebi raje odstopilo kot se lomilo... Kaka ideja?
Re: Kit komplet: EPA combat Nakajima B5N
Krilo in trup morata biti zalepljena čim bolj močno, da je model kompakten. V tem primeru se pri pristankih na krilo (govorim o svojih izkušnjah) model samo zvrne, poškoduje pa se od udarca kvečjemu prednji rob. Da se krilo ne razlomi zlahka poskrbijo alu žice v krilu.
Pri tebi je krilo odpadlo zato, ker sta bila trup in krilo najprej pobarvana in nato zlepljena (vsaj tako je razvidno iz slik), saj na barvo lepilo slabo prime. Jaz krila na trup zalepim kar z vročim lepilom (pred barvanjem) in še nikoli mi niso odpadla, niti nisem imel težav z zadnjim robom kril (če se krila ne ločijo od trupa, zadnji rob ne pride v stik s tlemi), niti se mi ni krilo razlomilo. Pri direktnem pikiranju v tla zaradi velike sile ponavadi nastane raztrganina (od zadnjega roba kril do serva v krilu), kar pa se zalepi z vročim lepilom (deformacij običajno ni).
Ker je pri tebi krilo odpadlo, se je ob stiku s tlemi in/ali trupom nacefral zadnji rob. Predlagam, da izrežeš nacefrani del, vstaviš npr. kos tankega vivaka ali kaj podobnega in ga zalepiš s širokim lepilnim trakom tako, da trak zapogneš iz zgornjega dela kril čez zadnji rob kril na spodnjega. Pred tem pa preveri, če lepilni trak dovolj močno prime na pobarvano površino. Jaz uporabljam trak s steklenimi vlakni, se mi zdi, da najbolje prime na barvo.
Pri tebi je krilo odpadlo zato, ker sta bila trup in krilo najprej pobarvana in nato zlepljena (vsaj tako je razvidno iz slik), saj na barvo lepilo slabo prime. Jaz krila na trup zalepim kar z vročim lepilom (pred barvanjem) in še nikoli mi niso odpadla, niti nisem imel težav z zadnjim robom kril (če se krila ne ločijo od trupa, zadnji rob ne pride v stik s tlemi), niti se mi ni krilo razlomilo. Pri direktnem pikiranju v tla zaradi velike sile ponavadi nastane raztrganina (od zadnjega roba kril do serva v krilu), kar pa se zalepi z vročim lepilom (deformacij običajno ni).
Ker je pri tebi krilo odpadlo, se je ob stiku s tlemi in/ali trupom nacefral zadnji rob. Predlagam, da izrežeš nacefrani del, vstaviš npr. kos tankega vivaka ali kaj podobnega in ga zalepiš s širokim lepilnim trakom tako, da trak zapogneš iz zgornjega dela kril čez zadnji rob kril na spodnjega. Pred tem pa preveri, če lepilni trak dovolj močno prime na pobarvano površino. Jaz uporabljam trak s steklenimi vlakni, se mi zdi, da najbolje prime na barvo.