Imam sledeč problem: motor je krtačnik LRP rally special, ca 150W, vožen kot drift motor, torej ca na 60%.
Problem je čas: ca 4 ure. In motor se zelo segreje. Sedaj sem razmišljal o malo čudni rešitvi. Imel bi dodaten mali ventilator, ki bi preko cevke dovajal zrak s sprednje strani motorja. Ventilator ki je vgrajen v motor zadaj bi ga pa izpihaval ven.
Luknje, ki so na prednji strani motorja bi zadelal, tako da zrak drugam kot nazaj nebi mogel.
Pridobim kaj na hlajenju ali z zadelanimi luknjami spredaj še povečam gretje?
Hvala.
Prisilno hlajenje elektro motorja
Moderator: Coil
Prisilno hlajenje elektro motorja
Mentor modelarskega krožka.
Re: Prisilno hlajenje elektro motorja
S tem hlajenjem več komplikacij/problemov.
Da spraviš motor na normalno temperaturo:
1. zmanjšaj prestavno razmerje. Manjši pinion gear na motorju. S tem bo potrebno povečati EPA iz 60% navzgor, da bo ista moč. Motor bo manj obremenjen in s tem bo boljši izkoristek, kar pomeni manj gretja.
2. na motor dodaj hladilnik
Da spraviš motor na normalno temperaturo:
1. zmanjšaj prestavno razmerje. Manjši pinion gear na motorju. S tem bo potrebno povečati EPA iz 60% navzgor, da bo ista moč. Motor bo manj obremenjen in s tem bo boljši izkoristek, kar pomeni manj gretja.
2. na motor dodaj hladilnik
Re: Prisilno hlajenje elektro motorja
Pri driftu ni problem moč motorja, niti navor ker so gor plastične gume in zadevo obrne čipšit 50 W motor. Kar se tiče prestavnega razmerja, je sedaj nekako motor-dif 7.5 oz se dif suče pri ca 3700o/min. Težavo predstavlja čas delovanja motorja.
Hladilna rebra na motorju sem imel, pa so bolj blažev žegn. Je pa res, da nisem dal termoprevodne paste vmes med motor in hladilnik-moram sprobat še to. In dat gor ventilator, ki piha direkt na rebre.
Hladilna rebra na motorju sem imel, pa so bolj blažev žegn. Je pa res, da nisem dal termoprevodne paste vmes med motor in hladilnik-moram sprobat še to. In dat gor ventilator, ki piha direkt na rebre.
Mentor modelarskega krožka.
Re: Prisilno hlajenje elektro motorja
Glede na pogoje uporabe motorja pri tehniki vožnje z oddrsavanjem, lahko predstavlja težavo pregrevanje, saj je motor, bolj kot ne, stalno obremenjen, zaradi nizkih hitrosti modela pa pod karoserijo ni izrazitega pretoka zraka, ki bi omogočal kakovostno hlajenje. Osebno menim, da je prava pot vgradnja hladilnih reber, uporaba termo-prevodne paste ter ventilatorja s kar čim večjim zračnim pretokom.
LP
Alex
LP
Alex
Re: Prisilno hlajenje elektro motorja
Ventilator mora pihati stran od reber, toploto mora "vlečti" stran.Buschi napisal/-a:In dat gor ventilator, ki piha direkt na rebre.
Re: Prisilno hlajenje elektro motorja
Hlajenje je sposobnost zagotoviti prehod toplotne energije iz enega medija (motor, hladilna rebra,...) na drugega (v tem primeru zrak). Količina prenesene energije je pogojena s fizikalnimi zakonitostmi, sami pa lahko vplivamo na količino zraka, lahko tudi njegovo stanje (hladnejši iz okolja ali morda že delno segret). Naloga ventilatorja je primarno zagotoviti bar čim boljše obtekanje hladilnega zraka okoli hladilnih reber. Sicer se strinjam, da je to mogoče izvesti kakovostno tudi s pomočjo odsesavanja zraka, je pa v primeru klasičnih ventilatorjev nameščenih na hladilna rebra, to bistveno teže, kot v primeru, da ventilator na rebra piha, zato se pri tovrstnih sistemih skorajda vedno uporablja princip vpihavanja in ne odsesavanja.
LP
Alex
LP
Alex
Re: Prisilno hlajenje elektro motorja
Ne vem, če dobro razumem, ampak kaj pomeni 4 ure iz prvega prispevka?
Drugo je uporaba na 60% zmogljivosti. Takrat se motorji najbolj grejejo. Vzemi boljši motor-regler. Morebiti manjšega, da bo bolj obremenjen, ali pa toliko večjega, da bo večinoma obremenjen pod 30%.
Ne vem kako je z avtomobilsko opremo, ampak tista, ki jo je imel LRP za letalske modele je bila navaden šrot z velikimi besedami in noben podatek ni držal.
Drugo je uporaba na 60% zmogljivosti. Takrat se motorji najbolj grejejo. Vzemi boljši motor-regler. Morebiti manjšega, da bo bolj obremenjen, ali pa toliko večjega, da bo večinoma obremenjen pod 30%.
Ne vem kako je z avtomobilsko opremo, ampak tista, ki jo je imel LRP za letalske modele je bila navaden šrot z velikimi besedami in noben podatek ni držal.
lp
Sašo
Sašo
Re: Prisilno hlajenje elektro motorja
Nisem vedel, vzeto na znanje. Sem prevideval, da je isto kot v računalniških sistemih, kjer se zrak odsesava.Alex 76 napisal/-a:Hlajenje je sposobnost zagotoviti prehod toplotne energije iz enega medija (motor, hladilna rebra,...) na drugega (v tem primeru zrak). Količina prenesene energije je pogojena s fizikalnimi zakonitostmi, sami pa lahko vplivamo na količino zraka, lahko tudi njegovo stanje (hladnejši iz okolja ali morda že delno segret). Naloga ventilatorja je primarno zagotoviti bar čim boljše obtekanje hladilnega zraka okoli hladilnih reber. Sicer se strinjam, da je to mogoče izvesti kakovostno tudi s pomočjo odsesavanja zraka, je pa v primeru klasičnih ventilatorjev nameščenih na hladilna rebra, to bistveno teže, kot v primeru, da ventilator na rebra piha, zato se pri tovrstnih sistemih skorajda vedno uporablja princip vpihavanja in ne odsesavanja.
LP
Alex
Re: Prisilno hlajenje elektro motorja
Problem je ker ima motor pri 60% obremenitvi slabši izkoristek kot recimo za isto moč pri 90% ali 100% obremenitvi. Slabši izkoristek pomeni več gretja.Buschi napisal/-a:Pri driftu ni problem moč motorja, niti navor ker so gor plastične gume in zadevo obrne čipšit 50 W motor. Kar se tiče prestavnega razmerja, je sedaj nekako motor-dif 7.5 oz se dif suče pri ca 3700o/min. Težavo predstavlja čas delovanja motorja.
Hladilna rebra na motorju sem imel, pa so bolj blažev žegn. Je pa res, da nisem dal termoprevodne paste vmes med motor in hladilnik-moram sprobat še to. In dat gor ventilator, ki piha direkt na rebre.
Pri dolgotrajnih obremenitvah 30min in več, moraš zagotoviti, da je moč hlajenja enaka moči gretja in takrat bo konstanta temperatura, se ne bo dodatno grel. Če to dosežeš lahko potem driftaš 1 teden non stop, pa se ne bo pregrel.
Naslednji problem je tudi driftanje poleti na razbeljenem asfaltu 50C. Če se ti sedaj recimo pri zunaj 20C segreva na 80C, se bo na asfaltu potem 110C. Poanta je doseči max 30C gretja razlike med zunanjo in temperaturo motorja. Se da, ne vem pa če s krtačnim. Brezkratčni imajo boljše izkoristke. Jaz imam HPI flux 5700 in gre tudi na 50C driftanja non stop. Temperatura se takrat vrti okrog 80C.