Prisilno hlajenje elektro motorja

Debate o el. motorjih in krmilnikih.

Moderator: Coil

Odgovori
Uporabniški avatar
Buschi
Freak
Prispevkov: 577
Pridružen: 06 Nov 2005, 15:14
Kraj: Šempeter v Savinjski dolini

Prisilno hlajenje elektro motorja

Odgovor Napisal/-a Buschi »

Imam sledeč problem: motor je krtačnik LRP rally special, ca 150W, vožen kot drift motor, torej ca na 60%.
Problem je čas: ca 4 ure. In motor se zelo segreje. Sedaj sem razmišljal o malo čudni rešitvi. Imel bi dodaten mali ventilator, ki bi preko cevke dovajal zrak s sprednje strani motorja. Ventilator ki je vgrajen v motor zadaj bi ga pa izpihaval ven.
Luknje, ki so na prednji strani motorja bi zadelal, tako da zrak drugam kot nazaj nebi mogel.
Pridobim kaj na hlajenju ali z zadelanimi luknjami spredaj še povečam gretje?

Hvala.
Mentor modelarskega krožka.
mk
Razpravljalec
Prispevkov: 174
Pridružen: 13 Maj 2008, 22:04
Kraj: Ljubljana

Re: Prisilno hlajenje elektro motorja

Odgovor Napisal/-a mk »

S tem hlajenjem več komplikacij/problemov.

Da spraviš motor na normalno temperaturo:
1. zmanjšaj prestavno razmerje. Manjši pinion gear na motorju. S tem bo potrebno povečati EPA iz 60% navzgor, da bo ista moč. Motor bo manj obremenjen in s tem bo boljši izkoristek, kar pomeni manj gretja.
2. na motor dodaj hladilnik
Uporabniški avatar
Buschi
Freak
Prispevkov: 577
Pridružen: 06 Nov 2005, 15:14
Kraj: Šempeter v Savinjski dolini

Re: Prisilno hlajenje elektro motorja

Odgovor Napisal/-a Buschi »

Pri driftu ni problem moč motorja, niti navor ker so gor plastične gume in zadevo obrne čipšit 50 W motor. Kar se tiče prestavnega razmerja, je sedaj nekako motor-dif 7.5 oz se dif suče pri ca 3700o/min. Težavo predstavlja čas delovanja motorja.
Hladilna rebra na motorju sem imel, pa so bolj blažev žegn. Je pa res, da nisem dal termoprevodne paste vmes med motor in hladilnik-moram sprobat še to. In dat gor ventilator, ki piha direkt na rebre.
Mentor modelarskega krožka.
Uporabniški avatar
Alex 76
Profesor
Prispevkov: 1189
Pridružen: 27 Okt 2006, 08:14
Kraj: Ljubljana

Re: Prisilno hlajenje elektro motorja

Odgovor Napisal/-a Alex 76 »

Glede na pogoje uporabe motorja pri tehniki vožnje z oddrsavanjem, lahko predstavlja težavo pregrevanje, saj je motor, bolj kot ne, stalno obremenjen, zaradi nizkih hitrosti modela pa pod karoserijo ni izrazitega pretoka zraka, ki bi omogočal kakovostno hlajenje. Osebno menim, da je prava pot vgradnja hladilnih reber, uporaba termo-prevodne paste ter ventilatorja s kar čim večjim zračnim pretokom.

LP
Alex
Uporabniški avatar
nob
Freak
Prispevkov: 454
Pridružen: 05 Jun 2011, 09:46
Kraj: Cerkno
Kontakt:

Re: Prisilno hlajenje elektro motorja

Odgovor Napisal/-a nob »

Buschi napisal/-a:In dat gor ventilator, ki piha direkt na rebre.
Ventilator mora pihati stran od reber, toploto mora "vlečti" stran.
Uporabniški avatar
Alex 76
Profesor
Prispevkov: 1189
Pridružen: 27 Okt 2006, 08:14
Kraj: Ljubljana

Re: Prisilno hlajenje elektro motorja

Odgovor Napisal/-a Alex 76 »

Hlajenje je sposobnost zagotoviti prehod toplotne energije iz enega medija (motor, hladilna rebra,...) na drugega (v tem primeru zrak). Količina prenesene energije je pogojena s fizikalnimi zakonitostmi, sami pa lahko vplivamo na količino zraka, lahko tudi njegovo stanje (hladnejši iz okolja ali morda že delno segret). Naloga ventilatorja je primarno zagotoviti bar čim boljše obtekanje hladilnega zraka okoli hladilnih reber. Sicer se strinjam, da je to mogoče izvesti kakovostno tudi s pomočjo odsesavanja zraka, je pa v primeru klasičnih ventilatorjev nameščenih na hladilna rebra, to bistveno teže, kot v primeru, da ventilator na rebra piha, zato se pri tovrstnih sistemih skorajda vedno uporablja princip vpihavanja in ne odsesavanja.

LP
Alex
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: Prisilno hlajenje elektro motorja

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Ne vem, če dobro razumem, ampak kaj pomeni 4 ure iz prvega prispevka?
Drugo je uporaba na 60% zmogljivosti. Takrat se motorji najbolj grejejo. Vzemi boljši motor-regler. Morebiti manjšega, da bo bolj obremenjen, ali pa toliko večjega, da bo večinoma obremenjen pod 30%.
Ne vem kako je z avtomobilsko opremo, ampak tista, ki jo je imel LRP za letalske modele je bila navaden šrot z velikimi besedami in noben podatek ni držal.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
nob
Freak
Prispevkov: 454
Pridružen: 05 Jun 2011, 09:46
Kraj: Cerkno
Kontakt:

Re: Prisilno hlajenje elektro motorja

Odgovor Napisal/-a nob »

Alex 76 napisal/-a:Hlajenje je sposobnost zagotoviti prehod toplotne energije iz enega medija (motor, hladilna rebra,...) na drugega (v tem primeru zrak). Količina prenesene energije je pogojena s fizikalnimi zakonitostmi, sami pa lahko vplivamo na količino zraka, lahko tudi njegovo stanje (hladnejši iz okolja ali morda že delno segret). Naloga ventilatorja je primarno zagotoviti bar čim boljše obtekanje hladilnega zraka okoli hladilnih reber. Sicer se strinjam, da je to mogoče izvesti kakovostno tudi s pomočjo odsesavanja zraka, je pa v primeru klasičnih ventilatorjev nameščenih na hladilna rebra, to bistveno teže, kot v primeru, da ventilator na rebra piha, zato se pri tovrstnih sistemih skorajda vedno uporablja princip vpihavanja in ne odsesavanja.

LP
Alex
:o Nisem vedel, vzeto na znanje. Sem prevideval, da je isto kot v računalniških sistemih, kjer se zrak odsesava.
mk
Razpravljalec
Prispevkov: 174
Pridružen: 13 Maj 2008, 22:04
Kraj: Ljubljana

Re: Prisilno hlajenje elektro motorja

Odgovor Napisal/-a mk »

Buschi napisal/-a:Pri driftu ni problem moč motorja, niti navor ker so gor plastične gume in zadevo obrne čipšit 50 W motor. Kar se tiče prestavnega razmerja, je sedaj nekako motor-dif 7.5 oz se dif suče pri ca 3700o/min. Težavo predstavlja čas delovanja motorja.
Hladilna rebra na motorju sem imel, pa so bolj blažev žegn. Je pa res, da nisem dal termoprevodne paste vmes med motor in hladilnik-moram sprobat še to. In dat gor ventilator, ki piha direkt na rebre.
Problem je ker ima motor pri 60% obremenitvi slabši izkoristek kot recimo za isto moč pri 90% ali 100% obremenitvi. Slabši izkoristek pomeni več gretja.
Pri dolgotrajnih obremenitvah 30min in več, moraš zagotoviti, da je moč hlajenja enaka moči gretja in takrat bo konstanta temperatura, se ne bo dodatno grel. Če to dosežeš lahko potem driftaš 1 teden non stop, pa se ne bo pregrel.
Naslednji problem je tudi driftanje poleti na razbeljenem asfaltu 50C. Če se ti sedaj recimo pri zunaj 20C segreva na 80C, se bo na asfaltu potem 110C. Poanta je doseči max 30C gretja razlike med zunanjo in temperaturo motorja. Se da, ne vem pa če s krtačnim. Brezkratčni imajo boljše izkoristke. Jaz imam HPI flux 5700 in gre tudi na 50C driftanja non stop. Temperatura se takrat vrti okrog 80C.
Odgovori

Vrni se na Motorji in krmilniki