CIRUS HS-62 merilo 1:3,5
Re: CIRUS HS-62 (1:3,5)
http://www.youtube.com/watch?v=qkAF_F-F ... e=youtu.be
Slike iz Krškega sem si sposodil od Andreja N.- upam, da ne bo imel nič proti.
Lp Andrej
Slike iz Krškega sem si sposodil od Andreja N.- upam, da ne bo imel nič proti.
Lp Andrej
Re: CIRUS HS-62 (1:3,5)
Lepo si tole zrihtal, Andrej! Hvala!Mekof napisal/-a:http://www.youtube.com/watch?v=qkAF_F-F ... e=youtu.be
Slike iz Krškega sem si sposodil od Andreja N.- upam, da ne bo imel nič proti.
Lp Andrej
LP Mitja
Re: CIRUS HS-62 (1:3,5)
Še tretji polet sneman s kamero na krilu... lopingi in rola.
http://www.youtube.com/watch?v=JecGmdqx9pg
LP Mitja
http://www.youtube.com/watch?v=JecGmdqx9pg
LP Mitja
Re: CIRUS HS-62 (1:3,5)
Četrti polet na Vrhniki... z malo zamude..
http://www.youtube.com/watch?v=AMSi8Ism ... e=youtu.be
Mitja
http://www.youtube.com/watch?v=AMSi8Ism ... e=youtu.be
Mitja
Re: CIRUS HS-62 (1:3,5)
Bliža se srečanje oldtimetjev, jaz pa še nimam dokončanega kokpita.
Tako sem se včeraj lotil tega dela, ki pa se zna zavleči, ker še vedno nimam razrešenih mnogo stvari. Si jih bom moral sproti izmišljevati med samo gradnjo.
Najrej sem se lotil nožnih pedal. Iz 1,5mm debele letalske vezane plošče sem izrezal stopalke. Potem sem iz plastične mase Super Sculpy naredil eno tanko podolgovato "palačinko" po kateri sem povaljal navojno palico, da sem dobil neke vrste rebrasto podlogo, s katero so bile potapecirane nožne stopalke in del tal v Cirusu. Narebren Sculpy sem dal za 30 minut v pečico na 130°C, da je postala, kot ena trša plastika, ki pa se da odlično rezati s škarjami, pa tudi brusiti z brusnim papirjem.
Nožna pedala so imela v petnem delu zakrivljeno pločevino, ki je nudila oporo čevlju. To sem izdelal iz tanke aluminijaste pločevine, ki sem jo seveda moral malce "premikastiti" s kladivom, ker je ukrivljena v več smeri. Tudi zunanji del stopalke je imel ob robu eno pločevino, ki je preprečevala bočni zdrs noge s pedala. Tam je bil pritrjen tudi jermen, ki je dodatno fiksiral nogo. Verjetno je bilo to zaradi tega, ker je bilo letalo zmožno akrobacij in so noge v hrbtnem letu bile lepo zapete na pedalih.
Jermenček bom najbrž izdelal kar iz krpe iz umetne jelenove kože, zaponko pa iz tanke jeklene žice, in pločevine iz aluminija.
Slika prikazuje poizkusni izdelek in ko ga gldam, se mi zdi, da sem ga dovolj dobro zadel in bom sedaj naredil še preostale tri.
Mitja
Tako sem se včeraj lotil tega dela, ki pa se zna zavleči, ker še vedno nimam razrešenih mnogo stvari. Si jih bom moral sproti izmišljevati med samo gradnjo.
Najrej sem se lotil nožnih pedal. Iz 1,5mm debele letalske vezane plošče sem izrezal stopalke. Potem sem iz plastične mase Super Sculpy naredil eno tanko podolgovato "palačinko" po kateri sem povaljal navojno palico, da sem dobil neke vrste rebrasto podlogo, s katero so bile potapecirane nožne stopalke in del tal v Cirusu. Narebren Sculpy sem dal za 30 minut v pečico na 130°C, da je postala, kot ena trša plastika, ki pa se da odlično rezati s škarjami, pa tudi brusiti z brusnim papirjem.
Nožna pedala so imela v petnem delu zakrivljeno pločevino, ki je nudila oporo čevlju. To sem izdelal iz tanke aluminijaste pločevine, ki sem jo seveda moral malce "premikastiti" s kladivom, ker je ukrivljena v več smeri. Tudi zunanji del stopalke je imel ob robu eno pločevino, ki je preprečevala bočni zdrs noge s pedala. Tam je bil pritrjen tudi jermen, ki je dodatno fiksiral nogo. Verjetno je bilo to zaradi tega, ker je bilo letalo zmožno akrobacij in so noge v hrbtnem letu bile lepo zapete na pedalih.
Jermenček bom najbrž izdelal kar iz krpe iz umetne jelenove kože, zaponko pa iz tanke jeklene žice, in pločevine iz aluminija.
Slika prikazuje poizkusni izdelek in ko ga gldam, se mi zdi, da sem ga dovolj dobro zadel in bom sedaj naredil še preostale tri.
Mitja
Re: CIRUS HS-62 (1:3,5)
Bravo, izgleda zelo scale
lp Aleš
Jet fan, acro fan, scale fan, heli fan, glider fan
GSM 031 387 358
Jet fan, acro fan, scale fan, heli fan, glider fan
GSM 031 387 358
Re: CIRUS HS-62 (1:3,5)
"Prbižn genau!" , kar od oka po fotografijah, ker nimam časa, da bi se kaj preveč podrobno poglabljal v same dimenzije, ker je postopek za točne mere, precej kompliciran in dolgotrajen.bruhpilot napisal/-a:Bravo, izgleda zelo scale
Sem raje izmeril svojo taco in prišel do neke primerne širine in dolžine pedala. Ostalo pa je potem, kakor je padlo, je padlo.
Upal le, da bo potem, ko bo vgrajeno vse to noter izgledalo kolikor toliko realistično.
Se mi pa zdi, da do Celja ne bom bil fertik, zato bo v kabini še vedno dosti deprona in kartona..kot kulisa.
Ampak..počasi se daleč priide in do decembra bo najbrž že vse narejeno.
Re: CIRUS HS-62 (1:3,5)
Samo kot zanimivost, Nenad je pisal tudi strokovne prispevke za razne revije.
Spodaj pripenjam enega od njegovih strokovnih člankov (pdf).
Tukaj, pa se nahaja še nekaj njegovega pisanja, ki zna biti letalcem zanimivo.
LP Mitja
Spodaj pripenjam enega od njegovih strokovnih člankov (pdf).
Tukaj, pa se nahaja še nekaj njegovega pisanja, ki zna biti letalcem zanimivo.
LP Mitja
- Priponke
-
- FME Vol 32 No 2 - Hrisafovic.pdf
- (810.18 KiB) Prenešeno 197 krat
Re: CIRUS HS-62 (1:3,5)
Danes sem vlepil v dno kokpita par prečk (cevna rešetka pri originalu), ki bodo služile kot opora za dno kokpita in sedeže, ter nožne pedale. Nožni pedali so narejeni vsi štirje, le pobarvati jih je še treba do konca. Bočne stene so bile "potapecirane" z vezano ploščo, ki je bila pobarvana v srebrnosivo. Še ne vem, ali naj uporabim balzo ali abachi. Najbrž bo Abachi, ker je bolj trd.
Sedeži so bili "islam zelene" barve, kot se je izrazil Nenad. Po kratkem raziskovanju s pomočjo Googla, sem videl, da ima zelena barva prav posebno mesto v Islamskem svetu in sem takoj lahko videl, kateri odtenek zelene je to.
Ker takega usnja..oziroma imitacije usnja ne bom mogel dobiti, se bo treba nekako drugače znajti.Za enkrat se mi zdi glavno, da bo vleklo na zeleno.
Sedeži so bili "islam zelene" barve, kot se je izrazil Nenad. Po kratkem raziskovanju s pomočjo Googla, sem videl, da ima zelena barva prav posebno mesto v Islamskem svetu in sem takoj lahko videl, kateri odtenek zelene je to.
Ker takega usnja..oziroma imitacije usnja ne bom mogel dobiti, se bo treba nekako drugače znajti.Za enkrat se mi zdi glavno, da bo vleklo na zeleno.
Re: CIRUS HS-62 (1:3,5)
Po podrobnem pregledu vido posnetka, žal letalo, ki je poleg Mačke tudi delalo akrobacije, ni bilo Cirus, ampak Letov 22.Ultralajt napisal/-a:Butimir, 1967!
Video posnetek letala Cirus HS 64 (začne se pri 0:40, konča pri 1:30), kjer je prikazano nekaj akrobacij:
LP Mitja.
Je pa na posnetku viden vzlet letala Cirus HS-64. (ki sem ga uporabil tudi v enem od mojih filmov)
LP Mitja
- matej rozman
- Freak
- Prispevkov: 852
- Pridružen: 26 Jul 2005, 15:06
- Kraj: Velenje
Re: CIRUS HS-62 (1:3,5)
Naj povem, sicer malce z zamudo, ampak v Krškem sem bil srečnež, ki je imel priložnost leteti tole mojstrovino .
In ker nisem maketar, me vsi ti detajli ne prizadenejo kaj dosti, čeprav vso spoštovanje Mitji za iznajdljivost in voljo pri izdelovanju detaljev, skratka povzetek mojih par minutk druženja s Cirrusom v zraku bi z eno besedo opisal kot fantastičen!
Če bi me še kdo uspel prepričati, da so oldy-ji še za kaj drugega kot paša za oči, je to ta Cirrus. Kljub temu, da mi je Mitja, preden mi je zaupal komando naštel en kup pomankljivosti, ki jih še mora odpraviti, model v zraku svojo nalogo opravlja odlično! Edina opazka, ki bi jo "priporočal" da ga zrediš še za kakšne dve, tri kile in potem bo model resnično začel leteti
Se veselim sobote, upam, da bom imel tokrat priložnost tudi potegniti tole čudovito ptico v višave
In ker nisem maketar, me vsi ti detajli ne prizadenejo kaj dosti, čeprav vso spoštovanje Mitji za iznajdljivost in voljo pri izdelovanju detaljev, skratka povzetek mojih par minutk druženja s Cirrusom v zraku bi z eno besedo opisal kot fantastičen!
Če bi me še kdo uspel prepričati, da so oldy-ji še za kaj drugega kot paša za oči, je to ta Cirrus. Kljub temu, da mi je Mitja, preden mi je zaupal komando naštel en kup pomankljivosti, ki jih še mora odpraviti, model v zraku svojo nalogo opravlja odlično! Edina opazka, ki bi jo "priporočal" da ga zrediš še za kakšne dve, tri kile in potem bo model resnično začel leteti
Se veselim sobote, upam, da bom imel tokrat priložnost tudi potegniti tole čudovito ptico v višave
plp, Matej
Re: CIRUS HS-62 (1:3,5)
Hvala Matej za lepe besede!
Tudi sam komaj čakam sobote!
Se vidimo!
Tudi sam komaj čakam sobote!
Se vidimo!
Re: CIRUS HS-62 (1:3,5)
Ultralajt napisal/-a:Hvala Matej za lepe besede!
Tudi sam komaj čakam sobote!
Se vidimo!
Sobota je mimo! Naredil sem štiri polete. Nisem bil najbolj zadovoljen s svojim letenjem. termike je bilo dovolj, a sem se nekako šlampasto vozil in vedno kar hitro prišel nazaj na tla. Izgleda, da nisem bil najbolje razpoložen..oziroma naspidiran.
Mali kameri, ki sem ju montiral na model sta (po moji krivdi) odpovedali poslušnost. Na eni se je spraznila baterija, ker sem jo pustil prižgano, medtem ko sem šel na malico, druga pa zato, ker sem jo tako "lepo" prilepil na krilo, da je lepilni trak tiščal reset tipko, in seveda ni trzala na nobeno tipko in sem mislil, da jo je skurilo sončenje na krilu.
Zjutraj sem eno uro zabil za iskanje variometra, za katerega vem, da sem ga pri preurejanju delavnice dal na neko "posebno" mesto, da bo "vedno pri roki".
Seveda ga nisem našel, prav tako bajonet za Čapljo, ki je tako potem ostala doma.
Za nameček, pa se mi je pri tretjem pristanku "raztepla" guma na kolesu. Pristal sem bolj na grobo, pa je kos gume kar spodrezalo.
Očitno ta "noč ni bila moj dan"!
Tole je pa še posnetek tega leta in pristanka: http://www.youtube.com/watch?v=jfBt9BzVA-s
Mitja
Re: CIRUS HS-62 (1:3,5)
Mitja,
zgleda, da si napravilo res verno kopijo Cirusa, pokanje gum je bila velika hiba tega letala in ena od običajnih "vaj" je bilo tudi zamenjava gume tudi po večkrat na dan pri intenzivnejšem letenju. To pa zaradi tega ker je bilo letalo izjemno teško, guma pa zelo majhna.
lp,Janez
zgleda, da si napravilo res verno kopijo Cirusa, pokanje gum je bila velika hiba tega letala in ena od običajnih "vaj" je bilo tudi zamenjava gume tudi po večkrat na dan pri intenzivnejšem letenju. To pa zaradi tega ker je bilo letalo izjemno teško, guma pa zelo majhna.
lp,Janez
Re: CIRUS HS-62 (1:3,5)
Ja, Janez, se spomnem, da si to omenil že nekje v začetku te teme o Cirusu, da so bili problemi na kolesu.
Sedaj bom dal gor eno precej trdo zračnico, ampak jo ne bom napumpal do konca. Eno tako, preveč napumpano, mi je nekoč na soncu napihnilo za par številk navzgor!
Če se ne bo obnesla, bo šla pa gor Fema ali pa Sullivan. Feltna od Feme mi ni všeč, pa teža tudi ne.
LP Mitja
Sedaj bom dal gor eno precej trdo zračnico, ampak jo ne bom napumpal do konca. Eno tako, preveč napumpano, mi je nekoč na soncu napihnilo za par številk navzgor!
Če se ne bo obnesla, bo šla pa gor Fema ali pa Sullivan. Feltna od Feme mi ni všeč, pa teža tudi ne.
LP Mitja
Re: CIRUS HS-62 (1:3,5)
Zdravo,
link do Mitjenega članka na Aerozaprega.si!
http://www.aerozaprega.si/gradnja/77-no ... ogodki/206
LP Uroš
link do Mitjenega članka na Aerozaprega.si!
http://www.aerozaprega.si/gradnja/77-no ... ogodki/206
LP Uroš
Re: CIRUS HS-62 merilo 1:3,5
Čestitke Mitja!
Re: CIRUS HS-62 merilo 1:3,5
Nekaj utrinkov z zadnjega druženja ljubiteljev aerozaprege v Vipavi.
Slike so neostre, ker so "snete" dol z video posnetka.
Drugič računam na boljše svetlobne razmere, ki bodo omogočile kvalitetnejši foto/video.
Barogram... nobenega dviganja, samo počasno padanje proti tlem. Skok v grafu nakazuje nekaj vragolij..
Čakanje v vrsti za šlep:
Med vleko:
Visoko nad dolino:
Pogum, neumnost ali znanje? Ne, samo "navzdolna" stran pentlje.
No, pa dajmo v možgane poslati nekaj kisika:
Zavore ven in na pristanek!
Andrej je posnel en vzlet v aerozapregi (klik na sliko):
Mitja
P.S.:Hvala vsem, ki ste z menoj!
Slike so neostre, ker so "snete" dol z video posnetka.
Drugič računam na boljše svetlobne razmere, ki bodo omogočile kvalitetnejši foto/video.
Barogram... nobenega dviganja, samo počasno padanje proti tlem. Skok v grafu nakazuje nekaj vragolij..
Čakanje v vrsti za šlep:
Med vleko:
Visoko nad dolino:
Pogum, neumnost ali znanje? Ne, samo "navzdolna" stran pentlje.
No, pa dajmo v možgane poslati nekaj kisika:
Zavore ven in na pristanek!
Andrej je posnel en vzlet v aerozapregi (klik na sliko):
Mitja
P.S.:Hvala vsem, ki ste z menoj!
Re: CIRUS HS-62 merilo 1:3,5
Ko se poizkusiš še v kakih drugih ročnih spretnostih (beri nespretnostih), začneš ceniti tiste, ki jim to gre veliko bolje in spoznaš, da jim ne sežeš niti do gležnjev.
Takrat ti postane jasno, zakaj so cene pilotov "zasoljene".
Ko sem v časovni stiski pred prvim letošnjim srečanjem aerozaprege hitel z dodelavo kabine Cirusa in pilota, sem kaj hitro spoznal, da bo z izdelavo glave, rok in čevljev kar dosti težav.
Mislim, da bi za dodelavo teh kosov moral porabiti vsaj 5x več časa, da bi bili dodelani do kraja... tega časa, volje in natančnosti nisem zmogel...
K sreči, sem dobil obvestilo od TopmodelCZ, da imajo na voljo glavo pilota v merilu 1:3,5. Takoj sem naročil dve glavi, "svojo" pa sem odložil na polico..
Uporabil pa sem seveda roki in noge, ampak kar v prototipni različici, kar pomeni, polna težka Sculpy masa, zapečena v pečici na 130°C.
"Kuštravec" s češke v kokpitu:
Moji polizdelki, od katerih sem uporabil le roke in noge:
Seveda je bilo treba pilota tudi obleči v zdrajsan kombinezon..neke vrste "vojničko radno odelo" (tisti ki ste služili JNA v kaki tehnični službi, veste kaj mislim), kakršne so imeli v tistih časih:
Uporabil sem staro rjuho:
Kroj (dol si ga lahko potegnete z moje spletne strani ali z rcgroups, kjer je tudio poslikan celoten postopek-vrstni red šivanaj):
Pripravljen za letenje:
Takrat ti postane jasno, zakaj so cene pilotov "zasoljene".
Ko sem v časovni stiski pred prvim letošnjim srečanjem aerozaprege hitel z dodelavo kabine Cirusa in pilota, sem kaj hitro spoznal, da bo z izdelavo glave, rok in čevljev kar dosti težav.
Mislim, da bi za dodelavo teh kosov moral porabiti vsaj 5x več časa, da bi bili dodelani do kraja... tega časa, volje in natančnosti nisem zmogel...
K sreči, sem dobil obvestilo od TopmodelCZ, da imajo na voljo glavo pilota v merilu 1:3,5. Takoj sem naročil dve glavi, "svojo" pa sem odložil na polico..
Uporabil pa sem seveda roki in noge, ampak kar v prototipni različici, kar pomeni, polna težka Sculpy masa, zapečena v pečici na 130°C.
"Kuštravec" s češke v kokpitu:
Moji polizdelki, od katerih sem uporabil le roke in noge:
Seveda je bilo treba pilota tudi obleči v zdrajsan kombinezon..neke vrste "vojničko radno odelo" (tisti ki ste služili JNA v kaki tehnični službi, veste kaj mislim), kakršne so imeli v tistih časih:
Uporabil sem staro rjuho:
Kroj (dol si ga lahko potegnete z moje spletne strani ali z rcgroups, kjer je tudio poslikan celoten postopek-vrstni red šivanaj):
Pripravljen za letenje:
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 29 Mar 2013, 06:40, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: CIRUS HS-62 merilo 1:3,5
Mitja vrhunsko krojaštvo
Re: CIRUS HS-62 merilo 1:3,5
Razmišljal sem, kam naj skrijem akustični variometer, pa sem se odločil, da ga zakamufliram v škatlo, ki bo predstavljala klasični barograf, kakršne so jadralci imeli v letalih preden so se pojavili elektronski logerji. Ti barografi so bili dokaj velike škatle z mehanizmom na aneroidno kapsulo, ki je premikala dolgo iglo, katera je risala črto po papirju. Papir je imel časovno in višinsko skalo. Bil je napet na okroglem valju, ki ga je vrtel urni mehanizem.
Ker že par let nisem pognal mojega CNC-ja, sem izkoristil priliko in dele za ohišje za "barografa" naredil z njim. Ker sem nekje založil stremena s katerimi sem običajno vpel obdelovanec na mizo, sem tokrat postavil na vezano ploščo kar dva UPS akumulatorja, ter jo še z rokami pomagal držati pri miru. No, vseeno je kar uspelo in plošča se med rezkanjem ni nikamor zamaknila.
Za razliko od par let nazaj, sem tokrat uporabil močnejši strojček, tako, da ni nič zajamral med rezanjem. Prejšnji, kitajski s 180 vati je kar spreminjal vrtljaje glede na smer rezanja (vzdolž vlaken ali prečno po materialu). Ta, ki ga imam sedaj pa je lepo enakomerno "tulil". Seveda pa bo treba nabaviti kake nove rezkarje. Ti, ki jih imam sedaj so že kar nekaj špera razrezali in se jim že pozna obraba.
Kolega mi je priporočal "spiral ferzant" rezkarje. Bom poizkusil.
http://www.youtube.com/watch?v=Tj9tM3l1CDs
Mitja
Ker že par let nisem pognal mojega CNC-ja, sem izkoristil priliko in dele za ohišje za "barografa" naredil z njim. Ker sem nekje založil stremena s katerimi sem običajno vpel obdelovanec na mizo, sem tokrat postavil na vezano ploščo kar dva UPS akumulatorja, ter jo še z rokami pomagal držati pri miru. No, vseeno je kar uspelo in plošča se med rezkanjem ni nikamor zamaknila.
Za razliko od par let nazaj, sem tokrat uporabil močnejši strojček, tako, da ni nič zajamral med rezanjem. Prejšnji, kitajski s 180 vati je kar spreminjal vrtljaje glede na smer rezanja (vzdolž vlaken ali prečno po materialu). Ta, ki ga imam sedaj pa je lepo enakomerno "tulil". Seveda pa bo treba nabaviti kake nove rezkarje. Ti, ki jih imam sedaj so že kar nekaj špera razrezali in se jim že pozna obraba.
Kolega mi je priporočal "spiral ferzant" rezkarje. Bom poizkusil.
http://www.youtube.com/watch?v=Tj9tM3l1CDs
Mitja
Re: CIRUS HS-62 merilo 1:3,5
CIRUS HS-62 je po skoraj pol stoletja, odkar je prvič poletel tam z nalogo šolanja mladih jadralnih pilotov, spet iztegnil svoja krila pod livanjske kumuluse!
http://www.youtube.com/watch?v=5BvHrRWd5SE
Mitja
http://www.youtube.com/watch?v=5BvHrRWd5SE
Mitja