MARABU, velik parkflyer
MARABU, velik parkflyer
Zaželel sem si novega modela, ki bi ga lahko čim bolj enostavno in kar se da hitro izdelal z materialom in opremo, ki se mi valja po delavnici in predalih, pa da pri tem ne bi preveč trpeli niti oblika niti lastnosti izdelka.
Odločil sem se, da si za neuporabljen pogon, ki čaka v predalu, izdelam največji možen motorni model. Največji možen, seveda v nekih razumnih mejah.
V grobem so v poštev prišle razne oblike modelov, od Piperja, Citabrije, Porterja, vendar sem pristal na simpatični obliki prostoletečega modela MARABU.
(slika vzeta s strani http://kopka.at )
Ob priliki slikam škatlo mojega kit kompleta in načrta.
Davno nazaj, morda enih 35 let, sem ta model kupil na Zagrebškem Velesejmu in še vedno čuvam škatlo in načrt.
Da bi si olajšal delo, ter ohranil lenobo pri življenju, sem enostavno originalni načrt povečal na razpon krila 2,6m, stiskal in prilepil na delovno mizo.
Seveda so zaradi ogromne povečave nekatere črte bile debele tudi po nekaj milimetrov, ampak to me ni oviralo, saj sem se sproti odločal, katere linije se bom pri gradnji držal.
Nekako sem ohranil videz in glavne značilnosti modela, tako da je na mojem in na originalu enak izgled, vendar sem pri mojem namesto debelih oplat, izdelal strukturo iz letvic in balzovih trakov, da sem pridobil na moči, ter varčeval na masi.
No, pa naj pokažem nekaj slik, ki so nastale med gradnjo, pa še kakšen komentar k njim:
Najprej sem prilepil podlogo na delovno ploščo:
Za začetek sem si narezal nekaj letvic in trakov, da sem dobil idejo kako naprej:
Takoj sem ugotovil, da bo treba nekoliko znižati položaj krila, saj bom jaz imel krilne polovice pritrjene bočno na kabino in ne plosko zgoraj na "strop".
In že sem začel z izdelavo spodnje trupne vzdolžnice. Sestavljena je iz balzovega traku in letvice:
Ker so bile modelarske bucike preslabotne, sem si pomagal (hardcore ) z malimi žebljički in kladivom! Spodaj pod načrtom sem namreč imel iverko in bucike vanjo niso šle. Obteževal sem pa z vsem, kar mi je prišlo pod roke... kladiva, akumulatorji, CD romi...
Na podoben način sem izdelal še zgornjo trupno vzdolžnico, ter oboje povezal z vertikalnimi povezavami, narejenimi z trakcev in letvicami balze.
Da je trak balze na vzdolžnicah bolj stabilen, sem ga "obrobil" še z enim nizkim trakcem:
Najbolj obremenjena mesta sem obdelal s smrekovimi letvicami, za obrobo zadnjega okna pa sem na "šablono" iz stirodura nalameliral tanke balzine trakove, ki so se lepo ulegli po krivini.
Trup je v prednjem delu v celoti "poplankan" z balzo, vendar sem jo stabiliziral z letvicami, ker je oplata zelo tanka. Prednji del modela mora biti dovolj tog, ker bo v njem montirano nekje pol do tri četrt kilovata...
Ko sem se naveličal vstavljati trakce in letvice, sem si dejal, da je stranica gotova!
Seveda pa je bilo potem treba narediti še eno stranico...tokrat zrcalno!
In kaj kmalu sem že lahko "vizualiziral" kako bo nekoč videti trup!
Ker mi je bilo "lameliranje" balze okoli krivin všeč, sem za trenutek odložil delo na trupu in se lotil izdelave vseh krivin na modelu. Teh je obilo na repu in konceh krila.
Pa še od blizu:
Nato sem se vrnil k dodelavi trupa.
Spredaj sem vlepil prvo rebro (požarni zid , nosilec motorja), ter "poplankal prednji del zgoraj med motorjem in kabino.
Nisem kompliciral z zaobljeno oplato, ampak sem se odločil za enostavno, hitro, oglatasto obliko.
En del te zgornje oplate je snemljiv, ker sumim, da bo tu nekje domoval pogonski akumulator
Na spodnji del sem vlepil aviošper, ker potrebujem trdno osnovo za pritrditev podvozja (za katerega v tem trenutku še nisem imel ideje )
Da bo centralni del kabine zgoraj pri krilu bolj tog, sem dodal dve bambusovi palici v "V" obliko. Seveda si nisem mogel kaj, da bi ne na hitrico s škarjami še izrezal vetrobransko steklo, tako da sem dobil neke vrste polizdelek in šablono, po kateri bom lahko bolj natančno skrojil tisto šipo, ki bo dokončno pritrjena na modelu.
Potem sem se lotil glavnega podvozja, saj se mi je nad glavo posvetila žarnica. Uporabil sem jekleno žico (palico) debeline 4 mm, iz katere sem zvil osi koles in pa povezave pod trupom. za same noge podvozja pa sem uporabil karbonske cevke 6/4mm, v katere lepo sede zgoraj omenjena jeklena palica.V
jeklene palice, ki gredo v karbonske cevke, sem nažagal zareze, ter zalepil z epoksidnim lepilom v karbonske cevke. Cevke sem povil z Dynema sukancem in natopil s sekundnim lepilom, da sem preprečil cevkam, da bi se na koncih razklale.
in že se je model skorajda postavil na svoje noge.
In že je bilo treba razmišljati o smernem repu:
Kako sem ga zgradil (smerni rep) se bo videlo, ko bom pokazal višinski rep, saj imata oba enake dele, le proporcije so različne.
Višinski rep je zelo enostaven. En kup trakcev in balzovih letvic, ki sestavljajo profile na bok prevrnjenega "H" preseka za večjo moč in malo maso, ter seveda prednji in zadnji rob lameliran iz balzovih trakov.
Ko takole gledam slike izdelave repa, je videti precej šlampasto. No, tolažim se, da ko bom vse lepo obrusil in "skril" pod folijo, bo videti precej bolje!
Na trup sem med zadni del stranic prilepil smerni stabilizator, ter trupu dodal vse prečke in diagonale, tako, da je ta dobil dokončno trdnost. Predvsem me je skrbela torzija.
Ko sem iz mize vzel višinski rep, sem seveda takoj poizkusil, kako bo nekoč videti na modelu. Na sliki rep še ni na pravi lokaciji, saj je treba prevrtati trup in vlepiti bajonete, na katere se bosta nasadila višinska stabilizatorja.
Toliko za sedaj, več pa zvečer ali jutri, ko se zapodim nad krilo!!
LP Mitja
P.S.: gradnjo lahko sptremljate tudi na mojem Blogu: http://ultralajt.webs.com/apps/blog/
Odločil sem se, da si za neuporabljen pogon, ki čaka v predalu, izdelam največji možen motorni model. Največji možen, seveda v nekih razumnih mejah.
V grobem so v poštev prišle razne oblike modelov, od Piperja, Citabrije, Porterja, vendar sem pristal na simpatični obliki prostoletečega modela MARABU.
(slika vzeta s strani http://kopka.at )
Ob priliki slikam škatlo mojega kit kompleta in načrta.
Davno nazaj, morda enih 35 let, sem ta model kupil na Zagrebškem Velesejmu in še vedno čuvam škatlo in načrt.
Da bi si olajšal delo, ter ohranil lenobo pri življenju, sem enostavno originalni načrt povečal na razpon krila 2,6m, stiskal in prilepil na delovno mizo.
Seveda so zaradi ogromne povečave nekatere črte bile debele tudi po nekaj milimetrov, ampak to me ni oviralo, saj sem se sproti odločal, katere linije se bom pri gradnji držal.
Nekako sem ohranil videz in glavne značilnosti modela, tako da je na mojem in na originalu enak izgled, vendar sem pri mojem namesto debelih oplat, izdelal strukturo iz letvic in balzovih trakov, da sem pridobil na moči, ter varčeval na masi.
No, pa naj pokažem nekaj slik, ki so nastale med gradnjo, pa še kakšen komentar k njim:
Najprej sem prilepil podlogo na delovno ploščo:
Za začetek sem si narezal nekaj letvic in trakov, da sem dobil idejo kako naprej:
Takoj sem ugotovil, da bo treba nekoliko znižati položaj krila, saj bom jaz imel krilne polovice pritrjene bočno na kabino in ne plosko zgoraj na "strop".
In že sem začel z izdelavo spodnje trupne vzdolžnice. Sestavljena je iz balzovega traku in letvice:
Ker so bile modelarske bucike preslabotne, sem si pomagal (hardcore ) z malimi žebljički in kladivom! Spodaj pod načrtom sem namreč imel iverko in bucike vanjo niso šle. Obteževal sem pa z vsem, kar mi je prišlo pod roke... kladiva, akumulatorji, CD romi...
Na podoben način sem izdelal še zgornjo trupno vzdolžnico, ter oboje povezal z vertikalnimi povezavami, narejenimi z trakcev in letvicami balze.
Da je trak balze na vzdolžnicah bolj stabilen, sem ga "obrobil" še z enim nizkim trakcem:
Najbolj obremenjena mesta sem obdelal s smrekovimi letvicami, za obrobo zadnjega okna pa sem na "šablono" iz stirodura nalameliral tanke balzine trakove, ki so se lepo ulegli po krivini.
Trup je v prednjem delu v celoti "poplankan" z balzo, vendar sem jo stabiliziral z letvicami, ker je oplata zelo tanka. Prednji del modela mora biti dovolj tog, ker bo v njem montirano nekje pol do tri četrt kilovata...
Ko sem se naveličal vstavljati trakce in letvice, sem si dejal, da je stranica gotova!
Seveda pa je bilo potem treba narediti še eno stranico...tokrat zrcalno!
In kaj kmalu sem že lahko "vizualiziral" kako bo nekoč videti trup!
Ker mi je bilo "lameliranje" balze okoli krivin všeč, sem za trenutek odložil delo na trupu in se lotil izdelave vseh krivin na modelu. Teh je obilo na repu in konceh krila.
Pa še od blizu:
Nato sem se vrnil k dodelavi trupa.
Spredaj sem vlepil prvo rebro (požarni zid , nosilec motorja), ter "poplankal prednji del zgoraj med motorjem in kabino.
Nisem kompliciral z zaobljeno oplato, ampak sem se odločil za enostavno, hitro, oglatasto obliko.
En del te zgornje oplate je snemljiv, ker sumim, da bo tu nekje domoval pogonski akumulator
Na spodnji del sem vlepil aviošper, ker potrebujem trdno osnovo za pritrditev podvozja (za katerega v tem trenutku še nisem imel ideje )
Da bo centralni del kabine zgoraj pri krilu bolj tog, sem dodal dve bambusovi palici v "V" obliko. Seveda si nisem mogel kaj, da bi ne na hitrico s škarjami še izrezal vetrobransko steklo, tako da sem dobil neke vrste polizdelek in šablono, po kateri bom lahko bolj natančno skrojil tisto šipo, ki bo dokončno pritrjena na modelu.
Potem sem se lotil glavnega podvozja, saj se mi je nad glavo posvetila žarnica. Uporabil sem jekleno žico (palico) debeline 4 mm, iz katere sem zvil osi koles in pa povezave pod trupom. za same noge podvozja pa sem uporabil karbonske cevke 6/4mm, v katere lepo sede zgoraj omenjena jeklena palica.V
jeklene palice, ki gredo v karbonske cevke, sem nažagal zareze, ter zalepil z epoksidnim lepilom v karbonske cevke. Cevke sem povil z Dynema sukancem in natopil s sekundnim lepilom, da sem preprečil cevkam, da bi se na koncih razklale.
in že se je model skorajda postavil na svoje noge.
In že je bilo treba razmišljati o smernem repu:
Kako sem ga zgradil (smerni rep) se bo videlo, ko bom pokazal višinski rep, saj imata oba enake dele, le proporcije so različne.
Višinski rep je zelo enostaven. En kup trakcev in balzovih letvic, ki sestavljajo profile na bok prevrnjenega "H" preseka za večjo moč in malo maso, ter seveda prednji in zadnji rob lameliran iz balzovih trakov.
Ko takole gledam slike izdelave repa, je videti precej šlampasto. No, tolažim se, da ko bom vse lepo obrusil in "skril" pod folijo, bo videti precej bolje!
Na trup sem med zadni del stranic prilepil smerni stabilizator, ter trupu dodal vse prečke in diagonale, tako, da je ta dobil dokončno trdnost. Predvsem me je skrbela torzija.
Ko sem iz mize vzel višinski rep, sem seveda takoj poizkusil, kako bo nekoč videti na modelu. Na sliki rep še ni na pravi lokaciji, saj je treba prevrtati trup in vlepiti bajonete, na katere se bosta nasadila višinska stabilizatorja.
Toliko za sedaj, več pa zvečer ali jutri, ko se zapodim nad krilo!!
LP Mitja
P.S.: gradnjo lahko sptremljate tudi na mojem Blogu: http://ultralajt.webs.com/apps/blog/
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 21 Sep 2011, 18:37, skupaj popravljeno 2 krat.
Moram preizkusiti ceneno kitajsko folijo... je že skrajni čas.Krist napisal/-a:Dobi se oralight v normalnih barvah, lindiger ima kar lepo zalogo.
Ker se mi ne gre za hudo varčevanje na masi, bo navadna folija čisto okej.
Že sama zasnova modela bo dala kot rezultat spodobno majhno maso, ne glede na uporabljeno obleko.
Kot že vsi veste, me ekstremi na nekih področjih modelarstva nikoli niso zanimali..celo odvračajo me. Edino, kar me privlači, je s čim manjšimi stroški narediti čim več in po svoje.
No, pa da se vrnem na model, da bo lahko krilo lažje, bo imelo krilne opornice, ki bodo prevzele večino obremenitve. Imelo bo dva nosilca in minimalno torzijskega nosa, toliko, da bo nos profila bolje oblikovan.
Profil krila bo Spica..modificirana.
Krilo bo imelo krilca in flape.
Če se mi bo ljubilo ugonabljat z izvedbo, bom naredil flape tipa Fowler, da bodo imeli čim večji efekt...ampak ko sem tale stavek napisal, sem se že zamislil.....
Mene muči nekaj precej podobnega:
http://www.sigmfg.com/IndexText/SIGRC84ARFB.html
Enkrat, ko bo več časa ga porišem...
http://www.sigmfg.com/IndexText/SIGRC84ARFB.html
Enkrat, ko bo več časa ga porišem...
lp Melly
Sam sem še probal tisto kitajsko folijo, pa mi nekako ni bila všeč. Robovi so se dokaj hitro odlepili, rabi malce več temperature od oracover folij. Načeloma je uredu.Ultralajt napisal/-a:Moram preizkusiti ceneno kitajsko folijo... je že skrajni čas.Krist napisal/-a:Dobi se oralight v normalnih barvah, lindiger ima kar lepo zalogo.
Ker se mi ne gre za hudo varčevanje na masi, bo navadna folija čisto okej.
Že sama zasnova modela bo dala kot rezultat spodobno majhno maso, ne glede na uporabljeno obleko.
Kot že vsi veste, me ekstremi na nekih področjih modelarstva nikoli niso zanimali..celo odvračajo me. Edino, kar me privlači, je s čim manjšimi stroški narediti čim več in po svoje.
No, pa da se vrnem na model, da bo lahko krilo lažje, bo imelo krilne opornice, ki bodo prevzele večino obremenitve. Imelo bo dva nosilca in minimalno torzijskega nosa, toliko, da bo nos profila bolje oblikovan.
Profil krila bo Spica..modificirana.
Krilo bo imelo krilca in flape.
Če se mi bo ljubilo ugonabljat z izvedbo, bom naredil flape tipa Fowler, da bodo imeli čim večji efekt...ampak ko sem tale stavek napisal, sem se že zamislil.....
Flapi so zakon, sploh pri takih velikih in lahkih modelih.
Malce si me podražil s tem projektom, da bi zrisal retro crueserja v merilu 2:1 (2700mm razpona kril)
Popoldne je tako kratko!
Danes sem uspel obrusiti višinske repe in razdvojiti stabilizatorje od krmil.
Nato sem izvrtal prečne luknje v zadnjem delu trupa, za spojne bajonete.
Pred končnim lepljenjem bo treba še malce nastaviti in preveriti z libelo.
Potem sem se lotil izdelave pokrova motorja. Izdelal sem ga iz tankega avio špera in balze. Potrebno bo še dokončno obdelati odprtino za vstop hladilnega zraka in bolj zaokrožiti robove, ter seveda pobrusiti tako, da bo nastala lepa izpeljava iz trupa v pokrov.
Nameraval sem še na papir zrisati podlogo za krilo, vendar mi ni več zneslo.
Pa drugič!
Danes sem uspel obrusiti višinske repe in razdvojiti stabilizatorje od krmil.
Nato sem izvrtal prečne luknje v zadnjem delu trupa, za spojne bajonete.
Pred končnim lepljenjem bo treba še malce nastaviti in preveriti z libelo.
Potem sem se lotil izdelave pokrova motorja. Izdelal sem ga iz tankega avio špera in balze. Potrebno bo še dokončno obdelati odprtino za vstop hladilnega zraka in bolj zaokrožiti robove, ter seveda pobrusiti tako, da bo nastala lepa izpeljava iz trupa v pokrov.
Nameraval sem še na papir zrisati podlogo za krilo, vendar mi ni več zneslo.
Pa drugič!
Natisnil sem si podloge za krilo!
Sedaj ni (skoraj) nobene ovire več!
Drugače bi se pa še spodobilo, da povem nekaj konkretnih podatkov okoli modela:
Razpetina krila ~260 cm
Površina krila ~92,5 dm2
Dolžina 182 cm
Ciljna vzletna masa max. 3000g (nekje 50% običajne mase modela te velikosti)
Ciljna ploskovna obremenitev: max. 30 g/dm2
Akumulator: Rhino 3700mAh 5S1P 20C Lipoly Pack (tipkarska napaka!! pravilno 3700mAh 3S1P)
ali Rhino 3700mAh 4S 14.8v 20C Lipoly Pack
Motor: TR 35-48-C 800kv Brushless Outrunner
Krmilnik: TURNIGY Plush 80A w/ UBEC Speed Controller
Servomotorji za krilce, flape in višinsko krmilo, po en midi servo na vsako krmilno površino, medtem ko za smer standardni servo in pogon s tankima jeklenima vrvicama.
Flape in krilca bom zmiksal tudi v Butterfly, za navpična spuščanja modela proti zemlji.
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 23 Sep 2011, 08:44, skupaj popravljeno 1 krat.
Počistil sem iverko in gor nalepil načrt, za obe krilni polovici.
Sedaj si moram natisniti in izrezati šablone za rezanje reber.
Kot ponavadi pri mojih samogradnjah, so šablone iz tanjše vezane plošče in jih ko so vsa rebra izrezana uporabim v krilu, običajno v korenu, kjer je dobro, da je zadeva malce trša.
Evo, toliko za enkrat! Letim nazaj v delavnico!
Mitja
Sedaj si moram natisniti in izrezati šablone za rezanje reber.
Kot ponavadi pri mojih samogradnjah, so šablone iz tanjše vezane plošče in jih ko so vsa rebra izrezana uporabim v krilu, običajno v korenu, kjer je dobro, da je zadeva malce trša.
Evo, toliko za enkrat! Letim nazaj v delavnico!
Mitja
Bravo.Ultralajt napisal/-a: Sedaj si moram natisniti in izrezati šablone za rezanje reber.
Kot ponavadi pri mojih samogradnjah, so šablone iz tanjše vezane plošče in jih ko so vsa rebra izrezana uporabim v krilu, običajno v korenu, kjer je dobro, da je zadeva malce trša.
Tole bo pa res čista klasika, na star preizkušen način, brez pomoči CNC-jke .
Tale bo lahko pa že taka bolj pohlevna šlep mašina, za recimo stirofly-GS .
Lep pozdrav
Ivan Kovač
HRASTNIK
Ivan Kovač
HRASTNIK
Ivan, zagotovo bo Marabu lahko povlekel v zrak stiroporkote!
Na hrbet mu bom vgradil vlečno kljuko.
Ja, tole je vse brez ZNCja.
Seveda pa bi bilo veliko počasneje, če bi ne imel pripravc za rezanje balze, ki mi jih je dal Zvone iz Litije.
Tako pa gre rezanje balzovih trakov hitro in enostavno pa seveda natančno.
Tudi rezanje letvic čez pol, da se dobijo trikotne, gre zelo v redu. Teh bo prišlo kar nekaj v krilu.
---------------------------------
Sinoči nisem dosegel "plana", saj nisem naredil šablon za rebra, sem pa uspel zlepiti vse štiri nosilce (smrekove pasnice na balzovo stojino), tako da nekaj pa je le narejenega.
Danes pa upam, da bom zares začel zlagati krila skupaj.
Sistem bo za moje pojme dokaj nenavaden, ker tega še nisem počel, je pa to pri nekaterih modelih "običajna praksa".
Gre pa takole! Na podlogo se pritrdijo in na stikih zlepijo balzovi trakci, ki spodaj obrobljajo rebra, ter vse oplate (ena na nosu profila, druga ob zadnjem nosilcu).
Nato se na svoja mesta pokonci zalepta oba nosilca.
Potem se na svoja mesta prilepijo rebra.
Sledi nosna letev.
Ko je to narejeno, se lahko poplanka zgornji del oplat in prilepijo zgornje pasnice reber.
Moje krilo bo imelo najbrž še nekaj diagonal zaradi večje torzijske trdnosti, ter nekaj ojačitev na mestih, kjer bodo pritrjeni servomotorji, okovje in bajoneti.
Več, pa bodo povedale slike, ki upam, kmalu sledijo!
Na hrbet mu bom vgradil vlečno kljuko.
Ja, tole je vse brez ZNCja.
Seveda pa bi bilo veliko počasneje, če bi ne imel pripravc za rezanje balze, ki mi jih je dal Zvone iz Litije.
Tako pa gre rezanje balzovih trakov hitro in enostavno pa seveda natančno.
Tudi rezanje letvic čez pol, da se dobijo trikotne, gre zelo v redu. Teh bo prišlo kar nekaj v krilu.
---------------------------------
Sinoči nisem dosegel "plana", saj nisem naredil šablon za rebra, sem pa uspel zlepiti vse štiri nosilce (smrekove pasnice na balzovo stojino), tako da nekaj pa je le narejenega.
Danes pa upam, da bom zares začel zlagati krila skupaj.
Sistem bo za moje pojme dokaj nenavaden, ker tega še nisem počel, je pa to pri nekaterih modelih "običajna praksa".
Gre pa takole! Na podlogo se pritrdijo in na stikih zlepijo balzovi trakci, ki spodaj obrobljajo rebra, ter vse oplate (ena na nosu profila, druga ob zadnjem nosilcu).
Nato se na svoja mesta pokonci zalepta oba nosilca.
Potem se na svoja mesta prilepijo rebra.
Sledi nosna letev.
Ko je to narejeno, se lahko poplanka zgornji del oplat in prilepijo zgornje pasnice reber.
Moje krilo bo imelo najbrž še nekaj diagonal zaradi večje torzijske trdnosti, ter nekaj ojačitev na mestih, kjer bodo pritrjeni servomotorji, okovje in bajoneti.
Več, pa bodo povedale slike, ki upam, kmalu sledijo!
"Jok, brate!"Ultralajt napisal/-a:Več, pa bodo povedale slike, ki upam, kmalu sledijo!
Nič slik, nič narejenega, razen nekaj reber.
Ugotovil sem, da moram spremeniti izvedbo krilnega zaključka. In to me je zabremzalo...
Tlorisno površino zaključka moram proti vrhu krila zakriviti navzgor tako, da bo zgornja linija zadnjega nosilca (pri spoju s krilcem) potekala v ravni liniji, ker bo pregib (tečaj krilca) tekel po zgornjem robu. Zato mora biti ta raven, sicer bi se pri odklanjanju na tem mestu pojavljala večja ali manjša vrzel, ki bi kvarila izgled, pa tudi zmanjšala učiinkovitost krilca.
Iz stirodura moram izrezati ustrezno podlogo, oziroma zakrivljeno klančino, ki bo podložena pod konstrukcijo. Dokler tege ne pripravim, ne morem nadaljevati z gradnjo krila.
Čeprav nisem ravno in glede takih modelov, se mi zdi motor z 800 vrtljaji na V za 5S lipo na takem modelu neprimeren. Preveč se bo vrtelo in ob primerni obremenitvi, bo pasal na motor premajhen propeler.
S 4S lipo si boš lahko privoščil bistveno večji propeler, kak tanek elektro 16-17 colski propeler z majhnim korakom.
Jaz bi za tak model izbral motor z manj vrtljaji na V.
S 4S lipo si boš lahko privoščil bistveno večji propeler, kak tanek elektro 16-17 colski propeler z majhnim korakom.
Jaz bi za tak model izbral motor z manj vrtljaji na V.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Dobro, da še kdo pozorno bere poste, saj sem v svojih podatkih tako našel neumnost..tipkarsko napako v pomembnem podatku o število celic v aku packu.
Za 5S itak nimam krmilnika!
En zanimiv izziv bi bil tudi redukcija vrtljajev obstoječega motorja s planetnim reduktorjem...za katerega zobnike imam v predalu ampak pustimo to do takrat, ko bomo videli če in kako zadeva leti s prvotno določeno opremo.
LP Mitja
V podatke se mi je vnesla tipkarska napaka. Na voljo imam 3S in 4S akuje, ne pa 5S. (zadnji 5S, ki sem ga imel sem prodal)Brane napisal/-a:Čeprav nisem ravno in glede takih modelov, se mi zdi motor z 800 vrtljaji na V za 5S lipo na takem modelu neprimeren. Preveč se bo vrtelo in ob primerni obremenitvi, bo pasal na motor premajhen propeler.
S 4S lipo si boš lahko privoščil bistveno večji propeler, kak tanek elektro 16-17 colski propeler z majhnim korakom.
Jaz bi za tak model izbral motor z manj vrtljaji na V.
Za 5S itak nimam krmilnika!
Verjemi Brane, da bi najraje vzel motor s 350 obrati na volt in mu izrezljal en lep propelerček iz laminirane trde balze (svoje čase sem naredil kar nekaj lesenih propelerjev od 12 do 160 cm premera), ampak, trenutno se mi gre najbolj za preizkus načina gradnje, če pa pogon ne bo optimalen, se pa potem še da vedno kaj narediti. Je pa seveda cilj, da znižam stroške na minimum, kar pa takole niti ne bo težko. Za enkrat sem naročil le folijo in servomotorje, kolikor mi jih še manjka.Ultralajt napisal/-a:Zaželel sem si novega modela, ki bi ga lahko čim bolj enostavno in kar se da hitro izdelal z materialom in opremo, ki se mi valja po delavnici in predalih, ...
En zanimiv izziv bi bil tudi redukcija vrtljajev obstoječega motorja s planetnim reduktorjem...za katerega zobnike imam v predalu ampak pustimo to do takrat, ko bomo videli če in kako zadeva leti s prvotno določeno opremo.
LP Mitja
- nitrometan
- Freak
- Prispevkov: 761
- Pridružen: 18 Jul 2010, 14:36
- Kraj: Kranj