ABC negovanje in vzdrževanje LiPo akumulatorjev
Trenutno stanje je sledeče:
U = 12,23 V
U1 = 4,08 V
U2 = 4,08 V
U3 = 4,07 V
Paket ni 2.000 mAh, temveč 2.500. Tokrat sem si vrednost tudi zapisal na listek, zakaj že ???
U = 12,23 V
U1 = 4,08 V
U2 = 4,08 V
U3 = 4,07 V
Paket ni 2.000 mAh, temveč 2.500. Tokrat sem si vrednost tudi zapisal na listek, zakaj že ???
- Priponke
-
- Slika1975.jpg (68.6 KiB) Pogledano 16773 krat
-
- Slika1973.jpg (63.91 KiB) Pogledano 16773 krat
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Bom kar tule napisal mojo izkušnjo z lipo baterijami, za tiste ki mislijo da so to nek samovnetljivi baubau.
Predvečerajnšnjem sem letel FPV in izgubil letalo, približno sem vedel kje je, iskal sem ga kakšno uro, vendar nisem dobil. Glede na to da je letalo z OSD-jem sem med iskanjem spremljal napetost na bateriji (LiPo 2200mAh 3s 40C), po cca eni uri iskanja je napetost padla iz 11V na 6V nato v 2 minutah na 5.5V nato je signal izginil, kar pomeni da je baterija šla.
Zvečer sem preučil posnetke crash-a, včeraj zjutraj pa ga grem iskat in ga tudi dobim. Baterija popolnoma nenapihnjena in vizualno v odličnem stanju. Napetosti so bile pa katastrofalne, 0.7V po celici. Na oko bi rekel da je taka baterija samo še za v smeti. Začel sem vseeno z oživljanjem in jo priklopil na začetnih 10mA polnilnega toka, ko se je po parih urah pobrala in so napetosti prilezle čez 3V po celici, sem dvignil tok na 30mA in postopno povečeval, dokler niso bile napetosti 3.7V. Sledilo je običajno polnjenje z 1C ter balansiranje. Na koncu zgleda baterija kot nova, merjenje je pokazalo 2100mAh, kar pomeni 5% upada kapacitete, pod velikim praznilnim tokom se na petost seseda normalno, vizulano pa je baterija brez kakšnih anomalij, raznih napihnjenj in podobno.
Baterijo bom še naprej uporabljal za letenje, seveda jo bom večkrat vmes temeljito preveril, pri takh EL. karakteristikah bi jo bilo nespanetno kar vreči v smeti.
Poanta te izkušnje pa je, da soLiPo baterije bolj vzdržljive kot mogoče mislimo, brez kakšnih požarov, eksplozij in podobno. Namerno prenapolnjenje ali polnjenje z okvarjenim polnilcem pa je tu seveda izvzeto.
Predvečerajnšnjem sem letel FPV in izgubil letalo, približno sem vedel kje je, iskal sem ga kakšno uro, vendar nisem dobil. Glede na to da je letalo z OSD-jem sem med iskanjem spremljal napetost na bateriji (LiPo 2200mAh 3s 40C), po cca eni uri iskanja je napetost padla iz 11V na 6V nato v 2 minutah na 5.5V nato je signal izginil, kar pomeni da je baterija šla.
Zvečer sem preučil posnetke crash-a, včeraj zjutraj pa ga grem iskat in ga tudi dobim. Baterija popolnoma nenapihnjena in vizualno v odličnem stanju. Napetosti so bile pa katastrofalne, 0.7V po celici. Na oko bi rekel da je taka baterija samo še za v smeti. Začel sem vseeno z oživljanjem in jo priklopil na začetnih 10mA polnilnega toka, ko se je po parih urah pobrala in so napetosti prilezle čez 3V po celici, sem dvignil tok na 30mA in postopno povečeval, dokler niso bile napetosti 3.7V. Sledilo je običajno polnjenje z 1C ter balansiranje. Na koncu zgleda baterija kot nova, merjenje je pokazalo 2100mAh, kar pomeni 5% upada kapacitete, pod velikim praznilnim tokom se na petost seseda normalno, vizulano pa je baterija brez kakšnih anomalij, raznih napihnjenj in podobno.
Baterijo bom še naprej uporabljal za letenje, seveda jo bom večkrat vmes temeljito preveril, pri takh EL. karakteristikah bi jo bilo nespanetno kar vreči v smeti.
Poanta te izkušnje pa je, da soLiPo baterije bolj vzdržljive kot mogoče mislimo, brez kakšnih požarov, eksplozij in podobno. Namerno prenapolnjenje ali polnjenje z okvarjenim polnilcem pa je tu seveda izvzeto.
Mogoče je za napihnjenje kriva slaba kvaliteta baterije in se pod stresnimi pogoji zato raje napihne. Je pa tule je en primer: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=326796
- Sebastijan Kravos
- Razpravljalec
- Prispevkov: 95
- Pridružen: 26 Dec 2007, 15:33
- Kraj: Dobravlje
Re: ABC negovanje in vzdrževanje LiPo akumulatorjev
Po dolgem moledovanju sem tudi jaz nabavil svojo prvo lipo baterijo Turnigy 2200mAh 2S 20C. Ko je prispela sem izmeril napetost clenov. Vsak ima 3,80V. Vse v redu in prav. Po dalsem prebiranju foruma sem se odlocil da bom baterijo polnil in praznil na nacin , ki je opisan na prvi strani te teme. Me pa bega to,ne vem ali naj jo prvic spraznim do 3,3V na clen in nato polnim, ali naj jo prvic samo dopolnim in nato praznim, po opisanem postopku. Aja pa kako lahko dosezes tako velike praznilne tokove tretji in cetrti-krat, ali je v redu tudi ce jo bolj pocasi praznis?
Re: ABC negovanje in vzdrževanje LiPo akumulatorjev
Neee praznit tako nizko... 3,6 je povsem zadosti, z malo obremenitvijo pa 3,7.
Mihah, kaj ko bi updejtali ta tvoj uvod, da ne bo nesporazumov in da tema sluzi prvotnemu namenu.
Mihah, kaj ko bi updejtali ta tvoj uvod, da ne bo nesporazumov in da tema sluzi prvotnemu namenu.
Re: ABC negovanje in vzdrževanje LiPo akumulatorjev
Jaz prva praznjenja naredim kar v modelu... samo da ga s pol manj plina gonim pa zraku.
Ne vem, če ima tole ciklanje baterij preko polnilnikov sploh smisel (sploh ker je praznjenje pri osnovnih modelih obupno počasno).
Ne vem, če ima tole ciklanje baterij preko polnilnikov sploh smisel (sploh ker je praznjenje pri osnovnih modelih obupno počasno).
Zadnjič spremenil uvz123, dne 09 Maj 2012, 18:43, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: ABC negovanje in vzdrževanje LiPo akumulatorjev
Nežno praznjenje pri utekanju ima nedvomno za akumulator in njegovo življenjsko dobo mnogo bolj uničujoče posledice, kot prva praznjenja z zelo visokimi tokovi.
V splošnem; nov akumulator se zgolj preveri, da so členi pravilno napolnjeni ~3.8 V/člen in, da so uravnoteženi. Če so, sledi pred uporabo polnjenje do 4.15 - 4.2 V/člen ter uporaba v modelu. Prve 3 - 5 praznjenj naj se akumulator nebi obremenjevalo z najvišjimi praznilnimi tokovi, temveč z nekaj manj. Sicer omenjeno priporočilo nima potrjene znanstvene osnove, se pa lahko s postopnim povečevanjem bolj nadzorovano ugotovi ali izpolnjuje naše potrebe in ali se obnaša skladno z našimi pričakovanji.
Prav tako je vedno potrebno upoštevati 80 % praznilo praznjenja, kar pomeni, da neobremenjen akumulator po uporabi naj nebi imel manj od 3,7 V/člen!. Kaj to pomeni v smislu napetosti med uporabo pa je odvisno od delavnih pogojev, predvsem od tokov in njegove tokovne sposobnosti, za običajnega uporabnika pa bi to pomenilo okoli 3,3 V/člen, raje več! Vse ostalo mu močno skrajšuje življenjsko dobo!
Praznjenje s pomočjo v polnilnik vgrajenega praznilnika je smiselno zgolj v smislu resnega testiranja akumulatorja, za kar pa mora biti le ta zadosti sposoben ali ustrezno prirejen. Druga možnost je ugotavljanje obnašanja po morebitnih manjših poškodbah. Tretja in najpogostejša, je pripravljanje akumulatorja na shranjevanje. Praznjenje zaradi drugih razlogov akumulatorju zgolj skrajšuje življenjsko dobo.
Naj ponovno napišem poziv vsem uporabnikom LiPo akumulatorjev. Le ti so za modelarstvo zanimiva tehnologija, ki pa terja kar nekaj znanja in doslednosti, napake pa običajno hitro kaznuje. Če se pravila pravilno upoštevajo pa je ravnanje z njimi in njihova uporaba pravo veselje za vsakega modelarja.
LP
Alex
P.S.
Fantje, plin, plin, ne gas.
V splošnem; nov akumulator se zgolj preveri, da so členi pravilno napolnjeni ~3.8 V/člen in, da so uravnoteženi. Če so, sledi pred uporabo polnjenje do 4.15 - 4.2 V/člen ter uporaba v modelu. Prve 3 - 5 praznjenj naj se akumulator nebi obremenjevalo z najvišjimi praznilnimi tokovi, temveč z nekaj manj. Sicer omenjeno priporočilo nima potrjene znanstvene osnove, se pa lahko s postopnim povečevanjem bolj nadzorovano ugotovi ali izpolnjuje naše potrebe in ali se obnaša skladno z našimi pričakovanji.
Prav tako je vedno potrebno upoštevati 80 % praznilo praznjenja, kar pomeni, da neobremenjen akumulator po uporabi naj nebi imel manj od 3,7 V/člen!. Kaj to pomeni v smislu napetosti med uporabo pa je odvisno od delavnih pogojev, predvsem od tokov in njegove tokovne sposobnosti, za običajnega uporabnika pa bi to pomenilo okoli 3,3 V/člen, raje več! Vse ostalo mu močno skrajšuje življenjsko dobo!
Praznjenje s pomočjo v polnilnik vgrajenega praznilnika je smiselno zgolj v smislu resnega testiranja akumulatorja, za kar pa mora biti le ta zadosti sposoben ali ustrezno prirejen. Druga možnost je ugotavljanje obnašanja po morebitnih manjših poškodbah. Tretja in najpogostejša, je pripravljanje akumulatorja na shranjevanje. Praznjenje zaradi drugih razlogov akumulatorju zgolj skrajšuje življenjsko dobo.
Naj ponovno napišem poziv vsem uporabnikom LiPo akumulatorjev. Le ti so za modelarstvo zanimiva tehnologija, ki pa terja kar nekaj znanja in doslednosti, napake pa običajno hitro kaznuje. Če se pravila pravilno upoštevajo pa je ravnanje z njimi in njihova uporaba pravo veselje za vsakega modelarja.
LP
Alex
P.S.
Fantje, plin, plin, ne gas.
- Sebastijan Kravos
- Razpravljalec
- Prispevkov: 95
- Pridružen: 26 Dec 2007, 15:33
- Kraj: Dobravlje
Re: ABC negovanje in vzdrževanje LiPo akumulatorjev
Alex 76, uvz123, Phoinix, hvala vam za odgovore. Te vase misli bom uposteval!
Re: ABC negovanje in vzdrževanje LiPo akumulatorjev
Ali mi lahko kdo pove naprimer imam lipo 1500mAH ko ga napolnim ter z polnilcem izpraznim na 3.30v na clen mi pokaze da sem izpraznil 1000mah. Koliko bi moralo pokazati pri novem lipotu do 3.30v praznjenja?
Re: ABC negovanje in vzdrževanje LiPo akumulatorjev
Zdravo,
Imam en problem...v 3s LiPo je ena celica odpovedal,drugidve sta ok. Ko sem razdrl sem pomotoma malo prevec odtrgal prikljucek srednjega akumulatorja. Ko sem hotel gor zalotati zico,se lot ni hotek prijeti. Ima mogoce kdo resitev,kako bi to resil?
Hvala,lp
Gasper
Imam en problem...v 3s LiPo je ena celica odpovedal,drugidve sta ok. Ko sem razdrl sem pomotoma malo prevec odtrgal prikljucek srednjega akumulatorja. Ko sem hotel gor zalotati zico,se lot ni hotek prijeti. Ima mogoce kdo resitev,kako bi to resil?
Hvala,lp
Gasper
- Priponke
-
- 20150502_125737~2_resized.jpg (57.75 KiB) Pogledano 14402 krat
Life is too short to dance with an ugly woman
Re: ABC negovanje in vzdrževanje LiPo akumulatorjev
Malo podmaži ali celo lotaj potopljeno v olje:
https://www.youtube.com/watch?v=FmjdXKyDEWY
P.S.: Sem se naučil na tem forumu pred parimi dnevi pa sem pozabil kdo točno je podal to informacijo...
https://www.youtube.com/watch?v=FmjdXKyDEWY
P.S.: Sem se naučil na tem forumu pred parimi dnevi pa sem pozabil kdo točno je podal to informacijo...
LP
Janez
Janez
Re: ABC negovanje in vzdrževanje LiPo akumulatorjev
Super, hvala za nasvet
Life is too short to dance with an ugly woman