Moji ¨Oldtimerji¨

Vse kar ne spada v ostale tematike o modelih letal/helikopterjev

Moderator: Pisaneli

Peter Burkeljc
Tekmovalec
Prispevkov: 262
Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09

Moji ¨Oldtimerji¨

Odgovor Napisal/-a Peter Burkeljc »

Zdravo!

Objava nekaterih starih motorjev me je pripravila, da objavljam zbirko mojih motorjev. Ko sem pričel modelariti daljnega 1955 leta, sem si kupil rabljeni dieselski motor ED Bee z 1ccm delovne prostornine. Žal mi ga ni uspelo ohraniti. Kasneje sem imel v lasti veliko motorjev različnih proizvajalcev, vendar sem motorje začel zbirati šele v 80-letih prejšnega stoletja, ko sem prešel na elektro pogon na svojih modelih.

Na obeh fotografijah so vsi moji motorji razen štirih; vsaka slika vsebuje povezavo na sliko v originalni velikosti.

Slika
Slika

V nadaljevanju bom poizkusil predstaviti nekatere od njih.

Peter Burkeljc
Uporabniški avatar
MATO123
Tekmovalec
Prispevkov: 296
Pridružen: 10 Okt 2009, 11:48
Kraj: Radeče

Re: Moji ¨Oldtimerji¨

Odgovor Napisal/-a MATO123 »

Uf, mater jih je velik!!!! :o
Lp,
_________
Matic
Uporabniški avatar
8pac
Profesor
Prispevkov: 1608
Pridružen: 07 Sep 2008, 15:26
Kraj: LJ

Odgovor Napisal/-a 8pac »

To pa je zbirka. :o
Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4065
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a brejker »

:o
Čestitke!
=D> =D> =D> =D> =D>
Tudi sam se trudim zbirati podobne motorčke, ker me fascinirajo.
Le da še vedno letim na nitro ker mi elehtro ne diši (to ni mi "tisto pravo").


P.S. Ta tema paše sem:
viewforum.php?f=40
Uporabniški avatar
breny
Freak
Prispevkov: 474
Pridružen: 29 Avg 2005, 09:06
Kraj: Mozirje

Odgovor Napisal/-a breny »

8pac napisal/-a:To pa je zbirka. :o

Pravzaprav impresivna zbirka! =D>

LP Brane
35 MHZ, Ch 76
Uporabniški avatar
8pac
Profesor
Prispevkov: 1608
Pridružen: 07 Sep 2008, 15:26
Kraj: LJ

Odgovor Napisal/-a 8pac »

breny napisal/-a:
8pac napisal/-a:To pa je zbirka. :o

Pravzaprav impresivna zbirka! =D>

LP Brane
Sej tok jih še v štacuni nimajo :lol:
Peter Burkeljc
Tekmovalec
Prispevkov: 262
Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09

Moji ¨Oldtimerji¨

Odgovor Napisal/-a Peter Burkeljc »

Zdravo,

danes predstavljam moj model nekoliko pomanjšanega modela prostoletečega modela ¨Answer¨.

Model je izdelal ameriški modelar G. Murray in je bil objavljen v avgustu 1940
v reviji Model Airplane News - mesec in leto mojega rojstva, zato sem ga imenoval ¨Moj EMŠO¨. Z manjšo kopijo sem se srečal v reviji Flying Models
april 1977. Izdelal sem dva modela leta 1981, enega z motorjem Cox TD .020 in drugega z elektromotorjem. Premikalo se je samo smerno krmilo in modela sta bila prekrita z japonskim papirjem

Model ima razpetino 1110 mm, površino krila 20.2 dm in težo 390 gr.
Krilo, ki ima profil 3 mm uvite plošče, je izdelano na šabloni in nima nosilca.

Slika

Slika

Slika
Uporabniški avatar
vojmir
Freak
Prispevkov: 975
Pridružen: 29 Mar 2011, 16:02
Kraj: Škofja Loka

RE NA OLDTIMERJE..

Odgovor Napisal/-a vojmir »

Peter, lep pozdrav !

Šele danes sem malo več pobulil po forumu, tako da prej nisem niti opazil tvoje lepe zbirke. Me veseli, da se da kaj takega sploh videt, saj si marsikdo danes sploh ne more predstavljati s kakšnim napredkom v modelarstvu smo se že mi pred petdesetimi leti srečevali.
Meni prav letos mineva 53 let, odkar sem se začel ukvarjati z modelarstvom. Takrat sem imel kar veliko vzornikov ; Kavčič Franc, Perhavec Jože, Smole Janez, ti Burkeljc Peter, Hudnik Dušan, Kovačič Peter, Rozman Stane, Kocijančič Vlado, Trpin Dimirtij, Zrimšek Jože, Vsi ti samo v Ljubljani. Veliko se jih še spomnim ne več. Bilo je lepo.

Lepo te pozdravljam VOJC.

Ta stari mormo skup držat.. :mahaj: :mahaj:
Uporabniški avatar
AlesZ
Dr. Modelar
Prispevkov: 3220
Pridružen: 22 Maj 2002, 01:00
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a AlesZ »

http://img811.imageshack.us/slideshow/w ... p1720q.jpg ......še nekaj Petrovih slik,ki zasedajo prostor na mojem računalniku :D menda se trudi z kaputažo....................
Slika
Peter Burkeljc
Tekmovalec
Prispevkov: 262
Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09

Moji ¨Oldtimerji¨

Odgovor Napisal/-a Peter Burkeljc »

Pozdravljeni

Po premoru nadaljujem z mojimi Oldtimerji.
Dve leti nazaj sem se upokojil v službi in v čolnarskem modelarstvu in se vrnil k moji najstarejši modelarski ljubezni - modelom letal.

Po internetnemu iskanju sem našel med oldtimerji model ameriškega modelarja Henry Stucka, Record Hound, s kareim je postavil leta 1939 ameriški rekord s povprečnim časom 5 minut 41 sekund v treh letih. Model je imel precej inovacij za tiste čase modelarstva. Model je bil prostoleteč in razpetino 1800 mm.
Svojo maketo modela sem pomanjšal trikrat in opremil z elektro pogonom.

Tehnični podatki:razpetina: 600 mm; dolžina 460 mm; površina. 7,08 dm; teža: 120 gr; obtežba: 17 gr/dm2;
motor Pichler 9 gr; regulator 6A; aku: 2S350 mAh; servo 2x Pichler S308 4 gr; sprejemik Multplex RX6 light micro.

V primerjavi z originalnim modelom, ki ima profil krila NACA 6409, sem izdelal krilo v geodetski gradnji s profilom uvita plošča, da se krilo ne zvija. Vodoravni rep ima 6% Clark Y ter tako dobil težišče na zadnji tretini krila. Model je prekrit z Litespanom.


Slika
Slika
Slika

Prihodnjič dalje!

Peter
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Odgovor Napisal/-a Krist »

Lepa zbirka oldtimerjev!
Na moji risalni deski so tudi delno prenovljeni načrti record hounda, krilo in rep sta narisana, le trum mu še manjka.
Peter Burkeljc
Tekmovalec
Prispevkov: 262
Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09

moji oldtimerji

Odgovor Napisal/-a Peter Burkeljc »

Zdravo Krist,

Načrt za model sem dobil www.theplanpage.com/Months/2303/rh.htm in so mi ga povečali v kopirnici pod Nebotičnikom na 600 in 1800 mm.
Za mali model sem vod. rep izdelal brez negativnega loma in krilo nekoliko spustil ter ga pritirdil z vijakom na trup.
Pri velikem modelu pa mislim poleg elektro pogona spremeniti samo navpični rep, ker ga ne mislim izdelati iz alu cevke. Tdikrilo bom verjetno izdelal iz dveh polovic.

Veliko uspeha!

LP Peter
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Odgovor Napisal/-a Krist »

Zdravo g. Peter
Sam sem risal tudi krilo iz dveh polovic. Ena od idej je bil pandel višinec in smernik. Če se vam ne mudi, bom malce poštimal to, kar imam narisano, pa vam lahko pošljem. Sam sem krilo in višinec risal s Compufoilom 3D.
Peter Burkeljc
Tekmovalec
Prispevkov: 262
Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09

Moji Oldtimerji

Odgovor Napisal/-a Peter Burkeljc »

G. Krist,

Najlepša hvala za vašo ponudbo, vendar imam načrt že izrisan, samo trenutno še nisem prišel dalje.

Imam motor O&R 60 iz teh let, ki ga bi se mogoče še dalo popraviti - motor ima še zelo dobro kompresijo, - vendar mi je ljubša elektrika.

LP Peter
Peter Burkeljc
Tekmovalec
Prispevkov: 262
Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09

Moji Oldtimerji

Odgovor Napisal/-a Peter Burkeljc »

Zdravo,

Iz moje zbirke bom predstavil RV naprave, ki jih še imam iz začetka mojega modelarstva. Tako sem leta 1961 dobil mojo prvo napravo - Metz Mecatron Baby - eno kanalno napravo:

oddajnik: frekvenčno območje 27.12 MHz, teža 640 gr, velikost 105 x 135 x 50 mm, napajanje 2 x 1,5 V.
sprejemnik:teža 60 gr, velikost 66 x 38 x 17 mm, napetost 6 V.
servomotor: velikost 70 x 40 x 35 mm, teža 88 gr.

Z napravo je lahko letel ali vozil samo eden, ker ni bilo tedaj še možnosti uporabe različnih frekvenc. Z oddajnikom je modelar s pritiskom na gumb oddajnika krmilo premaknil v eno smer, ko je gumb izpustil, se je krmilo vrnilo v nevtralo, z drugim pritiskom na gumb se krmilo postavi v drugo smer.

Slika

Druga RV naprava Metz Mecatron - 3-kanalna iz istega leta. Naprava je omogočala spreminjanje smeri krmila v levo ali desno z 2-kanalnim servomotorjem. Tretji kanal pa je uporabljal eno kanalni servomotor za spreminjanje plina motorju.

oddajnik: frekvenca 27,12 MHz, velikost 145, x 195 x 50 mm, teža 1200 gr. napajanje: 4 x1,5V baterije.
sprejemnik: velikost 66 x 39 x 41 mm. teža 100 gr.
2-kanalni servomotor:velikost 20 x 36 x 56 mm, teža 55 gr, napetost 6 V.
enokanalni servomotor:75 x 36 x 30 mm, teža 60gr.


Slika

Za primerjavo sem priložil Multiplexov običajni in mikro sprejemnik ter običajni in mikro servomotor.

Še pripomba - Graupner še danes uporablja oznake za število servomotorjev 14 pomeni, da lahko priključite na sprejemnik 7 servomotorjev. Vsi servomotorji pri tedanjih napravah so obstali samo v sredini in obeh skrajnih položajih - niso bili proporcionalni.

Prihodnjič dalje.

LP Peter
Uporabniški avatar
Klemen P
Dr. Modelar
Prispevkov: 2369
Pridružen: 25 Feb 2011, 15:14
Kraj: na vasi ..

Odgovor Napisal/-a Klemen P »

Tole pa je vredna in zanimiva zgodovina =D>
Peter Burkeljc
Tekmovalec
Prispevkov: 262
Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09

Moji Oldtimerji

Odgovor Napisal/-a Peter Burkeljc »

Zdravo!

Nadaljujem z sago o mojih RV napravah.

Leta 1963 sem dobil Graupnerjevo 2-kanalno napravo, leta 1967 pa prvo proporcionalno Graupner/Grundig TX 14, ki je stala cca. 2000 DM - toliko kot zelo dober rabljen avto v Nemčiji. Ker sem tekmoval z elektro čolni do 30 Wat, sem potreboval čim lažjo napravo - Webra Picco, ki je bila pulzno proporcionalna, krmilo je rehlo utripalo v izbranem položaju. Žal sem odprodajal svoje naprave in jih nimam v zbirki.
Na prvi sliki danes je predstavljen sprejemnik, akumulator in servomotorji Graupner/Grundig Varioprop naprave iz leta 1967. Sprejemnik je v osnovni enoti, ojačevalci servomotorjev pa se dodajajo k sprejemniku kot Lego kocke, v servomotorju je bil elektromotor s prenosom in potenciometer. Zato so bili nekoliko cenejši. Napajanje servomotorjev je bilo 2,4 V za vsako smer.
Uporabljali so se DKZ NiCd akumulatorji v obliki gumbov- 2 x 2 v paketu.
Kasneje je Graupner pričel tržiti JR (Japan Radio) pod svojim imenom.
Nato sem leta 1972 kupil v ZDA Cannon RV napravo, ki je imela dva servoja in sprejemnik skupaj - brick - za tedaj izredno lahka kombinacija.

Slika

Leta 1968 sem obiskal zakonca Kussmaull v Nemčiji, ki sta izdelovala Multiplex naprave in sem kupil 3-kanalno napravo. Leta 1970 smo začeli v Ljubljani z RC avtomobili, ker sem na vsaki tekmi uničil kakšen Varioprop servomotor, sem prešel na Multiplexove, ki so preživeli sezono.
Ko sem leta 1974 prepričal direktorja v Elektrotehni, kjer sem bil v službi, smo tisto leto začeli z uvozom modelov in pribora od Graupnerja ter Multiplex RV naprave. Ena je na drugi sliki. Tako smo bili prvi v Jugoslaviji, ki smo uvažali modelarski material za normalno prodajo in ne le namensko za organizacije.
Od tedaj sem imel praktično vse Multiplex naprave, razen Profi mc 4000, ki jo nisem potreboval. Ko se je g. Kussmaull upokojil, je Multiplex prodal Hitec-u.

Slika

LP
Peter
Čur
Tekmovalec
Prispevkov: 274
Pridružen: 05 Dec 2004, 14:58
Kraj: Novo mesto

Odgovor Napisal/-a Čur »

Čudovito branje.
Le tako naprej.

lp
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Profesor
Prispevkov: 1973
Pridružen: 12 Dec 2002, 01:00
Kraj: lj
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a MC GAYVER »

Peter lepo da si se odločil predstavit svojo zgodovino

Le tako naprej =D>
Uporabniški avatar
štajerc
Dr. Modelar
Prispevkov: 2301
Pridružen: 08 Avg 2006, 14:36
Kraj: Ormož

Odgovor Napisal/-a štajerc »

:o super predstavitev ;) le tako naprej ! =D>
L.P.Samo
Štromar ima včasih prav, elektrika pa vedno!
Uporabniški avatar
podbrscek
Začetnik
Prispevkov: 16
Pridružen: 20 Okt 2010, 10:59

Odgovor Napisal/-a podbrscek »

Pozdrav!

Ali je to HB 0.61?
Priponke
hb.JPG
hb.JPG (17.61 KiB) Pogledano 15581 krat
Peter Burkeljc
Tekmovalec
Prispevkov: 262
Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09

Odgovor Napisal/-a Peter Burkeljc »

Zdravo!

Pravilno!

Motor je res HB 61- izdelek nemškega proizvajalca Helmuta Bernhardta.
Pripravljam se na prikaz nekaterih motorjev iz moje zbirke, vendar sem nekoliko len, ozirom, kot penzionist, nimam veliko časa.

Hvala za zanimnje.

Peter
Uporabniški avatar
podbrscek
Začetnik
Prispevkov: 16
Pridružen: 20 Okt 2010, 10:59

Odgovor Napisal/-a podbrscek »

No super,

gotovo imate kakšno izkušnjo s tem motorjem. Lastim si namreč ravno tak motor (ki ga je oče pred nekaj desetletji privlekel domov), pa je ravno toliko časa preždel na polici.


Ker sem se pred letom začel ukvarjati z modelarstvom (izpolnitev ene od sanj iz otroštva), sem si med drugim tudi zadal kot cilj, da ta motor nekoč KONČNO poleti.


Kolikor vem, je motor nerabljen oz. le nekajkrat vžgan, pa me zanimajo morebitne posebnosti, ki ste jih opazil pri uporabi.


Vnaprej hvala!


Lp,Aljoša
Peter Burkeljc
Tekmovalec
Prispevkov: 262
Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09

Odgovor Napisal/-a Peter Burkeljc »

Zdravo!

Preveite, če se motor vrti. Če se ne, ga morate razstaviti in dele očistiti starega olja. Posebno so lahko problemi z ležaji. Ker se sem že 30 let elktro modelar, se ne spomnim, da bi imel težave s tem motorjem. Motor je štartal brez težav tudi z roko, zračni vijak je bil 12 x 6, gorivo brez nitrometana in z ricinusovim oljem. Ugotoviti morate, katero olje je bilo v vašem gorivu, ker ricinus in mineralno olje nist enaka.

Če nimate originalnih navodil, jih lahko dobite s pomočjo Googla: HB Engines, kjer se dobi tudi rezervne dele.

LP
Peter
marolt55
Tekmovalec
Prispevkov: 389
Pridružen: 29 Avg 2010, 14:49
Kraj: Preserje pri Radomljah

Odgovor Napisal/-a marolt55 »

:o
Lepa zbirka starih motorjev, letal in dalinjcev. Najbrš je bilo to takrat zelo drago.
Pohvalno =D>
Odgovori

Vrni se na Splošne teme modelov letal in aerotehnike