Varnost letenja oz. zmanšanje možnosti motenj na minimum!

Vse kar ne spada v ostale tematike o modelih letal/helikopterjev

Moderator: Pisaneli

Uporabniški avatar
mega
Razpravljalec
Prispevkov: 179
Pridružen: 13 Okt 2010, 21:12
Kraj: Radovljica

Varnost letenja oz. zmanšanje možnosti motenj na minimum!

Odgovor Napisal/-a mega »

S prijatelji se želimo lotiti izdelave letala teže cca 3kg in nosilnostjo cca 4-6kg ... za prevoz padalcev. Kar pa ni več tako zanemarljivo, če pride do kreša. Že z letali 1-3 kg narediš lahko hudo štalo, kaj šele s težjimi v primeru nesreče. Zato se nam je zastavilo vprašanje o povečanju varnosti delovanja letala oz. zmanjšanje možnosti kreša ... oz. vsega kar je s tem povezano (npr.: nepotrebnih motenj zaradi napačno vgrajenih naprav).

Veliko sem iskal po internetu vendar nisem veliko najdel na to temo.

Kaj naj rečem .... zato si želim v tej temi dotakniti varnosti in to malo bolj v deaile razdelati. Veliko je o tem napisano tudi v knjigi g.Cajhna v poglavju 9.

Pač glede na to da sem bil letos priča dvema hudima krešoma z letali, kjer je imel pilot v rokah 2,4MHz futabo (po mnenju nekaterih hudo sigurno - robusno RV napravo) - sem postal sumljičev na vse, kar bi lahko povzročilo v letalu motnje ali kako drugače vplivalo na varno/nemoteno letenje oz. letenje brez krešov - ali bi le tega zmanjšalo na minimum.

Zato bi vas prosil, če v tej temi sodelujete vsi s svojimi predlogi oz. izkušnjami, ki ste jih pridobili skozi svoje iskušnje v modelarstvu.

Naj rečem še to, da sem skozi debato med meni znanimi modelarji in skozi moje delo prišel do mnogo koristnih napotkov, ki jih bom v naslednjih postih tudi predstavil ... vas pa prosim, da dodate svoje izkušnje ali mnenja oz. vaše videnje in izkušnje iz tega področja.

l.p.
Nikola Tesla - The Forgotten Wizard but Man who Invented the Twentieth Century
Uporabniški avatar
mega
Razpravljalec
Prispevkov: 179
Pridružen: 13 Okt 2010, 21:12
Kraj: Radovljica

Odgovor Napisal/-a mega »

RV sistem - oddajnik/sprejemnnik

- kot prvo priporočilo naj omenim, da morata imeti tako oddajniška kot sprejemnniška antena isto polarizacijo oz. morata biti isto usmerjeni. Ker je to zaradi gibanja letala težko doseči - pri Spektrumu rešujejo s satelitskimi sprejemniki (z različno polarizacijo od osnovne antene), drugi proizvajalci pa z več antenami postavljenimi prod različnimi koti na sprejemniku.

- drugo pravilo je, da oddajniška antena ne sme biti v smeri letala oz. z vrhom antene ne smemo kazati proti letalu, ker je tam oddajniški signal najšibkejši. To je razvidno iz druge slike oz. sfere v obliki jabolja na linku http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1494024

l.p
Zadnjič spremenil mega, dne 26 Avg 2011, 19:41, skupaj popravljeno 1 krat.
Nikola Tesla - The Forgotten Wizard but Man who Invented the Twentieth Century
Uporabniški avatar
mega
Razpravljalec
Prispevkov: 179
Pridružen: 13 Okt 2010, 21:12
Kraj: Radovljica

Odgovor Napisal/-a mega »

in naprej ...

- postavitev sprejemnika v letalu naj bo čim dlje od regulatorja hitrosti (pri elektro letalih) ali od bencinskega/metanolskega motorja, kjer je izvor EM (elektro-magnetnih motenj) motenj svečka motorja.
motnje svečke se da odpravit, kot je opisano na linku: viewtopic.php?t=71030&highlight=motnje
motnje regulatorja lahko izločimo na način opisan na linku: viewtopic.php?p=395486&highlight=#395486
- sprejemnik naj bo čim dlje postavljen od kovinski delov v letalu (elektro motor, bencinski/metanolski motor), ki prestavljajo lahko "senco" pri sprejemu, ko letalo leti proti nam oz. zaradi odboja signala, ko letalo leti od nas (na prvi sliki na linku: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1494024 in link: http://www.spektrumrc.com/DSM/Technolog ... tures.aspx slika "Eliminates Reflected Signal Fading")

Seveda je na linku http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1494024 hudo dobro opisano delovanje in sprejemni pogoji pri 2,4Ghz napravah

l.p.
Zadnjič spremenil mega, dne 26 Avg 2011, 19:42, skupaj popravljeno 1 krat.
Nikola Tesla - The Forgotten Wizard but Man who Invented the Twentieth Century
Uporabniški avatar
mega
Razpravljalec
Prispevkov: 179
Pridružen: 13 Okt 2010, 21:12
Kraj: Radovljica

Odgovor Napisal/-a mega »

RV sistem - fail safe mode
- Gotovo bi lahko rekel, da je za zmanjšanje možnosti poškodb proti tretji osebi "fail safe mode" osnovna nastavitev. Vendar kako jo nastaviti?
Meni so predlagali:
- "gas" na 0%
- smer - skrajno levo
- naklon - skrajno v levo
- višina - max navzgor
Ima kdo kak drug predlog oz. boljšo rešitev?


- Odpoved sprejemnika oz. odpoved napajanja sprejemnika ... kako rešujete varnost v tem primeru?
Pri elektro motorjih signal za hitrost "izgine" in se ustavijo, pri bencinskih/metanolnih pa ostane servo za "gas" v istem položaju - torej pri hotizontalnem letu zna biti to hudo nerodni položaj. Ali kdo pri večjih letalih
uporablja vzmet za povrnitev v izhodiščno točko ob odpovedi napajanja - ali drugače, da imate vzmet (oz. ali kdo uporablja vzmet), ki zapre dovod goriva v primeru izpada napajanja ali uničenja sprejemnika?

l.p.
Zadnjič spremenil mega, dne 26 Avg 2011, 19:43, skupaj popravljeno 1 krat.
Nikola Tesla - The Forgotten Wizard but Man who Invented the Twentieth Century
Uporabniški avatar
mega
Razpravljalec
Prispevkov: 179
Pridružen: 13 Okt 2010, 21:12
Kraj: Radovljica

Odgovor Napisal/-a mega »

EM motnje
- kako podaljšujete kable med sprejemnikom in servoti? Ali kable podaljšate z podaljški (vtič - kabel - vtičnica) ali jih enostavno prerežete in prispajkate podalške?
Jaz bi tu predlagal, da se ne uporabljajo podaljški - saj je nikoli ne vemo kdaj se podaljšek stakne med letom - zato predlagam, da se kabli servotov podaljšujejo s spajkanjem, saj le tako 100% stik.

Tu se tudi zastavlja vprašanje kakšen podaljševalni kabel uporabiti? Jaz bi predlagal tistega, ki je pleten oz. ki je zvit in ne tistega, ki mu gredo žice vzporedno - zaradi večje dovzetnosti na EM motnje. Mogoče ne več pri 2,4 GHz sprejemnikih, vendar
zaradi velikih tokov frekvence nekaj kHz, ki jih povzročajo regulatorji tako brushles motrojev kot PWM modulacija velikih tokov pri krtačnih motorjih. Tu bi bilo dobro pogledati link: http://en.wikipedia.org/wiki/Twisted_pair in zopet link: viewtopic.php?p=395486&highlight=#395486

Istega mnenja sem pri povezavi regulatorja in motorja ... žice regulatorja in motorja naj bosta vedno prispajkana. Tu pridobite dve bistveni reči:
1. sigurnost, da je kontakt 100%
2. na moči motorja - kontektor prestavlja dodatni upor, ki vam zmanjša moč motorja - to se seveda pozna šele pri velikih motorjih močnih kak kW in tokovih veliko nad 20A.

Seveda bi jaz vse žice od regulatorja, do motorja in tudi sam regulator vrtljejev dal v oklop (zavil s folijo) in vezal na skupno točko - predlagam "-" pol baterije.

l.p.
Zadnjič spremenil mega, dne 26 Avg 2011, 19:49, skupaj popravljeno 1 krat.
Nikola Tesla - The Forgotten Wizard but Man who Invented the Twentieth Century
Uporabniški avatar
mega
Razpravljalec
Prispevkov: 179
Pridružen: 13 Okt 2010, 21:12
Kraj: Radovljica

Odgovor Napisal/-a mega »

Kaj mislite drugi? Še kakšni dodatni napotki, ki bi bili kotistni nam vsem? Mogoče kaj za dodat ali spremenit ... sem odprt na debato.

l.p.
Nikola Tesla - The Forgotten Wizard but Man who Invented the Twentieth Century
Uporabniški avatar
deepo
Profesor
Prispevkov: 1405
Pridružen: 02 Maj 2005, 11:49
Kraj: Deskle
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a deepo »

Dobra tema, ni kaj dosti dodati...
Na misel so mi prišle te stvari:

- pri uporabi bencinskega motorja je priporočljivo imeti še drugo opcijo (poleg servota za gas) za izklop motorja v primeru okvare servota za gas med letom. Bodisi elektronsko stikalo ali dodaten servo za čok.

- pri uporabi več močnejših servomotorjev je priporočljiva uporaba kretnice (npr. Emcotec) ali kakšne druge metode, da tok servotov ne gre skozi sprejemnik.

- pri uporabi Futabinega sprejemnika R6014 je priporočljivo ga imeti v senci oz. ga celo hladiti z dodatnim ventilatorjem, saj je znano, da pri visoki temperaturi pade v fail-safe.

- priporočljivo je, da so kabli od elektromotorja do regulatorja čimkrajši.

- nenazadnje je pri resnih modelih, ki so sposobni narediti škodo priporočljivo uporabljati kvalitetne in preverjene komponente.

LP :wink:
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Jaz imam fail-safe nastavljen enako kot za buterfly pristanke, le da je toliko višine, da včasih zapumpa. Na srečo takega pristanka še ni bilo, a morebitna škoda bi bila sorazmerno majhna, če sploh.
Menim, da vse komande v eno smer ne pomenijo vedno majhne škode, saj navkljub višincu navzgor lahko pride do precej strme spirale.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
Melly
Dr. Modelar
Prispevkov: 3879
Pridružen: 15 Feb 2007, 22:51
Kraj: Ankaran, Ocizla

Odgovor Napisal/-a Melly »

Jaz sem še vedno za KISS sistem, čim manj navlake v modelu (becov, kretnic, varnostnih napajanj, elektronskih stikal, priključkov...), tisto kar vgradiš pa mora biti 100%.

Torej napajanje sprejemnika in servotov direkt 2s LiFe.
Če so tokovi na servotih višji, se splača imeti posebno ploščico, kamor povežeš servote, da tej tokovi ne tečejo skozi sprejemnik (realno to potrebuješ pri letalih nad 2.2m kjer imaš več servotov v krilu za eno funkcijo).
Redna menjava priključkov na baterijah in krmilnikih (enkrat letno, po potrebi še prej).

Okoli kablov servomotorja pa takole, jaz servo odprem in prispajkam nov kabel direkt na vezje (pač malo prakse je potrebno imeti)... podaljške pa v "resnih" modelih ne uporabljam, oklopit kable nima smisla...

Fail safe, kot ponavadi je resnica nekje vmes, je pa nujno, da ugasne motor, ostalo pa po želji in odvisno od tipa modela, jaz imam ponavadi vsa krmila v center in gas na nulo (elektro).
lp Melly
Miha_z
Razpravljalec
Prispevkov: 156
Pridružen: 28 Sep 2009, 09:21

Odgovor Napisal/-a Miha_z »

Živjo,
Super tema.
Glede polarizacije anten bi imel nekaj za pripomnit. POmoje je to bolj "lari fari". Oddajniško anteno je treba imet navzgor ali nazgol pravokotno na oddajnik. Kako so obrnjene antena na sprejemniku pa pomoje so vedno horizontalno, vzporedno s trupom. Seveda to ni prav, vendar na tako majhni razdalji kjer je vedno optična vidljivost to ni problema. Verjetno se "hec " konča pri kakem kilometru razdalje, ko je oddajniška moč že prenizka, da bi stvar še vedno zanesljivo laufala. Je pa problem pri karbonskih trupih in podobnem, vendar s tem nimam izkušenj.

Sicer pa po mojih izkušnjah z enostavnimi elektro modeli v luči varnosti počnem sledeče:
- ko dajem avjon skupaj malce pogledam, če je na sprejemniku vse vklopljeno kot mora biti.
- Podobno naredim s konektorji na baterijah.
- Ko dam avjon iz avta na hitro pogledam, če slučajno ni prišlo do kake poškodbe pri transportu. Vitalne dele jasno.
- Imam nek protokol kako dam krila skupaj in konektorje za alerone. Da se slučajno kaj ne pozabi.
- Pre flight check ne škodi. Sem že videl ko je šel ajvon v luft in aleroni niso bili priklopljeni recimo...Take osnovne napake, ki so lahko drage in nevarne.
- Še najpomembnejše. Pazit, če je kje kak človek in letenje novih figur/manevrov, ki jih nismo 99% vešči, na pametnih/varnih višinah.
- Nasploh pa pamet v roke in ne mislit, da znamo vse kar znajo najboljši piloti na pisti. :lol:

Evo malce mojega prispevka, čeprav malo stran od teme, ki je bila v osnovi mišljena. Je pa na temo varnosti.

lp,
miha
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

mega napisal/-a:RV sistem - fail safe mode
- Gotovo bi lahko rekel, da je za zmanjšanje možnosti poškodb proti tretji osebi "fail safe mode" osnovna nastavitev. Vendar kako jo nastaviti?
Meni so predlagali:
- "gas" na 0%
- smer - skrajno levo
- naklon - skrajno v levo
- višina - max navzgor
Ima kdo kak drug predlog oz. boljšo rešitev?

l.p.
:o :o #-o #-o

Če si v dvomih, daj v zraku, ko letiš z modelom "ročno" na te "fail safe" nastavitve, katere so ti predlagali (would be ex-friends)!

Glede na predlagano, boš model spravil v hudo špiralo, na koncu katere bo treba treske pospraviti v kanto za smeti.
Uporabniški avatar
AlesZ
Dr. Modelar
Prispevkov: 3220
Pridružen: 22 Maj 2002, 01:00
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a AlesZ »

Kaj pa vem,ga ni potrebno daleč hodit iskat.Je pa človek težko pameten v taki situaciji. Pred časom ko takih pripomočkov sploh še ni bilo,je po preletu piste"crknila"naprava.Model striman,gas na polovici,dela kroge s premerom 1 km......10 minut. So to zelo dolge minute in ko se odloči končati, to naredi točno nad naseljem in bum v vanj.V takem primeru ga raje takoj v kosih poberem........
Slika
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

AlesZ napisal/-a:Kaj pa vem,ga ni potrebno daleč hodit iskat.Je pa človek težko pameten v taki situaciji. Pred časom ko takih pripomočkov sploh še ni bilo,je po preletu piste"crknila"naprava.Model striman,gas na polovici,dela kroge s premerom 1 km......10 minut. So to zelo dolge minute in ko se odloči končati, to naredi točno nad naseljem in bum v vanj.V takem primeru ga raje takoj v kosih poberem........
Zato pa plin do konca odvzameš. Tudi scale model Mig-21 "jadra" brez motorja.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
mega
Razpravljalec
Prispevkov: 179
Pridružen: 13 Okt 2010, 21:12
Kraj: Radovljica

Odgovor Napisal/-a mega »

Ultralajt napisal/-a:
mega napisal/-a:RV sistem - fail safe mode
- Gotovo bi lahko rekel, da je za zmanjšanje možnosti poškodb proti tretji osebi "fail safe mode" osnovna nastavitev. Vendar kako jo nastaviti?
Meni so predlagali:
- "gas" na 0%
- smer - skrajno levo
- naklon - skrajno v levo
- višina - max navzgor
Ima kdo kak drug predlog oz. boljšo rešitev?

l.p.
:o :o #-o #-o

Če si v dvomih, daj v zraku, ko letiš z modelom "ročno" na te "fail safe" nastavitve, katere so ti predlagali (would be ex-friends)!

Glede na predlagano, boš model spravil v hudo špiralo, na koncu katere bo treba treske pospraviti v kanto za smeti.
Ne bo ex-friends ... so me opozorili, da, ko se vključi fail safe - bo letalo v spirali padlo na tla. Torej, če nisem letel nad cesto ali naseljem je to dobra rešitev za pilota in ne za avion. Sem videl kaj se zgodi z avionom, ko neha delovati sprejemnik v horizontalnem letu in se odpelje daleč .... na žalost do naselja, kjer .... ehhhh ... nerodna sitacija.

Pri taki odpovedi sprejemnika je problem kako ugasniti bencinski/metanolski motor ... kot že opisano v prejšnjih postih, dodatna vzmet na servotu za "gas", so pa tudi drugi predlagali nekaj rešitev - vendar motor bi mogel v tem primeru (odpovedi sprejemnika ali njegovega napajanja) ugasniti - ne pa da v horizontalnem letu motor nekontrolirano odpelje letalo stran od varne cone letenja ... oz. nad vasi/mesta ali nad cesto.

l.p.
Zadnjič spremenil mega, dne 27 Avg 2011, 15:31, skupaj popravljeno 1 krat.
Nikola Tesla - The Forgotten Wizard but Man who Invented the Twentieth Century
Uporabniški avatar
mega
Razpravljalec
Prispevkov: 179
Pridružen: 13 Okt 2010, 21:12
Kraj: Radovljica

Odgovor Napisal/-a mega »

Miha_z napisal/-a:Živjo,
Super tema.
Glede polarizacije anten bi imel nekaj za pripomnit. POmoje je to bolj "lari fari". .......
..........
- Pre flight check ne škodi. Sem že videl ko je šel ajvon v luft in aleroni niso bili priklopljeni recimo...Take osnovne napake, ki so lahko drage in nevarne.

.........

- Še najpomembnejše. Pazit, če je kje kak človek in letenje novih figur/manevrov, ki jih nismo 99% vešči, na pametnih/varnih višinah.
- Nasploh pa pamet v roke in ne mislit, da znamo vse kar znajo najboljši piloti na pisti. :lol:

Evo malce mojega prispevka, čeprav malo stran od teme, ki je bila v osnovi mišljena. Je pa na temo varnosti.

lp,
miha

Jaz sem dosleden pri polarizaciji antene (poglej si link iz prvih mojih postov o RV na zečetku teme)- pri kratkih razdaljah ne bi smel biti problem, pri kakšnem km pa se lahko zaradi drugačne polarizacije vsak dB slabljenja signala lahko usodno maščuje.

Se pa močno strinjam z "Pre flight check" ... to mora biti OBVEZNO!

Ne vem kako je med vami modelarji, vendar mislim, da v tej temi lahko omenim tudi, da je pametno imeti zavarovane avione. Kot sem slišal naj bi imela la Zavarovalnica Triglav tako zavarovanje, druge zavarovalnice, ti letela tudi zavarujejo, vendar kot skupek ???? nekih opcij ... naj me kdo popravi oz. doda, če ima več informacij o tem - da ne govorimo nekaj na pamet.

l.p.
Nikola Tesla - The Forgotten Wizard but Man who Invented the Twentieth Century
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Odgovor Napisal/-a Krist »

Edini uporaben fail safe je, odvzem plina motorju in izmet padala. Model boi sicer padal proti zemlji, ampak poškodbe bodo bistveno manjše, kot pri prostem padu.
Padalo lahko narediš iz odsluženega dežnika in malce močnejše ribiške vrvice. Za povezavo med padalom in modelom uporabiš opleteno elastiko debeline 5mm ali kaj podobnega, tako da je še malce elastična.
Mogoče butasta ideja. Za proženje takih reči uporabiš drugo komando. Dejansko rabiš dva kanala, se pravi dve tipki. (predelaš kako 4 kanalno napravo ali celo tri kanalno, ki daš 2,4GHz modul drugega proizvajalca, kot ga imaš za glavni oddajnik in to je to.
msev
Razpravljalec
Prispevkov: 166
Pridružen: 01 Sep 2010, 13:45

Odgovor Napisal/-a msev »

Oz. za drugo komando uporabiš kakšno staro 35MHz - a nimajo ponavadi več dosega kot zdaj te 2.4GHz, joj sam bi potreboval pomoje kar veliko padalo za mojga Twinstarja s kamerco gor :D...Bomba ideja, to bi blo zanimiv realizirat :)


Pri elektro avionih se motorji sami ugasnejo ko komanda izgubi doseg ane?
Uporabniški avatar
nitrometan
Freak
Prispevkov: 761
Pridružen: 18 Jul 2010, 14:36
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a nitrometan »

Osebno mi je najbolj všeč Kristova metoda: Padalo in odvzem gasa, ker praviloma tudi ko stvar prileti na tla prileti z razmeroma nizko hitrostjo, kar omeji poškodbe na avionu in tuji lastnini.

Po drugi strani pa obstajajo tudi razni avtopilot sistemi, ki ob aktivaciji failsafe načina peljejo model nazaj nad mesto vzleta. To je dobra idej predvsem za tiste, ki letite long range fpv.

Predvsem za modele, ki jih res ni škoda se strinjam z metodo gas na nulo in maksimalen odklon na komandah.

Povdaril bi pa predpriprave in seveda predvzletno kontrolo, kamor sodi tudi test dometa.
NE KLIČ HUDIČA !!!

It just MIGHT be IDIOT RESISTANT but NOTHING is IDIOT PROOF !! :lol:

LP Andraž
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Odgovor Napisal/-a Krist »

msev napisal/-a:Oz. za drugo komando uporabiš kakšno staro 35MHz - a nimajo ponavadi več dosega kot zdaj te 2.4GHz, joj sam bi potreboval pomoje kar veliko padalo za mojga Twinstarja s kamerco gor :D...Bomba ideja, to bi blo zanimiv realizirat :)


Pri elektro avionih se motorji sami ugasnejo ko komanda izgubi doseg ane?
Naj bi se.
Mala marela bi bila dovolj za varen pristanek, to sicer ne bi bilo dovolj za mehak pristanek, bo pa definitivno rešilo model.
msev
Razpravljalec
Prispevkov: 166
Pridružen: 01 Sep 2010, 13:45

Odgovor Napisal/-a msev »

Postavitev padala bi bla pa verjetno najbolje čimbližje težišču ane..
Uporabniški avatar
pegasus
Dr. Modelar
Prispevkov: 2847
Pridružen: 14 Okt 2002, 01:00
Kraj: Heidelberg

Odgovor Napisal/-a pegasus »

Motnje so redkejši problem kot pa pomanjkanje ali preveč stika v elektriki ... glej prispevek "You have one chance to get it right" v RCSD 2011-05 in 2011-06.
Uporabniški avatar
mega
Razpravljalec
Prispevkov: 179
Pridružen: 13 Okt 2010, 21:12
Kraj: Radovljica

Odgovor Napisal/-a mega »

pegasus napisal/-a:Motnje so redkejši problem kot pa pomanjkanje ali preveč stika v elektriki ... glej prispevek "You have one chance to get it right" v RCSD 2011-05 in 2011-06.
Uhhhhh ... dobra članka - hvala za link! Priporočam vsakemu to branje!

l.p.
Nikola Tesla - The Forgotten Wizard but Man who Invented the Twentieth Century
Uporabniški avatar
mega
Razpravljalec
Prispevkov: 179
Pridružen: 13 Okt 2010, 21:12
Kraj: Radovljica

Odgovor Napisal/-a mega »

Isti avtor člankov, ki jih je predlagal prebrati Pegasus, je napisal tudi članek o postavitvi antene v letalu pri 2,4GHz sistemih ....

Preberite članek “Now that it’s built, where do I put the antennas?" na linku: 2011-04

l.p.
Nikola Tesla - The Forgotten Wizard but Man who Invented the Twentieth Century
Uporabniški avatar
kanja
Razpravljalec
Prispevkov: 108
Pridružen: 13 Okt 2007, 22:28
Kraj: okolica Lenarta

Odgovor Napisal/-a kanja »

Najprej pohvala za zelo koristno temo v kateri upam, da se bo nabralo veliko koristnih informacij. Na http://www.acteurope.de/blog/?p=491 strani si lahko preberete, da lahko pride pri intezivni uporabi oddajnika tudi do poškodbe oklopa na kablu v anteni oddajnika, se vsekakor splača na začetku letalne sezone prekontrolirat.
zakon je vse, kar leti po zraku
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Odgovor Napisal/-a Krist »

kanja napisal/-a:Najprej pohvala za zelo koristno temo v kateri upam, da se bo nabralo veliko koristnih informacij. Na http://www.acteurope.de/blog/?p=491 strani si lahko preberete, da lahko pride pri intezivni uporabi oddajnika tudi do poškodbe oklopa na kablu v anteni oddajnika, se vsekakor splača na začetku letalne sezone prekontrolirat.
Pri meni se je bolj poznala obraba potenciometrov kot antene. Pač je treba oboje preverit.
Odgovori

Vrni se na Splošne teme modelov letal in aerotehnike