Iščem razlago za izgubo modela
Moderatorji: Pisaneli, Zaunkönig
Iščem razlago za izgubo modela
Pozdrav vsem skupaj.
Danes žalujem za izgubo modela,pa čeprav je bil easystar je bila notri kvalitetna oprema od futaba.Naredil sem si ga posebej za jadranje zelo lahki servoti,baterija lipo 1000mAh,majhen brezkrtačnik,res model je bil peresno lahek.Ker pa sem v jadranju na termiko in pobočje začetnik in nepoznam raznih zahribnih rotorjev,močnih dviganj in je bil model mogoče celo prelahek sprašujem vas,če bi znal kdo kaj povedati.
Jadrou sm na pobočju v okolici Osilnice.Naredil sem 2 štarta in naletel krasnih polure brez motorja,kar mi je za začetnika v pobočnem jadranju bilo v neizmerno veselje.Pihalo je čisto prau da je easystar brez problema penjal v višave,dvakrat je bila(verjetnu)termika tako močna,da je model še ko helikopter v vertikalo za kakšnih 20-30m,nato sem spet se malo vozil naokoli in me je easy presenetu kako je obvladljiv na tisto majhno smer ko jo ima zadaj in to tudi v vožnji proti hribu,sepravi polure je bilo popolnoma vse uredu.Potem sem šel spet v veter in v višave in je bil solidno visoko pa sem reku bom šel še malo gor,potegnem višino,da sem iz moje perspektive vidu krila in rep v liniji.(v tem položaju težko opazen model)Tisto črto od avijona sem gledal 2 sekunde in potem konec vidne povezave z modelom.Hitro očala dol,palco naprej iščem model po nebu njega pa nikjer.Vidnega polja sem imel kar precej naokli,oblaki so bili zelo visoko in za hribom.Palico sem držal polno v levem zavoju in višino na polovico dol 15minut modela pa nikjer,nakar sem žalostno obupal in z neverjetnimi mukami izklopil oddajnik in se se odpravil domou
Hvala lepa za mnenja.
Danes žalujem za izgubo modela,pa čeprav je bil easystar je bila notri kvalitetna oprema od futaba.Naredil sem si ga posebej za jadranje zelo lahki servoti,baterija lipo 1000mAh,majhen brezkrtačnik,res model je bil peresno lahek.Ker pa sem v jadranju na termiko in pobočje začetnik in nepoznam raznih zahribnih rotorjev,močnih dviganj in je bil model mogoče celo prelahek sprašujem vas,če bi znal kdo kaj povedati.
Jadrou sm na pobočju v okolici Osilnice.Naredil sem 2 štarta in naletel krasnih polure brez motorja,kar mi je za začetnika v pobočnem jadranju bilo v neizmerno veselje.Pihalo je čisto prau da je easystar brez problema penjal v višave,dvakrat je bila(verjetnu)termika tako močna,da je model še ko helikopter v vertikalo za kakšnih 20-30m,nato sem spet se malo vozil naokoli in me je easy presenetu kako je obvladljiv na tisto majhno smer ko jo ima zadaj in to tudi v vožnji proti hribu,sepravi polure je bilo popolnoma vse uredu.Potem sem šel spet v veter in v višave in je bil solidno visoko pa sem reku bom šel še malo gor,potegnem višino,da sem iz moje perspektive vidu krila in rep v liniji.(v tem položaju težko opazen model)Tisto črto od avijona sem gledal 2 sekunde in potem konec vidne povezave z modelom.Hitro očala dol,palco naprej iščem model po nebu njega pa nikjer.Vidnega polja sem imel kar precej naokli,oblaki so bili zelo visoko in za hribom.Palico sem držal polno v levem zavoju in višino na polovico dol 15minut modela pa nikjer,nakar sem žalostno obupal in z neverjetnimi mukami izklopil oddajnik in se se odpravil domou
Hvala lepa za mnenja.
Vedno je bolje, če si spodaj in si želiš, da bi bil zgoraj, kot pa da si zgoraj in si želiš, da bi bil spodaj.
V letalstvu velja pravilo: ne pusti, da te avion odpelje nekam, kjer tvoja zavest ni bila pred nekaj minutami.
V modelarstvu lahko to zožiš na nekaj sekund in ohraniš isti princip.
Preden se z modelom odpraviš v tako oddaljenost ali višave, da ti pod določenimi položaji že zginja iz vidika, moraš biti z njim tako uleten, da točno veš, kje ga lahko pričakuješ čez nekaj sekund.
Tipična situacija je tekmovalno jadralno letenje, ki se zna odvijati tudi po kilometer daleč. Takrat vidiš model le dva trenutka v celem krogu, a ti mora biti to dovolj, da veš kako ga upravljat in da ga znaš pripeljati nazaj. Ta situacija je tudi edina pogojno opravičljiva za tovrstno tvegano početje; vse ostale so zgolj kurčenje, preseravanje in kar je še takih izrazov. Zapomni si, v letalstvu ostanejo živi tisti, ki se zavedajo svojih omejitev in ne pretiravajo po nepotrebnem.
V modelarstvu lahko to zožiš na nekaj sekund in ohraniš isti princip.
Preden se z modelom odpraviš v tako oddaljenost ali višave, da ti pod določenimi položaji že zginja iz vidika, moraš biti z njim tako uleten, da točno veš, kje ga lahko pričakuješ čez nekaj sekund.
Tipična situacija je tekmovalno jadralno letenje, ki se zna odvijati tudi po kilometer daleč. Takrat vidiš model le dva trenutka v celem krogu, a ti mora biti to dovolj, da veš kako ga upravljat in da ga znaš pripeljati nazaj. Ta situacija je tudi edina pogojno opravičljiva za tovrstno tvegano početje; vse ostale so zgolj kurčenje, preseravanje in kar je še takih izrazov. Zapomni si, v letalstvu ostanejo živi tisti, ki se zavedajo svojih omejitev in ne pretiravajo po nepotrebnem.
Saj si sam povedal, da si ga odpeljal tako daleč, da ga nisi več videl. Ne vem kakšno mnenje še potrebuješ?
Če misliš model vozit daleč, moraš bit skoncentriran na tisto piko v nulo, ker če ga enkrat zgubiš bo verjetno že prepozno, ko ga boš spet našel, pa še vedel ne boš več kaj dela model. Sploh če letiš v vetru in v nemirnem ozračju lahko pričakuješ razne zanimive reči v zraku in je lahko hitro konec.
V temi aerozprega vrhnika si lahko pogledaš kako se je končalo par trenutkov nepozornosti pri ultralajtovem tavelikem gupiju.
Če misliš model vozit daleč, moraš bit skoncentriran na tisto piko v nulo, ker če ga enkrat zgubiš bo verjetno že prepozno, ko ga boš spet našel, pa še vedel ne boš več kaj dela model. Sploh če letiš v vetru in v nemirnem ozračju lahko pričakuješ razne zanimive reči v zraku in je lahko hitro konec.
V temi aerozprega vrhnika si lahko pogledaš kako se je končalo par trenutkov nepozornosti pri ultralajtovem tavelikem gupiju.
Fly it like you stole it!
torn4do!
Napisal sem da sem videl model kako se vzpenja in sem dodal še malo višine in pač model videl v liniji repa in kril in v tej poziciji sem ga gledal cca 2 sekundu in sem bil prepričan,da ko bom dal palco naprej bom še zmeraj videl križ modela in ne piko,ker easy stara vozim največ ur in vem kako velik je na določenih višinah.Ko letim zjim na ravninah z motorjem sem bil znjim še višje kot takrat ko sem ga videl v zadnjem položaju.Nisem se hotel preizkušati do kje seže moj pogled,pač pa navadno pobočno jadranje.Razumem da se v zraku na višinah dogaja vsesorte,ampak bi potem ga moral še zmeraj videti,ko ga po nebu premetava v vse smeri,tok da je moja razlaga ta ker druge nevidim in naj me kdo potrdi,da je v model udaril izredno močan,širok termični steber in me je katapultiralo v višave in to v neverjetnem kratkem času,da od izija ni ostala tudi pika,pa če se da s kašnim manevrom tole rešit.Model je namreč izpuhtel iz zraka.
Napisal sem da sem videl model kako se vzpenja in sem dodal še malo višine in pač model videl v liniji repa in kril in v tej poziciji sem ga gledal cca 2 sekundu in sem bil prepričan,da ko bom dal palco naprej bom še zmeraj videl križ modela in ne piko,ker easy stara vozim največ ur in vem kako velik je na določenih višinah.Ko letim zjim na ravninah z motorjem sem bil znjim še višje kot takrat ko sem ga videl v zadnjem položaju.Nisem se hotel preizkušati do kje seže moj pogled,pač pa navadno pobočno jadranje.Razumem da se v zraku na višinah dogaja vsesorte,ampak bi potem ga moral še zmeraj videti,ko ga po nebu premetava v vse smeri,tok da je moja razlaga ta ker druge nevidim in naj me kdo potrdi,da je v model udaril izredno močan,širok termični steber in me je katapultiralo v višave in to v neverjetnem kratkem času,da od izija ni ostala tudi pika,pa če se da s kašnim manevrom tole rešit.Model je namreč izpuhtel iz zraka.
Vedno je bolje, če si spodaj in si želiš, da bi bil zgoraj, kot pa da si zgoraj in si želiš, da bi bil spodaj.
- Kralj Luka
- Freak
- Prispevkov: 720
- Pridružen: 25 Avg 2006, 10:49
- Kraj: Rožna dolina (Nova gorica)
Na modelu, ki ima vgrajen motor, je treba dati gas do daske in v zaporedne lopinge. Če pa motorja ni, pa role do onemoglosti. Ni hudič, da se enkrat nekaj ne pobliska v zraku.
Ves problem je v tem, da se oči ne sfokusirajo na pravo razdaljo. In potem begaš z očmi po zraku sem in tja, modela pa nikjer.
Meni se je to že večkrat zgodilo in to vzamem v zakup. Pogosto zijam okrog, potem je pa panika.
Zaenkrat sem imel kar srečo. Iskal sem ga po zraku tudi s pomočjo kolegov, ki so bili prisotni. Ob tej priložnosti se jim zahvaljujem in se priporočam za naprej, ko bom v težavah.
LP Bogo
PS: Ko jaz vržem model na pobočju, se vedno poslovim od njega.
Ves problem je v tem, da se oči ne sfokusirajo na pravo razdaljo. In potem begaš z očmi po zraku sem in tja, modela pa nikjer.
Meni se je to že večkrat zgodilo in to vzamem v zakup. Pogosto zijam okrog, potem je pa panika.
Zaenkrat sem imel kar srečo. Iskal sem ga po zraku tudi s pomočjo kolegov, ki so bili prisotni. Ob tej priložnosti se jim zahvaljujem in se priporočam za naprej, ko bom v težavah.
LP Bogo
PS: Ko jaz vržem model na pobočju, se vedno poslovim od njega.
V mladosti modelar, v starosti iz dneva v dan večkrat pilot kot modelar.
Se strinjam z ugotovitvami 3D-ja. Tvoj problem (verjetno) ni zaradi vesoljčkov in sublimacije, ampak zaradi omejitev očesa. Ta se namreč v težkih vidnih pogojih (ko komaj še vidiš kar gledaš, ali pa samo še prepričan da gledaš nek objekt) sfokusiran na recimo temu "default" fokus, ki pa je od 3-10 metrov.
Iz teorije v prakso... izredno težko je najdi letalo na modrem nebu, ki leti visoko in ne vleče za sabo bele črte. Ko je pikica na nebu in z očesom prečesavaš modrino neba, je tvoj fokus na 3-10m, kar pomeni, da ga ne boš našel. Zelo pa pomaga, če pogledaš na kak oblak v bližini in nato iščeš po nebu, saj tako oko prepričaš da se fokusira na razdaljo, kjer naj bi bilo letalo.
Iz teorije v prakso... izredno težko je najdi letalo na modrem nebu, ki leti visoko in ne vleče za sabo bele črte. Ko je pikica na nebu in z očesom prečesavaš modrino neba, je tvoj fokus na 3-10m, kar pomeni, da ga ne boš našel. Zelo pa pomaga, če pogledaš na kak oblak v bližini in nato iščeš po nebu, saj tako oko prepričaš da se fokusira na razdaljo, kjer naj bi bilo letalo.
- UROŠ MURKOVIČ
- Dr. Modelar
- Prispevkov: 2428
- Pridružen: 25 Dec 2005, 12:29
- Kraj: Lj-Črnuče MKV-Vrhnika
Ja pa še mol,da bo prletu skoz Mercedezovo šipo .Marco napisal/-a:Tudi meni se je to že zgodilo. Nekje je sigurno padel na tla. Od kar sem izgubil model, na vsak model napišem svojo GSM številko.
Tut moja ženka je sestavljala avione.
http://www.facebook.com/profile.php?id=100002305024191
http://www.mkv-klub.si/
http://www.facebook.com/profile.php?id=100002305024191
http://www.mkv-klub.si/
- janko1
- Profesor
- Prispevkov: 1051
- Pridružen: 06 Avg 2007, 06:14
- Kraj: Novo mesto / Dolenjska / Slovenija / EU / Zemlja / Rimska cesta /
- Kontakt:
Re: Iščem razlago za izgubo modela
Zdravo
Mislim da je vsakdo vsaj nekajkrat doživel da letala nisi več videl, ali da nisi vedel kam leti,...
To se dogodi takrat ko letiš na robu svojih sposobnosti.
Pri nas je modelarski kolega Jernej, vpeljal izraz ; " Motnja med ušesi "
Pa naj se ob tej priložnosti pohvalim; Easy starja sem letel na višini 1110,5m in mi je tudi skoraj ušel.
Sem pa pri teh poskusih doseči veliko višino opazil, da je zelo velika razlika v vidljivosti. Najbolj sem videl, če je bilo nebo rahlo oblačno.
Janko
Mislim da je vsakdo vsaj nekajkrat doživel da letala nisi več videl, ali da nisi vedel kam leti,...
To se dogodi takrat ko letiš na robu svojih sposobnosti.
Pri nas je modelarski kolega Jernej, vpeljal izraz ; " Motnja med ušesi "
Pa naj se ob tej priložnosti pohvalim; Easy starja sem letel na višini 1110,5m in mi je tudi skoraj ušel.
Sem pa pri teh poskusih doseči veliko višino opazil, da je zelo velika razlika v vidljivosti. Najbolj sem videl, če je bilo nebo rahlo oblačno.
Janko
Modelarstvo zaradi službe ne sme trpeti !
Ko sem pijan me vsi vidite, ko sem pa žejen pa nobeden.
NEUČAKANOST je izraz za dejanje, ko Dolenec začne jesti grozdje.
Ko sem pijan me vsi vidite, ko sem pa žejen pa nobeden.
NEUČAKANOST je izraz za dejanje, ko Dolenec začne jesti grozdje.
- UROŠ MURKOVIČ
- Dr. Modelar
- Prispevkov: 2428
- Pridružen: 25 Dec 2005, 12:29
- Kraj: Lj-Črnuče MKV-Vrhnika
Re: Iščem razlago za izgubo modela
Pa naj se ob tej priložnosti pohvalim; Easy starja sem letel na višini 1110,5m in mi je tudi skoraj ušel.
Ja kake oči pa maš ti . 6m glajda se še komaj vidi na tej višini kaj še le 1,4m Easy starja
Ja kake oči pa maš ti . 6m glajda se še komaj vidi na tej višini kaj še le 1,4m Easy starja
Tut moja ženka je sestavljala avione.
http://www.facebook.com/profile.php?id=100002305024191
http://www.mkv-klub.si/
http://www.facebook.com/profile.php?id=100002305024191
http://www.mkv-klub.si/
Re: Iščem razlago za izgubo modela
Nadmorske višine...janko1 napisal/-a:Easy starja sem letel na višini 1110,5m in mi je tudi skoraj ušel.
Lep pozdrav,
Jaro
___________________________________
"Zeit ist weg! Letzte Runde!" (Ivan Kneys)
Jaro
___________________________________
"Zeit ist weg! Letzte Runde!" (Ivan Kneys)
- janko1
- Profesor
- Prispevkov: 1051
- Pridružen: 06 Avg 2007, 06:14
- Kraj: Novo mesto / Dolenjska / Slovenija / EU / Zemlja / Rimska cesta /
- Kontakt:
Re: Iščem razlago za izgubo modela
Glede mojega rekorda z Easyjem.
http://www.youtube.com/watch?v=ZDkr2rSl834&lr=1
Pred pričami , merjena višina pa od mojih poplatov navzgor.
Naj povem da je pa bilo poskuov kar nekaj ob različnem vremenu, da sem ugotovil kdaj je najboljša vidljivost.
Vozil sem brez očal - daljnogleda.
So mi trije kolegi pomagali, ampak ko je samo še pikica ki jo slutiš je to težko.
Priznam, da smo ga ob povratku kakšne pol minute iskali po nebu in našli nekje, kjer ga po logiki ne bi smelo biti
Janko
http://www.youtube.com/watch?v=ZDkr2rSl834&lr=1
Pred pričami , merjena višina pa od mojih poplatov navzgor.
Naj povem da je pa bilo poskuov kar nekaj ob različnem vremenu, da sem ugotovil kdaj je najboljša vidljivost.
Vozil sem brez očal - daljnogleda.
So mi trije kolegi pomagali, ampak ko je samo še pikica ki jo slutiš je to težko.
Priznam, da smo ga ob povratku kakšne pol minute iskali po nebu in našli nekje, kjer ga po logiki ne bi smelo biti
Janko
Modelarstvo zaradi službe ne sme trpeti !
Ko sem pijan me vsi vidite, ko sem pa žejen pa nobeden.
NEUČAKANOST je izraz za dejanje, ko Dolenec začne jesti grozdje.
Ko sem pijan me vsi vidite, ko sem pa žejen pa nobeden.
NEUČAKANOST je izraz za dejanje, ko Dolenec začne jesti grozdje.
Re: Iščem razlago za izgubo modela
Podobno se je tudi meni. Vzlet je bil normalen, po dveh minutah sem našel močno dviganje in po treh minutah je model izginil. S kolegom sva prečesala tisti del neba in modela kar ni bilo. Potem sem spustil flape do konca dol in višino naprej, po nekaj minutah sva ga zagledala in odločil sem se za pristanek. To je bilo najdaljših 13 minut v modelarski karieri.
Drugače pa šola za naprej....
Drugače pa šola za naprej....