Izbira propelerja

Baza informacij o motorjih, krmilnikih, prenosih, propelerjih v modelih letal

Moderator: Pisaneli

Odgovori
Uporabniški avatar
mstrakl
Tekmovalec
Prispevkov: 209
Pridružen: 27 Jan 2008, 11:22
Kraj: Murska Sobota

Izbira propelerja

Odgovor Napisal/-a mstrakl »

Pozdravljeni.

Imam težave z izbiro propelerja. Do sedaj sem letel na APC 17Ă—8, kateri da v kombinaciji z turnigy 63/64-280 in 10S rhino celicami nekje 2200W. To mi je rahlo premalo, zato sem sprobal APC 18Ă—8, ki pa nabije dobrih 2700W, oz. tokovi se dvignejo tudi nad 80A, kar bi znalo biti nevarno, ob daljši obremenitvi. Potem sem nekje začtral sredino, in vzel 18Ă—6 Mejzlik, prepričan da bo to to. Ampak dejansko sem zašel v temo, ker potegne borih 55A, kar znese nekje 1800W. Res je da so celice nekje "napol" polne, napetost je bila 34 voltov (pod maximalno obremenitvijo), ampak vseeno tudi pri polnih je ta napetost nekje 36 voltov, in hitro pade na dobrih 35 (spet, pod polno obremenitvijo seveda). Pomeni da se moč ne bo dvignila niti na 2000W. Zanima me kaj bi mi svetovali, ker sem zmetal že 100€ za j**** propelerje, za ta denar bi si lahko še ene celice kupil -.-
Razmišljam o Mejzliku 18/8 ...
Ciljam nekje na 70-75A - 2500W (napetost polnih celic pri 70A toku je 35.5V)

Sicer leteti še z tem mejzlikom (18/6) nisem probal, ampak močno dvomim, da ima toliko boljši izkoristek, da bi pri tako majhnem toku potegnil kaj več kot apc 17/8 ?


Če slučajno kaj pomaga, model je Sebart sukhoi, 2m (140 klasa), tehta 5,5 kg RTF. Hočem seveda full 3D, razmišljam torej o nekje 8-9 kg vleka?
Žal imam samo wattmeter, nimam naprav za merjenje vleka.

BTW če kdo kupi mejzlik 18/6 naj javi na ZS.
LP
Mitja
Uporabniški avatar
Marko Mencin
Freak
Prispevkov: 728
Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
Kraj: LJ-Barje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Marko Mencin »

Pozdravljen!

Težava je predvsem v tem, da imaš za Suhoja izbrane komponente, ki ne pašejo skupaj. Suhoj ima veliko kaputažo, zato potrebuješ velik propeler, vsaj 19 col, če hočeš dobiti potreben vlek. Wati so sicer pomemben podatek, vendar je treba stremeti k čim boljšemu izkoristku, torej večji elisi.17x8 je bolj mlinček. Motor, ki ga imaš, je primeren tudi za Suhoja, vendar za 8s in propeler 20x10. Tok bo vsekakor prek 70A.
Kaj storiti?
Vsekakor najprej poizkusi leteti z Mejzlikom 18x6, da vidiš, kaj to pomeni v zraku in ali je dovolj hitrosti. Če hitrost zadovolji, je izbira še 19x6, če hitrost ne zadovolji, potem je izbira Metts elektro 18x8. Ni pa v nobenem primeru to optimalen pogon, kot že rečeno. Ko kupujemo pogon, je treba ali slediti priporočilu proizvajalca, ali pa nabrati utrezne informacije še pred nakupom komponent pogona. Ker te zanimajo predvsem 3D zmogljivosti, to pomeni imeti lahek model. Torej 8S akumulatorje (nekateri celo 6s! in AXI 5320/18.
Vsekakor pa se boš moral odločiti nekaj menjati, če ne boš zadovoljen z rezultati!

Lep pozdrav!

Marko
We is E-xperts.
Uporabniški avatar
Melly
Dr. Modelar
Prispevkov: 3879
Pridružen: 15 Feb 2007, 22:51
Kraj: Ankaran, Ocizla

Odgovor Napisal/-a Melly »

Za merjenje vleka potrebuješ navadno potezno tehnico (tako za ribe vagat), ki jo zavežeš na rep drugi konec pa na pošten kol zapičen v zemljo (nekateri zavežejo kar za kljuko na avtu ali za drevo)... Take tehnice dobiš za 20e... (na ebayu še za manj).

http://www.som.si/shop_item.php?id=5357
lp Melly
Uporabniški avatar
mstrakl
Tekmovalec
Prispevkov: 209
Pridružen: 27 Jan 2008, 11:22
Kraj: Murska Sobota

Odgovor Napisal/-a mstrakl »

To da rabi čim večji propeler vem. Na žalost se karakteristike motorja niso strinjale z komentarji na HK-strani. Na 8S bi naj imeli 21-22 " prope, kar se mi je zdelo preveč. Večina je obesila 19" propelerje na 10S baterijo, veliko pa tudi 18", vendar z velikimi koraki 18/12... Jaz sem imel v planu na začetku 18/10 da avjon natreniram, potem pa na 19". Ampak izkazalo se je da je motor z apc 18/10 preobremenjen, in to zelo, kajti številke so pokazale več kot 90A, nekje 3300W. Potem sem šel na 18/8, pa je še vedno bilo blizu 3000W, tam 2800, 2900 ko so bile celice čisto polne. Tega bivši regulator ne bi preživel, ker je bil 70A, zato sem šel na 17/8. Ampak avjon je iz huveringa zeeelo težko potegnil zato sem sedaj menjal regler za 100A.
Kaj bi bilo z motorjem ob propeleju APC 18/8 nisem dosti razmišljal, ker je bil regler kritičen. Sedaj sem zmeril še enkrat, 2800W nekje, pri 78A, hitro pa pade na 2650-2700W. Po 10 sekudnah polnega gasa motor ni bil topel. Je varno narediti testni let s takim setup-om? (10s, APC 18/8 - 2700W, 75A)
LP
Mitja
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Za večji prop i bilo najlažje odvzet eno celico od akuja in se lahko igraš.

Kar se tiče nevarnosti za motor je navadno dovolj test z roko. Če ima motor po poletu nekje okrog 50 oC je vse v mejah normale. Za inrunerja vem, da jih mimogrede lahko doseže 70 oC na ohišju, pa bo še vse vredu. Načeloma je enako tudi za outruner, vprašljivo je le, če bo lepilo za magnete držalo, ali ne. To boš izvedel le z testi. V kolikor lepilo popusti in vse ostane v enem kosu, lepo očisti magnete in jih prilepi nazaj z Patex Extreme. Tako obdelani axiji so meni zdržali trojno nazivno moč.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
Marko Mencin
Freak
Prispevkov: 728
Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
Kraj: LJ-Barje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Marko Mencin »

Imel sem točno ta motor in navitje zdrži gotovo tok tudi kratkotrajno prek 100A. Druga stvar pa je visoka obremenitev v zvezi s slabšim statorskim materialom, pa nekaj slabšimi magneti, pa slabšimi ležaji, kot je to pri AXI-jih in posledično veliko nižjim izkoristkom. Razlika se seveda pretvori v toploto, in tu je glavni problem. Motor je sicer solidno izdelan, vendar tudi zelo težak za tisto, kar nudi in za kar (3D) je narejen. Do kakšne meje je možno iti s temperaturo, je tudi stvar centričnega teka zvona. Ker ima ta motor tudi močan obodni ležaj, tu s tenstanjem zvona v oval ne bo problemov, magneti tudi ne morejo izpasti, lahko pa naležejo na stator in motor blokirajo. Tu bi dolepljenje rešilo eventualni problem.
Menim, da lahko brez skrbi letiš na 18x8 APC-e ali Metts elektro.

LP

Marko
We is E-xperts.
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane »

raktivec napisal/-a: V kolikor lepilo popusti in vse ostane v enem kosu, lepo očisti magnete in jih prilepi nazaj z Patex Extreme. Tako obdelani axiji so meni zdržali trojno nazivno moč.
Malo bi vskočil, imam AXI ja kjer so magneti še lepo trdo na mestu, a lepilo okoli njih je vidno razpokano. kako bi se lotil tega, da bi zadevo zasigural. Vsekakor bi magnete najraje spravil ven vse lepo očistil in ponovno zalepil, a se ne premaknejo. Preveč močan pa ne upam biti, da nebi katerega odlomil.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Uporabniški avatar
Marko Mencin
Freak
Prispevkov: 728
Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
Kraj: LJ-Barje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Marko Mencin »

Pozdravljeni!

Magnetov se na motorju ne odstranjuje, pač pa se samo vmesne prostore dobro očisti z nitro razredčilom, alkoholom ali acetonom, s finim smirkovim papirjem narazi površina, ponovno očisti,nato pa se te vmesne prostore zapolni z 2K lepilom UHU ENDFEST 300 ali PATEX EXTREME, ki pa naj ne bo star. Ko lepilo zaželira, se notranji obod magnetov očisti, ravno tako z razredčilom, alkoholom ali čistim metanolom.
Da bi bilo delo lažje, je dobro gred demontirati ali vsaj zaščititi z ličarskim trakom. Dela je za približno 1 uro do uro in pol. Motor mora mirovati vsaj 24 ur pri sobni temperaturi ali pa pri 50stopinjah 1 uro oziroma pri PATEX EXTREME 2 dni na sobni temperaturi, da se lepilo zatrdi.
Postopek torej ni nič posebnega in ga lahko opravi vsak normalno spreten modelar. Misliti pa je treba pri kitajskem motorju tudi na zamenjavo ležajev, saj ti ne zdržijo več kot eno sezono, zato jih je treba vsaj izmeriti, ko imamo motor že narazen.

LP

Marko
Zadnjič spremenil Marko Mencin, dne 22 Mar 2011, 13:19, skupaj popravljeno 4 krat.
We is E-xperts.
Uporabniški avatar
peugeot1
Freak
Prispevkov: 924
Pridružen: 16 Nov 2004, 18:05
Kraj: Selca

Re: Izbira propelerja

Odgovor Napisal/-a peugeot1 »

mstrakl napisal/-a:Pozdravljeni.

Imam težave z izbiro propelerja. Do sedaj sem letel na APC 17Ă—8, kateri da v kombinaciji z turnigy 63/64-280 in 10S rhino celicami nekje 2200W. To mi je rahlo premalo, zato sem sprobal APC 18Ă—8, ki pa nabije dobrih 2700W, oz. tokovi se dvignejo tudi nad 80A, kar bi znalo biti nevarno, ob daljši obremenitvi. Potem sem nekje začtral sredino, in vzel 18Ă—6 Mejzlik, prepričan da bo to to. Ampak dejansko sem zašel v temo, ker potegne borih 55A, kar znese nekje 1800W. Res je da so celice nekje "napol" polne, napetost je bila 34 voltov (pod maximalno obremenitvijo), ampak vseeno tudi pri polnih je ta napetost nekje 36 voltov, in hitro pade na dobrih 35 (spet, pod polno obremenitvijo seveda). Pomeni da se moč ne bo dvignila niti na 2000W. Zanima me kaj bi mi svetovali, ker sem zmetal že 100€ za j**** propelerje, za ta denar bi si lahko še ene celice kupil -.-
Razmišljam o Mejzliku 18/8 ...
Ciljam nekje na 70-75A - 2500W (napetost polnih celic pri 70A toku je 35.5V)

Sicer leteti še z tem mejzlikom (18/6) nisem probal, ampak močno dvomim, da ima toliko boljši izkoristek, da bi pri tako majhnem toku potegnil kaj več kot apc 17/8 ?


Če slučajno kaj pomaga, model je Sebart sukhoi, 2m (140 klasa), tehta 5,5 kg RTF. Hočem seveda full 3D, razmišljam torej o nekje 8-9 kg vleka?
Žal imam samo wattmeter, nimam naprav za merjenje vleka.

BTW če kdo kupi mejzlik 18/6 naj javi na ZS.

LP.

http://www.bungymania.com/imageshome/in ... .php?id=36

Upam da imaš omenjen motor?

Če tile podatki držijo si poglej koliko in kaj dobiš na 8S lipo. Mogoče bi bilo pametno, tako kot pravi Marko, iti na 8S. S tem boš zmanjšal maso. Če so lipete še dokaj sveže, jih pokombiniraš z 3S lipo, pa imaš 2 paketa po 8 celic.Ter na kašen 20-8/10 propeler. Ali si navadne lesene propelerje ze preiskusil. Za bencinarje. Za moje pojme dajo več kot električni. Sam uporabljam v glavnem METTS propelerje za bencinarje. In sem zadovoljen. Je pa res, da ko jih tolčeš, ali pa če se zmotiš pri nakupu, se kar nabere evrov.

LP,Klemen
Ljubezen: ime ji je letenje!!!
Uporabniški avatar
mstrakl
Tekmovalec
Prispevkov: 209
Pridružen: 27 Jan 2008, 11:22
Kraj: Murska Sobota

Odgovor Napisal/-a mstrakl »

Motor je tale ja. Bom ob prvi priliki poskusil z 18/8, da vidimo kako se bo obneslo, potem pa čez nekaj časa mogoče sem itak namenil menjati celice, ker se mi zdi padec napetosti malo velik #-o (3,5 V pri 17C praznjenju). Celice so rhino, in imam tudi manjše 3s, 2s baterije tega tipa, in pri vseh je padec napetosti večji napram večini dugih znamk. Torej enkrat v prihodnosti če se odločim za nove baterije, je vsekako 8s v igri. Pa še ceneje bo :)
LP
Mitja
Uporabniški avatar
mstrakl
Tekmovalec
Prispevkov: 209
Pridružen: 27 Jan 2008, 11:22
Kraj: Murska Sobota

Odgovor Napisal/-a mstrakl »

Če bi prešel na 8s, ali bi mi mejzlik 20/08 bil v redu?
Ma kdo slučajno kakšen program za merjenje parametrov za določen motor, pri določenem setupu? Al pa moč oz. vlek glede na obrate propelerja?
Mejzlik 20/08 bi se zvrtel nekje na približno 6700 obratih (pomoje med 6600 in 7000 nekaj sigurno bo) Ali mi lahko kdo zračuna moči al vlek za ta propeler pri teh obratih? Ali pa link do kakšnega programa?
LP
Mitja
Yanny
Tekmovalec
Prispevkov: 289
Pridružen: 23 Jun 2006, 12:59
Kraj: Cerklje

Odgovor Napisal/-a Yanny »

Bom vprašal kar tule, ker je gotovo že kdo vgradil kakšen setup iz "čajne" v easy gliderja, pa da ne bom odkrival tople vode, bi mi bil nasvet zelo dobrodošel.
Rabim motor ter prop, celice pa že imam 3S 2000mAh.
Pogon pa naj bo zadovoljiv (ni pa potrebno da je ravno vertikala).

Najlepša hvala za odgovor

Lp, Janez
Uporabniški avatar
T0RN4D0
Dr. Modelar
Prispevkov: 2979
Pridružen: 15 Feb 2010, 20:40
Kraj: sevnica

Odgovor Napisal/-a T0RN4D0 »

Zelo pred kratkim smo nekje imeli debato, sta tudi 2 konkretna predloga zraven.
Fly it like you stole it!
Uporabniški avatar
ute74
Razpravljalec
Prispevkov: 152
Pridružen: 10 Jun 2010, 16:48
Kraj: Loče

Odgovor Napisal/-a ute74 »

Če še nisi našel ti bom malo pomagal :wink: :roll:

viewtopic.php?p=396659&highlight=#396659
Yanny
Tekmovalec
Prispevkov: 289
Pridružen: 23 Jun 2006, 12:59
Kraj: Cerklje

Odgovor Napisal/-a Yanny »

Najlepša hvala za link

Lp
Odgovori

Vrni se na Elektropogon