Gradnja hydro čolna - outrigger - (FSR-H15)
Gradnja hydro čolna - outrigger - (FSR-H15)
Ker sem dokončal obnovo FSR-O26 sem se odločil za gradnjo nekaj novega. Po pregledu opreme, ki jo imam doma sem ugotovil, da je v omari ostal kompleten 15 ccm motor CMB90 z izpuhom, krmilo, strut, servoji,........
Odločil sem se za gradnjo čolna kategorije FSR-H15. Čoln želim izdelati sam. Začel se je lov za primernim načrtom. Na medmrežju sem našel na pogled enostaven čoln, ki ga je projektiral Šved Niklas Edlund. Našel sem tudi zelo koriste in uporaben foto strip gradbnje tega čolna, ki ga je izdelal Brazilec Gill Roland Sonsino z katerim sva že v kontaktu in mi je ponudil pomoč pri gradnji.
Gradnja z tem materijalom je zame neznaka in moram poiskati kar nekaj informacij.
NAČRT PLOVKOV
NAČRT TRUPA
GRADNJA
Še ne kratek VIDEO vožnje JAE91/101
Odločil sem se za gradnjo čolna kategorije FSR-H15. Čoln želim izdelati sam. Začel se je lov za primernim načrtom. Na medmrežju sem našel na pogled enostaven čoln, ki ga je projektiral Šved Niklas Edlund. Našel sem tudi zelo koriste in uporaben foto strip gradbnje tega čolna, ki ga je izdelal Brazilec Gill Roland Sonsino z katerim sva že v kontaktu in mi je ponudil pomoč pri gradnji.
Gradnja z tem materijalom je zame neznaka in moram poiskati kar nekaj informacij.
NAČRT PLOVKOV
NAČRT TRUPA
GRADNJA
Še ne kratek VIDEO vožnje JAE91/101
Zadnjič spremenil tornado, dne 04 Jul 2011, 21:37, skupaj popravljeno 1 krat.
Lp Rado
Za gradnjo sem se oodločil ravno zaradi tega, ker imam celotno opremo za tak čoln. Dokupiti moram samo materijal za gradnjo, ki bo me stal 25-25€.
Pri nas zaenkrat ni interesa za to kategorijo, vedar kolikor poznam mentaliteto mojih kolegov se bo še verjetno kdo odločil za gradnjo, ali nakup kakšnega Eagla. V kolikor pa ne bo pač ta model malo za mojo dušo in dvig adrenalina. Ko bo model gotov bo sigurno zraven na vseh srečanjih.
Pri nas zaenkrat ni interesa za to kategorijo, vedar kolikor poznam mentaliteto mojih kolegov se bo še verjetno kdo odločil za gradnjo, ali nakup kakšnega Eagla. V kolikor pa ne bo pač ta model malo za mojo dušo in dvig adrenalina. Ko bo model gotov bo sigurno zraven na vseh srečanjih.
Lp Rado
Bravo Ante, ravno tebe rabim, z določenimi informacijami.AnteJ napisal/-a:Če se pojavi še kdo (da nas na tekmi vsaj 4-5) si stvar izdelam tudi jaz.
Vem, da imaš veliko izkušenj z hidroti in te bom prosil za pomoč pri gradnji.
Prva dilema, ki sem mi postavlja je to, da ne vem kako se bo čoln obnašal z tem krmilom in strutom. Večina hidrotov ima te prigrajeno 40-60 mm od zadnjega roba. Dimenzija mojih delov je večja:
-rob krmila je od zadnjega dela 95mm,
-strut oz. začetek propa od zadnjega dela je 85mm.
Pri FSR-O čolnih ta razdalja varira od 50-150mm. Pomembno je le to, da je krmilo v pravem razmerju za propom. Z temi mojimi deli je razmerje čisto OK, razen dolžina.
- Priponke
-
- KRMILO 001-mala slika.jpg (116.9 KiB) Pogledano 4791 krat
Lp Rado
Pozicija krmila in struta pri hidrotih ni posebej kritična (posebno ne pri tvojem modelu). Sem videl varijante od krmil/strutov prav ob krmi - do varjante 10-15cm od krme. Veliko bolj je pomembna pozicija, velikost, togost in ukrivljenost turnfina.
Meni je všeč da so krmilo in strut blizu krmi, ker se tako vse skupaj manj zvija ob obremenitvah skozi ovinke.
Mogoče ti bo to pomagalo pri izdelavi modela:
http://zippkits.com/~zippkits/21G2.pdf
Jaz bi naredil tako je na spodnji sliki, s tem da bi krmilo montiral na bok:
[/url]
Meni je všeč da so krmilo in strut blizu krmi, ker se tako vse skupaj manj zvija ob obremenitvah skozi ovinke.
Mogoče ti bo to pomagalo pri izdelavi modela:
http://zippkits.com/~zippkits/21G2.pdf
Jaz bi naredil tako je na spodnji sliki, s tem da bi krmilo montiral na bok:
[/url]
- Priponke
-
- e35a.jpg (146.01 KiB) Pogledano 4723 krat
-
- krmilo_001_mala_slika_314.jpg (99.24 KiB) Pogledano 4723 krat
Ob spremembi kot je predlagaš mi to za sabo potegne nabavo novih delov. Tega bi se rad izognil in uporabil obstoječe dele.
V kolikor grem na skrajšanje struta mi bo zadel v ''tunel'' pod dnom. Za krmilo moram kupiti nov nosilec.
Bolj pomembno mi je to ali je možno uporabiti dele brez vellikih posegov. Kot praviš je možno malce oddaljiti pogon in krmilo, vendar bo večja obremenitev na trup. Če je temu tako, se teh obremenitev ne bojim . Trup nameravam izdelati iz dveh 1,5mm aviošperov zlepljeninih z epoxi smolo in tkanino. Zunaj bo še dodatno oblečen v stekleno tkanino. Prav tako bom notranjost laminiral s smolo in tkanino.
Pri teh modelih 100-200g ne igra velike vloge, kot npr. pri elektro čolnih, ko ''lovite'' vsak odvečen gram.
V kolikor grem na skrajšanje struta mi bo zadel v ''tunel'' pod dnom. Za krmilo moram kupiti nov nosilec.
Bolj pomembno mi je to ali je možno uporabiti dele brez vellikih posegov. Kot praviš je možno malce oddaljiti pogon in krmilo, vendar bo večja obremenitev na trup. Če je temu tako, se teh obremenitev ne bojim . Trup nameravam izdelati iz dveh 1,5mm aviošperov zlepljeninih z epoxi smolo in tkanino. Zunaj bo še dodatno oblečen v stekleno tkanino. Prav tako bom notranjost laminiral s smolo in tkanino.
Pri teh modelih 100-200g ne igra velike vloge, kot npr. pri elektro čolnih, ko ''lovite'' vsak odvečen gram.
Lp Rado
Strut vsekakor oddalji od krme tako, da ne bo slučajno zadel v smučko na dnu - toliko da boš imel možnost le tega postaviti ~1 mm nad smučko.
2x1.5mm bo po mojem premalo - tak trup se bo po zelo zvijal - rabiš čim večji presek stranic - bolje je uporabiti kombinacijo vezana plošča (1.5mm)/balsa(5mm)/vezana plošča(1mm) z ojačitvami kjer je potrebno, ali pa 2x3 mm vezano ploščo kot je vidno iz slik na linku gradnje modela, ki si ga pripel.
2x1.5mm bo po mojem premalo - tak trup se bo po zelo zvijal - rabiš čim večji presek stranic - bolje je uporabiti kombinacijo vezana plošča (1.5mm)/balsa(5mm)/vezana plošča(1mm) z ojačitvami kjer je potrebno, ali pa 2x3 mm vezano ploščo kot je vidno iz slik na linku gradnje modela, ki si ga pripel.
Imaš prav, na načrtu je debelina stranskih ''desk'' 2x3mm.
Preverejno tudi pri avtorju slik.
Na sliki je vidno, da imata dve plošči, ki sta zalepljeni vsaka po 3 plasti.
Gaiser iz Ptuja ima v ponudbi večplastni aviošper.
Razmišljam kaj uporabiti:
-klasično 2x3mm 3 slojno balzo jo ojačati z tkanino in zlepiti epoxijem
-uporabiti 2x3mm 6 slojno balzo jo ojačati z tkanino in zlepiti epoxijem
-uporabiti 6mm 12 slojno
Preverejno tudi pri avtorju slik.
Na sliki je vidno, da imata dve plošči, ki sta zalepljeni vsaka po 3 plasti.
Gaiser iz Ptuja ima v ponudbi večplastni aviošper.
Razmišljam kaj uporabiti:
-klasično 2x3mm 3 slojno balzo jo ojačati z tkanino in zlepiti epoxijem
-uporabiti 2x3mm 6 slojno balzo jo ojačati z tkanino in zlepiti epoxijem
-uporabiti 6mm 12 slojno
Stormovik napisal/-a:Pozdravljeni!
Vezana plošča je iz finske breze...
0,4 mm...... 3plasti
0,6 mm...... 3plasti
0,8 mm...... 3plasti
1,0 mm ...... 3plasti
1,5 mm...... 3plasti
2,0 mm...... 4plasti
3,0 mm...... 6plasti
4,0 mm...... 8plasti
5,0 mm...... 10plasti
6,0 mm...... 12plasti
8,0 mm...... 16plasti
LP Gorazd
Lp Rado
Malo se kopal po starih slikah in našel slike Eagle SGX, ki je bil v moji lasti pred nekaj leti.
To je eden od najboljših (če ne najboljših model hidro čolnov) in najbolj razširjenih. Strut je od zadnjega roba odmaknjen za cca. 70mm, edino krmilo je pred propom.
To je eden od najboljših (če ne najboljših model hidro čolnov) in najbolj razširjenih. Strut je od zadnjega roba odmaknjen za cca. 70mm, edino krmilo je pred propom.
- Priponke
-
- EAGLE SGX (5).JPG (88 KiB) Pogledano 4578 krat
-
- EAGLE SGX (4).JPG (80 KiB) Pogledano 4578 krat
Lp Rado
Na zunanji strani bi jaz dal 3 mm 6 slojno brezo, znotraj 3 slojni topol (še bolje 3 slojni okume, če dobiš).
Obe plasti lahko zlepiš skupaj z Mitopur E45, vse druge spoje pa z epoksi lepilom (lepilo preiskusi prej da ti niso prodali kakšnega čigumija) - po kakšnem dnevu se mora odlomiti les in ne lepilo. Ko lepiš z epoksijem, spoj rahlo segrej z fenom tako, da se lepilo lepo vpije v les in zapolni vse reže - kar je odveč obrišeš proč.
Tkanine po mojem ne potrebuješ - če bo prvi sloj "laka" epoksi smola - pustiš da se smola lepo vpije v les in dobiš zelo trdno zunanjo oplato.
Modelarji preko luže (USA, JAP) delajo praktično vse samo iz lesa ali pa komplet iz kompozitov.
Obe plasti lahko zlepiš skupaj z Mitopur E45, vse druge spoje pa z epoksi lepilom (lepilo preiskusi prej da ti niso prodali kakšnega čigumija) - po kakšnem dnevu se mora odlomiti les in ne lepilo. Ko lepiš z epoksijem, spoj rahlo segrej z fenom tako, da se lepilo lepo vpije v les in zapolni vse reže - kar je odveč obrišeš proč.
Tkanine po mojem ne potrebuješ - če bo prvi sloj "laka" epoksi smola - pustiš da se smola lepo vpije v les in dobiš zelo trdno zunanjo oplato.
Modelarji preko luže (USA, JAP) delajo praktično vse samo iz lesa ali pa komplet iz kompozitov.
Tako, materijal je že doma.
Matjaš Praprotnik me je prepričal, da ne pretiravam z debelino materijala.
Odločil sem se, da bo za trup koriščen aviošper debeline 2mm in sicer dve plošči zlepljeni v končno debelino 4mm. Za prečna rebra bom uporabil 5mm aviošper, za plovke stirodur oblečen v 2mm aviošper.
Matjaš Praprotnik me je prepričal, da ne pretiravam z debelino materijala.
Odločil sem se, da bo za trup koriščen aviošper debeline 2mm in sicer dve plošči zlepljeni v končno debelino 4mm. Za prečna rebra bom uporabil 5mm aviošper, za plovke stirodur oblečen v 2mm aviošper.
Lp Rado
Prišlo je do malega zamika. Prijatelji so me prepričali naj ne delam ''navadnega'' hidro čolna, ampak naj raje izdelam t.i. hidro sport čoln.
V teku so priprave za laserski izrez. Načrta, ki bi bil takoj uporaben ni moč dobiti.
Zadeve sem se lotil tako, da bom na obstoječi načrt prenesel vse mere, ki bodo pozneja prenesene v program za razrez. Sicer malo mukotrpno delo, a upam, da se bo obrestovalo.
V igri je izdelava čolna BLAZER WHIPLASH. Ta model je zelo razširjen preko luže, sicer v bencinski varijanti, jaz bom pa vgradil ''nitro'' motor.
V teku so priprave za laserski izrez. Načrta, ki bi bil takoj uporaben ni moč dobiti.
Zadeve sem se lotil tako, da bom na obstoječi načrt prenesel vse mere, ki bodo pozneja prenesene v program za razrez. Sicer malo mukotrpno delo, a upam, da se bo obrestovalo.
V igri je izdelava čolna BLAZER WHIPLASH. Ta model je zelo razširjen preko luže, sicer v bencinski varijanti, jaz bom pa vgradil ''nitro'' motor.
- Priponke
-
- 2005sporthydro_2topview.pdf
- (59.69 KiB) Prenešeno 131 krat
-
- 2005sporthydro_2frames.pdf
- (9.71 KiB) Prenešeno 142 krat
-
- FOLDER.jpg (81.49 KiB) Pogledano 4098 krat
Lp Rado
Ja, res je, vendar je tisti načrt zelo površen. Verjetno je bil dosti kopiran po stari tehnologiji z amonijakom in posledično je praktično neuporaben.alesb napisal/-a:Ali nismo pred leti imeli v ognju 1:8 scale hidrota? Če se spomnim, je bil celo izdelan CNC izrez delov?
Zadnjič spremenil tornado, dne 04 Jul 2011, 21:39, skupaj popravljeno 1 krat.
Lp Rado