Komentarji - gradnja Extre 330 220 cm

Načini, postopki in tehnike gradnje modelov letal, uporaba in obdelava materialov in predstavitev gradnje modelov s slikami.

Moderatorji: Pisaneli, Krist

Odgovori
Uporabniški avatar
Štuki-5
Tekmovalec
Prispevkov: 373
Pridružen: 17 Mar 2009, 09:39
Kraj: Loče - SENOŽET

Odgovor Napisal/-a Štuki-5 »

Zgledajo super tale extre. Res ma zanima kak kaj zadeva leti, mislim predvsem na 3D figure, kot so let na nož, hover , rolling harrier itd.
Lp, Dani
Uporabniški avatar
Melly
Dr. Modelar
Prispevkov: 3879
Pridružen: 15 Feb 2007, 22:51
Kraj: Ankaran, Ocizla

Odgovor Napisal/-a Melly »

Leti vsaj tako dobro kot krokodil. (nisko i polako sine)

Šalo na stran, leti tako kot se za sodobno 3D letalo spodobi, če jo zgradiš in pri tem paziš na težo, dobiš visoko zmogljiv 3D stroj (pod 7kg), če pa namenoma dodaš kakšen kos balze več, pa še kakšno težjo opremo, letiš klasično akrobatiko(okoli 8,5kg), pa še vsak vetrič te ne moti.

Ena je na oglasih, ker jo kupec ni plačal... kdaj bo še kakšna ne vem, ker se mi po pravici ne da v letalni sezoni čepeti ure in ure za cnc laserjem, zunaj pa sonček sije.

Če se sedaj lotiš jo imaš pred prvim majem v zraku.

p.s. ob sedanjih cenah baterij itak elektro. (za emax bl5345 sem dal 50e, krmilnik je cca. 100e, baterije so pod 100e na paket), pa nobenega hrupa, čiščenja...

p.s. 2 razmišljam o srečanju lastnikov exter nekje konec aprila ... če koga zanima ZS. Hrana, pijača... letenje do onemoglosti.
lp Melly
Uporabniški avatar
REDBARON
Freak
Prispevkov: 779
Pridružen: 21 Jan 2005, 13:31
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a REDBARON »

Melly napisal/-a:Leti vsaj tako dobro kot krokodil. (nisko i polako sine)

Šalo na stran, leti tako kot se za sodobno 3D letalo spodobi, če jo zgradiš in pri tem paziš na težo, dobiš visoko zmogljiv 3D stroj (pod 7kg), če pa namenoma dodaš kakšen kos balze več, pa še kakšno težjo opremo, letiš klasično akrobatiko(okoli 8,5kg), pa še vsak vetrič te ne moti.

Ena je na oglasih, ker jo kupec ni plačal... kdaj bo še kakšna ne vem, ker se mi po pravici ne da v letalni sezoni čepeti ure in ure za cnc laserjem, zunaj pa sonček sije.

Če se sedaj lotiš jo imaš pred prvim majem v zraku.

p.s. ob sedanjih cenah baterij itak elektro. (za emax bl5345 sem dal 50e, krmilnik je cca. 100e, baterije so pod 100e na paket), pa nobenega hrupa, čiščenja...

p.s. 2 razmišljam o srečanju lastnikov exter nekje konec aprila ... če koga zanima ZS. Hrana, pijača... letenje do onemoglosti.
Tale zadnji stavek se mi zelo dopade. Res je, da moja še ni bila u luft (malo še manjka), ampak mislim, da bi se nas kar nekaj zbralo. =D>
LP Peter
Uporabniški avatar
Melly
Dr. Modelar
Prispevkov: 3879
Pridružen: 15 Feb 2007, 22:51
Kraj: Ankaran, Ocizla

Odgovor Napisal/-a Melly »

OK, potem začnem s pripravami za srečanje.

Še par fotk (dobra rešitev pritrditve kabine s panti...), nosilec motorja...
Priponke
IMG_6054 (Small).JPG
IMG_6054 (Small).JPG (42.58 KiB) Pogledano 3209 krat
IMG_6053 (Small).JPG
IMG_6053 (Small).JPG (52.28 KiB) Pogledano 3209 krat
IMG_6046 (Small).JPG
IMG_6046 (Small).JPG (57.51 KiB) Pogledano 3209 krat
lp Melly
Uporabniški avatar
klementercon
Profesor
Prispevkov: 1397
Pridružen: 08 Nov 2008, 12:14
Kraj: Sezana Milano
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a klementercon »

No pa se slikica mojega morskega peska :D

Delo pohajanje zenska.... pocasi pa bo :D/

Spodnji del trupa bom na novo prekril :roll:

Delavnico pa vec kot pospravljam bolj je ... :wink:
Priponke
IMGP2797 (600 x 450).jpg
IMGP2797 (600 x 450).jpg (56.35 KiB) Pogledano 3082 krat
http://karst-eagle-projects.webs.com/
https://www.facebook.com/groups/1070481479650458/
Uporabniški avatar
miskolin
Dr. Modelar
Prispevkov: 2733
Pridružen: 02 Feb 2004, 22:52
Kraj: VESOLJE

Odgovor Napisal/-a miskolin »

,,,
Zadnjič spremenil miskolin, dne 25 Nov 2019, 12:21, skupaj popravljeno 1 krat.
Hvasti
Freak
Prispevkov: 830
Pridružen: 21 Jul 2005, 11:02

Odgovor Napisal/-a Hvasti »

Lepe extre komaj čakam na srečanje :lol: :lol: .
Uporabniški avatar
Melly
Dr. Modelar
Prispevkov: 3879
Pridružen: 15 Feb 2007, 22:51
Kraj: Ankaran, Ocizla

Odgovor Napisal/-a Melly »

Evo to je danes popoldan nastalo. (rezerven trup, predvsem pa nosilec motorja za montažo motorja za steno, brez dodatnih puš, vijakov...). Jutri nataknem pokrov in pogledam, če ne dotika pokrova, potem naredim še ploščo za montažo motorja (motor kar direktno brez križa), sendvič iz vitroplasta 1.5mm vmes pa les VP 4mm.


p.s. eno malo srečanje bo že v sredo zjutraj, se dobiva z Rajkotom na pisti ob 9.00, pravo srečanje pa mogoče 16. ali 17. april?
Priponke
Fotografija0033 (Small).jpg
Fotografija0033 (Small).jpg (43.17 KiB) Pogledano 3290 krat
lp Melly
Uporabniški avatar
REDBARON
Freak
Prispevkov: 779
Pridružen: 21 Jan 2005, 13:31
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a REDBARON »

Pozdrav,
prišel sem do ene zadeve, ki mi jo pomagajte rešiti.
Na tej Extri bom imel DA 50 motor, pa sedaj , ko sem ga dal gor, mi ležišče za prop ne gleda dovolj ven izpod kaputaže. Ali je tako tudi pri drugih motorjih (DLE ipd.) ali izgleda samo pri tem. Na spodnji sliko kjer je slikan motor so tisti rdeči nosilci dolgi 63mm.
Ali naj dam delati nove nosilce ali pa samo adapterje?
Priponke
t (2).JPG
t (2).JPG (125.01 KiB) Pogledano 3185 krat
t (1).JPG
t (1).JPG (84.87 KiB) Pogledano 3185 krat
t.JPG
t.JPG (112.36 KiB) Pogledano 3185 krat
LP Peter
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Če se gre za samo kakega pol centimetra, bi lahko na strani modela dal samo kake aluminijaste podložke, ali distančno pušo, ali samo podložke iz trdega lesa.
Hvasti
Freak
Prispevkov: 830
Pridružen: 21 Jul 2005, 11:02

Odgovor Napisal/-a Hvasti »

Peter zgleda, da imaš krajše nosilce. Kolkr mi je znano obstajata dve dolžini moji so dolgi 680mm.

Jest imam pa sledeči problem in sicer sem kaputažo motorja pobarval s prejem sedaj se pa barva prav lepo lušči. Barvo sem sedaj odstranil me pa zanima s kakšno vrste barvo naj ponovno poštriham, da se mi nebo ponovilo?

Lp Robi
Uporabniški avatar
REDBARON
Freak
Prispevkov: 779
Pridružen: 21 Jan 2005, 13:31
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a REDBARON »

Bom dal verjetno bratu podrejati alu distančnike.
Robi, kaputažo moraš obrusiti s finim brusni papirjem, potem pa prebarvati z avtolakom (vsaj tako bom jaz svojo). Barvo bom dal zamešati v Avto3 na Kokrici, potem pa jo bova z Igorjem pihnila. Prav tako kabino. Je pa to dvokomponentna barva.
LP Peter
Uporabniški avatar
Melly
Dr. Modelar
Prispevkov: 3879
Pridružen: 15 Feb 2007, 22:51
Kraj: Ankaran, Ocizla

Odgovor Napisal/-a Melly »

Moja se upira in noče poletet, danes pripeljem vso kramo na pisto, lepo se pripravim (v glavi), stopim pred višinec, da dam še zadnjič po gasu in ... zleze gred iz motorja s propelerjem vred. Gred je neko hudo orodno jeklo in se navojni zatiči očitno niso vtisnili noter. Ni bilo druge, kot vse skupaj odnestni nazaj v firmo, tam sem z dremlom pobrusil utore v gredi za navojne zatič.
Jutri pa spet... na pisto.

p.s. Če je malo (do 20mm) podloži, drugače pa naredi nove distančnike.
lp Melly
Uporabniški avatar
Kralj Luka
Freak
Prispevkov: 720
Pridružen: 25 Avg 2006, 10:49
Kraj: Rožna dolina (Nova gorica)

Odgovor Napisal/-a Kralj Luka »

Hvasti napisal/-a:Peter zgleda, da imaš krajše nosilce. Kolkr mi je znano obstajata dve dolžini moji so dolgi 680mm.

Jest imam pa sledeči problem in sicer sem kaputažo motorja pobarval s prejem sedaj se pa barva prav lepo lušči. Barvo sem sedaj odstranil me pa zanima s kakšno vrste barvo naj ponovno poštriham, da se mi nebo ponovilo?

Lp Robi
Si prebrusil kaputaž preden si ga barval ?? ker če ga nisi oziroma si ga slabo si barval čez ločilec in ni čudno da se lušči :lol: Če pa si ga ga pobarvaj z navadno 2K barvo in se ne bi smelo luščit (razen če je pobarvano preveč na debelo) in v barvo lahko dodaš še eno stvar ki ti naredi barvo bolj elastično.
Lp Luka
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Že nekaj časa me nekaj bega v zvezi s konstrukcijami lahkih 3D modelov iz lesa.

Ne mislim nikogar kritizirati, sploh ne, ker vsekakor še nisem naredil takega modela, ampak poizkušam samo na glas razmišljati, ker se mi zdi, da bi se dalo na tovrstnih modelih še marsikaj izboljšati, ali sprožiti nekaj plodnega razmišljanja v tej smeri.

Tista škatla, ki povezuje motor in preostali del trupa, se mi zdi, da je na večini modelov povsem zgrešena in totalno nepotrebna.
Če se zamislimo, kako se sile in momenti na motorju prenašajo na trup, vidimo, da je zadeva speljana s stališča moči in čim lažje konstrukcije, povsem napačno.
Mislim, da bi bilo treba speljati sile od same plošče, kjer je pritrjen motor, čimprej na celotno širino trupa (in višino), torej na trupne longerone (vzdolžnice). Večja ko je ročica, manjše so sile pri enakih momentih... manjše sile pomenijo, da se lahko uporabijo elementi manjšega preseka..itd... Torej je treba vse sile čimprej speljati na maksimalno oddaljenost od centra trupa.

Kar se tiče teh modelov, me moti tudi to, da se navkljub stremenju k čim večji moči ob čim manjši masi, za vzdolžnice trupa še vedno uporablja kotni spoj dveh obdelanih plošč vezane plošče (topolove, največkrat).

Vemo, da je topolova vezana plošča iz treh plasti od katere pri pametni orientaciji letnic, silo prenašata le obe zunanji plasti. Tako je le 2/3 materiala dobro izkoriščenega, ostalo je le podpora in balast.
Jaz bi za vzdolžnice vsekakor raje uporabil smrekove ali lipove letvice.

Tretje kar me bode v oči, je hrbtišče modela od zadnjega roba kabine do smernega repa. Velikokrat je to tanka stiroporna lupina, pokrita z balzovo oplato.
Ta del je očitno zelo močan... bi rekel, premočan. Poleg tega se na njenem prednjem robu tik za zadnjim robom kabine, skoncentrirajo napetosti, ker je elastičnost posameznih elementov (hrbtišče in preostanek rešetke) različna in tam prihaja do lokalnih porastov napetosti.

Mislim, da je bolje narediti lahek "turtledeck", ki ne nosi nobene obremenitve (se ne upira naravnemu krivljenju trupa :) ) in je tam samo za obliko.

Z vsemi temi tremi zadevami ( drugačen nosni del konstrukcije, drugačna zasnova rešetke trupa z lesenimi longeroni in lažje, nenosilno hrbtišče) lahko prišli še do nekoliko lažjega modela, ob enaki ali celo večji odpornosti na obremenitve.

Seveda je pri gradnji po sistemu pero/utor, za najbolj enostavno sestavljanje modela najenostavnejše sestaviti trup iz parih stranic in reber, vsaka kombinacija z letvicami ipd, pa stvar melenkostno zakomplicira. vendar se mi zdi, da bi se dalo s premišljenim pristopom, k dizajnu osnovne strukture modela, to dosti enostavno premagati.

Kaj menite? Mislim, da je za poizkusiti narediti kak korak v tej smeri.

LP Mitja
Priponke
silnice.jpg
silnice.jpg (151.94 KiB) Pogledano 3012 krat
Uporabniški avatar
Živnorc
Dr. Modelar
Prispevkov: 3093
Pridružen: 22 Nov 2004, 09:54
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Živnorc »

...Mitja!
Tudi sam sem absolutno na tvoji strani razmišljanja!..
..vendar pa mora imeti vsaka stvar tudi kako prednost v taki "pomanjkljivosti"
Po mojem razmišljanju je tak nosilec (box) motorja dosti bolj prožen in elastičen ( glede vibracij in kake lažje pretresce pri ponesrečenem pristaku), kot pa neka fino toga konstrukcija, kjer bi po mojem kaj hitro kje drugje krckniko, če se ne bi zvilo...
..pazi...samo naglas razmišljam... :wink:
Pridemo tudi na dom...

Lep dan še naprej!
Živnorc.
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Živnorc napisal/-a: ..pazi...samo naglas razmišljam... :wink:
Ja saj to je dobro!

LP Mitja
Uporabniški avatar
Melly
Dr. Modelar
Prispevkov: 3879
Pridružen: 15 Feb 2007, 22:51
Kraj: Ankaran, Ocizla

Odgovor Napisal/-a Melly »

Konstrukcija je iz dvojne vezane plošče (kateri imata letnice pravokotno v tem primeru 6 plasti s pravokotnimi letnicami).
Predvsem je takšna, ker je enak načrt za elektro ali motorno verzijo, samo nosilec je drugačen, pa tudi dolg kvader je dober za montažo baterij, lahko jih pomikaš od motorja do bajoneta.

Se pa strinjam, da bi se dalo narediti tudi drugače... problem je, če se začne iz ene točke in se potem nadgrajuje, je težko spet pogledati iz drugega zornega kota na končano zadevo.

Hrbet je stiro prevlečen z balzo ampak ponavadi stiro na koncu odrežemo še od znotraj, tako da ostane plast stiro 1-2 cm debela.

p.s. in verjetno res deluje nosilec kot neke vrste torzijska vzmet in blažilec ob sunkih motorja.

p.s.2 sicer pa je moja danes končno poletela, čeprav sem imel polne hlače (kot pri vsakem prvem poletu), leti fenomenalno. Potrebno bo samo malo več expota na višini in smeri (60%, sedaj sem imel 40%).

Tole sem pobral od EF extre 88":

Elevator: 8-10 degrees low rate, 18-20% exponential; all you can get high rate, 60-65% exponential

Aileron: 20 degrees low rate, 30-40% exponential; all you can get high rate, 65-70% exponential

Rudder: 20 degrees low rate, 50% exponential; all you can get for high rate, 80-90% exponential.

Jutri kotomer v roko (digitalni) in gremo štelat.
lp Melly
Uporabniški avatar
Melly
Dr. Modelar
Prispevkov: 3879
Pridružen: 15 Feb 2007, 22:51
Kraj: Ankaran, Ocizla

Odgovor Napisal/-a Melly »

Vmes se je pokazla potreba po temle:

(na ravnilih je gravirana milimetrska skala, dvojno uležajena os na vsaki strani, širina se lahko prilagaja-drsi po spodnjima profiloma), manjka samo še kontra utež ravnilu (sicer pri 220 cm letalu z 7 kiliami ni potrebna), ampak za manjše in lažje pa je.

Težišče sem nastavil na 180 mm (ali v center bajoneta).
Priponke
fotke 004 (Small).jpg
fotke 004 (Small).jpg (92.37 KiB) Pogledano 3341 krat
fotke 003 (Small).jpg
fotke 003 (Small).jpg (67.69 KiB) Pogledano 3341 krat
lp Melly
Uporabniški avatar
robin24
Profesor
Prispevkov: 1035
Pridružen: 25 Jan 2007, 17:02
Kraj: Komen

Odgovor Napisal/-a robin24 »

Pozdravljeni!
Iščem orodje za štelanje kota krilc in zakrilc. Sem že videl v revijah, v štarcuni pa ne..., kakšna ideja?

LP Robi
Majhna žaba daleč skoči...
Uporabniški avatar
miskolin
Dr. Modelar
Prispevkov: 2733
Pridružen: 02 Feb 2004, 22:52
Kraj: VESOLJE

Odgovor Napisal/-a miskolin »

---
Zadnjič spremenil miskolin, dne 13 Nov 2019, 09:41, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
modelarr
Freak
Prispevkov: 491
Pridružen: 06 Feb 2010, 13:22
Kraj: Kočevje

Odgovor Napisal/-a modelarr »

Melly napisal/-a:
Tole sem pobral od EF extre 88":

Elevator: 8-10 degrees low rate, 18-20% exponential; all you can get high rate, 60-65% exponential

Aileron: 20 degrees low rate, 30-40% exponential; all you can get high rate, 65-70% exponential

Rudder: 20 degrees low rate, 50% exponential; all you can get for high rate, 80-90% exponential.

Jutri kotomer v roko (digitalni) in gremo štelat.

Ali so te nastavitve lako tudi za mojo extro 1.5m?
Ne razumem kaj pomeni npr.;
8-20% exponential; all you can get high rate, 60-65% exponential
Lahko to malo bolj po domače razložiš?
Hvala
Kr neki !!
Uporabniški avatar
Melly
Dr. Modelar
Prispevkov: 3879
Pridružen: 15 Feb 2007, 22:51
Kraj: Ankaran, Ocizla

Odgovor Napisal/-a Melly »

Ponavadi pri takih letalih (3d acro...) imaš dve nastavitvi za vsako krmilno površino (flight mode). Recimo en je za poletanje in pristajanje ter klasično akrobatiko (acro flight mode), kjer ne potrebuješ velikih odklonov krmil. (low rate). Za 3D (3D flight mode) pa imaš večje odklone (maksimalne kar omogoča servo in panti krmila) in veliko večji expo. Če oddajnik ne podpira načinov letenja (flight mode) si lahko pomagaš z dual rate (DR), vendar tukaj ne moreš imeti dveh različnih vrednosti expota, samo različne odklone lahko nastaviš...

Recimo za nagib imaš odklone okoli 10 stopinj gor in 10 stopinj dol pa expo ene 30-40% za "normalno letenje", za 3D pa odklone do konca in 65 do 70% expo.

p.s. po mojem Robin išče meritev kota med krilom in višincem..., je pa ta napravica na sliki v planu izdelave.
lp Melly
Uporabniški avatar
robin24
Profesor
Prispevkov: 1035
Pridružen: 25 Jan 2007, 17:02
Kraj: Komen

Odgovor Napisal/-a robin24 »

Odlično!
Se priporočam :D !
LP Robi
Majhna žaba daleč skoči...
Uporabniški avatar
REDBARON
Freak
Prispevkov: 779
Pridružen: 21 Jan 2005, 13:31
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a REDBARON »

Tkole približno bo pa izgledala še ena gorenjska Extra. Upam, da bo RTF do Mellijevega piknika, pa da takrat ne bom imel šihta. [-o<
Priponke
w (2).JPG
w (2).JPG (203.76 KiB) Pogledano 3099 krat
w (1).JPG
w (1).JPG (185.98 KiB) Pogledano 3099 krat
w.JPG
w.JPG (200.07 KiB) Pogledano 3099 krat
LP Peter
Odgovori

Vrni se na Gradnja in projekti