Kako ugašate motor?
Moderator: Mipo
Kako ugašate motor?
Lep pozdrav,
zanima me, ali je še kakšen drug način za ugasniti motor z notranjim izgorevanjem, kot pa s trimerjem za plin na oddajniku? Imam oddalnik Graupner mc-14 in imam na njemu tudi namontiranih nekaj stikal in pa drsnik - ali je mogoče za ugašanje motorja uporabiti kakšno stikalo? Kako vi ugašate motor?
Hvala za odgovore, lp, Marko
zanima me, ali je še kakšen drug način za ugasniti motor z notranjim izgorevanjem, kot pa s trimerjem za plin na oddajniku? Imam oddalnik Graupner mc-14 in imam na njemu tudi namontiranih nekaj stikal in pa drsnik - ali je mogoče za ugašanje motorja uporabiti kakšno stikalo? Kako vi ugašate motor?
Hvala za odgovore, lp, Marko
Sky fits heaven so fly it!
(Madonna)
(Madonna)
bratranec je imel na stikalo tako da je servo vedno bil pod majhnim plinom, potem je pa na stikalo imel da servo pade do konca.
Kako se temu in kako to nastvavit nevem. ima pa tudi član v klubu (dpredulles) (oz. nekaj takega) ima na sebachu tako.
vprašaj njega!
Kako se temu in kako to nastvavit nevem. ima pa tudi član v klubu (dpredulles) (oz. nekaj takega) ima na sebachu tako.
vprašaj njega!
vsak zna vozit ... sam vprašanje kk dolgo :S
*M: rainbow f3a 50.e
*M:sebart katanaS 30E
*cesna 182
*extra 300S 3D
*M: rainbow f3a 50.e
*M:sebart katanaS 30E
*cesna 182
*extra 300S 3D
Throttle cut.... verjetno ima vsak oddajnik nekje nastavitev. Nastaviš na eno stikalo (še bolje tako na vzmet, da se vrne v prvotni položaj), ko premakneš ,premakne signal kanala za gas na minimalno vrednost (pod vrednost trima za gas, ki je ponavadi nekaj 10% višja). Tako zapreš loputo na uplinjaču in motor ugasne.
Lahko imaš tudi RC stikalo za ugašanje iskre... (kar je lahko dodatna varnost ali nevarnost ob nepravilnem delovanju).
Lahko imaš tudi RC stikalo za ugašanje iskre... (kar je lahko dodatna varnost ali nevarnost ob nepravilnem delovanju).
lp Melly
Predvidevam, da ne gre za avtomobilski motor, pač pa letalski motor.
Graupner MC-14 ima drsne trimerje. Le-tega postaviš v minimalni položaj tako, da zapre loputo in motor ne more več delati. Drsnik vrni v položaj, ko še dopušča delovanje motorja in potem nastavi motor v zgornjih in spodnjih obratih, to naj bo nekje na sredini.
Loputa vplinjača bo max. odprta, ko spustiš gas na minimum motor še vedno deluje. Za ugasnitev potegneš trimer v spodnji položaj in mašinka ugasne.
Upam, da sem napisal razumljivo.
Graupner MC-14 ima drsne trimerje. Le-tega postaviš v minimalni položaj tako, da zapre loputo in motor ne more več delati. Drsnik vrni v položaj, ko še dopušča delovanje motorja in potem nastavi motor v zgornjih in spodnjih obratih, to naj bo nekje na sredini.
Loputa vplinjača bo max. odprta, ko spustiš gas na minimum motor še vedno deluje. Za ugasnitev potegneš trimer v spodnji položaj in mašinka ugasne.
Upam, da sem napisal razumljivo.
Zadnjič spremenil tornado, dne 16 Avg 2012, 14:04, skupaj popravljeno 1 krat.
Lp Rado
trimerji
G. Rado, a to ste imeli v mislih verjetno te običajne trimerje, ki so ob vsaki funkciji (gas, smer, višina, eleroni) in jih je 4 na oddajniku? Ali ste imeli v mislih drsnike v ožjem pomenu besede, ki se jih da na mc-14 oddajniku naknadno namontirati (tako kot npr. tudi druga stikala)?
lp, Marko
lp, Marko
Sky fits heaven so fly it!
(Madonna)
(Madonna)
Eno splošno navodilo za ugaševanje 2 ali 4 taktnih motorjev z notranjim izgorevanjem.
Pri osnovnih komandah (brez mikserjev) se motor nastavi tako, da je "letalni minimalni gas" z popolnoma dvignjenim trimerjem kanala za gas. Take komande so uporabne za osnovne trainerje.
Pri komandah, ki imajo osnovne mikserje je potrebno prosti mikser sprogramirati na vzmetno stikalo za izklop.
Model se leti vedno z popolnoma dvignjenim trimerjem kanala in to je "letalni minimalni gas" Za pristajanje potenciometer trimerja porinemo v minimalno lego in motor ne sme ugasniti.(probajte to prej na tleh)
Boljše komande imajo "Idle down" in "Throttle cut" fukciji. Prva zamenja vlogo trimerja druga pa mikserja. Samo programiranje je opisano v navodilih.
Zakaj leteti z večjim minimalnim gasom kot ga pa rabimo za pristanek?
Pri izhodu iz akrobacij višji min. gas zagotavlja lažje in prožnejše dodajanje gasa.
Višji minimalni gas preprečuje ugašanje motorja pri prehitrem dodajanju gasa. Če je minimalka prenizka in spodnja igla ni nastavljena pravilno, motor lahko ob ponovnem dodajanju gasa zagrgra in celo ugasne. Predvsem 2-taktni pa lahko se enostavno preveč ohladijo, če je minimalka prenizka(sedaj je tak čas).
Še nasvet, če motor ne ugasne s pomočjo komand, vrzite v eliso krpo, bo najmanj škode (edino krpa se lahko strga )
Lp
Tomaž
Pri osnovnih komandah (brez mikserjev) se motor nastavi tako, da je "letalni minimalni gas" z popolnoma dvignjenim trimerjem kanala za gas. Take komande so uporabne za osnovne trainerje.
Pri komandah, ki imajo osnovne mikserje je potrebno prosti mikser sprogramirati na vzmetno stikalo za izklop.
Model se leti vedno z popolnoma dvignjenim trimerjem kanala in to je "letalni minimalni gas" Za pristajanje potenciometer trimerja porinemo v minimalno lego in motor ne sme ugasniti.(probajte to prej na tleh)
Boljše komande imajo "Idle down" in "Throttle cut" fukciji. Prva zamenja vlogo trimerja druga pa mikserja. Samo programiranje je opisano v navodilih.
Zakaj leteti z večjim minimalnim gasom kot ga pa rabimo za pristanek?
Pri izhodu iz akrobacij višji min. gas zagotavlja lažje in prožnejše dodajanje gasa.
Višji minimalni gas preprečuje ugašanje motorja pri prehitrem dodajanju gasa. Če je minimalka prenizka in spodnja igla ni nastavljena pravilno, motor lahko ob ponovnem dodajanju gasa zagrgra in celo ugasne. Predvsem 2-taktni pa lahko se enostavno preveč ohladijo, če je minimalka prenizka(sedaj je tak čas).
Še nasvet, če motor ne ugasne s pomočjo komand, vrzite v eliso krpo, bo najmanj škode (edino krpa se lahko strga )
Lp
Tomaž
Davno nazaj smo na balso v vrstah čakali!!!!!!!!
Idle down in trottle cut, so pogruntavščine komand z digitalnimi trimerji in ne boljših komand.
Imam MC24 in nikoli si nisem belil glave z mixerji ali čem podobnim, položaj trimerja ob ročici gasa je bil za običajno letenja sredina +3 kliki, točno sredina, je bila tako imenovani idle down in povsem dol pomaknjen trimer, trottle cut. Nikoli s takim sistemom nisem imel najmanjših težav ali napak.
Ko sem kasneje za sina kupil eno relativno poceni komando z z malo več kot osnovno opremo in digitalnimi trimerji, sem pogruntal, da digitalni trimer, kakorkoli v bistvu vse dela kot je treba, vendarle za namen krmiljenja plina ne omogoča dovolj nadzora. Kljub začetnemu navdušenju nad digitalnimi trimerji, sem takoj spremenil mnenje, ob misli kako bom krmilil plin in zadeva mi je začela iti orenk na živce K sreči sem relativno hitro pogruntal, da ima naprava tipko trottle cut in vse je bilo hitro zopet kul.
Torej, po moje je v tem bistvo, pri napravi z običajnimi trimerji itak ni nobenih težav, še najmanj, bi se jaz zatekal k kakim mixerjem, naprave z digitalnimi trimerji pa skoraj zagotovo imajo nekje pripravljeno vsaj funkcijo trottle cut. Bil bi zelo presenečen, če temu ni tako.
Če pa komu bolj odgovarja mixanje, pa tudi prav
Imam MC24 in nikoli si nisem belil glave z mixerji ali čem podobnim, položaj trimerja ob ročici gasa je bil za običajno letenja sredina +3 kliki, točno sredina, je bila tako imenovani idle down in povsem dol pomaknjen trimer, trottle cut. Nikoli s takim sistemom nisem imel najmanjših težav ali napak.
Ko sem kasneje za sina kupil eno relativno poceni komando z z malo več kot osnovno opremo in digitalnimi trimerji, sem pogruntal, da digitalni trimer, kakorkoli v bistvu vse dela kot je treba, vendarle za namen krmiljenja plina ne omogoča dovolj nadzora. Kljub začetnemu navdušenju nad digitalnimi trimerji, sem takoj spremenil mnenje, ob misli kako bom krmilil plin in zadeva mi je začela iti orenk na živce K sreči sem relativno hitro pogruntal, da ima naprava tipko trottle cut in vse je bilo hitro zopet kul.
Torej, po moje je v tem bistvo, pri napravi z običajnimi trimerji itak ni nobenih težav, še najmanj, bi se jaz zatekal k kakim mixerjem, naprave z digitalnimi trimerji pa skoraj zagotovo imajo nekje pripravljeno vsaj funkcijo trottle cut. Bil bi zelo presenečen, če temu ni tako.
Če pa komu bolj odgovarja mixanje, pa tudi prav
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Re: Kako ugašate motor?
še najlažje je preprečiti dotok goriva v motor!!!
to pa naredimo s takšno pipico http://www.conrad.si/Reely-PIPA-ZA-GORI ... 82_1210033
to pa naredimo s takšno pipico http://www.conrad.si/Reely-PIPA-ZA-GORI ... 82_1210033
Re: Kako ugašate motor?
zanko9 napisal/-a:še najlažje je preprečiti dotok goriva v motor!!!
to pa naredimo s takšno pipico http://www.conrad.si/Reely-PIPA-ZA-GORI ... 82_1210033
Prvo, ne mlati neumnosti o ugašanju motorja z takšno pipico.
Če bi motor ugašal na tak način bi kaj hitro šel rakom žvižgat. Razlog je ta, da b z takšnim zapiranjem goriva vsakokrat ''osušil'' motor. Posledično to pomeni tudi možnost zarbavanja bata.
Drugo, poglej datum teme!!!!!
Lp Rado
Re: Kako ugašate motor?
Pri letalih tako ni problem saj lahko z servomehanizmom za plin zapremo vplinjač
Pri avtomobilih pa zakaj v sistem vnesti komponento ki lahko povzroča težave-če lahko stisnemo cevko in dobimo isti rezultat oz bi rekel da je zamašitev izpuha boljša rešitev saj v primeru prekinitve dotoka goriva motor tistih nekaj s preden ugasne deluje z manj oz brez goriva in s tem mazanja(kako zdravo je to početje na redni osnovi pa naj vsak sam presodi..).
Pri avtomobilih pa zakaj v sistem vnesti komponento ki lahko povzroča težave-če lahko stisnemo cevko in dobimo isti rezultat oz bi rekel da je zamašitev izpuha boljša rešitev saj v primeru prekinitve dotoka goriva motor tistih nekaj s preden ugasne deluje z manj oz brez goriva in s tem mazanja(kako zdravo je to početje na redni osnovi pa naj vsak sam presodi..).
Modelarji smo kot trobentice,ko skopni sneg ter pride pomlad, pokukamo na plano..
Re: Kako ugašate motor?
ja pol mi dej pa kkšn drug predlog
Re: Kako ugašate motor?
Meni znane tehnike mogoče je še kakšna..zanko9 napisal/-a:ja pol mi dej pa kkšn drug predlog
-na rv napravi imaš nastavljeno da z trimom ali a throttle cut gumbom daš ukaz servomehanizmu da vplinjač popolnoma zapre dotok zraka(pride v poštev za letala ali čolne na avtomobilu pa ne ker je servomehanizem za plin še uporabljan za zavoro(zato je tu vijak oz igla prostega teka ki preprečuje popolno zaprtje vplinjača))
-zamašiš izpuh(imej krpo sabo-krog od izpušne cevi se še dolgo rdeče pozna na prstu ali pa kupi namenski čep)
-zamašiš vplinjač(na avtomobilu rahlo nerodno saj je gor filter in ni ravno pametno zadeve dol vlečti saj lahko spravimo umazanijo v motor)
Modelarji smo kot trobentice,ko skopni sneg ter pride pomlad, pokukamo na plano..
Re: Kako ugašate motor?
okej hvala ti:)
Re: Kako ugašate motor?
sam če jest ogašam motor s servotom pol ne morem met prostega taka na motorju naštimanga. jest mam tko naštiman da mam zašraufan prosti tek da mi servo ne more motorja u zraku ugasnt. če ga bi pa sam milimeter še bl zapru bi pa crknu
Re: Kako ugašate motor?
vidm da se ti kr spznaš na tele stvari a slučajno veš kje se dobi kkšno poceni nitro gorivo za letala???
Re: Kako ugašate motor?
Nitro gorivo ne obstaja! Obstajajo le goriva, ki vsebujejo večji ali manjši odstotek nitrometana. Za metanolske (imenovane tudi ABC) motorje se uporablja za pogon mešanica metanola, olja, lahko pa je dodan manjši odstotek nitrometana. Zaradi neprimerne rabe izraza nitro ni jasno ali se išče ustrezno gorivo za metanolske motorje, ali je pogoj, da mora le to vsebovati tudi nitrometan.
Pri nakupu se je potrebno zavedati, da velika večina trgovin goriv ni pripravljena pošiljati, saj gre za potencialno nevarne snovi prav tako pa je za nakup potrebno predložiti osebni dokument, saj gre za strupene izdelke in je zaradi tega potrebno upoštevati področno zakonodajo o trgovanju s tovrstnimi izdelki.
LP
Alex
Pri nakupu se je potrebno zavedati, da velika večina trgovin goriv ni pripravljena pošiljati, saj gre za potencialno nevarne snovi prav tako pa je za nakup potrebno predložiti osebni dokument, saj gre za strupene izdelke in je zaradi tega potrebno upoštevati področno zakonodajo o trgovanju s tovrstnimi izdelki.
LP
Alex
Re: Kako ugašate motor?
Prosti tek ti drži servomehanizem-zato pa lahko potem ugasneš z pomikom trimerja na rv napravi ali pa na novejših z tipko trottle cut..zanko9 napisal/-a:sam če jest ogašam motor s servotom pol ne morem met prostega taka na motorju naštimanga. jest mam tko naštiman da mam zašraufan prosti tek da mi servo ne more motorja u zraku ugasnt. če ga bi pa sam milimeter še bl zapru bi pa crknu
Modelarji smo kot trobentice,ko skopni sneg ter pride pomlad, pokukamo na plano..
Re: Kako ugašate motor?
Če bi prebral post nekaj višje, kjer je razložen sistem, bi razumel o čem govorimo.zanko9 napisal/-a:sam če jest ogašam motor s servotom pol ne morem met prostega taka na motorju naštimanga. jest mam tko naštiman da mam zašraufan prosti tek da mi servo ne more motorja u zraku ugasnt. če ga bi pa sam milimeter še bl zapru bi pa crknu
Lp Rado