Hitra pena - "Tekmuj s peno in ne popeni" :-)
Moderatorji: pilot 96, overlord_tm
Po mojem se bo takle model čisto dovolj okreten za tekmovanja. Velika krilca narediš pa "lep" profil. Kdor še ni videl ali vedel, čeprav sem to omenil, zadnji robovi krilnih in repnih površin so pri NANO JETih debeli večinoma 3 - 3.5 mm. Rekorder je recimo T-33, rep se zaključi v debelini kar 4 mm, medtem ko ima F-16 zadnje robove tam okoli 2 mm. Zato imam rad zaključne letvice pri vseh modelih, da se probil zaključi na 1 mm ali manj. Če ne drugega, se krmilne površine povečajo in je potrebno manj odklanjati, bolje "primejo" tudi pri nizkih hitrostih.
www.lipo.si
@klemen;
Deltaši so smotani za zavoje. Saj ne, da ne gre, ampak ob ostrih zavojih ali lupingih hitrost zelo hitro pada.
@Mihah;
Pod 85% ni dobro, ampak pozabil sem omenit, da se za večjo hitrost izplača zmanjšat tako vstopnik, kot izstop. Po moje bi bila za 300 g težak model 200 g potiska zvrhana mera, ostalo pa v hitrost curka. V klasičnih puhalih je vstop enak izstopu, saj so to nizkotlačna puhala. Domnevam, da je teh 80-85% uporabnih le zato, ker je okrog spinerja in okrog zaključka rotorjevih krakov toliko vrtincev, da se dejanski delovni presek zmanjša na 80-85% geometrijskega preseka. Vstopnik je za teh nekaj odstotkov večji zato, da se zrak med letom v resnici lomi nekje na vrhu vstopnega radiusa in ne morebiti nekje ob strani, kar bi se dogajalo, če bi impeler na silo zaugal zrak. Zaradi nekoliko večjega vstopa kot izstopa zrak med letom "prosto" doteka v kanal, saj letalna hitrost nadomesti slip-vlek in mejna plast med vstopom in trupom se lomi nekje blizu vrha vstopnega radija. Razmerje 80-85% je povsem odvisno od:
- razmerja moč impelerja/masa modela
- moč impelerja/upor modela
Večji je upor, večja mora biti razlika med vstopom in izstopom in bolj mora biti vse skupaj blizu geometrijskim dimenzijam impelerja.
V kanalu je treba predvsem pazit na konuse v prehodu iz enega v drug presek. Kot večji od 7 stopinj nikakor ni dober, ravno tako ni dobro čisto nikjer delat kanala večjega premera od impelerjevega premera.
Vstopni radij mora imeti vsaj 3 mm v premeru in naj bi bil vsaj znotraj zaokrožen. Je vsaj enako pomemben kot nos profila v laminarnem krilu. Če tu zaserješ, ti nobena kasnejša coprnija ne pomaga več.
Ti modeli so počasne zadeve, saj za zrak tudi morebitnih 150 km/h ni nič kaj hitrega. Poleg tega so majhni in imajo sami po sebi dovolj velik količnik upora, da malce debelejši zadnji rob krila ni problematičen, je pa grd na pogled.
p.s.
Če se ne morete znebit teh pikic od vlivanja se splača prvih 10-20 mm sesalnega kanala namazat z razredčenim belim lepilom in posut z ostro moko. Pomaga!
Deltaši so smotani za zavoje. Saj ne, da ne gre, ampak ob ostrih zavojih ali lupingih hitrost zelo hitro pada.
@Mihah;
Pod 85% ni dobro, ampak pozabil sem omenit, da se za večjo hitrost izplača zmanjšat tako vstopnik, kot izstop. Po moje bi bila za 300 g težak model 200 g potiska zvrhana mera, ostalo pa v hitrost curka. V klasičnih puhalih je vstop enak izstopu, saj so to nizkotlačna puhala. Domnevam, da je teh 80-85% uporabnih le zato, ker je okrog spinerja in okrog zaključka rotorjevih krakov toliko vrtincev, da se dejanski delovni presek zmanjša na 80-85% geometrijskega preseka. Vstopnik je za teh nekaj odstotkov večji zato, da se zrak med letom v resnici lomi nekje na vrhu vstopnega radiusa in ne morebiti nekje ob strani, kar bi se dogajalo, če bi impeler na silo zaugal zrak. Zaradi nekoliko večjega vstopa kot izstopa zrak med letom "prosto" doteka v kanal, saj letalna hitrost nadomesti slip-vlek in mejna plast med vstopom in trupom se lomi nekje blizu vrha vstopnega radija. Razmerje 80-85% je povsem odvisno od:
- razmerja moč impelerja/masa modela
- moč impelerja/upor modela
Večji je upor, večja mora biti razlika med vstopom in izstopom in bolj mora biti vse skupaj blizu geometrijskim dimenzijam impelerja.
V kanalu je treba predvsem pazit na konuse v prehodu iz enega v drug presek. Kot večji od 7 stopinj nikakor ni dober, ravno tako ni dobro čisto nikjer delat kanala večjega premera od impelerjevega premera.
Vstopni radij mora imeti vsaj 3 mm v premeru in naj bi bil vsaj znotraj zaokrožen. Je vsaj enako pomemben kot nos profila v laminarnem krilu. Če tu zaserješ, ti nobena kasnejša coprnija ne pomaga več.
Ti modeli so počasne zadeve, saj za zrak tudi morebitnih 150 km/h ni nič kaj hitrega. Poleg tega so majhni in imajo sami po sebi dovolj velik količnik upora, da malce debelejši zadnji rob krila ni problematičen, je pa grd na pogled.
p.s.
Če se ne morete znebit teh pikic od vlivanja se splača prvih 10-20 mm sesalnega kanala namazat z razredčenim belim lepilom in posut z ostro moko. Pomaga!
Zadnjič spremenil raktivec, dne 04 Feb 2011, 20:44, skupaj popravljeno 1 krat.
lp
Sašo
Sašo
Nekaterim Nanojet-i niso bili ravno najbolj všeč...: http://www.youtube.com/watch?v=0mIARq6N ... re=related
@Bevcan Nekoliko pred utori za servo (isto kot pri rdečem). Če pobrskaš malo po temi boš sigurna našel, ker je bilo že nekje napisano
@Bevcan Nekoliko pred utori za servo (isto kot pri rdečem). Če pobrskaš malo po temi boš sigurna našel, ker je bilo že nekje napisano
LP Jan V.
Team Losi
Buy, drive, crash, fix
Team Losi
Buy, drive, crash, fix
- kristjangriljc
- Tekmovalec
- Prispevkov: 330
- Pridružen: 10 Sep 2009, 17:20
- Kraj: Kamnik
Kaj temu človeku ni jasno? Še čisto dober model je šel zažgat.yan napisal/-a:Nekaterim Nanojet-i niso bili ravno najbolj všeč...: http://www.youtube.com/watch?v=0mIARq6N ... re=related
@Bevcan Nekoliko pred utori za servo (isto kot pri rdečem). Če pobrskaš malo po temi boš sigurna našel, ker je bilo že nekje napisano
S50MX
[email protected]
[email protected]
No ko sem že govoril o samogradnji. Tuki sta načrta F-5D Skylancerja in Mirage 2000. Sicer bi blo treba Miragu nardit še profil za krila pa ga malo pomanjšat. Če se bo kdo opogumu. Sam si bom verjetno kar F-16 jeta naročil for start.
Sicer pa je za Miraga tudi build thread na RCGroups
Sicer pa je za Miraga tudi build thread na RCGroups
- Priponke
-
- SkyLancer1.pdf
- F-5D Skylancer
- (112.52 KiB) Prenešeno 122 krat
-
- SkyLancer1.pdf
- Mirage 2000
- (112.52 KiB) Prenešeno 127 krat
https://www.argentglobalnetwork.com/?klemen7
Nazaj k F-18. Vprašanje: Kaj se da izvleči iz originalenga motorja, impelerja in reglerja? Odogovor: Popolnoma dovolj!
Zadal sem si:
1. Model mora biti lahek, namesto originalnih 7g servotov, 5g servoti. Namesto 950 mAh -> 850 mAh 3S
2. Model mora biti aerodinamičen -> zaključki z zaključno balsa letvico 3x12mm. Boljši aerodinamika vstopnega kanala (balsa 0.8 mm).
3. Bolj robusten - Spredaj na špici TESA CLEAR TAPE, notri ojačano z 20 g/m2 stekleno tkanino in redkim sekundarjem.
Rezultat:
- Masa 279 g , potisk 290 g, štarti BP! Hitrost več kot zadovoljiva (okoli 100 km/h)
Zadal sem si:
1. Model mora biti lahek, namesto originalnih 7g servotov, 5g servoti. Namesto 950 mAh -> 850 mAh 3S
2. Model mora biti aerodinamičen -> zaključki z zaključno balsa letvico 3x12mm. Boljši aerodinamika vstopnega kanala (balsa 0.8 mm).
3. Bolj robusten - Spredaj na špici TESA CLEAR TAPE, notri ojačano z 20 g/m2 stekleno tkanino in redkim sekundarjem.
Rezultat:
- Masa 279 g , potisk 290 g, štarti BP! Hitrost več kot zadovoljiva (okoli 100 km/h)
- Priponke
-
- Kar direktne povezave 1.2 mm... malo več dela ampak aerodinamično čisto in zelo čvrsto.
- IMG_0873.jpg (65.26 KiB) Pogledano 4614 krat
-
- Tesa Clear Tape + Aerotape
- IMG_0872.jpg (58.78 KiB) Pogledano 4614 krat
-
- Ni najlepši, ampak po dobrem treningu ni več tako "lep" ;-)
- IMG_0870.jpg (62.88 KiB) Pogledano 4614 krat
www.lipo.si
Danes smo poskusili leteti na testni progi pilon + limbo. Sicer je bilo že malo temno, vendar smo poskusili vsi prisotni s »Hitro peno«
Takole je:
Model mora biti res dobro natriman in imeti nevtralno obnašanje glede na hitrostne spremembe. Mitjin F-35 je res haral pod limbom tudi s polnim plinom okoli pylonov. Res super! F-18 je tudi hiter, vendar vsaj pri mojem nimam lepo nastavljen kot potiska impelerja in bom malo nastavil mešalnik na komandah... plin na višino. Za L-39 bo Miha kaj povedal.
Kategorija zase pa je F9-F .... smo mu nadeli kar naziv podmornica. To morate videti ali pa še bolje sprobati.
Glede na današnji dan lahko samo zaključim - to bo še smeha in zabave.
Takole je:
Model mora biti res dobro natriman in imeti nevtralno obnašanje glede na hitrostne spremembe. Mitjin F-35 je res haral pod limbom tudi s polnim plinom okoli pylonov. Res super! F-18 je tudi hiter, vendar vsaj pri mojem nimam lepo nastavljen kot potiska impelerja in bom malo nastavil mešalnik na komandah... plin na višino. Za L-39 bo Miha kaj povedal.
Kategorija zase pa je F9-F .... smo mu nadeli kar naziv podmornica. To morate videti ali pa še bolje sprobati.
Glede na današnji dan lahko samo zaključim - to bo še smeha in zabave.
www.lipo.si
Ja to bo še res veliko smeha, popcorna in zabave.
L-39 leti zelo elegantno, tudi zavija okoli pylonov kar dobro. Zelo pomembno bo, kje bomo stali, ker bo kar izziv zadeti limbo, saj se ne da dobro določiti položaja od vsepovsod.
No če na koncu ni bila usodna štanga so bile pa krtine.
L-39 leti zelo elegantno, tudi zavija okoli pylonov kar dobro. Zelo pomembno bo, kje bomo stali, ker bo kar izziv zadeti limbo, saj se ne da dobro določiti položaja od vsepovsod.
No če na koncu ni bila usodna štanga so bile pa krtine.
Počasi se daleč pride, hitr pa še dlje.
http://www.micra-tech.com
LP Miha
http://www.micra-tech.com
LP Miha
Toliko smeha, kot danes, pa že dolgo ne!
Sem zdajle na hitro dal posnetke iz obeh kamer dol in se nasmejal .
Tole je bil tudi test, kako postaviti kamero, da bo naslednjič bolje.
Bilo je že malce (pre)temno, pa malo predaleč, ampak "zadetki" se vidijo.
Bom probal malo zmontirat in dati gor.
...še par lepih fotk iz videa(oba pod limbo in zavoj na ful - je zneslo. ...in druga trije skupaj!).
Video za pokušino:
http://www.youtube.com/watch?v=BMx91R3iqlo
http://www.youtube.com/watch?v=ElavT92AVGE
http://www.youtube.com/watch?v=Kg31qRM0bfs
http://www.youtube.com/watch?v=A1xwEnvUE2Y
http://www.youtube.com/watch?v=s8buCBpJB8E
Sem zdajle na hitro dal posnetke iz obeh kamer dol in se nasmejal .
Tole je bil tudi test, kako postaviti kamero, da bo naslednjič bolje.
Bilo je že malce (pre)temno, pa malo predaleč, ampak "zadetki" se vidijo.
Bom probal malo zmontirat in dati gor.
...še par lepih fotk iz videa(oba pod limbo in zavoj na ful - je zneslo. ...in druga trije skupaj!).
Video za pokušino:
http://www.youtube.com/watch?v=BMx91R3iqlo
http://www.youtube.com/watch?v=ElavT92AVGE
http://www.youtube.com/watch?v=Kg31qRM0bfs
http://www.youtube.com/watch?v=A1xwEnvUE2Y
http://www.youtube.com/watch?v=s8buCBpJB8E
- Priponke
-
- vlcsnap-2011-02-06-23h56m15s0 (800x450).jpg (205.44 KiB) Pogledano 4390 krat
-
- vlcsnap-2011-02-07-00h02m41s124 (800x450).jpg (201.88 KiB) Pogledano 4389 krat
Zadnjič spremenil bovi, dne 07 Feb 2011, 02:45, skupaj popravljeno 6 krat.
... F-35 od Mitja po krešu iz 20-25m navpično s polnim gasom navzodol...
Naslednji dan je že letel!
To samo priča, kako so ti modeli trpežni in enostavni za popravljat.
Naslednji dan je že letel!
To samo priča, kako so ti modeli trpežni in enostavni za popravljat.
- Priponke
-
- 2011-02-04 19.08.46 (800x600).jpg (250.92 KiB) Pogledano 4372 krat
-
- 2011-02-04 19.08.35 (800x600).jpg (216.71 KiB) Pogledano 4372 krat
-
- 2011-02-04 19.08.21 (800x600).jpg (253.36 KiB) Pogledano 4372 krat
...
še moja podmornica od včeraj:
- najprej ponesrečen štart in s fulom v tla na gobec
S špranjo na gobcu sem kar letel, samo upora je pa bilo...
- potem sem pa količek nabil na polno pri pristajanju
10 minut popravljanja.
Naslednji dan je že letel
še moja podmornica od včeraj:
- najprej ponesrečen štart in s fulom v tla na gobec
S špranjo na gobcu sem kar letel, samo upora je pa bilo...
- potem sem pa količek nabil na polno pri pristajanju
10 minut popravljanja.
Naslednji dan je že letel
- Priponke
-
- crash_f9-f (800x480).jpg (141.63 KiB) Pogledano 4453 krat
-
- 2011-02-03 16.51.50 (800x600).jpg (288.68 KiB) Pogledano 4431 krat
-
- 2011-02-03 16.51.40 (800x600).jpg (235.16 KiB) Pogledano 4431 krat
Zadnjič spremenil bovi, dne 07 Feb 2011, 02:48, skupaj popravljeno 3 krat.
In ko je bil F-9F še cel in v fazi testiranja.
Modifikacije, ki sem jih opravil.
- naklon višinca zmanjšal
- 6 kraki edf
- ročice servov za ailerone naredil navzgor in spodaj servo prekril s trakom
- vse ročice zamenjal z drugimi, manjšimi, a močnejšimi
- na ročicah samo "kaveljčki" in ne več nastavljivih držal (enega preselil v notranjost)
- zadaj za višinsko žično povezavo dodal vmes še en boden 2cm, da teče lepo ob repu in ni ohlapno
- ...
Modifikacije, ki sem jih opravil.
- naklon višinca zmanjšal
- 6 kraki edf
- ročice servov za ailerone naredil navzgor in spodaj servo prekril s trakom
- vse ročice zamenjal z drugimi, manjšimi, a močnejšimi
- na ročicah samo "kaveljčki" in ne več nastavljivih držal (enega preselil v notranjost)
- zadaj za višinsko žično povezavo dodal vmes še en boden 2cm, da teče lepo ob repu in ni ohlapno
- ...
- Priponke
-
- 2011-02-03 15.59.08 (800x600).jpg (271.68 KiB) Pogledano 4431 krat
-
- 2011-02-03 16.00.19 (800x600).jpg (177.99 KiB) Pogledano 4431 krat
-
- 2011-02-03 15.59.52 (800x600).jpg (214.73 KiB) Pogledano 4431 krat
Miha ima testno vožnjo po kanalu.
Morda kakšna novo idejo za disciplino?
Video:
http://www.youtube.com/watch?v=bjeaiAEmqdg
Morda kakšna novo idejo za disciplino?
Video:
http://www.youtube.com/watch?v=bjeaiAEmqdg
- Priponke
-
- vlcsnap-2011-02-07-01h48m40s0 (800x450).jpg (211 KiB) Pogledano 4427 krat
-
- vlcsnap-2011-02-07-01h45m51s0 (800x450).jpg (207.16 KiB) Pogledano 4427 krat
No, pa še en zanimiv trenutek ...
Iz zavoja v limbo drog in nato pristanek na glavi. Oprosti Miha!
Škoda: malo potlačen vstopni del desnega sesalnega kanala za zrak.
Smo leteli naprej
Video:
http://www.youtube.com/watch?v=Yz9F6s3Xav4
(počasi poglejte konec)
Iz zavoja v limbo drog in nato pristanek na glavi. Oprosti Miha!
Škoda: malo potlačen vstopni del desnega sesalnega kanala za zrak.
Smo leteli naprej
Video:
http://www.youtube.com/watch?v=Yz9F6s3Xav4
(počasi poglejte konec)
- Priponke
-
- vlcsnap-2011-02-06-23h42m21s0 (800x450).jpg (170.32 KiB) Pogledano 4423 krat
-
- vlcsnap-2011-02-06-23h42m15s0 (800x450).jpg (170.11 KiB) Pogledano 4423 krat
-
- vlcsnap-2011-02-06-23h41m58s243 (800x450).jpg (172.87 KiB) Pogledano 4423 krat
Zadnjič spremenil bovi, dne 07 Feb 2011, 02:44, skupaj popravljeno 1 krat.