Hitra pena - "Tekmuj s peno in ne popeni" :-)
Moderatorji: pilot 96, overlord_tm
Hitra pena - "Tekmuj s peno in ne popeni" :-)
V klubu DMA Modra Ptica nameravamo člani v letu 2011 organizirati eno ali dve tekmi tipa "HITRA PENA".
Naš glavni sponzor je podjetje TOP RC iz Nove Gorice - www.toprc.eu
Člani smo pripravili pravilnik za tekmovanja "HITRA PENA". Na tekmovanja boste vabljeni seveda tudi ostali modelarji.
PRAVILNIK V PDF.
Pojasnila k pravilom. - TUKAJ!
Potek tekmovanja - TUKAJ!
KOLEDAR tekem:
Preizkusna tekma, Krtina, 9.4.2011 - PRIJAVE TUKAJdo 6.4.!
1. tekma, Krtina, 21.5.2011
2. tekma, Krtina, 3.9.2011
______________
Največ informacij doslej je na forumu RC Groups:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1348808
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1158665
Ko člani dobimo svoje modele, bomo seveda delili izkušnje z ostalimi.
Naš glavni sponzor je podjetje TOP RC iz Nove Gorice - www.toprc.eu
Člani smo pripravili pravilnik za tekmovanja "HITRA PENA". Na tekmovanja boste vabljeni seveda tudi ostali modelarji.
PRAVILNIK V PDF.
Pojasnila k pravilom. - TUKAJ!
Potek tekmovanja - TUKAJ!
KOLEDAR tekem:
Preizkusna tekma, Krtina, 9.4.2011 - PRIJAVE TUKAJdo 6.4.!
1. tekma, Krtina, 21.5.2011
2. tekma, Krtina, 3.9.2011
______________
Največ informacij doslej je na forumu RC Groups:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1348808
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1158665
Ko člani dobimo svoje modele, bomo seveda delili izkušnje z ostalimi.
- Priponke
-
- jets4fun_final_sponzor_forum.jpg (161.54 KiB) Pogledano 9285 krat
-
- HitrapenaDMAModraPtica.pdf
- (1.17 MiB) Prenešeno 346 krat
Zadnjič spremenil mihah, dne 03 Mar 2011, 09:15, skupaj popravljeno 3 krat.
www.lipo.si
Pa smo dočakali. Nekateri že imamo modele in letimo
Tule bom predstavil moj model, NANO JET F-18. Upam, da boste tudi ostali člani predstavili svoje modele in delili izkušnje. Tako bo manj problemov pri vseh ostalih, ki bodo začeli.
Tule bom predstavil moj model, NANO JET F-18. Upam, da boste tudi ostali člani predstavili svoje modele in delili izkušnje. Tako bo manj problemov pri vseh ostalih, ki bodo začeli.
- Priponke
-
- Pilot.
- nanoF180031.jpg (110.02 KiB) Pogledano 8951 krat
-
- Model že skoraj popolnoma sestavljen.
- nanoF180032.jpg (144.74 KiB) Pogledano 8951 krat
-
- Škatla...
- nanoF180033.jpg (159.14 KiB) Pogledano 8951 krat
www.lipo.si
Nadaljevanje ... prvi popravki.
- Priponke
-
- Pod pokrovom se skriva pogon. Ki pa iz škale precej trese...
- nanoF180025.jpg (168.86 KiB) Pogledano 8942 krat
-
- Pri F18 (in mislim da tudi pri F86) so priloženi 950 mAh akumulatorji, pri vseh ostalih pa 850 mAh. Pravila sicer dovoljujejo do 1000 mAh.
- nanoF180028.jpg (98.24 KiB) Pogledano 8942 krat
-
- Spoj med trupom in krilom je slab. Kitajci lepijo z nekim kitajskim "UHU Por" in to čez barvo, ki pa se na EPP ne prime dobro. Rezultat je lahko po parih letih katastrofalen...
- nanoF180030.jpg (238.91 KiB) Pogledano 8942 krat
www.lipo.si
Uravnoteženje impelerja...
- Priponke
-
- Rezultat. :-)
- nanoF180016.jpg (86.41 KiB) Pogledano 8930 krat
-
- Hop na balanser. Na lažji del se z notranje strani kapice nakaplja sekundno lepilo, malo po malo. Nato pošprica z aktivatorjem... dokler ni statično uravnoteženo.
- nanoF180017.jpg (106.58 KiB) Pogledano 8930 krat
-
- Prime se za motor in odvije impeler...
- nanoF180023.jpg (127.3 KiB) Pogledano 8930 krat
www.lipo.si
Nadaljujemo s ponovnim lepljenjem. Uporabljam "CA Primer" in gosto sekundno lepilo.
- Priponke
-
- nanoF180012.jpg (137.42 KiB) Pogledano 8913 krat
-
- Krilo stran!
- nanoF180013.jpg (136.24 KiB) Pogledano 8913 krat
-
- Ročice tudi odpadajo... ponovno jih je potrebno vestno zalepiti brez barve med ročico in površino.
- nanoF180015.jpg (226.75 KiB) Pogledano 8913 krat
www.lipo.si
Problemček pri držalih za krimilne žice, navoja je premalo in ima vse skupaj luft. Pa Kitajci spet uporabljajo tole njihovo čigumi lepilo...
- Priponke
-
- Rešitev so M2 navojne čeljusti.
- nanoF180008.jpg (86.02 KiB) Pogledano 8904 krat
-
- nanoF180009.jpg (125.71 KiB) Pogledano 8904 krat
-
- nanoF180011.jpg (73.5 KiB) Pogledano 8904 krat
www.lipo.si
Še nekaj slik...
- Priponke
-
- nanoF180005.jpg (91.78 KiB) Pogledano 8895 krat
-
- Akumulator pride do tiste plastike spredaj za opcijsko podvozje. Žice na krmilniku in akumulatorju sem skrajšal za skoraj 15 cm!
- nanoF180002.jpg (179.07 KiB) Pogledano 8895 krat
-
- nanoF180006.jpg (125.41 KiB) Pogledano 8895 krat
www.lipo.si
Vzletna masa z originalnimi 950 mAh akumulatorji in 4kanalnim FrSky sprejemnikom - 303 g! Potiska je približno tudi toliko ali pa malo več.
Vseeno je potrebno pred vzletom model močno vreči in počakati nekaj sekund preden "primejo" krmilne površine.
Originalno težišče pri 42 mm od roba krila pri korenu je kar OK!
Vseeno je potrebno pred vzletom model močno vreči in počakati nekaj sekund preden "primejo" krmilne površine.
Originalno težišče pri 42 mm od roba krila pri korenu je kar OK!
- Priponke
-
- Originalno so krilca pomaknjena za 1.5 mm nazgor v nevtralni legi!
- nanoF180026.jpg (126.51 KiB) Pogledano 8885 krat
www.lipo.si
Splošne informacije:
1. Odločitev o modelu
Menim, da tako kot imamo sedaj postavljena pravila v bistvu ne bo igrala posebne vloge. Nekateri bomo verjetno poskusili z večimi modeli. Dobrodošli bi bili tudi modeli samogradnje! Poglavitna bo dobra uletenost, brezibni štarti in poznavanje obnašanja modela. Načeloma vedno velja, da se splača prvič imeti težiče malo bolj naprej potem pa se pomikati nazaj. Zadosti expo na nagibu in tudi na višini in po možnosti vsaj dvojne odklone, da ne bo preveč živčno! Modeli z dvemi servomehanizmi (F-16, F-18, AMX) kot elevon (delta) se po nagibu obnašajo zelo živčno zato pozor!
Vseeno približna lestvica po hitrosti modelov, če jih poganjano identični pogoni (brez raket in ostalih delov!)
1. F-16
2. L-39
3. AMX (težišče 30 - 35 mm od korena krila)
4. F-18 (težišče naprej na 42 mm- leti super!)
5. T-33
6. T-45 (večji vpadni kot višinskega krmila težišče 15-20 mm naprej ali sprememba kota)
7. A4-F
8. F-35
9. F-86 (večji vpadni kot višinskega krmila težišče 15-20 mm naprej ali sprememba kota)
10. MIG-15 (večji vpadni kot višinskega krmila težišče 15-20 mm naprej ali sprememba kota)
?. F9F-2
?. F-22
Moje mnenje je da bomo nekateri imeli prehitre modele, in bomo primorani leteti na široko, limbo nam bo delal težave, kaj šele natančni pristanki... medtem ko bodo drugi s počasnejšimi leteli na ostro in brez problemov. Vsekakor zna biti zabavno.
2. Osnovna oprema
Kot mnogi opažajo, se problemi pojavijo že na začetku pri:
NAJBOLJ POMEMBNO -neuravnoteženosti impelerja - odstranite impeler in preverite, če so vse lopatice enako dolge, pobrusite po potrebi. Statično uravnoteženje pomaga, jaz uporabljam lasten magnetni balanser, za uravnoteženje uporabljam sekudno lepilo ali koščke samolepilnega traku na notranji strani kapice impelerja. Sam sem poskusil originalni 5 kraki impeler dobro zbalansirati in ga zavrtel preko 50.000 obratov v minuti. Ni problema, samo kapica se malo razširi in kraki se začnejo dotikati ohišja. Ampak na 3S ni variante, da bi se impeler vrtel tako hitro...
-zanesljivosti osnovnih servomehanizmov (po želji počakajte, da crnkejo in jih zamenjate jih lahko z vsakimi 5 - 9 g mehanizmi).
-slabi zalepljenosti nekaterih delov modela in krmilnih ročic(pozor, da model v zraku ne bo "razpadel"); lepilo je lahko vsako sekundno lepilo ali UHU Por.
-pozor pri povezavah, saj se vijaki odvijejo - pomaga kapljica sekundnega lepila ali modri/rdeči loctite
-nekateri modeli imajo dolge povezave, ki lahko pri nekaterih modelih vodijo do slabe vodljivosti pri višjih hitrostih - preverite in po potrebi naredite nove, močnejše povezave (karbonske ojačitve).
3. Dodelave na osnovnem modelu
- preverite vse povezave in pregibe krmilnih površin. Natrgane dele se lahko popravi z uhu por/Tesa Clear Tape (dobite ga pri blagajni Baumax BTC) ali pa odrežete celotno površino in jo ponovno namestite s "papirnatimi" šarnirji.
- uravnotežite impeler po postopku zgoraj
- izstopni kanal in vstopni kanal po želji zgladite s Tesa clear tape oziroma izstopni tudi z folijo za prosojnice (po želji tudi zmanjšate na 80% površine vstopne površine impelerja (zunanji presek-notranji presek) - to pride okoli 39 - 40 mm po premeru za večjo hitrost)
- zadnji robovi kril, in repa so debeli kar preko 3 mm. Jaz bom pri nekaterih svojih modelih namestil balzino trikotno letvico 3x12 mm. Pozor na odklone, ki so potem manjši!!!
- nekateri modeli v bistvu za vodenje po zraku ne potrebujejo nagiba, še bolj, če se poslužite zgornje modifikacije. To so modeli z dvema servotoma - F-16, F-18, AMX in F-35. Hint: Zelo priročna bi potem prišla dodelava z dvema servomehanizmoma 2.5g - 5g za nagib oziroma za spoileron pri natančnem pristanku. Zaenkrat pa mi odgovarja letenje originalnega F-18. Res ni slabo!
- Za še boljšo aerodinamiko se lahko krila prevleče s samolepilnim trakom. Za prozoren trak se lahko uporabi široka verzija Clear tapea, sicer ima Aero barvaste selotejpe širine 50 ali 60 mm (ne vem iz glave).
- relativno široke razmike krmilnih površin od krila rad "zadihtam" s trakom Graupner ali temlem identičnim: http://jepe.org/shop/product_info.php?p ... d0fbc5146a
- za boljšo stabilnost modela se lahko doda nekaj karbonskih profilov. Vendar večinoma ni potrebno
- idej za dodelav je še kar nekaj, vendar naj vsak poskusi zase in poroča.
4. Izboljšave
- najpreprostejša izboljšava je zamenjava 5-krakega originalnega impelerja za 6 kraki impeler - Lindinger http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=67715 . Seveda stvari dejansko niso tako simpel, saj je potrebno povrtati luknjo v impeler na 3mm, ponovno zbalansirati, pobrusiti notranji del statorja in naresti nove luknje za pritrditev motorja. Dela za ca 1 uro, če delate prvič.
- uporaba dobrih 1000 mAh akumulatorjev - za svojo ceno/zmogljivosti so Turnigy 1.0 25C izjemni. Seveda pa je kandidatov še kar precej od 800 do 1000 mAh, pa tudi kakšni zmogljivi 450 - 500 mAh 3S v 2P povezavi, pri današnjih nizkih cenah experimentiranje ne bo drago.
- v kolikor si želite spremembe več komponent, potem je bolje kupiti model po delih!
1. Odločitev o modelu
Menim, da tako kot imamo sedaj postavljena pravila v bistvu ne bo igrala posebne vloge. Nekateri bomo verjetno poskusili z večimi modeli. Dobrodošli bi bili tudi modeli samogradnje! Poglavitna bo dobra uletenost, brezibni štarti in poznavanje obnašanja modela. Načeloma vedno velja, da se splača prvič imeti težiče malo bolj naprej potem pa se pomikati nazaj. Zadosti expo na nagibu in tudi na višini in po možnosti vsaj dvojne odklone, da ne bo preveč živčno! Modeli z dvemi servomehanizmi (F-16, F-18, AMX) kot elevon (delta) se po nagibu obnašajo zelo živčno zato pozor!
Vseeno približna lestvica po hitrosti modelov, če jih poganjano identični pogoni (brez raket in ostalih delov!)
1. F-16
2. L-39
3. AMX (težišče 30 - 35 mm od korena krila)
4. F-18 (težišče naprej na 42 mm- leti super!)
5. T-33
6. T-45 (večji vpadni kot višinskega krmila težišče 15-20 mm naprej ali sprememba kota)
7. A4-F
8. F-35
9. F-86 (večji vpadni kot višinskega krmila težišče 15-20 mm naprej ali sprememba kota)
10. MIG-15 (večji vpadni kot višinskega krmila težišče 15-20 mm naprej ali sprememba kota)
?. F9F-2
?. F-22
Moje mnenje je da bomo nekateri imeli prehitre modele, in bomo primorani leteti na široko, limbo nam bo delal težave, kaj šele natančni pristanki... medtem ko bodo drugi s počasnejšimi leteli na ostro in brez problemov. Vsekakor zna biti zabavno.
2. Osnovna oprema
Kot mnogi opažajo, se problemi pojavijo že na začetku pri:
NAJBOLJ POMEMBNO -neuravnoteženosti impelerja - odstranite impeler in preverite, če so vse lopatice enako dolge, pobrusite po potrebi. Statično uravnoteženje pomaga, jaz uporabljam lasten magnetni balanser, za uravnoteženje uporabljam sekudno lepilo ali koščke samolepilnega traku na notranji strani kapice impelerja. Sam sem poskusil originalni 5 kraki impeler dobro zbalansirati in ga zavrtel preko 50.000 obratov v minuti. Ni problema, samo kapica se malo razširi in kraki se začnejo dotikati ohišja. Ampak na 3S ni variante, da bi se impeler vrtel tako hitro...
-zanesljivosti osnovnih servomehanizmov (po želji počakajte, da crnkejo in jih zamenjate jih lahko z vsakimi 5 - 9 g mehanizmi).
-slabi zalepljenosti nekaterih delov modela in krmilnih ročic(pozor, da model v zraku ne bo "razpadel"); lepilo je lahko vsako sekundno lepilo ali UHU Por.
-pozor pri povezavah, saj se vijaki odvijejo - pomaga kapljica sekundnega lepila ali modri/rdeči loctite
-nekateri modeli imajo dolge povezave, ki lahko pri nekaterih modelih vodijo do slabe vodljivosti pri višjih hitrostih - preverite in po potrebi naredite nove, močnejše povezave (karbonske ojačitve).
3. Dodelave na osnovnem modelu
- preverite vse povezave in pregibe krmilnih površin. Natrgane dele se lahko popravi z uhu por/Tesa Clear Tape (dobite ga pri blagajni Baumax BTC) ali pa odrežete celotno površino in jo ponovno namestite s "papirnatimi" šarnirji.
- uravnotežite impeler po postopku zgoraj
- izstopni kanal in vstopni kanal po želji zgladite s Tesa clear tape oziroma izstopni tudi z folijo za prosojnice (po želji tudi zmanjšate na 80% površine vstopne površine impelerja (zunanji presek-notranji presek) - to pride okoli 39 - 40 mm po premeru za večjo hitrost)
- zadnji robovi kril, in repa so debeli kar preko 3 mm. Jaz bom pri nekaterih svojih modelih namestil balzino trikotno letvico 3x12 mm. Pozor na odklone, ki so potem manjši!!!
- nekateri modeli v bistvu za vodenje po zraku ne potrebujejo nagiba, še bolj, če se poslužite zgornje modifikacije. To so modeli z dvema servotoma - F-16, F-18, AMX in F-35. Hint: Zelo priročna bi potem prišla dodelava z dvema servomehanizmoma 2.5g - 5g za nagib oziroma za spoileron pri natančnem pristanku. Zaenkrat pa mi odgovarja letenje originalnega F-18. Res ni slabo!
- Za še boljšo aerodinamiko se lahko krila prevleče s samolepilnim trakom. Za prozoren trak se lahko uporabi široka verzija Clear tapea, sicer ima Aero barvaste selotejpe širine 50 ali 60 mm (ne vem iz glave).
- relativno široke razmike krmilnih površin od krila rad "zadihtam" s trakom Graupner ali temlem identičnim: http://jepe.org/shop/product_info.php?p ... d0fbc5146a
- za boljšo stabilnost modela se lahko doda nekaj karbonskih profilov. Vendar večinoma ni potrebno
- idej za dodelav je še kar nekaj, vendar naj vsak poskusi zase in poroča.
4. Izboljšave
- najpreprostejša izboljšava je zamenjava 5-krakega originalnega impelerja za 6 kraki impeler - Lindinger http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=67715 . Seveda stvari dejansko niso tako simpel, saj je potrebno povrtati luknjo v impeler na 3mm, ponovno zbalansirati, pobrusiti notranji del statorja in naresti nove luknje za pritrditev motorja. Dela za ca 1 uro, če delate prvič.
- uporaba dobrih 1000 mAh akumulatorjev - za svojo ceno/zmogljivosti so Turnigy 1.0 25C izjemni. Seveda pa je kandidatov še kar precej od 800 do 1000 mAh, pa tudi kakšni zmogljivi 450 - 500 mAh 3S v 2P povezavi, pri današnjih nizkih cenah experimentiranje ne bo drago.
- v kolikor si želite spremembe več komponent, potem je bolje kupiti model po delih!
Zadnjič spremenil mihah, dne 16 Jan 2011, 19:53, skupaj popravljeno 1 krat.
www.lipo.si
Hitra predstavitev modela T-45.
- Priponke
-
- hitrapredstavitevT45_2.pdf
- (217.91 KiB) Prenešeno 258 krat
www.lipo.si
Največ informacij o modelih "Nano Jet": http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1348808
www.lipo.si
Še dva video posnetka:
Ta je od prej: http://www.youtube.com/watch?v=iWZ_FoB2quo
In pa prvi vzlet in trimanje: http://www.youtube.com/watch?v=PgaW7i_ycmw
Ta je od prej: http://www.youtube.com/watch?v=iWZ_FoB2quo
In pa prvi vzlet in trimanje: http://www.youtube.com/watch?v=PgaW7i_ycmw
www.lipo.si
Moj L-39 je večeraj prispel in je danes že modificiran, tako, da sem obrnil servote v krilih in so krmilne ročice zdaj na zgornji strani krila, kar bo omogočilo pristajanje brez skrbi, da se bo kaj zatkanilo v ročico pri pristajanju in polomilo servo in še nerodnim zaščitam ročic se izogneš, ki jih je predvidel proizvajalec.
Drugače je pa vse ostalo hitro sestavljeno. Turbina teče po mojem okusu kar v redu, menda pa bi lahko še bolje, tako, da sem se lotil balansiranja, pa sem ugotovil, da moram svojo balansirno mašino malo dodelati in poročam, ko le to zrihtam.
Drugače je pa vse ostalo hitro sestavljeno. Turbina teče po mojem okusu kar v redu, menda pa bi lahko še bolje, tako, da sem se lotil balansiranja, pa sem ugotovil, da moram svojo balansirno mašino malo dodelati in poročam, ko le to zrihtam.
http://www.mru.si http://www.lipo.si/
»Ko vsi vedo, da nečesa ni možno narediti, pride nekdo, ki tega ne ve, in to stori.« (Einstein)
»Ko vsi vedo, da nečesa ni možno narediti, pride nekdo, ki tega ne ve, in to stori.« (Einstein)
Hmm, kdaj si me pa to ujelmihah napisal/-a:Ena slikca zate Zvone: http://www.airportjournals.com/Photos/0 ... 006_16.jpg
http://www.mru.si http://www.lipo.si/
»Ko vsi vedo, da nečesa ni možno narediti, pride nekdo, ki tega ne ve, in to stori.« (Einstein)
»Ko vsi vedo, da nečesa ni možno narediti, pride nekdo, ki tega ne ve, in to stori.« (Einstein)
Tule so meritve, ki sem jih dosedaj opravil na različnih motorjih (hvala Dejan!!)
6200kv inrunner
6 blade
11.55V - 31.8A - 51,960rpm - 367W
4S 40.8 A 13.98V 60000 rpm - 570W
6200kv inrunner
3 blade (3 kraki porezani stran)
11.81 V - 26.9 A - 58.800rpm - 317W
15.35V - 33.9 A - 65.200rpm - 520W (ni do konca gas!!)
5200 18T EzRun
6 blade
11.93 V - 20.4 A - 49.080rpm - 243W
Turnigy 2610 5000 EDF HK
6 blade
11.71V - 26.2A - 52.500rpm - 307W
Turnigy 2615 4800 EDF HK
6 blade
11.68V - 24.2A - 51.680rpm - 282W
Dejan custom cobra 5800kv
5blade (original impeler)
11.43V - 33.3A - 58.600rpm - 380 W
Previt original:
4899 kv, 1A
6 blade
10.55V - 21.2A - 47.320rpm - 223W
Original:
4114 Kv, 1 A
6200kv inrunner
6 blade
11.55V - 31.8A - 51,960rpm - 367W
4S 40.8 A 13.98V 60000 rpm - 570W
6200kv inrunner
3 blade (3 kraki porezani stran)
11.81 V - 26.9 A - 58.800rpm - 317W
15.35V - 33.9 A - 65.200rpm - 520W (ni do konca gas!!)
5200 18T EzRun
6 blade
11.93 V - 20.4 A - 49.080rpm - 243W
Turnigy 2610 5000 EDF HK
6 blade
11.71V - 26.2A - 52.500rpm - 307W
Turnigy 2615 4800 EDF HK
6 blade
11.68V - 24.2A - 51.680rpm - 282W
Dejan custom cobra 5800kv
5blade (original impeler)
11.43V - 33.3A - 58.600rpm - 380 W
Previt original:
4899 kv, 1A
6 blade
10.55V - 21.2A - 47.320rpm - 223W
Original:
4114 Kv, 1 A
www.lipo.si
Danes sem preizkusil model AMX.
Celoten model je prevlečen s črnim selotejpom od Aero.
http://www.aero.si/ps/lt_e_3.htm
Najprej je potrebno s selotejpom ali kako drugače (ne vem kako?) odstraniti vso barvo z modela. Dela za dobro uro. Nato sem na zadnje robove kril, višine in smeri nalepil trikotno balzno letvico 3x12 mm in z olfa nožem odreza. Krilca za nagib sem tako prelepil in naredil fiksna, saj je višina postane z dodajanjem letvice dovolj velika za krmiljenje po nagibu (delta-mešalnik).
Nato ca. 2 uri prekrivanja s selotejpom. Dele z majhnimi gubicami se da zgladiti s pihanjem vročega zraka in toplozračne pištole.
Setup:
6-kraki impeler 50 mm (Haoye oz noname?)
Motor Turnigy EDF 2610 5000kv
Krmilnik Mystery Pentium 30A
Akumulatorji Turnigy 1.0Ah 25C 3S
Servomehanizmi: Originalni 2x
Sprejemnik Futaba FASST 4-kanalni
Vzletna masa: 365 g (vendar se za s krajšanjem kablovja odstraniti kakih 10 g)
Težišče: 35 mm od korena krila.
Odkloni: Višina maksimalno kakor gre na 2. luknji, nagib 60% višine, Expo povsod 40%.
Video (3. polet): http://www.youtube.com/watch?v=bejaVR1qlXQ
Z modelom sem zelo zadovoljen, saj tudi pri počasnem letenju dovolj dobro vodljiv (letenje pod limbom). Pristanek sicer ni kritičen, vendar bom spodaj dodal "trn" iz vitroplasta, da se bo prej ustavil (točen pristanek).
Za freestyle bi bilo zanimivo naresti tudi smerno krmilo...
Foto: Peter Č.
Celoten model je prevlečen s črnim selotejpom od Aero.
http://www.aero.si/ps/lt_e_3.htm
Najprej je potrebno s selotejpom ali kako drugače (ne vem kako?) odstraniti vso barvo z modela. Dela za dobro uro. Nato sem na zadnje robove kril, višine in smeri nalepil trikotno balzno letvico 3x12 mm in z olfa nožem odreza. Krilca za nagib sem tako prelepil in naredil fiksna, saj je višina postane z dodajanjem letvice dovolj velika za krmiljenje po nagibu (delta-mešalnik).
Nato ca. 2 uri prekrivanja s selotejpom. Dele z majhnimi gubicami se da zgladiti s pihanjem vročega zraka in toplozračne pištole.
Setup:
6-kraki impeler 50 mm (Haoye oz noname?)
Motor Turnigy EDF 2610 5000kv
Krmilnik Mystery Pentium 30A
Akumulatorji Turnigy 1.0Ah 25C 3S
Servomehanizmi: Originalni 2x
Sprejemnik Futaba FASST 4-kanalni
Vzletna masa: 365 g (vendar se za s krajšanjem kablovja odstraniti kakih 10 g)
Težišče: 35 mm od korena krila.
Odkloni: Višina maksimalno kakor gre na 2. luknji, nagib 60% višine, Expo povsod 40%.
Video (3. polet): http://www.youtube.com/watch?v=bejaVR1qlXQ
Z modelom sem zelo zadovoljen, saj tudi pri počasnem letenju dovolj dobro vodljiv (letenje pod limbom). Pristanek sicer ni kritičen, vendar bom spodaj dodal "trn" iz vitroplasta, da se bo prej ustavil (točen pristanek).
Za freestyle bi bilo zanimivo naresti tudi smerno krmilo...
Foto: Peter Č.
- Priponke
-
- IMG_0815.jpg (51.93 KiB) Pogledano 6957 krat
Zadnjič spremenil mihah, dne 16 Jan 2011, 20:17, skupaj popravljeno 3 krat.
www.lipo.si
Še nekaj detajlov... krmiljenje.
Pozor: Ker sta servomehanizma nameščena pred impelerjem se lahko pri mlahavem servokablu zgodi, da zaide v impeler... posledice niso prijetne.
Zato sem z nožkom naredil utora in ju namestil notri.
Pozor: Ker sta servomehanizma nameščena pred impelerjem se lahko pri mlahavem servokablu zgodi, da zaide v impeler... posledice niso prijetne.
Zato sem z nožkom naredil utora in ju namestil notri.
- Priponke
-
- Za manj upora in bolj efektivno krmiljenje..trak za krilca (glej nasvete na prejšnji strani).
- IMG_0806.jpg (58.63 KiB) Pogledano 6944 krat
-
- Krmilne ročice kot pri FOXu... čez originalno namestitveno ugreznino pa 1mm balsa.
- IMG_0809.jpg (39.57 KiB) Pogledano 6944 krat
-
- IMG_0805.jpg (31.86 KiB) Pogledano 6944 krat
www.lipo.si
Še 3 slike, pa bom nehal utrujati... kje so ostali modeli?
- Priponke
-
- IMG_0813.jpg (44.15 KiB) Pogledano 6926 krat
-
- Zaradi tega ker imam sprejemnik zadaj + težji motor, je potrebno akumulatorje namestiti popolnoma spredaj. Zato je originalni zaklop kabince nadomeščen z magnetoma.
- IMG_0810.jpg (63.3 KiB) Pogledano 6926 krat
-
- Vstopnike zraka moram še spedenati... selotejp...
- IMG_0803.jpg (43.33 KiB) Pogledano 6926 krat
www.lipo.si
Tule so navodila za zamenjavo originalnega impelerja s šestkrakim:
1. Odvijete s spodnje strani modela dva vijaka pokrova impelerja.
2. Impeler previdno s premiki odstranite iz modela. Prilepljen je z nekim lepilom, ki je podoben UHU Por. Motor je preko treh 2mm pozlačenih bananc povezan na krmilnik.... razčlenite priključke.
3. Primite za motor in odvijete originalni impeler. Pazite na dve podložki ki sta pod impelerjem.
4. S križnim izvijačem odvijete oba vijaka.
5. Preden privijete motor na 6-kraki impeler, je dobro pogledati matico, ki je na osi pri ležaju motorja. Pri meni je bila nekoliko preveč privita in je motor stiskalo skupaj, da ni lepo tekel pa še ležaj je trpel! Zato sem jo malenkostno odvil in zavaroval z rdečim Loctite lepilom. Motor sem poskusil zavrteti na roko --- mnogo bolje! Motor ima močne magnete, in se jih na roko "čuti", ko preskakujejo med poli, ampak kdor se bo malo igral, bo takoj občutil razliko, če je matica preveč zategnjena.
6. Na novem 6-krakem statorju je več možnosti namestitve motorja. Jaz uporabljam večje luknje, saj se lahko lego motorja malo spremeni in se lahko z nekaj poskusi centrira impeler točno na sredino. Ponovno se lahko za zavorovanje uporabi "pikico" rdečega Loctite lepila.
7. Jaz uporabljam samo 1 podložko, impeler je tako dovolj odmaknjen od vijakov, da ne drgne.
8. V impeler namestite zgornjo matico
9. Ponovno držite rotor motorja in z vrtenjem zavijete impeler na os motorja. Ne privijat premočno, ker bo spet drgnilo...
10. Z držanjem impelerja v roki in s počasnim dodajanjem vrtljajev poskusite delovanje. V roki se ne sme čutiti nobenih tresljajev. Moji impelerji so statično uravnovešeni, kar pa ne pomeni, da ko jih boste namestili, da bodo tekli brez tresljajev. Pomembno je še dinamično uravnovešenje - po domače to pomeni, da je uravnovešen med seboj celoten sistem motor+impeler. S premikanjem impelerja glede na lego rotorja motorja se da dobiti zelo miren tek. Potrebno bo nekaj experimentiranja. Včasih pomaga tudi, da se odstrani nalepka z rotorja motorja...
VIDEO statično in dinamično uravnovešenega impelerja na originalnem motorčku in regulatorju na 4S Lipo:
http://www.youtube.com/user/mihah44?fea ... M-rXYpxJgk
1. Odvijete s spodnje strani modela dva vijaka pokrova impelerja.
2. Impeler previdno s premiki odstranite iz modela. Prilepljen je z nekim lepilom, ki je podoben UHU Por. Motor je preko treh 2mm pozlačenih bananc povezan na krmilnik.... razčlenite priključke.
3. Primite za motor in odvijete originalni impeler. Pazite na dve podložki ki sta pod impelerjem.
4. S križnim izvijačem odvijete oba vijaka.
5. Preden privijete motor na 6-kraki impeler, je dobro pogledati matico, ki je na osi pri ležaju motorja. Pri meni je bila nekoliko preveč privita in je motor stiskalo skupaj, da ni lepo tekel pa še ležaj je trpel! Zato sem jo malenkostno odvil in zavaroval z rdečim Loctite lepilom. Motor sem poskusil zavrteti na roko --- mnogo bolje! Motor ima močne magnete, in se jih na roko "čuti", ko preskakujejo med poli, ampak kdor se bo malo igral, bo takoj občutil razliko, če je matica preveč zategnjena.
6. Na novem 6-krakem statorju je več možnosti namestitve motorja. Jaz uporabljam večje luknje, saj se lahko lego motorja malo spremeni in se lahko z nekaj poskusi centrira impeler točno na sredino. Ponovno se lahko za zavorovanje uporabi "pikico" rdečega Loctite lepila.
7. Jaz uporabljam samo 1 podložko, impeler je tako dovolj odmaknjen od vijakov, da ne drgne.
8. V impeler namestite zgornjo matico
9. Ponovno držite rotor motorja in z vrtenjem zavijete impeler na os motorja. Ne privijat premočno, ker bo spet drgnilo...
10. Z držanjem impelerja v roki in s počasnim dodajanjem vrtljajev poskusite delovanje. V roki se ne sme čutiti nobenih tresljajev. Moji impelerji so statično uravnovešeni, kar pa ne pomeni, da ko jih boste namestili, da bodo tekli brez tresljajev. Pomembno je še dinamično uravnovešenje - po domače to pomeni, da je uravnovešen med seboj celoten sistem motor+impeler. S premikanjem impelerja glede na lego rotorja motorja se da dobiti zelo miren tek. Potrebno bo nekaj experimentiranja. Včasih pomaga tudi, da se odstrani nalepka z rotorja motorja...
VIDEO statično in dinamično uravnovešenega impelerja na originalnem motorčku in regulatorju na 4S Lipo:
http://www.youtube.com/user/mihah44?fea ... M-rXYpxJgk
www.lipo.si
Predstavitve nekaterih modelov:
AMX: http://www.youtube.com/watch?v=D5UvGmgw4QQ
F-86: http://www.youtube.com/watch?v=c_hw1sxX ... re=channel
F-18: http://www.youtube.com/watch?v=CR1jTBmJ ... re=channel
F-16: http://www.youtube.com/watch?v=n-R_10y0Elc
AMX: http://www.youtube.com/watch?v=D5UvGmgw4QQ
F-86: http://www.youtube.com/watch?v=c_hw1sxX ... re=channel
F-18: http://www.youtube.com/watch?v=CR1jTBmJ ... re=channel
F-16: http://www.youtube.com/watch?v=n-R_10y0Elc
Počasi se daleč pride, hitr pa še dlje.
http://www.micra-tech.com
LP Miha
http://www.micra-tech.com
LP Miha